Zwanger worden januari 2020 (groep 2)

14-01-2020 23:53 871 berichten
Alle reacties Link kopieren
:bye: Wij willen vanaf januari 2020 voor een kindje gaan!

Wij houden elkaar graag op de hoogte. :heart:


NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNODBijzonderheden
Kleinaapje292328/3Zwanger! :duckie:
Cavia00732175/7 Zwanger! :duckie:
Xxonzeker08251215/2Zwanger! :duckie:
September10301317/4
Daisyjo311624/7 Zwanger! :duckie:
Pimpelmusje312518/6 Zwanger! :duckie:
Pijnboompitje25271210/5 Zwanger! :duckie:
Eendje-0128124/3 Zwanger! :duckie:
Pioenrozen251323/3 Zwanger! :duckie:
Mama30037?524/4 Zwanger! :duckie: Vorige zwangerschap overleden kindje
Cimojo241124/2Miskraam in mei
Maisnon33522? Zwanger! :duckie: Voor eerste kindje drie miskramen gehad
Mona873212? Zwanger! :duckie: Miskraam in 1e ronde
Molly66311423/4 Zwanger! :duckie:


Wie is er al zwanger? :duckie:
Januari
FebruariXxonzeker08, Maisnon3
MaartEendje-01, Kleinaapje
AprilPioenrozen
MeiMama30037, Molly66, Pijnboompitje25
kleinaapje wijzigde dit bericht op 28-08-2020 09:22
93.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

sorry voor de enorme stilte vanuit de TO.. :bonk: Ik lees wel mee hoor!

Eendje-01 Wat fijn dat jouw echo goed was! Wat een geruststelling :heart:

Mama30037 Fijn dat jouw test negatief is! Hopelijk stelt het iets gerust?

Molly66 Nee, dat vage bloedverlies van te voren had ik nu dus niet! Toch een soort van pre-mentruatie denk ik dan..

Pioenrozen Ik snap jouw onzekerheid ontzettend goed mbt mogelijke miskraam. Ik had dat bij mijn eerste zwangerschap ook enorm en heb mezelf zitten opvreten tot de 20 weken echo. Nu heb ik besloten dit anders te doen. Ik ga er vanuit dat alles goed is, tot het tegendeel bewezen is. En eerlijk? Ik geniet nu al meer dan de eerste keer.

Cavia007 Och schatje, gecondoleerd. Wat ontzettend verdrietig. Was zij de gene die op de IC lag? Hebben jullie wel een afscheid iod? Dikke vette kus en knuffel!


Hier gaat het redelijk, ben moe, misselijk (niet hoeven spugen gelukkig) en slaap veel. Opgeblazen buik en mijn borsten groeien gezellig mee. Steken in mijn onderbuik. Écht zwanger dus.. :thumbsup: En ja, dit had ik de vorige keer ook allemaal dus zeer herkenbaar. Rond de 14 weken zal het dan allemaal wat beter worden!
Op mijn werk heeft (nog) niemand gevraagd waarom ik op ‘de lijst’ sta van mensen die niet voor de coronapatien mogen zorgen.. Tot nu toe zorgen om niks. Heb me voorgenomen dat ik aangeef dat ik dat voo rnu even met mijn leidinggevende heb afgesproken, mochten ze doorvragen gooi ik het op een medische indicatie. En als ze dan nog doorvragen vertel ik het wel gewoon. We zien het wel ;)
Ik heb ondertussen contact gehad met de verloskundige en heb de telefonische intake bij 7 weken en pas 11 mei de eerste echo.. :( Begrijpelijk hoor! Er worden hier nergens meer niet-medische echo’s gemaakt helaas. Maar ben ondertussen wel mega nieuwschierig!!
Sinds een weekje doe ik ook (weer) mee aan Moeders voor moeders en plas dus thuis al mijn plasjes in een kannetje.

Wij hebben het (behalve mijn werk) nog aan niemand verteld.. Voelt toch een beetje raar als je nog geen echo gehad hebt ofzo.. Wel een voordeel aan deze quarantaine tijd; ik hoef niet veel verborgen te houden haha. Heb al wel een leuk T-shirt besteld voor de kleine grote broer to be, met ‘Best bro’ er op. Kunnen we in de zomer vast wel een leuke foto mee maken ;)

Aan alle lieverds op het wachtbankje: ik duim mega hard voor jullie!!

Liefs en doe voorzichtig allemaal!
:monkey:
Alle reacties Link kopieren
Jaaa hoera voor symptomen, klein aapje! Want wat heb je die nu eigenlijk extra nodig, door het cancellen van de eerste echo's. Fijn dat het hetzelfde voelt als je vorige zwangerschap, dat geeft hopelijk wat vertrouwen. Trek je het wat, het full time werken nu? Lijkt me wel pittig nu voor je! Gelukkig naast werk nu weinig andere verplichtingen, kan je lekker uitrusten en slapen 's avonds. Lekker broeden op jullie mini-aapje!

Hier gaat het dit keer beetje mis met de R van relaxted :facepalm: Oh oh wat ben ik ineens vreeeeselijk ongeduldig, en dat terwijl het de vorige rondes zo goed ging. Ik vind het nu allemaal maar wat lang duren, die wachtweken, maar ook het zwanger worden.. Weet rationeel dat het echt nog niet lang duurt hoor, maar oh, ik kan niet wachten! Hoop echt zo dat het raak is deze ronde.. Fingers crossed, ook voor September, Mama, Molly, Daisyjo!

En Mona, hoe gaat het met jou? Weet dat je weer menstruatie had gehad, maar weet even niet meer wanneer.

:heart: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het met jou ook zo goed gaat kleinaapje. Hopelijk blijft dat gevoel dat je er lekker van kunt genieten!

Hier begint het idee inmiddels echt een beetje in te dalen dat het echt zover is! Donderdag heb ik de termijnecho gehad, en een super beweeglijk trappelend kindje mogen zien :flirting:
Nu ik dit heb gezien gun ik het jullie ook allemaal zo hard!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Ik had ook even een radiostilte, maar las wel mee!
Van harte gefeliciteerd voor allen die zwanger zijn :duckie: ! En spannend voor iedereen op het wachtbankje!

Ik heb hier even goed in de frustratie gezeten omdat het zwanger worden nog niet is gelukt. Ik ben met alles super ongeduldig, dus dit is geen uitzondering. Heb het met man overlegd en die vindt het nog te vroeg voor dingen als ovulatietesten, dus ik moet het nog maar even aanzien zo. Mijn ongesteldheid begint wel wat regelmatiger te worden (cyclus schommelt rond de 32 dagen) dus wellicht kan ik daar wat van afleiden. En vooral man verleiden... dat is nog een lastige want onze bedfrequentie ligt niet zo hoog :|

Merk overigens wel dat ik nog steeds aan het ontpillen ben; ondertussen last van acne, heel vervelend! Hoe lang duurde het voor jullie tot dit soort dingen ook weer normaal waren na het stoppen met de pil? En zou dat invloed hebben op je cyclus / kans op zwanger worden?

In ieder geval is mijn NOD nu 10 mei.. Dus aankomende week hopelijk meer kans op succes en dan op het wachtbankje!
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ooh lieve pijnboompitje, wat lastig! Misschien helpt het nu juist dingen te doen die je niet kan als je zwanger bent? Geniet nog even van je vrijheid.

Is temperaturen een idee? Kost niets. Geeft wel mooie inzicht in je cyclus.
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
@Cavia007: Ik bewonder jouw positiviteit, je corrigeert jezelf altijd meteen als je even in de put zit. Knap hoor! Maar ja mag ook best even balen. Zo sterk voelen dat het raak is en dat toch weer teleurgesteld worden... Wie weet had je het niet mis. Om in je positiviteitsflow te blijven: ik moest wel een beetje lachen om je aardbei-koffie ;-)) Smaakt het weer normaal?

@Eendje-01: Wat heerlijk dat je je goed voelt! Ik snap dat het scheef voelt om met zo'n nieuwtje te komen in deze tijden maar misschien brengt het juist iets goeds! Goed en slecht nieuws gaat nu eenmaal soms hand in hand. Dat betekent niet dat je er minder blij mee mag zijn. En YES, die echo! Wat fijn!

@Pijnboompitje: Zo leuk dat je weer mee schrijft :) Ik mis de mensen die even niet reageren gewoon, ook al ken ik niemand van jullie, haha. Gewoon zo benieuwd hoe het gaat. Dat ontpillen is moeilijk te voorspellen, denk ik. Het is voor iedereen anders. Ik ben zelf twee keer met de pil gestopt in de afgelopen jaren en het verliep twee keer helemaal anders. Het lastige is natuurlijk dat je niet goed kunt inschatten wanneer je ovulatie is - dat heb ik nu zelf ook dus zijn we ongeveer 2 weken lang bezig met de ovulatieweek :wtf: Wat dat betreft is een ovulatietest natuurlijk wel handig maar ik geloof dat de meeste mannen niet zo houden van teveel regelwerk en verplichte nummertjes. En het moet natuurlijk wel gezellig blijven. Misschien kun je een datum afspreken om wel met de ovulatietesten te beginnen, dat je het daar in ieder geval over eens bent? Of gewoon nog eens uitleggen waarom het wel handig zou zijn?

Fijn, een negatieve coronatest @Mama!

@Kleinaapje: Zo zie je maar weer dat sommige dingen zichzelf oplossen, gelukkig is er nog niet naar gevraagd op je werk. Dat zwanger-gevoel klinkt ondanks de kwaaltjes toch wel heel bijzonder hoor... Aan het genieten?

@Molly en @Pimpelmusje: het gaat hier hetzelfde als bij jullie. Zo ongeduldig en zo alert op alles wat er gebeurt. Dat hopen en toch weer niet durven hopen en de tijd willen doorspoelen maar toch ook niet want nu kan het nog zo zijn. Ik wist twee dagen geleden ZEKER dat ik zwanger was. Gevoelige borsten (nog nóóit gehad), hoofdpijn (heb ik ook nooit), veel afscheiding, pijn in de onderrug, dat gevoel in je buik en een soort kriebels, overal. Maar nu weet ik het niet meer. Het lijkt allemaal minder en ik vraag me of ik mezelf voor de gek houd. Ik heb ook geen idee wanneer de NOD nu echt is (want onregelmatige cyclus) maar ben zo nieuwsgierig dat ik morgen alvast een vroege test ga doen. Ik houd jullie op de hoogte!
Update: negatief ;)
Alle reacties Link kopieren
Ah wat jammer Daisyjo! Maar ik zie 23 april staan als NOD in de tabel; dat betekent dat er nog hoop is?! Hopelijk heb je te vroeg getest :) Je wist niet precies wanneer je eisprong geweest was toch? Hopelijk doe je net als Pioenrozen: late eisprong en dan hop, toch raak! Mooi hoe je het omschreef, over de tijd willen doorspoelen en toch weer niet, en het hopen.. Precies hetzelfde hierzo!

Eendje: hoera voor je mooie echo! Wat bijzonder hè, echt al een mensje :heart: , hoe mini ook! Dit keer wel een filmpje gemaakt voor je man? :) En hebben jullie het al aan mensen verteld intussen?

Wat vervelend, Pijnboompitje! Kan me je ongeduld levendig inbeelden... :lol: maar wel lastig ook, want een strategie van proberen om de dag te vrijen is dan dus te veel? Dan zouden juist ovulatietesten wel prettig kunnen zijn misschien. En ze wel gebruiken en man niet vertellen van "schat, vanavond moeten we?". Eerste maar eens een ronde afwachten nog dan. Ontpillen kan zeker nog lang effect hebben! Je merkt natuurlijk ook aan andere dingen dat het hormonaal gezien nog niet weer helemaal in balans is, dus dat heeft ongetwijfeld effect op dit hele traject.

Cavia, hoe is het in la douce France? Wordt je eigen gezondheid al wat beter? En heb je digitaal nog iets van een afscheid van je tante kunnen volgen? :rose:

Molly en Mama, de wachtweken ook weer bijna door! Al enig voorgevoel? :) :fortune:

Hier lekker genoten in de tuin dit weekend, nieuwe tuinset gekocht, want zouden op vakantie, maar die is helaas natuurlijk geannuleerd... dus nu maar ons geld uitgegeven aan een super mooie set! :sun: En dan nu maar "relaxted" de laatste wachtweek in en nog even genieten van de gezelligheid op ons volle wachtbankje!

Veel liefs! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor het weinig meeschrijven de laatste week. Stiekem toch wel erg druk met werk, verjaardagen (die je niet kunt vieren, maar toch ook niet zomaar voorbij wil laten gaan voor vriend, neefje en nichtje). Ik heb alles bijgelezen. Heftig om te lezen van je tante cavia. Heel veel sterkte!

Verder goede symptomen van de zwangeren, wat fijn! Geeft toch enigszins beetje zekerheid tijdens het lange wachten op een echo.. Hoe is het met de mensen op het wachtbankje? Ik zit er zelf ook op.. woensdag is mijn NOD (als mn cyclus weer normaal is, waar ik maar even vanuit ga). Vanochtend voelde ik een soort steken en voelde het als een beginnende menstruatie, maar dat was vrij snel weg... Verder geen symptomen, alleen dat ik veel vergeet de laatste tijd, maar dat komt meer door de (gekke soort) drukte denkik 😆
@Kleinaapje wat fijn dat het goed met je gaat! Ergens wel fijn nu om wat kwaaltjes te hebben zodat je echt voelt dat je zwanger bent in deze gekke tijd. Pas goed op jezelf :)

@Pimpelmusje mijn R van relaxed is ook een beetje weg, wat duurt dat wachten lang zeg.. ik voel eigenlijk niets bijzonders dus ben zo bang voor een teleurstelling. In de tussentijd alweer een paar stellen die een kleintje verwachten en dan denk je toch ik wil ook zo graag!

@Eendje wat fijn dat je een goede echo hebt gehad, lijkt me zo bijzonder dat te zien!

@Pijnboompitje ik snap je ongeduldigheid, het duurt ook gewoon heel lang dat wachten :lol:
Wat ik eerder las over ovulatietesten gebruiken en dat misschien dan niet tegen manlief zeggen, misschien helpt dat?
Verder snap ik je stukje over de bedfrequentie. Ikzelf heb niet zon heel hoog libido en merk soms dat het al een beetje een 'moetje' wordt en dat pas in ronde 4 :@@:

@Daisyjo ah wat balen meid van die negatieve test, maar je nod is 23 april? Het kan nog alle kanten op dan! Vooral als je een wat latere innesteling zou hebben :)

Hier nog 4 of 5 dagen tot de nod, deze dagen duren heel erg lang hihi!
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden

Ik stop even met actief mee schrijven. Ik ga proberen er wat minder mee bezig te zijn. Ik zal wel zo nu en dan even mee kijken met jullie mooie nieuws :)
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames
Sorry dat ik ineens zo weg was. Maar dr stress was teveel.. ik raakte zo obsessed en moest afstand nemen want anders ging ik er aan onderdoor...

Maar ik wilde wel zegggen: ik ben zwanger !!!!
https://i.imgur.com/VmUgcL1.jpg

Zo blij!
cimojo wijzigde dit bericht op 21-04-2020 22:38
21.09% gewijzigd
@Mama begrijpelijk, hopelijk geeft het je wat rust :hug:

@Cimojo gefeliciteerd, wat leuk!! En wat fijn om iets van je te horen! Hoe voel je je verder? En hoe gaat het met je vriend?

Hier de laatste dagen nu, lijkt een eeuwigheid te duren :-D
Alle reacties Link kopieren
Molly66 schreef:
21-04-2020 22:02
@Mama begrijpelijk, hopelijk geeft het je wat rust :hug:

@Cimojo gefeliciteerd, wat leuk!! En wat fijn om iets van je te horen! Hoe voel je je verder? En hoe gaat het met je vriend?

Hier de laatste dagen nu, lijkt een eeuwigheid te duren :-D
Dank je wel , gaat goed!! Hoe is het met jou? X
Alle reacties Link kopieren
Ik zie trouwens dat kleinaapje pioenrozen en eendje zwanger zijn!!

Wat heerlijk dames! Van harte gefeliciteerd 💗 heel blij voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
@ Mama: doe wat voor jou het beste voelt! Maarre, als het raak is, dan feliciteer ik je graag! :)

Cimojo: gefeliciteerd! Dat heeft uiteindelijk helemaal niet lang geduurd dus, wat fijn voor je. Hopelijk valt er nu wat onrust van je af? Leuk dat je het nog even laat weten! Hoe voel je je?

@Molly: I feel you!! Nog “even”! 💪🏻😘
Alle reacties Link kopieren
pimpelmusje schreef:
21-04-2020 23:21
@ Mama: doe wat voor jou het beste voelt! Maarre, als het raak is, dan feliciteer ik je graag! :)

Cimojo: gefeliciteerd! Dat heeft uiteindelijk helemaal niet lang geduurd dus, wat fijn voor je. Hopelijk valt er nu wat onrust van je af? Leuk dat je het nog even laat weten! Hoe voel je je?

@Molly: I feel you!! Nog “even”! 💪🏻😘
Ik heb wat krampen en super gevoelige borsten maar daarbuiten echt super.

Hoe gaat het met jou? X
Alle reacties Link kopieren
Ga zo eens even op het gemakje iedereens verhalen teruglezen. Hoop dat het allemaal goed gaat met jullie en wil graag weer hier posten. Voel mij wel schuldig dat ik zo plotsklaps verdween maar ik werd echt overmand door angst.

Toi toi toi dames op het wachtbankje X
Ha lieve meiden,

Even kleine stilte geweest vanaf mijn kant. Soort van spanning dat ik eerst wilde afwachten, haha. Maar zoals Kleinaapje goed zei, zolang het tegendeel bewezen is gaat alles goed vanbinnen. En daar ben ik elke dag weer enorm dankbaar voor.
Ik heb, lucky bastard dat ik ben, gister een vroege echo gehad. Ik mocht door medische redenen wel, echt heel fijn! En het hartje klopte heel hard, zo fijn!! :flirting:
Verder voel ik me best okay, wel met de dag misselijker en meer moe, maar dat neem ik echt voor lief!

Ben wel benieuwd: wanneer zouden jullie het anderen vertellen dat je in verwachting bent? Na het testen, nu na deze vroege echo of echt pas met 12 weken?


Molly en pimpelmusje, ik snap jullie ongeduldigheid maar al te goed!! Hopelijk wordt jullie wachten goed beloond! Ik duim voor jullie!

Daisyjo, ah jammer! Volgende ronde beter!

Cimojo, wauw gefeliciteerd! Nu lekker genieten en niet teveel zorgen maken. Ik zag op een ander forum dat je je zorgen maakte om een ZT te doen, wat fijn dat je dat nu wel hebt gedaan en ook positief nieuws hebt gehad!
Omg meiden, ik kon me niet meer inhouden en heb net een test gedaan en die was positief!!! Ik kan het niet geloven, ik begon alweer wat hoofdpijn te krijgen dus ik dacht helaas, maarr ik had het wel de hele tijd warm! Pfoe moet het even laten bezinken hihi.

@Cimojo je hoeft je niet schuldig te voelen hoor, als dat voor jou het beste aanvoelde is het goed :)

@Pioenrozen wat fijn een goede echo!! Toch fijn om te zien en mee te maken :)

@Daisyjo hoe is het nu met jou? Nog getest?

@Mona hoe gaat het met jou nu?
Alle reacties Link kopieren
@pioenrozen wat fijn dat je een hartje hoorde kloppen!!! Goed nieuws ❤
Zou wel echt wachten met vertellen tot 12 weken. Voor de zekerheid (:

@molly AHHHH yessss wat heerlijk!!!!! Gefeliciteerd ❤❤ Snel de verloskundige bellen morgen!

Ik heb vandaag het boek gekocht; het zwangerschapshandboek van xaviera plas.

Echt eeen aanrader, per week staat er zoveel info in, en ook allerlei andere nuttige leuke dingen. Volgens mij alles wat je moet weten over zwangerschap en daarna, mega interessant :)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Molly!!! Wat leuk en spannend!!! Hier nog geen menstruatie... volgens de app zou deze gisteren hebben moeten starten... Ik heb verder nog geen pijnlijke borsten kf andere kwaaltjes. Durf nog niet te testen 🙈
Alle reacties Link kopieren
mona87 schreef:
23-04-2020 19:11
Gefeliciteerd Molly!!! Wat leuk en spannend!!! Hier nog geen menstruatie... volgens de app zou deze gisteren hebben moeten starten... Ik heb verder nog geen pijnlijke borsten kf andere kwaaltjes. Durf nog niet te testen 🙈
Hoe is het met jou babe? Overtijd dus.. spannend!
@Mona ohh wat spannend!! Ik snap je dat je niet durft te testen hihi. Dat had ik gister ook maar ineens kreeg ik extreme testddrang haha.. maar het is een goed teken dat je menstruatie er niet is! Ik ben benieuwd en duim voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven