Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Sorry, even een ego post, want gefrustreerd. Ik ben nog steeds niet ongesteld en ik ben inmiddels een week ‘overtijd’. Gisteren toch maar weer een test gedaan (op bday vriend) met een beetje hoop, maar nog steeds of alweer wit. Hopelijk word ik dan maar ongesteld zodra ik thuis kom. Ik snap dat mn lichaam tijd nodig heeft om zn weg te vinden, maar het ging net zo fijn met mijn cyclus.

Iemand anders nog een update?
Ik ben ook ongesteld geworden, helaas! nod nu 21-06.
Balen Roffa :hug: .

@ Yogayup, wat vervelend dat je cyclus ineens zo raar doet. Hopelijk heb je snel wat meer duidelijkheid.

@ Stippel, Fijn dat het dinsdag is meegevallen. Dat deel is gelukkig achter de rug en nu kunnen jullie het verwerken. Alvast een hele fijne vakantie!

@Roos, voor jou ook alweer 12 weken. Wat gaat de tijd dan toch onbewust hard he ☺️. En fijn van de mooie echo.

Ik ben nu 16 weken zwanger en we zijn er van de week achter gekomen dat we een jongentje verwachten 💙. Voor onze dochter was dit wel even wennen want ze was ervan overtuigd dat ze een zusje kreeg 😄. Wij moesten ook wel even omschakelen omdat we dachten dat het een meisje was. Maar ik ben nu al lekker aan het shoppen 🛍. Maar vooral leuk om eens ontspannen naar een echo te kijken :flirting: Nu is het aftellen naar de 20 weken echo. Die krijg ik al bij 19 weken omdat we op vakantie gaan. Maar ik ben er nu al een beetje zenuwachtig voor. Ik krijg dit keer een medische echo in het ziekenhuis vanwege de achtergrond van mijn dochter. En ik heb niet zo’n lekkere indruk gekregen bij het intake gesprek dus dat geeft wel wat extra spanning.
@Yogayup, wat vreemd dat het opeens zolang duurt! Ik hoop dat je snel ongesteld wordt... dit wachten is ook niks!

@Roffa, Ah balen zeg! Op naar de volgende ronde 💪

@Bella15, wat leuk! Dan heb je een meisje en een jongetje! Daar hoop ik ook ooit op. Wat bedoel je met niet zo’n lekkere indruk bij het eerste gesprek?

Ik heb gisteren de verloskundige gebeld. 13 juni heb ik de intake, en 19 juni de eerste echo. Zo spannend! Het voelt wel een beetje gek dat ik eerst een intake heb, waarbij helemaal niet gekeken wordt, en dat pas een week later wordt er een echo gemaakt. Straks is het niet goed en is die hele intake voor niks geweest.
Maar goed, ik ga er maar vanuit dat alles gewoon goed is denk ik.

Verder voel ik me goed. Ik ben moe en ik heb onwijs last van rommelende darmen, zo erg dat ik er ‘s nachts niet van kan slapen, maar gelukkig niet misselijk ofzo. Ik heb het gisteren aan een van m’n beste vriendinnen verteld. Erg vroeg, maar als het mis zou gaan zou ik het haar ook vertellen, dus ook fijn!

@Vlammetje, ik ben 28 en de eerste echo is dus op 19 juni. Wil je dat aanpassen in de tabel?
@yogayup, frustrerend zeg! Wat duurt wachten dan lang!

@Bella, wat leuk een zoon! Ik snap dat je een beetje moet omschakelen. Ik was ook overtuigd van een meisje en als ik had gehoord dat het een jongen zou worden had ik ook wel even moeten schakelen denk ik.

@donderwolkje, ik pas het aan in de tabel!

@Roffa, balen zeg :(
@donderwolkje, ik had een intake gesprek in het ziekenhuis omdat ik een medische 20 weken echo krijg. Dan maken ze een echo om te kijken hoelang je op dat moment zwanger bent. Maar tijdens die echo begon die arts ineens over een speciale echo die hij mocht aanbieden waarbij ze vroege geboorteafwijkingen kunnen vinden. Maar omdat hij dit tijdens de echo deed kreeg ik gelijk een naar gevoel en vroeg me af of hij op dat moment iets zag waardoor hij zoiets zegt. Ik heb het er met de verloskundige over gehad en die vond ook dat hij dit voor de echo had moeten zeggen. Maar ik neem aan dat hij het wel moet zeggen als hij iets verontrustends ziet dus dat het gewoon stom was van hem. Maar het maakt me wel extra nerveus.
Balen Roffa. Het leek wel veelbelovend na zoveel dagen overtijd.

Yoga, hoe gaat het met jou? Kun je wel wat van jullie reis genieten?

Ik ben ongesteld. Yes! Altijd te vroeg en nu drie dagen later dan normaal. Slaat je hoofd ook direct op hol... stom!
Nu kan de operatie doorgaan (als er op dat moment tenminste geen spoed is...).
Mmm, rare dingen gebeuren in je lichaam. Ik snap dat je daar dan weer rare dingen van gaat denken theepoes. Hoop dat de operatie letterlijk de weg vrij maakt naar een zwangerschap!

Wij zijn zaterdag thuis gekomen en ik had daar voor het eerst zin in. Na de emigratie, twee banen, verhuizen, papierwerk en veel stress, was een reis met ter plaatse dingen regelen toch niet helemaal waar ik van kon opladen. Ik ben nu heel even (bewust) werkloos om tot rust te komen en mijn lichaam en geest gezond te maken/houden. Er ligt wel een baan op mij te wachten, maar ik weet nog niet zo goed of en wanneer ik daarmee zou willen starten. Luxe positie dus.

Ik wil vooral de stress die ik heb ervaren reduceren, want ik heb het gevoel dat stress niet echt gunstig is voor mijn vruchtbaarheid. So far ook nog steeds niet ongesteld en al 1,5 week overtijd. Als je het nog overtijd kunt noemen. Geen idee of ik hier wat mee moet of niet.

Sorry dat het alsnog een ego post is geworden.
Wat goed dat je de tijd neemt om je lichaam en geest tot rust te laten komen. Fijn dat je die mogelijkheid hebt.
Raar dat je nog niet ongesteld bent... misschien ook van het reizen, ander ritme enzo..? Maar balen is het wel! Ik kan me voorstellen dat je wil weten waar je aan toe bent. Hopelijk heb je snel meer zekerheid.
Als het je te lang duurt, kun je ook nogn naar de huisarts voor medicatie om je menstruatie op gang te helpen. Maar ik vraag me af of je zin hebt in zoveel 'troep' in je lijf...

Rustig aan! :hug:
@yogayup, wat goed dat je tijd voor jezelf neemt! Stress is inderdaad niet goed voor je.
Wat Theepoes ook al zegt, misschien kun je contact opnemen met de huisarts. 1,5 week overtijd is wel lang.
En positief blijven hoor! Je bent ‘pas’ 5 maanden bezig met zwanger worden. Bij veel stellen is het in 5 rondes nog niet raak. Dus maak je niet te druk daarom! Probeer ook te genieten van dat je nog alles kunt doen zonder rekening te houden met je zwangerschap of kind.
En ego posts mogen altijd hoor, zo vaak als je nodig hebt! Knuffel!
Fijne woorden theepoef en donderwolkje! Dankjulliewel!

Over het nog niet zwanger zijn na 5 rondes maak ik mij ook niet zo druk (meer). In het begin van dit jaar was ik daar meer mee bezig, omdat veel mensen in mijn omgeving in 1x zwanger waren.
Nu ontspan ik meer en vind ik het alleen even spannend rond de NOD. Het viva forum heeft echt mijn ogen geopend over hoe het nou ‘echt’ zit rondom zwangerschapswensen en trajecten.

Wat ik wel graag zou willen weten is of mijn lichaam het überhaupt doet qua eisprong en waarom ik nu ineens geen menstruatie heb. Zelfs de flow app weet niet wat die met mij aan moet ;-D
Ik denk dat ik gewoon een maand ga afwachten zonder die troep van de dokter in mijn lijf. Ergens heb ik toch het vertrouwen dat mijn lichaam het ‘vanzelf’ gaat doen.

Hoe is het hier verder? Stippel: hoe gaat het nu? Nog fysieke klachten gehad en hoe gaat het nu mentaal?
Het nog niet zwangergroepje begint flink uit te dunnen, wat heerlijk is. Nog een paar maanden geduld en dan kunnen we de eerste geboorte :cheer: vieren (maar dan is het topic wel vol)
Vlam wat fijn dat t goed gaat, 24 weken alweer dat schiet op zeg! Waar zijn jullie heen geweest op vakantie?
Yoga wat vervelend zeg dat je lichaam je zo voor de gek houdt. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid, maar super goed van je dat je er zo geduldig mee om gaat. Je hebt niet echt een keus natuurlijk maar toch.
Jammer Roffa!
Bella leuk een jongetje! Maar de 20 weken echo is niet om te kijken hoe lang je zwanger bent, maar om afwijkingen op te sporen toch?
Donder wij hadden dat ook hoor, eerst intake en een week later pas de echo. Fijn dat je je goed voelt, hopelijk blijft dat zo!
Theepoes succes met je operatie!
Hier gaat t best goed, wel dagelijks nog aan t kokhalzen maar t is te doen. Babybuikje begint te komen, vandaag ook de kraamzorg aangemeld dan is dat maar vast geregeld. We zijn al fijn aan t oriënteren op de spullen die we willen aanschaffen, maar echt kopen zal pas van de zomer worden. Vanmiddag mogen we weer naar de verloskundige, hopelijk kunnen we t hartje al horen! Bij de laatste echo lukte t ook al dus zou wel fijn zijn om weer even bevestiging te krijgen.
@Roos7, ja dat klopt maar als je een guo krijgt (medische 20 weken echo) dan moet je naar het ziekenhuis voor een intake gesprek. Daar maken ze dan een echo om te kijken hoe ver je bent en aan de hand daarvan maken ze een afspraak voor je 20 weken echo.
Oh jongens, Ik kan het niet geloven...
Omdat mijn menstruatie nog steeds uit bleef (morgen 2 weken overtijd) heb ik net een test gedaan en ik heb gewoon twee streepjes!

Ik sta te trillen, want het is zo ontzettend onverwachts! Ik ga morgen of vanmiddag nog een test doen, want ik geloof het gewoon niet. WTF

Edit: ook de test van een ander merk die ik nog had liggen is positief! Ik ben helemaal aan het stuiteren door deze grote verrassing! Of het nu wel of niet goed gaat (hoop van wel natuurlijk): ik kan in ieder geval zwanger worden.
Even snel tussen t werk door: jaaaaaa yoga!!! Gefeliciteerd!!
Jaaa gefeliciteerd Yogayup :yes:
Jeeeeeeej Yogayup het is je zo gegund!!
Wat een fantastisch bericht Yogayup!
Gefeliciteerd!!

Ik herken zo wat je zegt 'ik kan in ieder geval zwanger worden'. Wat een opluchting is dat hè! Geniet ervan, samen.
Hips, hopsakee en pierlala.
Yogayup!!!! Waaaauw!!!!! Wat super voor je!!! Zoooo he, wat een verrassing! Geweldig!!
Gefeliciteerd! :cheer:
Dankjulliewel! Wat fijn om zulke reacties te krijgen. Ik gun het iedereen die hier meeschrijft ook zo en leef steeds zo mee, sommige gun ik het bijna nog meer dan mijzelf als ik de verhalen hoor. :hug:
Ik kan gewoon nog niet geloven dat het mij nu overkomt.

Maandag (op mijn verjaardag) heb ik een afspraak bij de huisarts.
Omdat ik op Curacao woon en zika een risico is, zal het allemaal wel iets anders gaan dan in Nederland. Ben benieuwd wat de vervolgstappen zijn. De assistente had het al over een bloedtest. Ik wacht af!
Even een kort bericht vanuit het zonnige zuiden: @Yogayup gefeliciteerd!!! Wat een heerlijk gevoel he, super!
Oooh, ik kom even kagen... ik voel me rot en zielig... rotdag op het werk gehad. Verteld op de vergadering dat ik er volgende week niet ben ivm de operatie en hoppaaaa, door naar het volgende punt. Lekker betrokken collega's... sommigen wisten er wel van. Die zijn wel betrokken, maar de anderen... heeel apart... en eigenlijk ook best een tegenvaller. Ik hoef niet volop mijn verhaal te doen in het (kleine) team, maar een 'succes' oid had wel fijn geweest.
En de rest van de vergadering was ook ruk... ik heb echt een paar zeikcollega's. 'Oohhh moeten we dat doen, dat is dubbel werk, dat kost zoveel tijd, huiliehuiliehuilie'. Bah, heeeeel irritant!

En ik ben meeeegaongesteld. Ook zo leuk, maar niet heus...

En mijn ipad wil geen filmpjes afspelen, dus ik kan geen uitzending gemist in bad kijken...

En stiekem ben ik gewoon megabang dat ze bij die kijkoperatie niet alleen de ene eileider verwijderen, maar dat er meer dingen zijn die niet goed zijn. En dit durf ik niet hardop te zeggen, uit angst dat het dan juist zo is... dus ik zit mezelf op te vreten en dat kost me een bult energie...

Sorry voor de ego. En sorry dat ik de jubelstemming hier verpest... :(
Oooh, dikke knuffel voor jou theepoes! (Die knuffel in Mn vorige post was oa voor jou bedoeld. Ik hoop ook niet dat ik je met mijn eerste Jubelpost hebt gekwetst). Kom alsjeblieft je hart luchten en noem het geen klagen. Je hebt een heftige operatie voor de boeg en een beetje meer support van je naaste collega’s was dan wel fijn geweest.

Kom echt zo vaak je verhaal delen als je wil! :hug:
yogayup wijzigde dit bericht op 31-05-2018 21:40
1.00% gewijzigd
@Yogayup, jaaaa! Gefeliciteerd! Ik ben zo blij voor je! We lopen volgens mij redelijk gelijk, spannend!
En ik kan me voorstellen dat het iets anders loopt ivm Zika. Hopelijk gaat alles gewoon goed!

@Theepoes, he bah, wat naar! Ik kan me voorstellen dat je je rot voelt. Stomme collega’s heb je! En je mag hier toch klagen? Daar zijn we toch voor, om elkaar te steunen ook als alles even stom is?
Ik weet dat het lastig is, maar maak je niet te druk om de operatie. Dat heeft helemaal geen zin... waarschijnlijk valt het allemaal hartstikke mee, en verspil je voor niets energie aan het druk maken! En ook als het wel tegen gaat vallen, heb je er niets aan om je er druk om te maken... probeer je energie te stoppen in iets waar je blij van wordt! Knuffel!
yogayup schreef:
31-05-2018 21:29
Oooh, dikke knuffel voor jou theepoes! (Die knuffel in Mn vorige post was oa voor jou bedoeld. Ik hoop ook niet dat ik je met mijn eerste Jubelpost hebt gekwetst). Kom alsjeblieft je hart luchten en noem het geen klagen. Je hebt een heftige operatie voor de boeg en een beetje meer support van je naaste collega’s was dan wel fijn geweest.

Kom echt zo vaak je verhaal delen als je wil! :hug:
Nee, helemaal niet gekwetst hoor yoga! Ben juist zo blij voor jou!

Bedankt meiden! Verhaal delen lucht op!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven