Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doces, wat rot dat je je zo "vreemd" voelt. Spui en klaag hier maar lekker! Ik hoop dat het helpt de dag een beetje door te komen. Ik ben als de dood dat ik me ook zo ga voelen van de progynova en wil dat dus uitgeprobeerd hebben voor we op vakantie zouden gaan. Als ik me zo zou voelen op vakantie zoals hoe jij je nu voelt, dan sla ik wel een maand over... Ik heb medelijden met je meid! Ik hoop dat het met de utro er bij een stuk beter gaat.

Baggal, die leeftijd... TJa... ergens is het eigen schuld, waarom ook zo lang gewacht met proberen. Maar eerder waren we er niet aan toe, dus was het zeker niet verstandig geweest. En nu.. Tja, meer dan wat we er nu aan doen, kunnen we er niet aan doen.... Als ik straks jarig ben geweest is het vast helemaal over. Als het goed is heb ik op of de dag na mijn verjaardag een positieve ovulatietest, dus toch nog iets positiefs ;-) Doe je "haenig an"? (zo zeggen ze dat bij ons ;-) )

Ann, wat een drama zeg! Een hotel, trein, taxi.. Pffff...
De "Herenkamer" zoals het bij mijn man op het bordje stond... Ahum... Ons zh in NL is ook een transport kliniek. Dus man met eicellen in een box 50 min in de auto (kon hij mooi even het een en ander verwerken) om daarna daar in de herenkamer te gaan. Dat was de eerste keer wel heel heftig voor hem. HIj vond het echt man-onterend, maar mocht er van zichzelf niet over klagen aangezien het voor mij veel erger was. De 2e keer vond hij het al minder erg. Ik wist ook niet zo goed wat ik tegen hem moest zeggen. Het zal wel iets geweest zijn als "Rijd voorzichtig en bel als je meer weet!"
In DD mocht hij mee en was het: "Tot zo!" En 2 min later (ja, hallo, zo snel is hij nu ook weer niet...) werd ik gehaald voor de narcose. En kreeg ik nog wel een lief appje van hem, toen hij weer terug was. Dus het sperma hadden ze al voor ze uberhaupt 1 eicel gedacht te zien te hebben.
wat vervelend doces. ik had totaal geen last. is het ook niet een samenloop van alles? heel de mmm is sowieso al klote :| ik had een schema eerst 7 dagen 1 tablet dan opbouwend naar 4 tabletten. bij positieve test (of negatieve test) mocht ik stoppen! dikke knuffel en spui maar raak hoor!! :hug:
Piene, ik neem nu 3x per dag een tabletje. Ik weet nog niet hoe lang ik hiermee door moet gaan, dat ga ik vrijdag wel even bespreken als ik voor een echo in het ziekenhuis moet zijn. Wat een ellende... Bah, bah... :cry:
Miekje, ik had niet door dat je alweer zover was en dat de punctie vandaag zou zijn! Hm, snap wel dat je een beetje teleurgesteld bent over de opbrengst, met 11 aangeprikte follikels. Had de arts een verklaring ervoor? Waren er veel eicellen toch nog niet rijp? Maar als ik één ding heb geleerd over dit traject is dat niets een voorspellende waarde heeft op de uiteindelijke uitkomst, dus wie weet groeien alle drie deze eicellen wel uit tot mooie embryo's. Dat hoop ik iig echt voor je.

Diamond, succes met de eerste spuit weer morgen! Mogelijk heb je het al eens geschreven, maar ga je nu iets anders spuiten dan de vorige keer? En als antwoord op je vraag: ik hoef gelukkig niet zelf met ovulatietesten in de weer. Ik krijg echo's en er wordt bloed afgenomen. Maar ik hoop eigenlijk dat ik woensdag gewoon al een grote follikel heb zitten, zodat ik meteen te horen krijg wanneer ik ovitrelle moet spuiten en wanneer de terugplaatsing dan zal zijn.

Twin, ik had je verhaal een beetje gemist, maar door de quote van Paloma-viva alsnog gelezen. Pfff, heftig zeg. Ik word er plaatsvervangend verdrietig om, hoe kan je eigen familie zo gevoelloos zijn? Fijn dat je nu goede steun hebt van een psycholoog. Gelukkig dat je nog geen overstimulatie hebt. Wbt geen verse terugplaatsing, dat zou natuurlijk jammer zijn, maar weet dat de kansen met cryo's vrijwel net zo goed zijn als met een verse terugplaatsing. Sterker nog, bij mijn kliniek doen ze inmiddels helemaal geen verse terugplaatsingen meer, omdat ze juist meer succes zien met cryo's. Hoop dat dat je een beetje opbeurt. Hopelijk krijg je veel mooie embryo's met zoveel eitjes!

Gingerspice, fijn dat je punctie goed is gegaan. 9 eitjes is een perfecte score, volgens mij. Ik lees altijd overal dat ze mikken op 8-10, dus daar zit je precies tussen :). Ik duim voor goede bevruchtingen!

Animal, goed dat je gebeld hebt. Klinkt alsof de uitslag nu echt bijna gaat komen, fijn! Hopelijk komt er niets verontrustends uit en kunnen jullie gewoon verder!

Zizo, ben je nog teruggebeld? Ik hoop dat ze iets voor je kunnen doen waardoor je er sneller overheen komt. Knuffel!

Baggal, ik begrijp dat jij een datum hebt voor de keizersnede? Spannend! Nog even en je hebt je meisje in je armen! En nog maar één weekje werken en dan lekker gaan genieten van je verlof!

Doces, dikke knuffel, meis, dat klinkt allemaal niet lekker. Probeer maar niet al te streng voor jezelf te zijn in deze dagen, mocht je nu iets minder goed presteren op je werk dan normaal. Dat lijkt me niet meer dan logisch met alles wat er gaande is. En waarschijnlijk krijgen anderen er minder van mee dan je zelf denkt. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt...

Pfff, wat een gedoe, zeg, bij sommigen van jullie, met dat 'produceren' in combinatie met de puncties en eitjes vervoeren. Hier mocht man sowieso niet bij de punctie zijn (ik ging ook onder narcose, dus ik had er ook niet veel aan gehad). Hij mocht gewoon thuis produceren en bracht het dan naar de kliniek, waarna hij mij meteen kon ophalen. Best goed geregeld eigenlijk, als ik het zo lees.
@Miekje, lig lekker met een kruik op de bank. Ook best wel wat pijn vooral als ik beweeg dus ik blijf morgen nog even plat! Nu beginnen met het feest dat ustrogestan heet :p! Beterschap!
Doces wat naar! Hormonen kunnen je zo ellendig laten voelen. :hug:

Volgens de gyn zijn mijn klachten nog normaal. Ik moet zo'n drie maanden rekenen. Ben blij dat ik me geen zorgen hoef te maken. Moet wel rustig aan doen als ik pijn heb en pijnstillers gebruiken.
Ben erg bang om mijn eierstok te verliezen. Nu ben ik weer gerustgesteld. Hopelijk komt het goed.
Zizo wat 'fijn' dat je klachten nog binnen de normale herstelperiode vallen. Kan mij goed voorstellen dat je opgelucht bent door het bericht van de arts. Maar jeetje ik snap tegelijkertijd ook dat je helemaal klaar bent met het ziek zijn. Hoop erg voor je dat je snel opknapt

Doces wat naar dat je je zo rot voelt. Ik herken het niet van de progynova (ik kreeg alleen maar heel veel puistjes ervan). Bij mijn zkh was toen wel de instructie dat als ik in een kunstmatige cyclus zwanger zou worden ik tot 11-12 weken moest doorgaan met progynova en crinone/ Utrogestan.
Hoop voor je dat het gevoel snel normaliseert en je wat stabieler de komende tijd door kan.

Duufje heel veel succes van de week met jullie gesprek in het ziekenhuis. Ik ben erg benieuwd naar hoe jullie verder gaan en tot die tijd verhuis en klus ze!

Abusu lees je hier nog mee? Hoe gaat het met je? Heb je nog een evaluatiegesprek in MCK gehad?

Boulu voor jou gewoon een dikke knuffel. Hoop snel weer wat van je te lezen.
Doces: dat emotionele van de progynova herken ik heel erg. Ik was ook echt mezelf niet, terwijl ik van de andere medicatie nooit veel last heb gehad. Als je eenmaal stopt met de progynova kom je weer tot jezelf. Animal Ik weet dat jij nog aan de progynova moet, dus brace yourself!

Flip: hoe ging de deca-spuit vanavond? Fijn dat de kop eraf is meis...

Twin: na de quote las ik de hele post met de familie problematiek. Goed dat je even afstand van ze neemt.
Mijn broer mailde mij toevallig vandaag het verweerschrift van de advo van zijn ex waarin mij verweten werd niet genoeg belangstelling te hebben getoond in de zwangerschap van zijn ex destijds. Ik weet nog heel goed dat zij mij twee dagen voor de punctie in ICSI 2 opbelde met het grote blije nieuws. Ik heb hen overigens wel gefeliciteerd, maar destijds was blijdschap niet mijn 1e emotie. Zijn ex had een burn out, de relatie stond onder druk (ze hadden amper samengewoond), zij onttrok zich aan familie activiteiten en ik zat bovendien in ICSI 2. Kortom het nieuws kwam als een schok en werd ook weinig subtiel gebracht. Had niets te maken met haar de zwangerschap misgunnen overigens.
Dat heb ik toen ook aan haar uitgelegd op een vriendelijke maar duidelijke manier in een poging de lucht te klaren. Dan zou je denken dat een ander daar wel begrip voor heeft. Kennelijk niet, want mijn WhatsApp berichtje werd als productie ingebracht in het verweerschrift... Niet dat zo'n berichtje van mij nu relevant is voor enig in deze zaak te nemen beslissing, maar ik was wel weer verbaasd over het respectloze karakter ervan :@@: ... Hiermee bedoel ik alleen maar aan te geven dat mensen er soms heel anders in zitten dan jij. Mijn ex schoonzus begrijpt nog steeds niet dat ik niet meteen juichend de tent doorging en er te weinig belangstelling was van mijn kant - dan heb je er echt niets van begrepen (waar was de belangstelling voor mij?!). Net zo min als je ouders die weten dat je een tijd bezig bent en dan jou laten toezien hoe jouw babykleding wordt doorgeschoven naar je zwangere zus. Dat had ook op een ander moment kunnen plaatsvinden. Een ander hoeft niet te stoppen met zijn of haar kinderwens vanwege jouw situatie, maar inleven is wel normaal in mijn optiek. Mijn idee: zo veel mogelijk achter je laten en je focussen op je eigen traject met hopelijk een baby aan het eind van de rit!

Animal: Het heeft geen zin om jezelf dat verwijt te maken. Als je eenmaal een kinderwens hebt weet je immers pas hoe vruchtbaar je bent. Natuurlijk - er zit, zeker bij vrouwen - wel een limit op, maar waar de ene vrouw nog vruchtbaar is midden 40 is de ander reeds uitgeteld wanneer ze begin 40 is. Mijn oma aan de kant van mijn moeder kon wegens schildklier problemen geen kinderen meer krijgen na haar 35e, mijn Oma aan vaderszijde kreeg mijn tante op haar 43e...

Ann: wat een toestand met het zaad destijds :rofl: Kan me voorstellen dat zo'n hotel toch fijner is dan de rukbunker. Heb ik hier ooit het verhaal gedaan over de eerste zaadanalyse? vast wel, maar voor de liefhebber: voor de NHS rukbunker moest je reserveren en mijn man dacht dat hij het op de openbare ziekenhuis WC 's morgens wel even kon doen met een IPad en oordopjes. Dat ging goed, totdat er een man in de WC naast hem (de hokjes zijn open aan de onderkant) vreselijk ging zitten beren voor een #2 op de plee :hihi: ... Echt produceren lukte toen ook niet meer!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
@baggal Durven produceren in een hokje wat open is aan de onderkant vind ik ook wel ehhhhh heel dapper...

:woa:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ha-ha Flipje! Mijn man deed aan zelf over schatting en dacht dat 'ie 'smorgens in alle vroegte de klus wel even discreet kon klaren- niet dus :rofl:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Miekje ik duim voor je dat het 3 goede eicellen zijn die allemaal mee mogen doen in deze ronde. Ik had ook maar 3 bij de vorige ronde vond ik ook wel erg teleurstellend, dus weet hoe je je voelt. Het is dan toch altijd weer jammer als je weet dat er 11 zijn aangeprikt en dat er dan maar 3 goed genoeg zijn, maar toi toi wie weet zijn deze 3 gewoon super duper goed!
Ginger wow mag je trots op zijn 9 is echt een mooie score! :yes:
Animal ooh jeetje nou hoop voor je dat je deze week dan eindelijk de uitslag mag krijgen zodat je niet weer er zelf achteraan hoeft te gaan.
Sense klopt is hetzelfde. Haha grappig :rofl: dat je het leuke ervaring vind ik vond de 1e prik ook echt doodeng haha, viel de prikinstructie je mee?
Zizo goed dat je ff contact hebt opgenomen met het zkh, gelukkig hoort het erbij, maar kan mij goed indenken dat je jezelf afvraagt wanneer is het helemaal over en voel je je weer beter. Beterschap. :bigkiss:
Twin gelukkig niets ernstig is dit je 1e prik gonal? Succes! Lees ook nu pas het hele verhaal wat heftig zeg om dat mee te moeten maken met je familie en juist tijdens dit traject.
Sheela welkom! Dat is jammer maar zoals je al zegt helaas heb je je lichaam niet in de hand. Jij hebt dus ook het lange traject hoelang moet je de pil slikken?
Baggal dank je lief van je! Oh bah dat is jammer dat er dan meer kapers zijn en idd makelaars kunnen ook een vies spelletje spelen om maar een hoger bod uit je te kunnen krijgen. Spannend zeg.
Bij ons gaat dat idd ook zoals bij Miekje na de punctie mag manlief nadat de eicellen van mijn buik waren gehaald een “gezellig” kamertje in om zijn productie in te produceren. Hij doet het ook liever thuis dan in zo’n kamertje maar goed tot nu toe vergaat het hem goed af.
Doces bah wat een vervelende bijwerking zeg, ik heb zelf geen ervaring daarmee dus ik kan je helaas geen advies geven. Succes. :bigkiss:
Windmolen dank je, nee lucrin had ik de vorige keer ook al, klopt ik ga nu idd ipv gonal menopur spuiten vandaar ook vanochtend de spuitinstructie. Ja, snap ik dat scheelt ook weer bezoekjes aan het zkh etc. duim voor je dat je morgen al wat duidelijkheid hebt en grote follikels! :yes:
Shine bright like a diamond
Wat een verhalen over het produceren door de mannen! Gelukkig in ons zkh een normaal afgesloten hokje. Maar toch is het gek om te moeten produceren in zo'n steriele omgeving.

Baggal onbegrijpelijk dat de communicatie met jou over de zwangerschap van je ex-schoonzus gebruikt wordt in het echtscheidingsproces. Welk juridisch belang dient dit? Mijn ervaring is dat als de feiten minder naar voren worden gebracht dan de emotie, dit een rechter flink kan irriteren. Bizar zeg!

Ann wat een verhaal!

Animal, hopelijk heb je maandag eindelijk de uitslag van de nk-cellen.

Flipje ik denk erover om wel een blog te willen schrijven. Wekelijks is denk ik wat vaak op dit moment. Maar maandelijks moet zeker kunnen.
Hey doces, hoe gaat het nu met je? Hier vooral snel huilen, een beetje chagrijnig.. verdere geen bijwerkingen.
-nobody said it was easy-
Zizo: de zitting van vandaag gaat over het ouderlijk gezag van mijn 9 maanden oude nichtje. Mijn ex schoonzus heeft thans eenhoofdig gezag (ze waren niet getrouwd en mijn broer heeft alleen het kind erkend). Haar advo stelt zich op het standpunt dat mijn ex-schoonzus nooit geaccepteerd is in de familie en de zus (ik dus) niet voldoende belangstelling heeft getoond voor de zwangerschap. Dit is niet helemaal juist: in eerste instantie werd zij met open armen ontvangen, maar onder invloed van de burn out (waar wij destijds niet van op de hoogte waren) heeft ze toch wat rare acties uitgehaald bij mij in huis en bij mijn ouders met kerst en ik heb haar daar op aangesproken onder het mom: ik kan je gedrag niet duiden - en zij wilde er niet over praten en wilde niemand zien van de familie. Vervolgens werd ik opeens in Juni gebeld (twee dagen voor mijn punctie) dat ik tante zou worden en er werd alleen maar gelachen aan de telefoon. Ik heb ze toen gefeliciteerd maar was ook nogal verbouwereerd... :-o

Ik heb mijn ex schoonzus vervolgens in November een appje gestuurd om de lucht een beetje te klaren waarop zij aangaf dat ze meer belangstelling van mij had verwacht mbt haar zwangerschap. Ik heb haar daarop laten weten dat ik haar dit echt gunde, maar dat de zwangerschap destijds een beetje als een verrassing kwam omdat 1) zij met een burn-out kampte 2) zij of nauwelijks niet had samengewoond met mijn broer 3) en toch onrust was in de familie en ik 4) daarnaast met mijn eigen fertiliteits problemen kampte waar zij ook geen oog voor had gehad (belangstelling komt van twee kanten nietwaar?!). Waarop zij schreeft dat ze zich ''nu ging bezig houden met haar gezinnetje en geen zin had om het op te lossen'' (geen woord over de IVF!). Daarop heb ik gezegd dat ik consideratie van haar ook prettig had gevonden met mijn fertiliteitstraject en heb haar succes gewenst met de rest van de zwangerschap/bevalling. Tja...
Nu wordt dat Appje gebruikt om aan te geven dat mijn nichtje niet naar ons in Engeland kan voor een bezoekje of naar mijn ouders en gezag alleen bij haar zou moeten blijven. Kortom, het klassieke moddergooien is begonnen en dit is een van de redenen waarom ik zo'n pest hekel heb aan personen- en familie recht. Het is niet relevant dat ik dat gezegd heb en ik sta bovendien ook nog steeds achter de inhoud van de App, maar alles wordt aangehaald om een beeld te schetsen. De enige vraag voor gezag is, of dit in het belang van het kind is.
Mijn ex-schoonzus had/heeft een burn-out en krijgt hulp van een klinisch psycholoog. Dat ze die hulp krijgt en aanvaardt is geen schande, integendeel, maar om in dat kader destijds welbewust een kind op de wereld te zetten heb ik nooit helemaal begrepen. Te meer nu de relatie tussen beide partijen op dat moment al niet soepel verliep. Mijn broer had altijd de naieve gedachte: als ik nu een kind maak dan komt alles goed en dat acht ik persoonlijk niet verstandig. En natuurlijk dan lees ik al de verhalen hier van mensen die zo hard knokken voor een kind en bij wie een kind zo veel meer liefde en geborgenheid zou kunnen ontvangen - triest! Ik weet nog dat Flipje destijds zei: gelukkig is je nichtje nog jong zodat ze er niet veel van meekrijgt, maar ik vraag me echt af hoe dit ooit verder moet en of niemand een keer in haar belang kan denken... :cry:
** Ik realiseer me dat ik erg off topic bezig ben :steam: : ik heb er toch slecht van geslapen en moest het even kwijt - sorry **
Baggal jeetje wat een verhaal zeg :mad: maar snap ook echt niet dat je ex schoonzus dat meeneemt in haar verweerschrift. Belachelijk gewoon. Het kan idd niet van 1 kant komen, zij heeft nul komma nul interesse en jouw traject, maar jij moet dat wel in haar zijn..onbegrijpelijk dat er zulke mensen op de aarde rondlopen.. :@@: :@@: :@@: Kan me voorstellen dat het je bezig houdt :sheep: en tuurlijk mag je dat hier ook kwijt :bigkiss:
dit zijn me wel de dagen voor heftige verhalen

@ iedereen bedankt voor het hart onder de riem wat betreft mijn familie. Ik heb al jaren moeite met hoe ze met mij omgaan en al meerdere malen een aantal maanden geen contact gehad (zoals het niet naar mijn afstuderen willen komen, niet naar mijn verjaardag willen komen etc). Hoe ze nu met mij en vooral mijn man zijn omgegaan toen wij net begonnen aan ICSI (en zij van alles op de hoogte waren) ging me gewoon te ver. Ik zeg niet dat ik ze nooit meer wil zien maar de kloof lijkt nu redelijk onoverbrugbaar.

@baggal: jeetje, dit klinkt ook allemaal erg heftig en vervelend. En snap ook niet zo goed wat jij nu met hun scheiding te maken hebt? Vind dit echt heel raar en naar! Ook naar om te horen dat jouw ex-schoonzus ook totaal geen rekening met jouw situatie heeft gehouden.

Ik kreeg laatst weer een rotopmerking van een vriendin die me een positieve boost wilde geven: als ik een bevalling heb overleefd kun jij die spuiten en punctie makkelijk aan. Dat is niks in vergelijking met een bevalling! nou toen viel mijn mond ook weer over open hoor. Ik ben echt totaal klaar met alle botte, ondoordachte rotopmerking ook al zijn ze nog zo goed bedoelt.
Ik probeer bij dit soort opmerkingen maar te denken aan de lieve berichtjes die ik toch ook van vriendinnen en tantes krijg. Jammer dat het voor sommige mensen zo moeilijk is met andersmans verdriet om te gaan. Ook schijnt je verplaatsen in onze IVF/ICSI situaties nogal lastig te zijn. Daarom ben ik naar mijn omgeving zo open mogelijk zodat er wat meer kennis over komt ofzo. Beetje pathetisch maar voor mij scheelt het.

Ik ben vandaag thuis gebleven, heb echt steken in mijn buik. Ben niet aangekomen en mijn buikomvang is ook hetzelfde. Voel me gewoon vol en kijk echt uit naar die punctie. HAAL ME LEEG!

Gelukkig ook heel hard gelachen om alle productieverhalen van de mannen. Mijn man vindt het kamertje gewoon vies en vindt het vervelend dat iedereen weet wat je daar gaat doen. En bij de VU moet je, tijdens ICSI, je potje in zo'n FEBO muur inleveren. Als je voor semenanalyse komt mag je er lekker opzichtig mee naar de balie lopen. Dat vond hij ook helemaal niks!

Er is zoveel gepost dat ik maar even algemeen iedereen sterkte wens. Fijn dat mensen hier zo hun hart kunnen luchten.

Over verjaardagen, de mijn zit er ook weer aan te komen. Heb het er ook wel moeilijk mee. Vanaf mijn 28ste zijn we bezig met onze kinderwens en nu word ik alweer 33, slik.... Ik heb daarbij dus ook nog een tweelingzus waar ik dus momenteel geen contact mee heb. Wordt me weer een gezellig verjaardag pffff

Morgen weer voor een echo. Ik hoop eigenlijk op vanavond laatste Gonal-f en decapeptyl. Hoop dat de punctie snel door kan gaan!
Twin, je schreef een paar dagen geleden het hele verhaal van jij en jouw familie en heb daar nog niet op gereageerd. Allereerst: ook jouw verhaal mag er zijn! Zo heeft iedereen zijn eigen verhaal en als je het te persoonlijk gaat vinden om het op het forum te gooien, dan hoef je dat absoluut niet te doen! Maar als je het bedoelde dat het niet nodig vind om dit soort dingen hier te delen omdat de denkt dat het niemand interesseert dan heb je het wel mis. Dit bedoel ik in positieve zin. Er zijn heel vele verhalen langsgekomen van leuke tot zeer heftig verdrietige verhalen. Ik heb het idee dat veel mensen er juist baat bij hebben om het hier te delen. Vooral als het zo ontzettend verbonden is aan jullie kinderwens. Snap je een beetje wat ik bedoel? Ik weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden.
Ontzettend rot dat jouw familie zo reageert. Ik zou er ook boos om worden. Die opmerking van die vriendin zou bij mij waarschijnlijk wel in goede aarde vallen, afhankelijk hoe ik me dan zou voelen. Maar ik snap wel dat hij niet helemaal prettig over zou kunnen komen. Die bevalling levert (bijna) gegarandeerd een schitterend kindje op! Dat gespuit en geslik en gesnuif en ge.... en de punctie, levert hopelijk een zwangerschap op, waarna je eerst nog maar eens tot een bevalling moet zien te komen. Qua lichamelijke ongemakken is een bevalling vele malen zwaarder dan het spuiten en de punctie. Emotioneel liggen die 2 zo ontzettend ver van elkaar af, dat je het niet met elkaar kunt vergelijken. Sterkte meid, ik snap best dat als de reacties niet zo zijn als je gehoopt had, elke reactie op een negatievere manier opgevat wordt dan dat het bedoeld is.... Schrijf lekker van je af als het je helpt!
Succes morgen met hopelijk de laatste echo en kom maar op met die punctie!! Je kan het!

Baggal, ik vind het gewoon vals om jouw traject een reden proberen te laten zijn zodat jouw broer hun kindje niet zomaar mag zien... Ontzettend heftig voor hem en jullie om dit te moeten doorstaan. Hopelijk prikt de rechter er door heen en mag hij hun kindje net zo vaak zien als zij hem ziet. En het allermooiste zou natuurlijk zijn als ze straks als vrienden kunnen overleggen over haar, maar ik vraag me af of dat haalbaar is... Jij zit niet alleen in over jouw broer, maar ook over jouw nichtje... Ik hoop dat je het wel een beetje van je af kan zetten, want je moet je natuurlijk voorbereiden voor over 14 dagen! Spannend meid!! DE dag komt steeds dichter bij...
Ik heb mogelijk 3 okt een tp, dus ik hoop heeeeeeel erg dat dat een supermooie datum gaat worden! Zowel voor jou als voor mij. (gisteren lang met de vpk aan de lijn gezeten, hele verhalen gevoerd met haar en dus ook de komende weken even uitgestippeld. Het was gezellig vonden we beide :-) )
Mijn "leeftijdsgrens" zit ook echt tussen mijn oren, dat weet ik ook wel, maar toch... Ik wordt ook altijd best opgelucht als er vrouwen ouder zijn dan mij, toch zwanger raken. Daar krijg ik altijd goede moed van!

Als ik Smurf en Doces en Baggal zo hoor, dan houd ik echt mijn hart vast voor de progynova... Misschien moet ik mijn omgeving vast inlichten... Ik ben van mijzelf al iemand die best snel huilt. Hoewel het me met dit traject nog mee valt. Ik kan heel erg realistisch zijn, maar ineens wil het niet meer en kan ik alleen nog maar huilen. Ik sla me er wel doorheen, zeg ik nu heel stoer! Ik hoop dat ik dezelfde klachten krijg al Weija, zij ziet mij nu al als een puberende puistenkop :-D Ze waren weg om sinds 2 dagen weer ineens te voorschijn te komen :-?

Zizo, neem je tijd om te herstellen! Wel vervelend dat het allemaal veel langer duurt dan je gedacht had, maar zo voelt het ook niet goed voor je... Ik vind het wel heel naar voor je dat je geen cryo's hebt. Nu moet je weer stimuleren en een punctie en dus weer een risico op een ovariumtorsie. Dat wil je natuurlijk echt niet nog een keer... Bah!
Diamond: er was voor die tijd al van alles gaande en als gevolg van haar burn-out wilde ze vanaf Januari 2016 geen contact meer met de schoonfamilie dus ik begrijp ook niet wat ze van mij had verwacht in dit kader. Kennelijk had ze toch interesse in de zwangerschap op prijs gesteld, maar dan had ze dat naar mijn idee zelf moeten aankaarten na haar eerdere mededeling in Januari (daar had ik absoluut voor opengestaan nadat ik van de eerste schok bekomen was) en voorts had ik het dan wel zo prettig gevonden wanneer zij ook naar mijn situatie had gevraagd.
En dat ik een beetje schrok van het nieuws lijkt mij gelet op de omstandigheden best voor de hand liggend. Ik vind nog steeds dat mensen moeten zorgen dat de randvoorwaarden goed zijn voordat zij aan kinderen beginnen en dat was ingeval van mijn broer duidelijk niet zo. Hetzelfde geldt voor de psychishe stoornis. Ik wil best rekening houden met het feit dat iemand niet lekker in zijn vel zit of een stoornis heeft, echter dan moet ik die stoornis wel kennen. Als iemand zonder uitleg raar gedrag gaat vertonen dan ben ik ook zo dat ik dat rechtstreeks tegen die persoon zeg en daarbij bedien ik mij wel van vrij zakelijk taalgebruik. Het is alleen heel vervelend om zo'n verweerschrift te lezen omdat dit zo'n averechts effect heeft op hetgeen je uiteindelijk zou willen: harmonie voor mijn nichtje zodat partijen in ieder geval samen kunnen ouderen en niet allerlei niet ter zake doende dingen er bij de haren worden bijgesleept. Het is iets tussen mijn broer en zijn ex! Ik heb haar schild van woede ook nooit kunnen doorbreken. Maar goed, ik hoop dat mijn broer er op de een of andere manier uitkomt tijdens de zitting vandaag. Mijn probleem is het niet (al heb ik er stiekem toch heel slecht van geslapen).

Twin: Als soms tijdelijk afstand nemen van mensen beter is, dan moet dat maar. Er zal vast van alles aan ten grondslag liggen en dat is enorm jammer. Ik denk dat als ik jou was ik me zou focussen op het traject met je partner. Dat is al zwaar genoeg zonder al dit gesteggel. Natuurlijk zou het mooi zijn als iemand water in de wijn zou kunnen doen -de bekende olive branch- , maar op dit moment zijn er even andere prioriteiten. Mijn oom zegt altijd heel wijs: liever geen contact dan kortsluiting. :hug: En die opmerking van die vriendin vind ik idd niet handig. Succes met de echo! Ik moest wel lachen om je FEBO muur ha-ha.

Smurff: De bekende bijverschijnselen! Fijn dat je lichamelijk nergens last van hebt meis! Wanneer heb je de volgende echo?

Doces: Ik hoop dat je je snel beter voelt. Is het druk met de kinderen op je werk?

Miekje en Gingerspice; zijn jullie vandaag thuis? Ik hoop dat jullie snel goed nieuws krijgen over de bevruchtingen.

En hier nog even positief geluid na alle familie verhalen: de verkopers van het huis hebben interesse in ons als bieders, maar willen een hoger bod. Er is wat ruimte overigens... En er zijn zaterdag kijkers geweest bij ons die helemaal verliefd zijn op ons appartement. Enige bezwaar is dat het op de 1e etage is. Maar verder overwegen ze een bod uit te brengen. Ik ben benieuwd.
@twin Vervelend dat je er zo'n last van hebt. Tijd voor de punctie!! Inderdaad, de inrichting bij de VU is niet erg handig. Mijn man mag vandaag weer voor analyse. Als het straks zover is zit je in de wachtkamer tegenover 'het' aquarium. Er wordt altijd gezegd dat de visjes geluk brengen voor de puncties en terugplaatsingen. :bigkiss:

@zizo zou leuk zijn :) Het hoeft ook zeker niet met een vaste frequentie, gewoon ad hoc iets schrijven wanneer je iets in je hoofd hebt. Ik vind het soms juist daarom ook zo fijn, dan kan ik mijn gedachten weer ff een beetje ordenen en mijn hoofd weer even leeg maken. En dat kan eenmalig, wekelijks, maandelijks, jaarlijks, maakt allemaal niet uit. Ik heb mijn ICSI1 nu in zijn geheel samengevat in 1 blogpost.

@baggal Oke dan kan piene ons wel linken op fb. Ik zal je anders vanavond wel even bestoken met 20 pb's, zodra er eentje aankomt hebben we tenminste een lijntje, haha.
Ha. Ha. Ha. (k**forum.. :hamer: 'Vroeger' werkte dit gewoon allemaal!)

Man mag dus vandaag weer wat inleveren: even checken of alles nog voldoende is voordat het stimuleren begint. We zijn intussen bijna 2 jaar verder sinds de laatste analyse en hij wordt er ook niet jonger op (bijna 42).
Eigenlijk natuurlijk niet spannend omdat de vorige keren alles steeds ruim voldoende was voor ICSI, maar tegelijk schijt ik wel degelijk in mijn broek. Hier hangt ALLES weer van af.

Omdat het hem maar niet lekker zit met die chromosoomafwijkingen in het kader van het slechte zaad (concentratie minder dan 1 miljoen/ml, morfologie 1%) krijgt hij een telefonisch consult om de uitslagen wat uitgebreider te kunnen bespreken, dat is begin volgende week.
Animal werd helemaal blij van jouw post! :jump:
Ik ben er ook wel voor om 3 Oktober een mooie dag te laten zijn:

1) Jouw TP die hopelijk leidt tot een doorgaande zwangerschap
2) Verjaardag Doces
3) Sweet Pea's geboorte
Flipje wat spannend deze semenanalyse. Ik duim voor een mooi resultaat voor icsi.
Ik heb nog nooit geblogd, maar ik ga het gewoon proberen. Ik stuur je een dezer dagen hierover wel een pb (als dat lukt). Momenteel ben ik snel moe en voel ik me niet oké, dus moet even mijn momenten zoeken.

Baggal wat een verdrietig verhaal met het proces van je broer. Erg laag om het op deze manier te spelen. Mijn ervaring ligt ook niet bij het familierecht (al heb ik in mijn studententijd wel bij civiel gewerkt op de rb), maar ik mag hopen dat hij een rechter treft die hier doorheen prikt. Bovendien is het uitgangspunt in NL dat het belang van het kind voorop komt en daarbij hoort gezamenlijk gezag. Tenzij... En van die tenzij is niet snel sprake. Rechters raken geïrriteerd van ruziënde ouders. Hopelijk kan de omgangsregeling strak en helder vastgelegd worden, want ik voorzie anders problemen met je ex-schoonzus. Erg verdrietig dit voor je nichtje. Een kind wordt altijd de dupe van een vechtscheiding.
Nu eerst focussen op 3 oktober. Stress is niet goed voor je. En 3 okt wordt zo te lezen een topdag!!

Twin wat een heftige verhalen van hoe jouw omgeving met je omgaat. En onhandige opmerkingen kom ik ook weleens tegen. Soms sta je echt met je mond vol tanden. Belangrijk is dat jij en je partner hier samen doorheen komen. Het is fijn als je daarbij gesteund wordt door je omgeving maar helaas werkt dat niet voor iedereen zo. Zo is het icsi traject op mijn werk door mijn leidinggevende ook niet goed ontvangen. Rot voor mij, maar ik moet er wel mee dealen. Ik hoop echt dat we ooit een eigen kindje vast mogen houden. Daar doen we het voor, maar man wat is het soms pittig.
Verder rustig aan doen. Hopelijk snel punctie!

Miekje en Ginger, hoe gaat het nu?
Baggal schreef:
19-09-2017 14:24
Diamond: er was voor die tijd al van alles gaande en als gevolg van haar burn-out wilde ze vanaf Januari 2016 geen contact meer met de schoonfamilie dus ik begrijp ook niet wat ze van mij had verwacht in dit kader. Kennelijk had ze toch interesse in de zwangerschap op prijs gesteld, maar dan had ze dat naar mijn idee zelf moeten aankaarten na haar eerdere mededeling in Januari (daar had ik absoluut voor opengestaan nadat ik van de eerste schok bekomen was) en voorts had ik het dan wel zo prettig gevonden wanneer zij ook naar mijn situatie had gevraagd.
En dat ik een beetje schrok van het nieuws lijkt mij gelet op de omstandigheden best voor de hand liggend. Ik vind nog steeds dat mensen moeten zorgen dat de randvoorwaarden goed zijn voordat zij aan kinderen beginnen en dat was ingeval van mijn broer duidelijk niet zo. Hetzelfde geldt voor de psychishe stoornis. Ik wil best rekening houden met het feit dat iemand niet lekker in zijn vel zit of een stoornis heeft, echter dan moet ik die stoornis wel kennen. Als iemand zonder uitleg raar gedrag gaat vertonen dan ben ik ook zo dat ik dat rechtstreeks tegen die persoon zeg en daarbij bedien ik mij wel van vrij zakelijk taalgebruik. Het is alleen heel vervelend om zo'n verweerschrift te lezen omdat dit zo'n averechts effect heeft op hetgeen je uiteindelijk zou willen: harmonie voor mijn nichtje zodat partijen in ieder geval samen kunnen ouderen en niet allerlei niet ter zake doende dingen er bij de haren worden bijgesleept. Het is iets tussen mijn broer en zijn ex! Ik heb haar schild van woede ook nooit kunnen doorbreken. Maar goed, ik hoop dat mijn broer er op de een of andere manier uitkomt tijdens de zitting vandaag. Mijn probleem is het niet (al heb ik er stiekem toch heel slecht van geslapen).

Twin: Als soms tijdelijk afstand nemen van mensen beter is, dan moet dat maar. Er zal vast van alles aan ten grondslag liggen en dat is enorm jammer. Ik denk dat als ik jou was ik me zou focussen op het traject met je partner. Dat is al zwaar genoeg zonder al dit gesteggel. Natuurlijk zou het mooi zijn als iemand water in de wijn zou kunnen doen -de bekende olive branch- , maar op dit moment zijn er even andere prioriteiten. Mijn oom zegt altijd heel wijs: liever geen contact dan kortsluiting. :hug: En die opmerking van die vriendin vind ik idd niet handig. Succes met de echo! Ik moest wel lachen om je FEBO muur ha-ha.

Smurff: De bekende bijverschijnselen! Fijn dat je lichamelijk nergens last van hebt meis! Wanneer heb je de volgende echo?

Doces: Ik hoop dat je je snel beter voelt. Is het druk met de kinderen op je werk?

Miekje en Gingerspice; zijn jullie vandaag thuis? Ik hoop dat jullie snel goed nieuws krijgen over de bevruchtingen.

En hier nog even positief geluid na alle familie verhalen: de verkopers van het huis hebben interesse in ons als bieders, maar willen een hoger bod. Er is wat ruimte overigens... En er zijn zaterdag kijkers geweest bij ons die helemaal verliefd zijn op ons appartement. Enige bezwaar is dat het op de 1e etage is. Maar verder overwegen ze een bod uit te brengen. Ik ben benieuwd.
Heel verwarrend allemaal eerst zelf geen contact willen, maar toch naderhand interesse willen in de zwangerschap..En snap je schokkende reactie de basis omstandigheden was al niet goed om een kindje te krijgen..Het is jammer dat het nu tegen je gebruikt wordt wat zo anders bedoeld was. Het gaat om je broer dus het is logisch dat jij er dan ook niet goed van slaapt.
Hey wat een goed nieuws zeg mbt jullie bod :thumbsup: , hebben ze een tegenbod gedaan of moeten jullie nu zelf beslissen hoe hoog jullie willen gaan? En wie weet krijgen jullie binnenkort een bod op jullie appartement, spannend hoor.
Hey ik ben toch maar naar werk gegaan. (Wie vroeg dat?) Wel wat eerder terug. Dacht nu op bank telefoon van lab af te wachten. Zo zenuwachtig...

Echter nu moet ik vriend ophalen met autopech.... what a day

Maar al schrijvend wel het telefoontje gehad 2 bevruchtingen!!
Baggal schreef:
19-09-2017 14:26
Animal werd helemaal blij van jouw post! :jump:
Ik ben er ook wel voor om 3 Oktober een mooie dag te laten zijn:

1) Jouw TP die hopelijk leidt tot een doorgaande zwangerschap
2) Verjaardag Doces
3) Sweet Pea's geboorte
Hihi baggal jij denkt voor de rest van je leven op de verjaardag van je dochter ook even aan doces :mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven