Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

woensdag 10 mei 2017 om 16:31
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
.

Wachten op start | miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje |
Prikken & slikken | rojali |
Wachten op cryo-tp | Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4 |
In de wachtweken | Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug) |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 |
okt 2015 |
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) | ICSI2 | wachten op start (sept) |
VUmc |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x |
IVF3 | 2 cryo's | IVF1&2: NL IVF3:Dusseldorf |
Duufje (39/43) |
2013 | Dec 2015 | zeer slechte zaadkwaliteit ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆ |
ICSI2 | start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt | ? |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
abusu (39) |
2014 | 2014 | alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad ICSI1 niet zwanger |
ICSI2 | verse tp niet zwanger (1 cryo) |
MCK |
Animal2307 (36/36+) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) niet gelukt |
IVF/ICSI3 | wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp | Dusseldorf |
boulu (?) |
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w) | |||||
miillaa | IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie | IVF1.2 | wachten op verder onderzoek | |||
MevrouwStippel (36/39) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
wachten op start (±augustus '17) |
AMC | ||
Lilly53 | verstoring LH, azoospermie | ICSI1 | wachten op start | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's | ICSI2 | start mei '17, 2e ronde aug'17? | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider |
IVF1 | wachten op start (Sept) |
||
Zizo (33/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel | |
doces (28/30) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit | ICSI | ICSI 1 mei '17 | privé |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF |
IVF2 | wachten op start september | |
windmolen (32/38) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI gehad | IVF/ICSI1 | eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos | |
rojali | Okt 2015 | Jul 2017 | HSG gehad, verkleving door chlamidia | IVF 1 | ? | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | IVF/ICSI | Start prikken 5/8 X |
|
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames! |
ZWANGER!

*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.

*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.

rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd

dinsdag 1 augustus 2017 om 20:45
@fruity, mooi dat de punctie er op zit. 3 eicellen is misschien niet veel maar hopelijk wel genoeg. Wanneer horen jullie of er bevruchting en zijn?
@duufje, gefeliciteerd met jullie huis. Leuke vooruitzichten. Zijn jullie al druk tekeningen aan het maken over de indeling enzo? Ergens lijkt het mij ook wel leuk, zo'n opknapper. Dan kun je er wel echt je eigen ding van maken. Alleen ben ik bang dat dan vooral mijn vriend aan het klussen is
@baggel, ja ik trouw in het wit. Heb een mooie a-lijn jurk met knal roze schoenen
. Wij houden ook wel een feest savonds dus we pakken wel uit. Als het goed is doen we dit ook maar 1x. Maar klein trouwen heeft ook wel wat hoor. Op het feest komen nu ooms en tantes waar ik niet zo veel mee heb, maar dat wilde mijn vriend. Bij klein dan nodig je ook echt alleen maar dierbaren uit.
@hosta, jij nog gefeliciteerd! Heb je al een datum voor de eerste echo?
Edit: Ik lees net in het vervolg topic dat je al een echo hebt gehad. Super dat je een kloppend hartje hebt gezien.
@duufje, gefeliciteerd met jullie huis. Leuke vooruitzichten. Zijn jullie al druk tekeningen aan het maken over de indeling enzo? Ergens lijkt het mij ook wel leuk, zo'n opknapper. Dan kun je er wel echt je eigen ding van maken. Alleen ben ik bang dat dan vooral mijn vriend aan het klussen is

@baggel, ja ik trouw in het wit. Heb een mooie a-lijn jurk met knal roze schoenen

@hosta, jij nog gefeliciteerd! Heb je al een datum voor de eerste echo?
Edit: Ik lees net in het vervolg topic dat je al een echo hebt gehad. Super dat je een kloppend hartje hebt gezien.

dinsdag 1 augustus 2017 om 21:51
Fruity, ik hoop dat de ICSI zijn werk doet en jullie minstens 2 bevruchtingen hebben, 3 zou natuurlijk helemaal mooi zijn. Spannend meid!
Zizo, ik hoop voor je dat alles snel rustig wordt in jouw buik. Bah! Het risico van ovariumtorsi is natuurlijk aanwezig bij IVF, maar om te horen dat het ook daadwerkelijk echt gebeurd is wel heel erg heftig en dan ben jij ook nog eens diegene die het moet overkomen.
Duuf, ik snap dat je het liefst een paar dagen zou willen slapen om voor de tp pas wakker te worden. Ik ga hard voor je duimen dat je een topscore aan perfecte eicellen hebt, dan heb je die hobbel alvast overwonnen.
Rucio, welkom! Toen ik veel follikels ging aanmaken, moest ik vooral vaak plassen en zat ik met eten met een half portie al behoorlijk vol. Geen pijn oid gehad, behalve een vol en ongemakkelijk gevoel.
Man met eicellen op pad: ik heb hem maar gezegd dat hij er goed op moest passen
Het leek mij ook heel erg lastig voor hem dat ik eerst een niet pijnvrije punctie had, dan mij alleen moeten laten en 50 min rijden. En dan daar de "productiekamer" in. En natuurlijk kwam hij daar elke keer dezelfde man tegen. Dus hij wist precies wat hij gedaan had. Hij vond het mensonterend op dat moment, maar mocht van zichzelf niet klagen. Maar hij heeft daar best even last van gehad.
Scratch, ik krijg hem donderdag als het goed is, alleen ga ik onder narcose, dus kan ik je er niets over vertellen of het vervelend was of niet. Ik hoop ook dat de scratch zijn werk net zo goed gaat doen als bij Hosta! Lijkt me namelijk echt ontzettend onvoorstelbaar gaaf!! Fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien!
Hier is het duidelijk geen komkommertijd. Ik heb eigenlijk geen tijd om donderdag een halve werkdag te missen
Haha! Gelukkig werkt de assistente keihard en is volgende week de andere assistente weer terug van vakantie. De dagen gaan zo wel extra hard.
Zizo, ik hoop voor je dat alles snel rustig wordt in jouw buik. Bah! Het risico van ovariumtorsi is natuurlijk aanwezig bij IVF, maar om te horen dat het ook daadwerkelijk echt gebeurd is wel heel erg heftig en dan ben jij ook nog eens diegene die het moet overkomen.
Duuf, ik snap dat je het liefst een paar dagen zou willen slapen om voor de tp pas wakker te worden. Ik ga hard voor je duimen dat je een topscore aan perfecte eicellen hebt, dan heb je die hobbel alvast overwonnen.
Rucio, welkom! Toen ik veel follikels ging aanmaken, moest ik vooral vaak plassen en zat ik met eten met een half portie al behoorlijk vol. Geen pijn oid gehad, behalve een vol en ongemakkelijk gevoel.
Man met eicellen op pad: ik heb hem maar gezegd dat hij er goed op moest passen

Scratch, ik krijg hem donderdag als het goed is, alleen ga ik onder narcose, dus kan ik je er niets over vertellen of het vervelend was of niet. Ik hoop ook dat de scratch zijn werk net zo goed gaat doen als bij Hosta! Lijkt me namelijk echt ontzettend onvoorstelbaar gaaf!! Fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien!
Hier is het duidelijk geen komkommertijd. Ik heb eigenlijk geen tijd om donderdag een halve werkdag te missen

woensdag 2 augustus 2017 om 08:31
Dankjewel lieve Weija!! Ik zie niet op tegen de vlokkentest maar vind het vooral heel spannend of ons kindje nog leeft en of het het niet te moeilijk heeft. Daarnaast of het vocht is toegenomen of niet.
Duufje, heel veel succes ook vandaag!! Ik hoop dat er het aantal eicellen gevonden worden waarvan je eerder niet had kunnen dromen!!
woensdag 2 augustus 2017 om 09:12
Duufje succes vandaag hopen op een mooi aantal eicellen.
Rucio welkom! Gaat dus lekker in een treinvaart voor jou. Fijn dat je goed reageert op de hormonen. Ik voel het alleen links maar begreep vorige week bij de punctie dat deze eierstok op mijn baarmoeder ligt en dat dat de reden is dat ik die altijd voel tijdens mijn ovulatie. Rechts voel ik meestal niks terwijl de laatste keer de meeste eicellen rechts zaten.
Hosta wat bijzonder zeg en gefeliciteerd!
Animal succes morgen! Doen ze een scratch altijd bij een tweede poging of moet je uitgekozen worden? Kun je daar ook zelf om vragen?
Boulu succes vandaag hopelijk krijg je meer duidelijkheid over het kindje.
Ik heb echt last van mijn darmen sinds gisteren moet constant naar de wc
Tot nu zijn we best open geweest naar onze familie en vrienden over het hele IVF traject, maar de testdatum en het vervolg willen we voor onszelf houden zwanger of niet zwanger. Vind het best lastig om dat duidelijk te maken vooral naar onze ouders..omdat zij het zien als " goed bedoelde interesse".

Rucio welkom! Gaat dus lekker in een treinvaart voor jou. Fijn dat je goed reageert op de hormonen. Ik voel het alleen links maar begreep vorige week bij de punctie dat deze eierstok op mijn baarmoeder ligt en dat dat de reden is dat ik die altijd voel tijdens mijn ovulatie. Rechts voel ik meestal niks terwijl de laatste keer de meeste eicellen rechts zaten.
Hosta wat bijzonder zeg en gefeliciteerd!

Animal succes morgen! Doen ze een scratch altijd bij een tweede poging of moet je uitgekozen worden? Kun je daar ook zelf om vragen?
Boulu succes vandaag hopelijk krijg je meer duidelijkheid over het kindje.

Ik heb echt last van mijn darmen sinds gisteren moet constant naar de wc

Tot nu zijn we best open geweest naar onze familie en vrienden over het hele IVF traject, maar de testdatum en het vervolg willen we voor onszelf houden zwanger of niet zwanger. Vind het best lastig om dat duidelijk te maken vooral naar onze ouders..omdat zij het zien als " goed bedoelde interesse".

Shine bright like a diamond
woensdag 2 augustus 2017 om 10:34
diamond jij vroeg t geloof ik aan animal. Maar heb hier de uitleg bij de hand en voel me zo vrij om je vraag te beantwoorden. Er loopt een grote studie in nl mbt scratching. Bij 2e ivf kun je gevraagd worden mee te doen in onderzoek. Je wordt dan anoniem in een van de 2 groepen geloot. Een groep met scratch en de controlegroep zonder. Ik denk dat om een scrstch vragen op dit moment nog niet gebruikelijk is, dat men graag eerst onderzoek afwacht. Maar wellicht kun je ook mee in onderzoek.
Meer info: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
Meer info: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
woensdag 2 augustus 2017 om 10:50
Miekje: Nog even een aanvulling - van elke keer dat ik een scratch liet doen (+embryo glue) ben ik daadwerkelijk zwanger geworden van de TP (3x). Of het daardoor komt en/of geholpen heeft kan ik niet zeggen. Ik vond het, op de laatste keer na, niet extreem pijnlijk overigens (dat is ook weer niet maatgevend, want ik vond de punctie ook 'meevallen'...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 2 augustus 2017 om 11:05
Punctie viel weer enorm mee. Weet niet of het iets is om blij mee te zijn, maar ik heb nu 4 zo goed als pijnloze puncties gehad
Er zijn 6 mooie follikels aangeprikt (en 2 kleine en 1 overrijpe). 4 bruikbare eicellen gevonden. Voor mijn doen is dat best goed, maar ben er toch een beetje teleurgesteld over. Nu de komende twee dagen doorkomen en dan horen we zaterdagochtend of er 's middags een terugplaatsing is.

Er zijn 6 mooie follikels aangeprikt (en 2 kleine en 1 overrijpe). 4 bruikbare eicellen gevonden. Voor mijn doen is dat best goed, maar ben er toch een beetje teleurgesteld over. Nu de komende twee dagen doorkomen en dan horen we zaterdagochtend of er 's middags een terugplaatsing is.
woensdag 2 augustus 2017 om 11:13
Duufje; Jammer van de twee kleintjes en die ene overrijpe eicel, maar dit is desondanks een nette score, daarbij rekening houdend met het feit dat je moeilijk te stimuleren bent. Fijn dat het erop zit en ik duim enorm op goede bevruchtingen dit keer. Ik hoop zo dat je zaterdag een TP hebt (en stiekem een cryo of 2/3...)! Liefs
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 2 augustus 2017 om 11:17
Miekje Dank je, ik had ook al wat zitten googelen, mooie kans als je uitgekozen wordt! Ik lees wel veelbelovende resultaten na de scratch..dus wie weet ook voor jou.
Duufje Gelukkig dat ook deze punctie je meeviel mooie score ook als er alleen 4 mee kunnen doen.
Duim voor je dat ze goed doorgroeien zodat je iig zaterdag een TP kan hebben en wie weet met cryo's. Ik loop precies een week voor op jou.
Duufje Gelukkig dat ook deze punctie je meeviel mooie score ook als er alleen 4 mee kunnen doen.

Shine bright like a diamond
woensdag 2 augustus 2017 om 11:48
Spannend Duufje! Fijn dat het zo meeviel.
Boulu, heel veel sterkte vandaag.
Diamond, ik vind het ook lastig wat je aan wie vertelt. Ik vroeg aan mijn man hoe hij dat ziet maar hij durft er nog niet over na te denken en zei dat zien we dan wel. Ik zou het ook graag nog voor mezelf houden maar ik wil mensen ook niet voorliegen, er wordt zo met ons meegeleefd. Eerst de komende weken maar afwachten.
Boulu, heel veel sterkte vandaag.
Diamond, ik vind het ook lastig wat je aan wie vertelt. Ik vroeg aan mijn man hoe hij dat ziet maar hij durft er nog niet over na te denken en zei dat zien we dan wel. Ik zou het ook graag nog voor mezelf houden maar ik wil mensen ook niet voorliegen, er wordt zo met ons meegeleefd. Eerst de komende weken maar afwachten.
woensdag 2 augustus 2017 om 12:09
Hosta, wauw gefeliciteerd!! Fijn om nog eens positief nieuws te lezen!
Anima; succes met de scratch donderdag! Hoop inderdaad dat het voor jou net zo vruchtbaar (hihi) mag zijn als bij hosta!!
Duufje 4 eicellen is mooi hoor! Hopelijk snel verder en misschien nog 1 of meer cryo's! Ik hoop mee voor jou!
Diamond, snap het ergens ook wel dat je het geheim wil houden! Ik zou het nu niet meer kunnen, ouders gaan het vrij snel weten bij mij als het zo ver zou zijn! Zou gewoon té blij zijn om het voor mezelf te houden ook!
Boulu, sterkte en succes vandaag!
Rucio welkom hier!
Oké ik ga nu ontzettend dom klinken, maar wat is die scratch precies?
vind het niet meteen op internet? Misschien ken ik het in Belgie wel onder een andere benaming, maar zegt me niet meteen iets!
Ik heb vanmorgen de controle echo gehad, bms was 11mm dik, wat mooi was volgens de arts! Straks bellen ze me op voor het vervolgtraject (wanneer ontdooiing + terugplaatsing) dus spannend!!
Anima; succes met de scratch donderdag! Hoop inderdaad dat het voor jou net zo vruchtbaar (hihi) mag zijn als bij hosta!!
Duufje 4 eicellen is mooi hoor! Hopelijk snel verder en misschien nog 1 of meer cryo's! Ik hoop mee voor jou!
Diamond, snap het ergens ook wel dat je het geheim wil houden! Ik zou het nu niet meer kunnen, ouders gaan het vrij snel weten bij mij als het zo ver zou zijn! Zou gewoon té blij zijn om het voor mezelf te houden ook!
Boulu, sterkte en succes vandaag!
Rucio welkom hier!
Oké ik ga nu ontzettend dom klinken, maar wat is die scratch precies?

Ik heb vanmorgen de controle echo gehad, bms was 11mm dik, wat mooi was volgens de arts! Straks bellen ze me op voor het vervolgtraject (wanneer ontdooiing + terugplaatsing) dus spannend!!
woensdag 2 augustus 2017 om 12:18
Bij een scratch wordt er als het ware een kras gemaakt in je baarmoeder. Volgens de theorie zou dit de innestelling bevorderen.
http://www.yourivfjourney.com/endometri ... k-for-you/
Of in het Nederlands:
https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
Het is even gevoelig en ongemakkelijk (en soms heb je een nabloeding). De laatste keer vond ik het even gemeen zeer doen en bleef ik 2/3 dagen bloedverlies houden, bij Dr H., maar de andere twee keer vond ik het een piece of cake - dat gezegd hebbende, Dr A. was ook meer ''gentle'' in zijn benadering

woensdag 2 augustus 2017 om 12:24

woensdag 2 augustus 2017 om 12:43
Selin: Ik hoop dat ik je vragen zo veel mogelijk heb kunnen beantwoorden, maar als je meer vragen hebt, stel ze gerust.
Rucio: Welkom hier.
Diamond: Altijd lastig aan wie je wat wil vertellen. Tijdens de eerste IVF heb ik mijn mond gehouden, ook dat wij er uberhaupt mee bezig waren. Mijn moeder, tante en ex-schoonzus en beste vriendin wisten ervan, maar ook niet alles van de hoed en de rand. Toen ik net aan het slikken/prikken was bleek dat de (volwassen) dochter van mijn man net zwanger was en toen vonden mijn man en ik dat wij tov van zijn kinderen tot uitleg verplicht waren over waar wij mee bezig waren. Dat viel bij de dochter niet helemaal in goede aarde en heeft mij heel lang dwars gezeten. En dat is soms het probleem van vertellen: dat kan verwachtingen creeren naar anderen toe en als die verwachtingen niet worden waargemaakt kan je dat dwars gaan zitten, zoals dat bij mij het geval was. Aan de andere kant ben ik er op mijn werk heel erg open over geweest en dat was prima. Ik heb m.u.v. 1 collega nooit verteld wanneer ik een TP had of wanneer ik kon testen - daar zou ik alleen maar zenuwachtig van worden. Over het algemeen zijn ze er op kantoor altijd heel erg ok mee omgegaan.
Mijn vader wist het pas na de 1e VMK en mijn moeder had ik tot voor kort helemaal niet verteld over de 2e VMK. Die leefde weer te veel mee. Had haar met de 1e VMK huilend aan de telefoon terwijl ik al wel even genoeg aan mezelf had. Het is voor de omgeving ook niet altijd makkelijk denk ik. Daarom is het zo fijn dat dit forum er is. Omdat iedereen hier als geen ander weet hoeveel moois de MMM je kan brengen, maar ook dat de weg ernaar toe vol hobbels en kuilen zit.
Rucio: Welkom hier.
Diamond: Altijd lastig aan wie je wat wil vertellen. Tijdens de eerste IVF heb ik mijn mond gehouden, ook dat wij er uberhaupt mee bezig waren. Mijn moeder, tante en ex-schoonzus en beste vriendin wisten ervan, maar ook niet alles van de hoed en de rand. Toen ik net aan het slikken/prikken was bleek dat de (volwassen) dochter van mijn man net zwanger was en toen vonden mijn man en ik dat wij tov van zijn kinderen tot uitleg verplicht waren over waar wij mee bezig waren. Dat viel bij de dochter niet helemaal in goede aarde en heeft mij heel lang dwars gezeten. En dat is soms het probleem van vertellen: dat kan verwachtingen creeren naar anderen toe en als die verwachtingen niet worden waargemaakt kan je dat dwars gaan zitten, zoals dat bij mij het geval was. Aan de andere kant ben ik er op mijn werk heel erg open over geweest en dat was prima. Ik heb m.u.v. 1 collega nooit verteld wanneer ik een TP had of wanneer ik kon testen - daar zou ik alleen maar zenuwachtig van worden. Over het algemeen zijn ze er op kantoor altijd heel erg ok mee omgegaan.
Mijn vader wist het pas na de 1e VMK en mijn moeder had ik tot voor kort helemaal niet verteld over de 2e VMK. Die leefde weer te veel mee. Had haar met de 1e VMK huilend aan de telefoon terwijl ik al wel even genoeg aan mezelf had. Het is voor de omgeving ook niet altijd makkelijk denk ik. Daarom is het zo fijn dat dit forum er is. Omdat iedereen hier als geen ander weet hoeveel moois de MMM je kan brengen, maar ook dat de weg ernaar toe vol hobbels en kuilen zit.