Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor jullie lieve reacties.
We zijn er kapot van en zijn heel blij met de steun die we hebben van elkaar en mensen om ons heen.
We hopen nu heel erg dat de miskraam vanzelf op gang komt. Doordat ik al wat bruinverlies had, heb ik goede hoop dat het doorzet. Hoe dubbel kan het zijn dat je een dag later ineens innig hoopt helder rood bloed te zien? Anders wordt ik doorgestuurd naar de gynaecoloog. Hoop zo dat mijn lichaam het zelf doet...

@Dawn gefeliciteerd!

@Theepoes jeetje zeg, dat zit ook niet mee bij jou... :hug:

@Vlammetje wil je mij weer in de bovenste tabel zetten?
Alle reacties Link kopieren
Hè meiden wat lees ik nu?
Wat een rot nieuws voor jou, Stippeltjesbehang. Heel verdrietig dat jullie kindje de eerste fase niet heeft gered. Sterkte!

Theepoes, wat klinkt dat weer als een enorme tegenslag. Hopelijk heb je nog een beetje veerkracht om ook deze drempel weer te nemen. Ook sterkte voor jou!

Dawn, gefeliciteerd! Goed bericht voor jullie, fijn!

Ik kwam jullie een korte update brengen. Ik lees namelijk nog trouw mee, maar weet vaak niks te zeggen behalve dat ik jullie zo graag een groot hart onder de riem wil steken elke keer. Gun het elk van jullie enorm!

Ik ben nu 13 weken ver. De termijnecho liet een vrolijk springend kindje zien, alles lijkt goed te gaan. Het waren wel spannende weken hiervoor. In mijn naaste omgeving ging het met 12 weken nog mis, zelfs na een goede echo. Dus ik kon me niet zo goed hechten aan de zwangerschap, eerst maar die termijn voorbij. Nu begin ik steeds meer te landen en durf ook te genieten ervan.
Wat een achtbaan is het, de hele aanloop naar, maar ook het zwanger zijn.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Oh Stippeltjesbehang wat een verdrietig nieuws. :-( Heel veel sterkte!

@Merlot, Fijn dat de termijnecho goed was!
Alle reacties Link kopieren
Ahh bah Stippeltjes wat ontzettend verdrietig :( Sterkte <3
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, ik meld me nog even hier.

Ik heb een hele tijd niet meer mee gelezen omdat ik wat gefrustreerd was. Gefeliciteerd aan iedereen die intussen een positieve test heeft gehad en heel veel sterkte aan jou, stippeltjesbehang.

@vlammetje, je kunt mij uit de tabel halen.

Ik kom hier af en toe nog even spieken, maar ik ga mij ook ergens melden in een uitgerekend in januari topic.

Ik wens jullie in ieder geval allen veel goeds!
Alle reacties Link kopieren
Huh? Begrijp ik nu tussen de regels door door dat je zwanger bent groenegeitensok (ggs)? In dat geval van harte! En fijne schrijfsels in een ander topic.

Stippel: ik hoop ook dat het snel op gang komt. Wat naar dat de natuur je dan zo voor de gek houdt om het vruchtje nog vast te houden. Nogmaals knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden al even niet geweest hier, excuses!
Theemonster wat een domper heb je te verwerken gehad zeg, heel veel succes de komende tijd ik hoop voor jullie dat t gewoon au naturel lukt!
Bella vervelend dat je zo beroerd was! Inmiddels heb je al bijna de geslachtsecho denk ik, spannend hoor!
Yoga fijn dat je ook de positieve kanten kunt in zien van t niet zwanger zijn ;-) Ik hoop dat jullie een heerlijke vakantie hebben (gehad)!
Irene groot gelijk lekker van t leven hoe t nu is genieten, t moet geen obsessie worden.
Theepoes wat balen van die cyste zeg, hebben ze een idee hoe dit kan komen? Alleen door de endometriose? Jeetje ik lees nu verder dat t nogal wat gevolgen heeft, wat heftig. Veel sterkte en succes met de operatie!
Rose wat gaaf een 3D echo! Veel plezier alvast!
Dawn gefeliciteerd! Dat heb je aardig snel voor elkaar volgens mij.
Merlot mooi om ook van jou goed nieuws te lezen! Nu lekker gaan genieten hoor, al weet ik helemaal hoe je je voelt dat t nog zo onzeker is of alles wel goed gaat.
GGS gefeliciteerd! vervelend dat je gefrustreerd was, maar blijkbaar is t uiteindelijk toch gelukt ;-) Ik zag ergens al een januari topic voorbij komen dus dat komt vast goed.
Stippel ook hier nogmaals sterkte, t is niet niks.

Hier gaat t best goed. 's Morgens nog wel vaak kokhalzen, maar geen braken gelukkig. Merk wel dat ik sneller buiten adem ben dus sporten is soms nogal een uitdaging. Verder voel ik me best goed. Vorige week hebben we de eerste echo gehad en daarop was een prachtig mini mensje te zien met een kloppend hartje :heart: Klopte precies bij de geschatte termijn, volgende week mogen we nog eens terug voor de echte termijn echo. Fijn om dan weer even te kunnen baby spieken!
Alle reacties Link kopieren
Ahh nee stippeltjesbehang wat een verdrietig nieuws :hug: ik hoop dat alles vanzelf op gang komt zodat je niet naar het ziekenhuis toe hoeft. Heel veel sterkte de komende tijd.

Theepoes voor jou ook heel veel sterkte :hug: hopelijk kun je snel geholpen worden.
Alle reacties Link kopieren
@alle zwangere dames: fijn dat jullie af en toe een update komen geven! Leuk om te lezen dat de echo goed was/is en hoe het verder gaat.

@stippel: hoe gaat het nu?
@roffa: jij zit op je NOD, spannend! Hoop dat het goed met je gaat.
Alle reacties Link kopieren
@Yogayup lief dat je het vraagt! Momenteel overheerst verdriet en onzekerheid. Vooral ook omdat de miskraam nog niet vanzelf op gang komt. Vanmiddag mogen we naar de gynaecoloog dus ben benieuwd. Denk dat als ik het fysieke deel kan afsluiten, ik het emotioneel een plekje kan gaan geven.

@Roffa moest ook aan jou denken omdat ik zag dat je NOD is geweest. Ben benieuwd!

@GGS gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop vooral voor je dat je tijd neemt om te rouwen en dat het daarna mentaal snel weer beter gaat stippel!

Hier begon Mn buik te rommelen, dus ik denk dat ik ongesteld ga worden. :(
Alle reacties Link kopieren
Bwuhh ik word GEK dat ik nooit een regelmatige cyclus heb. Dat maakt het zo verschrikkelijk onduidelijk. En verrassing... weeeeer ongesteld.

Gister mijn jankbui al gehad, dus nu maar weer "vrolijk" verder.

Ronde 8 , NOD geen flaaaauw idee. Zet maar op 13 juni haha.
Alle reacties Link kopieren
@Yogayup bleeeeeh geen fijn gevoel... maar wie weet. zo lang je niet ongesteld bent, kan het alle kanten op toch?

@Eneriirene He getver wat balen zeg! Dat schiet niet zo onregelmatig. Logisch dat je er even verdrietig van wordt.

Ik krijg dinsdag een curratage onder algehele narcose. Vind het erg spannend, maar ook fijn dat er dan een einde komt aan de onzekerheid. Dit afwachten vind ik erg zwaar en om het mentaal echt een plekje te kunnen geven, moet ik het eerst fysiek afsluiten. Daarna kunnen we letterlijk en figuurlijk weer verder.
Want dat we het heel snel weer opnieuw gaan proberen, dat is zeker. Onze wens is door deze zwangerschap alleen maar sterker geworden.

Ik voel me nog steeds erg verdrietig. Maar zie ook steeds meer het positieve. Deze zwangerschap is niet zinloos geweest. Het is en zal altijd onze eerste zwangerschap samen blijven. Een hele bijzondere ervaring waarvan we zo ontzettend hebben genoten. Dat neemt niemand ons meer af. Hoop dat we er ook op deze manier op kunnen terugkijken. Want het is toch fantastisch dat blijkt dat ik zwanger kan worden? Wat een blijdschap hebben we gevoeld. Dat kan het verdriet wat we nu voelen niet uitwissen.
Ook ben ik heel blij dat ik mee heb gedaan met Moeders voor Moeders. Hopelijk dat mijn zwangerschap op deze manier kan bijdragen zodat iemand anders een kindje kan krijgen. Alleen daarom al is dit allemaal niet voor niets geweest.
Alle reacties Link kopieren
Stippeltjes, wat ben je een lieverd! En wat beschrijf je het proces mooi. Mooi dat je de blijdschap van deze zwangerschap kunt onthouden. En hopelijk is het heel snel weer raak!
Lijkt me erg spannend idd, die curretage onder narcose. Bij mij kwam de miskraam spontaan op gang en daar was ik wel blij mee. Wie weet komt dat bij jou ook nog voor die tijd! Hebben ze de optie Cytotec ook aangedragen? Dan heb je nog meer kans dat je lijf het kan zonder curretage.

Sterkte iig! Het is niet niks! :hug:

(en bedankt voor je bijdrage aan MvM! Ik ben een van de ontvangers :) )
Alle reacties Link kopieren
Bahhhh, yoga en Irene! Dikke knuffel!
Stom dat je cyclus zo onregelmatig is Irene! Dan heb je echt geen idee waar je van op aan kunt...

(en stiekem duim ik voor jou nog even door Yoga, hopelijk heb je het bij het verkeerde eind!)
Alle reacties Link kopieren
@Yogayup, ik heb testen bij me! Misschien dat ik morgen een test ga doen. En dankjewel! Ik geniet zeker wel van de vakantie. Ik drink gewoon cocktails, maar zorg in ieder geval dat ik niet aangeschoten/dronken ga worden. Gewoon genieten! Heb je al een idee wanneer je NOD is?

@Eneiirene, daar heb je helemaal gelijk in! Met eten hou ik geen rekening, maar alcohol vind ik toch wat enger ofzo. Normaal drink ik niet zo heel veel, maar op vakantie drink ik wel heel graag cocktails bij het zwembad. Dus dan drink ik opeens wel wat meer.
Hebben jullie geen vrienden of familie met kleine kinderen? Ik heb een keer een nacht op mijn nichtje gepast die toen 2 maanden oud was. Ze moest nog iedere 3 uur voeding (ook ‘s nachts!) dus ik heb wel wen beetje mogen ervaren hoe het is om dag en nacht voor een kindje te zorgen, ook al was dat maar voor heel even.
Hopelijk hebben jullie toch net genoeg gebruik gemaakt van de eisprong. 1 keer zou genoeg moeten zijn!

@Theepoes, bah, wat vervelend zeg! Weet je al wanneer je geopereerd gaat worden?

@Rose-87, leuk zo’n echo! Lijkt me zo bijzonder om dat te zien! Geniet van de echo! En ik heb inderdaad ook wel eens gelezen dat het pas vanaf 6 weken uitmaakt wat je eet en drinkt. Ik hoop dat het waar is!

@Dawn2 gefeliciteerd! Geweldig nieuws! Hoe voel je je? Heb je de digitale test al gedaan?

@Stippeltjesbehang, wat ontzettend klote! Niet eerlijk 😢. Ik hoop dat het een beetje oke met je gaat. Gebruik dit forum ook vooral om je hart te luchten! Ik wens je heel veel sterkte. Knuffel! Ik vind het ontzettend knap dat je het toch nog een beetje positief kunt bekijken.

@Merl0t, wat fijn dat je je zo goed voelt en dat je een goede echo hebt gehad! Geniet ervan!

@Roos7, fijn dat de echo goed was! Kun je er al goed van genieten?

Hier nog weinig te melden. M’n borsten lijken iets groter, maar dat weet ik niet zeker... verder niks te merken! Vorige keer had ik heel erg last van een hongergevoel, maar dat heb ik nu niet. Kan ook komen omdat ik op vakantie ben in een all-inclusive hotel en best vaak eet... best logisch om dan geen honger te hebben 😅. Ik heb wel deze week een keer gehad dat ik opeens heel misselijk was en moest overgeven, maar dat was midden in de nacht en ik ben er daarom vanuit gegaan dat het eten gewoon niet goed gevalen is. Mijn NOD is ergen tussen zondag en woensdag, nog even afwachten dus!
Alle reacties Link kopieren
@Eneiirene, sorry ik zie nu pas je berichtje. Wat balen dat je ongesteld bent geworden! 😓
Alle reacties Link kopieren
Wat shit zeg eneirene. Snap je gevoel helemaal!

Hier vanmorgen toiletpot dienst met misselijk en diarree. En een vlucht naar Cartagena. Gelukkig gaat het nu iets beter dan toen we vroeg uit bed moesten. En er is nog hoop, want geen bloed. Volgens de app flow is morgen mijn NOD.

@donderwolkje: slim dat je een test mee hebt. Ik zou inderdaad niet volledig los gaan, maar die ene cocktail maakt vast niet uit. Veel plezier!

@stippel: fijne manier om naar deze ervaring te kijken. Heel veel sterkte de komende dagen. Misschien komt het alsnog los en anders alvast toi toi toi voor dinsdag.
Alle reacties Link kopieren
Enneh, misschien is het de hormoonstorm, maar ik vind het zo fijn om te zien hoe iedereen elkaar support hier en dat we elkaar in dit topic gevonden hebben. :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Donderwolkje, het klinkt veelbelovend! Zou leuk zijn, een positieve test op vakantie!
En idd, lekker genieten van de cocktails! Heerlijk!

Yoga, bah... daar zit je echt niet op te wachten! Had je iets verkeerds gegeten, kf nog steeds niet fit?

De operatie is begin juni al. Dus dat schiet al lekker op. Het is nog wel afhankelijk van mijn cyclus. Als die roet in het eten gooit, moet ik bellen voor een nieuwe datum. Je mag namelijk niet zwanger en niet ongesteld zijn tijdens die operatie... nu is de kans op zwangerschap natuurlijk al heel klein haha en juist de reden dat we dee operatie gaan doen :P maar goed, wel netjes wAchten tot de menstruatie voorbij is en zo. Dus hopelijk heb ik mijn cyclus wat geod ingeschat.
Alle reacties Link kopieren
@yoga, ik wil je geen valse hoop geven maar bij mij begon deze zwangerschap en die van mijn dochter met buikkrampen en flinke diarree😆. Dus hopelijk is dit ook bij jou een goed teken.

@Stippeltjes, wat mooi hoe jullie op deze zwangerschap terug kijken. Ik hoop dat het dinsdag mee valt en je het daarna wat beter kunt afsluiten. Heel veel sterkte :hug:

@theepoes, juni is gelukkig al snel. Hopelijk kun je dan weer snel verder kijken en komt jullie wens voor een 3de kindje snel uit.

@donderwolkje, spannend voor jou. Succes nog even op het wachtbankje en een hele fijne vakantie.

Hier gaat het langzaam steeds beter. Mijn dochter wordt over 2 weken geopereerd aan haar amandelen en hopelijk krijgen we dan allemaal weer een goede nachtrust. Want ik ben echt onwijs moe. Ik werk 3 dagen in de week maar als ik vrij ben heb ik echt nergens fut voor. Hopelijk komt de energie snel weer een beetje terug. Ook hebben we volgende week de geslachtsbepaling. Ik ben zo benieuwd 😃. En over 4 weken heb ik alweer de 20 weken echo. Dus er komen voor ons weer een paar spannende dingen aan ☺️.

Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@yogayup, ay, dat is balen! Hopelijk voel je je snel beter. Heb je enig idee waardoor het komt?
Wanneer wil je gaan testen?

@Theepoes, hopelijk lan de operatie gewoon doorgaan en kunnen jullie daarna snel verder! Begin juni is inderdaad al wel snel.

Ik vind het ook fijn dat we elkaar zo steunen! We zijn inmiddels ook wel met nog maar een klein groepje over... maakt het wel lekker overzichtelijk hier, Haha!
Zojuist besloten om toch nog maar geen test te doen morgen... bang voor een negatieve test en dat is weer zo definitief dan. Dus ik wacht nog even af!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de felicitaties!

@stippeltjes, wat vreselijk voor jullie. Wel heel mooi om te lezen hoe je erover denkt. Heel veel sterkte voor dinsdag en dat jullie snel weer positief nieuws hebben.

@eneriirene ontzettend balen, hoop dat het de volgende keer raak is! Ben je erg onregelmatig?

@ donderwolkje, wat spannend! Klinkt wel goed. Lekker dat je geniet op vakantie.
Ik heb woensdag de digitale test gedaan toen was het 1-2 weken zwanger. Vanochtend nog een keer getest met die goedkope van Kruidvat en er kwam eerst geen streep. Ik schrok me rot. Ging gelijk googlen enzo maar toen ik 2 minuten later weer keek stond er een dikke streep.

@ yogayup, voor jou ook spannend! Ken ook wel wat meiden die diarree en misselijk waren en zwanger bleken te zijn. Wie weet. Ik hoop het!

@ theepoes fijn dat de operatie snel is. Nu maar hopen dat het inderdaad door kan gaan en dat jullie snel positief resultaat hebben van de operatie

@ Bella wat gaat dat snel! Heb je een vermoeden van of het een jongen of meisje is? Hoop dat je binnenkort meer rust hebt na de operatie van je dochter. Sterkte ermee

Heb vanmiddag de verloskundige gebeld. Nog een heel gedoe om een afspraak in te plannen waar mijn man bij kon zijn. Maar heb 15 juni de eerste echo!
Heb erg rommelende darmen en na het eten een flinke opgezette buik. Dat had ik de vorige keer ook. Moet me inhouden het niet aan iedereen te vertellen maar gelukkig kan ik het hier kwijt.
Willen het na de echo gaan vertellen maar denk dat ik mijn mond niet kan houden tegen een goede vriendin en dat mijn zus me snel doorheeft nu ik geen alcohol meer drink :)
Alle reacties Link kopieren
Geen idee wat het is, want ik had gisteren geen alcohol gedronken (al best wat dagen niet) en verder qua eten ook geen aanleiding. Dus wie weet is het raak.

Ik reken echter nergens op en ik heb ook geen test meegenomen. Mocht ik in het weekend niet ongesteld worden, ga ik kijken of ik ergens een test kan scoren.

@donderwolkje: ook succes met nog even geduld hebben.
@bella: dat schiet al enorm op! Heb je al een voorgevoel? En sterkte met en voor je dochter. Ik hoop dat je snel meer slaapt.
Alle reacties Link kopieren
@Dawn2, dat is snel voor de eerste echo! Dan ben je net 6 weken zwanger met de echo toch?

@Yogayup, en???? Is er al iets te merken? Ik duim voor je!

Bij mij nog niks! Mijn NOD wisselt iedere maand. De ene maand is het 28 dagen, de andere maand 25. Echt om en om. Als het goed is zou het deze maand de korte cyclus moeten zijn, en zou ik morgen ongesteld worden. Meestal heb ik al wel een paar dagen voordat ik ongesteld wordt ‘s ochtends heel licht bloedverlies, maar nu nog niks. Toch wel spannend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven