Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, leuk he? Hoewel het ons echt miet uitmaakte. Dat hele cliché: als het maar gezond is, blijkt echt meer dan waar.

Wanneer heb jij de volgende echo komende week stippel? Ik was ook 1,5 week terug gezet. Rond de 12 weken was dat nog een week. Ik weet nog wel heel goed hoe zenuwslopend ik de echo’s vond, dus leef met je mee! Inmiddels ben ik al bijna op de helft. Shocking idee.
Alle reacties Link kopieren
Yogayup wat leuk , een zoon!! Het lijkt me zo een leuk moment als je op een gegeven moment dat weet!

Stippel oh wat irritant zeg. Ben benieuwd naar de volgende echo!

Ik ben een beetje in de war haha. Heb altijd een hele korte cyclus en niet zo regelmatig maar langste de laatste maanden is 23 dagen. En dat is vandaag en ik ben niet ongesteld. En vorige week heb ik onherkenbare krampen gehad. Maar heb stiekem al een testje gedaan die negatief was.
Maar wat een gekke fase is dit haha. Ik denk echt wel dat menstruatie deze week komt want af en toe wel van die ongesteldheid krampen nu. Maar ergens ver weg gestopt zit wel een klein beetje hoop.
Alle reacties Link kopieren
@Yogayup Dat is zeker waar en een jongen of meisje is allebei leuk. Wij denken zelf dat we een jongen krijgen en iedereen om ons heen ook. Ben dus super benieuwd of dat klopt!
Maandag hebben we weer een echo. Pfffff wachten duurt nu wel weer lang hoor! Inderdaad zo zenuwslopend. Wel heel fijn om positieve verhalen van anderen te lezen die ook zijn terug gezet.

@Eneriirene ooooeeeeeh wat spannend!! Dat klinkt hoopvol in ieder geval. Ik duim voor je en hou dit topic goed in de gaten :cheer2:

@Theepoes hoe gaat het met jou?

@Vlammetje is je meisje inmiddels geboren? Ben zo benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ohh ik hoop met je mee Irene!! Zou zo leuk zijn!

Stippel, spannend, maandag weer een echo! Je klinkt wel vrij relaxed en met vertrouwen. Klopt dat?
Het gaat hier wel goed! De vakantie is voorbij dus volop aan het werk. Dat maakt wel dat het wachten op groen licht sneller gaat. :)

Yogayup, beetje een late reactie... ben steeds druk. Ik lees en leef mee, maar schrijf even wat minder.
Had ik al gezegd hoe leuk ik het vind dat je een zoon krijgt? Jongens zijn echt zooo leuk! :flirting:
En dat we nog steeds geen groen licht hebben, komt omdat we nu naar een ander ziekenhuis gaan waar we IVF in eigen cyclus kunnen doen. Maar het is nog de vraag of dat mag. Eigenlijk komen we er niet voor in aanmerking, maar omdat we het graag willen, gaat de arts in het team overleggen of het toch mag. We hadden verwacht dat dat tijdens het gesprek van een tijdje geleden al besproken was en we dus al te horen zouden krijgen of het wel of niet mocht. Maar helaas, dat moest nog. En in de vakantieperiode schiet dat niet echt op. Morgen hebben we een belafspraak. Dus hopelijk krijgen we dan groen licht. Zo niet, dan moeten we alsnog de 'gewone' IVF doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier verdrietig nieuws. Net terug van de echo nav bloedverlies en geen hartactie meer :'( Kindje is kort na de vorige echo overleden. Precies in dezelfde termijn als vorige keer. We worden nu doorverwezen naar het ziekenhuis voor onderzoek en ik heb om een curettage gevraagd.
Even geen woorden verder. Voel me zo ontzettend verdrietig...
Alle reacties Link kopieren
Stippeltjes wat ontzettend verdrietig voor jullie, ik weet ook niet wat ik hier op moet zeggen :(
Alle reacties Link kopieren
Jeetje stippeltjesbehang wat een verdrietig nieuws. Heel erg veel sterkte met de verwerking en de curretage :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ach nee stippel! Wat een ongelofelijk naar bericht. Ik kreeg er helemaal kippenvel van. Sterkte met de curretage en het verwerken van deze narigheid.
Alle reacties Link kopieren
Oooh nee Stippeltjes :-( wat een ontzettend verdrietig nieuws inderdaad. Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Och Stippeltjes.. Heel veel sterkte voor jullie :hug:
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Ach nee, lieve Stippel, wat verdrietig om te lezen... :'(
Goh, ik had zo gehoopt (en ook gedacht!) dat het nu goed zou zijn.

Veel sterkte en een hele hele dikke knuffel! :hug:
Alle reacties Link kopieren
@stippel, wat vreselijk voor jullie.. geen woorden maar ik wens jullie heel veel sterkte! Dikke knuffel.

Even een update, voelt wat gek na het nieuws van stippel maar goed..Hier nog geen baby, vandaag 40+2. Heb ook niet het gevoel dat ze snel gaat komen. Dus moet nog even flink geduld opbrengen. Inmiddels wel echt klaar met de dikke buik en kan niet heel veel meer doen. Dus het mag wel gebeuren! Jullie horen het wanneer ze er is.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje stippel wat een drama voor jullie, heel veel sterkte hiermee!
Vlam succes met de bevalling!
Hier gaat alles zn gangetje, baby schopt heerlijk in t rond.
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve dames,

Ik lees nog steeds af en toe mee, en wilde toch weer even een korte update geven :) Inmiddels lees ik dat de eerste kleine hier al ter wereld gekomen! Van harte proficiat Rose!
En zoveel dames in verwachting, met sommige al flink ver! Dat zijn de fijne berichten.

Helaas ook wat mindere berichten. Stippeltje wat verschrikkelijk. Een hele dikke knuffel. Hopelijk krijg je snel wat meer te weten via het ziekenhuis.

Hier helaas nog geen goed nieuws. Na lang twijfelen ben ik in juli toch begonnen met Clomid. De eerste ronde was niet raak, en nu zit ik in de LF van de tweede ronde. Beide rondes waren er 2 eitjes gerijpt, dus het slaat goed aan. Ik zie het al helemaal gebeuren. Een jaar lang niets, en dan plots een tweeling ofzo. :facepalm: :proud: Mocht het zo uitkomen, dan zijn ze van harte welkom.
Soms vind ik het heel moeilijk dat we nu al een jaar bezig zijn - dat verwacht je toch niet als je eraan begint. Op papier lijkt alles verder prima in orde, dus waarom het tot nu toe niet gelukt is... :@@: We hebben in ieder geval een jaar de tijd gekregen het te proberen met de Clomid zodat ik wat meer cycli in dat jaar zou hebben, dus vol goede moed gaan we er tegenaan :)

Hele dikke knuffel aan iedereen van Theemonster
Alle reacties Link kopieren
Theepoes wat goed om weer wat van je t ehoren.
Vervelend dat het zo moeizaam gaat joh. Wel fijn dat de clomid aanslaat.

Ik hoop voor jullie dat je snel goed nieuws hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik breek even in voor Stippel. Jeetje meid weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen. Vreselijk. Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jou. :hug:

Ik lees hier nog regelmatig terug en zal later vandaag of morgen even op de andere dames reageren...
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ik doe nog eens een update. Want vorige keer toen ik eigenlijk wilde posten dat ik helaas tóch ongesteld was geworden las ik het bericht van Stippel en dat vond ik echt even voorgaan :(

Maar goed ondanks alle hoop, te lange cyclus etc werd ik toch ongesteld. En ik baalde gigantisch. Mijn vriend heeft inmiddels een zaadtest gehad, we begrijpen de uitslag niet helemaal maar het zat iig in het normale spectrum maar wel aan de lage kant. En lage kant is voor mij in deze fase al gelijk een en al ellende en "zie je wel het lukt nooit etc" maar dat is natuurlijk overdreven.

Over een kleine twee weken heb ik een afspraak in het ziekenhuis voor een inwendige echo om te kijken hoe het er bij mij allemaal uit ziet en waarom ik soms zo'n korte cyclus heb.

Het maakt me best onzeker en verdrietig allemaal hoor. In mijn omgeving zijn veel zwangeren en ik vind het echt leuk voor ze, maar ga wel steeds meer denken "zie je er is iets mis met mij dat het mij niet lukt"

Tot zo ver deze klaagpost.
Alle reacties Link kopieren
Oeps, tijdje niet geschreven!

@Stippel, wat vreselijk! Ik vind het zo naar voor je. Ik zit met tranen in mijn ogen. Het was je zo gegund! Ik hoop dat ze in het ziekenhuis de oorzaak kunnen achterhalen.
Hoe gaat het nu met je?

@Rose, gefeliciteerd met jullie dochter! Zijn jullie al gewend inmiddels?

@Irene, balen dat het nog niet wil lukken. Wel heel fijn dat je huisarts het zo oppakt! Fijn dat het bij je man in ieder geval goed is! Hopelijk heb jij over 2 weken ook een goede uitslag.

@Vlammetje, en? Is er al een kindje inmiddels?

@Yoga, wat leuk, een jongetje! Iedereen die ik ken die rond dezelfde periode is uitgerekend, krijgen allemaal een jongetje! Heel bijzonder.

Hier gaat alles goed. Inmiddels bijna 23 weken zwanger. Vorige week een weekje vakantie gehad en toen voor het eerst de baby gevoeld. En ook gelijk heel veel in die week! Ik kon precies voelen waar hij lag, en hij schopte regelmatig zachtjes. Nu ben ik weer aan het werk en heb ik hem eigenlijk niet meer gevoeld. Dat vind ik wel een beetje gek. Gelukkig straks naar het hartje luisteren bij de verloskundig.

Ik heb ook het idee dat ik m’n werk opeens zwaarder vind. Ik ben moe van m’n werk als ik thuis komt. Ik weet niet of dat komt omdat ik net vakantie heb gehad of omdat het echt te zwaar gaat worden.

Afgelopen weekend ook eindelijk spulletjes gekocht. Ik had nog helemaal niks gekocht, ik durfde het steeds niet zo goed, maar nu toch de meubeltjes en kinderwagen etc. besteld. Vanaf dit weekend gaan we klussen in huis en aan de babykamer, dus het moest er toch een keer van komen. Het wordt nu wel heel echt allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Lieve stippel, wil even laten weten dat ik aan je denk (regelmatig) en hoop dat het naar omstandigheden goed gaat.

Vlam: jullie dochter al geboren? If Not: Onipa’a!

Eneirene: jammer dat het nog niet zo ver is. Ik kan mij de frustratie/sombere gedachtes goed voorstellen. Hopelijk komt er uit de onderzoeken meer informatie die jullie verder kunnen helpen.

Monster: leuk om je weer te lezen! Ik hoop dat de clomid aanslaat en je snel in verwachting bent (al dan niet van twee kleintjes)

Donder: wat een fijne fase is dit nu. Het wordt steeds concreter ook nu je de kleine voelt. Vervelend dat je juist nu vermoeider wordt.

Ik voel mij eigenlijk voor het eerst sinds de zwangerschap echt oprecht goed en dat is zo fijn. Geen last meer van alle kwalen uit het boekje, ik heb Mn portie de eerste 16 weken wel met mach3 gehad denk ik.
We hebben tweedehands meubeltjes gekocht waar we wat leuks van willen maken. De keuze is niet zo reuze op het eiland en alles uit europa is gelijk anderhalf keer de prijs door verschepingskosten en (invoer)belastingen. Scheelt ook keuze stress. Man, die enorme babyzaken in Nederland zou ik gillend verlaten denk ik ;)

Ik voel de baby sinds 20 weken echt goed. Geen champagnebelletjes gevoel gehad, maar gelijk knallende kurken. Het is een vrij actief kind. Bij de echo zag alles er goed uit, hoewel zn hoofd aan de grote kant is. Het heeft dan geen zika-hoofdje flapte ik er nog uit :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Stippel hoe gaat t meid? Kunnen jullie t een beetje verwerken?
Yoga fijn dat je je goed voelt, lekker genieten van dat ukje in je buik.
Verder erg benieuwd naar de baby van vlam!
En voor de meiden die t nog niet gegund is een dikke knuffel, ik leef enorm met jullie mee en hoop dat t snel toch mag lukken.
Hier gaat alles prima, kleine is behoorlijk druk over t algemeen maar eigenlijk kan ik er alleen maar van genieten. Langzaamaan begint t einde al in zicht te komen!
Alle reacties Link kopieren
Yes dames! Even in een coconnetje gezeten maar vrijdag 21 september is onze dochter geboren. Alles is goed gegaan. Wel medisch geworden omdat ze in het vruchtwater gepoept had. Dus weer geen badbevalling helaas. Wel voorspoedig verder, zonder opwekkers en binnen 4 uur nadat ik binnenkwam zonder weeen bevallen. De kleine meid doet het super. Alleen de borstvoeding lukt helaas niet omdat het haar niet lukt aan de borst te drinken. Dat vind ik wel lastig en kolven doe ik nu nog maar ga ik niet lang volhouden. Het kost zoveel tijd die ik liever aan mijn beide meiden wil besteden. Dus langzaam over op kunstvoeding. Dat is nog wel een beetje een teleurstelling.
Alle reacties Link kopieren
Van harte met de geboorte van jullie mooie dochter vlam! Fijn dat ze er is.

Ik hoop dat je zelf goed herstelt en dat je de teleurstelling van het borstvoeden snel los kunt laten. Veel geluk met die kleine erbij :cheer2: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Allereest @Vlammetje gefeliciteerd!! Wat een fijn nieuws :heart:

Dank jullie wel voor alle lieve woorden en het medeleven! :rose:
De afgelopen weken zijn erg heftig geweest. De eerste dagen nadat we hoorden dat ook deze zwangerschap in een miskraam zou eindigen, dacht ik er vrij makkelijk over. Natuurlijk was ik ontzettend verdrietig. Maar ik dacht ook: we hebben dit al eens meegemaakt, dus een tweede keer zoiets doormaken is vast makkelijker. Dat was dus een dikke vette tegenvaller... Want natuurlijk zat er ook nog heel veel verdriet van onze miskraam in mei en dat kwam er nu ook nog bovenop. De boosheid en onmacht: waarom nog een keer?? Onzekerheid: zal het ons ooit gegund zijn om een gezond kindje in onze armen te sluiten?? Erg heftig allemaal.
Daar bovenop natuurlijk nog het lichamelijke aspect. Want waar ik gehoopt had op een curettage, was onze gynaecoloog minder enthousiast. Bij een tweede curettage neem het risico op beschadigingen van de baarmoeder toe. Dat wilden we natuurlijk ook niet, dus toch maar voor Cytotec gekozen.
Wat ben ik ontzettend bang geweest om die pillen te gebruiken. Zo angstig voor het bloedverlies, de mogelijke confrontatie met het vruchtje, hevige pijn... Vond het zo oneerlijk dat je dat ook nog allemaal moet doormaken bovenop het grote verdriet.
Lichamelijk gezien is de miskraam met Cytotec mij niet meegevallen. Veel pijn (weeën!). En heeeeel veel bloed. Maar emotioneel bleek ik sterker dan ik dacht. Ik was verbaasd hoe mooi mijn lichaam dat allemaal kan oplossen. Ik was nieuwsgierig naar het vruchtje. Ik heb het niet goed kunnen herkennen, maar dat is oke. Ik was gelukkig niet bang meer om er mee te worden geconfronteerd en voelde me erg rustig.
Langzaam aan ben ik fysiek en emotioneel weer aan het opkrabbelen. We hebben vorige week weer een controle gehad bij de gynaecoloog en het zag er prachtig uit. Mijn lijf was zelfs al weer aan een nieuw cyclus begonnen en het kan zomaar zijn dat ik al weer een eisprong heb gehad... Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
We wilden graag laten onderzoeken of er een oorzaak gevonden kan worden voor de herhaalde miskramen. Er is nu genetisch onderzoek gedaan. Hiervan wachten we nog op de uitslag.
Specifiek onderzoek naar factoren in mijn gezondheid kan pas als ik drie maanden niet zwanger ben geweest. De gynaecoloog liet de keuze bij ons of we dat willen afwachten of in die tussentijd toch nog willen blijven proberen. We hebben besloten het wel te blijven proberen. Mocht ik in december nog niet zwanger zijn, dan kunnen we dat onderzoek alsnog doen.
Na een heftige en verdrietige periode zit ik nu dus weer voorzichtig hoopvol op het wachtbankje.

@Donderwolkje wat heerlijk lijkt me dat om je kindje te kunnen voelen! Dat stelt vast wat meer gerust. En lekker shoppen is altijd goed natuurlijk :cheer2:

@Yogayup hoe gaat het met jou? Zijn jullie al geslaagd voor de spulletjes? Tweedehands vind ik juist erg leuk! Kun je er je eigen draai aangeven met een gezellig kleurtje.

@Roos7 wat fijn dat het goed gaat. Het gaat hard zeg! Wanneer mag je met verlof?

@Eneriirene een hele dikke knuffel voor jou! :hug: Heb je inmiddels de inwendige echo gehad?

@Theemonster He getver zeg, zo verdrietig he als je je realiseert dat je al zo lang bezig bent. Het moment dat je die pil de deur uit gooit, wil je gewoon niets liever dan zwanger worden... dat je er maar zo weinig invloed op hebt is zo frustrerend he?! Hoop echt dat de Clomid voor jullie de oplossing is!

@Theepoes hoe gaat het met jou?

Ik zie in de tabel al aardig wat uitgerekende data die voorbij zijn gegaan of er bijna aankomen. Hoop dat jullie ons op de hoogte houden als er baby's geboren zijn. Ik wordt er blij van om dat te lezen :)
Alle reacties Link kopieren
:hug: stippel! Wat een fijne en verdrietige update tegelijk. Ik proef de hoop en het verlangen en veel moed en ik wens met jullie mee dat je snel zwanger bent van een gezonde baby die blijft zitten :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hier overigens vrienden uit NL over de vloer en deze week begonnen met werken, dus druk in Mn hoofd merk ik. Vandaag is een lokale feestdag, dus ik ben vrij. Ik ga dus een beetje sporten vanmorgen en wat rommelen in huis terwijl de rest naar het slavenmuseum gaat waar ik al ben geweest.

Gisteren heeft de buik een ontploffing gehad, dus ik ben lekker gegroeid in 1 dag. En voor het eerst zijn mijn voeten enorm opgezwollen aan het einde van de dag (denk door werk en hakken en warmte combo). Maar Ik voel mij heel goed verder.

Langzaam beginnen we noodzakelijke dingen aan te schaffen en inderaad zoveel mogelijk tweedehands. Behalve de maxicosi / isofix & stroller, dat willen we liever wel nieuw of van een goede bekende lenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven