Zwanger worden januari 2020 (groep 2)

14-01-2020 23:53 871 berichten
Alle reacties Link kopieren
:bye: Wij willen vanaf januari 2020 voor een kindje gaan!

Wij houden elkaar graag op de hoogte. :heart:


NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNODBijzonderheden
Kleinaapje292328/3Zwanger! :duckie:
Cavia00732175/7 Zwanger! :duckie:
Xxonzeker08251215/2Zwanger! :duckie:
September10301317/4
Daisyjo311624/7 Zwanger! :duckie:
Pimpelmusje312518/6 Zwanger! :duckie:
Pijnboompitje25271210/5 Zwanger! :duckie:
Eendje-0128124/3 Zwanger! :duckie:
Pioenrozen251323/3 Zwanger! :duckie:
Mama30037?524/4 Zwanger! :duckie: Vorige zwangerschap overleden kindje
Cimojo241124/2Miskraam in mei
Maisnon33522? Zwanger! :duckie: Voor eerste kindje drie miskramen gehad
Mona873212? Zwanger! :duckie: Miskraam in 1e ronde
Molly66311423/4 Zwanger! :duckie:


Wie is er al zwanger? :duckie:
Januari
FebruariXxonzeker08, Maisnon3
MaartEendje-01, Kleinaapje
AprilPioenrozen
MeiMama30037, Molly66, Pijnboompitje25
kleinaapje wijzigde dit bericht op 28-08-2020 09:22
93.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh lieve Daisy wat ontzettend naar en meer dan begrijpelijk dat je even wat afstand neemt! Ik hoop je gauw weer te lezen hier, met heel goed nieuws!!! En precies wat Pimpelmusje perfect verwoord, het is ook confronterend en frustrerend om steeds dat goede nieuws te lezen terwijl je zelf óók zo ontzettend graag wilt. Maar dat het nog niet is gebeurd, wil écht niks zeggen. De kans dat het in het tweede halfjaar gebeurt is sowieso stukken groter dan dat het in het eerste halfjaar gebeurt! Je t'envoie de très gros bisous. :heart:

Dankjewel voor je lieve uitleg Pimpelmusje! Ik hoop toch stiekem dat ik over 2,5 week bij de controle wel even "binnen mag kijken" omdat ik het graag kort daarna in Nederland wil aankondigen.
Dat centering klinkt wel heel interessant, meteen even opgezocht! Ik weet niet of dat wordt aangeboden in onze aanstaande woonplaats (de kogel is door de kerk: we moeten naar de andere kant van het land! De orkaan raast hier nog even door hahaha), maar ik wil sowieso anders een yogaklasje of iets dergelijks vinden, vooral ook om meteen nieuwe contacten op te doen.

Kleinaapje misschien zou je de tabel ook nog kunnen updaten voor onze Mona? :daisy: En Blue07 en Prinsenlod hebben sinds januari helemaal niet meer geschreven op het hele forum, misschien is het overzichtelijker om die eruit te halen? Als je wilt hoor!

Ik ben ook heel benieuwd hoe het met iedereen is! :cheer:
RRR
Alle reacties Link kopieren
Korte update van mij, zo blij dat ik dat hier kan delen: we krijgen een meisje!

Nu 16 weken en net een pretecho gehad waarop het duidelijk te zien was. En de echoscopiste heeft ook verder gekeken en alles is helemaal goed, lekker beweeglijk. En op een gegeven moment deed de baby haar handjes voor haar oogjes, ik smolt :heart:

Ik dacht een jongetje, maar manlief had al meerdere keren gedroomd over een meisje. Hij had dus gelijk, alsof hij het aanvoelde. Tot nu toe wordt er in onze familie altijd gezegd dat het eerste kind altijd een jongetje is maar wij bewijzen nu het tegendeel. We gaan het nog niet verder vertellen, al zien we de hele familie dit weekend. Maar dat is groot feest voor een 60e verjaardag dus wij willen die verjaardag niet “kapen” met ons nieuws. Nog even geheim houden dus... zo spannend!

Verder gaat het met mij goed, enorm veel stress van het werk gehad afgelopen week dus nu weekend en dat is zeer welkom. Behalve moeheid zijn alle kwaaltjes over en ik ben zelfs weer gaan sporten. De zorgen verdwijnen steeds meer naar de achtergrond en ik geniet steeds meer van dat kleine wondertje in mijn buik :D
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook weer even bovengronds..

Heb alle berichtjes doorgelezen. Wat ontzettend leuk om te zien hoeveel dames er al een kindje verwachten!! Hopelijk hebben jullie over een aantal maanden een lieve gezonde baby in de armen ❤ Zo super blij voor jullie en mooi die verhalen.

Aan de ladies waarbij het nog niet gelukt is: geef de moed niet op!!! Weet dat het heel lastig klinkt maar er staat gemiddeld 1 jaar om in verwachting te raken en daar zitten we nog lang niet. Praat er ook vooral over! 🌷

Ik heb mijn miskraam redelijk oké doorstaan, was even heftig maar is niet anders. Ik ben opnieuw echt vlot zwanger geworden, nu voorbij de 7 weken. De vitaliteitsecho was goed. Duurde heel lang voordat ik een test durfde te doen. Heb wel minder angst dan de vorige keer. Ik weet dat als het misgaat, ik het wel overleef.

Xxxxx
Alle reacties Link kopieren
pijnboompitje wat leuk, ook een meisje!


cimojo wat fijn dat je er redelijk door bent gekomen. Lijkt me heel heftig om mee te maken. Maar nu gewoon weer een klein wondertje in je. Ik hoop voor je dat je er van kan genieten en dat het goed mag gaan :heart:
Alle reacties Link kopieren
Kleine update van mij, ik zit inmiddels op ruim 25 week en voel me nog steeds eigenlijk heel goed. Soms zo goed dat ik me wat zorgen maak of het allemaal wel goed gaat. Maar tot nu toe geen reden om me zorgen te maken..



Bizar trouwens om te zien dat bijna onze hele groep nu zwanger is. Zo snel gegaan, dat zie je bijna nooit!
@Pijnboompitje gefeliciteerd, wat leuk een meisje :-D

@Cimojo wat fijn meid dat je weer zwanger bent, gefeliciteerd en fijn dat de 1e echo goed was :heart:

@Eendje wat gaat de tijd snel, 25 alweer zeg. En wat fijn dat het goed gaat :)

Ik heb vandaag de 20 weken echo gehad en gelukkig was alles goed, we krijgen een jongen :-D gevoelsmatig dacht ik echt een meisje dus dit was wel een leuke verrassing :)
Alle reacties Link kopieren
Hai meiden,

Ook van mij eindelijk weer eens een berichtje hier. Wat leuk, een meisje, Pijnboompitje! Net zo leuk als een jongetje natuurlijk :D Wat fijn dat het verder ook goed met je gaat!

Cimojo: van harte! Hopelijk ga je dit keer een voorspoedige zwangerschap tegemoet. Super fijn dat het zo snel weer raak was!

Eendje, wat ben jij al ver zeg, jemig! Echt al bijna aftellen wordt het. Fijn dat jij je ook goed voelt.

Molly, gefeliciteerd met de goede 20weken echo! En grappig, hoe Pijnboompitje dus verrast werd met een meisje, werd jij dat met een jongen. Zo zie je maar, tis echt afwachten! Hier het gevoel dat het een jongen wordt, man is overtuigd van weer een meisje, dus ook wel benieuwd :)

Hoe gaat het met de andere meiden? Cavia, een beetje minder misselijk intussen? Jij gaat ook al richting de 12 weken intussen he? Wanneer ben jij uitgerekend, een week of 2 na mij dacht ik?

Hier gaat het langzaamaan weer wat beter. Pfff, wat vreselijk zeg, die eerste weken..... Hebben het een aantal mensen telefonisch verteld, zodat we vervolgens hulp van ze konden krijgen en ze ons dochtertje af en toe even konden opvangen.. Niet hoe we het ons voorgesteld hadden, maar het was niet anders. Intussen wordt het misselijke gelukkig minder, nu 12+2, 27 feb uitgerekend. Heel blij dat het weer gelukt is en dat er een broertje of zusje "on the way" is! :heart: :heart: En juist doordat het dit keer "wat langer" duurde, kon ik zelfs boven de wc-pot nog een soort van blij zijn om dit toch nogmaals mee te maken. Nu op naar de mooie momenten!

Veel liefs voor jullie allemaal meiden!!
Een kort maar krachtig berichtje: ik heb een positieve test :heart: Mijn vriend was er alleen niet bij want ik ben momenteel bij m'n zus in het buitenland... Maar ook zij is door het dolle heen :mrgreen:

Hoe gaat het met jullie? Stil hier!
En pimpelmusje: fijn dat het eindelijk iets beter gaat!
Alle reacties Link kopieren
Daisyjo schreef:
23-08-2020 12:44
Een kort maar krachtig berichtje: ik heb een positieve test :heart: Mijn vriend was er alleen niet bij want ik ben momenteel bij m'n zus in het buitenland... Maar ook zij is door het dolle heen :mrgreen:

Hoe gaat het met jullie? Stil hier!
Wat geweldig!!!! Gefeliciteerd ❤🌷
Alle reacties Link kopieren
Daisyjo schreef:
23-08-2020 12:44
Een kort maar krachtig berichtje: ik heb een positieve test :heart: Mijn vriend was er alleen niet bij want ik ben momenteel bij m'n zus in het buitenland... Maar ook zij is door het dolle heen :mrgreen:

Hoe gaat het met jullie? Stil hier!
Wat een goed nieuws!!!
Hier beroerd en misselijk... vooral op geuren. Hopelijk wordt dat snel minder! Nu 12 weken en een goede termijnecho gehad. Hoever ben jij nu?
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaa gefeliciteerd Daisyjo!!!! Heel blij voor je, wat een super nieuws!
@Pimpelmusje fijn dat het langzaam beter gaat, die eerste weken kunnen heel heftig zijn he, ook al ben je zo blij en dankbaar, dan nog is het pittig:)

@Daisy gefeliciteerd!!! Wat een fijn nieuws, hebben de duimen draaien toch geholpen hihi. Kwam al regelmatig even kijken of er nog nieuws was :heart:

@Mona wat vervelend van de misselijkheid, hopelijk wordt het snel minder meid! Fijn dat je een goede 12 weken echo hebt gehad :)

Hoe gaat het met jullie @Kleinaapje @Cavia @Mama @Pioenrozen en @Maisnon? Ben heel benieuwd, hopelijk gaat alles goed :) en hoe voel jij je nu @Cimojo?
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa DaisyJo, gefeliciteerd! :cheer: wat ben ik blij voor je!

Hoe gaat het verder met iedereen? Ik ben ook benieuwd!

Hier is alles goed, 20 weken echo gehad en de kleine meid is helemaal goedgekeurd :daisy:
Alle reacties Link kopieren
@Daisyjo Jaaaa gefeliciteerd meid!! Wat een leuk nieuws!!



Hier ondertussen 26 weken en het begint allemaal wat zwaarder te worden.. zware buik en wat bekkenpijn, slecht slapen enz.

Verder voel ik ons mannetje enorm goed bewegen en ben ik langzaam wat spulletjes compleet aan het maken. Ivm verbouwing nog geen kamertje klaar helaas!

Ik kan niet wachten tot december! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve meiden,

Hoe gaat het met iedereen? :) De eerste baby's komen al rap dichterbij hè! In november zijn de eersten uitgerekend geloof ik? Hoop dat het goed gaat met iedereen!

Hier wel oké, inmiddels ruim 16 weken en nog steeds heel blij dat we weer een kindje zullen krijgen :heart: Voel me best goed de laatste tijd, dus dat is heel fijn. En de tijd vliegt, zo anders met een tweede vind ik!

Veel liefs! :sun:
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Even een update van mijn kant. Inmiddels de 32 weken gepasseerd, dus het gaat nu echt snel! Voel me nog altijd heel goed, geen gekke dingen nog gehad in de zwangerschap en begin nu af te tellen richting mijn verlof! Heerlijk!


Hoe is het verder met iedereen?
Ha dames, wat een stilte hier hè, ben zo benieuwd hoe het met iedereen gaat! Leuk van jullie te horen @eendje, @pimpelmusje en @kleinaapje. Ongelofelijk dat de eerste babies er al bijna zijn! Wat fijn dat jij je goed voelt @eendje, helemaal geen gekke klachten gehad? @pimpelmusje weet je het geslacht al? Ik ben sowieso wel benieuwd of de jongens of de meiden in dit topic de meerderheid hebben :)

@cimojo hoe gaat het nu met jou en de baby? En @cavia, er speelde zoveel bij jou! Vertel ons hoe het met jullie drietjes gaat, is de bruiloft al geweest? Zijn jullie al verhuisd?

Hier zit de eerste vroege echo erop en die was perfect! Dat geeft een boost vertrouwen, want die eerste periode vind ik heel onwerkelijk en onzeker. Met de kwaaltjes valt het redelijk mee, af en toe speelt de misselijkheid op maar het is goed te doen. Verder vooral vermoeid en een gevoel van nergens zin in hebben. Herkennen jullie dat?

Ik vind het ook errug langzaam gaan, kan niet wachten op de termijnecho!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!! :cheer: :sun:

Sorry voor mijn ontzettend lange afwezigheid! Ik ben echt ontzettend ziek geweest. Na een tijdje kreeg ik gelukkig pilletjes van de arts, maar die werkten maar matig. Het gevolg was dat ik mijn dagen tussen mijn bed en de badkamer doorbracht, maar wel stug doorwerkend, dus dat was een lastige tijd.

Pijnboompitje wat leuk een meisje! Ben je inmiddels aan het idee gewend? En heb je het na het grote feest wel aan mensen verteld?

En Molly voor jou precies andersom!! Haaha wat een verrassing!!

Arme Pimpelmusje jij dus ook flink beroerd. Als het goed is ben je er nu wel overheen toch? Je loopt geloof ik twee weken voor op mij, dus je bent al bijna 20 weken inmiddels! Wat heerlijk dat je echo goed was, een hele geruststelling! En weer een meisje in de groep!

Kleinaapje en Eendje bij jullie gaat het al zo hard! Jullie zullen vast al prachtig rond zijn :heart:. Wordt het niet een beetje zwaar al?

En Daisy voor jou alsnog een grote :cheer2: :cheer2: Wat ontzettend geweldig!!! Hoe voel je je nu?

Ik ben nu 17 weken :hyper: en ik begin eindelijk een echt rond zwangerbuikje te krijgen (eerst leek het meer een grote vetrol hahaha). Ik ben er zo trots op!! Het was dus wel even lastig om zo ziek te zijn, ik kon niet eens meer gewoon water binnenhouden. Daar was ik niet echt op voorbereid, maar gelukkig weet je dat het overgaat. Bij 15 weken werd het ineens minder en nu ben ik nog maar af en toe misselijk, maar zonder overgeven. Ik ben wel nog ontzettend moe.. Wanneer kwam bij jullie de golf van verse energie?
We zijn de afgelopen weken bezig geweest met een appartement zoeken. Hier is dat altijd een frustrerend moment, want je moet een enorm dossier opmaken (met contracten, salarisstrookjes van de afgelopen maanden, maar ook al je belastingaangiften, bewijzen van huurbetalingen van je huidige verhuurder, elektriciteitsrekeningen etc. En dan ook nog het liefst van iemand die borg staat ál die documenten, ook al ben je volwassen en heb je een vast contract), en het is een soort wedstrijd van wie het beste dossier heeft en de rest van de wachtlijst kan ernaar fluiten. En dan op een afstand van Groningen tot Maastricht en dan weer halverwege teruguit. Maar we hebben er een gevonden!! Dus nu voorbereiden en eind van de maand verhuizen. Daarmee is al een groot deel van de stress van mijn schouders afgevallen.

Ik ben inmiddels ook naar de bevallingskliniek in onze nieuwe stad geweest voor een intake (hier moet je je inschrijven om te kunnen bevallen) en aan het eind van de week heb ik weer een controle/echo bij mijn huidige gynaecoloog. Ik ben ontzettend benieuwd, want ik ben natuurlijk best bezorgd of het allemaal goed gaat, en ik hoor dan misschien het geslacht! De 20-wekenecho is hier pas na 22 weken trouwens..

Ok ik heb alweer veel te veel getypt, maar ik ben zo blij dat het weer kan en dat jullie allemaal zo heerlijk zwanger zijn!! :daisy: Veel liefs uit het zuiden!!
cavia007 wijzigde dit bericht op 05-10-2020 10:17
Reden: Coquilles
0.17% gewijzigd
RRR
Alle reacties Link kopieren
Goed om te lezen dat het goed gaat met jullie cavia en daisyjo!

Als antwoord op cavia, ik ben inmiddels behoorlijk rond inderdaad en er ook wel een beetje zat van moet ik zeggen. Tik inmiddels de 35 weken aan en begin nu toch wel af te tellen!
Nog 1 weekje (thuis)werken en dan lekker met verlof! Geen idee hoe ik de dagen moet vullen, maar dat gaat vast vanzelf! Ondertussen alles zo'n beetje klaar al voor de kleine, dus kom maar op!
.
anoniem_63dbcec638923 wijzigde dit bericht op 05-11-2020 23:33
99.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje lieve Molly, wat verschrikkelijk!! Hoe voel je je nu?
Jeetje, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar kan ik iets voor je doen? Potverdorie, het is al ongelooflijk heftig en dan ook nog precies tijdens je zwangerschap.

Voor nu een heel dikke kus en een knuffel :heart: :heart:
RRR
Alle reacties Link kopieren
Ach lieve Molly, wat lees ik nu, wat een vreselijk nieuws! Sowieso al mega heftig, en dan ook nog tijdens je zwangerschap... Je zou nu echt met andere dingen bezig moeten zijn dan chemokuren! Fijn dat je al wel 28 weken bent, zelfs al moet hij snel gehaald worden, dan zijn de vooruitzichten goed voor hem. Zijn er meer mensen in je familie met borstkanker? Je bent nog zo vreselijk jong...

Ik wens je echt heel veel kracht en sterkte, en hoop van harte dat jullie kleine man jullie heel veel vreugde en geluk gaat geven, ook tijdens het hele traject dat je neem ik aan nog zult moeten doorlopen wanneer hij geboren is.

Veel liefs voor jou!! :heart: :heart:

Fijn dat het met de andere meiden goed gaat allemaal. Alle zwangerschapsklachten die soms ook echt heel vreselijk vervelend zijn, verdwijnen nu echt in het niets hè? ..
Alle reacties Link kopieren
Och wat een nieuws Molly! Heel veel sterkte, juist in deze periode wat een mooie tijd zou moeten zijn..

Sterkte en een dikke knuffel! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wow lieve Molly66! Wat een schrik! En wat een enorm traject waar je nu opeens dan zo in komt! Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen joh..
Hoe voel je je? Heb je veel last van de chemo’s?

Nou dan vallen die zwangerschapsklachten inderdaad in het niet als je dat zo leest.

Hier lichamelijk helaas ook niet oke. Ik heb namelijk 3 weken geleden covid-19 opgelopen.. ben er 1,5 flink ziek van geweest, enkele keer op het punt gestaan een ambulance te bellen ivm benauwdheid maar gelukkig is dat allemaal met een sisser afgelopen. Ik heb me met 29+5 ziekgemeld en zal ook niet meer kunnen werken voor mijn verlof (volgende week vrijdag). De klachten zijn nagenoeg weg maar die verschrikkelijke vermoeidheid nekt me. Ik kan nauwelijk voor mezelf en mijn oudste zorgen, gelukkig is manlief nog thuis ivm quarantaine. Morgen een groeiecho die ze doen vanwege de onbekende effecten van het coronavirus op de baby. Ip zijn er geen bijzonderheden te verwachten, maar toch is het best spannend.

Dusja.. we rommelen een beetje aan momenteel en ik hoop nog iets conditie op te kunnen bouwen voor baby 2 zich aandient!

Doen jullie allemaal voorzichtig lieve meiden? Dikke digitale knuffel voor jullie allemaal! :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven