Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Elke maand rijpen er een aantal eitjes. De een wat sneller en langer dan de ander. Tijdens de eisprong springt er een. Soms twee.

Hoe ouder je bent, hoe minder eicellen je hebt. Dus ook minder kans op een mooie eisprong.
Ik denk dat het zo zit.

Misschien dat de kwaliteit van de eicellen ook niet vooruit gaat. Dus dat ze minder snel groeien ofzo...? En dat het daardoor niet tot een eisprong komt.

Maar laat ik dit maar niet te hard roepen bij alle bejaarden in dit topic :-?
Alle reacties Link kopieren
Dus je cyclus wordt dan onregelmatig = minder vruchtbaar. Zoiets?
Maar hoe word je dan meer vruchtbaar als je al een regelmatige cyclus hebt?

Haha, 't zijn me raadsels. Sowieso, dat hele ei en zaad-gebeuren vind ik een mirakel.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Ja, vaag eigenlijk!

Roken en drinken en zo belemmert je vruchtbaarheid. Maar of de eicellen daar minder van worden of dat je daarmee de omstandigheden in de baarmoeder verslechtert... geen idee.

Iemand het verlossende antwoord?
Jaaa vievie, fantastisch gefeliciteerd!!!👶🏼
Ik ben een oud lijk met een tiptop regelmatige cyclus :)
Alle reacties Link kopieren
Woehoe en nog 1!! Vievie gefeliciteerd! We gaan ineens hard hier!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa vievie wat leuk, gefeliciteerd!

Zo leuk al die zwangeren, het gaat bij mij ook nu zo hard kriebelen :D
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu nog heel hard te duimen voor Groengeitensok!
Alle reacties Link kopieren
@Vievie jaaaaaaa Leuk, gefeliciteerd!!!

Duim voor wie er nog gaat testen: Groengeitensok, Seagull, Roffa en Roos7 toch? Ben de tel even kwijt :rolling:

En spannend voor jou ook @Theepoes

Wil ook even kwijt dat ik het zo fijn vind in deze groep. Iedereen leeft zo met elkaar mee. Heel fijn om jullie berichtjes te lezen :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Thanx eneriirene en stippeltjesbehang. Ik ga vandaag waarschijnlijk vaak naar het toilet, ben toch ook wel bang dat de rode duivels zich ankondigen. Al heb ik nog steeds het idee dat het raak is. Maar gisteren en vandaag ben ik grieperig, dus kan niet zo op mijn lijf vertrouwen

Ja, en wanneer ben je oud.... ;-) ik vraag me ook altijd af of het uitmaakt op welke leeftijd je voor het eerst ongesteld was
Alle reacties Link kopieren
@vievie, geef je even de vermoedelijke UD aan? Dan zet ik je in de onderste tabel!

@ggs ik duim voor je! We gaan echt top deze maand.

Ik vind het ook een super fijne groep, ik hoop eigenlijk ook dat de zwangeren hier blijven schrijven. Want dan combineren we dat gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Vind het ook leuk als alle zwangeren blijven schrijven, beetje een mix is Leuk!
Zeker fijne groep hier :hug:
Wil eigenlijk vd zwangeren wel weten welke symptomen je had in de weken vh wachtbankje. Ben gewoon benieuwd!
Ik blijf er bij dat ik ongesteld ga worden. Ben benieuwd bij jou geitensok?!!
Alle reacties Link kopieren
Ja succes voor de rest van de testers, laat de onderste tabel maar groeien ;)

@Vlammetje Ja leuk! Uitgerekende datum 23 september 2018

@Seagull Blauwe aderen op mijn borsten, mijn tepels werden donkerder, maagzuur en misselijk!

Ik zou het ook leuk vinden als de zwangeren hier blijven schrijven, vind dit echt een leuke groep!

Aan de zwangeren met al een kind: hoe doen jullie dat met tillen? Ik kan me herinneren dat je niet teveel mag tillen in je zwangerschap, maar mijn zoontje moet ik soms echt nog dragen. Zoals vanmorgen, was hij in de bus in slaap gevallen en moet ik hem al slapend naar huis tillen. Best een eind...
Ik ben nog steeds Koos Symptoomloos! ;)
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa Vievie wat goed! Gefeliciteerd!

Wat tillen betreft, dat doe ik nog steeds hoor. Moet dochterlief toch verzorgen haha. Volgens mij kan en mag je gewoon tillen hoor. Als je maar de goede houding aanneemt. :-)
Alle reacties Link kopieren
@Roffa Je hebt nog even toch? Kan veel gebeuren in een paar dagen ;)

@Rose, bedankt! Oke dat stelt me wel gerust :)
@iedereen: ik zou ook graag hier blijven schrijven, vind het fijn met jullie! :)

Ik duim nog steeds voor de meiden die nog gaan testen, spannend!!

@ggs, wat vervelend dat je grieperig bent. Hopelijk voel je je snel weer wat beter.

@vievie, ik denk er hetzelfde over als rose-87. Je hebt nu eenmaal nog een kindje en die moet ook verzorgd worden. Ons zoontje loopt nog nauwelijks dus moet hem ook veel tillen. Probeer dan inderdaad wel op mijn houding te letten en als het straks zwaarder wordt door een groeiende buik dan gaat het tempo gewoon omlaag ;)

@seagull, wat betreft symptomen had ik achteraf meer last van pukkeltjes en een innestelingsbloeding vijf dagen voor nod. Vanaf het moment dat ik begon te geloven dat het wel eens raak kon zijn, paar dagen voor nod, af en toe een weeig gevoel, meer afscheiding en, sorry beetje onsmakelijk, paar keer diarree gehad. Weet niet of dat laatste ook met de zwangerschap te maken heeft. En zoals ik al zei, begon ik pas dingen te voelen toen ik er meer mee bezig was 🙈
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Vievie! Leuk dat de onderste tabel goed begint te vullen. Idd jullie hebben allemaal leuke feestdagen gehad :-D

Wat betreft symptomen voor NOD. Ik wist niet precies wanneer NOD was maar was al snel heel misselijk deze keer. En bij dochter was het vooral pijnlijke borsten.

En tillen/zorgen voor een ander kind. Ik vind het vooral zwaar als ik misselijk ben en een vieze luier moet verschonen. Tillen valt me tot nu toe mee. Maar dochter is ook een klein poppetje dus die is nog makkelijk te tillen. Denk dat dat wel lastiger wordt als de buik gaat groeien. Maar hoop dat zij dan nog wat zelfstandiger is, dus meer zelf kan lopen enzo. Dat lukt nu nog niet zo goed. Ze kan wel zelf de trap op, maar nog niet af, dus dat gaan we oefenen de komende tijd!
Alle reacties Link kopieren
WouW Vievie wat leuk! Gefeliciteerd...

Lijkt me ook heel gezellig als de zwangeren mee blijven schrijven, hoop toch wel dat we in 2018 allemaal naar het onderste lijstje mogen verschijnen.
@femme precies, als er 1 per maand zwanger zou worden, zijn we allemaal nog zwanger in 2018 ;) maar liefst allemaal in de eerste helft, haha ;)
@vievie ik heb nog even dat klopt! Ik ben ook altijd Koos symptoomloos als het om menstruatie gaat, dus ik maak me er niet echt zorgen om!
Alle reacties Link kopieren
Wowww ik check ook een paar dagen niet.. wat een super nieuws!!
Vievie en Elle proficiat!!
Echt geweldig, is het een beetje bezonken? (K)
Alle reacties Link kopieren
@Elle ja inderdaad, je ontkomt er toch niet aan om af en toe te tillen. Fijn om te lezen dat jullie daar nu ook nog niet te ingewikkeld over doen.

@Koekie Zeker leuke feestdagen gehad ;) En dat oefenen met lopen is dan wel heel handig! Zeker met trappen lijkt me dat handig.
Mijn zoon loopt thuis hartstikke goed maar als we naar buiten gaan wil hij soms nog getild worden, dan is het nog wat veel voor hem.

@Roffa Gelukkig maar dat je je er niet te druk om maakt, kan inderdaad nog alle kanten op ;)

@Jade Bedankt! Nou ik moet zeggen dat ik nog steeds in de wolken ben. Nog niet helemaal geland nee ;)

Bedankt voor al jullie felicitaties <3
Alle reacties Link kopieren
@vievie, ik til mijn dochter ook af en toe hoor! Ze is ruim 2 en loopt prima maar soms is het toch mama tillen!! Kan volgens mij weinig kwaad alleen wordt het met een echt dikke buik wel zwaar denk ik.

Ik merk echt een enorm verschil tussen de eerste en tweede zwangerschap. Bij de eerste was ik elke dag helemaal in de wolken en bezig met wat ik voelde en het feit dat ik zwanger was. Nu vergeet ik het regelmatig. Komt door de drukte met een peuter en man in het gips maar ik voel me er wel een beetje schuldig over. Ook mijn man vergeet het af en toe. Het zit echt minder in ons systeem ofzo. En dat ik weinig kwaaltjes heb werkt daar dan niet aan mee al ben ik daar wel heel blij mee!
Alle reacties Link kopieren
@vlam, heel normaal hoor dat je met de tweede zwangerschap minder bezig bent. Je hebt nou eenmaal meer aan je hoofd. Bij mij vloog die tweede zwangerschap ook echt voorbij. Ik vond het toen heerlijk dat ik op een gegeven moment één keer in de week zwangerschapsyoga ging doen. Dan heb je toch net dat moment even extra

Tillen tijdens de zwangerschap kan nog wel hoor. Kinderen til je gewoonlijk dicht bij je lijf, dus dat is minder belastend. Wel goed tillen. Overigens kan het geen kwaad om je peuter ervan te laten wennen dat hij niet constant opgetild kan worden. Als de baby er is, kan dat namelijk ook niet meer... Spreek uit eigen ervaring haha

Mijn man zegt trouwens net dat ik best een week kan wachten met testen, omdat misschien mijn cyclus gewoon langer is. Hij snapt het niet..... Of hij doen aan struisvogelpolitiek ;-)
@jade, dankjewel! :)

@ggs, goede tip van het laten wennen aan minder optillen. Had ik nog niet eens over nagedacht maar zit wel wat in. Haha struisvogelpolitiek ;) vindt je man het spannend denk je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven