Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@roffa van harte gefeliciteerd!!

@ yogayup, wat super fijn zeg alles goed is

Ik lees nog steeds graag mee. Hier gaat het ook goed. Met 8 weken en 2 dagen een kloppend hartje gezien (dat was 15 juni) en aantal weken precies goed. Op 9 juli de volgende echo. Regelmatig buikkrampen en moooeeeee!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben 28 en mijn man is 34 en we proberen vanaf sept/okt zwanger te worden van ons eerst kindje. We zitten nu in ronde 10 en het frustreerd wel een beetje dat het nog niet gelukt is. Ik schreef al mee in een andere topic, maar die is nogal rustig. Vandaar dat ik graag mee wil schrijven in deze topic.

De stand van zaken.
Op dag 18 van cyclus had ik mijn eisprong ( getest met sensitest ovulatietest)
Ben nu op dag 24. Ik verwacht mijn ongesteldheid op 4 juli

Ik ben vanaf jongs af aan aan de pil geweest. Heb afgelopen 3 jaar een spiraal gehad en deze is in sept operatief verwijderd ivm verklevingen.
Sindsdien ben ik onregelmatig ongesteld tussen de 21 en 42 dagen in.
Alle reacties Link kopieren
He meiden, ik lees een aantal fijne berichtjes zeg.
Yoga, wellicht even een geruststelling maar hier dus ook bloedverlies gehad. Wekenlang wederom. Pas na week 17 nam dat af en onze dame zit nog lekker binnen. :-)
Super dat je weer een goede echo hebt gehad!

Roffa, wow wat een mooie streep. Gefeliciteerd!

Vlammetje, goed ook weer wat van jou te lezen. Tijd gaat snel he? Een 2e topic is wellicht wel handig. Maarre dan wel even linkje hier? Wie hem dan ook gaat maken.
Ik lees nog geregeld mee. Wil graag iedereen blijven volgen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi New Girl, welkom in dit topic!
Frusterend he, je bent een maandje/2 maanden langer bezig dan ik en ik vind het al echt veeeeeel te lang duren. Ik begin ook allemaal van die waanideen te hebben van IK WORD NOOIT ZWANGER ik ben vast onvruchtbaar en mijn vriend ook en ellende drama toestanden.

En zo'n onregelmatige cyclus maakt het feestje wel compleet, ook heel herkenbaar. Maar we gaan door, wij worden ook zwanger let op maar op!
Alle reacties Link kopieren
Dankje Irene. Ik ga duimen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is mijn lijf me weer voor de gek aan het houden. Ik ervaar de volgende symptomen: misselijk, meer afscheiding, steken in buik, gevoelige borsten en veel dromen.
Nu heb ik wel eens vaker last gehad van schijnsymptomen maar nooit zoveel tegelijk.
Ik durf het eigenlijk niet te hopen.
Hebben jullie ervaring met van die extra gevoelige testen? Die 6 dagen voor je eventuele menstruatie al een positieve test kan geven.
Alle reacties Link kopieren
Heey dames, bedankt voor het reageren en meeleven, maar ik ben mijn eigen topic begonnen. Wees welkom om daar ook mee te lezen.

Na een jaar nog niet zwanger
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen 3 keer was mijn cyclus 21 dagen. Hij is nu al 24 dagen. En ik kon het niet laten en ging een testje doen die helemaal wit was dus niks te zien. En ik heb natuurlijk nog dagen de tijd om ongesteld te worden. Maar ohhh juist omdat ie nu een keer langer is heb ik ineens weer zoveel hoop. En ik wil mezelf niet gekmaken maar aaargh!
Alle reacties Link kopieren
Aaaargh! Frustrerend zeg eneirene.
Ik had denk ik ook een test gedaan als ik 3x een cyclus van 21 dagen had gehad. Balen dat het nu wit is, maar wie weer komt er toch een mooie streep deze ronde!
Alle reacties Link kopieren
@Roffa23 Gefeliciteerd!! :cheer:
Hoe voel je je? Heb je nu eerder een afspraak bij de verloskundige? Lijkt me best spannend weer.

@Roos7 fijn dat de Nipt goed was!

@ Vlammetje wow wat gaat dat snel! Hoop dat je je snel wat fitter gaat voelen.

@Femme hoe was de geslachtsbepaling? Ben benieuwd!

@Theepoes wat een fijn nieuws! Dat geeft weer moed. Ga zo hard voor jullie duimen!!!

@Yogayup weer een goede echo, wat fijn!!

@Dawn2 ook al een goede echo, fijn zeg!!

@Enneriirene poeh waardeloos zeg die onzekerheid... maar zolang er nog geen menstruatie is, is de hoop nog niet vervlogen toch? Ik duim voor je!

Zelf ben ik deze week geopereerd dus zit even in de lappenmand. Mijn vruchtbare dagen waren vlak voor de operatie en toen was mijn vriend ziek... We hebben één Lucky shot gedaan maar het zal mij benieuwen deze maand. We wachten af ronde 2.2 :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Irene, balen! Ik zou ook een test gedaan hebben idd. Ik duim voor je dat je toch zwanger bent! Over een dag of twee nog eens proberen?

Stippeltjes, beterschap! Maar even lekker rustig aan doen.
En wie weet was die ene keer toch echt een goed shot! :-)
Alle reacties Link kopieren
Nou heb ik dat helemaal niet hier gedeeld???
Wij krijgen een meisje. Dus we mogen op roze aankoop. Whoohoooo

Sterkte Stippeltje. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Nou daar ging de hoop weer, mega ongesteld. Heh jammer hoor, ik dacht écht nu ik een voor mijn doen lange cyclus had dat het wat zou kunnen zijn.

Ronde 10 in dan maar. Wel een beetje jammer :( Understatement.
Alle reacties Link kopieren
@Eneriirene :hug: :hug: :hug:
@Femme jeeeeeej leuk!!!
Alle reacties Link kopieren
Mèh, wat Supershit zeg en wat een teleurstelling eneirene :(
Knuffel! :hug:

femme Yay, een meisje. Had je al een voorgevoel? En klopten de bakerpraatjes?

stippel beterschap! En hopelijk is ronde 2.2 jullie Lucky round.

theepoes hoe is het met jou? Buik weer oké? Hechtingen eruit? En al een stapje verder nu met de vervolg procedure?
Alle reacties Link kopieren
Haha ja Yogayup alle bakerpraatjes hadden het goed en ja, ik wist dat ik een meisje in mijn buik had. Althans mijn gevoel was zo sterk, dat ik er heilig van overtuigd was.
Stippeltjes echo is bij 6+5, eerder bang niets te zien.
Leuke femme een meisje!
Alle reacties Link kopieren
Nahhhh, kak man! wat klote voor je Irene!

Femme, leuk dat je gevoel zo sterk was voor een meisje!

Yoga, mijn moeder heeft de hechtingen eruit gehaald :-D het gaat verder wel oké. Ik dacht dat ik wel helemaal.opgeknapt was, maar sporten was een mega-uitdaging. Ik was gesloopt na een uurtje!

Vanochtend had ik een controleafspraak. De arts die me geopereerd heeft, heeft alles er nogwel eens bij gepakt (bv. drie keer zwanger geweest na infectie) en denkt/hoopt dst de eileiders tóch niet helemaal dicht zijn. Dus binnenkort een HSG (baarmoederfoto) waarbij daarover uitsluitsel gegeven kan worden. Mochten de eileiders toch open zijn, kan iui nog een reële optie zijn.
Ondertussen hebben we wel de ivf-vragenlijsten gekregen. Dat traject laten we mooi doorlopen.
Alle reacties Link kopieren
@Roffa spannend! Wanneer heb je de echo?

@Theepoes dat klinkt hoopvol! Wanneer mag je voor de baarmoederfoto?

Ik ben deze week terug geweest bij de gynaecoloog. Was alleen een afrondend gesprek, geen onderzoek omdat ik geen klachten verder heb. Had het op zich wel fijn gevonden als ze nog even had gekeken. Aan de andere kant: als zij er op vertrouwd dat mijn baarmoeder er netjes bij ligt, dan hebben wij dat ook maar.
16 juli!
Alle reacties Link kopieren
Roffa38 schreef:
06-07-2018 16:50
16 juli!
Jeeeeej leuk! Laat je het even weten die dag?
Hoe voel je je? Voelt deze zwangerschap anders dan de vorige keer? En dan bedoel ik niet alleen wat betreft onzekerheid. Maar ik bedoel in het algemeen en ook qua kwaaltjes/ symptomen.
Alle reacties Link kopieren
Stippeltjesbehang schreef:
06-07-2018 15:41
@Roffa spannend! Wanneer heb je de echo?

@Theepoes dat klinkt hoopvol! Wanneer mag je voor de baarmoederfoto?

Ik ben deze week terug geweest bij de gynaecoloog. Was alleen een afrondend gesprek, geen onderzoek omdat ik geen klachten verder heb. Had het op zich wel fijn gevonden als ze nog even had gekeken. Aan de andere kant: als zij er op vertrouwd dat mijn baarmoeder er netjes bij ligt, dan hebben wij dat ook maar.
26 juli. Het moet in de eerste periode na de menstruatie. Ze willen geen (eventueel bevruchte) eitjes wegspoelen tijdens die foto.

Ik had precies hetzelfde vandaag. Ik had ook verwacht dat er bij mij wel even gekeken werd, maar ook niet dus.
Maar idd, wat je zegt: dan zal het ook wel goed zijn! Succes deze ronde!!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het hier met iedereen?

roffa aftellen! Houd je het een beetje vol? Fijn dat deze zwangerschap anders voelt dan de vorige. Ik duim!

Nog NOD’s de komende dagen?
Alle reacties Link kopieren
@Roffa, spannend! Dat is al bijna! Hoe voel je je?

@Yogayup, hoe voel jij je? Heb je nog last van bloedverlies gehad? Of is het nu rustig?

Ik heb gisteren de tweede echo gehad. Alles zag er goed uit! 😍 Zo bijzonder.
Vorige keer zagen we nog niet zoveel, alleen een pixel die versprong en dat was dan het hartje. Nu zagen we echt een mensje! Met armpjes, beentjes, hersentjes we konden zelfs vingertjes tellen! En de kleine had een volle blaas, dat was ook al wel bijzonder dat we dat konden zien, want dat had nog niet gehoeven. Bizar hoe verliefd je al kunt zijn op dat minimensje! Ik heb vannacht amper kunnen slapen omdat ik helemaal hyper ben van de echo. Ik heb nu pas het gevoel dat ik aan iedereen wil vertellen dat ik zwanger ben en het aan iedereen wil laten zien: ‘kijk! Dit is onze ukkepuk’. Terwijl echo’s voor anderen natuurlijk niet zo interessant zijn. 🙈

Straks prikken voor de nipt, maar ik maak me nu niet meer zo druk! Het kindje zag er zo goed uit. Ben ook weer iets naar voren gezet (bij de eerste echo ook al), en nu 11 weken en 6 dagen zwanger. Wel gek, want als ik terugreken was dat een week voordat ik m’n miskraam kreeg.
Uitgerekende datum is nu 24 januari.
Alle reacties Link kopieren
@Donderwolkje84 Wat fijn zeg! Mooie berichten :)

@Yogayup hoe gaat het met jou? Geen bloedverlies meer gehad hoop ik?

@Theepoes hoe gaat het met jou?

Mijn NOD is morgen dus dat is spannend... Ben nu nog ongeduldiger dan voor de MA lijkt het wel.
Nog geen tekenen van menstruatie. Maar meestal is het er gewoon ineens dus dat zegt niet veel. Wel wat vage klachtjes zoals veel dromen, gevoelige borsten en een kort lontje. Maar dat kan net zo goed de spanning zijn...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven