Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
@Roos7 fijn dat er niks naars uit is gekomen! Ik kan me voorstellen dat dat een hoop stress geeft. Begrijp ook dat sommige zaken privé zijn hoor of dat er niet altijd de behoefte is om alles te delen. Ondertussen leven we allemaal met elkaar mee en dan zo'n medeling zonder verdere uitleg vind ik zelf lastig omdat ik mij dan zorgen maak :redrose:

@Yogayup een halve kilo aankomen klinkt heel netjes! Poeh ik heb er echt geen zin in om op de weegschaal te gaan staan bij de verloskundige :-$

Wij mogen 27 augustus voor een vroege echo. Ik ben dan 6+3 dus hoop dat er dan al wel een hartje te zien is :heart:
We krijgen de komende maanden nogal veel bezoek (al geboekt voor Mn zwangerschap), dus die kunnen allemaal wel iets in de koffer meenemen. Erg fijn idee. En de grote dingen zullen we toch hier moeten kopen. Verschepen is echt heel duur, douane gooit hier soms 40% invoerrechten op je spullen er bovenop.
Maar zoveel hebben we hopelijk niet perse nodig, we will see.

En ik snap helemaal de stress voor de guo als het door een doorverwijzing komt. Erg erg fijn te lezen dat de zorgen nu even weg genomen zijn en dat je wordt gemonitord.
Stippel dat is lief van je. Ik ben d'r inmiddels achter dat je al ouders wordt op t moment dat de zwangerschap begint, dan beginnen de zorgen en niet pas bij de geboorte ;-)
Om je gerust te stellen ik heb nog nooit bij de verloskundige op de weegschaal gestaan. Zolang je baarmoeder goed groeit en t kindje t ook goed doet lijkt me dat ook niet nodig. Iedere vrouw is anders dus gewicht zegt ook niet zoveel denk ik.
Spannend nog even wachten tot eind aug, fijne vakantie alvast!

Yoga dat is wel fijn, t is ook maar net waar je zelf behoefte aan hebt qua spullen en bij jou is t klimaat ook iets anders dan hier natuurlijk.
Even snel voor Stippel, want druk bezig met vakantie vieren...

Jaaaaaaaaahoeeeee! Lieve lieve Stippel! Wat ben ik blij voor jullie! Van harte gefeliciteerd! Wauw!! :yes: :cheer2:

Lekker genieten van dit prille geluk. Hopelijk lukt dat! Ook zo na de miskraam. Iig een hele fijne vakantie!
theepoes schreef:
10-08-2018 22:23
Even snel voor Stippel, want druk bezig met vakantie vieren...

Jaaaaaaaaahoeeeee! Lieve lieve Stippel! Wat ben ik blij voor jullie! Van harte gefeliciteerd! Wauw!! :yes: :cheer2:

Lekker genieten van dit prille geluk. Hopelijk lukt dat! Ook zo na de miskraam. Iig een hele fijne vakantie!
Aaaaaah dank je wel Theepoes :hug:
Jij ook een hele fijne vakantie en hoop dat jullie daarna snel en vol energie kunnen starten met jullie traject!
@Stippel, JAAAAAAA! Ik ben zo blij voor je! Gefeliciteerd! Hoe voel je je?
Ik hoop dat alles deze keer nu wel goed gaat. Heb je de vorige keer een goede echo gehad? Of was het toen al mis?

@Roos, wat fijn dat alles toch goed is! Ik snap heel goed dat je je onwijs zorgen hebt gemaakt. Hopelijk kun je het goed los laten en weer genieten.
Ga je delen wat het gaat worden?

Ik moet wel af en toe op de weegschaal staan bij de verloskundige. Ik ben er ook niet blij mee, want ik heb de afspraken vaak ‘s avonds, na het avondeten. Maar dat weten ze ook! Ik weeg mezelf ook, daar hecht ik meer waarde aan dan het wegen bij de verloskundige.

Inmiddels ben ik er aan gewend dat we een jongetje krijgen. Met Lego spelen vind ik ook heel leuk! Ben heel benieuwd naar de kleine 😃
Omg omg omg Stippel wat vind ik dit vreselijk leuk voor je!!!! Get your ass of de bovenste tabel en huphup naar de onderste! Onwijs gefeliciteerd <3

Ik moet nog een kleine twee weken wachten en dan weet ik of ik met je mee ga haha
@Donderwolkje vorige keer hadden we met 8+2 de eerste echo en kwamen er toen pas achter dat het mis was.
Vind het dus erg spannend maar kijk er ook wel heel erg naar uit en voel op de één of andere manier ook meer rust dan de eerste keer. Heb ook nadat ik van de week nog een keer een goede knaltest had, niet meer getest. Vorige keer wel 20x geloof ik :bonk:

@Eneriirene hoe gaat het bij jou? Heb je je vruchtbare dagen goed kunnen benutten? En al bezig met symptomen checken?

@Roos7 wanneer krijg je weer een echo?

@Theepoes en Roffa hoe bevalt jullie vakantie?

@Yogayup lukt het nog steeds om het geslacht geheim te houden?

Hier gaat het verder prima. Ook lekker van de vakantie aan het genieten. Morgen ben ik 5 weken. De tijd gaat lekker snel zo als je weg bent. Voel me prima. Alleen veel zuur en sneller moe maar niks te klagen :D
Nou aan de hoeveelheid seks kan het niet liggen nee hahaha we hebben goed ons best gedaan.

Ik ben al enorm aan het symptomen checken en zit mezelf echt compleet gek te maken haha. Heb zo zwaar het gevoel dat het gelukt is. Kramperige onderbuik, extreem moe... Maar ja dat kan 1001 oorzaken hebben. Dus nog maar even ruim een week geduld. Maar jeetje ik hoop t iedere keer maar nu hoop ik zo enorm. Vind het inmiddels wel tijd. Ben trouwens in tegenstelling tot wat de tabel zegt ook geen 29 meer maar paar maanden geleden 30 geworden. En ik weet dat dat niks uit maakt maar kan mezelf soms zo gek maken dat ik oud wordt tijdsdruk blabla. Enige realiteitszin is soms ver te zoeken ;)
De 3 bejaarden in dit topic zijn inmiddels zwanger @eneirene, dus misschien helpt dat relativeren ;-)
Ik duim voor je!

Geheim houden lukt nog steeds stippel! Hoewel we het nu ons bezoek verteld hebben. Als we in Nederland zijn, dan vertellen we het gewoon (over 2/3 weken). Fijn dat de tijd redelijk snel gaat en je heerlijk kunt ontspannen op vakantie. En gelukkig weinig kwalen. :yes:

Donder: hebben jullie al gefantaseerd over jongensnamen? En qua gewicht: het is belangrijk dat je kleine groeit en ondertussen gezond leeft. Een getal op de weegschaal is dan toch maar een nummer.

Hier gaat t deze week weer een stukje beter. Bijna 16 weken! Volgende week nog een controle en dan vlieg ik naar Nederland. Bij de terugvlucht zit ik alweer op de helft van mijn zwangerschap O_O
Het lijkt ineens snel te gaan!
Ego ego ego: Nouja lekker dan. Na een krappe 21 dagen dus gewoon toch weer ongesteld. Echt haat aan de mini cyclussen want dit is toch geen doen zo.
Ik heb net gelunched met een reep chocola. Zo.
:| niet tof @eneirene. Ik baal met je mee, want het is ook jou zo gegund
@Eneriirene potverdorie zeg, dat schiet niet op! :hug: Weet je heel zeker dat het je menstruatie is en geen innestelingsbloeding kan zijn?
@Eneiirene, he bah! Wat klote. Die reep chocola snap ik helemaal! Ik hoop zo dat het bij jou gauw raak is. Ik gun het je zo! Hoe voel je je nu?

@Yoga, ik denk dat we eruit zijn met de naam! We hebben een app gebruikt waarin we allebei namen konden swipen en daar kwam een lijstje uit.
Gewicht is inderdaad maar een getal. Ik meet nu alles, zodat ik ook weet waar het gewicht erbij komt, en tot nu toe is dat eigenlijk alleen m’n buik! Afgelopen twee weken kwam er wel 5 cm per week aan omvang bij.
Hebben jullie nog aan niemand verteld dat je zwanger bent?

@Stippel, voel je je nog steeds goed? Spannend zeg! Ik hoop dat de echo dit keer gewoon goed is.

Hier weinig te melden eigenlijk. Vorige weer controle gehad bij de Vk, die bevestigde dat ik een lage bloeddruk heb. Ik dacht het zelf al omdat ik snel duizelig word als ik sta. Maar niks aan te doen.
Verder merk ik goed dat alles wat weker wordt, want ik heb opeens RSI-klachten. Nog nooit last van gehad en ik ben gewend om heel veel met de computer te doen. Helaas dus ook een zwangerschapskwaal. Ik bedien de muis nu met mijn andere hand omdat het niet meer gaat en ik heb een aanvraag voor een speciale muismat gedaan bij ee arbo-arts. Hopelijk schieten ze een beetje op, want ik ben bang dat ik anders binnen een week niet meer kan werken. En daar heb ik geen zin in.
Was blij dat de eerste kwaaltjes (vermoeidheid) minder werden, maar dit is eigenlijk nog vervelender.
De buik heb ik niet gemeten, maar gisteren heb ik alle wijdere broeken geprobeerd (al dan niet met elastiek door knoopsgat) en ik kan geen van ze meenemen naar Nederland. Ze passen dicht, maar als ik ga zitten dan gaat het snel irriteren. Verder groeit de buik nog niet echt (snel/meer dan dat) en ik heb geen weegschaal, maar gelukkig vrijdag nog een controle. Opgelucht als ik het hartje hoor.
En inmiddels weet iedereen van Mn zwangerschap. Enige dat we straks nig in Nederland gaan delen is het geslacht. (Nee, niet met een gender reveal feest)
donderwolk leuk dat jullie de naam hebben! Ben benieuwd. Wij hebben m misschien per ongeluk ook. Beetje zweverig, maar de naam gaat vanzelf komen denken we en deze was er ineens. :$
Sterkte met je RSI, heel rot en pijnlijk.

eneirene menstruatie echt doorgezet? :|
stippel aftellen! Bijna de echo. Hoe gaat het met je?

en hoe gaat het met de andere (voormalige) meeschrijvers?
Ja helaas had ik de eerste dag ook nog een soort van hoop van ohhh misschien is het een innesteling maar nee hoor, fullblown ongesteld helaas.

Donderwolk, wat leuk dat jullie een naam hebben! En Yogayup ook leuk zeg, maar zo is het volgens mij ook heel fijn om het ineens te weten!
yogayup schreef:
22-08-2018 12:45

en hoe gaat het met de andere (voormalige) meeschrijvers?
Grappig dat je 't zo vraagt :)
Ik lees nog elk bericht wat jullie schrijven, in de hoop op goed nieuws voor iedereen!

Mijn zwangerschap rolt momenteel voorspoedig door. Ik ben 27 weken ver nu en word de hele dag beurs getrappeld van binnen. Kindje ligt vooral aan de linkerkant, het ruggetje is al goed te voelen. Het derde trimester vind ik hierdoor wel heel bijzonder, al dat leven in je buik! Bekende klachten en kwalen komen en gaan: maagzuur, rugpijn, kortademig, blaasontsteking, enz. Maar bovenal een roze wolk hier!

Het is jullie zo gegund dat elke schrijfster hier dit (nog eens) mee mag maken :heart:
Hips, hopsakee en pierlala.
Donder nee we gaan niet delen wat t geslacht is, dat is ons compromis ;-) en stiekem is t toch ook wel heel leuk om t geheim te houden! Wat goed dat jullie al uit de naam zijn, wij echt nog lang niet. Vervelend dat je gewrichten al zo tegenwerken, ik merk t voornamelijk in m'n (onder)rug maar verder valt t nog mee.
Stippel eind sept krijgt we weer een medische echo, nog even geduld dus.
Irene wat balen dat t ondanks jullie inzet weer niet gelukt is. Zo stom dat je maar bent overgelaten aan het lot en iedere keer maar weer vol spanning moet afwachten. Ik duim voor jullie!
Merlot fijn dat t goed gaat, heerlijk he dat getrappel! Ik geniet daar echt zo intens van.

Hier inmiddels ruim 23 weken en t gaat eigenlijk best heel soepel. We hadden bij de verloskundige mazzel want ipv alleen even hartje luisteren, mochten we kort even kijken met de echo! Kleintje doet t prima daar binnen.
@Eneriirene bleeeeeh dat is gewoon zwaar kl#te :hug:
@Donderwolkje wat balen van die RSI zeg. Lijkt me erg pijnlijk. Leuk dat jullie een naam hebben! Dat lijkt me best nog lastig. Van de week dacht ik dat de onze ook al kwam aangewaaid voor een meisje. Helaas... Mijn vriend veegde deze resoluut van tafel. Ach we hebben gelukkig nog alle tijd.
@Yogayup leuk dat je het geslacht dan met iedereen gaat delen! Mogen wij het daarna ook weten? #retenieuwsgierig
@Merlot en Roos7 wat klinkt dat waanzinnig bijzonder! Verlang daar zo naar dat getrappel in mijn buik :flirting:

Ik voel me super! Weinig klachten. Soms wat misselijk. Wel veel maagzuur en honger en sterke reuk. Oja en mijn korte londje is ook weer terug tot groot genoegen van mijn vriend :$
We zijn nog op vakantie dus het is fijn om me zo fit te voelen. Aan de andere kant vind ik het ook wel weer eng daardoor. Zou op de één of andere manier wel helpen als ik mij anders voel als vorige keer... Tel dan ook af tot de echo maandag. Gisteren voor de zekerheid nog even een zwangerschapstest gedaan en die knalde zowat er af dus dat is wel fijn.
stippel woohoo wat leuk voor je! Ik ben al de hele zwangerschap fit dus als dat je enigszins geruststelt, op de termijnecho was de kleine flink aan de spartel maar ik ben alleen iets moeier en heb af en toe een steekje.
eneriirene balen joh. Ik zou iets stevigers nemen dan chocola. Iets met alcohol. Maar dat kan mijn ikmaghetniet zijn die daar spreekt!
yogayup wij denken aan de hand van de nub aan een jongen, jij al een idee?

Maandag met 13+2 terug naar de baas, gelijk vertellen maar haha ben 6 weken vrij geweest.
Wij weten al wat het is roffa, gehoord bij de goede (!) nipt.
En ja stippel, we gaan het hier zeker delen! Eerst even de familie vertellen, want alles is nog via FaceTime en whatsapp gegaan.

En inmiddels ben ik trouwens tante van een nichtje. Zo leuk! De kleine is 2 weken te vroeg geboren, dus extra knuffeltijd in Nederland. We vliegen voor haar naar Nederland, dus blij dat mn schoonzus niet 2 weken overtijd is. Dan was kennis maken met de kleine muppet nogal billen knijpen geworden :P
@Roffa dat stelt me wel gerust :) Wat fijn dat je je zo fit voelt. En 6 weken vrij klinkt super! Werk je in het onderwijs?

@Yogayup gefeliciteerd met je nichtje! Leuk dat jullie voor haar naar NL komen. Extra leuk als je weet dat je straks ook zo'n klein hummeltje van jezelf in je armen mag houden :flirting:
@ Roffa, het was 11 uur smorgens dus dat vond ik iets te vroeg. Maar verder heb ik deze week wel genoten van bier en wijn ja. Ik dacht echt ja boeiend ook kom maar op.

@Yoga, gefeliciteerd met je nichtje, wat superleuk! En met je goeie nipt.

@Stippeltjes, fijn dat je je zo goed voelt, ik snap dat je dat soms eng vindt maar ach je extra test bewees het nog maar eens.

Ik vind het trouwens echt leuk dat jullie hier allemaal nog meeschrijven meiden, ik vind het oprecht zo leuk voor jullie allemaal! Dus ook al ben ik straks de enige die nog niet over zwangerschapskwaaltjes en blijheid mee kan doen, blijf hier maar wel gezellig hoor!
Stippel! Vandaag echo toch? Ik duim voor prachtig nieuws.

En eneirene: ik blijf zeker schrijven! Ik heb zelf veel aan dit topic gehad toen ik zelf ook graag zwanger wilde worden en het voelt toch als Mn eerste clubje. Ik hoop ook oprecht dat dit topic in die zin snel opgeheven kan worden, omdat iedereen zwanger is.

Ik vlieg straks naar Nederland! Mijn hormonen gieren door Mn lijf en ik vind het vreselijk om mijn vriend een week niet te zien (echt, van independent woman naar klef kuiken)... Maar gelukkig zie ik hem over een week in Nederland.
Nu nog de koffer inpakken en een dutje. :)
Gisteren hebben we de echo gehad. Er was een mooi vruchtzakje te zien maar nog geen hartactie. Verloskundige dacht aan 5 weken in plaats van 6.3. Volgende week mogen we terug komen in de hoop dat we dan wel wat zien. Volgens haar zijn onze kansen 50/50. Voel me zo onzeker en verdrietig... Dat wordt een laaaaange week... :'(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven