Zwanger worden januari 2020 (groep 2)

14-01-2020 23:53 871 berichten
Alle reacties Link kopieren
:bye: Wij willen vanaf januari 2020 voor een kindje gaan!

Wij houden elkaar graag op de hoogte. :heart:


NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNODBijzonderheden
Kleinaapje292328/3Zwanger! :duckie:
Cavia00732175/7 Zwanger! :duckie:
Xxonzeker08251215/2Zwanger! :duckie:
September10301317/4
Daisyjo311624/7 Zwanger! :duckie:
Pimpelmusje312518/6 Zwanger! :duckie:
Pijnboompitje25271210/5 Zwanger! :duckie:
Eendje-0128124/3 Zwanger! :duckie:
Pioenrozen251323/3 Zwanger! :duckie:
Mama30037?524/4 Zwanger! :duckie: Vorige zwangerschap overleden kindje
Cimojo241124/2Miskraam in mei
Maisnon33522? Zwanger! :duckie: Voor eerste kindje drie miskramen gehad
Mona873212? Zwanger! :duckie: Miskraam in 1e ronde
Molly66311423/4 Zwanger! :duckie:


Wie is er al zwanger? :duckie:
Januari
FebruariXxonzeker08, Maisnon3
MaartEendje-01, Kleinaapje
AprilPioenrozen
MeiMama30037, Molly66, Pijnboompitje25
kleinaapje wijzigde dit bericht op 28-08-2020 09:22
93.35% gewijzigd
Ooh wat fijn! :heart: :heart: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad Molly!

Mijn NOD is (als het goed is) 26-5
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je een goede echo hebt gehad Molly! Wat kunnen die eerste weken rot zijn hè... en dan zijn er ook nog eens veel mensen helemaal niet op de hoogte .. Sterkte hoor! Mooie datum trouwens, dat wordt een bijzondere jaarwisseling voor jullie! :heart:

Daisyjo Ik vind dat wel heel lief van je man! Kan me voorstellen dat het wel een beetje "pressure" geeft ofzo, en dat jij je "verantwoordelijk" voelt, omdat het in jouw lijf moet gebeuren. Mijn man is juist uitermate relaxt, terwijl ik vind dat het lang duurt en ik me soms ongerust maak. Ik probeer het maar een beetje voor me te houden, want ik wil er niet nu al een heel ding van maken ofzo. Want wat je zegt, het is helemaal niet raar dat het na deze korte (die voelt als eindeloze) periode nog niet raak is. Net als jij nog een paar dagen geduld hebben. Voel helemaal niets en heb er ook niet echt een goed gevoel bij. Ben nog steeds wel rustig, juist omdat ik toch niet het idee heb dat het raak is ofzo. Wie weet brengt dat geluk ;) We zullen zien!

Mona, hoe gaat het met jou?

:bye: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hier niet raak helaas... :( Nieuwe NOD 18 juni

Ging er al van uit dat het niet raak zou zijn, maar toch teleurgesteld. Man voor het eerst ook wel. Hij gaf aan te denken dat er geen tweede komt.. “Voelt gewoon alsof het niet gaat lukken”. Aangezien ik dat zelf ook steeds denk, maakte dat me wel verdrietig. Natuurlijk een gedachte die nergens op gebaseerd is, maar stel dat het echt zo is? Dat ons lieve sociale meisje geen broertje of zusje krijgt? :( Volgende ronde in elk geval maar eens met ovulatietesten aan de slag, ook al is mijn cyclus heel regelmatig. Wie weet toch ei op ander moment dan gedacht.

Hopelijk van jullie beter nieuws, Daisyjo en Mona!

Cavia, goed je ei aan het benutten? 😃

Veel liefs voor de zwangere meiden!
Ook hier een negatieve test. Ik dacht echt dat het raak was dit keer (net zoals vorige maand overigens). Nog niet ongesteld geworden dus ik sluit het nog niet helemaal uit.

Pimpelmusje, wat balen zeg. Ik snap heel goed wat je voelt. Maar toch... Waarom zou je denken dat het niet zou kunnen? Daar heb je toch geen reden voor? Jullie hebben samen al een kindje op de wereld gezet dus alles zou gewoon moeten werken. En dat het wat langer duurt, tsja. Probeer eens een 6 te gooien met een dobbelsteen. Soms lukt het meteen, soms moet je het wel 10 keer proberen. Maar het lukt. Hoe dan ook :mrgreen:

In het kort: zorgen zijn nog even niet nodig, toch? Hoopvol zijn is veel fijner!
Alle reacties Link kopieren
Dikke knuffel voor jullie pimpelmusje en daisyjo

Maar dit zegt natuurlijk nog niks he, als je kijkt naar wat de gemiddelde tijd is dat je bezig bent valt dit echt nog heel erg mee!
Als ik naar mezelf kijk denk ik dat wij gewoon vooral heel veel geluk hebben gehad!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je een goede echo hebt gehad Molly!

En wat balen pimpelmusje en daisyjo. Dit zegt inderdaad nog niks, maar ik kan jullie frustratie en gevoel goed begrijpen :heart:

Hier gaat alles wel goed, ik doe het rustig aan. De obstipatie is onder controle (niet met dank aan de dokter want de assistente vond het niet nodig), ik let nu heel erg op wat ik eet (genoeg vezels) en dat ik genoeg drink. Voordeel daaraan is dat ik mezelf dwing om gezond te eten, is ook weer goed voor mijn eigen gezondheid natuurlijk.

Ik ga nu de 6e week in, merk dat ik nu steeds erg vermoeid ben, of honger heb, of een beetje misselijk ben. Zelfs honger direct na het avondeten en midden in de nacht :hihi: ik probeer er niet te veel aan toe te geven, anders kom ik als een bolletje uit deze zwangerschap.. en we hebben bewust niks te snaaien in huis, als ik wil eten is het dus iets wat enigszins gezond is en vult.

Grootste minpunt: dat ik geen zachtgekookt eitje meer mag eten. Ik mis dat!
Alle reacties Link kopieren
Jammer Daisyjo! Maar wie weet, zolang er nog geen menstruatie is, nog wel een klein beetje hoop 😊

Ik zal de knop weer omzetten, we hebben idd voor nu geen reden om te denken dat het niet gaat lukken, behalve dat stomme gevoel... maar we gaan er vol goede moed tegenaan, ovulatietesten zijn binnen en de biertjes smaakten gisteravond echt heerlijk! 😍 🍻 😇
Alle reacties Link kopieren
Wat rot zeg pimpelmusje! Snap heel goed dat je teleurstelling voelt, maar probeer toch nog vertrouwen te hebben. Klinkt heel makkelijk, maar is het natuurlijk niet...

En Daisyjo, wat balen die negatieve test! Je menstruatie inmiddels gekomen? Of is er toch nog ergens een klein kansje?

Morgen of dinsdag is mijn NOD. Vriend vraagt steeds of ik iets voel, maar vind het zo moeilijk. Wil ook geen valse hoop geven van voortekenen... ik heb afgelopen dagen wat krampen gehad, die opkomen en weer weggaan. Vandaag flinke hoofdpijn gehad. Nog geen echte buikkrampen die doorzetten zoals normaal met menstruatie. Soms heb ik dat ook al de dagen ervoor, maar ook niet altijd. Het is dus nog even spannend.
@Pimpelmusje wat balen meid, snap dat je op dat moment dan ff denkt van pff.. hopelijk voel je je nu weer iets beter? En wat idd gezegd is, de gemiddelde tijd die er voor staat is geloof ik vaak een jaar. Blijf moed houden, het is al eens eerder gelukt ;)

@Daisyjo is het bij jou alsnog doorgebroken?

@Pijnboompitje wat fijn dat de obstipatie minder is!! Jammer dat de assistente zo reageert.. heb het idee dat ze vaak dingen niet serieus genoeg nemen. Dat zachtgekookt eitje mis ik trouwens ook hihi.

@Mona hoe is het bij jou? Vandaag is eventueel je nod?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ongesteld geworden... stom :(
Alle reacties Link kopieren
mona87 schreef:
26-05-2020 19:31
Vandaag ongesteld geworden... stom :(
:hug: stom!
:hug: Mona
Alle reacties Link kopieren
Nou idd Mona.... stom! :rose: :rose: :bigkiss:
He bah mona87! Heel stom! Ik ook, nieuwe NOD op 26 juni.
Alle reacties Link kopieren
:( Nou, dat is 3x stom achter elkaar!

Op naar een vruchtbare maand juni voor ons, Cavia, Daisyjo & Mona ! :cheer2: :cheer2:
Afgelopen tijd heb ik even weinig van me laten horen, sorry! Zat een beetje in mijn eigen bubbel om het zo te zeggen, haha.

Wel enorm fijn om te lezen dat er weer zwangeren bij gekomen zijn (jeeeej :cheer: ), en dat de andere meiden er heel positief onder blijven. Ik duim enorm met jullie mee dat de maand juni jullie maand wordt dames!! Al bijna bij de vruchtbare dagen?

Hier gaat alles erg goed. Het baby’tje groeit goed en zit nu op 12+2 weken. Sta vanaf nu wel onder begeleiding van de gyn door een bloedziekte uit het verleden, maar dat geeft me eigenlijk alleen maar enorm veel rust. Heb de kleine al 4x mogen zien, lucky me! Haha. Hoe gaat het met de andere zwangeren?
Alle reacties Link kopieren
Hier een update, afgelopen week met 16 weken een echo gehad. De eerste waarbij manlief ook mee mocht. Alles lijkt tot nu toe goed te gaan!

Enn....... wij krijgen een meisje! :hello:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Eendje, dat het kindje goed groeit! Wauw, 16 weken al! Wat bijzonder en fijn om het samen met je man te kunnen delen nu ook :heart: En een meisje, wat leuk! Een jongetje overigens ook ;) Leuk wel hè, om het te weten? Wij hebben met dochter lang getwijfeld of we het wilden weten of niet, maar uiteindelijk wel gedaan en vond dat het toen wel wat concreter werd allemaal, ook al heb je natuurlijk alsnog geen idee wat voor kindje je krijgt.

Genietse van je zwangerschap!
@Pioenrozen wat fijn dat je kleintje goed groeit! :heart:

@Eendje wauw wat leuk, een meisje gefeliciteerd! En wat fijn dat alles zo goed gaat :)

Ik ben nu bijna 10 weekjes alweer, heb 13 juni de termijnecho. Helaas nog wel behoorlijk misselijk maargoed dat hoort er bij denken we dan maar.

Cavia, Daisyjo en Pimpelmusje de maand juni moet jullie maand worden! :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Hee lieve meiden,

Hoe gaat het met jullie? Allereerst jij Cavia, alweer bijna NOD! En?! Spannend weer hoor, de Franse Moederdag was het toch? Heel benieuwd hoe het met je gaat!

Molly, wat rot, die misselijkheid? Lukt het wel een beetje om wat te eten? Ook veel aan het overgeven of blijft het bij misselijk? Hopelijk zijn er nog een paar dingen die oké gaan qua eten... ik overleefde de eerste weken op verse ananas en naturel chips :lol:

Hoe gaat het met alle andere zwangere meiden? Al mooie buikjes? ❤️ en daisyjo en Mona, alweer op eierjacht? :sherlock:

Hier wel, deze ronde voor het eerst ovulatietesten, maar ze blijven echt helemaal wit... echt zo gek! Heb heel regelmatige cyclus, maar nu al CD16 en nog geen streep, zelfs niet een beginnende, te vinden.... En dat terwijl cyclus maar 27 dagen duurt, dus had hem echt donderdag of uiterlijk vrijdag al verwacht. Intussen wel benieuwd, want heb wel altijd een menstruatie van 7 dagen, dus er zal toch wel een eisprong zijn? Maar wanneer dan?! 🤔 Wie weet dit keer een langere cyclus, dat zou voor het eerst zijn.... nou we zullen zien hoe het verder gaat! Ik wacht ongeduldig af :mrgreen:

Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Cavia, hoe gaat het daar? Heel benieuwd!! ❤️❤️

Korte update vanaf hier: vanavond net positieve ovulatietest! De app (flow) gaf woensdag aan als dag. Dus al die tijd echt op verkeerde momenten ons best gedaan... :facepalm: Ook al zo vaak gegoogled op “vruchtbaar slijm na eisprong”, maar blijkbaar dus veeel latere sprong dan gemiddeld. Betekent wel luteale fase van maar 10 dagen, maar hoop dat dat geen probleem hoeft te zijn. Blij dat ik de testen ben gaan doen, want dit is echt wel een heel verschil! En vaak, als we dan dagen al veel seks hadden gehad, moesten we vlak erna juist even “bijkomen” 😉 dus die eitjes zijn denk ik vaak niet echt benut. We gaan zien wat deze info oplevert! 🤞🏻🤞🏻

Mona en Daisyjo, vruchtbare dagen goed kunnen/aan het benutten? Succes weer op het wachtbankje! 🍀
Fijn dat het goed gaat, Pioenrozen. En Eendje, een meisje, wat leuk! Gefeliciteerd :cheer2: Nog even geduld tot de termijnecho Molly, hopelijk wordt de misselijkheid snel minder.

Wow Pimpelmusje, blij dat je de testen bent gaan doen inderdaad! Goed om te weten, zeg. Mij lijkt het geen probleem, een korte luteale fase, toch? Zou natuurlijk ook een keer een onregelmatige cyclus kunnen zijn maar dat is dan echt een uitzondering begrijp ik. Ik ben toevallig ook deze maand begonnen met ovulatietesten en die was vanmorgen ook positief - juist een paar dagen eerder dan ik dacht! Vind het ook heel fijn om nu zeker te weten wanneer het gebeurt, dat is vooral met een onregelmatige cyclus heel handig. Zet 'm op!

Cavia, hoe gaat het met jou?
Hoi lieve meiden,

Een tijdje weg geweest, emotioneel een zware periode gehad! Mn nichtje, de dochter van mijn broer is 2 maanden geleden overleden en ben er nog steeds kapot van. Ook is mijn man zijn baan verloren.

We hebben onze kinderwens even gelaten voor wat het was en we proberen weer een beetje op te krabbelen. We hebben het bed een tijdje alleen maar gebruikt om te slapen zeg maar..

Ik vind het zo lief dat ik nog wel een klein beetje deel heb uit mogen maken van deze groep door me in de tabel te laten maar ik verlaat wel deze groep en ga even kijken naar een andere groep. Ik ga wel nog jullie berichten terug lezen want ik ben razendbenieuwd hoe het met jullie is. En ik kom af en toe terug om bij te lezen! Jullie mogen me uit de tabel halen.

Ik wens jullie allen heel veel geluk toe! Liefs, September
Alle reacties Link kopieren
Lieve September, wat een ongelofelijk verdrietig bericht zeg.... Was je nichtje al ziek? Wat verschrikkelijk... En dan ook je man zijn baan kwijt, ik kan me wel voorstellen dat je hoofd niet staat naar zwanger worden. Veel liefs voor jou :heart: En ik hoop dat, wanneer de storm weer een klein beetje is gaan liggen, jullie wens alsnog in vervulling zal mogen gaan! :rose:

Hier door de ovulatie-ontdekking weer nieuwe hoop! Heb m'n app teruggelezen, heb af en toe wat aantekeningen gemaakt en ook dagen bijgehouden waarop we gemeenschap hebben gehad, en zie daar toch wel in terug dat we eigenlijk niet echt een goede kans hebben gehad. Denk ook dat ik iedere keer de eisprong gevoeld heb, want precies op die dagen (als ze hetzelfde zouden vallen) staat er iedere keer iets over krampen, al hoopte ik toen dat er een beginnende zwangerschap was :facepalm: Dus voelt haast een beetje als een nieuwe start ofzo! :hyper: Nu nog even hopen dat de dagen tot volgende week snel voorbij gaan :popcorn:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven