Zwanger worden januari 2020 (groep 2)

14-01-2020 23:53 871 berichten
Alle reacties Link kopieren
:bye: Wij willen vanaf januari 2020 voor een kindje gaan!

Wij houden elkaar graag op de hoogte. :heart:


NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNODBijzonderheden
Kleinaapje292328/3Zwanger! :duckie:
Cavia00732175/7 Zwanger! :duckie:
Xxonzeker08251215/2Zwanger! :duckie:
September10301317/4
Daisyjo311624/7 Zwanger! :duckie:
Pimpelmusje312518/6 Zwanger! :duckie:
Pijnboompitje25271210/5 Zwanger! :duckie:
Eendje-0128124/3 Zwanger! :duckie:
Pioenrozen251323/3 Zwanger! :duckie:
Mama30037?524/4 Zwanger! :duckie: Vorige zwangerschap overleden kindje
Cimojo241124/2Miskraam in mei
Maisnon33522? Zwanger! :duckie: Voor eerste kindje drie miskramen gehad
Mona873212? Zwanger! :duckie: Miskraam in 1e ronde
Molly66311423/4 Zwanger! :duckie:


Wie is er al zwanger? :duckie:
Januari
FebruariXxonzeker08, Maisnon3
MaartEendje-01, Kleinaapje
AprilPioenrozen
MeiMama30037, Molly66, Pijnboompitje25
kleinaapje wijzigde dit bericht op 28-08-2020 09:22
93.35% gewijzigd
Cavia :bigkiss: Het is gelukt! Eindelijk je welverdiende goede nieuws :heart: Gefeliciteerd! Héél blij voor je. Je wist het al voor je test... voelde het dan anders dit keer? (Vragen van een rookie hihi.)

Wat ontzettend lief dat jullie allemaal aan me denken, moet goedkomen met zoveel positieve energie :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel lieve schatten! De huisarts was erg bezorgd over mijn bloeddruk, dus ik moet maandag al naar de gynaecoloog. Hier zijn ze wel echt heel serieus als het om medische controles gaat, dus dat is ergens ook wel geruststellend. Vanmorgen bloed laten prikken voor o.a. HCG, de vermoedelijke uitgerekende datum en om een bloedgroepkaart te laten maken.

Pioenrozen wat heerlijk om je weer te lezen! Hoe gaat het met je? Groeit het baby'tje nog goed en heb je intussen nog een paar keer mogen kijken bij de gynaecoloog? En als het goed is weet je dan misschien ook al bijna of het een jongetje of een meisje wordt...? Wil je het weten?
RRR
Alle reacties Link kopieren
Daisyjo schreef:
07-07-2020 09:07
Cavia :bigkiss: Het is gelukt! Eindelijk je welverdiende goede nieuws :heart: Gefeliciteerd! Héél blij voor je. Je wist het al voor je test... voelde het dan anders dit keer? (Vragen van een rookie hihi.)
Oooh dankjewel lieve Daisy!! Nou, ik zat vorige week op de fiets en ik werd ineens heel bang van al het verkeer (dat is hier niet bepaald gestroomlijnd, om het genuanceerd uit te drukken) en ik dacht "ik moet oppassen voor de baby, als ik maar niet val". Heel gek, alsof er een soort van oerinstinct werd aangezet. Toen "wist" ik het ineens, ook al wuifde ik dat daarna meteen voor mezelf weg. Wat ook echt anders was, behalve de pijn in mijn benen, was dat ik constant het gevoel had alsof ik zojuist een heel kerstdiner had verorberd, terwijl ik nog gewoon dieette (daar ben ik nu mee gestopt hoor!).

Ik vind het wel héél toevallig dat ik nu ineens zwanger ben nadat ik met de supplementjes was gestart. Ik denk dat de vitex (monnikspeper) mij wel heeft geholpen...
RRR
Cavia gefeliciteerd!!! Wat een fijn nieuws :heart:
Bepaalde kwaaltjes herken ik ook hihi dat van die benen heb ik nog soms.

Daisy mijn duimen draaien super hard voor jou lieverd!! Hoop zo dat je snel goed nieuws hebt :heart:
Alle reacties Link kopieren
Cavia007 oh meid wat leuk! Gefeliciteerd!! Ben heeel blij voor je!



Lieve schatjes, ik lees uiteraard nog steeds mee. Hoop elke keer dat ik kijk op een nieuwe zwangere er bij! 10/16 zijn gewoon al zwanger.. en dat binnen een half jaar! Dikke knuffel!!



Hier gaat het goed, ondertussen ruim 19 weken zwanger en weten we dat we een tweede zoon gaan krijgen! :duckie: Ik voel hem met zeer grote regelmaat bewegen en dat voel zeer herkenbaar en fijn.

Lichamelijk gaat het goed, yay voor 2e trimester! Soms wel harde buiken (had ik bij mijn eerste ook) en snel buiten adem met traplopen ed.

Komende donderdag de 20weken echo, vind ik stiekem toch wel echt spannend!

We zijn bezig met een grote zolderverbouwing waar onze oudste komt te slapen. Daarna kan ik (helaas ;)) pas met de babykamer aan de slag.

Heeeel veel liefs en tot snel! :monkey:
Alle reacties Link kopieren
Van harte cavia en mona!

Ik had even een tijdje niet gelezen en dan hoop je toch op goed nieuws als je weer kijkt :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Kleinaapje, dat klinkt goed! Jeetje, wat gaat dat hard zeg... Alweer bijna op de helft :heart:

Daisyjo, mijn duimen draaien voor jou! :)
Gefeliciteerd Kleinaapje met jullie tweede zoontje! Wat leuk! Verloopt je zwangerschap anders dan de eerste of is het over het algemeen vergelijkbaar?

Lief Pimpelmusje! Nog een ruime week wachten.

Schrijf lekker door over jullie zwangerschappen dames, zo leuk om te lezen!
@Kleinaapje wat leuk een tweede zoon :heart: fijn dat het verder goed gaat.

@Daisy spannend, nog even! Voel je iets anders?

Hier gaat het zn gangetje. Morgen alweer 16 weken. De misselijkheid is wat verminderd, heb alleen nog steeds geen eetlust waardoor ik nu 5 kilo ben afgevallen. Het lijkt nu stabiel en gelukkig is het geen ramp :-D vrijdag weer controle, dan maar eens vragen hoe en wat.

Hoe gaat het met de andere dames?
Alle reacties Link kopieren
@kleinaapje: leuk, een zoon! Fijn dat het goed gaat, spannend de 20 weken echo!

@molly: gelukkig geen ramp inderdaad, maar hopelijk komt de eetlust terug! Kan je wel goed drinken? Geen kans op uitdroging?


Hier gaat alles zijn gangetje, nu 14 weken. We zijn het onze vrienden aan het vertellen, leuk om alle reacties te horen en ook al eerste babyspulletjes te krijgen. Qua spullen zien we zelf door de bomen het bos niet meer, daar moeten we nog eens induiken haha.

Ik ben nog altijd erg moe, maar qua eten en misselijkheid gaat het wel weer prima. Ook obstipatie is even verleden tijd. Ik vergeet nu regelmatig dat ik zwanger ben, dan raak ik helemaal gefrustreerd dat ik zo moe ben en niks kan... tot iemand me moet vertellen dat mijn lichaam een baby aan het maken is en daar dus aardig wat energie aan zal spenderen. Oh ja :whistle:
@Pijnboompitje wat leuk dat je het iedereen kan gaan vertellen he en de leuke reacties :-D hopelijk trekt de moeheid nog weg ze zeggen vaak vanaf week 16!

Het drinken gaat hier redelijk al kan dat wel meer.. ben benieuwd naar de 20 weken echo 3 aug. @Kleinaapje hoe is die bij jou gegaan :-D
Alle reacties Link kopieren
Daisyjo, hoe gaat het? Pfoe, dat eitje in jouw buik zal wel helemaal haast dol worden van al het geduim van iedereen hier! 😃

Pijmboompitje, fijn dat het goed gaat! Die blijvende vermoeidheid is wel herkenbaar, ben mij werd het bij eerste keer beter rond een week of 18 ofzo. Vond toen de periode van 20-30 weken het fijnste :) Mja, iedereen zwangerschap is anders natuurlijk! Scheelt wel om je te bedenken waar het voor is, een hele baby uitbroeden is ook niet niets natuurlijk!

Molly, rottig die misselijkheid! Zo’n irritant gevoel hè.... hopelijk wordt het steeds een klein beetje beter. Spannend hoor, 20weken echo komt bij jou ook al dichterbij! Willen jullie weten wat het wordt?

Hier gaat het beetje op en af, afgelopen week was echt heel beroerd, man heeft zich zelfs een dag afgemeld voor werk, ik kon echt niet voor dochter zorgen. Nu gelukkig weer ietsje beter, hopelijk blijft dat zo. Dinsdag eerste echo, dus hopelijk gaan we een mooi hartje zien kloppen. Vind het wel spannend hoor!

Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa wat leuk Kleinaapje nog een zoontje! En donderdag alweer je 20 wekenecho, wat gaat dat toch snel! (alleen vanaf de buitenkant bekeken, hoe ik eerst aftelde tot de NOD, kijk ik nu elke dag in mijn app hoeveel weken/dagen ik ook alweer ben ;-D). Hoe is je echo gegaan???

Daisyjo voor jou ook een spannende week! Valt er al iets waar te nemen?

Molly ook alweer 16 weken! Lastig van je eetlust! Maar je bent niet meer misselijk, begrijp ik dat goed? Misschien wat extra caloriëen nemen, als een avocado, zou dat kunnen helpen? Was je controle goed gegaan?

Hahahaha Pijnboompitje dat is vast een gekke gewaarwording als je dat even vergeet en dan denkt oooooohjaaaa..! Fijn dat de mensen om je heen leuk reageren!!

Ahhh arme Pimpelmusje dat valt niet mee als iedereen zo beroerd is! Zeker nu je al meer dan genoeg hebt aan jezelf.. Ik duim voor een goede echo morgen!! Hoeveel weken ben je dan?
RRR
Alle reacties Link kopieren
Ik had een totaal ander idee van het systeem hier, maar ik heb inmiddels al 2 controles en ook 2 echo's gehad! Ik denk dat ik toevallig een geweldige gynaecoloog heb gevonden. Vorige week (5+1) was er alleen nog een lege vruchtzak te zien (maar dat was niet zo gek), dus ik was erg nerveus vanmorgen..

Maar vanmorgen heb ik het hartje zien kloppen!! :heart: :heart: :heart: Zo ontzettend bijzonder!! Alles zag er prima uit, maar nog lastig te meten omdat het nog heel klein is (6+1).. Het leek een beetje klein voor de duur, maar ze gaf aan dat ze niet precies het begin en het eind kon zien (ze leek weinig bezorgd, maar ik ben dat natuurlijk wel). Over 3,5 mag ik weer terug op controle, en daarna heb ik de 12 wekenecho (mét de Fransman) op 31-08.

Ik krijg haast geen eten meer binnen, maar het is het allemaal meer dan waard.
RRR
Alle reacties Link kopieren
Wat fantastisch Cavia, gefeliciteerd! En wat snel al zeg, voor een eerste echo! Zo te lezen ga je je handen vol hebben aan alle controles ;) Grappig hoe systemen per land zo verschillen. Over negen maanden met de bevalling ga je dat natuurlijk ook wel merken!

Wij zijn net terug en hebben een hartje zien kloppen. Termijn werd precies geschat op wat ik zelf al dacht: 8+2. I.v.m. vakantie al over ruim twee weken termijnecho! Heel blij!
Alle reacties Link kopieren
Wat prachtig Pimpelmusje!! :heart: Dat was vast een heel bijzonder moment! Je partner was erbij begrijp ik?
RRR
Alle reacties Link kopieren
Ja, hij mocht mee. Kinderen mogen hier nog niet mee, partners wel. Niet naar gewone afspraken, wel naar echo’s. Jouw man mag pas met termijnecho voor de eerste keer mee?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat klopt! Het is pas over ruim een maand, maar hij is er nu al zenuwachtig voor, de schat. Hij is niet zo goed met "medische dingetjes". Gelukkig ben ik degene die zwanger is hahaha.

Hoe verloopt eigenlijk een controle zonder echo? Wat controleren ze dan? Sorry, suffe vraag :$
RRR
Alle reacties Link kopieren
Haha, schattig! 😉 Mijn man zag toen ook erg op tegen de bevalling en ik zelf niet... kan ik me trouwens ook wel weer voorstellen, want geloof dat ik het ook liever zelf doe, dan dat ik er naast zou moeten staan!

Hoe was het nu met je bloeddruk? Die was toch hoog aan het begin?

Geen suffe vraag hoor! 😃 Dan meten ze bloeddruk en voelen ze aan je buik om de grootte in te schatten. En natuurlijk gewoon vragen hoe alles gaat etc. Gewicht ook.... 😬 Ik heb bij de eerste centering gedaan, weet niet of dat in Frankrijk ook bestaat? Ga ik nu niet nogmaals doen, maar was wel heel leuk vond ik 😊
Alle reacties Link kopieren
Beste dames,

Het is hier absoluut niet de bedoeling om een besloten groepje te creëeren met een maximaal aantal deelneemsters in het topic en/of de tabel in de OP. Dit is een openbaar forum en voor iedereen toegankelijk. Ik zou daarom graag zien dat de OP wordt aangepast om verwarring hierover te voorkomen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
23-07-2020 10:12
Beste dames,

Het is hier absoluut niet de bedoeling om een besloten groepje te creëeren met een maximaal aantal deelneemsters in het topic en/of de tabel in de OP. Dit is een openbaar forum en voor iedereen toegankelijk. Ik zou daarom graag zien dat de OP wordt aangepast om verwarring hierover te voorkomen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.


Hoi!

OP is aangepast! Hopelijk valt het zo wel onder de richtlijnen.

Groetjes
Kleinaapje :monkey:
Hey dames, weer geen succes deze maand. Ik ga iets minder meeschrijven de komende tijd, jullie horen van me :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer voor je, Daisyjo! Het is je zo gegund! Kan het minder meeschrijven me helemaal voorstellen, ik vond het ook fijn, maar ook confronterend, al helemaal als het langer duurt dan bij de rest in dit mega turbo groepje. En dat terwijl het gewoon heel normaal is als het binnen een half jaar nog niet raak is... hou moed, en als je wilt, dan lezen we hier wel weer van je! ❤️ Zet hem op lieverd!
Alle reacties Link kopieren
Oww jammer Daisy! Wat frustrerend, als ik jou was zou ik het schrijven hier ook even laten. Dit groepje is inderdaad wel turbo geweest geloof ik. Hopelijk ben je snel terug met goed nieuws! :hug:
Wat jammer lieve Daisy, ik snap het helemaal. Ik hoop snel goed nieuws van je te lezen meid :heart:

Hoe is het met de andere dames hier? :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven