Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Yogayup ach wat een schrik! Je kunt inderdaad niks anders als afwachten... Of kun je echt niet eerder ergens terecht voor een echo in deze situatie? :hug:

@Roffa arme pinguïn! Hoop dat je je snel beter voelt en een mooi ei kunt vinden!

@Bella15 fijn dat je dochter is geopereerd. Hopelijk is ze snel helemaal opgeknapt.
Spannend de 20 weken echo en heerlijk daarna op vakantie!

Hier vanochtend een zo goed als omo-witte test. Als je met een zaklamp er op scheen zag je misschien heeeeeeeel in de verte nog een heeeeeeeeel licht streepje. Maar met het blote oog niet waarneembaar dus ik zeg: negatief. In mijn geval dus positief want letterlijk een schone lei :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ach, wat rot Yoga! Bloed is niet goed idd... maar zoals de anderen ook al zeiden: zolang je geen stolsels en kramp hebt, zou ik echt wel hoop houden. Een bekende van mij heeft dat momenteel ook. Zo rond de veertien weken zwanger denk ik en dagelijks bloedverlies. Er zit een stolsel in de baarmoeder. Ze krjigt wekelijks echo's om te kijken hoe het met de baby gaat. En die zit er steeds nog. Hopelijk wordt het bij jou ook een succesverhaal! :hug:

Roffa, balen van je ei! Je cyclus is echt even in de war... eerst al een langere cyclus, nu geen ei. Ben je bij het zoeken uitgegaan van een normale cyclus, of een lange cyclus?

Bella, beterschap voor je dochter!
@theepoes mijn vorige cycli waren 24-33 zie ik net. Vorige cyclus ei op cd17. Zit nu op cd19 en nog steeds knippersmileys. Sensitest lijkt wel af te lopen, daar had ik er nog een paar van liggen dus die pak ik er maar bij. Morgen de laatste. We doen het gewoon om de dag, maar het leuke gaat er wel een beetje af zo!
Alle reacties Link kopieren
@Yogayup hoe gaat het? Hoop dat je geen bloedverlies meer hebt gehad. Natuurlijk zegt het niet alles, maar je zou voor de zekerheid nog wel een keer een zwangerschapstest kunnen doen?

@Roffa hoop dat de sensitest vandaag wat meer duidelijkheid geeft.

Erg herkenbaar dat de lol er soms af gaat. De ronde dat ik zwanger raakte had ik een enorme schuurdoos. Erg pijnlijk vooral dus weinig lol. Al wilde ik dat niet laten merken, vriend merkte het natuurlijk wel. Slechtste seks ever! Nu we weer even in niemandsland zitten en niet weten of en wanneer er een ei is, voelt het veel meer ontspannen en vrijen we weer de sterren van de hemel. Maar ja, hoe gaan we dat vast houden als ik dadelijk (hopelijk) weer een regelmatig cyclus heb?
Alle reacties Link kopieren
@Yogayup moet steeds aan je denken. Hoop dat je even laat weten hoe het met je gaat :hug:

@Theepoes hoe gaat het met jou? Al een beetje op de been?

@Roffa hoe gaat het met je rug? En heb je je ei al gevonden?
Alle reacties Link kopieren
Wat super attent stippel!
Ik lees wel mee, maar lag even onder een steen (en kruip daar het liefste weer onder).
Ik blijf bloed verliezen. Van vaak maar wat druppels tot gister: ik stond te koken en ik voelde gewoon wat stromen. Veel
Bloedverlies met weefsel. Dat is dan even en dan stopt het weer. Gisteren dacht ik echt: dit was het.
Gek genoeg ben ik er momenteel heel rustig onder. Een extra test doen laat ik voor wat het is. Dat maakt een eventuele uitslag niet anders.

Hoe is het hier? Nog nieuws? Hoe voelen jullie je?
Alle reacties Link kopieren
@Yogayup ach meis, dat klinkt niet goed :( Hoop natuurlijk voor je dat het toch nog goed komt, maar bereid je er ook op voor dat dit wel eens niet goed kan zijn.

De reden dat ik dit zeg is omdat ik weet hoe die ijskoude douche voelt als je helemaal happy de peppie voor een echo komt en al je hoop in één klap van tafel wordt geveegd. Dat wens ik niemand... Een extra test maakt de uitslag niet anders, maar kan je daar mogelijk wel op voorbereiden.
(Maar misschien projecteer ik mijn eigen situatie nu teveel op jou ;))
Denk aan je :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht gisteren ook: dit was het, dit wordt een miskraam. In mijn ogen is een miskraam nu het meest realistische, dus daar bereid ik mij (voor zover dat kan) op voor. Dat hele blije en onbezorgde is er al niet meer sinds de eerste keer heftige bloedverlies. :-(

Fijn dat jij je verhaal deelt stippel! Het maakt mij rustiger, dat ik (ook al gun ik dit niemand) niet de enige ben die dit mee maakt. Ik hoop vooral op onbezorgde zwangerschappen en prachtige babies voor jullie (en mijzelf).
Alle reacties Link kopieren
Ach, k*t, Yoga... ik hoop zo op het beste voor je! Maar ik kan me voorstellen dat je hoop wel wat verdwijnt. Heb je nog de verloskundige gebeld oid?

Stippel, het gaat wel goed. Ik blijf wel erg moe. Ik ga zo maar eens even een afspraak maken om het ivf-traject te bespreken :)
En wow, opeens overvalt me een gevoel van: zin in! Raarrrrr :P
Alle reacties Link kopieren
Whooo! Spannend theepoes. Wat supertof dat je deze boost voelt. Ik gun je een vruchtbaar ivf traject toe (als jullie besluiten ervoor te gaan natuurlijk).

Ik heb de vk niet gebeld, we hebben immers vrijdag al een afspraak staan en dat is oké. Ze kunnen nu toch niks doen behalve mogelijk de echo een paar dagen eerder plannen.
Enige downer: man is morgen en donderdag op een ander eiland en kan dus niet zomaar naar huis. Ook vliegt hij zaterdag voor een week naar las Vegas en die vlucht verbinding is nog moeilijker. Voel mij dan wel een beetje alleen. Mag ik hier komen kletsen mocht ik het nodig hebben als het fout zou gaan en ik er alleen doorheen zou moeten?
Alle reacties Link kopieren
@Lieve Yogayup natuurlijk mag dat!! Je mag me ook PBen als je behoefte hebt om mij persoonlijk te appen of te mailen.
Hoe laat heb je vrijdag de afspraak?

@Theepoes wow wat goed! Dat klinkt als een heel fijn gevoel :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk mag dat Yogayup, daar is dit forum ook voor.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk Yoga! Ik probeer extra vaak even te kijken. Wij passen wel op je :there:
Alle reacties Link kopieren
@Yogayup, pfff wat vreselijk zeg! 😓 hoe gaat het nu met je?

Ik heb vanavond de eerste echo gehad. Ik ben nu 7+2 weken zwanger en we hebben een mooi kloppend hartje gezien 😍😍😍 zo bijzonder!
Alle reacties Link kopieren
Hee yoga, hoe is het?

Donderwolkje, wauw! Gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Waaah! Wat fijn donderwolkje! Van harte. Lijkt mij een feest.


Hier alles soort van oké. Ik heb mijzelf bedrust gegeven en dan verlies ik maar weinig bloed. Mijn hele (sociale) leven ligt letterlijk op zn gat, maar dat heb ik er wel voor over.
Ik kreeg gisteren een oud collega over de vloer met een heel leuk werkaanbod, maar die heb ik maar even geparkeerd tot na vrijdag.

Hoe is het met jullie? Op wachtbankjes?
En heb je al gebeld theepoes? Heb je al een eerste afspraak?
Stippel: jij nog net zo relaxt als een paar dagen geleden?

(En nogmaals dank voor jullie steun! :hug: )
Alle reacties Link kopieren
Yogayup, ik blijf duimen voor een prachtig kindje!

Ja, ik heb gebeld, maar het was druk. Uiteindelijk was het nog het beste om de IVF-informatie te krijgen tijdens de controle-afspraak van de operatie. Dat duurt nog drie weken... beetje jammer.
Toen ik vroeg of ze in de zomer wel terugplaatsingen kregen, zei ze dat er een wachtlijst was. Hoelang wist ze niet. Daarover zou ik vandaag teruggebeld worden, want de collega die dat wel wist was net weg. Maar ik bedenk me net dat ik vandaag geen telefoontje heb gehad...
Geeft wel vertrouwen... :P
Een half uur verder rijden zit een wat kleinere kliniek. Misschien ga ik die ook wel bellen...
Alle reacties Link kopieren
Pfff, dat schept zeker niet zoveel vertrouwen. Ik zou de ‘winstkansen’ spreiden en er in ieder geval een telefoontje aan weiden. Heb je verder nog fysieke lange nasleep gehad van de operatie?

Oh ja @stippel, nog terugkomend op jouw vraag. Half 10 in de ochtend lokale tijd heb ik de echo, dus dan is het bij jullie 6 uur later. En lief aanbod van PB, misschien dat ik er na vrijdag behoefte aan heb. Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Fysiek gaat het alweer bijna helemaal goed. Alleen die wondjes in mijn buik zitten nog dicht met hechtingen. Die kunnen er in principe uit. Maar hoe? Ze zitten echt te vast om ze eruit te trekken oid.
En idd, ik denk dat ik sowieso maar even ga bellen...

Gelukkig heb je de afspraak 's ochtends al! Hoef je dan niet meer zolang te wachten.
Alle reacties Link kopieren
@Donderwolkje84 fijn zeg!

@Yogayup goed om even te doen wat goed voelt inderdaad. Poeh gelukkig is het morgen eindelijk vrijdag! Ik duim voor je!!

@Theepoes hopelijk krijg je bij die kleinere kliniek wat meer duidelijkheid en vertrouwen. Wel vaag van de hechtingen ook...

Hier nog steeds redelijk rustig. Voor mijn gevoel zit ik momenteel op een wachtbankje waarvan ik niet weet hoe lang die duurt. Maar het voelt als een nieuwe ronde, nieuwe kansen. En heb er weer zoveel zin in :cheer:

Binnen mijn omgeving wel drie geboortes gehad en onlangs echo foto gezien van toekomstige neefje of nichtje... Op dat soort momenten ben ik wel even van de leg. Vind het heel moeilijk om enthousiast te reageren want ik voel zoveel leegte dan. Gelukkig was het via de app dus ziet niemand mijn tranen achter de smileys.
Alle reacties Link kopieren
Oke ik was even van de radar sorry! Maar mn telefoon wilde niet meer inloggen en nouja toestanden.

Yoga, jeetje wat een gedoe, ik ben zo benieuwd wat je morgen hoort, spannend allemaal zeg. Ik denk aan je.

Stippel, wat goed dat jij je zo fijn voelt en dat je echt denkt zo nieuwe ronde, kom maar op. Ik snap wel dat je het lastig vindt om soms enthousiast voor anderen te zijn want het is nog maar zo vers, dat moet je ook maar gewoon toelaten.

Donderwolkje, gefeliciteerd, wat superfijn lijkt me dat, zo'n goeie echo!

Roffa, tsja balen he met die stomme testen en verplicht om de dag seks hebben. Maarja probeer er toch maar van te genieten haha.


Ik was dus inderdaad ongesteld geworden. Aaargh. En ik ga dit keer (vanaf morgen) ook ovulatietesten doen. Ik vind het lastig in te schatten wanneer te beginnen omdat er nul regelmaat in mijn cyclus zit dus heb op dat tabelletje maar gewoon de kortste cyclus gepakt, start ik iig op tijd.

Mijn nieuwe gegevens:

ronde 9, NOD ongeveer 2 juli
Alle reacties Link kopieren
Wat gek van die hechtingen. Moet je op controle dat zij ze eruit halen? Of zijn dat van die oplosbare? Hebben ze er niks over gezegd theepoes?

stippel fijn die nieuwe positieve energie! En helemaal begrijpelijk dat je achter de schermen af en toe een traan moet laten. Zodra je weet dat je zwanger bent, is het kindje al onderdeel van je gezin en dat gat lijkt mij echt groot als het fout gaat. Pff, ik voel mij bij het idee al naar.

roffa inmiddels wel een positieve ovulatietest in handen gehad? Ik hoop dat vrijen leuk blijft en niet een moetje wordt.

Over vrijen gesproken: dat staat bij ons op nul sinds het bloedverlies. :( ik durf gewoon niet zo goed en er is kans op infecties.

eneirene ik duim voor een duidelijke eisprong en deze ronde een mooie positieve test. In theorie is 9 rondes niet eens zo gek, maar in de praktijk voelt het vast enorm anders. Onze huisarts zei letterlijk: als jullie met 10 maanden waren gekomen, dan had ik gezegd: probeer nog maar 2 maanden langer. Ik hoop dat je ook een leuke maand hebt en dat je geniet van de momenten dat jullie seks hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me niet herinneren dat ze iets.over de hechtingen hebben gezegd. Maar ja, het was dan ook niet één van mijn betere dagen :P

Seks, ja, hier ook even niet... na die operatie, pijn, nèh, laat maar even dan. Komt wel weer binnenkort!

Vandaag is het vrijdag Yoga!!! Heeeel veel succes! Duim duim duim!

Stippel, fijn dat je er weer zin in hebt! Die leegte zal echt nog even blijven. Rot is dat... :hug:
Alle reacties Link kopieren
@Yogayup ik duim voor je vandaag!! Hoe gaat het met je?

@Eneriirene ik hoop dat het lukt me de ovulatietesten en dat het je dan misschien wat rust geeft.

@Theepoes heb je nog contact gehad met de kliniek?

Hier een onverwacht korte wachtbank want ik ben gisteren al ongesteld geworden. Ze hadden gezegd 4 tot 6 weken na de curretage. En we zijn pas 3 weken verder. Natuurlijk had ik stiekem gehoopt niet ongesteld te worden en meteen weer zwanger. Maar dit is ook positief want nu ga ik hopelijk weer een mooi nieuw cyclus in. En als ik dan toch niet zwanger ben kan ik dat beter na drie weken weten als na zes toch?
Op naar mijn volgende NOD op 12 juli
Alle reacties Link kopieren
Yogayup heel veel geluk en goed nieuws gewenst! Ik denk aan je. :hug:

Stippel, goede flow. Wat heerlijk. Ik hoop zo dat het weer snel raak voor jullie mag zijn en deze keer echt raak. Emoties omtrent baby's op komst snap ik heel goed. Het is ook niet niets wat je mee hebt gemaakt. Ik wens je alle kracht en heel veel mooie bed/keuken/eettafel avonturen!!

Hier morgen lekker een weekje op vakantie. Mijn zoontje heeft een extra juni vakantie dus daar haan we even van profiteren. Bij terugkomst horen we of het roze of blauw wordt, zo spannend. Ik denk vanaf seconde één al dat het een meisje is, maar goed zeker weten doe je het nooit en heel eerlijk gezegd maakt het me ook echt niets uit.

Roffa. Ik hoop voor jou ook echt dat het een keer goed raak mag zijn.

Weet iemand trouwens, ik weet niet zeker of ze in dit topic meeschreef dus het is een gokje hoe het met MRS Duggar is?? Mocht iemand de naam herkennen of je leest het zelf. Ik ben zo benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven