Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

woensdag 10 mei 2017 om 16:31
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
.

Wachten op start | miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje |
Prikken & slikken | rojali |
Wachten op cryo-tp | Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4 |
In de wachtweken | Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug) |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 |
okt 2015 |
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) | ICSI2 | wachten op start (sept) |
VUmc |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x |
IVF3 | 2 cryo's | IVF1&2: NL IVF3:Dusseldorf |
Duufje (39/43) |
2013 | Dec 2015 | zeer slechte zaadkwaliteit ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆ |
ICSI2 | start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt | ? |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
abusu (39) |
2014 | 2014 | alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad ICSI1 niet zwanger |
ICSI2 | verse tp niet zwanger (1 cryo) |
MCK |
Animal2307 (36/36+) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) niet gelukt |
IVF/ICSI3 | wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp | Dusseldorf |
boulu (?) |
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w) | |||||
miillaa | IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie | IVF1.2 | wachten op verder onderzoek | |||
MevrouwStippel (36/39) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
wachten op start (±augustus '17) |
AMC | ||
Lilly53 | verstoring LH, azoospermie | ICSI1 | wachten op start | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's | ICSI2 | start mei '17, 2e ronde aug'17? | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider |
IVF1 | wachten op start (Sept) |
||
Zizo (33/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel | |
doces (28/30) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit | ICSI | ICSI 1 mei '17 | privé |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF |
IVF2 | wachten op start september | |
windmolen (32/38) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI gehad | IVF/ICSI1 | eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos | |
rojali | Okt 2015 | Jul 2017 | HSG gehad, verkleving door chlamidia | IVF 1 | ? | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | IVF/ICSI | Start prikken 5/8 X |
|
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames! |
ZWANGER!

*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.

*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.

rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
woensdag 21 juni 2017 om 15:16
Sjee ik wil niemand vergeten maar op iedereen reageren gaat niet.
Bedankt ben ook blij met mijn 7. Hopen dat ze lekker door broeden. Vind dat idd wel een gek idee en de tp ook. Zin in. En dan dat wachbankje dat wordt lekker knus iig. En dat met dat warme weer.. Lekker broeden
Doces fijn dat je datum hebt.
Diamond t is heel wat zo'n schema maar het went verrassend snel. Ik had andere medicijnen dus kan je daarover niet wijzer maken (decapeptyl, gonal en ovitrelle)
Angela succes!
Boulu hoop dat je snel cryo krijgt geplaatst.
En de rest: liefs, hou vol ik lees en leef ook met jullie mee.
Bedankt ben ook blij met mijn 7. Hopen dat ze lekker door broeden. Vind dat idd wel een gek idee en de tp ook. Zin in. En dan dat wachbankje dat wordt lekker knus iig. En dat met dat warme weer.. Lekker broeden
Doces fijn dat je datum hebt.
Diamond t is heel wat zo'n schema maar het went verrassend snel. Ik had andere medicijnen dus kan je daarover niet wijzer maken (decapeptyl, gonal en ovitrelle)
Angela succes!
Boulu hoop dat je snel cryo krijgt geplaatst.
En de rest: liefs, hou vol ik lees en leef ook met jullie mee.
woensdag 21 juni 2017 om 17:41
Mooie score MIekje!! Veel plezier morgen, ik vond het heel bijzonder de eerste keer.
Boulu, geeft niets, het is hier ook erg druk. Morgenochtend afspraak in DD en dan horen we wanneer de punctie is. Ze dachten maandag dat het zaterdag zou zijn, kleine kans op maandag. Fijn dat je het wat los kan laten en wat vertrouwen krijgt. Op naar echo nummer1!!
Windmolen, ik heb nog nooit wat gevoeld in mijn eierstokken, ook niet met 6 follikels. En nu ik er dus 11 lijk te hebben voel ik pas wat, denk ik. Mn aan de linkerkant, maar dat kan ook dikke darm zijn. Je hoeft dus ook niets te voelen. Nu het wat voller wordt, denk ik weer dat het vol is en af en toe wat steken met wandelen etc. Maar of dat tussen mijn oren zit of het echt zo is, weet ik niet.
Boulu, geeft niets, het is hier ook erg druk. Morgenochtend afspraak in DD en dan horen we wanneer de punctie is. Ze dachten maandag dat het zaterdag zou zijn, kleine kans op maandag. Fijn dat je het wat los kan laten en wat vertrouwen krijgt. Op naar echo nummer1!!
Windmolen, ik heb nog nooit wat gevoeld in mijn eierstokken, ook niet met 6 follikels. En nu ik er dus 11 lijk te hebben voel ik pas wat, denk ik. Mn aan de linkerkant, maar dat kan ook dikke darm zijn. Je hoeft dus ook niets te voelen. Nu het wat voller wordt, denk ik weer dat het vol is en af en toe wat steken met wandelen etc. Maar of dat tussen mijn oren zit of het echt zo is, weet ik niet.
woensdag 21 juni 2017 om 17:47
Windmolen Ik voel me ook behoorlijk vol! In alles wat ik doe qua bewegen voel ik mn eierstokken enorm. Neerploffen op de bank, omdraaien in bed.. Maar goed, we kennen het cliché-antwoord; We weten waar we het voor doen!
Boulu Ik sta er eigenlijk wel heel relaxed in. De eerste keer is me meegevallen, maar dat waren een stuk minder rijpe follikels. De arts zei er bij; Hoe rijper ze zijn, hoe makkelijker ze aan te prikken zijn en dat je het kan vergelijken met een slappe ballon en een opgeblazen ballon.
doces Yes! Eindelijk! Het lange wachten wordt beloond, wat heerlijk voor je!
En wat zie ik hoge startdoseringen Gonal-F voorbij komen in vergelijking met mijn dosering! :o jeetje!
Boulu Ik sta er eigenlijk wel heel relaxed in. De eerste keer is me meegevallen, maar dat waren een stuk minder rijpe follikels. De arts zei er bij; Hoe rijper ze zijn, hoe makkelijker ze aan te prikken zijn en dat je het kan vergelijken met een slappe ballon en een opgeblazen ballon.
doces Yes! Eindelijk! Het lange wachten wordt beloond, wat heerlijk voor je!
En wat zie ik hoge startdoseringen Gonal-F voorbij komen in vergelijking met mijn dosering! :o jeetje!
woensdag 21 juni 2017 om 17:59
LaFemme: Die hoge startdoseringen van de Gonal-F waren mij ook al opgevallen hier
Bij de NHS (Homerton) begon ik met 200, maar aangezien ik makkelijk te stimuleren ben werd dat verlaagd naar 150 (ook om Ovarian Hyperstimulation Syndrome (OHSS) te voorkomen. Bij Dr Abramov begon ik met Buserelin en daarna Menopur in combinatie met, als ik me niet vergis, 125 of 75 Gonal-F. Eerste keer had ik 17 eitjes, waarvan 16 rijpe en bij Boston Place 15 rijpe eitjes. Maar goed, de Gonal kan altijd nog bijgesteld worden.
Abusu: Ik ben even kwijt wanneer jij je volgende cryo TP hebt?
Miekje en Sofie: Heel veel succes morgen bij de TP! En dan broeden
Duufje: Wel prettig om weer een protocol in huis te hebben liggen denk ik, al is het pas over een aantal weken. Hoe voel je je verder?
Angel: Ik merk dat ik nog steeds erg benieuwd ben of jij al dan niet hebt durven testen vandaag...

Bij de NHS (Homerton) begon ik met 200, maar aangezien ik makkelijk te stimuleren ben werd dat verlaagd naar 150 (ook om Ovarian Hyperstimulation Syndrome (OHSS) te voorkomen. Bij Dr Abramov begon ik met Buserelin en daarna Menopur in combinatie met, als ik me niet vergis, 125 of 75 Gonal-F. Eerste keer had ik 17 eitjes, waarvan 16 rijpe en bij Boston Place 15 rijpe eitjes. Maar goed, de Gonal kan altijd nog bijgesteld worden.
Abusu: Ik ben even kwijt wanneer jij je volgende cryo TP hebt?
Miekje en Sofie: Heel veel succes morgen bij de TP! En dan broeden

Duufje: Wel prettig om weer een protocol in huis te hebben liggen denk ik, al is het pas over een aantal weken. Hoe voel je je verder?
Angel: Ik merk dat ik nog steeds erg benieuwd ben of jij al dan niet hebt durven testen vandaag...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 21 juni 2017 om 18:08
woensdag 21 juni 2017 om 18:46
Ik was ook best wel bang voor overstimulatie, omdat ik dus idd met een best hoge dosis begin, maar m'n kliniek beweert dat dat echt bijna nooit meer voorkomt. Nou moet ik wel zeggen dat ze bij ons tegenwoordig standaard freeze-all doen (dus geen verse terugplaatsing) en het risico op OHSS schijnt het grootst te zijn bij een zwangerschap direct na de stimulatie. Het schijnt sowieso tijdens het stimuleren niet veel voor te komen, maar pas nadat de ovitrelle/pregnyl is gezet en daarvoor heb je natuurlijk iig een echo gehad om te kijken of er niet teveel eiblaasjes groeien en of de hormoonwaardes wel ok zijn. Heb ff wat zitten googelen gisteren
. Maar ik drink ook alsnog zoveel als ik kan
. Overigens heb ik ook een licht verlaagde AMH waarde, dus dat kan ook de wat hogere dosis bij mij verklaren. Is er trouwens op dit topic ooit iemand geweest die echt overstimulering had?
LaFemme en Animal, bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Fijn te weten dat je niet persé iets hoeft te voelen. Ik denk trouwens wel in de spiegel te zien dat m'n buik wat gezwollen is. Ik voel m'n eierstokken ook wel af en toe, maar herken dat volle gevoel (nog?) niet echt. Wel slaap ik niet meer zo lekker op m'n zij (maar dat kan ook tussen m'n oren zitten). Pffff, gewoon maar rustig afwachten...
Animal, jij alvast succes met je echo morgen. Hopelijk kan de punctie zaterdag al plaatsvinden!
Sofie, vanaf hier ook nog een keertje succes voor de terugplaatsing morgen. Geniet van dat moment (lijkt me zo bijzonder)! Wanneer hoor je eigenlijk hoeveel cryo's je hebt?
Boulu, was vergeten op jou te reageren
. Heel fijn dat je een knaltest hebt inmiddels. En goed dat je het wat probeert los te laten, ik hoop dat dat wat lukt. Idd, je weet het toch niet en je alleen maar zorgen maken maakt de wachttijd ook niet makkelijker (maar dat is makkelijk gezegd natuurlijk..).

LaFemme en Animal, bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Fijn te weten dat je niet persé iets hoeft te voelen. Ik denk trouwens wel in de spiegel te zien dat m'n buik wat gezwollen is. Ik voel m'n eierstokken ook wel af en toe, maar herken dat volle gevoel (nog?) niet echt. Wel slaap ik niet meer zo lekker op m'n zij (maar dat kan ook tussen m'n oren zitten). Pffff, gewoon maar rustig afwachten...
Animal, jij alvast succes met je echo morgen. Hopelijk kan de punctie zaterdag al plaatsvinden!
Sofie, vanaf hier ook nog een keertje succes voor de terugplaatsing morgen. Geniet van dat moment (lijkt me zo bijzonder)! Wanneer hoor je eigenlijk hoeveel cryo's je hebt?
Boulu, was vergeten op jou te reageren

woensdag 21 juni 2017 om 18:47
@ dames bedankt voor jullie succes wensen. Rn lief dat jullie zo geïnteresseerd zijn en het ons zo gunnen.
Geen nieuws betekent; nog niet getest. Ik denk dat ik morgen avond ga testen. Ik merk/weet dat ik
1. Testangst heb idd en eigenlijk moed aan het inzamelen ben voor een (bijna zeker) negatieve test ... menstruatie klachten worden alleen maar meer
2. niet meteen door kan met volgende tp omdat we over 2 weken vertrekken naar Thailand. Dus wij moeten helaas overslaan een cyclus. Ik word dan in Thailand ongesteld en begin daar dan met progynova. Denk dat we dan rond dag 11-13 weer in Nl zijn. Dit is ook de reden waarom ik niet een testdrang, omdat we toch niet meteen verder kunnen. En beste is juist om zo laat ongesteld te worden zodat we wel rond dag 10-12 in Nl zijn voor een echo en niet veel later in de cyclus.
Geen nieuws betekent; nog niet getest. Ik denk dat ik morgen avond ga testen. Ik merk/weet dat ik
1. Testangst heb idd en eigenlijk moed aan het inzamelen ben voor een (bijna zeker) negatieve test ... menstruatie klachten worden alleen maar meer
2. niet meteen door kan met volgende tp omdat we over 2 weken vertrekken naar Thailand. Dus wij moeten helaas overslaan een cyclus. Ik word dan in Thailand ongesteld en begin daar dan met progynova. Denk dat we dan rond dag 11-13 weer in Nl zijn. Dit is ook de reden waarom ik niet een testdrang, omdat we toch niet meteen verder kunnen. En beste is juist om zo laat ongesteld te worden zodat we wel rond dag 10-12 in Nl zijn voor een echo en niet veel later in de cyclus.
woensdag 21 juni 2017 om 19:11
Zo herkenbaar van het me leplazerus drinken... Ik moest van arts 3liter per dag. En ik ben niet zo'n drinker. Ondanks warme weer. Loop nu dus hele dag met flesje rond afgewisseld met wat dan ook. Pff en maar weer naar de wc...bijna hilarisch hoe vaak ik moet. Misschien maar boekje mee en daar blijven zitten....
Sorry moest dit de delen...
Wel veel zin in tp. Morgen. Jij ook sofie?
En gewoon testen wanneer jij daaraan toe bent angel
Sorry moest dit de delen...
Wel veel zin in tp. Morgen. Jij ook sofie?
En gewoon testen wanneer jij daaraan toe bent angel
woensdag 21 juni 2017 om 19:36
Wat gebeurt er veel hier!! Spannend allemaal!
Als het goed gaat zal ik maandagmiddag de terugplaatsing hebben. In de informatie die ik van het ziekenhuis heb gekregen staat dat ik de eerste dagen niet (zwaar) mag tillen en niet (intensief) mag sporten. Ik doe normaal gesproken steps op dinsdag en vrijdag. Aanstaande dinsdag (dag na terugplaatsing) ga ik sowieso niet, heb ik al besloten. Maar wat doe ik die vrijdag? Ik heb echt het idee dat ik na de terugplaatsing amper durf te bewegen, bang om iets 'kapot' te maken, ondanks de berichten dat je na de terugplaatsing gewoon alles mag doen. Wat doen / denken jullie?
(Toevoeging: voor mij is steps intensief sporten
Het is altijd 45 min steps, steeds een tandje sneller / hoger en dan daarna nog 15 min buikspieroefeningen.)
Als het goed gaat zal ik maandagmiddag de terugplaatsing hebben. In de informatie die ik van het ziekenhuis heb gekregen staat dat ik de eerste dagen niet (zwaar) mag tillen en niet (intensief) mag sporten. Ik doe normaal gesproken steps op dinsdag en vrijdag. Aanstaande dinsdag (dag na terugplaatsing) ga ik sowieso niet, heb ik al besloten. Maar wat doe ik die vrijdag? Ik heb echt het idee dat ik na de terugplaatsing amper durf te bewegen, bang om iets 'kapot' te maken, ondanks de berichten dat je na de terugplaatsing gewoon alles mag doen. Wat doen / denken jullie?
(Toevoeging: voor mij is steps intensief sporten

woensdag 21 juni 2017 om 22:53
Baggal: ik verwacht dat de cryo in mijn volgende cyclus teruggeplaatst gaat worden. Waarschijnlijk rond 11 juli.
Doces: het ligt er erg aan hoe je je na de punctie en de terugplaatsing voelt. De eerste keer heb ik twee dagen na de terugplaatsing gewoon bodypump gedaan (was voor mij toen echt intensief). De tweede keer had ik tot 8 dagen na de punctie zoveel last van mijn buik dat ik helemaal niet wilde sporten (wel gewandeld en gefietst). Bootcamp heb ik na de terugplaatsing even helemaal niet gedaan want daarbij ga ik echt tot het gaatje en doen we soms rare oefeningen (over een hoge houten wand klimmen ed) en dat is echt niet de bedoeling.
Doces: het ligt er erg aan hoe je je na de punctie en de terugplaatsing voelt. De eerste keer heb ik twee dagen na de terugplaatsing gewoon bodypump gedaan (was voor mij toen echt intensief). De tweede keer had ik tot 8 dagen na de punctie zoveel last van mijn buik dat ik helemaal niet wilde sporten (wel gewandeld en gefietst). Bootcamp heb ik na de terugplaatsing even helemaal niet gedaan want daarbij ga ik echt tot het gaatje en doen we soms rare oefeningen (over een hoge houten wand klimmen ed) en dat is echt niet de bedoeling.
WTF?
donderdag 22 juni 2017 om 07:53
Angel: Jij test wanneer jij er klaar voor bent. Je bent ons niets verschuldigd hoor. En opeens wil je het gewoon weten, hoe groot de angst ook is voor een negatieve test.
LaFemme: sporten kan. In Homerton hebben ze destijds wel gezegd: geen heet bad (alsof je dat wil met deze temperaturen) en geen seks (nou met utrogestan vergaat de lust je ook wel - brrr). Verder gewoon zo normaal mogelijk leven.
Dames met puncties + TP: succes!!
Weija: Morgen TP!
LaFemme: sporten kan. In Homerton hebben ze destijds wel gezegd: geen heet bad (alsof je dat wil met deze temperaturen) en geen seks (nou met utrogestan vergaat de lust je ook wel - brrr). Verder gewoon zo normaal mogelijk leven.
Dames met puncties + TP: succes!!
Weija: Morgen TP!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 22 juni 2017 om 08:44
Sofie en Miekje, fijne terugplaatsing vandaag! Laat ze maar goed blijven plakken.
Angel, zet 'm op! Wat de uitslag ook is, je moet toch een keer testen en je kunt er niets aan veranderen door het niet te doen.
Animal, het gaat zo snel ineens bij jou voor m'n gevoel. Hoop dat je zaterdag aan de beurt bent. Ben benieuwd naar de uitlag van de echo.
Baggal, het gaat wel wat beter. Lief dat je het vraagt. Ben blij als ik weer echt mag beginnen, mijn ongeduldige aard helpt me niet zo erg hierin geloof ik
. Maar ik heb ook gewoon heel erg het gevoel dat de tijd me op de hielen zit, dus ik wil ook snel. Te snel wellicht. Maar gelukkig vliegen de dagen voorbij, dus voor ik weet mag ik weer.
Qua huizenverkoop is het erg stil. We worden nog goed bekeken op Funda, maar hebben al 2 weken geen kijkers meer gehad en er staat ook niets meer in de planning nu. Ook niets meer gehoord van alle kijkers die in de eerste twee weken zijn geweest. Dus het lijkt een beetje op z'n gat te liggen. Nou ja, ook hierin maar geduld hebben.
Hoe is het weer bij jullie? Ook zo warm als hier? Ik geniet erg van de warmte, maar kan me indenken dat het helemaal niet prettig is als je zwanger bent.
Angel, zet 'm op! Wat de uitslag ook is, je moet toch een keer testen en je kunt er niets aan veranderen door het niet te doen.
Animal, het gaat zo snel ineens bij jou voor m'n gevoel. Hoop dat je zaterdag aan de beurt bent. Ben benieuwd naar de uitlag van de echo.
Baggal, het gaat wel wat beter. Lief dat je het vraagt. Ben blij als ik weer echt mag beginnen, mijn ongeduldige aard helpt me niet zo erg hierin geloof ik

Qua huizenverkoop is het erg stil. We worden nog goed bekeken op Funda, maar hebben al 2 weken geen kijkers meer gehad en er staat ook niets meer in de planning nu. Ook niets meer gehoord van alle kijkers die in de eerste twee weken zijn geweest. Dus het lijkt een beetje op z'n gat te liggen. Nou ja, ook hierin maar geduld hebben.
Hoe is het weer bij jullie? Ook zo warm als hier? Ik geniet erg van de warmte, maar kan me indenken dat het helemaal niet prettig is als je zwanger bent.
duufje wijzigde dit bericht op 22-06-2017 09:12
52.66% gewijzigd

donderdag 22 juni 2017 om 10:43
Angel, niks forceren hoor. Doen waar je je goed bij voelt en op een moment dat je goed uitkomt. Succes, kan me heel goed voorstellen dat je er tegen op ziet
Miekje, daar gaan we dan vandaag! Terugplaatsing en dan samen op het bankje
Doces, yes het einde is in zicht! Succes met de punctie! Ik kreeg de tip om het hardlopen achter wegen te laten door de constante 'dreun' die je lijf dan krijgt, maar verder mag ik wel gewoon sporten geloof ik van de artsen. Misschien kun je gewoon naar Steps maar een beetje op halve kracht? Als je dat kan tenminste, ik ken ook mensen die of er vol voor gaan of niet
Lafemme, ik schrok ook van mijn dosering, mijn ophoging na de eerste week was van 150 meteen naar 225. Maar het is wel goed gekomen, dus de arts heeft het wel goed ingeschat (en heb vanuit het ziekenhuis nooit iets gehoord over OHSS, best slecht eigenlijk) Succes met de punctie!
Baggel, geen seks (nou met utrogestan vergaat de lust je ook wel - brrr) ja die utro is echt vies spul... brrr
Weija en Windmolen, succes met de echo morgen! En Animal vandaag succes! (hoop dat ik niemand vergeet
)
Hier vanmiddag dus naar het ziekenhuis, ik vind het spannend maar wel anders spannend dan bij de punctie. Lijkt me best een bijzonder moment, zo dicht ben ik (denk ik) nog niet eerder bij een zwangerschap geweest:)

Miekje, daar gaan we dan vandaag! Terugplaatsing en dan samen op het bankje

Doces, yes het einde is in zicht! Succes met de punctie! Ik kreeg de tip om het hardlopen achter wegen te laten door de constante 'dreun' die je lijf dan krijgt, maar verder mag ik wel gewoon sporten geloof ik van de artsen. Misschien kun je gewoon naar Steps maar een beetje op halve kracht? Als je dat kan tenminste, ik ken ook mensen die of er vol voor gaan of niet

Lafemme, ik schrok ook van mijn dosering, mijn ophoging na de eerste week was van 150 meteen naar 225. Maar het is wel goed gekomen, dus de arts heeft het wel goed ingeschat (en heb vanuit het ziekenhuis nooit iets gehoord over OHSS, best slecht eigenlijk) Succes met de punctie!
Baggel, geen seks (nou met utrogestan vergaat de lust je ook wel - brrr) ja die utro is echt vies spul... brrr
Weija en Windmolen, succes met de echo morgen! En Animal vandaag succes! (hoop dat ik niemand vergeet

Hier vanmiddag dus naar het ziekenhuis, ik vind het spannend maar wel anders spannend dan bij de punctie. Lijkt me best een bijzonder moment, zo dicht ben ik (denk ik) nog niet eerder bij een zwangerschap geweest:)
donderdag 22 juni 2017 om 11:00
Grrr Weija: Kennelijk was ik vanmorgen ook niet helemaal wakker. Ik had echt echo in mijn hoofd en schreef TP. Of hoop doet leven is hier van toepassing of ik ben gewoon een slaapmuts, want het was te heet om een goede nachtrust te hebben
Anyway: succes met de echo - hopelijk mooi BMS zodat de TP over niet al te lange tijd kan plaatsvinden.
Duufje: Irritant vwb het huis. Aan de andere kant geldt voor de verkoop van een huis hetzelfde als een goed embryo: het hoeft er maar een te zijn
. Ik snap je ongeduld wel hoor - ook met een huis, zeker wanneer je iets gezien hebt dat je heel graag wil hebben. Je bent nu 39? Het is natuurlijk zo dat dit voelt als 'time is of the essence', hoewel een maand (of 2,3) niet veel zou moeten uitmaken. Net als mensen soms denken dat 35 een magische grens is en het daarna opeens moeilijk wordt. Natuurlijk, je bent geen 20 meer en er is een verband tussen ouder ouderschap en moeilijker zwanger worden, maar moeder worden als je iets ouder bent heeft ergens ook voordelen in de zin dat je jezelf beter kent, je relatie stabiel(er) is en je je leven, door de bank genomen, beter op orde hebt. Ik denk bijvoorbeeld dat ik nu een betere (lees: stabielere) moeder zal zijn dan dat ik zou zijn geweest als ik op mijn 20e moeder zou zijn geworden. Mijn collega is 41 en wordt in Oktober moeder van de 1e en een aantal vriendinnen van mij waren ook eind 30. Maar goed, inmiddels ben jij er natuurlijk allang weer aan toe, heb je leven meer dan op orde en heb je daarnaast, net als alle andere dames hier, niet elke maand een eerlijke kans op een zwangerschap en dat is, hoe je het wendt of keert, mega frustrerend wanneer je actie in de welbekende taxi wil...Het irritante is dat je er ook gewoon geen invloed op kan uitoefenen. Deze 3 weken gaan ook wel weer voorbij, maar je mag daar best even stevig van balen.
Angel: Jij hoeft je tegen over ons helemaal niet schuldig te voelen. Ik heb ook nooit gewoon, relaxed durven testen omdat ik enerzijds vast wilde houden aan dat beetje hoop en aan de andere kant bang was te moeten dealen met een mogelijke teleurstelling. Jij test gewoon wanneer jij er klaar voor bent. Soms is de onzekerheid moeilijker dan duidelijkheid - dat is de andere kant, maar goed: jouw test, jouw 'regels' en ondertussen blijf ik hoop houden voor je.
Sophie & Miekje: Ben benieuwd of jullie vandaag ook iuets horen over mogelijke cryo's of dat ze dat afdoen met een briefje. Ik wist in ICSI 2 al dat er tenminste een cryo was (en werd de volgende dag gebeld dat daar nog 4 bijkwamen en de kwaliteit
).
Animal: Heel veel succes met de echo. Gezellig dat je vader mee gaat (ik neem aan dat hij niet mee naar binnen gaat - althans mij vader zou dan echt niet weten waar hij zou moeten kijken ha-ha) en ik hoop dat je 11 kanjers mooi zijn gegroeid.
LaFemme: Ik hoop op een mooie opbrengst!
Hier is het heet, vooral @ Central Line en ik ben ook wel echt toe aan vakantie. Gister zat ik tot vrij laat op kantoor, ook om de drukte van het openbaar vervoer te vermijden. Mijn man stelde al voor om per Uber naar werk te gaan, maar ik vind dat nogal overdreven in dit stadium. Ik vind de zon lekker, maar de hitte van een overvolle tube zonder airco niet zo geslaagd. En mijn voeten zwellen ook zo op. Morgen zou het iets afkoelen (gelukkig) en ik heb dit weekend een bruiloft en dan is een beetje verkoeling ook aangenaam (zeker met het dragen van een panty en een jurk en...zoals hier gebruikelijk is een hoed/fascinator
).

Duufje: Irritant vwb het huis. Aan de andere kant geldt voor de verkoop van een huis hetzelfde als een goed embryo: het hoeft er maar een te zijn

Angel: Jij hoeft je tegen over ons helemaal niet schuldig te voelen. Ik heb ook nooit gewoon, relaxed durven testen omdat ik enerzijds vast wilde houden aan dat beetje hoop en aan de andere kant bang was te moeten dealen met een mogelijke teleurstelling. Jij test gewoon wanneer jij er klaar voor bent. Soms is de onzekerheid moeilijker dan duidelijkheid - dat is de andere kant, maar goed: jouw test, jouw 'regels' en ondertussen blijf ik hoop houden voor je.
Sophie & Miekje: Ben benieuwd of jullie vandaag ook iuets horen over mogelijke cryo's of dat ze dat afdoen met een briefje. Ik wist in ICSI 2 al dat er tenminste een cryo was (en werd de volgende dag gebeld dat daar nog 4 bijkwamen en de kwaliteit

Animal: Heel veel succes met de echo. Gezellig dat je vader mee gaat (ik neem aan dat hij niet mee naar binnen gaat - althans mij vader zou dan echt niet weten waar hij zou moeten kijken ha-ha) en ik hoop dat je 11 kanjers mooi zijn gegroeid.
LaFemme: Ik hoop op een mooie opbrengst!
Hier is het heet, vooral @ Central Line en ik ben ook wel echt toe aan vakantie. Gister zat ik tot vrij laat op kantoor, ook om de drukte van het openbaar vervoer te vermijden. Mijn man stelde al voor om per Uber naar werk te gaan, maar ik vind dat nogal overdreven in dit stadium. Ik vind de zon lekker, maar de hitte van een overvolle tube zonder airco niet zo geslaagd. En mijn voeten zwellen ook zo op. Morgen zou het iets afkoelen (gelukkig) en ik heb dit weekend een bruiloft en dan is een beetje verkoeling ook aangenaam (zeker met het dragen van een panty en een jurk en...zoals hier gebruikelijk is een hoed/fascinator