Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

zaterdag 26 augustus 2017 om 15:04
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33

Wachten op start | gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo |
Wachten op cryo-tp | windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs |
In de wachtweken | Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989 |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH | IVF4 | start 2018 | ? |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 | sep 2015 | <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) | ICSI2 | 3 cryos over bij VUmc PGS-traject opstarten in België |
VUmc |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
Animal2307 (37/37) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt |
IVF/ICSI4 | volgende cyclus startl | Dusseldorf |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
AMC | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) | ICSI2 | ICSI 2.2: wachten op cryo-tp | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start ICSI2 | ||
Zizo (34/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start icsi2 | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt | ICSI 2 | Wachten op start icsi2 (mrt) | - |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken |
IVF2 | IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken | |
Labgeek1990 (26/31) |
zeer slecht zaad, mk (10w) | ICSI1 | wachten op cyclus 7 cryo's over |
Amphia/EMC | ||
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) | IVF/ICSI2 | freeze all, 1 cryo, pauze | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos, nog 6 over | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) | ICSI2 | wachten op terugplaatsing | |
Rucio | 2015 | februari 2017 | zeer slecht zaad 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk) |
IVF2 | bezig met nieuwe behandeling | |
Pippeltje (?) |
jul 2017 |
2de kindje |
Tweeling uit eerdere IVF IVF1 (jul '17) mislukt |
IVF2 (met scratch) |
wachten op start | |
Twin84 (33/39) |
dec 2012 |
sep 2016 |
slecht zaad poliep in bm gehad |
ICSI1 | VUmc | |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 | Verse TP mislukt, 4 cryo's | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's | IVF2 | bezig met prikken | |
Mangoest (30 / 39) |
okt 2015 | maart 2017 | slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | Bezig met prikken | |
pinguin00 (22 / 32) |
Aug 2014 | ? | Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | ||
Thjs (32 / 36) |
juli 16 | nov 17 | slechte zaadkwaliteteit | ICSI 1 | 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus | Olvg-oost in samenwerking met AMC |
Taart1 (29) |
IVF1 | |||||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
woensdag 20 september 2017 om 13:02
Ik had je 1 gestuurd, maar niet ontvangen dus. Ik die van jou ook niet..het gaat wel lekker

Lily...?

Shine bright like a diamond
woensdag 20 september 2017 om 13:07
Wat fijn zeg! Jeuujjjj volgende week de TPwindmolen schreef: ↑20-09-2017 12:19Hier vanochtend echo gehad en goed nieuws, er zat een grote follikel klaar om te springen. Vanavond decapeptyl spuiten, dan is morgen de eisprong en dinsdag hebben we terugplaatsing. Blij mee! M'n baarmoederslijmvlies was deze keer ook goed dik (1,2 cm, wat ik ken van m'n IUI's, maar bij de eerste terugplaatsing was het om de één of andere reden maar 0.7-0.8 cm dik), geeft ook nog wat extra vertrouwen. Spannend weer!

Shine bright like a diamond

woensdag 20 september 2017 om 15:03
Windmolen wat een goed vooruitzicht. Dat ziet er goed uit allemaal. Spannend zeg. Nog maar een weekje dus... ik ga duimen.
Ik zat net te denken dat ik half oktober wel erg snel vind aangezien ik pas afgelopen weekend ongesteld ben geworden... heb de agenda er maar even bij gepakt en ik heb gewoon ruim een week mis geteld. Nou ja, het ziekenhuis had de planning nog niet gemaakt gelukkig en die ene week maakt ook niet meer uit. Maar ik moet nog 4 weken wachten dus en geen 3
. Als mijn cyclus een beetje normaal doet tenminste. Had een lange dit keer (38 dagen), dus ik ben nog steeds niet helemaal op orde in dat opzicht.
Ik merk dat ik druk ben met andere dingen (en prima ook, het bevalt wel even goed eerlijk gezegd om niet bezig te zijn met zwanger worden), normaal gesproken heb ik dit aardig goed in mijn hoofd volgens mij.
Ik zat net te denken dat ik half oktober wel erg snel vind aangezien ik pas afgelopen weekend ongesteld ben geworden... heb de agenda er maar even bij gepakt en ik heb gewoon ruim een week mis geteld. Nou ja, het ziekenhuis had de planning nog niet gemaakt gelukkig en die ene week maakt ook niet meer uit. Maar ik moet nog 4 weken wachten dus en geen 3

Ik merk dat ik druk ben met andere dingen (en prima ook, het bevalt wel even goed eerlijk gezegd om niet bezig te zijn met zwanger worden), normaal gesproken heb ik dit aardig goed in mijn hoofd volgens mij.
woensdag 20 september 2017 om 17:11
Duuf het klinkt als een goed plan. Ik hoop dat dit plan een paar mooie embryo's oplevert! Fijn dat je komende menstruatie al kan beginnen.
Geniet nog even van het er niet mee bezig zijn. Ik ben het met de rest eens dat je een superstoere chick bent!!
Lilly, ik lees enge dingen... Ik hoop dat alles vals alarm is...
Twin, wow! 31 follikels is wel erg veel. Misschien durven ze wel geen verse tp te doen. Zoals Windmolen al zegt zijn ze bij haar juist voor freeze-all en doen de cryo' s het daar beter. Houd je daar aan vast. Let goed op jezelf en bij twijfel aan de bel trekken. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze je nog een dag laten lopen... Succes!
Windmolen, succes!!!
Geniet nog even van het er niet mee bezig zijn. Ik ben het met de rest eens dat je een superstoere chick bent!!
Lilly, ik lees enge dingen... Ik hoop dat alles vals alarm is...
Twin, wow! 31 follikels is wel erg veel. Misschien durven ze wel geen verse tp te doen. Zoals Windmolen al zegt zijn ze bij haar juist voor freeze-all en doen de cryo' s het daar beter. Houd je daar aan vast. Let goed op jezelf en bij twijfel aan de bel trekken. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze je nog een dag laten lopen... Succes!
Windmolen, succes!!!
woensdag 20 september 2017 om 19:11
Duufje wat fijn om te horen dat het een goed gesprek was en je hoop weer een beetje terugkomt. Over 4 weken weer aan het prikken is al best snel en tot die tijd hebben jullie denk ik meer dan genoeg afleiding met de verbouwing van jullie nieuwe huis.
En ik sluit mij helemaal aan dat je een onwijs stoere chick bent
. Altijd (iig hier op het forum) wel overwogen, hartelijk, meelevend, nuchter en realistisch.
Wow twin meer dan 30 follikels.... dat is wel heel veel. Niet zo gek dat je buik vol zit! Op naar de laatste keer spuiten vanavond en vrijdag de punctie. Succes!
Dames die morgen -als alles goed gaat- de terugplaatsing hebben. Heel veel succes! Hier heb je het de afgelopen weken voor gedaan.
Flipje ik duim hard voor een gunstige semen analyse. (Klinkt een beetje raar
. Ik snap helemaal dat het loeispannend is aangezien er zoveel van af hangt. Wanneer krijg je de uitslag?
Bijna vergeten... Windmolen dat klinkt uitstekend! Succes!
En ik sluit mij helemaal aan dat je een onwijs stoere chick bent

Wow twin meer dan 30 follikels.... dat is wel heel veel. Niet zo gek dat je buik vol zit! Op naar de laatste keer spuiten vanavond en vrijdag de punctie. Succes!
Dames die morgen -als alles goed gaat- de terugplaatsing hebben. Heel veel succes! Hier heb je het de afgelopen weken voor gedaan.
Flipje ik duim hard voor een gunstige semen analyse. (Klinkt een beetje raar

Bijna vergeten... Windmolen dat klinkt uitstekend! Succes!
woensdag 20 september 2017 om 20:56
@miekje en ginger, fijne terugplaatsing morgen! ik ga weer duimen. Ook voor de mensen die binnekort een TP hebben.
Ik mag om 21:00 uur de ovitrelle zetten en heb inderdaad vrijdag punctie. Oestradiolgehalte in bloed was hoog maar dat paste bij het beeld dat ze nu zagen. Over een terugplaatsing kunnen ze nog niks zeggen.
Wel moet ik er rekening mee houden dat ik misschien bedrust voorgeschreven krijg ivm de nasleep van de punctie (vanwege het grote aantal follikels) Daar konden ze nu nog niks over zeggen. Is echt de punctie afwachten.
En mijn man mag VOOR de punctie zijn ding doen dus dat is ook wel fijn.
Ik merk dat ik heel erg tegen de punctie opzie en dan vooral tegen de pijn (trauma van alle gezondheidsellende die ik heb gehad.) Weet dat het per persoon verschillende is maar iemand een ervaringsverhaal voor me?
@baggal: wat fijn dat het redelijk goed verliep bij de rechter. Terecht dat het weggeschoven is! zal wel een opluchting zijn.
@duufje: ook voor jou sterkte!
Ik ga weer met mijn trog water op de bank. Drinken komt mijn neus uit maar ik blijf braaf doordrinken.
Ik mag om 21:00 uur de ovitrelle zetten en heb inderdaad vrijdag punctie. Oestradiolgehalte in bloed was hoog maar dat paste bij het beeld dat ze nu zagen. Over een terugplaatsing kunnen ze nog niks zeggen.
Wel moet ik er rekening mee houden dat ik misschien bedrust voorgeschreven krijg ivm de nasleep van de punctie (vanwege het grote aantal follikels) Daar konden ze nu nog niks over zeggen. Is echt de punctie afwachten.
En mijn man mag VOOR de punctie zijn ding doen dus dat is ook wel fijn.
Ik merk dat ik heel erg tegen de punctie opzie en dan vooral tegen de pijn (trauma van alle gezondheidsellende die ik heb gehad.) Weet dat het per persoon verschillende is maar iemand een ervaringsverhaal voor me?
@baggal: wat fijn dat het redelijk goed verliep bij de rechter. Terecht dat het weggeschoven is! zal wel een opluchting zijn.
@duufje: ook voor jou sterkte!
Ik ga weer met mijn trog water op de bank. Drinken komt mijn neus uit maar ik blijf braaf doordrinken.
woensdag 20 september 2017 om 21:23
Twin, "fijn" dat je morgen de punctie hebt! Op naar een mooi aantal eicellen. Ik vond de punctie reuze meevallen en gaf na de eerste keer aan dat als dit 10 x moest ik dat geen probleem zou vinden. Nu ben ik ondertussen erg verwend met DD, waar ze de punctie met veel meer pijnstillers doen of zelfs volledige narcose dan in NL, dus voelde ik er helemaal niets van. Maar die 2 in NL vielen me echt alles mee! Zet hem op, de vpk praten je er echt doorheen als het nodig is. Probeer te ontspannen, hoe moeilijk het ook is.
woensdag 20 september 2017 om 22:00
@twin Ik zou allereerst zeggen: bespreek je angst met de artsen die de punctie doen. Zij geven je ook hele goede tips (bijvoorbeeld voor ademhalingstechniek e.d.). 30 Follikels is erg veel, geef tussendoor even wat momenten aan om ff 10-20 seconden te pauzeren. Vindt de punctiearts prima. Kun jij weer ff bijkomen en dan daarna weer verder.
En misschien ter geruststelling: de verdoving die je bij de VU krijgt is echt heel erg fijn. Ik hoor van sommige ziekenhuizen dat je er alleen maar paracetamol krijgt, maar de VU geeft echt een goede en vrij zware verdoving.
Uit mijn eigen ervaring: Ik vermoed dat het vooral op het eind wat meer pijn zal doen, en dat het begin meevalt. Op het moment dat er nog spanning op je eierstok staat dooor de follikels die er in zitten gaat het prikken nog erg makkelijk en doet meestal het ook veel minder pijn. Met zoveel follikels staat er vast flink veel spanning op, dus het begin zal dan hopelijk ook makkelijk gaan.
En misschien ter geruststelling: de verdoving die je bij de VU krijgt is echt heel erg fijn. Ik hoor van sommige ziekenhuizen dat je er alleen maar paracetamol krijgt, maar de VU geeft echt een goede en vrij zware verdoving.
Uit mijn eigen ervaring: Ik vermoed dat het vooral op het eind wat meer pijn zal doen, en dat het begin meevalt. Op het moment dat er nog spanning op je eierstok staat dooor de follikels die er in zitten gaat het prikken nog erg makkelijk en doet meestal het ook veel minder pijn. Met zoveel follikels staat er vast flink veel spanning op, dus het begin zal dan hopelijk ook makkelijk gaan.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
donderdag 21 september 2017 om 07:49
Deze is voor Selin, Rucio, Boulu & Lilly:
http://ow.ly/oQR830fhY7d
Twin: heel veel succes met je punctie!
http://ow.ly/oQR830fhY7d
Twin: heel veel succes met je punctie!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 21 september 2017 om 08:56
Goedemorgen dames. Ik heb in het vorige topic al een tvp geplaatst een maand geleden maar inmiddels zijn jullie al 40 pagina's en een topic verder haha. Is er nog ruimte om mee te komen schrijven?
Ik heb jullie verhalen gevolgd dus heb het gevoel dat ik jullie inmiddels ken maar jullie kennen mij natuurlijk helemaal niet.
Ik ben Tinkerbell, 25 jaar en een kinderwens sinds eeuwig augustus 2015. Ik heb 9 iui behandelingen gehad waarvan ik bij nr 2 zwanger raakte. Met 5 weken met heel veel pijn in het zkh beland waar een bbz werd geconstateerd. Dit was in november 2016, bijna een jaar geleden. Nu inmiddels bij ivf/icsi aangekomen. Ik start 29 september met decapeptyl. Mocht iemand interesse in mijn hele verhaal hebben:
https://verdwaaldeooievaar1010.wordpress.com
Ik reageer later uitgebreider op iedereen, als het oke is dat ik hier kom schrijven.
Ik heb jullie verhalen gevolgd dus heb het gevoel dat ik jullie inmiddels ken maar jullie kennen mij natuurlijk helemaal niet.
Ik ben Tinkerbell, 25 jaar en een kinderwens sinds eeuwig augustus 2015. Ik heb 9 iui behandelingen gehad waarvan ik bij nr 2 zwanger raakte. Met 5 weken met heel veel pijn in het zkh beland waar een bbz werd geconstateerd. Dit was in november 2016, bijna een jaar geleden. Nu inmiddels bij ivf/icsi aangekomen. Ik start 29 september met decapeptyl. Mocht iemand interesse in mijn hele verhaal hebben:
https://verdwaaldeooievaar1010.wordpress.com
Ik reageer later uitgebreider op iedereen, als het oke is dat ik hier kom schrijven.

All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
donderdag 21 september 2017 om 09:10
Duufje, ergens “goed’ teken dat je het niet helemaal in je hoofd goed hebt zitten qua dagen. Dat betekent inderdaad voldoende afleiding! Ik ga zo voor je duimen dat er nou eens een terugplaatsing mag plaatsvinden, weer een kans! Ik heb je een pb gestuurd, ik wil je namelijk iets toesturen. Iets wat mij en Baggal ook al geluk heeft gebracht . Alles wat zou kunnen helpen gaan we nu inzetten voor jou!
Baggal, wat ben jij toch ook een lieverd. Altijd met een ander bezig. Nog 12 daagjes voor jou en je één na laatste werkdag. Gek he, straks is je meisje er gewoon. Waggel je al een beetje door Londen heen?
Weija wat een lief berichtje, dank je wel. Naast het zwanger worden, alles goed met jou?
Twin woooow 30 follikels. Dat zal je wel voelen ja. Heel veel succes vandaag! Hopen dat er mooie bevruchtingen komen en hopelijk toch een verse tp en anders komt het ook wel goed met een cryo. Eerst zorgen dat je lijf dit verwerkt. Neem goed je rust.
Flip, gek idee ja dat je man weer zo’n analyse moet laten doen. Ben best benieuwd wat eruit komt. Wanneer mag hij aan de bak
en is de uitslag? Heb je al last van de welbekende opvliegers of valt het nog mee?
Windmolen wauw wat gaaf, er staat weer wat op stapel, gaaf! Er gaan weer een aantal meiden het wachtbankje op binnenkort. Hopen dat we de pompoms weer van stal kunnen halen meiden. Ik duim voor jou ook !
Doces dat klinkt best heftig! Dat vraagt best veel energie van je ja, dat geloof ik. Heb je je een beetje kunnen uitleven met sporten toch?
Miekje en Ginger succes met de tp!
Boulu nog even laten weten dat ik aan je denk nog steeds
Ja helaas ik had eerst vrij goede testen, ben wel door gaan testen om hem te zien oplopen naar even donker als de teststreep. Helaas gisterochtend werd de teststreep heel licht ineens, ook in de middag. Daar waar ik van het weekend en maandag me nog zwanger voelde, vlagen van misselijk heel herkenbaar van mijn vorige zwangerschap, is dat nu ook helemaal weg. Ik heb al zo’n test fobie, dat wordt er zo niet beter op. In tegenstelling tot mijn vorige zwangerschap met heel vaak die angst om het toch kwijt te raken, was ik dit keer voor zolang het duurde best zelfverzekerd. Het mocht ook weer eens niet zo zijn. Gisteren erg verdrietig, maar vandaag wel geaccepteerd hoor. Het is gelukkig snel fout gegaan, daar ben ik dan wel blij mee. Alleen nu is het wachten op mijn menstruatie. Heeft iemand enige ervaring met een vmk wanneer ongeveer ms komt na een (bijna) negatieve test? Voel wel sinds gisteren krampjes, maar nog niets. Zal wel met een week komen neem ik aan?
Ik doe dus weer gezellig mee dames. Het is wat het is, we gaan er gewoon weer voor! Ik ga ervan uit dat het ergens goed voor is en dat ergens in de toekomst vast iets moois in het verschiet mag liggen.

Baggal, wat ben jij toch ook een lieverd. Altijd met een ander bezig. Nog 12 daagjes voor jou en je één na laatste werkdag. Gek he, straks is je meisje er gewoon. Waggel je al een beetje door Londen heen?

Weija wat een lief berichtje, dank je wel. Naast het zwanger worden, alles goed met jou?
Twin woooow 30 follikels. Dat zal je wel voelen ja. Heel veel succes vandaag! Hopen dat er mooie bevruchtingen komen en hopelijk toch een verse tp en anders komt het ook wel goed met een cryo. Eerst zorgen dat je lijf dit verwerkt. Neem goed je rust.
Flip, gek idee ja dat je man weer zo’n analyse moet laten doen. Ben best benieuwd wat eruit komt. Wanneer mag hij aan de bak

Windmolen wauw wat gaaf, er staat weer wat op stapel, gaaf! Er gaan weer een aantal meiden het wachtbankje op binnenkort. Hopen dat we de pompoms weer van stal kunnen halen meiden. Ik duim voor jou ook !
Doces dat klinkt best heftig! Dat vraagt best veel energie van je ja, dat geloof ik. Heb je je een beetje kunnen uitleven met sporten toch?
Miekje en Ginger succes met de tp!
Boulu nog even laten weten dat ik aan je denk nog steeds

Ja helaas ik had eerst vrij goede testen, ben wel door gaan testen om hem te zien oplopen naar even donker als de teststreep. Helaas gisterochtend werd de teststreep heel licht ineens, ook in de middag. Daar waar ik van het weekend en maandag me nog zwanger voelde, vlagen van misselijk heel herkenbaar van mijn vorige zwangerschap, is dat nu ook helemaal weg. Ik heb al zo’n test fobie, dat wordt er zo niet beter op. In tegenstelling tot mijn vorige zwangerschap met heel vaak die angst om het toch kwijt te raken, was ik dit keer voor zolang het duurde best zelfverzekerd. Het mocht ook weer eens niet zo zijn. Gisteren erg verdrietig, maar vandaag wel geaccepteerd hoor. Het is gelukkig snel fout gegaan, daar ben ik dan wel blij mee. Alleen nu is het wachten op mijn menstruatie. Heeft iemand enige ervaring met een vmk wanneer ongeveer ms komt na een (bijna) negatieve test? Voel wel sinds gisteren krampjes, maar nog niets. Zal wel met een week komen neem ik aan?
Ik doe dus weer gezellig mee dames. Het is wat het is, we gaan er gewoon weer voor! Ik ga ervan uit dat het ergens goed voor is en dat ergens in de toekomst vast iets moois in het verschiet mag liggen.
donderdag 21 september 2017 om 10:01
Lilly: we hadden het er gister even over via de App, maar de eerste keer verloor ik wat bloed 10 dagen na de positieve test. Ik zat toen nog vol aan de progesteron injecties en cyclogest. De positieve test was op 6/7 en eerste bloedverlies op 16/7. Het kwam er allemaal uit op 20/7 en de rest was een heftige menstruatie. De 2e keer duurder het een dag of 9 na de positieve test, maar ik heb toen mijn medicijnen stopgezet nadat ik op basis van de HCG levels wist dat het foute boel was...
Ik vind het nog steeds jammer dat het niet gelukt is hoor. Natuurlijk heb je M. en nog de cryos maar het was zo fijn geweest als het gewoon goed was blijven gaan en daar mag je best even van balen
Duuf: Ik weet idd wat Lilly je wil sturen en de mijne heb ik nog altijd bij me en is inmiddels de hele wereld over geweest
Flipje: Heel veel succes voor Flip-man met de analyse. Ik snap de twijfel en toch hoop ik dat hetgeen met F en P heeft plaatsgevonden pech was en niet dat daar nog allerlei factoren aan ten grondslag liggen. Iig waren de afwijkingen niet "connected" en ik hoop dat je je daar aan vast kan blijven houden.
Tinkelbell: Welkom hier. Zal blij zijn als ook even je blog lezen.
Ik vind het nog steeds jammer dat het niet gelukt is hoor. Natuurlijk heb je M. en nog de cryos maar het was zo fijn geweest als het gewoon goed was blijven gaan en daar mag je best even van balen

Duuf: Ik weet idd wat Lilly je wil sturen en de mijne heb ik nog altijd bij me en is inmiddels de hele wereld over geweest

Flipje: Heel veel succes voor Flip-man met de analyse. Ik snap de twijfel en toch hoop ik dat hetgeen met F en P heeft plaatsgevonden pech was en niet dat daar nog allerlei factoren aan ten grondslag liggen. Iig waren de afwijkingen niet "connected" en ik hoop dat je je daar aan vast kan blijven houden.
Tinkelbell: Welkom hier. Zal blij zijn als ook even je blog lezen.

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 21 september 2017 om 10:12
Twin84: Heel veel succes met je punctie!
Wij hebben net heel goed nieuws gehoord, om half 3 de TP! God wat is dit proces toch een emotionele rollercoaster pfff. Was natuurlijk ook reuze benieuwd naar de opbrengst maar die konden ze me nog niet vertellen, hoor ik vanmiddag, irritant maar goed, focus op dit goede nieuws
.
Miekje: Jij?
Wij hebben net heel goed nieuws gehoord, om half 3 de TP! God wat is dit proces toch een emotionele rollercoaster pfff. Was natuurlijk ook reuze benieuwd naar de opbrengst maar die konden ze me nog niet vertellen, hoor ik vanmiddag, irritant maar goed, focus op dit goede nieuws

Miekje: Jij?
donderdag 21 september 2017 om 11:55
Lilly bij mij begon mijn vmk destijds met bloed en namen de testen pas af nadat de mk zich had doorgezet. Dus ik kan je helaas hier niet mee helpen.
Als het dan toch mis is dan hoop ik dat je menstruatie/ miskraam snel doorzet.
Sterkte! Ik vind het knap dat je nog niet een dag later er al zo nuchter in kan staan.
Met mij gaat alles goed. (Ivm herkenbaarheid schrijf ik niet meer over mijzelf mee hier, maar via PB geef ik je graag een update. PB werkt helaas bij mij alleen als ik antwoord op een berichtje).
Baggal joehoe nog 1,5 dag werken en dan eindelijk verlof!!!!
Gingerspice en Miekje succes met de tp vanmiddag. Super fijn!
Twin heel veel succes morgen met de punctie.
Als het dan toch mis is dan hoop ik dat je menstruatie/ miskraam snel doorzet.
Sterkte! Ik vind het knap dat je nog niet een dag later er al zo nuchter in kan staan.
Met mij gaat alles goed. (Ivm herkenbaarheid schrijf ik niet meer over mijzelf mee hier, maar via PB geef ik je graag een update. PB werkt helaas bij mij alleen als ik antwoord op een berichtje).
Baggal joehoe nog 1,5 dag werken en dan eindelijk verlof!!!!
Gingerspice en Miekje succes met de tp vanmiddag. Super fijn!
Twin heel veel succes morgen met de punctie.
donderdag 21 september 2017 om 12:45
donderdag 21 september 2017 om 12:49
Lieve Baggal, dankjewel! Fijn weer om te lezen. Het wordt nu zo spannend voor jou, nog even en dan is ze er.
Lily wat onzettend kl*te dat het toch niet zo mag zijn! Ik hoop dat je menstruatie snel doorzet zodat je weer verder kan.
Spannende tijden breken er weer aan meiden, heel veel succes en ik denk aan jullie.
Ik ben terug van vakantie en we mochten alweer een bezoek aan het ziekenhuis brengen. Mijn test was afgelopen vrijdag bijna negatief dus we waren blij dat mijn lichaam alles vanzelf had opgelost. Totdat ik maandag ineens weer een donkerdere test had.. ik voelde me zo ontzettend bang. We moesten de dag erna nog 2,5 uur terugvliegen en ik zag mezelf al zitten met een gescheurde eileider in het vliegtuig. Direct na de landing de kliniek gebeld en ik mocht meteen komen. Mijn hcg is gelukkig nog verder gedaald naar 22 en de echo zag er goed uit, het slijmvlies was alweer aan het groeien en er zaten al wat follikels klaar in mijn eierstokken. Het vocht bij mijn eierstok is gelukkig weg. Geen idee hoe het nou mogelijk is dat ik toch weer een positieve test had maar het ziet er gelukkig goed uit nu. Ik hoop dat ik over een week of 3 weer ongesteld word. Ik bloed trouwens nog steeds, vorige week donderdag en vrijdag was het erg veel (afbraak van het slijmvlies en waarschijnlijk de vochtplek bij mijn eierstok).
Ik word er een beetje moedeloos van dat ik nu al zo'n 6 weken af en aan bloed. Het zou heerlijk zijn om eens niet met dat smerige maandverband bezig te hoeven zijn! Op vakantie heb ik trouwens ook nog een flinke breakdown gehad, ineens kwam het zo hard aan dat er bij ons geen kindje gaat komen in april. Ik denk ook nog vaak: ik zou nu zoveel weken zijn. Ik ben erg verdrietig geweest en wist me echt even geen raad. Nu gaat het op zich wel oké, maar ik blijf bang voor een nieuwe poging. Volgende week nog een keer naar de kliniek om bloed te laten prikken. Hopelijk is alles dan weg.
Ik dacht trouwens altijd dat je geen eisprong kon krijgen als je nog hcg had maar toch zijn er alweer eitjes aan het groeien. Het kan voorkomen zei de arts maar normaliter onderdrukt het hcg de eisprong.
Hoe is het met jou Selin?
Lily wat onzettend kl*te dat het toch niet zo mag zijn! Ik hoop dat je menstruatie snel doorzet zodat je weer verder kan.
Spannende tijden breken er weer aan meiden, heel veel succes en ik denk aan jullie.
Ik ben terug van vakantie en we mochten alweer een bezoek aan het ziekenhuis brengen. Mijn test was afgelopen vrijdag bijna negatief dus we waren blij dat mijn lichaam alles vanzelf had opgelost. Totdat ik maandag ineens weer een donkerdere test had.. ik voelde me zo ontzettend bang. We moesten de dag erna nog 2,5 uur terugvliegen en ik zag mezelf al zitten met een gescheurde eileider in het vliegtuig. Direct na de landing de kliniek gebeld en ik mocht meteen komen. Mijn hcg is gelukkig nog verder gedaald naar 22 en de echo zag er goed uit, het slijmvlies was alweer aan het groeien en er zaten al wat follikels klaar in mijn eierstokken. Het vocht bij mijn eierstok is gelukkig weg. Geen idee hoe het nou mogelijk is dat ik toch weer een positieve test had maar het ziet er gelukkig goed uit nu. Ik hoop dat ik over een week of 3 weer ongesteld word. Ik bloed trouwens nog steeds, vorige week donderdag en vrijdag was het erg veel (afbraak van het slijmvlies en waarschijnlijk de vochtplek bij mijn eierstok).
Ik word er een beetje moedeloos van dat ik nu al zo'n 6 weken af en aan bloed. Het zou heerlijk zijn om eens niet met dat smerige maandverband bezig te hoeven zijn! Op vakantie heb ik trouwens ook nog een flinke breakdown gehad, ineens kwam het zo hard aan dat er bij ons geen kindje gaat komen in april. Ik denk ook nog vaak: ik zou nu zoveel weken zijn. Ik ben erg verdrietig geweest en wist me echt even geen raad. Nu gaat het op zich wel oké, maar ik blijf bang voor een nieuwe poging. Volgende week nog een keer naar de kliniek om bloed te laten prikken. Hopelijk is alles dan weg.
Ik dacht trouwens altijd dat je geen eisprong kon krijgen als je nog hcg had maar toch zijn er alweer eitjes aan het groeien. Het kan voorkomen zei de arts maar normaliter onderdrukt het hcg de eisprong.
Hoe is het met jou Selin?
donderdag 21 september 2017 om 12:50
Succes Ginger! Geniet ook een beetje van de TP. Ik vond het een heel bijzonder moment.
Miekje: Wat fijn dat je PUPO (pregnant until proven otherwise) bent
Ik snap alleen niet dat de andere 7 cellen ingevroeren konden worden? Je had toch in totaal 3 eicellen? Of bedoel je dat de andere bevruchting een 7-cellig embryo is dat nu een cryo wordt? In ieder geval succes met broeden!
Weija: Ben ook wel helemaal klaar voor mijn verlof moet ik zeggen... Het is echt goed geweest zo. Wat Lilly ook zegt: ik waggel inmiddels. Zal je wel een foto via de mail sturen.

Miekje: Wat fijn dat je PUPO (pregnant until proven otherwise) bent

Weija: Ben ook wel helemaal klaar voor mijn verlof moet ik zeggen... Het is echt goed geweest zo. Wat Lilly ook zegt: ik waggel inmiddels. Zal je wel een foto via de mail sturen.
donderdag 21 september 2017 om 12:55
Rucio, zo herkenbaar dat gevoel, bang voor nieuwe poging en dat het er inhakt dat je in april geen kindje verwacht
mijn vriendin die me op vakantie vertelde dat ze zwanger is, had een goede echo... dat hakte er nog eens zo hard in, ze is 2 weken voor mij uitgerekend, dus als zij bevalt word ik nogmaals geconfronteerd met het feit dat t het bij ons mislukt is

donderdag 21 september 2017 om 12:56
Rucio schreef: ↑21-09-2017 12:49
Heel erg herkenbaar hoor. Ik heb dat ook lang gehad. En soms keek ik dan bij het ''Uitgerekend Maart 2017'' topic, zo van als - als - als....

donderdag 21 september 2017 om 13:19
Miekje: Dacht al dat je dat bedoelde inderdaad. Heel fijn om nog een cryo achter de hand te hebben. Al hoop ik dat je die voorlopig niet nodig hebt!
Diamond: Hoe is het met jou?