Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

woensdag 10 mei 2017 om 16:31
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
.

Wachten op start | miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje |
Prikken & slikken | rojali |
Wachten op cryo-tp | Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4 |
In de wachtweken | Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug) |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 |
okt 2015 |
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) | ICSI2 | wachten op start (sept) |
VUmc |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x |
IVF3 | 2 cryo's | IVF1&2: NL IVF3:Dusseldorf |
Duufje (39/43) |
2013 | Dec 2015 | zeer slechte zaadkwaliteit ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆ |
ICSI2 | start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt | ? |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
abusu (39) |
2014 | 2014 | alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad ICSI1 niet zwanger |
ICSI2 | verse tp niet zwanger (1 cryo) |
MCK |
Animal2307 (36/36+) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) niet gelukt |
IVF/ICSI3 | wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp | Dusseldorf |
boulu (?) |
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w) | |||||
miillaa | IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie | IVF1.2 | wachten op verder onderzoek | |||
MevrouwStippel (36/39) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
wachten op start (±augustus '17) |
AMC | ||
Lilly53 | verstoring LH, azoospermie | ICSI1 | wachten op start | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's | ICSI2 | start mei '17, 2e ronde aug'17? | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider |
IVF1 | wachten op start (Sept) |
||
Zizo (33/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel | |
doces (28/30) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit | ICSI | ICSI 1 mei '17 | privé |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF |
IVF2 | wachten op start september | |
windmolen (32/38) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI gehad | IVF/ICSI1 | eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos | |
rojali | Okt 2015 | Jul 2017 | HSG gehad, verkleving door chlamidia | IVF 1 | ? | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | IVF/ICSI | Start prikken 5/8 X |
|
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames! |
ZWANGER!

*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.

*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.

rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
maandag 31 juli 2017 om 12:41
Hoi,
Ik zou graag mee willen schrijven.
Okt 2015 gestopt met de pil en 2 weken geleden weer begonnen met de pil voor IVF..
HSG en kijkoperatie gehad, verklevingen door chlamydia in verleden.
Deze week krijg ik de prikinstructie, vind het maar spannend allemaal.
Zijn er hier ook vrouwen die zich lamlendig voelen na het starten met de pil?
Ik zou graag mee willen schrijven.
Okt 2015 gestopt met de pil en 2 weken geleden weer begonnen met de pil voor IVF..
HSG en kijkoperatie gehad, verklevingen door chlamydia in verleden.
Deze week krijg ik de prikinstructie, vind het maar spannend allemaal.
Zijn er hier ook vrouwen die zich lamlendig voelen na het starten met de pil?
maandag 31 juli 2017 om 14:45
Even een ego post.. Ben een paar dagen vrij en offline, dus helemaal niet bijgelezen.
Vanmorgen tweede follikelmeting gehad. Ziet er goed uit en het lijkt er zelfs op alsof de twee kleintjes met een inhaalslag bezig zijn. Woensdag punctie en waarschijnlijk kunnen er 6-8 follikels aangeprikt worden. Ik weet niet wat me overkomt. Weet dat het relatief gezien helemaal niet zoveel is, maar ik heb er nog nooit zoveel gehad. Ik lees morgen bij en reageer dan uitgebreider.
Vanmorgen tweede follikelmeting gehad. Ziet er goed uit en het lijkt er zelfs op alsof de twee kleintjes met een inhaalslag bezig zijn. Woensdag punctie en waarschijnlijk kunnen er 6-8 follikels aangeprikt worden. Ik weet niet wat me overkomt. Weet dat het relatief gezien helemaal niet zoveel is, maar ik heb er nog nooit zoveel gehad. Ik lees morgen bij en reageer dan uitgebreider.
maandag 31 juli 2017 om 14:52
Oh Duufje:
!! Dat klinkt veel belovend zeg. Mooi zo! Ik hoop zo ontzettend dat dit het begin is van een nieuwe zwangerschap. Elke cycle is anders - dat blijkt maar weer
!
Rojali: welkom hier. Natuurlijk mag je meeschrijven.
Ik wacht hier nog steeds op stukken voor mijn werk dus ben alles behalve actief vandaag ...

Rojali: welkom hier. Natuurlijk mag je meeschrijven.
Ik wacht hier nog steeds op stukken voor mijn werk dus ben alles behalve actief vandaag ...

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

maandag 31 juli 2017 om 19:06
Rojali, welkom hier. Vervelend dat je verklevingen hebt. Hebben ze die geprobeerd te verwijderen bij de operatie en is dat gelukt? Heb je het nog een tijd zelf moeten proberen of zijn jullie direct doorverwezen voor IVF? Ik kan je niet helpen met je vraag over de pil, ik hoefde 'm niet weer te slikken, omdat ik het korte protocol heb gevolgd.
Duufje, wow! Wat een topscore! Wat fijn! Oh, ik hoop zo voor je dat ze allemaal aangeprikt kunnen worden woensdag en dat dit jullie ronde wordt! Dat zou je zo ontzettend gegund zijn!
Abusu, nog maar even een dikke knuffel voor jou. Zo kl*te dat het niet gelukt is met deze cryo en je je nu weer op moet maken voor een nieuwe ronde spuiten. En dat je twijfel groter wordt, is logisch, maar het is ook zo naar, want zonder hoop wordt het heel zwaar allemaal. Ik hoop dat je snel weer goede moed vindt
.
Zizo, hoe gaat het nu? Ik hoop dat koorts verder gedaald is en je niet opnieuw opgenomen hoefde te worden. Ik hoop ook dat je embryo het allemaal goed doorstaat, maar het feit dat het personeel je zo expliciet als zwanger beschouwd, lijkt me een duidelijk teken dat ze er iig niet vanuit gaan dat het hopeloos is.
Hier gebeld met de kliniek en 11 augustus de eerste echo voor de terugplaatsing. Ik hoef deze keer gelukkig geen clomid te slikken. Had ik denk ik ook geweigerd, liever even niets wat m'n cyclus weer in de war kan brengen. Nu eerst even de tijd om te bekomen van de teleurstelling van afgelopen ronde en om al m'n vragen over m'n gekke cyclus op een rijtje te zetten voor 11 augustus. Was gisteren toch nog wel erg droevig vanwege alles, het gevoel zo dichtbij te zijn en dan blijkt je lichaam je toch weer voor de gek te hebben gehouden. Heb echt het vertrouwen in m'n lichaam een beetje verloren, voor zover ik dat nog had (stomme endo...).
Duufje, wow! Wat een topscore! Wat fijn! Oh, ik hoop zo voor je dat ze allemaal aangeprikt kunnen worden woensdag en dat dit jullie ronde wordt! Dat zou je zo ontzettend gegund zijn!
Abusu, nog maar even een dikke knuffel voor jou. Zo kl*te dat het niet gelukt is met deze cryo en je je nu weer op moet maken voor een nieuwe ronde spuiten. En dat je twijfel groter wordt, is logisch, maar het is ook zo naar, want zonder hoop wordt het heel zwaar allemaal. Ik hoop dat je snel weer goede moed vindt

Zizo, hoe gaat het nu? Ik hoop dat koorts verder gedaald is en je niet opnieuw opgenomen hoefde te worden. Ik hoop ook dat je embryo het allemaal goed doorstaat, maar het feit dat het personeel je zo expliciet als zwanger beschouwd, lijkt me een duidelijk teken dat ze er iig niet vanuit gaan dat het hopeloos is.
Hier gebeld met de kliniek en 11 augustus de eerste echo voor de terugplaatsing. Ik hoef deze keer gelukkig geen clomid te slikken. Had ik denk ik ook geweigerd, liever even niets wat m'n cyclus weer in de war kan brengen. Nu eerst even de tijd om te bekomen van de teleurstelling van afgelopen ronde en om al m'n vragen over m'n gekke cyclus op een rijtje te zetten voor 11 augustus. Was gisteren toch nog wel erg droevig vanwege alles, het gevoel zo dichtbij te zijn en dan blijkt je lichaam je toch weer voor de gek te hebben gehouden. Heb echt het vertrouwen in m'n lichaam een beetje verloren, voor zover ik dat nog had (stomme endo...).
maandag 31 juli 2017 om 19:33
Windmolen, bedankt.
Nee de arts heeft niet geprobeerd om de verklevingen weg te halen, de kijkoperatie is echt alleen een kijkoperatie kreeg ik te horen.
Een paar uren na de kijkoperatie kregen wij te horen dat wij 2 optie's hadden.
Een operatie waarbij de verklevingen zoveel mogelijk weg gehaald zouden worden.
Maar de verklevingen kunnen dan binnen 1 week alweer terug zijn.
Of IVF, wij zeiden meteen dat wij voor IVF willen gaan.
Wij zijn toen meteen doorverwezen voor IVF, kans dat wij zelf zwanger worden is heel klein door de verklevingen..
Nee de arts heeft niet geprobeerd om de verklevingen weg te halen, de kijkoperatie is echt alleen een kijkoperatie kreeg ik te horen.
Een paar uren na de kijkoperatie kregen wij te horen dat wij 2 optie's hadden.
Een operatie waarbij de verklevingen zoveel mogelijk weg gehaald zouden worden.
Maar de verklevingen kunnen dan binnen 1 week alweer terug zijn.
Of IVF, wij zeiden meteen dat wij voor IVF willen gaan.
Wij zijn toen meteen doorverwezen voor IVF, kans dat wij zelf zwanger worden is heel klein door de verklevingen..
maandag 31 juli 2017 om 20:08
Abusu: kak! Altijd weer een teleurstelling.
Diamond: ik krijg neusspray, utro en een bloedverdunner. Hopelijk om innesteling te bevorderen.
Hier: van de 8 eicellen zijn er 5 bevrucht. 1 is als tweecellig ingevroren. Weet iemand waarom ze er toch 1 meteen invriezen? Ik ben het vergeten te vragen.
Ik twijfel nu wel of ik donderdag een terugplaatsing laat door gaan. Uitslag nk cellen duurt nog 8 weken.....
Diamond: ik krijg neusspray, utro en een bloedverdunner. Hopelijk om innesteling te bevorderen.
Hier: van de 8 eicellen zijn er 5 bevrucht. 1 is als tweecellig ingevroren. Weet iemand waarom ze er toch 1 meteen invriezen? Ik ben het vergeten te vragen.
Ik twijfel nu wel of ik donderdag een terugplaatsing laat door gaan. Uitslag nk cellen duurt nog 8 weken.....
maandag 31 juli 2017 om 21:17
Dazzle, dat de de bevruchte eicel invriezen is omdat de embryoscoop vol zit
Als je er aan toe bent, doen ze deze in de embryoscoop.
Duufje, klinkt heeeel erg goed! Ik duim voor net zo veel eicellen!
Rojali, welkom! Rot van die verklevingen, maar dat betekend wel dat je met IVF een grote kans hebt! Ik hoop het heel erg voor je!

Duufje, klinkt heeeel erg goed! Ik duim voor net zo veel eicellen!
Rojali, welkom! Rot van die verklevingen, maar dat betekend wel dat je met IVF een grote kans hebt! Ik hoop het heel erg voor je!
maandag 31 juli 2017 om 23:03
Lastig deze overweging. Als je een TP hebt op donderdag en er is iets met NK cellen, sla je jezelf voor het hoofd dat je de TP door hebt laten gaan.
Komt uit de NK cellen niets en blijkt dat het ontdooien niet goed gaat (wat ik niet verwacht) dan sla je jezelf voor je hoofd dat je gewacht hebt naast de frustrate van het wachten natuurlijk. Wat zegt de arts? Hindsight is always a beautiful thing...
baggal wijzigde dit bericht op 01-08-2017 11:57
0.34% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 31 juli 2017 om 23:04
Duufje wat een super goede score!
Op naar de punctie woensdag.
Abusu spannend waarschijnlijk morgen weer een nieuwe ronde in. Ik snap je zorg over de kansen om moeder te worden, aan de andere kant je bent pas op 2/3e (en als je nog een extra poging doet op de helft van het icsi-traject) er zijn dus nog wel kansen. Zie ook een Rosings.
Windmolen fijn dat de komende tp zonder clomid zal zijn. Hopelijk helpt dat weer wat meer vertrouwen in je lichaam te krijgen.
Dazzle wat goed 5 bevruchtingen! Spannend!!!! Heel veel succes met bedenken of je voor een tp gaat as donderdag.
Fruity succes met de punctie morgen.
Boulu voor jou nog even een dikke knuffel. Succes/ sterkte met de vlokkentest deze week. Ik vond de vruchtwaterpunctie destijds te doen (vergelijkbaar gevoel als een punctie).
Nieuwe dames welkom.
Baggal wat gaaf dat de 4D scan zo mooi was afgelopen weekend. Heel bijzonder om zo Sweet Pea echt al te kunnen zien. En wat een fijn idee dat ze nu gewoon voor ligt in groei en je ingeënt bent tegen kinkhoest.
Succes met de suikertest donderdag.
Piene ik zag op het andere topic je buikfoto. Wow wat een mooi buikje. Heel veel succes met de GUO later deze week. Wat een mijlpaal zal dat voor jullie zijn.
Hier paar dagen weggeweest, veel buiten bezig geweest en heerlijk bijgekomen. Was fijn en erg fijn dat de tp weer in gepland staat.

Abusu spannend waarschijnlijk morgen weer een nieuwe ronde in. Ik snap je zorg over de kansen om moeder te worden, aan de andere kant je bent pas op 2/3e (en als je nog een extra poging doet op de helft van het icsi-traject) er zijn dus nog wel kansen. Zie ook een Rosings.
Windmolen fijn dat de komende tp zonder clomid zal zijn. Hopelijk helpt dat weer wat meer vertrouwen in je lichaam te krijgen.
Dazzle wat goed 5 bevruchtingen! Spannend!!!! Heel veel succes met bedenken of je voor een tp gaat as donderdag.
Fruity succes met de punctie morgen.
Boulu voor jou nog even een dikke knuffel. Succes/ sterkte met de vlokkentest deze week. Ik vond de vruchtwaterpunctie destijds te doen (vergelijkbaar gevoel als een punctie).
Nieuwe dames welkom.
Baggal wat gaaf dat de 4D scan zo mooi was afgelopen weekend. Heel bijzonder om zo Sweet Pea echt al te kunnen zien. En wat een fijn idee dat ze nu gewoon voor ligt in groei en je ingeënt bent tegen kinkhoest.
Succes met de suikertest donderdag.
Piene ik zag op het andere topic je buikfoto. Wow wat een mooi buikje. Heel veel succes met de GUO later deze week. Wat een mijlpaal zal dat voor jullie zijn.
Hier paar dagen weggeweest, veel buiten bezig geweest en heerlijk bijgekomen. Was fijn en erg fijn dat de tp weer in gepland staat.
dinsdag 1 augustus 2017 om 09:19
Duufje wat een super score!
Voor jou een punctie en TP in het vooruitzicht.
Welkom Smuf & Rojali! Ik heb wel de pil geslikt was er niet zo zeer lamlendig van maar meer last van mijn darmen en opgeblazen gevoel.
Dazzle hopelijk gaat het werken voor de innesteling.
Hier is het verder rustig en afwachten..

Welkom Smuf & Rojali! Ik heb wel de pil geslikt was er niet zo zeer lamlendig van maar meer last van mijn darmen en opgeblazen gevoel.
Dazzle hopelijk gaat het werken voor de innesteling.
Hier is het verder rustig en afwachten..
Shine bright like a diamond
dinsdag 1 augustus 2017 om 10:48
Ik heb geprobeerd bij te lezen.
Als ik iemand vergeet, op voorhand sorry
Abusu en Windmolen verdorie...
ZiZo, wat fijn dat je weer thuis bent. Ik hoop dat het beter met je gaat inmiddels. En ik ga keihard duimen voor een positieve test straks, die heb je wel verdiend na alle ellende.
Miekje, ik heb GonalF en Menopur gebruikt. Ben vorig jaar zwanger geworden in ICSI2, toen gebruikte ik GonalF.
Dit keer gebruik ik Menopur, vooral wegens mijn leeftijd (39) en omdat we vorig jaar met GonalF veel problemen hadden met de bevruchtingen. ICSI1 met Menopur was geen goede ervaring bij ons helaas. Lage opbrengst qua eicellen en alleen afwijkende bevruchtingen. Dus dat was gewoon k*t. Nu is de opbrengst waarschijnlijk een stuk hoger en ik hoop de kwaliteit ook. We gaan het zien. Ik heb van GonalF en Menopur beide geen last gehad van bijwerkingen, dus wat dat betreft maakt het mij niet zoveel uit wat ik gebruiken moet.
Fuity, succes vandaag met de punctie! Hoop op veel bruikbare eicellen.
Diamond fijn dat de terugplaatsing is geweest. Nu wachten... En ik snap dat je er liever meer had gehad, maar wie weet kunnen beide overgebleven embryo's wel ingevroren worden en dan heb je nog 2 eskimootjes klaar liggen.
Dazzle 5 bevruchtingen klinkt als een heel goed uitgangspunt. Spannend weer voor je. Ben benieuwd wat je beslist m.b.t. terugplaatsing donderdag.
Animal, je gaat dus bijna weer van start. Kan me voorstellen dat je even twijfelt aan alles. Dat merk ik ook heel erg aan mezelf. Aan de ene kant wil ik niets liever dan echt bezig zijn met een poging en tegelijkertijd twijfel ik dan juist aan alles en komt juist dan het verdriet om B weer in alle hevigheid boven. Het is ook gewoon een waardeloos proces waar we doorheen moeten.
Baggal gek idee hè, dat je straks een datum weet waarop je je kindje krijgt. Ik vond dat al zo raar toen ik ingeleid zou worden.
Hier gaat het goed. Morgen punctie. Daar zie ik niet tegenop, gezien mijn vorige ervaringen. Punctie nummer 4 wordt dit. Ik zie wel op tegen de dagen daarna. Wij hebben zoveel pech/tegenvallers gehad met het bevruchten dat het lange dagen gaan worden. Maar die komen we wel door. Hopelijk zaterdag terugplaatsing. Ik maak me momenteel geen zorgen om de punctie, maar verder over alles geloof ik
. En dat is ook niet zo raar en ik weet ook dat dat niet meer zal veranderen. Als ik weer zwanger word, zal dat een hele lange en hele zware zwangerschap worden. Dat is best een beetje een dubbel vooruitzicht voor iets waar je tegelijkertijd zo hard op hoopt.
Als ik iemand vergeet, op voorhand sorry

Abusu en Windmolen verdorie...
ZiZo, wat fijn dat je weer thuis bent. Ik hoop dat het beter met je gaat inmiddels. En ik ga keihard duimen voor een positieve test straks, die heb je wel verdiend na alle ellende.
Miekje, ik heb GonalF en Menopur gebruikt. Ben vorig jaar zwanger geworden in ICSI2, toen gebruikte ik GonalF.
Dit keer gebruik ik Menopur, vooral wegens mijn leeftijd (39) en omdat we vorig jaar met GonalF veel problemen hadden met de bevruchtingen. ICSI1 met Menopur was geen goede ervaring bij ons helaas. Lage opbrengst qua eicellen en alleen afwijkende bevruchtingen. Dus dat was gewoon k*t. Nu is de opbrengst waarschijnlijk een stuk hoger en ik hoop de kwaliteit ook. We gaan het zien. Ik heb van GonalF en Menopur beide geen last gehad van bijwerkingen, dus wat dat betreft maakt het mij niet zoveel uit wat ik gebruiken moet.
Fuity, succes vandaag met de punctie! Hoop op veel bruikbare eicellen.
Diamond fijn dat de terugplaatsing is geweest. Nu wachten... En ik snap dat je er liever meer had gehad, maar wie weet kunnen beide overgebleven embryo's wel ingevroren worden en dan heb je nog 2 eskimootjes klaar liggen.
Dazzle 5 bevruchtingen klinkt als een heel goed uitgangspunt. Spannend weer voor je. Ben benieuwd wat je beslist m.b.t. terugplaatsing donderdag.
Animal, je gaat dus bijna weer van start. Kan me voorstellen dat je even twijfelt aan alles. Dat merk ik ook heel erg aan mezelf. Aan de ene kant wil ik niets liever dan echt bezig zijn met een poging en tegelijkertijd twijfel ik dan juist aan alles en komt juist dan het verdriet om B weer in alle hevigheid boven. Het is ook gewoon een waardeloos proces waar we doorheen moeten.
Baggal gek idee hè, dat je straks een datum weet waarop je je kindje krijgt. Ik vond dat al zo raar toen ik ingeleid zou worden.
Hier gaat het goed. Morgen punctie. Daar zie ik niet tegenop, gezien mijn vorige ervaringen. Punctie nummer 4 wordt dit. Ik zie wel op tegen de dagen daarna. Wij hebben zoveel pech/tegenvallers gehad met het bevruchten dat het lange dagen gaan worden. Maar die komen we wel door. Hopelijk zaterdag terugplaatsing. Ik maak me momenteel geen zorgen om de punctie, maar verder over alles geloof ik

dinsdag 1 augustus 2017 om 11:17
Duufje ik snap je gevoel (helaas) zo ontzettend goed....Duufje schreef: ↑01-08-2017 10:48Hier gaat het goed. Morgen punctie. Daar zie ik niet tegenop, gezien mijn vorige ervaringen. Punctie nummer 4 wordt dit. Ik zie wel op tegen de dagen daarna. Wij hebben zoveel pech/tegenvallers gehad met het bevruchten dat het lange dagen gaan worden. Maar die komen we wel door. Hopelijk zaterdag terugplaatsing. Ik maak me momenteel geen zorgen om de punctie, maar verder over alles geloof ik. En dat is ook niet zo raar en ik weet ook dat dat niet meer zal veranderen. Als ik weer zwanger word, zal dat een hele lange en hele zware zwangerschap worden. Dat is best een beetje een dubbel vooruitzicht voor iets waar je tegelijkertijd zo hard op hoopt.
ik had afgelopen tp echt het gevoel 'het ergste/ engste (maar ook het mooiste) wat mij nu kan overkomen is dat ik van deze tp zwanger raak'. Voor deze tp is dat gevoel overigens veel minder sterk en kijk ik er ook naar uit om weer zwanger te zijn.
Jullie hebben naast het verlies van B. zoveel pech gehad met geen bevruchtingen etc. dat ik mij zo goed kan voorstellen dat je enerzijds als een berg op ziet tegen alles wat komen gaat en aan de andere kant dat zwanger worden is wat je het allerliefste wilt. Zo vreemd maar ook zo logisch dat soort dubbele gevoelens.
Ik hoop voor je op een top opbrengst morgen en super mooie bevruchtingen, een terugplaatsing en een paar cryo's en bovenal een doorgaande zwangerschap met een gezond en levend kindje over een maand of 8,5. Het is jullie zo gegund.

dinsdag 1 augustus 2017 om 11:31
dinsdag 1 augustus 2017 om 12:00
dinsdag 1 augustus 2017 om 12:09
Dank duufje bij ons nu dus ook keuze voor menopur ivm slechte bevruchtingen. Snap dat je tegen vilgende zwangerschap opziet. Zoveel dubbele gevoelens. Hoop dat de verbouwingsplannen je een beetje afleiden.
Fruity wat heftig van die longontsteking hoop dat icsi kan. Ga mijn vriend verder volstoppen met gezonde dingen en uit de tocht houden enz
dat ie maar gezond blíjft
Over de vraag van de punctie... die was bij mij geen pretje maar was wel in staat mee te gaan met transport. Hoewel hobbels in de weg niet tof waren.
Fruity wat heftig van die longontsteking hoop dat icsi kan. Ga mijn vriend verder volstoppen met gezonde dingen en uit de tocht houden enz
Over de vraag van de punctie... die was bij mij geen pretje maar was wel in staat mee te gaan met transport. Hoewel hobbels in de weg niet tof waren.
dinsdag 1 augustus 2017 om 12:11
Fruity-pebbles, oh wat balen voor je man
.. goed dat hij wel een nieuwe poging kan doen zeg maar, hopelijk levert dat meer op?!
Hoe was je punctie verder? Goede opbrengst eitjes? Ik duim voor jullie!
Rojali, hoe bedoel je transport ziekenhuis na de punctie? Ik mocht een half uurtje na de punctie alweer naar huis hoor!
Weija, zoo wat heb jij snel een terugplaatsing!! Dit is dus in je natuurlijke cyclus begrijp ik dan? Fijn hoor!! Ik hoop dat ik ook snel een terugplaatsing krijg want ik word alweer ongeduldig.. lijkt eeuwig te duren, morgen heb ik pas de eerste controle echo en hopelijk wordt er dan een terugplaatsing ingepland!
Dazzle wat een mooie score!! Kan je arts/zh je hier geen raad in geven voor as donderdag?
Duufje wat naar om te lezen
tuurlijk zie je er als een berg tegenop en heb je schrik voor wat gaat komen, niet abnormaal gezien je verleden in de MMM. Ik ken uiteraard niet je hele verhaal, maar denk dat je al een heel verloop achter de rug hebt als ik het zo lees. Begrijp dan ook dat het dubbel is om weer het hele verhaal te moeten doorlopen van punctie tot bevruchting tot... . Ik hoop in elk geval oprecht dat je geluk mag hebben deze keer, dat gun ik je! In elk geval ben je al goed gestart met een mooie score voor de punctie! Zet 'm op!!

Hoe was je punctie verder? Goede opbrengst eitjes? Ik duim voor jullie!
Rojali, hoe bedoel je transport ziekenhuis na de punctie? Ik mocht een half uurtje na de punctie alweer naar huis hoor!
Weija, zoo wat heb jij snel een terugplaatsing!! Dit is dus in je natuurlijke cyclus begrijp ik dan? Fijn hoor!! Ik hoop dat ik ook snel een terugplaatsing krijg want ik word alweer ongeduldig.. lijkt eeuwig te duren, morgen heb ik pas de eerste controle echo en hopelijk wordt er dan een terugplaatsing ingepland!
Dazzle wat een mooie score!! Kan je arts/zh je hier geen raad in geven voor as donderdag?
Duufje wat naar om te lezen

dinsdag 1 augustus 2017 om 12:13
Wat een tegenvaller Fruity.
Ben erg benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Jammer zeg, hier zit je niet op te wachten natuurlijk. Hopelijk geen onverhoopte stop van deze poging.
Rojali, dat is per persoon en per punctie verschillend. Ik heb inmiddels 3 zo goed als pijnloze (ja echt) puncties gehad en voelde me direct nadien weer prima, hooguit een beetje beurs. Ik ben alle keren gewoon met mijn man meegegaan naar het andere ziekenhuis. Maar hoe het bij jou gaat zijn weet je pas als het zover is.
Ben erg benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Jammer zeg, hier zit je niet op te wachten natuurlijk. Hopelijk geen onverhoopte stop van deze poging.
Rojali, dat is per persoon en per punctie verschillend. Ik heb inmiddels 3 zo goed als pijnloze (ja echt) puncties gehad en voelde me direct nadien weer prima, hooguit een beetje beurs. Ik ben alle keren gewoon met mijn man meegegaan naar het andere ziekenhuis. Maar hoe het bij jou gaat zijn weet je pas als het zover is.
dinsdag 1 augustus 2017 om 12:15
Oei geloof dat het bij jullie in NL anders is dan bij ons, begrijp niet goed wat het transport inhoudt van ene ziekenhuis naar het andere
bij ons wordt alles op één en dezelfde plek uitgevoerd, nadien gewoon samen naar huis, vermoed dat het bij jullie anders is? Sorry dan, rojali, kan je hier niet bij helpen!

dinsdag 1 augustus 2017 om 12:16
Fruity: Ik hoop dat ze voor ICSI gaan in dat geval. Wat vervelend dat de longontsteking toch invloed heeft gehad - verdorie
! Er is overigens ook nog een enzyme dat ze kunnen toedienen om de zaadjes een 'kick' te geven. Na het ontdooien van het bevroren zaad van mijn man destijds bleek dat slechts 6% bewoog en toch zijn daar destijds 7 blastocysts uitgekomen. Dus hou moed meis - het is nog niet voorbij. Ze doen wat ze kunnen!!
Duufje: Ik snapte je opmerking helemaal mbt ''Als ik weer zwanger word, zal dat een hele lange en hele zware zwangerschap worden. Dat is best een beetje een dubbel vooruitzicht voor iets waar je tegelijkertijd zo hard op hoopt.'' Onze ervaringen zijn anders, jij hebt al een voldragen zwangerschap gehad en toch zal ik ook blij (lees: opgelucht) zijn als ze er daadwerkelijk uit is. Ik heb dat stomme idee zelfs dat ze beter af is buiten mijn lichaam dan daarbinnen en de angst om te verliezen is ook bij mij soms nog steeds aanwezig. Jouw vorige zwangerschap met eerst de slechte 20 weken echo en dan dramatische bevalling maakt helemaal dat het moeilijk zal zijn om het vertrouwen te hebben dat het allemaal goed blijft gaan en je aan het eind van de rit niet alleen bevalt, maar ook je kind mag zien opgroeien...
Nou ja, eerst maar eens zorgen dat de punctie morgen goed gaat en dat daar mooie bevruchtingen uit ontstaan. Dan hopelijk zwanger worden en de overige zorgen zijn dan voor later. In ieder geval duim ik heel hard voor je en hoop ik enorm dat het jullie gegund is nog eens ouders te worden...
Weija: Fijn te lezen dat je weer wat bent bijgekomen en lekker buiten bent geweest. Het weer in de UK was niet echt top en op kantoor is het komkommer-tijd dus ik verveel me (vakliteratuur heb ik gister al gelezen onder het mom: nu ben ik iig nuttig en dit houdt me van de straat). Zoals iedere keer hoop ik dat de embryo een plakker zal zijn. Ook bij jou is de gun-factor enorm hoog!
Boulu: Zie vervolgtopic. Heel veel sterkte morgen lieverd!
Windmolen: Over 10 dagen alweer je eerste echo. Gaat toch snel...en voor je het weet ben je weer in de race meis!
Hier ben ik vanmorgen geweest voor de whooping cough (kinkhoest) vaccinatie. Onbegrijpelijk dat dit in NL niet in het Rijksvoorlichtingsprogramma is opgenomen. Donderdag de suikertest - we zullen zien. Andere meiden - ik ''spreek'' jullie later
Liefs voor iedereen!

Duufje: Ik snapte je opmerking helemaal mbt ''Als ik weer zwanger word, zal dat een hele lange en hele zware zwangerschap worden. Dat is best een beetje een dubbel vooruitzicht voor iets waar je tegelijkertijd zo hard op hoopt.'' Onze ervaringen zijn anders, jij hebt al een voldragen zwangerschap gehad en toch zal ik ook blij (lees: opgelucht) zijn als ze er daadwerkelijk uit is. Ik heb dat stomme idee zelfs dat ze beter af is buiten mijn lichaam dan daarbinnen en de angst om te verliezen is ook bij mij soms nog steeds aanwezig. Jouw vorige zwangerschap met eerst de slechte 20 weken echo en dan dramatische bevalling maakt helemaal dat het moeilijk zal zijn om het vertrouwen te hebben dat het allemaal goed blijft gaan en je aan het eind van de rit niet alleen bevalt, maar ook je kind mag zien opgroeien...

Nou ja, eerst maar eens zorgen dat de punctie morgen goed gaat en dat daar mooie bevruchtingen uit ontstaan. Dan hopelijk zwanger worden en de overige zorgen zijn dan voor later. In ieder geval duim ik heel hard voor je en hoop ik enorm dat het jullie gegund is nog eens ouders te worden...
Weija: Fijn te lezen dat je weer wat bent bijgekomen en lekker buiten bent geweest. Het weer in de UK was niet echt top en op kantoor is het komkommer-tijd dus ik verveel me (vakliteratuur heb ik gister al gelezen onder het mom: nu ben ik iig nuttig en dit houdt me van de straat). Zoals iedere keer hoop ik dat de embryo een plakker zal zijn. Ook bij jou is de gun-factor enorm hoog!

Boulu: Zie vervolgtopic. Heel veel sterkte morgen lieverd!
Windmolen: Over 10 dagen alweer je eerste echo. Gaat toch snel...en voor je het weet ben je weer in de race meis!
Hier ben ik vanmorgen geweest voor de whooping cough (kinkhoest) vaccinatie. Onbegrijpelijk dat dit in NL niet in het Rijksvoorlichtingsprogramma is opgenomen. Donderdag de suikertest - we zullen zien. Andere meiden - ik ''spreek'' jullie later