Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn van die echo Bella! Hopelijk ben je snel weer fit. Wie toch bedacht heeft dat je lichaam zo reageert in het begin; dat had wel verder mogen evolueren.

@theepoes: ik heb voor het eerst op Curacao Koningsdag gevierd. Nu heb ik niet zoveel met dat feestgedruis an sich, maar het was wel erg gezellig & vooral was het leuk om te merken dat we langzaam steeds meer mensen leren kennen en het daardoor steeds meer een thuis wordt hier.
Alle reacties Link kopieren
Bella, 12 weken alweer! Wat gaat het snel!

Yoga, gezellig! Kan me voorstellen dat het fijn is om te merken dat jullie je steeds meer thuis voelen. Fijn!
Alle reacties Link kopieren
Vlammetje-1 schreef:
17-04-2018 11:49

@Rose, ook een meisje erbij dus! Leuk, ik begin er steeds meer een beeld bij te krijgen en ik ben erg benieuwd hoe ons tweede meisje eruit ziet en hoe ze zal zijn. Heb jij dat ook?
Ja! Enorm. Ben zo nieuwsgierig of ze op haar zus lijkt. Sorry voor de late reactie trouwens. Drukke weekjes gehad. Heb ook nog niet alles terug gelezen hier. Dat ga ik zo even doen. Want volgens mij is er veel gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
And again..... ongesteld.... :cry: :sigh: :thunder:
Alle reacties Link kopieren
Ahhwww Theepoes :( :( :(

Mei wordt onze maand oke!
Alle reacties Link kopieren
eneriirene schreef:
30-04-2018 20:57
Ahhwww Theepoes :( :( :(

Mei wordt onze maand oke!
:yes:

Daar gaan we voor!
Alle reacties Link kopieren
@Theepoes neeeee getver zeg!! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ah nee! Theepoes :"-(
Wat superk*t zeg. Ik had je zo iets anders gegund.

Ik doe mee met meer geluk in mei!
Alle reacties Link kopieren
@ theepoes wat rot! Hopelijk is het de volgende keer raak.

Ik lees met jullie mee maar die eerst 2/3 weken wachten op eisprong vind ik lang duren en valt er weinig te melden.
Vanochtend nog gezellig gemaakt met man en in de middag een positieve ovulatie test gelukkig. Man is net weg maar komt vrijdagavond alweer thuis dus dan nog een poging.

Zoontje is net een week beter van de buikgriep maar had vanochtend weer koorts :-| zo sneu voor hem.

Zie een tweede nu steeds meer voor me en hoop zo dat het snel raak is. Voor iedereen hoop ik dat natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het hier? Even het topic nieuw leven inblazen, want ik vind het jammer als het zo stil wordt :D

@Dawn2 hoe gaat het met je zoontje?

Hoe gaat het op de wachtbankjes? Tussen de lakens? En met de zwangeren? Hopelijk geniet iedereen van het mooie weer! :sun:

Hier gaat het prima nog steeds. Volgende week de eerste echo al weer, gaat toch nog best snel. Kijk er zo naar uit :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn stippel dat je al bijna de echo hebt! Ook dan een update komen geven hoor.

Hier weinig te melden, vandaar dat ik ook stil ben. We zitten nu in Colombia en we voelen ons beiden moe en niet zo fit. Maar we zijn wel veel buiten en we genieten nu van lokale biertjes en cheviche. Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik nu niet (pril) zwanger ben. :-P)
Alle reacties Link kopieren
@Yogayup, fijne vakantie!

@Theemonster, ik snap dat dat er nogal in hakt! Heb je al een keuze gemaakt? Heel veel succes! Hopelijk lukt het toch om spontaan zwanger te worden.

@Bella, dat gaat snel! Heb je een voorgevoel wat het gaat worden?

@Theepoes, neeeeeee :cry: Balen zeg! Ik hoop met jou en Eneriirene mee dat mei onze maand wordt! Het moet toch een keer lukken?

@Stippeltjesbehang, dat gaat ook snel! Maar voor jou vast niet snel genoeg, haha. spannend hoor!

@Iedereen, bedankt voor de lieve reacties!

Mijn ongesteldheid was echt veel heftiger dan normaal, ontzettend veel bloedverlies en buikkrampen gehad. Hakte er even behoorlijk in, maar gelukkig gaat het nu weer goed. Afgelopen zondag weer een positieve ovulatietest gehad, dus ik heb weer hoop! Komende maandag gaan we op vakantie, dat vind ik wel even spannend. Ik weet pas rond het einde van de vakantie of ik wel of niet zwanger ben, en weet nog niet goed hoe ik dat aan ga pakken met alcohol en het eten. Op vakantie drink ik wel graag cocktails, maar ik wil ook geen risico lopen.

Nog even een aanvulling voor de tabel bovenin: Ik ben 28 en we zijn bezig voor een eerste kindje.

Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Oh spannend donderwolkje! Nog eventjes geduld dus. Kan je niet een test in je toilettas gooien?

Ikzelf ga pas mijn eten en drinken aanpassen als ik een positieve zwangerschapstest heb. Je moet ook een beetje ontspannen en kunnen genieten van je vakantie toch? Fijne vakantie

(Wel naar van die heftige menstruatie)

Thanks ook donderwolkje! Ik heb trouwens nu geen idee wat mn NOD deze maand is door Mn laatste rare korte cyclus. Dus ik zie het wel tzt.
Alle reacties Link kopieren
Spannend stippeltjes, ben benieuwd naar je echo!

Donderwolkje, inmiddels ben ik gestopt met op eten en drinken letten hoor. Iedereen moet dat natuurlijk voor zich weten maar voor mij werkt dat niet. Dan ben ik ELKE dag zo bezig door geen alcohol te drinken, niet dit, niet dat.. en dan als ik toch ongesteld wordt hakt het erg extra groot weer in.

Mn vriend en ik vinden het allebei nog heel spannend, we genieten intens van ons leven nu, we dartelen er lekker doorheen. En ja we willen zeker een kindje. En vinden dat tegelijkertijd ontzettend eng. Maar het voelt als examen doen zonder dat je er voor geleerd hebt, je weet gewoon écht niet wat je kan verwachten en hoe je leven er uit gaat zien. En mede daarom vieren we nu het leven nog eens net dat beetje extra. En daar zou voor mij die cocktail in de vakantie zeker bijhoren. Geniet ook van de tijd die je nu samen hebt he, ipv dat een kinderwens alles overheerst.

Ik zit weer lekker op het wachtbankje. Hij had me al gemist ;)
Nog 1.5 week weer wachten nu.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, weer even wat leven in de brouwerij!

Donderwolkje, balen van die heftige menstruatie! Gelukkig pakt je lijf wel direct weer een mooie cyclus op. Ik zou gewoon een testje meenemen. En tot die tijd niet vol gaan met alcohol, maar een cocktailtje op zijn tijd zou ik wel doen.

Stippeltjes, pvolgende week al een echo! Wat gaat dat snel! Ben benieuwd! Leuk!

Yoga, heeeerlijk, lekker in Colombia. Hopelijk snel weer topfit, zodat jullie lekker dingen kunnen ondernemen.

Hier vanochtend weer de eerste echo gehad. Niet zo goed. Zat een cyste. Dat kan duiden op endometriose... De arts zou het bespreken in het team over hoe nu verder... ben benieuwd hoe deze ronde zal gaan.
Vrijdag weer een echo. Toevallig bij de 'endometriose-expert', dus dat komt wel goed uit. Dan kan hij er ook nog even goed naar kijken.
Ik baal er wel zwaaaaaaar van. Waarom nu nooit eens even normaal???!
Maar goed, de zon schijnt, de vogels fluiten, de jongens liggen lekker te slapen, dus ik ga maar even lekker in de tuin liggen. Word ik wel weer gelukkig van :-)
Alle reacties Link kopieren
Heh Theepoes wat vervelend.

Jooehoeee wat is het hier verder stil jongens! Kunnen we niet iets gezelligs doen op het wachtbankje? ;)
Alle reacties Link kopieren
@Eneriirene wat verwoord je dat mooi! Denk ook dat het belangrijk is te blijven genieten van het leven. Ik ben er wel achter dat er best veel is wat niet mag of afgeraden wordt als je zwanger bent... Je zou wel gek zijn als je dat nu al allemaal gaat laten.
Voordat ik ontdekte dat ik zwanger was heb ik ook een paar glaasjes wijn op en mij tegoed gedaan aan meloen met rauwe ham en Franse kaas. Daar heb ik nu geen spijt van. Heb er nog even lekker van genoten toen :D
Duim voor jou op het wachtbankje!!

@Theepoes wat vreselijk balen zeg. Vind je positieve insteek wel heel mooi!

Hoe gaat het met de rest?
Morgen voor mij de 1e echo :yes:
Alle reacties Link kopieren
Wat rot theepoes!

En dames...genieten voor je zwangerschap moet je zeker doen hoor! Het schijnt zelfs zo te zijn dat de eerste paar weken van een zwangerschap er nog geen echte verbinding is met de kleine. De navelstreng en dus toevoer van zuurstof en voeding start vanaf week 6. En de meeste mama's weten tegen die tijd wel al een ruime week dat ze zwanger zijn.
Dus zolang je geen positieve test in handen hebt lekker genieten van de 'verboden' etenswaren en drankjes.

Hier gaat alles nog goed. We hebben zaterdag een 3D/4D pretecho. Dus dan gaan we eens even kijken of de kleine dame op haar grote zus lijkt. Bij haar hadden we op zowat hetzelfde termijn ook een pretecho laten maken. Dus wil ze wel eens met elkaar gaan vergelijken haha.

Verder ook erg benieuwd hoe het met iedereen gaat!
Alle reacties Link kopieren
Hey theepoes, hoe was de echo vrijdag?
En stippel: geef je wel een update van de echo! Njoy morgen en ik hoop op een mooi koppend hartje.
@rose: fijne 3D/4D echo zaterdag, ben benieuwd!

Hier weinig nieuws vanaf het wachtbankje. Rondom de vermoedelijke eisprong (te) weinig seks gehad, maar te gebrek hebben we wel goed gemaakt in de eerste vakantie week. Denk alleen niet dat Mn ei op deze sekscapades heeft gewacht ;-))
Ik voel mij alleen al dagen niet zo lekker, heb behoefte aan gezond eten en geen zin in alcohol. :whistle: What is happening?
Alle reacties Link kopieren
@ theepoes en stippeltjes, hoe waren de echo's?

Het is hier inderdaad een stuk stiller dan eerst.. het is ook veel wachten wachten.
Maar geduld wordt beloond, ik zou vandaag, morgen of donderdag ongesteld moet worden en ik had van de week ook weer allemaal krampen en voelde precies zoals anders. Maar ineens had ik vanmiddag ontzettend de drang om een testje te doen. En die was positief! :cheer2: Echt niet verwacht.
Vanavond er nog 1 gedaan, die was wat lichter maar ook meer gedronken.
Heb nu een digitale gekocht met aantal weken, die doe ik morgen want man wil het nog niet geloven :-)

We zitten midden in verbouwing en ik voelde me zo rot en gestresst de afgelopen week omdat we nu tijdelijk op zolder leven en alles ligt overal. Maar nu boeit me dat allemaal niet meer zo :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Dawn! Gefeliciteerd! :-)
Alle reacties Link kopieren
Verdrietig nieuws :nooo:
Ons kindje is waarschijnlijk met 6 weken gestopt met groeien. Er was geen hartslag meer...
Alle reacties Link kopieren
Ohhh, stippeltjes... wat verdrietig! Hè, wat zul je je rot voelen...
Dikke knuffel!! :hug:
Em sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik had vrijdag weer een echo. Daar werd geconstateerd dat de cyste waarschijnlijk mijn eileider is. Dicht en dus niet werkend... doordat het vocht er niet uit kan, loopt dat elke keer terug naar de baarmoeder wat een innesteling bemoeilijkt...
Binnenkort word ik geopereerd. De eileider gaat eruit en ze gaan kijken hoe de rest erbij ligt...
Daarna hopelijk vol goede moed verder!
Alle reacties Link kopieren
@dawn: van harte. Wat fijn voor jullie

@stippel: dit is echt zo niet wat ik had willen lezen vandaag. Wat een k-nieuws zeg. Ik vind het zo naar voor jou/jullie. :hug: sterkte

@theepoes: allemachtig, je krijgt het wel voor je kiezen. Ook een :hug: en sterkte voor jou!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven