Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Duufje zulke gevoelens zijn heel herkenbaar, vooral in dit traject het gaat ook gepaard met teleurstellingen en dat is ook lastig om telkens weer mee te moeten dealen..Dikke :hug: voor jou! Iedere ervaring is idd weer anders met Gonal en Menopur.
Doces succes met de medicatie, hopelijk idd weinig bijwerkingen!
Flipje succes morgen!

Helaas geen ISCI voor ons, de arts vond het geen meerwaarde als we isci doen i.p.v. ivf.
Shine bright like a diamond
Dat wilde ik eerder niet echt zeggen maar inderdaad als je kindje ook ter wereld is ben je nooit meer helemaal zonder zorgen. Als ik er soms aan denk dat mijn dochter wat overkomt word ik al misselijk en onpasselijk van het idee. Er idee haar ooit te moeten missen brrr.

Wat stond ik er 8,5 jaar geleden makkelijk in toen ik ongepland zwanger raakte van mijn dochter. Natuurlijk wist ik dat een kind krijgen een wonder is maar ik heb ontzettend zorgeloos in die zwangerschap gestaan. Het is een beetje gek maar het was alsof ik ooit verwachte dat kinderen krijgen later in mijn leven niet vanzelfsprekend zou worden. Daarom heb ik een abortus geen moment overwogen ook al had en wilde ik geen relatie met mijn dochters vader. Alsof ik wist dat het een wonder zou zijn of ik op latere leeftijd nog een kind zou krijgen.

De kinderen weten dat we in de wachtstand staan. We zijn gewoon open over het traject en benadrukken ook steeds dat het net zo goed kan zijn dat het allemaal niet gaat lukken.
Mijn kinderwens is al aan de orde sinds ik mijn man ken, zo'n 8 jaar nu. Man en ik hebben jaren getwijfeld en vervolgens jaren gewacht. In dat opzicht hoop ik dat we het aan het einde van volgend jaar kunnen afsluiten. Liefst met een zwangerschap of een baby maar indien dat niet lukt vind ik het wel welletjes geweest qua tijd dat we er mee bezig zijn.

Animal en Duufje ik vind jullie gevoelens heel begrijpelijk hoor. Het is gewoon enorm shit en verdrietig dat jullie en meerdere hier met lege handen staan.

Flipje ik duim enorm voor jullie cryo. Ik denk aan je!
Jammer Diamond, kan me voorstellen dat je daar dan net wat meer vertrouwen in zou hebben dan in 'gewoon' IVF. Ben je het met de arts eens? Of zou je een second opinion o.i.d. willen?
Diamond30 schreef:
22-08-2017 14:12
Helaas geen ISCI voor ons, de arts vond het geen meerwaarde als we isci doen i.p.v. ivf.
@Diamond Zal ik morgen bij het VUmc even vragen wat hun mening is? Quick-'n-dirty second opinion... ;-)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Lieverds, heel erg bedankt voor jullie succeswensen, ik heb ze wel ff nodig! :@@: :sheep:

@rucio Ik hoop heel erg dat jij snel weer een mooie test kan komen showen en dat je geen bloeding meer hebt!
Lieve flipje, ook hier draaien de duimpjes morgen voor jou.. ik hoop en bid mee voor jullie.. en il denk wij allemaal hier!! 💪💪
Rucio niets meer gelezen van jou, ik hoop oprecht geen nieuws goed nieuws? Of heb je niet meer getest in tussentijd? Dan wens ik je ook veel succes Morgen!!
Duufje ik snap helemaal dat je het hele vruchtbaarheidstraject 'even' enorm zat bent. Je/ jullie hebben zoveel voor jullie kiezen gekregen de laatste tijd.
Hoewel er niets is dat ik of iemand kan zeggen dat je het anders zal laten voelen; is het enige dat ik je kan meegeven voor nu alle teleurstelling, verdriet en boze gevoelens toe te laten en hierover te blijven praten en tegelijkertijd even te 'genieten' van de maand rust tot het volgende gesprek in het ziekenhuis en alle spannende en leuke dingen rondom de aanschaf van jullie nieuwe huis.

En hopelijk kan je dan over korte tijd met hernieuwde zin weer verder.
Maar voor nu vooral een heel dikke knuffel het is jullie zo gegund dat het tij keert :hug: :hug: :hug:

Diamond wat jammer dat ze ondanks de dubbele bevruchtingen geen icsi bij jullie gaan doen. Gaven ze nog een reden op?

Rucio hoe gaat het met het bloedverlies? Is het gestopt of doorgezet?

Abusu succes nog even in de laatste wachtdagen. Erg spannend voor je..... mbt eventueel op 12 dpo testen. Ik had bij mijn zwangerschappen 'pas' op dag 13 een positieve (vroege) test terwijl ik op 12 dpo nog negatief testte. Maar er zijn ook zat dames hier die op 12 dpo al een positieve test hadden. Maar wat ik wil zeggen is dat ook als je op 12 dpo negatief test dit niet persé negatief blijft. Maar ik hoop gewoon op een knalpositieve test voor je van het weekend!
Heel veel positieve energie voor jou flip! Succes morgen!
Succes flip!
Duuf knuffel
Hoi meiden, denk dat het hier mislukt is: sinds een paar dagen steeds meer de bekende, ongestelde buikpijn en sinds gisteravond ook rugpijn erbij. Dit heb ik elke maand en ik word ook altijd 14/15 dagen na eisprong ongesteld. Dat is dus vandaag of morgen... Het scheelt enorm dat we op vakantie zijn in een heerlijk oord, met elkaar :flirting: ... ben alweer verder aan het denken over een cryo-tp en dat dat toch ook net bij een paar andere meiden gelukt is. Wil ook al stoppen met de utro (dat houdt menstruatie toch ook tegen? ). Kunnen mn borsten en buik ook weer de normale vorm krijgen!

Flip, heel veel succes vandaag. Ik duim vandaag vanaf het strand voor je! Veel positieve energie jouw kant op!
.
anoniem_256177 wijzigde dit bericht op 23-08-2017 08:02
Reden: Vakantie-wifi
99.72% gewijzigd
Sef: niet stoppen met de Utro. Een beginnende menstruatie kan lijken op een beginnende zwangerschap en vice versa. Als het mis is, is het mis en dan pas kun je nadenken over een cryo. Beetje te vroeg voor dit soort conclusies! :furious:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Hoi lieve dames, ik ben even afwezig geweest de afgelopen dagen omdat ik maar ben blijven bloeden. Inmiddels is het overgegaan in een menstruatie denk ik. De testen lopen af. Ik baal echt ontzettend! Intense blijdschap en verdriet hebben elkaar in rap tempo opgevolgd de afgelopen dagen. Het vreemde is wel dat ik geen enkel stolseltje ben verloren en geen buikpijn heb gehad. Maar goed kan het niet meer zitten want dan was de test niet lichter geworden. Ik heb geen spijt dat ik eerder heb getest want daardoor zag ik ze minder worden. Als ik vandaag voor het eerst had getest en dan toch dat lichte streepje had gezien dan had ik toch hoop gehad. De symptomen zijn ook volledig weg.

Op dit moment wil ik vooral rust en durf nog even niet aan nieuwe behandelingen te denken. We hebben nog 1 cryo over. Gelukkig gaan we over een paar weken op vakantie, even opladen na deze heftige tijd.

Flipje als ik het goed heb dan is vandaag echt je terugplaatsing, toch? Heel veel succes!

Sef ik hoop dat het niet doorzet!

Ik denk aan je Duufje.

Heel erg bedankt voor jullie steun de afgelopen dagen, ik denk dat ik voorlopig even in meeleesstand ga.

Veel liefs!
Ahhhh rucio wat k*t!! Jullie waren zo dichtbij.... :-(
Rucio wat rot zeg... Sterkte meid... Misschien geeft het je wel wat hoop voor de toekomst dat je wel zwanger kan worden. Dikke knuffel...

Sef, het kan beide kanten uit gaat, zoals Baggal al zegt. Eerst testen, dan pas verder denken...

Flip, ik hoop dat alles voorspoedig verloopt vandaag met de terugplaatsing!! Succes meid!
sefutro houdt niet altijd menstruatie tegen ik werd het er dwars doorheen. Ff volhouden nog. Vond ik ook moeilijk msar werd me hier en in zkh wel aangeraden.

Balen rucio.
Flipje ik denk aan je vandaag en ik ga knalkeiknetterhard voor jullie duimen!

En even een kleine nuance mbt mijn laatste post; het gaat eigenlijk best heel goed met me hoor. Ik ben het hele vruchtbaarheidsgedoe gewoon even spuugzat en die constante onzekerheid en nu ook (eigenlijk voor het eerst) de angst dat het niet meer gaat lukken. En ik vind dat zelf ook niet zo gek, we zijn inmiddels zowat 5 jaar verder en staan per saldo nog steeds met lege handen (wel met een vol hart). Maar ik baal er wel van dat het ineens zoveel impact op mijn gemoed heeft. Gelukkig ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat dit tijdelijk is.
Maar daarnaast gaat het prima. We genieten heel erg vanalles wat we wel hebben en hebben voldoende leuke afleiding op het moment. Dus ik zit niet huilend in een hoekje en geniet nog steeds oprecht heel erg van ons leven.
Dankjewel!

Dat klopt Animal, het kán dus wel! Dat is een hele geruststellende gedachte.
Ik doe nog een schepje in de emmer met kutnieuws, die was dus blijkbaar toch nog niet vol.

Ontdooien is mislukt. Onze cryo's zijn nu op.
Rucio: Wat enorm jammer zeg :cry: ! Ik had goede hoop voor je. Het is heel erg naar om van de blijdschap over te moeten schakelen. Maar, wat Animal zegt: je kan wel zwanger worden. Ik haal dit paper nog maar eens van stal als je er behoefte aan hebt: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3712881/ dat er eigenlijk op neerkomt dat patienten die een biochemische zwangerschap hebben gehad, vaker daarna doorgaand zwanger worden:

[...] Clearly, to the IVF patient, the diagnosis of a biochemical pregnancy represents a severe disappointment. However its occurrence provides clear evidence that at least one embryo reached the advanced preimplantation phase of development (the blastocyst stage), went on to “hatch” and attempted to implant. As such a biochemical pregnancy can often be regarded as being a “dark cloud that has a silver lining” because it offers the hope of a successful clinical pregnancy in the future [...]
;-))

Dit soort artikelen gaven mij altijd wel hoop na mijn 2 VMK's! Maar voor nu ook een knuffel want na het zien van de eerste test heb je toch gewoon hoop.

Duufje: Ik had ook niet de indruk dat je zielig in een hoekje zat, maar de frustratie over het alles is wel vrij logisch. Het blijft natuurlijk wel een feit dat het een moeilijke fase is: niet alleen het overlijden van B., maar dan ook nog twee volledig mislukte ICSI pogingen, hoe schrijnend, en het ouder worden dat ergens op de achtergrond toch mee gaat spelen. Dat is alles bijelkaar toch wel heel veel. Het zou wel heel raar zijn als dat alles niet van invloed zou zijn op je gemoedstoestand :frusty: . En balen mag natuurlijk wel, moet je jezelf ook af en toe toestaan vind ik. Volgens mij ben jij wel een keiharde doorzetter die zich niet snel uit het veld laat slaan. Ik hoop dat het huis de nodige afleiding geeft.

Dazzle: Heb jij al iets terug mbt tot de NK cellen? Ben erg benieuwd!

Flip: Ik had je in je Eigen topic vanmorgen al succes gewenst, maar vanuit hier nog maar een keer :thumbsup: Ik weet dat je er geen zin in had gister, snap ik helemaal, en toch duim ik KEIHARD dat je vandaag eindelijk je kindje mag ophalen. Gun het je zo!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
flipje2 schreef:
23-08-2017 09:50
Ik doe nog een schepje in de emmer met kutnieuws, die was dus blijkbaar toch nog niet vol.

Oh nee! @( Sorry crosspost.... :swear: !!! Dat is F*** up! Ontzettend jammer dit. Dan wordt het dus een volgende ronde spuiten en slikken... verdorie lieverd! Ik had het heel graag anders gezien voor je! :redrose:
Doces ik vind het wel jammer ja, maar ik denk dat we eerst nog poging 2 doen en daarna verder kijken.
FlipjeOooh wat lief van je! :love: Succes vandaag ik duim voor je!
Weija Nee, het enige wat ze zeiden was dat mijn arts dat het geen meerwaarde heeft voor de bevruchtingen..
Sef ooh wat jammer dat je al de tekenen van een aankomende ms voelt, maar hopelijk zegt het niks.. en idd ik ben ook gewoon door de utro heen ongesteld geworden dus het zegt niks dat utro je ms tegenhoudt. Oehh heerlijk lekker genieten van elkaar en de vakantie! :sun:
Rucio wat klote zeg! Veel sterkte dikke knuffel! :hug:
Duufje goed om te horen, gelukkig kan je alles nu even naast je neerleggen. De impact is groot, maar ik denk dat je er altijd weer sterker uitkomt. Dat wij dit allemaal moeten doorstaan is natuurlijk vreselijk, maar ik denk wel dat je relatie er iedere keer weer sterker door wordt.
Jeetje wat onwijs kl#te Flipje....! Had je het heel anders gegund. En nu dus weer een nieuwe ronde spuiten..... Hele hele dikke knuffel :hug: :hug:

Rucio wat onwijs jammer dat de bloeding heeft doorgezet. Maar hoe verdrietig ook, het geeft wel hoop dat je iig zwanger kunt worden. Sterkte!

Duufje die indruk had ik ook zeker niet dat je zielig in een hoekje zit, maar ik snap wel heel goed dat je het hele fertiliteitstraject even spuugzat bent. Daarom des te 'fijner' even een maand geen fertiliteits-afspraken en dan met frisse moed verder.
flipje2 schreef:
23-08-2017 09:50

Ooh neee flipje! :-( :cry:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven