Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Theepoes succes vandaag! Duim voor een mooi ei!!

@Kaatje balen dat je je zo moe voelt nog steeds. Hopelijk krijg je het snel wat makkelijker. Spannend donderdag de geslachtsbepaling! Heb je een voorgevoel?

Ik heb vannacht geen oog dicht gedaan van de opwinding. Het voelde daarbij alsof er een complete fanfareband door mijn buik aan het hossen was. Het is in ieder geval duidelijk dat daar wat gebeurt dus das mooi :yes:
Net nog eens getest en weer een zelfde mooie streep als gisteren :D
Alle reacties Link kopieren
Haha, stippel, heerlijk!! Ben heel blij voor je!

Vanochtend weer een echo gehad. Er blijken twee eitjes te groeien. Rechts had ik wel verwacht, want de vorige cyclus had ik links een ei. Maar nu blijkt links, heel diep nog een eitje te groeien. En het gaat zo langzaam omdat er dus twee zijn. Nu heb ik donderdag weer een echo om de groei te bepalen. En dan waarschijnlijk zaterdag de behandeling. Maar het gaat nu zo anders dan anders, dat ik mijn verwachtingen maar even aan de kant zet. We zien wel!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat gebeurt hier allemaal!!! Super wat een goed nieuws!

Gefeliciteerd Roos, Femme en Stippeltjesbehang! Wat super fijn voor jullie. Geven jullie in het vet even de UD door? Dan verhuis ik jullie naar beneden!

@Rose, ook een meisje erbij dus! Leuk, ik begin er steeds meer een beeld bij te krijgen en ik ben erg benieuwd hoe ons tweede meisje eruit ziet en hoe ze zal zijn. Heb jij dat ook?

Ik reageer vanavond even op de rest! Ik heb een paar zware weekjes achter de rug. Die week alleen heeft me meer energie gekost dan ik had gedacht. En ik heb echt even rust genomen, naast het werk vrij veel slapen. Geef even jullie updates door voor de tabel dan neem ik die vanavond ook even mee.

Geweldig dames alle goede ontwikkelingen hier! En voor de wachtenden, ik duim!
Alle reacties Link kopieren
@kaatje: wat rot dat je je zo voelt. Hopelijk gaat het snel beter. Heb je al een voorgevoel qua geslacht? Leuk als je het laat weten donderdag! Heb je al een zoon of dochter?

@vlam: jij ook al zware weken. Door familieomstandigheden toch? Sterkte

@theepoes: twee eitjes! Heb je dan ook kans op een tweeling, of is het tweede ei nog niet rijp genoeg zaterdag? Ik hoop dat de behandeling zaterdag door kan gaan, dan kom je lekker bij ons op de wachtbank. Op naar de onderste tabel!

@stippel: Haha, heerlijk! Hebben jullie het fijn gevierd? Wat was de reactie thuis? Heb je de test samen gedaan?
Ik vind het zo fijn voor je!
Alle reacties Link kopieren
@Vlammetje pas je goed op jezelf? Hoop dat het je lukt een beetje bij te tanken!
Fijn dat je de tabel weer wilt aanpassen. Als alles goed mag blijven gaan is mijn UD 23 december

@Yogayup van te voren had ik een heel plan in mijn hoofd waarbij ik het mijn vriend op een originele manier persoonlijk zou vertellen als de test positief zou zijn. De praktijk ging alleen heel anders. Ik barstte namelijk zowat uit elkaar van blijdschap en now way dat ik dat nog een hele dag voor mij kon houden :rolling: Heb hem dus geappt of hij kon bellen en heb het hem aan de telefoon verteld. Hij reageerde erg blij maar ook nog wat terughoudend omdat hij nog wat meer onzeker is dat er iets mis gaat. Dat begrijp ik ook: het gevoel in mijn lijf geeft mij vertrouwen. Hij heeft dat natuurlijk niet.
Toen we elkaar 's avonds zagen was dat super fijn. We hebben het gevierd met... een lekkere shoarma schotel hahaha
Vanochtend was hij er wel toen ik testte en volgens mij komt het besef nu ook steeds meer bij hem binnen.

Er komen trouwens weer wat NOD's aan zie ik. Ik ga keihard duimen dat we deze maand alle records breken met zwangeren :cheer2:
Gefeliciteerd stippeltjesbehang!
Alle reacties Link kopieren
12 december Vlammetje
Ik begrijp dat je even niet zo actief bent. Ik hoop dat alles goed met je gaat!!

@Theepoes wow in beide een eitje. Ik duim in iedergeval weer mee.

@stippel. Je mag het toch echt geloven hoor! Mooie test. Heb je de VK al gebeld?

@Kaatje, sterkte met je symptomen. Hoop dat het snel afneemt.

Hier is gisteren moeders voor moeders langsgeweest. Blij met de dikke streep op de test en fijn iets te kunnen doen voor een ander.
Verder gaat het tot zover goed. Weinig klachten. Heb alleen last van rusteloze benen in de avond. Alsof ik mijn spieren steeds moet aanspannen ofzo, raar.
1 mei staat de echo gepland. Ben dan als het goed is 7+6
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Hier ben ik weer even. Ik lees af en toe mee, maar reageren lukt helaas niet zo vaak.

Gefeliciteerd alle nieuwe zwangeren! Fijn dat de onderste tabel steeds voller begint te raken. Hopelijk mag de rest ook snel naar onder verhuizen!
Alle reacties Link kopieren
Stippeltjesbehang schreef:
17-04-2018 15:02

@Yogayup van te voren had ik een heel plan in mijn hoofd waarbij ik het mijn vriend op een originele manier persoonlijk zou vertellen als de test positief zou zijn. De praktijk ging alleen heel anders. Ik barstte namelijk zowat uit elkaar van blijdschap en now way dat ik dat nog een hele dag voor mij kon houden :rolling: Heb hem dus geappt of hij kon bellen en heb het hem aan de telefoon verteld. Hij reageerde erg blij maar ook nog wat terughoudend omdat hij nog wat meer onzeker is dat er iets mis gaat. Dat begrijp ik ook: het gevoel in mijn lijf geeft mij vertrouwen. Hij heeft dat natuurlijk niet.
Toen we elkaar 's avonds zagen was dat super fijn. We hebben het gevierd met... een lekkere shoarma schotel hahaha
Vanochtend was hij er wel toen ik testte en volgens mij komt het besef nu ook steeds meer bij hem binnen.
Ik denk ook dat Ik te ongeduldig zou zijn. Van Mn vriend ‘mag’ ik ook niet zonder hem testen :whut:

En heerlijk, lekker shoarma om te vieren. Ik vind het goud! Hoe voelt het na een paar dagen? Gaat alles nog goed? Heb je al een vk gebeld?
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jouw zwangerschap koek? Voel je je goed?

@femme: spannend! Eerste echo gepland. Het is al echt, maar zo wordt het nog veel echter! :D
Alle reacties Link kopieren
Vlam mijn uitgerekende datum is voor nu 14 december.
Vanmiddag komt moeders voor moeders en inderdaad fijn om op die manier iets te kunnen doen voor de vrouwen waarbij t niet vanzelf gaat. Ook de vk gebeld, 2 mei intake en een week later de termijnecho. Ben dan 9 weken en een paar dagen dus hoop dat t lukt.
Hier geen tranen bij de ontdekking stippel, maar ik stond wel te trillen op m'n benen. Merk wel dat ik steeds wat hormonaler wordt, bij een lief appje van de papa to Be stonden de tranen laatst al in m'n ogen haha. Zal nog wat worden bij de echo.
Er komen weer nod's aan zie ik, spannend meiden ik duim zo hard voor jullie!
Hoe is t met de andere zwangeren?
Alle reacties Link kopieren
@Theepoes hoe gaat het? Gaat de behandeling morgen nog door?
@Roffa en Yogayup hoe gaat het met jullie? NOD komt steeds dichterbij. Zijn er al symptomen?

Deze week hebben we het blije nieuws aan wat familie en vrienden verteld. Dat was super leuk al die lieve en mooie reacties. Mijn ouders waren erg ontroerd. Vond het heel bijzonder om het hen te kunnen vertellen.
Ik voel me verder kip-lekker. Af en toe een vleugje misselijkheid als ik honger heb of juist te veel gegeten, wat vaker plassen, gevoelige borsten en een wat rommelige buik. Maar dat zijn hele fijne tekenen dat er wat gebeurt vind ik. Aankomende maandag komt Moeders voor Moeders langs. Heel fijn dat ik daar aan mee kan doen. Juist omdat ik van dichtbij in mijn omgeving meemaak hoe verdrietig het is als kinderen krijgen niet vanzelfsprekend is.
Vind het nog steeds een heel groot wonder dat het bij ons zo snel gelukt is. Duim voor iedereen snel in de onderste tabel!!
Alle reacties Link kopieren
Leuke update stippel! MvM, wat fijn dat je dat wilt doen. En weet je al wanneer de eerste echo is?

Hier nog geen enkel symptoom. Op dit moment rommelen Mn darmen nog steeds (al 2 weken) en heb ik nog steeds enorme zere borsten (inmiddels 3 weken per maand ipv ‘maar’ 1). Geen innestelingsbloeding gehad, dus dat is ook geen signaal. Enige optie is geduld hebben tot begin volgende week.

Theemonster: ik heb jou al even niet gelezen. Jouw NOD was ook afgelopen week: any news?

En ik ben ook benieuwd naar de rest, theepoes, roffa etc
Alle reacties Link kopieren
We wachten op het opgewerkte zaad. Nog 10 minuten. Ben benieuwd naar de opbrengst!
En daarna dus de iui ook direct. En dan weer het mooie weer in!

Yoga, je vroeg nog of de kans op een tweeling ook groter is. Die kans is idd ook groter. We hebben altijd gezefd dat we graag een groot gezin willen. Dus twee baby's in één keer zijn ook heel erg welkom! :-)

Succes op de wachtbank! Ik schuif zo aan!
theepoes wijzigde dit bericht op 21-04-2018 16:00
Reden: Typfoutje
0.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Theepoes ik duim zo hard voor je!!!
@Yogayup de eerste echo is 15 mei. Dan ben ik 8 weken. Poeh weer geduld hebben dus :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Spannend theepoes! Kom er gezellig bij op de bank. Ik hoop dat jullie wens voor een groot gezin uitkomt.

@stippel: Ah, dat voelt inderdaad nog ver weg. Ook weer een spannend wachtbankje. Heb je niet de neiging om de hele tijd te testen of om steeds te kijken met afvegen? Is MvM al geweest? Dan testen ze toch ook weer?
Alle reacties Link kopieren
Mvm test inderdaad ook nog een keer, was bij mij echt een knaller gelukkig! T test streepje stond er al nog voordat ie half doorgelopen was haha. Ze doen m ook in een soort bewaardoosje dus voorlopig bewaar ik m.
Ja wat dat betreft is zwanger raken van wachtbankje naar wachtbankje. Eerst wachten op je ovulatie, dan op een positieve test, dan op een paar echo’s en dan op de geboorte.
Spannend meiden, ik duim voor jullie! Is de iui goed gegaan theepoes?
Alle reacties Link kopieren
Roos, leuk he, die MvM-test! Ik heb ze ook bewaard :-)

Iui is goed gegaan! Goede opbrengst! En nu miljoenen potentiële baby's onderweg! :hyper:
Ongesteld, op naar ronde 5 nod 17-05
Alle reacties Link kopieren
Ohhh kak Roffa...! :rose:
Alle reacties Link kopieren
Ach roffa, wat K*t zeg! :|
Alle reacties Link kopieren
Balen Roffa! :(
Ja inderdaad. Wel dit keer een echte ongesteldheid en niet dat gekut van de vorige cyclus. Cyclus is wel naar 26 dagen gegaan na de mk, maar dat herstelt zich vast wel weer naar 28. Ik heb in elk geval niet hoeven testen :p
Alle reacties Link kopieren
Ik had net krampen in Mn baarmoeder en net bij vegen bloed. Denk dus ook dat ik (vervroegd) ongesteld ben geworden nu.... :|
Ook een cyclus van 26 dagen ineens.
Alle reacties Link kopieren
@Yogayup he neee ook voor jou balen!

Ik kan het inderdaad nog steeds niet geloven. Iedere keer met afvegen kijk ik inderdaad en ben dan blij als ik geen bloed zie. Vanochtend heb ik ook nog een keer getest. Het slaat allemaal nergens op, maar ik zoek toch die bevestiging dat het écht zo is. Morgen komt MvM bij mij langs.

@Theepoes hoe voel je je? Heb je nog last van de IUI?

@Roffa wel fijn dat het iig nu echt duidelijk is. En je cyclus zal vast ook weer goed komen. Ik heb ook wel eens een cyclus van 26 dagen gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven