Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Dames,

Vlammetje, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje. Heel veel geluk met zn 4tjes.

Stippel, Fijn dat je weer langzaam opkrabbelt. Het is ook niet niks dus helemaal niet gek dat je er zoveel moeite mee hebt. Ik heb 2 miskramen gehad en ik moet eerlijk zeggen dat ik die uitgerekende datums niet meer vergeet. Ik heb ook wel vaker gehoord dat die pillen verschrikkelijk zijn. Toevallig stond er gister een verhaal op Facebook. En daar reageerde heel veel vrouwen over hoe hun het hebben ervaren en was bij iedereen behoorlijk pittig. Wel fijn dat je cyclus zich weer zo snel heeft hersteld en hopelijk is die test in december niet meer nodig.

Yogayup, fijn dat je je zo goed voelt. En wat gaat het toch eigenlijk best snel he? Die eerste weken zijn drama maar daarna vliegt het voorbij 😊. En wat leuk een jongen 💙. Gefeliciteerd.

Ik ben morgen alweer 36 weken zwanger. Het einde is in zicht en daar ben ik ook wel aan toe ook 😅. Ik slaap heel slecht door mijn heupen en ik heb heel vaak buikpijn als ik te veel gedaan heb. Dus ik moet vooral veel rust houden en dat is best lastig met een peuter van 3 😆. Ze vind het wel heel erg spannend om grote zus te worden en ze wilt overal bij helpen 😍. Echt zo lief 😊. Alles staat inmiddels klaar voor ons mannetje dus hij mag wel bijna komen 💙. Morgen nog een laatste groeiecho omdat zijn hoofdje wat groter was dan gemiddeld dus dat is nog wel een beetje spannend. En de laastst keer dat we hem
in mijn buik gaan bekijken 😄. De volgende keer dat we hem zien ligt hij op mijn buik 😍.

Ik hoop dat het onderste rijtje snel weer een beetje wordt aangevuld. En ik hou het hier zeker in de gaten :hug:
Alle reacties Link kopieren
.
eneriirene wijzigde dit bericht op 14-10-2018 15:28
Reden: ga het even onder een andere account posten
99.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit bericht even op een ander account vanwege de eventuele privacy etc, kom weer terug met eigen account hoor, maar ben eneriirene, zodat jullie dat weten.

Vlammetje gefeliciteerd met je kindje!

Ik ben een tijdje niet online geweest dus moet een heleboel vertellen. Iemand vroeg op de vorige pagina hoe de testen waren gegaan. Ik heb een inwendige echo gehad in het ziekenhuis, en alles leek in orde, ze zag zelfs een restje van iets wat een eisprong moest zijn geweest. Ik heb bloed af laten nemen en moest op de eerste dag als ik weer ongesteld werd nog een keer bloed af laten nemen. De aankomende week staat een afspraak om de bloeduitslagen te bespreken.

Maar het loopt allemaal anders. Mijn menstruatie begint altijd met bruinverlies. De arts zei dat het bloedprikken moest op de eerste dag dat ik dacht dat een inlegkruisje niet meer genoeg was maar ik een maandverband nodig zou hebben. Zo gezegd zo gedaan. Normaal zou ik dan de dag daarna enorm ongesteld worden maar het bleef maar zo. Elke dag wel bloedverlies maar alleen maar bruin en ook niet zoveel als ik gewend ben.
Het zat me toch niet lekker. Gisteren was het 4 weken geleden dat mijn vorige menstruatie begonnen is. Gezien het feit dat ik nooit een cyclus van 4 weken heb besloot ik toch een test te doen. Meer zodat het uit mijn systeem kon. Ik deed de test, legde hem in de badkamer, ging ondertussen even iets in de slaapkamer doen en liep na 3 minuten terug. En er stond echt een niet over het hoofd te zien tweede streep. Ik was (en ben nog steeds) in shock. Vanmorgen heb ik samen met mijn vriend een clearblue test gedaan (vlug gehaald) en ik was nog niet goed en wel klaar of het woord "zwanger" stond al bizar groot in beeld, en na een minuutje stond er 2/3 weken, dat dus met artsen telling 4/5 weken is.

Ik ben er confuus van, al die maanden ben je er mee bezig, nu net een keertje niet zo actief vanwege "ach ziekenhuis we zien wel" heb ik ineens een positieve test!

Ik ga maandag maar eens naar het ziekenhuis bellen of de afspraak van deze week nog wel zin heeft... het liefst laat ik hem staan haha maar denk dat het te vroeg is voor een inwendige echo dus denk dat ze het gewoon laat vervallen.

Maar ik snap het gewoon nog niet zo goed, het besef is er niet ofzo. Ik voel namelijk helemaal niks, ik heb niet in de verste verte een symptoom wat maar enigszins kan duiden op een zwangerschap. Alleen de twee testen. Dus ik ben echt wel blij maar ook weer niet, het is nog zo onwerkelijk!
Ik weet ook niet wat ik er mee aan moet en wanneer en aan wie vertellen, ineens denk ik alleen maar HUH. En HELP. Stom he je denkt toch na al die maanden dat je er helemaal klaar voor bent.
Alle reacties Link kopieren
Waaauw wat een super nieuws! Gefeliciteerd meis t is je gegund, gewoon rustig laten landen en van genieten ;-)
Vlam nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
Stippel heftig allemaal hoor, ik vind t echt knap hoe jij/jullie hiermee omgaan.
Ik moet nog 5 weken werken, t aftellen kan beginnen!
Yoga wij hebben juist best wat nieuw gekocht maar wel op t budget gelet. Geen babywinkel kamertje maar gewoon ikea bijv. Maxi cosi overgenomen van familie dus we weten dat er geen ongelukken mee zijn gebeurd.
Hier een mega actief kind vandaag, heb regelmatig een paar voeten of handen of hoofd in m'n middenrif staan. Niet altijd even prettig, maar geniet er toch met volle teugen van!
Alle reacties Link kopieren
Vlammetje, van harte gefeliciteerd met jullie dochter!

Tussendooraccount ;) prachtig nieuws! Van harte!

Stippeltjes, wat Roos hierboven schrijft, wat krijg je veel voor je kiezen en wat ga je er goed mee om! Hopelijk omvat de toekomst veel moois voor jullie. Het is je gegund!
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
@Eneriirene wat een super nieuws!!! Gefeliciteerd :yes: Hoop dat het een plakker is en alles goed mag gaan.
Alle reacties Link kopieren
Woei! Eneirene wat een fijn nieuws. Ik hoop dat deze uitgroeit tot een prachtige wolk van een baby! Zo bijzonder hoe het soms kan lopen allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Eneiirene wat een fantastisch nieuws!! Hoop op een absolute plakker en dat je snel voor een echo mag komen.

Vlam! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter... :cheer2:

Yogayup een jongen, leuk leuk leuk!!

Stippel denk nog vaak aan je. Ik hoop dat het goed met je gaat en dat je lieve mensen om je heen hebt die er voor je zijn. :hug:

Roos7 het schiet voor jou ook al op.

Hier ben ik inmiddels 31+1 weken. De tijd vliegt voorbij. Hier ga ik dit weekend laatste dingetjes kopen, maar verder is alles helemaal klaar.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa Vlammetje gefeliciteerd!!
En eneriirene wat een prachtig nieuws!
Super!

En een aantal dames al een aardig eind op weg in de zwangerschap. Mooie updates.

Ik duim en hoop nog steede enorm hard mee voor alle andere meiden.
Donderwolkje84 schreef:
26-09-2018 08:29

@Rose, gefeliciteerd met jullie dochter! Zijn jullie al gewend inmiddels?
Lief dat je het vraagt. Ja alles gaat lekker hier. Soms even spitsuur met een peuter en baby maar ons oudste dametje is een zeer trotse grote zus. En wil met alles helpen. Erg aandoenlijk. :-)
Alle reacties Link kopieren
Femme wij lopen mooi gelijk dan, ik ben 31+2 vandaag!
m'n middenrif is straks bont en blauw denk ik van binnen. Vk heeft me ook laten voelen hoe je kan voelen hoe t kindje ligt zo leuk! Hoofd lag al mooi naar beneden maar dat kan nog veranderen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Zoo nu kan het op eigen account want ouders weten het hoor haha. Dank jullie wel allemaal!
Het is allemaal zo vreemd nog, zeker omdat ik nog steeds amper kwaaltjes heb. Super fijn natuurlijk maar ook wel vreemd want ergens wil je gewoon er aan herinnert worden dat je zwanger bent.
Over 1.5 week heb ik een echo, ik ben zo benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Meiden, even een snelle update met baby nieuws van mijn kant :)
Een week geleden is onze zoon geboren. Een aantal weken te vroeg en helaas werd hij ziek na z'n geboorte. De ergste angst is nu voorbij, we gaan langzaam hopen op een klein babietje in z'n eigen bedje thuis. Al kan 't ook nog weken duren ivm vroeggeboorte.
We zijn superblij dat hij er is en genieten tussen alles door enorm van hem ❤️
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
@eneriirene, van harte gefeliciteerd 🎉. Raar hoe het dan kan lopen. Hopelijk gaat die 1,5 week snel voorbij.

@merlot, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje. Gelukkig gaat het weer wat beter met hem en hopelijk mag hij snel mee naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Merl0t! Hopelijk mag hij snel naar huis!
Alle reacties Link kopieren
Van harte Merlot met jullie zoon! Wat klinkt het als een intense, maar toch mooie tijd.

En ik duim voor je eneirene! Hoop op een prachtecho.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijn wachtwoord even kwijt maar dit is roffa ;)
Gefeliciteerd met je kindje merlot en Vlammetje, en Eneriirene met je zwangerschap, spannend hoor!
Hier inmiddels bijna 22 weken zwanger en al plus 7 kilo, hoop niet dat de huidige lijn van een kilo per week zich voortzet want dan is het niet meer leuk ;P
Alle reacties Link kopieren
Haha, roffa! Ik was ook plus 7 met 25 weken. Maar op zich is dat vrij normaal.
In je tweede trimester kom je qua kilo’s het meeste aan las ik. Voel je je verder wel goed?

Hier gaat alles zo zn gangetje. Nu 3 weken aan het werk en al 2x een week bezoek uit NL, waarvan 1x bij ons in huis. In november en december krijgen we ook nog ‘inwonende’ vrienden. Echt superfijn, want je spreekt elkaar ook echt en het is waardevol. Mindere kant: ik ben totaal uit Mn ritme en dat vind ik af en toe lastig en vermoeiend, vooral nu ik moet wennen aan Mn nieuwe baan.

Vanmorgen heb ik wel een ‘babyshower’! We gaan met de vrouwen die op vakantie zijn een ochtend naar een lokale prachtige spa. Dat is dus wel heerlijk, mommy-to-be-time.
Alle reacties Link kopieren
Wauw Merlot, gefeliciteerd! Wat een heftige start, ik hoop dat het gauw beter gaat!

Roffa, ha ik houd mijn hart vast voor die kilo's, ik ben net zo trots dat ik best wat afgevallen ben. Ach we gaan het meemaken haha.

Wat heerlijk Yoga, die babyshower.. was het lekker?

Ik vind dat hele zwanger zijn maar een ding hoor. Eerst ben je tienduizend jaar bezig om het voor elkaar te krijgen. En dan is het zo. En dat weet je alleen aan een test. Ik was begin van deze week en vorige week echt onwijs moe maar ik merk verder écht niks. Niks gewoon. En anderen die het inmiddels weten zeggen joh geniet daarvan, dat komt nog wel.
Maar (en ik krijg vast spijt dat ik dit zeg) ik zou liever elke dag zere borsten hebben of whatever zodat ik denk ja ik ben zwanger.
Nog een kleine week tot de echo, dan zou ik bijna 8 weken zijn (ik denk zelf 7,5). Ben benieuwd.

Hebben jullie dit ook gehad? Ik heb gevoelige borsten gehad, maar heel even maar, en dat is dus als sneeuw voor de zon verdwenen en dat is best eng eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Irene geloof me daar ga je inderdaad straks echt spijt van krijgen haha. Ik heb tot 7 weken ook geen klachten gehad en dat geroepen. T komt echt! En als t mee valt qua misselijkheid etc is dat alleen maar fijn.
Alle mama’s gefeliciteerd!! Zo gek om te bedenken dat we een jaar geleden allemaal de wens hadden en nu een voor een iedereen gaat bevallen.
Hier een mega actief kind wat dagelijks mn ribben verbouwd. Langzaam bezig met kleertjes wassen etc, nog 3 weken werken. Buik is beschaafd dus op zich is t nog goed vol te houden maar begin toch wel steeds meer te merken dat we echt in de laatste fase zitten.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat leuk zoveel zwangeren en inmiddels al wat baby's geboren! Van harte gefeliciteerd.

Ik ben nu inmiddels bijna 28 weken. Heerlijk actief kindje, ik geniet van al dat getrappel. We weten niet wat het wordt, waren van plan om het zo te houden maar... We hebben bijna een pretecho en eigenlijk zijn we toch erg nieuwsgierig. Bij de eerste wisten we het niet en dat vonden we prima maar nu zie ik alle witte baby kleertjes van de eerste en heb ik toch ineens zin om wat meer voor een jongen of meisje te shoppen :P
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren een echo gehad. Ze had dat apparaat nog geen twee tellen op mijn buik of zei al dat ze een kloppend hartje zag <3 Ik ben nu ongeveer 7.5 week op weg.
Misschien dat ik het nu eindelijk een beetje ga beseffen haha!
Alle reacties Link kopieren
@Eneriirene wat fijn zeg! Hoop dat alles nu goed blijft gaan en dat je lekker kunt genieten.

@Dawn heb je de pretecho inmiddels gehad?

@Merlot gefeliciteerd! Hoe gaat het inmiddels? Is jullie kleine man al thuis?

@Femme dank je wel voor je lieve woorden!

@Theepoes hoe gaat het met jou?

@Alle anderen fijn om te lezen dat het goed gaat en dat jullie buiken groeien.

Hier weer op het wachtbankje. Mijn menstruatie kwam na mijn miskraam direct weer in zijn oude cyclus dus dat is fijn. Dit is de eerste echte ronde weer en mijn NOD is volgend weekend. We gaan dus weer duimen. Al maak ik mij over het zwanger worden minder zorgen nu... Zwanger blijven is op dit moment een grotere zorg. Hopelijk is drie keer scheepsrecht!
Alle reacties Link kopieren
Stippeltjes, lief dat je het vraagt. Gaat niet echt geweldig hier. Volop aan het hormonen spuiten en daar word ik niet heel gelukkig van.

Ik had helemaal niet op jouw verdrietige verhaal gereageerd. Maar wat ontzettend rot voor jullie. Je klinkt nu wel weer redelijk relaxed. Klopt dat? Ik ga voor je duimen! En dan niet alleen voor het zwanger worden, maar ook vooral voor het zwanger blijven. Zet em op! :rose:
Alle reacties Link kopieren
Spannend stippel! Ik hoop dat je zwanger blijkt te zijn van een blijver deze week.

Theepoes, jij moet ook echt veel verdragen zo. Lijkt mij pittig. Ben je nu aan de hormonen om weer eitjes te oogsten?

Wat tof, zo snel al het hartje zien eneirene. Echt een bijzonder moment. Hopelijk voel je je goed en gaat het goed en kan alles lekker indalen.

Voor jou gaat het nu ook snel Roos, je hebt al bijna verlof!
En hoe lang werk jij door dawn? Voor je het weet is het zo ver.

Ik vind de tijd echt voorbij vliegen hier. Ook omdat er veel bezoek is geweest en er ook nog veel bezoek komt. Veel van wat we nog wilen doen, willen we liever doen als er geen bezoek is en zolang ik mij nog fit voel. Maar dat geeft best druk. Oh well, dan zijn sommige dingen maar gewoon wel en goed geregeld denk ik dan maar. Looking at the bright side ;-)
Alle reacties Link kopieren
Stippeltjes ik hoop voor jullie dat je snel weer zwanger mag zijn en het een blijvertje is!
We hebben de pretecho volgende week maandag en hebben besloten om een 2 persoons taartje te laten maken met daarin blauwe of roze vulling :-D lekker cliché maar wilde dat toch ook een keertje meemaken.

Theepoes wat naar voor je, ik hoop dat je je snel wat beter voelt.

Yogayup ik ga met 34 weken met verlof, moet nu nog 5 weken werken. Ik werk echter maar 2 dagen in de week dus het voelt toch anders dan de vorige keer toen ik nog 4 dagen werkte. Toen keek ik er zo naar uit en kon ik niet meer. Nu is het veel beter te doen.
En jij? Wat willen jullie allemaal nog graag doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven