Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

woensdag 10 mei 2017 om 16:31
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
.

Wachten op start | miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje |
Prikken & slikken | rojali |
Wachten op cryo-tp | Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4 |
In de wachtweken | Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug) |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 |
okt 2015 |
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) | ICSI2 | wachten op start (sept) |
VUmc |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x |
IVF3 | 2 cryo's | IVF1&2: NL IVF3:Dusseldorf |
Duufje (39/43) |
2013 | Dec 2015 | zeer slechte zaadkwaliteit ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆ |
ICSI2 | start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt | ? |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
abusu (39) |
2014 | 2014 | alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad ICSI1 niet zwanger |
ICSI2 | verse tp niet zwanger (1 cryo) |
MCK |
Animal2307 (36/36+) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) niet gelukt |
IVF/ICSI3 | wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp | Dusseldorf |
boulu (?) |
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w) | |||||
miillaa | IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie | IVF1.2 | wachten op verder onderzoek | |||
MevrouwStippel (36/39) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
wachten op start (±augustus '17) |
AMC | ||
Lilly53 | verstoring LH, azoospermie | ICSI1 | wachten op start | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's | ICSI2 | start mei '17, 2e ronde aug'17? | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider |
IVF1 | wachten op start (Sept) |
||
Zizo (33/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel | |
doces (28/30) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit | ICSI | ICSI 1 mei '17 | privé |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF |
IVF2 | wachten op start september | |
windmolen (32/38) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI gehad | IVF/ICSI1 | eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos | |
rojali | Okt 2015 | Jul 2017 | HSG gehad, verkleving door chlamidia | IVF 1 | ? | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | IVF/ICSI | Start prikken 5/8 X |
|
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames! |
ZWANGER!

*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.

*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.

rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
zondag 2 juli 2017 om 20:59
Oh nee hoor, Miekje, je reactie gaf me geen vervelend gevoel! Ik had van mezelf juist een vervelend gevoel erover en zat te twijfelen of ik het wel moest posten, juist omdat ik wist dat bijv jij helemaal geen cryo's had, maar ik wilde het toch van me af schrijven. Uit je reactie bleek dan gelukkig dat je me geen domme doos vondMiekje-5 schreef: ↑02-07-2017 20:34windmolen het was geenszins de bedoeling je een vervelend gevoel te geven. Hoopte je blij te laten zijn met je mooie score. Thanks voor de knuff ivm gisteren dat was echt een baaldag idd. Auto ging het niet lang meer volhouden (oud!) Maar had m liever gewoon weggebracht. Was de hele dag nog wel n beetje in shock. Vandaag maar rustig aangedaan. Nog n druk en spannend!! weekje werken en dan vakantie!
Hoop dat die met n mooie test begint.... maar vrees dat ik gewoon ongi ga worden. Heb zo nu en dan nog mini kloddertjes (sorry...) bruinig. Ach die onzekerheid...

Nou, kan me voorstellen dat je vandaag nog in shock was. Fijn dat je een beetje rustig aan hebt kunnen doen. En bijna vakantie is een goed vooruitzicht. Gaan jullie op reis? Hmmm, balen van het aanhoudende bruinverlies. Het hoeft niets te betekenen, maar ik snap dat je er onzeker van wordt. Ik blijf hard voor je duimen, meis!
zondag 2 juli 2017 om 23:12
Jeetje wat is er veel geschreven vandaag!
Piene heel erg bedankt voor het updaten van de tabel!!
En ik zag op het andere topic dat je morgen de 16 weken GUO hebt. Wat onwijs spannend voor jullie. Heel heel heel veel succes en ik hoop zo ontzettend hard voor jullie dat alles er helemaal goed uitziet.
Flipje ik denk aan je. Nog 2 nachten tot de echo. Ik hoop zo op een wonder voor jullie (helemaal met jullie bruiloft volgende week).
Baggal helemaal begrijpelijk dat je over mijn tp had heengelezen er wordt veel geschreven. Ik vind het al super knap dat je het zo goed bijhoudt. Is je vakantie fijn? En je groeit je buik nu harder nu je meer rust hebt?
Windmolen wat een mooie score 3 blastocyst cryo's uit 6 eicellen! Echt heel netjes.
Bij een kunstmatige cyclus begin je op dag 2 met progynova, dit legt je eierstokken stil en bouwt het bms op. In de kunstmatige cyclus heb je rond dag 13-15 een uitgangsecho, als dan het bms dik genoeg is mag je met progesteron beginnen (Crinone of Utrogestan) en heb je de 5e dag nadat je met de progesteron bent begonnen de terugplaatsing.
Per ziekenhuis/ kliniek verschilt het of ze met een kunstmatige of natuurlijke cyclus werken en verschilt het ook wat er mogelijk is als het embryo niet goed ontdooit bij het ene ziekenhuis ontdooien ze dan op dezelfde dag nog een embryo bij het andere ziekenhuis kan dan die maand de terugplaatsing niet doorgaan.
So far het college cryo terugplaatsingen
Piene heel erg bedankt voor het updaten van de tabel!!
En ik zag op het andere topic dat je morgen de 16 weken GUO hebt. Wat onwijs spannend voor jullie. Heel heel heel veel succes en ik hoop zo ontzettend hard voor jullie dat alles er helemaal goed uitziet.
Flipje ik denk aan je. Nog 2 nachten tot de echo. Ik hoop zo op een wonder voor jullie (helemaal met jullie bruiloft volgende week).
Baggal helemaal begrijpelijk dat je over mijn tp had heengelezen er wordt veel geschreven. Ik vind het al super knap dat je het zo goed bijhoudt. Is je vakantie fijn? En je groeit je buik nu harder nu je meer rust hebt?
Windmolen wat een mooie score 3 blastocyst cryo's uit 6 eicellen! Echt heel netjes.
Windmolen tbv een cryo-tp moeten ze in een natuurlijke cyclus idd heel precies je eisprong weten. Daarom ga je meestal op dag 10 (of 12) van je cyclus voor een uitgangsecho. Als het dominante follikel rond de 17-18 mm is mag je die avond pregnyl spuiten (soms zijn er meer echo's nodig voordat het dominante follikel groot genoeg is). Na pregnyl (of Ovitrelle) spuiten heb je 36 uur later je eisprong, de blastocyste wordt vervolgens 5 dagen na je eisprong teruggeplaatst. Dit is dus precies een week na je laatste echo (vandaar dat je dat al zo op tijd kan plannen). Sommige ziekenhuizen werken ipv met pregnyl met ovulatietesten.windmolen schreef: ↑02-07-2017 19:17Weija, fijn, vrijdag terugplaatsing! En ik hoop dat de keuze voor natuurlijke of kunstmatige cyclus voor de volgende keer dan gewoon niet meer nodig is. Hoe werkt dat eigenlijk met zo'n terugplaatsing? Misschien heb ik het gemist en heb je het wel ergens geschreven, maar moeten ze dan je eisprong niet heel precies weten? Omdat je op zaterdag schreef dat ze toen al konden zien dat de terugplaatsing op vrijdag is? Of moet je dan toch pregnyl/ovitrelle spuiten om je eisprong op te wekken? Ben ff nieuwsgierig omdat ik dat binnenkort ook mee ga maken.
Bij een kunstmatige cyclus begin je op dag 2 met progynova, dit legt je eierstokken stil en bouwt het bms op. In de kunstmatige cyclus heb je rond dag 13-15 een uitgangsecho, als dan het bms dik genoeg is mag je met progesteron beginnen (Crinone of Utrogestan) en heb je de 5e dag nadat je met de progesteron bent begonnen de terugplaatsing.
Per ziekenhuis/ kliniek verschilt het of ze met een kunstmatige of natuurlijke cyclus werken en verschilt het ook wat er mogelijk is als het embryo niet goed ontdooit bij het ene ziekenhuis ontdooien ze dan op dezelfde dag nog een embryo bij het andere ziekenhuis kan dan die maand de terugplaatsing niet doorgaan.
So far het college cryo terugplaatsingen

zondag 2 juli 2017 om 23:36
Miekje wat onwijs schrikken en balen van je auto. Gelukkig ben jij noch anderen gewond geraakt. Een geluk bij een ongeluk maar heel vervelend en naar blijft het toch wel.
Flipje we blijven duimen voor dinsdag.
Weija wat fijn weer een terugplaatsing aanstaande vrijdag. Ik hoop dit keer echt op een plakker voor je. Ik kan me voorstellen dat al die ritjes van en naar het ziekenhuis onder werktijd je opbreken. Ik hoop dat het niet nodig is maar wellicht is een kunstmatige cyclus het afwegen waard.
Selin ik hoop dat er geen overstimulatie dreigt. Het klinkt niet heel goed. Voorzichtig hoor. Ik hoop op het beste voor morgen.
Het probleem ligt voor zover we weten inderdaad bij man en dan ook alleen in de doorgang van het zaad. Mijn man is ruim tien jaar geleden gesteriliseerd en twee jaar geleden hebben wij een hersteloperatie laten uitvoeren. Die helaas niet gelukt is. Nu is er dus operatief middels een TESE zaad weg gehaald en ingevroren. Het ziekenhuis geeft ons goede kansen omdat we beiden al kinderen hebben gekregen in een vorige relatie. Allemaal spontane zwangerschappen.
Maar door de TESE moet ik nu ook het ICSI traject door. En als ik google mag geloven laat TESE zaad soms te wensen over qua kwaliteit. Er is zaad gevonden, dat is een hele grote stap in de goede richting. Maar het geeft nog geen garantie dat het gaat lukken.
Ik probeer niet te gaan doemdenken, de toekomst zal het uitwijzen. En anders hebben we er echt alles aan gedaan.
En ik ben heel erg dankbaar dat ik al een dochter heb mogen krijgen.
Ik ben weer aan het re integreren op mijn werk. Ik zit nu nog maar op de 10 uur van de 27 uur die ik werk. Omdat het niet heel lekker ging de afgelopen maanden. Maar ik heb goede hoop dat er een stijgende lijn is ingezet nu. De gedragspatronen en overige zaken die ervoor gezorgd hebben dat ik burn out ben geraakt ben ik met hulp van een psycholoog ook aan het aanpakken.
Alleen voor de spanning/emoties en vermoeidheid die bij dit traject komen kijken ben ik een beetje bang. Maar misschien valt het me reuze mee. En leren naar mijn lichaam luisteren is ook heel belangrijk dus als het toch teveel wordt kan ik altijd een pauze inlassen in het traject.
Windmolen het is erg logisch dat je hoopt op meer. Je hoopt toch dat je zoveel mogelijk kansen krijgt. Maar 3 is ook al een hele mooie score.
Zizo gelukkig hebben wij in ieder geval de koelbox van man mee als ik de medicijnen ga ophalen. Als ze er dan geen meegeven dan neem ik die van man weer mee naar huis voor mijn medicijnen.
Aaaahhh Doces wat vervelend dat je zo emotioneel en gespannen bent. Ik hoop dat je je snel weer ietsje stabieler voelt. Dikke
En alle andere wachtbankers nog heel even volhouden en ik duim voor allemaal positieve testen...
Flipje we blijven duimen voor dinsdag.

Weija wat fijn weer een terugplaatsing aanstaande vrijdag. Ik hoop dit keer echt op een plakker voor je. Ik kan me voorstellen dat al die ritjes van en naar het ziekenhuis onder werktijd je opbreken. Ik hoop dat het niet nodig is maar wellicht is een kunstmatige cyclus het afwegen waard.
Selin ik hoop dat er geen overstimulatie dreigt. Het klinkt niet heel goed. Voorzichtig hoor. Ik hoop op het beste voor morgen.
Het probleem ligt voor zover we weten inderdaad bij man en dan ook alleen in de doorgang van het zaad. Mijn man is ruim tien jaar geleden gesteriliseerd en twee jaar geleden hebben wij een hersteloperatie laten uitvoeren. Die helaas niet gelukt is. Nu is er dus operatief middels een TESE zaad weg gehaald en ingevroren. Het ziekenhuis geeft ons goede kansen omdat we beiden al kinderen hebben gekregen in een vorige relatie. Allemaal spontane zwangerschappen.
Maar door de TESE moet ik nu ook het ICSI traject door. En als ik google mag geloven laat TESE zaad soms te wensen over qua kwaliteit. Er is zaad gevonden, dat is een hele grote stap in de goede richting. Maar het geeft nog geen garantie dat het gaat lukken.
Ik probeer niet te gaan doemdenken, de toekomst zal het uitwijzen. En anders hebben we er echt alles aan gedaan.
En ik ben heel erg dankbaar dat ik al een dochter heb mogen krijgen.
Ik ben weer aan het re integreren op mijn werk. Ik zit nu nog maar op de 10 uur van de 27 uur die ik werk. Omdat het niet heel lekker ging de afgelopen maanden. Maar ik heb goede hoop dat er een stijgende lijn is ingezet nu. De gedragspatronen en overige zaken die ervoor gezorgd hebben dat ik burn out ben geraakt ben ik met hulp van een psycholoog ook aan het aanpakken.
Alleen voor de spanning/emoties en vermoeidheid die bij dit traject komen kijken ben ik een beetje bang. Maar misschien valt het me reuze mee. En leren naar mijn lichaam luisteren is ook heel belangrijk dus als het toch teveel wordt kan ik altijd een pauze inlassen in het traject.
Windmolen het is erg logisch dat je hoopt op meer. Je hoopt toch dat je zoveel mogelijk kansen krijgt. Maar 3 is ook al een hele mooie score.
Zizo gelukkig hebben wij in ieder geval de koelbox van man mee als ik de medicijnen ga ophalen. Als ze er dan geen meegeven dan neem ik die van man weer mee naar huis voor mijn medicijnen.
Aaaahhh Doces wat vervelend dat je zo emotioneel en gespannen bent. Ik hoop dat je je snel weer ietsje stabieler voelt. Dikke

maandag 3 juli 2017 om 11:01
Dank je Weija, bij Gonal het ik er geen last van, vandaar dat ik het vreemd vond. Maar het trekt wel redelijk snel weg, alleen wanneer ik hem net gezet heb. Dus het valt gelukkig mee..
Wat een spannende week deze week zeg, veel meiden op wachtbank en de laatste wachtweek. Ik duim voor jullie!
Windmolen het is de injectie die de cyclus stil legt. 3 is een mooie score!
Succes Sense, ik vond bij IUI altijd de laatste wachtweek het ergste, hoop dat je lichaam je niet voor de gek houdt en dat het mssn toch vroege zwangerschapsverschijnselen zijn.
Flipje Nog 1 dagje hopelijk heb je morgen duidelijkheid. Heel veel sterkte en succes met de laatste loodjes voor jullie bruiloft
Ik heb nu 2 dagen gespoten en nu afgelopen nacht en gisteren al last gehad van de nodige bijwerkingen zoals opvliegers en voel mij ook emotioneler. Ik was gister aan het shoppen en kon mn vriendin nergens vinden..toen kwam er een klein momentje dat ik d8 dat ik in huilen zou gaan uitbarsten..gelukkig kon ik het onderdrukken want voelde me echt een klein kind..
bahhh al die extra hormonen..
Ik heb net ook aan mijn collega´s verteld en kreeg alleen maar lieve reacties.
Wat een spannende week deze week zeg, veel meiden op wachtbank en de laatste wachtweek. Ik duim voor jullie!
Windmolen het is de injectie die de cyclus stil legt. 3 is een mooie score!

Succes Sense, ik vond bij IUI altijd de laatste wachtweek het ergste, hoop dat je lichaam je niet voor de gek houdt en dat het mssn toch vroege zwangerschapsverschijnselen zijn.
Flipje Nog 1 dagje hopelijk heb je morgen duidelijkheid. Heel veel sterkte en succes met de laatste loodjes voor jullie bruiloft

Ik heb nu 2 dagen gespoten en nu afgelopen nacht en gisteren al last gehad van de nodige bijwerkingen zoals opvliegers en voel mij ook emotioneler. Ik was gister aan het shoppen en kon mn vriendin nergens vinden..toen kwam er een klein momentje dat ik d8 dat ik in huilen zou gaan uitbarsten..gelukkig kon ik het onderdrukken want voelde me echt een klein kind..

Ik heb net ook aan mijn collega´s verteld en kreeg alleen maar lieve reacties.

Shine bright like a diamond
maandag 3 juli 2017 om 11:06
Even ego postje!! Zwelling van buik was vanmorgen gelukkig heel wat minder!
Net terug van het ziekenhuis, op echo nog wel veel vocht te zien maar omdat ik geen pijn heb verder hebben ze de terugplaatsing toch laten doorgaan! Een mooi hoopje (8-delige) cellen
durf nu zelfs niet naar toilet te gaan, hahahaha, ben al bang dat het er zo mee uitkomt
wat natuurlijk niet zo is, maar toch 
Verder ook het mooie nieuws dat van de overige 8 er nog 7 ingevroren worden!
En nu... wachten ...
Ik dus mee op het wachtbankje.
Mag 14 juli al terug naar de gynaecoloog voor een bloedtest heeft ze gezegd, normaal 15, maar dat is een zaterdag, dus ze zei: kom vrijdag al maar
! SPANNEND!
Net terug van het ziekenhuis, op echo nog wel veel vocht te zien maar omdat ik geen pijn heb verder hebben ze de terugplaatsing toch laten doorgaan! Een mooi hoopje (8-delige) cellen

Verder ook het mooie nieuws dat van de overige 8 er nog 7 ingevroren worden!
En nu... wachten ...

Mag 14 juli al terug naar de gynaecoloog voor een bloedtest heeft ze gezegd, normaal 15, maar dat is een zaterdag, dus ze zei: kom vrijdag al maar

maandag 3 juli 2017 om 11:51
Even ego bericht
Had vanochtend bij afvegen rood bloed met beetje bruin doorheen. Nu in de maandverband bruin bloed alleen, niet veel en een bruine sliert. Verder geen krampen. Ben ontzettend verdrietig. Durf njet meer positief te zijn. Heb donderdag een echo staan. Vpk zei dat het twee kanten op kan gaan. Ik weet nu niet of bruin bloed goed is (oud bloed, van innesteling) of juist licht rood (bloedvaten geknapt). Hoe dan ook ben bang en verdrietig. Ns 3,5 jaar eindelijk positief en dan dit.
Iemand met vmk ook eerst bruinverlies gehad?
Had vanochtend bij afvegen rood bloed met beetje bruin doorheen. Nu in de maandverband bruin bloed alleen, niet veel en een bruine sliert. Verder geen krampen. Ben ontzettend verdrietig. Durf njet meer positief te zijn. Heb donderdag een echo staan. Vpk zei dat het twee kanten op kan gaan. Ik weet nu niet of bruin bloed goed is (oud bloed, van innesteling) of juist licht rood (bloedvaten geknapt). Hoe dan ook ben bang en verdrietig. Ns 3,5 jaar eindelijk positief en dan dit.
Iemand met vmk ook eerst bruinverlies gehad?
maandag 3 juli 2017 om 12:15
Oh Angel wat onwijs onzeker en eng. Mijn beide miskramen begonnen met bruin verlies (niet eens heel veel) en dat werd gedurende de 2e dag meer en ging in de loop van de 2e/3e dag over in rood verlies en krampen.
Aan de andere kant hoeft wat bruin/ rood verlies ook niets te betekenen. Zie ook Tasje en Piene maar ik snap je onzekerheid en stress volledig.
Heel veel sterkte! En ik hoop heel erg voor jou dat je tot de groep behoort die alleen af en toe een bloeding heeft en het vruchtje het desondanks prima doet.
Aan de andere kant hoeft wat bruin/ rood verlies ook niets te betekenen. Zie ook Tasje en Piene maar ik snap je onzekerheid en stress volledig.
Heel veel sterkte! En ik hoop heel erg voor jou dat je tot de groep behoort die alleen af en toe een bloeding heeft en het vruchtje het desondanks prima doet.

maandag 3 juli 2017 om 12:17
Diamond leuk dat je nu al hormonale buien hebt
maar wel heel fijn dat je verder niet meer jeuk bent gaan krijgen van de spuiten.
Selin super fijn ook in de wachtweken. Fijn ook dat het vocht niet verder is toegenomen, blijf wel genoeg drinken de komende twee weken. Vriezen ze bij jullie de embryo's op dag 3 in?
Het is volgens mij nog nooit zo druk geweest op het wachtbankje
Piene al nieuws......?

Selin super fijn ook in de wachtweken. Fijn ook dat het vocht niet verder is toegenomen, blijf wel genoeg drinken de komende twee weken. Vriezen ze bij jullie de embryo's op dag 3 in?
Het is volgens mij nog nooit zo druk geweest op het wachtbankje

Piene al nieuws......?
maandag 3 juli 2017 om 12:40
Weija schreef: ↑03-07-2017 12:15Oh Angel wat onwijs onzeker en eng. Mijn beide miskramen begonnen met bruin verlies (niet eens heel veel) en dat werd gedurende de 2e dag meer en ging in de loop van de 2e/3e dag over in rood verlies en krampen.
Heel veel sterkte! En ik hoop heel erg voor jou dat je tot de groep behoort die alleen af en toe een bloeding heeft en het vruchtje het desondanks prima doet.![]()
![]()
![]()
Dank je wel. Je verhaal maakt mij wel bang, want hoopte dat bruin minder erg was.

maandag 3 juli 2017 om 13:24

maandag 3 juli 2017 om 13:24
Angel, ik heb geen natuurlijke mk gehad, maar door de medicatie had ik meteen rood bloed.
Snap dat je bang, onrustig en onzeker bent, maar zolang het niet doorzet en je donderdag de echo hebt weet je helaas nog niks.
Er zijn er meerdere die tijdens de prille zwangerschap bloedverlies hebben gehad in het begin. Ik ben zelfs heftig ongesteld geweest terwijl ik toch zwanger was
Doe rustig aan en hoe moeilijk ook. Wacht donderdag af
MevrStippel, ik stuur je vanmiddag een berichtje!
Snap dat je bang, onrustig en onzeker bent, maar zolang het niet doorzet en je donderdag de echo hebt weet je helaas nog niks.
Er zijn er meerdere die tijdens de prille zwangerschap bloedverlies hebben gehad in het begin. Ik ben zelfs heftig ongesteld geweest terwijl ik toch zwanger was

Doe rustig aan en hoe moeilijk ook. Wacht donderdag af

MevrStippel, ik stuur je vanmiddag een berichtje!
maandag 3 juli 2017 om 13:50
piene wat fijn! lijkt me heerlijk om zulk goed nieuws te krijgen.
Angelwat eng! het hoeft niet erg te zijn he!
Hier: nog steeds in de zenuwen. elk wc bezoek is weer spannend. Maar meer dan wat lichtbruine fliebertjes is het nog niet. Hoop dat dat zo blijft. Ook nog geen kramp. Maar man o man wat is dit slopend.
Hoe hou jij het vol sofie? er de rest op de bank? wel volle bak zo. Heel veel succes allemaal
Angelwat eng! het hoeft niet erg te zijn he!
Hier: nog steeds in de zenuwen. elk wc bezoek is weer spannend. Maar meer dan wat lichtbruine fliebertjes is het nog niet. Hoop dat dat zo blijft. Ook nog geen kramp. Maar man o man wat is dit slopend.
Hoe hou jij het vol sofie? er de rest op de bank? wel volle bak zo. Heel veel succes allemaal
maandag 3 juli 2017 om 14:14
Wat een super super goed nieuws Piene!!!piene1987 schreef: ↑03-07-2017 13:24hier even een heel positief berichtje van mijn kant, vanmorgen de guo gehad (ben 16 weken) en het middenrifje is geslotenook alles zag er verder helemaal goed uit.(ze konden alles van 20 weken guo doen) zo ontzettend blij en dankbaar dat dit kindje gezond is
en we verwachten weer een meisje

Ben zo blij voor jullie. Wat een opluchting zal het voor jullie zijn.
En super leuk weer een meisje.
maandag 3 juli 2017 om 14:17
Angel ik zou graag je onzekerheid wegnemen, maar totdat je een echo hebt gehad óf dat je toch veel bloed en grote stolsels verliest blijft het helaas onzeker. Een heel dikke knuffel.Angel88 schreef: ↑03-07-2017 12:40Dank je wel. Je verhaal maakt mij wel bang, want hoopte dat bruin minder erg was.Maar goed we weten niets, en ieder lichaam ie anders. Maar vind fijn om ook jouw verhaal te kennen, zodat ik niet te veel blijf hopen. Dan weer ik waar ik aan toe ben. Heb do een echo.
maandag 3 juli 2017 om 14:47
Piene, wat fijn dat alles goed is! Hopelijk lukt het nu om echt te gaan genieten van deze zwangerschap.
Angel, wat rot zeg! Je hoopt toch dat vanaf de positieve test alles vlekkeloos gaat verlopen. Fijn dat je donderdag mag komen voor een echo. Ik hoop dat ze je dan ook echt gerust kunnen stellen. Je leest heel veel en vaak wat bloedverlies. Iedereen schrikt zich helemaal rot en vaak blijkt het totaal onschuldig te zijn. Ik hoop zo voor jullie dat dat nu ook zo gaat zijn. Sterkte meid! Die onzekerheid is vreselijk...
Diamond, wat rot dat het nu al begint. Misschien stelt het je gerust dat het vaak minder wordt als de medicatie om te stimuleren er bij gegeven wordt. Ik hoop dat dat voor jou ook op gaat!
Selin, fijn dat de rest ingevroren kan worden! Hopelijk mogen ze nog een lange tijd in de vriezer blijven.
Vanmorgen nog even gebeld over onze wat langzame embryo, maar ook die is afgelopen vrijdag in de vriezer gegaan! Van de 4 die in de embryoscoop gegaan zijn, hebben ze allemaal dag 5 gehaald!! Yes!!! Hopelijk mag deze ook een jaar of 2 blijven zitten.
Angel, wat rot zeg! Je hoopt toch dat vanaf de positieve test alles vlekkeloos gaat verlopen. Fijn dat je donderdag mag komen voor een echo. Ik hoop dat ze je dan ook echt gerust kunnen stellen. Je leest heel veel en vaak wat bloedverlies. Iedereen schrikt zich helemaal rot en vaak blijkt het totaal onschuldig te zijn. Ik hoop zo voor jullie dat dat nu ook zo gaat zijn. Sterkte meid! Die onzekerheid is vreselijk...
Diamond, wat rot dat het nu al begint. Misschien stelt het je gerust dat het vaak minder wordt als de medicatie om te stimuleren er bij gegeven wordt. Ik hoop dat dat voor jou ook op gaat!
Selin, fijn dat de rest ingevroren kan worden! Hopelijk mogen ze nog een lange tijd in de vriezer blijven.
Vanmorgen nog even gebeld over onze wat langzame embryo, maar ook die is afgelopen vrijdag in de vriezer gegaan! Van de 4 die in de embryoscoop gegaan zijn, hebben ze allemaal dag 5 gehaald!! Yes!!! Hopelijk mag deze ook een jaar of 2 blijven zitten.

maandag 3 juli 2017 om 14:50
Ik kom alvast Angel even een dikke knuffel geven. Wat schrikken! En dan nu die extra onzekerheid... sterkte
Piene, fijn wat een goed nieuws!
Miekje, bah helemaal klaar met de wachtbank. Al twee dagen lage rugpijn en krampen alsof er een menstruatie door wil breken maar door de utro niet kan
Hoe gaat ie met jou en de rest van de bankzitters?
ps. weija thanks voor de uitleg mbt cryo terugplaatsingen, heel leerzaam!

Piene, fijn wat een goed nieuws!
Miekje, bah helemaal klaar met de wachtbank. Al twee dagen lage rugpijn en krampen alsof er een menstruatie door wil breken maar door de utro niet kan

Hoe gaat ie met jou en de rest van de bankzitters?
ps. weija thanks voor de uitleg mbt cryo terugplaatsingen, heel leerzaam!

maandag 3 juli 2017 om 15:03
Oohhh Piene wat een fijn nieuws. Wat een opluchting. En bijzonder dat jullie weer een meisje krijgen. Ik ben zo blij voor jullie.
Angel oh nee wat naar. Ik kan me voorstellen dat je bang en verdrietig bent. Wat een onzekerheid. Ik blijf duimen hoor voor jullie kleine wondertje.
Animal wat een topscore. Fijn nieuws. Ik krijg al haast bij voorbaat spijt dat wij niet naar DD zijn gegaan.
Selin wauw wat een goede score ook qua cryo's. En nu gewoon een verse embryo in je buik. Ik duim voor je.
Flipje hier wordt aan je gedacht en heel hard gehoopt voor morgen.
Wanneer ga je trouwen? Er is in ieder geval beter weer op komst.
Angel oh nee wat naar. Ik kan me voorstellen dat je bang en verdrietig bent. Wat een onzekerheid. Ik blijf duimen hoor voor jullie kleine wondertje.
Animal wat een topscore. Fijn nieuws. Ik krijg al haast bij voorbaat spijt dat wij niet naar DD zijn gegaan.
Selin wauw wat een goede score ook qua cryo's. En nu gewoon een verse embryo in je buik. Ik duim voor je.
Flipje hier wordt aan je gedacht en heel hard gehoopt voor morgen.
Wanneer ga je trouwen? Er is in ieder geval beter weer op komst.
maandag 3 juli 2017 om 15:09
Sofie, menstruatie-achtige krampen kunnen ook een goed teken zijn hoor! Angel had ook al een aantal dagen dat ze dacht dat de utro de menstruatie tegenhield en had een prachtige mooie test. Geef de moed niet op!!
MevrouwStippel, dit wordt jullie eerste poging, je kan altijd nog overstappen naar DD, vooral als het resultaat erg tegenvalt. Ik vind het altijd jammer om meteen van alles uit de kast te halen terwijl het misschien niet nodig is. Ik kan me ook in DD voorstellen dat de eerste poging ook een standaard protocol opgesteld wordt en er na de tijd gekeken gaat worden waar het tegenviel en wat ze aan kunnen gaan passen. Zo hebben ze onze gegevens wel bekeken. Mijn man heeft bijna het beste zaad van dit topic, maar van de in totaal 7 eicellen zijn er maar 2 bevrucht, dus hebben ze ons sterk geadviseerd om ICSI te gaan doen.
MevrouwStippel, dit wordt jullie eerste poging, je kan altijd nog overstappen naar DD, vooral als het resultaat erg tegenvalt. Ik vind het altijd jammer om meteen van alles uit de kast te halen terwijl het misschien niet nodig is. Ik kan me ook in DD voorstellen dat de eerste poging ook een standaard protocol opgesteld wordt en er na de tijd gekeken gaat worden waar het tegenviel en wat ze aan kunnen gaan passen. Zo hebben ze onze gegevens wel bekeken. Mijn man heeft bijna het beste zaad van dit topic, maar van de in totaal 7 eicellen zijn er maar 2 bevrucht, dus hebben ze ons sterk geadviseerd om ICSI te gaan doen.
maandag 3 juli 2017 om 15:12
sofie ik word er een beetje gek van,voel weinig. geen pijnlijke borsten (heb ik normaal wel vlak voor menstruatie) geen kramp, zo nu en dan een klein lichtbruin kloddertje en verder dus niets, behalve dan dan ik vol van zenuwen en twijfels zit. hou vol! ik vind het wel fijn dat we dit 'samen' doormaken. toch wel lekker even alle zorgen van je af tikken. en spiegelen of ik overdrijf of niet. ik ben wel meer van de uitersten nu dan normaal. toch die hormonen vermoed ik. (en het feit dat ik in laatste week op deze werkplek zit...)
maandag 3 juli 2017 om 15:41
Selin Wat fijn dat het vandaag toch door kon gaan en wat een mooie score ook, 8 in de vriezer wow! heel veel succes en sterkte op het wachtbankje
AngelOH nee meid wat schrikken voor je, hoop zo voor je dat je ongelijk hebt en dat het niet door gaat zetten. Ik had bij mijn vmk vooraf wel last van bruin / roosachtig bloed maar dat ging ook gepaard met buikkrampen en ik voelde het gewoon aankomen, 2 dagen later begon de MK. Maar bruin bloedverlies kan ook heel goed oud bloed zijn wat nog in de baarmoeder zat..
Heel veel sterkte in deze onzekere dagen :Hug:
Wija haha ja wat dat betreft reageert mijn lichaam vaak wel snel op medicatie. Hoop dat het hierbij blijft..
PieneWow wat een fantastisch nieuws gefeliciteerd its a girl
MiekjeSterkte, wanneer mag je ook alweer testen??
AnimalDank je lief van je, hoop het ook volgende week begin met gonal erbij en mag lucrin halveren, ze zeiden al wanneer ik zou stoppen of minderen met lucrin de bijwerkingen ook afnemen. En mssn moet mijn lichaam er aan wennen..Goed nieuws voor jullie!
AngelOH nee meid wat schrikken voor je, hoop zo voor je dat je ongelijk hebt en dat het niet door gaat zetten. Ik had bij mijn vmk vooraf wel last van bruin / roosachtig bloed maar dat ging ook gepaard met buikkrampen en ik voelde het gewoon aankomen, 2 dagen later begon de MK. Maar bruin bloedverlies kan ook heel goed oud bloed zijn wat nog in de baarmoeder zat..
Heel veel sterkte in deze onzekere dagen :Hug:
Wija haha ja wat dat betreft reageert mijn lichaam vaak wel snel op medicatie. Hoop dat het hierbij blijft..
PieneWow wat een fantastisch nieuws gefeliciteerd its a girl

MiekjeSterkte, wanneer mag je ook alweer testen??
AnimalDank je lief van je, hoop het ook volgende week begin met gonal erbij en mag lucrin halveren, ze zeiden al wanneer ik zou stoppen of minderen met lucrin de bijwerkingen ook afnemen. En mssn moet mijn lichaam er aan wennen..Goed nieuws voor jullie!

Shine bright like a diamond
maandag 3 juli 2017 om 18:22
Dank je wel lieverd voor jullie steun. Ik heb veel aan. Voel me nog steed erg verdrietig en onzeker. Bloeden is wel gestopt. 2e Maandverband is heel licht bruin/grijs. Verder geen krampen in buik. Wel erge rugpijn waar ik voor vrees. Nog niet gehad lage rugpijn tijden mijn zwangerschap.
anoniem_221035 wijzigde dit bericht op 03-07-2017 18:23
2.38% gewijzigd