Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oohh stippel, dat was niet waar jullie op zitten te wachten! Jeetje...
Ik hoop zo dat het hartje volgende week volop klopt! Ik denk aan jullie. :hug:
Alle reacties Link kopieren
yogayup schreef:
22-08-2018 12:45

en hoe gaat het met de andere (voormalige) meeschrijvers?
Ik lees nog regelmatig mee :-) maar wil ook niet 'storen' in jullie gesprekken.

Maar hier is ons meisje een week geleden gezond ter wereld gekomen. 1 Dag voor de uitgerekende datum. :-)
Alles gaat helemaal goed met ons allemaal.

@Stippeltjes, wat een spanning zo inderdaad. Sterkte met wachten. Ik hoop en duim ook mee voor je!
Alle reacties Link kopieren
Hehh Stippel wat vervelend zeg, houd moed! <3


Rose, wat leuk zeg, gefeliciteerd!! Fijn dat het goed gaat!
Alle reacties Link kopieren
Och Stippeltjes, wat naar zeg.
Sterkte deze lange wachtweek :hug:

Rose, gefeliciteerd met jullie dochter!
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Oh nee, niet het nieuws wat ik hoopte te lezen stippel. Ik hoop dat deze week maar snel voorbij mag zijn.

rose van harte met jullie dochter!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor jullie lieve reacties. Zo fijn dat iedereen zo met elkaar meeleeft.

@Rose-87 wat een mooi nieuws! Gefeliciteerd en heel veel geluk :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel!
Alle reacties Link kopieren
Ohh stippel ik duim zo knetterhard voor je, na wat jullie hebben mee gemaakt moet dit gewoon een goede plakker zijn!
Irene dikke knuffel, t lijkt me zo lastig om hier steeds te lezen over zwangeren terwijl t jullie nog niet gegund is. Erg knap van je.
Rose gefeliciteerd!

Iemand nog tips voor de (muur) decoratie van de babykamer?
We hebben mintgroen, wit en grijs als hoofdkleuren, maar ik vind de decoratie verder zo lastig!
hmm Roos7 misschien wat leuke zwartwit foto’s of kaartjes in verschillende lijsten?

Rose87 gefeliciteerd wat leuk!

Stippel ik snap dat je onzeker bent, kan het 5 zijn als je rekent? Hoop het van harte!

Ik werk inderdaad in onderwijs. Toch nog niet verteld eerst nipt afwachten.
Alle reacties Link kopieren
@stippeltjesbehang, jeetje wat schrikken weer. Hopelijk heb je volgende week een mooi kloppend hartje. Maar ik snap je angst. Ik werd met mijn dochter ook terug gezet naar 5 weken en ze had toen ook nog geen hartslag. En deze zwangerschap was het hartje net begonnen met kloppen en dat met bloedverlies was het ook wel weer spannend. Ik zal voor je duimen!

@rose-87 van harte gefeliciteerd met jullie dochter.

Met mij gaat het wel goed. Ik ben alweer bijna 30 weken zwanger. Ik zit wel sinds een week in de ziektewet omdat ik erg veel last heb van pijnlijke harde buiken.

Ik lees ook nog regelmatig mee maar ik vind het lastig om te reageren. Hopelijk hebben jullie snel allemaal goed nieuws.
Alle reacties Link kopieren
@ Roos7, ik vind het heel leuk om al jullie blijheid te lezen hoor, ik gun het jullie van harte.

Maar idd eerlijk is eerlijk, het is niet altijd makkelijk. Het voelt soms best wel eenzaam. Niet alleen in dit topic maar omdat ook bijna niemand weet dat we er al mee bezig zijn. En als het dan weer niet lukt wil je gewoon wel eens even lekker tegen iemand klagen.
En ineens zie je overal om je heen mensen en kennissen zwanger worden, kleine kindjes etc. En serieus ik gun het iedereen echt van harte. Maar stiekem mezelf ook.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook vooral heel erg k*t dat hetnkg niet zover is eneirene. Ik hoop echt zo elke keer mee op dat goede nieuws. Dus als je je ei kwijt wil en het voelt oké om dat wel hier te doen; kom maar door!
Alle reacties Link kopieren
Irene, please, blijf schrijven. Ik voel me soms zo ellendig dat het allemaal zo lang duurt bij ons.
Nu hier al de eerste baby! Ongelooflijk! Zo snel, voor mijn idee. En wij nog niet eens zwanger!
Ik vind die succesverhalen ook erg leuk om te lezen! Dus blijf lekker allemaal schrijven!
Nu is het bij ons natuurlijk heel anders dan bij jullie Irene. Maar toch, ik vind het toch fijn dat ik niet de enige kneus niet-zwangere ben...

Bij ons dus nóg geen groen licht om te starten met IVF . Weet niet meer of ik dat hier nu wel of niet gedeeld had. Maar man, ik baalde! Stom gedoe.

Rose, van harte met jullie dochter!

Stippel, ik denk aan jullie!

Yoga, veel plezier in NL!! Hebben de mensen waar je naartoe gaan nog vakantie, of ben je vooral op jezelf aangewezen?

Roos, van die sleepy-eyes zijn misschien leuk?
En op de kamer van de jongste heb ik twee mooie posters opgehangen. Sneup anders eens op AliExpress voor inspiratie! Altijd leuk! :-)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Rose! De eerste baby is er gewoon!

Ik hoop op goed nieuws Stippel!

Hier alles goed, in afwachting van de kleine meid. Ben morgen 38 weken zwanger. Ik verwacht dat het nog wel 2 weekjes gaat duren voor ze zich laat zien. Ik neem me steeds voor de tabel bij te werken maar vergeet het dan weer. Morgen ga ik een poging doen! Beloofd!

Ik duim voor de schrijfsters bij wie het nog niet gelukt is!! Gun het jullie zo!
Alle reacties Link kopieren
Thanks meiden.
Het is ook zo lastig om een update te plaatsen omdat het zo dubbel is. Want wil jullie wel gewoon blijven volgen en lees daarom ook nog steeds mee. En waar ik kan wil ik ook mee leven en steun geven. Maar om dan zelf over je (toen nog zwangerschap) pasgeborene te vertellen is lastig.

@Vlammetje, het schiet op he. :-)
Alle reacties Link kopieren
Theepoes, wat vervelend dat je weer geen groen licht hebt zeg, jammer!

Bij ons zit het ineens een beetje in een stroomversnelling. Ik ben vorige week donderdag naar de huisarts geweest omdat ik een hele korte cyclus heb. Ik wilde daar gewoon eens met haar over praten in combinatie met onze kinderwens.

Ze was zo lief! Ze vond mijn cyclus erg kort waardoor ze twijfelde of er elke keer wel een eisprong is. Ik heb een doorverwijzing gekregen naar het ziekenhuis voor een inwendige echo. En omdat ze geen onzinnige tijd wilde verliezen (ze vroeg hoe lang we al bezig waren, nu is dat nog geen jaar maar schijnbaar vond ze het lang genoeg) kreeg ik ook een verwijzing voor vriend mee om de kwaliteit van zijn zaad te laten testen.

Helaas kan ik pas over een maand terecht maar het is wel een fijn gevoel zeg. Er hoeft helemaal niks aan de hand te zijn amar dat je zo serieus genomen wordt is echt prettig.
Alle reacties Link kopieren
Even snel inbreken voor stippel: heb je vandaag de nieuwe echo gehad? Ik ben amper online, want geen ‘eigen tijd’ gehad sinds aankomst in NL, maar duim zo dat alles oké is.

(Lees en reageer later deze week)
Alle reacties Link kopieren
Ohh omg Stippel was dat vandaag! Sorry voor mijn ego post jeetje ik wil ook heel graag weten hoe t met jou is!
Alle reacties Link kopieren
Lief dat jullie er aan denken!
Hier een mooi kloppend hartje gezien net :heart: Tranen van geluk!
Over twee weken wel weer terug want ze zag wat bloed in mijn baarmoeder. Op zich kan dat geen kwaad en het zat ver weg van het kindje. Verloskundige gaf aan dat we 80 a 85 % kans hebben dat het goed blijft gaan. Voor ons voor nu reden genoeg om blij te zijn :cheer:

Ga morgen even op jullie berichten reageren :)
Alle reacties Link kopieren
Aaah Stippel!!! Wat FIJN! Heb nog aan je gedacht vandaag!
Ook fijn om over 2 weken weer even te kijken. Duimen we dat het dan nog steeds goed is!
Super zeg!

Irene, wat fijn dat je zo serieus genomen wordt! Nog een cyclus wachten (oké, voor jou dus bijna 1,5) en dan weet je een beetje waar je aan toe bent. Fijn!

Nee, idd, nóg geen groen licht. We blijven wachten. :-) heb er wel vertrouwen in dat het goed komt.
Stippel dat is mooi meid!
En Irene fijn dat je ha goed meedenkt en gelijk doorpakt :)
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Stippel!
Alle reacties Link kopieren
@Eneriirene even een hele dikke knuffel voor jou :hug: Ik snap zo goed hoe je je voelt. Ben blij dat de huisarts je serieus nam en fijn dat ze verder gaan kijken. Wanneer heb je de afspraak staan?

@Theepoes verdorie zeg, nog geen groen licht? Hoop dat je snel kunt starten! :hug:

@Vlammetje succes met de laatste loodjes! Of misschien is je kleine meid er inmiddels al? :heart:

@Yogayup hoe is het in Nederland? Hebben jullie inmiddels verteld wat het wordt? En hoe reageerden ze?
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen! Inmiddels zwaar verkouden en met koortsblaar al 1,5e week in Nederland. Wat wennen zeg. (Kou, huizen op elkaar, veel drukte, weinig zuurstof. Man wat ben ik al snel ver-curacao-st ;-) ) En het is vertrouwd en fijn om terug te zijn, maar niet meer thuis. Wel een walhalla om al die winkels te hebben en gewoon spullen te kunnen kopen die je nodig denkt te hebben. Het leeft wel vrij minimalistisch zo op Curacao, maar het is niet altijd handig/leuk/voordelig.

Qua zwangerschap: ik ben bijna 19 weken nu en het gaat nu op wat ongemakken na goed naar mijn idee. Mijn kleine denk ik soms te voelen, maar dat weet ik nog steeds niet helemaal zeker. Over 2 weken hebben we de 20 weken echo.

En nu kan ik het wel vertellen: we verwachten een zoon! Erg bijzonder vind ik het allemaal. Precies wat we dachten zodra we de positieve test in handen hadden. Reacties waren leuk, maar het is natuurlijk een kers op de taart. Het babynieuws zorgde uiteraard voor meer commotie ;-)



stippel wat fijn zeg! Nog even en dan ben je door je eerste trimester. Hoe snel gaan je dagen momenteel? Kruipen ze voorbij of gaat het na die echo wel oké?

vlammetje laatste dagen! Ik hoop op een voorspoedige bevalling en een gezonde dochter.

eneirene wat fijn dat de huisarts zo doortastend optreed! De onze zei dat ze ons gerust een jaar zou laten proberen ondanks Mn leeftijd. Blij dat het bij jullie anders gaat.

theepoes jammer dat je nog geen groen licht hebt. Wil je delen waar dat door komt? Ik ben nl een beetje bleu op dit vlak. Moeten ze nog iets onderzoeken of is er een wachtlijst?
Alle reacties Link kopieren
@Yogayup jaaaaaaa een jongen, wat leuk! :cheer2:
Eerder vertelde je dat jullie tijdelijk op Curaçao wonen toch? Zou je daar niet liever willen blijven wonen denk je?

De dagen gaan deze week gelukkig weer wat sneller. Voel me weer blijer en geniet van het zwanger zijn. Al zal ik pas echt gaan genieten als de echo volgende week ook goed is. We zijn terug gezet naar 5.5 weken tijdens de laatste echo. Het eerste trimester duurt zo dus nog wat langer helaas... Maar wie weet heeft die kleine de volgende keer wel een groeispurt gemaakt. We duimen :thumbsup:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven