Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Twin84 schreef:
16-09-2017 16:18
@ animal: voordat het te lang en persoonlijk wordt. Mijn oudste zus en partner zaten net iets verder in het traject. Helaas bij hen ook slechte zaadkwaliteit. Omdat haar vriend een keer een redelijk goed semenmonster had mochten zij 3 x iui proberen en zijn toen gelukkig van de derde poging zwanger geraakt.
Ze hebben het alleen toen zo ongevoelig verteld. Wij hadden net slecht nieuws gehad. Ik denk dat ze gewoon niet wisten hoe ze het aan ons moesten vertellen maar zij hebben eerste mijn ouders en zusje op de hoogte gesteld en wij kregen tussen neus en lippen door te horen dat ze 4,5 week zwanger was (tijdens het eten).

Mijn man trok echt wit weg en ik zag dat het hem heel veel deed. Het was toen pakjesavond en de hele avond ging het over die zwangerschap. Was heel moeilijk maar we hebben op onze tanden gebeten, gefeliciteerd en geprobeerd een gezellig avond te hebben. De ochtend daarna (we bleven met iedereen bij mij ouders slapen) ging me echt te ver. Mijn moeder had onze oude babyspullen tevoorschijn getoverd en mijn babykleertjes werden onder mijn neus door aan mijn zus gegeven. Dat deed echt heel veel pijn.
Ik heb ook toen aangegeven dat ik er moeite mee had dat niemand van hen vroeg of het met mij en mijn man wel oke ging. Wij zijn heus wel blij voor mijn zus en haar vriend maar het is zo moeilijk omdat je daarnaast zo'n groot verdriet hebt om je eigen situatie. We zijn toen rustig naar huis vertrokken. 's Avonds belde mijn moeder nog en ik heb toen nogmaals aangegeven dat ik het een zwaar weekend vond. Mijn vader vond het toen belangrijk te melden dat hij mij kwalijk nam dat hij door mij niet blij kon zijn dat hij opa werd.
Ondertussen lag ook mijn oma (met wie ik een heel goede band had) op sterven. Het was december 2016 gewoon echt allemaal te veel. Daarna zijn er tussen mij en mijn ouders en zussen nog zoveel nare voorvallen geweest dat ik ervoor gekozen heb het contact voorlopig te verbreken. Ze zorgen voor heel veel stress, spanning en negativiteit in mijn leven en dat wilde ik niet meer. Maar al met al in combinatie met ICSI een erg zware tijd.

En nu is het alweer een lang verhaal geworden. Ik loop inmiddels ook bij een psycholoog en voelt goed om er met een professional over te kunnen praten. Al helpt het hier neertypen ook wel een beetje
Twin, ik was een pagina vergeten te lezen en lees nu deze post van jou. Wat een nare ervaringen met je familie! Juist de mensen waar je in deze moeilijke tijden steun aan moet hebben en dan klinkt het alsof ze vooral met zichzelf bezig zijn. Iedereen heeft natuurlijk z´n eigen verdriet in zo´n traject, maar zoals zij zich tegenover jou gedragen hebben, is echt gevoelloos. Dat jij het plezier voor je vader om opa te worden zou hebben verpest, echt ongelooflijk! En erg verdrietig dat je moeder jouw kleertjes zo weggaf, dat is zo naar om te lezen. Ik heb juist (zelfs op afstand) heel veel steun aan m´n familie en iedereen leeft erg mee. M´n zus kreeg ook een kindje tijdens ons traject, maar is zich erg bewust hoe confronterend dat voor ons kan zijn (terwijl ik juist heel blij voor haar was). Ik snap goed dat je zulke negatieve invloeden uit je leven moet bannen op dit moment, hoewel een breuk met je familie neem ik aan ook voor veel verdriet zorgt. Goed dat je nu bij een psycholoog loopt, hopelijk helpt het je!
Mijn duimen draaien voor Miekje en Ginger. Ik hoop dat de punctie meevalt en een goede opbrengst heeft!

Aan alle andere dank voor jullie steun en reacties op mijn verhaal (o.a. paloma, duufje, diamond en animal) Vooral dank aan flipje qua uitleg en ondersteuning qua technische kant. Geeft me rust.

Vandaag weer echo gehad. Ik heb echt veel follikels (deze arts noemde geen aantallen maar het meten duurde lang) en de grootste zijn nu 17,5/17,8 mm. Overstimulatie ligt op de loer dus ik moest weer bloedprikken. Hoor vanmiddag wat de uitslag is en of we zo doorgaan. In slechts enkele gevallen komt er geen punctie maar ik meot er rekening mee gaan houden dat ik geen verse TP krijg. Dat voelt wel echt klote.

Voor nu voel ik mij nog goed. Ik weeg mezelf elke ochtend, meet de omtrek van mijn buik (lekker confronterend) en drink veel water. Dit moest ook van de arts maar ik was dit zelf al gaan doen. Er was nu nog nergens vocht te zien en alles zag er, op de vele follikels na, goed uit.

Krijg nu wel een naar gevoel in mijn buik maar dat hoort blijkbaar, zeker gezien de hoeveelheid en grote van de follikels. Vooral rechts, links zag ze 7 grote en een hele hoop kleinere (rond de 10mm). Ze moeten helaas wel allemaal aangeprikt tijdens de punctie, ook al zijn ze nog niet zo groot.

@ fruity: ik ben helaas bekend met depressies. Ik weet dat er antidepressiva zijn waarvan wel bekend is dat ze goed kunnen tijdens een zwangerschap. Goed inderdaad dat je HA je goed heeft opgevangen. Je weet me te vinden als je erover wil praten al begrijp ik dat al het advies ook vervelend kan werken. Het traject en zeker wat jij nu hebt meegemaakt is gewoon heel zwaar. Ik wil alleen maar zeggen: een depressie is niets om je over te schamen. Er is goede hulp en het kan echt beter worden ook al voelt dat misschien nu niet zo. Hou je taai, ik denk aan je (zeker omdat ik weet hoe depressies voelen, echt super klote voor je)!
Dank voor de steun. Punctie was minder pijnlijk dan vorige keer. Nu op weg naar lab.
@doces alles moet aangeprikt ook de grote en kleintjes...
@miekje, fijn dat het minder pijnlijk was. Nu rustig bijkomen? Ik duim voor veel bevruchtingen en goed delende embryo's!

iemand enig idee met welke pijn je aan de bel moet trekken? Ik krijg nu toch wel buikpijn merk ik.... Achja, ze bellen me toch zo vanuit het ziekenhuis
Diamond, denk dat het hetzelfde is idd (maar ik ben nog n leek). 'Leuk' dat we samen met Flip opgaan.Nu op weg naar ziekenhuis voor prikinstructie (ik zie het prikken maar als n leuke nieuwe vaardigheid die altijd van pas kan komen...)
@sense Ik moest echt héél hard lachen om je laatste opmerking. Je wilt niet weten hoe gespannen ik destijds was voor die eerste prik.
(Hoewel flipman nog steeds enorm onder de indruk is van hoe koelbloedig ik kennelijk juist overkwam.. :rofl: )
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Hoi! Bedankt voor alle lieve woorden :)! Miekje fijn dat het meeviel!

Mijn punctie ging oke. Ik kreeg 10mg diazepam en een pethidine shot in mijn bil. Daarnaast inwendig 2 verdovingen. Eerlijk is eerlijk het is heftig, maar te doen. Ik was zo stoned als een garnaal en daarom voelde het alsof het maar een minuutje duurde. Ben heel blij dat dit achter de rug is.

Opbrengst is 9 eitjes, is dit goed? Kan ik niet helemaal inschatten. Donderdagochtend horen we of we mogen komen voor de tp.
Ff gebeld met DD. Ze hadden die van 1-8 binnen. DIe van mij is op 3-8 afgenomen. Als ik maandag nog niets gehoord heb, dan moest ik even mailen. Maar zo te horen zijn ze er erg secuur mee, dat ze binnen 24 uur bellen na het binnenkomen van de uitslag. En dan zou het allemaal net wel/net niet kunnen om voor een cryo te gaan, daarom adviseerde ze ook om maandag te mailen, zodat we niet in tijdsnood komen.

Ginger, ik vind 9 een topscore! Hoeveel follikels had je? Fijn dat het mee viel en dat je flink onder de indruk van de medicatie was.

Miekje, fijn dat de punctie minder pijnlijk was. Ik ben benieuwd naar de opbrengst!
@ginger ik vind 9 een heel mooie score.

Hier niet platgespoten 1 zetpil en 2 verdovingsspuiten. Helaas maar 3 eicellen (stuk of 11 follikels geprikt) daar zijn we erg teleurgesteld over. Die mevrouw van het lab leek ook teleurgesteld. Nu maar hopen dat dit wel 3 kanjers zijn en dat het een mooi kindje oplevert.
Ik verblijf de rest van de dag maar op de bank. Balend en hopend. Heb nu een heel down gevoel waar ik vorige keer veel meer pijn en last had maar wel veel optimistischer was. Niet dat het eindresultaat toen fijn was... geen pijl op te trekken dus. Ik zwelg maar in zelfmedelijden vandaag mag best vind ik.
@animal goed dat je gebeld hebt!
Ginger, 9 is zeker een mooie score! Hopelijk leidt het tot een mooi aantal embryo's! :cheer:

Miekje, bij mijn punctie hebben ze ook heel veel aangeprikt en ook bij mij was het eindresultaat (slechts) 3 bruikbare eicellen. Ik kan me goed voorstellen dat je wat teleurgesteld bent, dat was ik ook. Maar kop op, wie weet zit jouw kindje wel bij een van deze drie eicellen. Nu lekker bijkomen! :bigkiss:
Och Miekje, zo herkenbaar die teleurstelling! Bij mij ook slechts vier eicellen waarvan drie rijp genoeg. Hopelijk zijn ze van goede kwaliteit en dan kan het natuurlijk wel een mooi embryo opleveren. Rustig aan! :hug:

Ginger wat een topscore! Ik zou er jaloers op zijn. Bij mij leverde het hooguit drie op en zoals je nu ook bij Miekje ziet is negen echt heel goed. Hopelijk levert het goede bevruchtingen op.

Sense, make my day! :rofl:

Baggal heb je het leuk gehad met je familie afgelopen weekend? Hoe loopt de huizenjacht?

Twin gewoon het zkh bellen. Beter een keer te veel dan te weinig!

Hier toch twijfels over mijn buikpijn en ziekzijn. Het is niet hevig, maar toch. Vanmiddag het zkh gebeld. Volgens verpleegkundige zou ik deze klachten nu niet meer mogen hebben. Er wordt nu overlegd en ik word zo teruggebeld.
ik heb net bericht gehad van het ziekenhuis. Bloed ziet er nog goed uit dus vandaag en morgen gewoon nog 175 eenheden gonal-f spuiten.

Ik heb nog gevraagd naar de steken in mijn buik. Was volgens haar niet alarmerend. Ik moest maar rustig aan doen en veel drinken.

@ miekje: ohh, begrijp heel goed dat je dat teleurstellend vind en dat je baalt. Mijn arts zei ook steeds over het slechte zaad: je hebt er maar eentje nodig. Maarja, daar heb je zo weinig aan op dat moment. Ik ga voor je duimen en hoop op prachtige embryo's!

Zizo: beterschap
hoi allemaal!

Ik lees en schrijf graag weer mee!

De dames die de punctie gehad hebben vandaag: Ik heb aan jullie gedacht! Miekje 3 is beter dan geen! duim voor jou en ook voor Ginger dat er mooie, sterke embryo's uit mogen komen!!!

Ik zou vandaag gaan starten met de decapeptyl maar... werd ineens 8 dagen eerder ongesteld.. dus.. gebeld naar zh en tijdens dat ik de prikinstructie had werd bekend dat het schema nu niet meer klopt en aangepast is en vanaf vandaag ga ik aan de pil.
Ben behoorlijk teleurgesteld moet ik eerlijk bekennen maar goed....het lichaam is niet te sturen zo blijkt maar weer.. moet het ermee doen.
anoniem_63b9f4c22450c wijzigde dit bericht op 31-01-2018 16:43
7.77% gewijzigd
Ik kom even om het hoekje Miekje een knuffel geven :hug: Ga heel hard voor je duimen dat deze drie eicellen mooie embryo's opleveren en dat er eentje blijft plakken :heart:
Ik had vanmorgen een hele lap tekst uit mijn toetsenbord gerkegen - was het opeens weg >:-( Ik moest echt even aan de klus dus hierbij alsnog een poging.

Waar ik jou in mijn verdwenen post van vanmorgen nog succes wenste Miekje, zie ik nu dat de punctie inmiddels achter de rug is. Ik kan me voorstellen dat met 11 follikels dit niet is waar je op hoopte. Natuurlijk liever 3 met top kwaliteit dan 11 van middelmatige of slechte kwaliteit, maar het idee meer achter de hand te hebben is gewoon prettig en dat zit er nu even niet in. Dikke knuffel en laten we toch hopen dat er mooie embryo's uit ontstaan.

Gingerspice
Hoe voel je je? Ik denk dat 9 eitjes een prima score is. Vaak valt er nog iets af, maar ik hoop ook dat er mooie bevruchtingen uitkomen.

Twin: Fijn dat je bloed waardes nog goed zijn. Ik vind het knap dat je man NA de punctie zich nog even kan ''terugtrekken'' in de herenkamer voor zijn bijdrage. Ik zou pleiten voor ervoor zoals bij Zizo en Miekje het geval is, want hij ziet je daar toch lijden en het romantische beeld van een kind maken is dan opeens wel heel ver te zoeken. In Engeland mocht mijn man niet mee overigens. Dat is ook heel apart - je neemt even afscheid en zegt tegen je partner: ''doe je best, he?!'' :facepalm:
Vooral goed blijven drinken Twin - je wil echt geen OHSS.

Flipje: Fijn dat je geen pijn ervaren hebt met de Deca gister. Ik las in je eigen topic je shopjes van F. en dat onroerde me een beetje :( . Ik hoop dat je over niet al te lange tijd meer dan 2 schopjes mag ervaren. Ik vind het prima om te bloggen. Ik keek even tussen mijn oude berichtjes, maar volgens mij hebben wij sinds de nieuwe interface geen PB-tjes meer uitgewisseld. Volgens mij schreef Piene ergens dat zij met jou op Facebook zat - ik heb er geen bezwaar tegen als Piene mijn gegevens aan jou geeft zodat we via messenger kunnen werken, mits jij dat natuurlijk ook een goed idee vindt.
Met eventuele herkenbaarheid heb ik niet zo heel veel moeite vwb een blog. Natuurlijk zijn er wel eens gevoelens die ik in het traject hier uit, maar ik vind het geen schande dat mijn zwangerschap via IVF/ICSI tot stand is gekomen. Sterker nog, ik vind ons allemaal helden hier met enorm veel doorzettingsvermogen.

Zizo: Jeetje - nog steeds klachten hier. Dat klinkt niet fijn en erg lang. Goed dat je er achteraan gaat. Ik hoop enorm dat je snel hersteld. En jouw leidinggevende mag ook weer eens in haar hok geduwd worden zeg. Hoewel ik begrijp dat het voor mensen die niet in de MMM zitten lastiger is om je te verplaatsen in mensen die een behandeling ondergaan, hou ik niet van dit soort zakelijke commentaren. Een beetje empathie zou toch mooi zijn.

Selin: Doe waar je je goed bij voelt mbt meeschrijven of meelezen. Ik hoop dat je cyclus zich snel hersteld zodat je weer vooruit kan kijken naar een volgende TP. Hoe is je man eronder? Ik hoop dat jullie wat steun hebben aan elkaar. :redrose:

Animal: goed dat je naar DD gebeld hebt en er dus bovenop zit. Het wordt ook wel tijd voor de NK cellen uitslag - zeker als je weer een TP wil. Wat je zegt over je verjaardag snap ik. Als je bezig bent voel je de tijd soms zo uit je handen glippen. Ik had dat altijd met mijn man - zo van als ik nu niet zwanger ben dan is het straks helemaal laat. Kon daar soms heel cynisch aan toevoegen: kan hij straks de rollator duwen en ik de kinderwagen (serieus: zo erg is het ook niet hoor - hij is super actief en fit, maar toch ;-D ). Ik snap je dus helemaal.

Rucio: Ik hoop ook dat bij jou de cyclus weer snel op gang komt.

Windmolen: Ik hoop dat je een fijne vakantie had. En dat je echo van woensdag prima is!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Miekje jammer dat je uit 11 folikels maar 3 eicellen hebt. Ik hoop dat ze alle drie mooie embryos opleveren. Snap heel goed dat je teleurgesteld bent.

@ zizo wat vervelend dat de nasleep zo lang is van het hele gedoe na je terugplaatsing. Ik hoop toch dat het niets is. Goed dat je gebeld hebt. ben benieuwd wat ze zeggen. Sterkte.

@ fruity wat een heftige tijd maken jullie door. Hoop heel erg dat de moedervlek goedaardig is en dat je je ook beter gaat voelen en zo antidepressiva weer kunt afbouwen. dikke knuffel en veel sterkte voor jullie beiden :hug:

@ animal hoop dat je de resultaten op tijd krijgt en dat je verder kunt! ben zo benieuwd wat er uit komt.

@ dazzle zo vervelend als je je lichaam ke zo voor de gek houdt. Helemaal als je verder wilt en je cyclus dan opeens langer duurt zonder een positieve test.

@ Flipje denk aan je. Ik hoop dat je mooie embryos krijgt, snel zwanger bent en dat het een gezonde zwangerschap is! Het is je zo gegund!!!

@ duufje leef heel erg met je mee. Het blijft ook zo oneerlijk! Ik lees en leef heel erg mee. Vooral met meiden met wie ik veel heb geschreven.

@ boulu ik denk vaak aan je. Ik hoop dat je het goed met je gaat en je snel
Weer van start kunt gaan.

Alle nieuwe meiden welkom. Ik hoop dat jullie hier steun vinden aan elkaar. Het is echt een heel groepje van meiden.
Animal, wat goed dat je gebeld hebt en ik hoop heel hard met je mee dat je deze cyclus weer een tp kan hebben!

Miekje en Ginger fijn dat de punctie er op zit! Lekker een dagje (of twee) bijkomen en dan hopelijk heel mooie bevruchtingen voor jullie alle twee.
Allen bedankt voor de steun! Heel fijn!! Idd hopen dat het 3 super eicellen zijn! Ik blijf lekker even op de bank hangen en laat me vertroetelen. Morgen maar eens kijken of ik ga werken

Echt balen zizo dat je blijft kwakkelen! Liefs

@baggal mijn man moest ook na de punctie in het labziekenhuis naar het kamertje. Nadat we de koffer met eicellen hadden afgeleverd. Gelukkig was het dit keer n minder horror ervaring dan 1e punctie. Ik geloof dat hij daar nog wel nachtmerries van had.

Ginger beetje bijgekomen? Veel drinken hoor en rustig aan! Doe ik ook. Nu toch nog wel wat buikpijn
En omdat ik nog niet iedereen gehad had...

Fruity: Ik denk dat het goed is dat je aan de bel hebt getrokken en hulp krijgt. Ik denk dat ik achteraf net iets te veel focus op mijn werk gelegd heb en dat ik dat soms nu terug krijg. Ik zag er, om andere redden dan Paloma, vanaf onder het mom: zelfredzaamheid, maar dat is complete onzin. Het is juist beter om tijdig hulp in te schakelen.
Als je wil schrijven zijn we er voor je en als je dat liever even niet doet is dat natuurlijk ook goed :hug: .

Diamond: De eerste prik lucrin alweer! En morgen staat je koelkast weer helemaal vol. Ik duim voor een succesvolle ronde.

Dazzle:
Met 8 dagen overtijd ga je toch hoop krijgen en witte testen zijn k*t. Heb je al een beetje een idee wanneer je de TP gaat krijgen? Ik blijf het wetenschappelijk debat dat draait rond een deel van het immuunsysteem dat bestaat uit NK-cellen boeiend vinden. Ik hoop dat het net het zetje geeft voor een doorgaande zwangerschap. Jij bent net als sommige andere dames ook al zo lang bezig.

Duufje: Als ik mij niet vergis heb je deze week het gesprek. Ben enorm benieuwd of de arts in het Rijstate nog met iets nieuws komt. Natuurlijk heb je de optie om je te laten bijverzekeren, maar zo veel beter als dat niet nodig is. Ik hoop dat het huis de nodige afleiding biedt.

Hier gaat het iets beter met me sinds afgelopen donderdag en de melt down bij de consultant. Nu er concreet een datum ligt probeer ik me daar aan vast te houden. Het weekend met mijn moeder en tante was gezellig. Vriendin B. was ook nog langsgekomen en de lucht over de ex is een beetje geklaard gelukkig. Haar ouders waren ook mee - en haar vader wist dat mijn moeder een wieg had gemaakt die hij wel graag wilde zien. Zorgde ook voor tranen bij de moeder van B. en dan zie je ook hoe lastig het onderwerp zwangerschap/kinderen is. Niet alleen voor ons als dames in de MMM maar ook voor dames die om sociale reden in een lastige situatie zitten... Soms denk ik wel eens: kon je maar op bestelling zwanger worden O_o

We zijn zaterdag nog eens allemaal naar het huis gegaan dat we op het oog hebben. We hebben een bod uitgebracht, maar er zijn meer kapers op de kust en de makelaar zegt dat er al een hoger bod is geweest. Ik hou er niet van uitgespeeld te worden (ik heb ook een hekel aan de meeste makelaars) en bovendien geldt dat we ons huis nog niet verkocht hebben (we hebben inmiddels 2 bezichtigingen gehad). Er hangen dus nog allerlei onzekerheden in de lucht. Ons bod wordt iig doorgegeven aan de verkopende partij. Die schijnen zelf niet in het huis te wonen (het was ook nagenoeg leeg) dus daaruit probeer ik af te leiden dat ze minder haast hebben. Er zit wel wat flexibiliteit in ons bod, maar ja - hoe ver ga je? Ik laat de onderhandelingen aan mijn man over trouwens - die is daar beter in dan ik.

Verder is dit echt mijn laatste week op kantoor. Kantoor heft aangegeven dat als het project nog doorgaat wanneer ik terug wil komen zij ook blij zijn om met mij in zee te gaan. Dat klinkt goed, maar zegt weinig in de praktijk. We gaan het zien...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Miekje: Jouw man mocht ook na de punctie? Nadat hij jou heeft zien lijden - :@@: de lust vergaat je volgens mij (al heeft mijn man vaak gezegd dat er uberhaupt weinig plezier aan ''op commondo produceren'' is...). Blijf lekker op de bank hangen en ik ga duimen voor 3 prachtige embryos!!
Ja baggal, zo'n kamertje is weinig inspirerend (al hebben we er wel lol om gehad) Maar het is hem gelukt. En nu staat hij lekker voor me te koken:)

Jij ook rustig aan hoor! Laatste loodjes
Liefs
Ik moet echt even spuien... Ik geloof dat de Progynova me vandaag over een bepaald punt heeft 'geduwd'. Ik voel me de hele dag verdrietig. Ik heb het gevoel alsof ik continu in tranen uit kan barsten, maar 'het komt niet'. Ik erger me aan lachende mensen, ik vind niks meer leuk en voel me heel somber. Als iemand me aanspreekt doe ik een soort 'toneelstukje', maar ik kan het niet voelen.

Vandaag was ik vrij maar moest wel vanavond naar school om een ouderavond te verzorgen. Daar heb ik me redelijk doorheen geworsteld, maar het ging niet zo soepel als normaal, daar baalde ik van. Ik merk dat ik gewoon opzie tegen morgen: ik moet weer de hele dag 'leuk doen' tegen leerlingen en collega's en voor mijn gevoel is dat een enorme opgave.

Kan dit allemaal door de Progynova komen? Ik voel me echt belabberd... :cry: En als dit tot een terugplaatsing leidt, moet ik dan echt nog heel lang de Progynova blijven slikken? Hoe ga ik dat volhouden???
lol, hier was de dag van de punctie destijds ook nog best een dingetje.

ook bij ons was man ná de punctie aan de beurt. omdat man -in baggal haar woorden- de 'rukbunker' niet zag zitten heeft hij een kamer gehuurd in het NH-hotel naast het ziekenhuis :rofl:

extra complicatie die dag was dat ook wij in een transportziekenhuis zaten en produceren in ziekenhuis b moest plaatsvinden. nu zou man het met de auto niet redden binnen de tijd die ervoor stond en moest hij dus met de trein. kwam hij op het station aan reed er niets ivm een springer o_o met koffertje naar de taxis gerend en die naar het ziekenhuis /hotel laten planken. wat een stress heeft man gehad die dag :proud:
doces, geen ervaring hier met progynova maar dikke knuffel :hug: want dit klinkt echt niet fijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven