Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Twin: wat een mooie opbrengst! Hoop dat daar wat top embryos uitkomen!!

Dreamer: wat een spannende ontwikkelingen qua werk. En een maand wachten is in jullie geval ook geen ramp.

Windmolen: toi-toi-toi voor je FET!

Hier: verlof!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Jeej Baggal verlof!!!! En nog maar max 1,5 week tot de ontmoeting met Sweet Pea. Wat een heerlijk idee :flirting:
Even een korte vraag, heb een slechte nacht gehad met veel buikpijn. Heb het idee dat het maag darmkkachten zijn. Het doet wel echt heel veel pijn. Herkent iemand dit of moet ik toch ziekenhuis bellen?
na zoveel follikels aangeprikt bellen twin :redrose:
Bellen!
Konden erge bijwerkingen van de utrogestan zijn maar vanwege grote aantal follikels wordt het toch met arts overlegd. Zijn heftige krampen en ik kronkel van de pijn. Ademhalen doet ook pijn.
Twin bellen!
Met zoveel follikels heb je kans op OHSS. Dit had Labgeek ook. Ik zou het weer laten checken als ik jou was.
Twin ik zie dat je net gebeld hebt. Ik ga ervanuit dat de arts je nog even wil zien. Kronkelen van de pijn is echt niet normaal! :hug:
ik had ook ohhs en lat je maar goed nakijken! goed dat je gebeld hebt!
Twin, als zelfs ademhalen pijn doet, vind ik dat ze je even moeten controleren. Kronkelen van de pijn is zoals Zizo zegt niet normaal. Ik hoop dat er niets bijzonders te vinden is en dat het snel afzakt.
Denk goed aan jezelf! Een freeze-all en eerst goed herstellen is echt niet erg. Als jij je niet goed voelt, lijkt me dat de kans op zwanger worden, ook kleiner zal zijn en in ieder geval niet goed is voor jouw gezondheid.

Baggal, je hebt verlof! Ik hoop dat je heerlijk kunt ontspannen en wat leuke dingen kunt gaan doen.

Gisteravond weer een wat off-avond gehad... Feestje waar ik mensen zag die met IVF zwanger geworden zijn, (waar ik blij van wordt) mensen die ik tegen ben gekomen in de fertiliteitskliniek, mensen waarvan ik weet dat die een héél traject doorgelopen zijn en hebben moeten besluiten te stoppen met hun kinderwens. Mijn emoties schoten echt alle kanten uit, heel rot... Ik denk dat als ik de uitslag heb en een plan opgesteld is, ik er door heen ben. Dus DD-artsen, bel me eens even!!
Goedemorgen dames. Eindelijk de tijd gevonden wat uitgebreider te reageren!

Lily wat verdrietig dat het mis is gegaan, ik vind je wel echt een sterke vrouw als ik lees hoe je ermee om gaat!

Rucio wat heftig dat je nog terug moest met het vliegtuig en bang was voor je eileider. Ik heb zelf ook een bbz gehad en het is een beangstigend gevoel wetende dat er nog vanalles mis kan gaan. Gelukkig zakken je waardes netjes! Maar het blijft ontzettend verdrietig!

Selin ik herken het wat je over je vriendin verteld. Ik liep ook (of dus niet) tegelijk met een vriendin. Ben heel veel bezig geweest met "de datum". En het was bevrijdend toen die voorbij was!! Hopelijk kun je het langzaam een plekje gaan geven.

Miekje ondanks dat de opbrengst niet super was, toch wel super nieuws met een verse tp en cryo! Spannend, hopelijk mag de cryo nog heel lang in de vriezer liggen.

Gingerspice fijn dat je een tp hebt gehad, ik ga voor je duimen!!

Sense ik moet wel een beetje lachen over wat je schrijft over je man en dat hij je van een afstandje aanmoedigingen toe roept 😂. Als ik een man was geweest, was ik jou man haha, ben zelf heel erg bang van naalden.

Windmolen wat lief dat je met me mee blij was in het andere topic. Inderdaad, de minste score van 0.5 miljoen was het raak. Pff die IUI was in oktober 2016, wat gaat het snel he. Geniet van je weekendje weg!

Duufje ik hoop van harte dat deze laatste poging het geluk aan jullie kant staat. Geniet van jullie vakantie!

Dazzle is er geen mogelijkheid de vakantie een paar dagen te schuiven voor het infuus, of kom je dan met werk niet uit?

Dreamer hopelijk word het iets met de interne kansen op het werk voor jou en je vriend, succes!

Animal ik duim dat overstappen niet nodig is en een van de cryo's een plakker is! Wel heftig zo'n feest met zoveel koppels met bagage, drukt je wel even met de neus op de feiten denk ik. Maar hou je vast aan de succesverhalen, die zijn er genoeg!

Baggal geniet van je verlof!! :hello: je dochter is er al bijna!!

Twin wat fijn dat je zo'n goede opbrengst had, maar wat heftig dat je zo'n buikpijn hebt.. hopelijk kun je langs komen voor een check! Genoeg water drinken en houd ons op de hoogte....

Sorry als ik nog iemand ben vergeten!

Thanks voor het welkom dames. Om nog wat vragen te beantwoorden: we krijgen een combinatie ivf/icsi traject. Omdat de zaadkwaliteit van mijn vriend nogal eens schommelt (tussen de 0.5 en 7.8 bij iui's) hebben ze besloten te proberen voor IVF te gaan maar mocht het erg tegen vallen, de optie gegeven om direct te switchen naar ICSI. Verder start ik de 29e met decapeptyl. Ik heb al eerder gespoten (puregon) maar toen deed mijn vriend dat. Nu moet ik dat zelf gaan doen en dat is best een dingetje. Ik ben zó bang van naalden dat ik ooit trauma therapie heb gehad daarvoor. Dat heeft wel iets geholpen maar nog steeds is het huilen (letterlijk). Dus ik ben benieuwd hoe dat gaat..
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Twinkelbell, wat rot dat je zo bang bent voor naalden. Nu jouw vriend jouw gespoten heeft, merk je dan niet dat het beter gaat? Mijn man heeft ooit na een botbreuk 6 weken lang bloedverdunners moeten hebben. Die heb ik er dus 6 weken in moeten spuiten ( de eerste keer hebben we een discussie van 45 min gehad, met "Doe maar snel!" en "NEE!!! STOP!!" dat ik uiteindelijk de slappe lach gekregen hebt en toen mocht het dan echt.. En natuurlijk viel het hem mee, maar hij heeft geen enkele keer zelf gespoten... Hij vindt mij dus ook stoer met al dat geprik. Weet je meid, elke injecties is een stapje dichterbij jullie kindje. Misschien helpt het je als je zo denkt. Ik hoop dat het je uiteindelijk heel erg mee valt.
Net teruggebeld door VU. Ze houden het op bijwerkingen utrogestan. Zeker gezien ik al darmklachten had voor de punctie. Werd het echt ondraaglijk, moest ik weer bellen. Ik ben nl niet aangekomen en buikomvang is ook nog hetzelfde. Wel extreem klote dat ik er zo heftig op reageer.
Animal dat gaat ook zeker helpen die gedachte, het gaat me uiteindelijk wel lukken maar vind het echt spannend. Hopelijk "went" het snel!

Twin jeetje wat rot dat dit van de utro komt. Hebben ze wel gezegd hoe lang dat kan duren? Ik neem aan en hoop toch niet zolang je de utro gebruikt? Vind het toch wel gek dat ze je niet hoeven te zien maar misschien is dat mijn onwetendheid nog.
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Ik hoop niet dat het zolang duurt hoor. Ik Ben de persoon die standaard alle bijwerkingen op het lijstje krijgt. Meestal heel heftig. Pech dus. Maandag extra controle echo en bloedwaardes. Ik hoor dan ook of er een tp kan plaatsvinden. Ik hoop het zo! Dan zou 6okt testdatum zijn, net voor mijn verjaardag (7okt). Als dat zou lukken heb ik deze pijn en ellende er wel voor over
Wat een hoop verjaardagen begin okt. Ik ook die week nl. baby baggal komt in goed gezelschap op de wereld
Twin, heb je naast de hevige ook koorts en misselijkheid/duizelig
    heid? Als je dat krijgt direct weer bellen. Zo begin bij mij de ovariumtorsie.
    Geen pijnstiller die bij mij tegen de pijn hielp. Enkele uren later lag ik in de ok. (Niet bedoeld om je bang te praten, wel bedoeld om gewoon weer te bellen bij aanhoudende klachten).
    Heb je paracetamol genomen? Dat is geen probleem hoor, bij zulke heftige klachten. :hug:
    ik heb echt alleen maar buikpijn en zit een beetje tegen misselijkheid aan. Bij de VU zeiden ze ook dat ik terug moest bellen als het erger werd of ik het echt niet meer trok. Ik heb gewoon hele erge krampen/steken en ik lees overal dat dit ook bij utrogestan past. En aangezien ik moeilijke darmen heb en veel allergieen/intoleranties vind ik dit wel plausibel.
    Ik zweet ook heel erg merk ik.
    Koorts heb ik volgens mij niet maar ga het voor de zekerheid toch meten. Mijn man heeft ook opdracht me goed in de gaten te houden hoor. Ik heb vanmiddag nog 2 uur kunnen slapen en ben nu alweer kapot. Terwijl ik gedacht had vandaag wel even buiten in het zonnetje te kunnen zitten.

Lief dat jullie allemaal zo begaan zijn met me. Ik zal mezelf goed in de gaten houden. Blegh, voel me echt verrot naar
    Twin: Ik hoop dat je je heel gauw beter voelt en anders gewoon nog een keer belt met het VU. Zou het eventueel een optie zijn de utro in overleg met de arts om te ruilen voor cyclogest? Zitten dezelfde werkzame stoffen in, maar cyclogest heeft volgens mij minder bijwerkingen. Ik voelde me met utro "bloated" en niet met cyclogest. En verder probeer heel veel te drinken!!

Animal: Zo'n feest is moeilijk idd - ook heel confronterend. De grootste angst van een ieder die aan een fertiliteitstraject begint is dat je aan het eind van de rit met lege handen achter blijft. Alleen, zo ver is het nog niet bij jou. Eerst maar eens kijken wat er uit het NK onderzoek komt en dan heb je volgens mij nog 4 blasto's en een eicel liggen. Ik snap heel goed dat de succesverhalen hoopgevend zijn en de verhalen van mensen bij wie het niet gelukt is je grootste nachtmerrie. Maar hou moed!!

Tinkerbell: Heel fijn dat jullie de combi IVF/ICSI doen. Ik geef zelf de voorkeur aan IVF zonder ICSI ivb de natuurlijke selectie (hoewel dat voor ons destijds geen optie was). Wat vervelend dat je zo bang bent voor de naalden. Ogen op de prijs zou ik zeggen, maar misschien is dat te makkelijk geredeneerd. Mijn man heeft mij nooit kunnen spuiten - veel te bang om me pijn te doen. Zelfs met de injecties die in mijn achterste moesten, heb ik zelf de naald erin gezet, waarna hij de vloeistof doorduwde. Misschien helpt het door het zelf te doen zodat je de regie kan houden. En bij mij hielp het ook om in mijn buik een velletje te pakken en dan niet te lang te twijfelen over de handeling. Anders zit je er zo tegen aan te hikken. Ik weet niet of je er iets aan hebt... kijk maar.

Selin: Heb je nog pijn na de curretage? Weet je wanneer je weer een TP hebt? Eerst een cyclus afwachten na de VMK?

Zizo: wat zijn eigenlijk de vervolgstappen bij jou? Ik ben eigenlijk een beetje kwijt waar jij nu precies zit qua behandeling na de torsie. Ik hoop iig dat je snel verder kan en dat je je ook wat beter voelt.

Flip: Ik hoop dat het de opbrengst van het produceren bij je man goed is gegaan. Wanneer krijg je de uitslag?

Abusu: Hoop dat alles goed met je gaat. Neem aan dat je inmiddels terug bent uit Italie. Dekt de verzekering eventuele IUI pogingen? Hoop het!

Weija: Dank voor je lieve mail! Ik was gister on verwacht druk, maar reageer dit weekend even uitgebreid! Heel lief van je en super attent.

Lilly: Je hebt iig de duidelijkheid en ik vind dat je er fair in staat. Gelukkig heb je over niet al te lange tijd weer een echo voor de volgende TP en ik heb er alle vertrouwen in dat 1 van de 6 cryos een broertje of zusje voor M. gaat opleveren.

Boulu: Lees je nog mee? Ik denk aan je.

Hier zijn we nogmaals naar het huis gaan kijken. Een derde bezichtiging. We blijven het mooi vinden maar zijn er over uit dat we de vraagprijs zeker NIET gaan betalen. Was wel even fijn om ons dat te realiseren. We hadden een tweede bezichtiging op ons huis, dus even afwachten of de kijkers met een bod komen. Moet eerlijk zeggen dat we, toen we terug waren in ons appartement beiden zoiets hadden van: ons appartement blijft mooi (zucht)...
    Afscheid van kantoor was ok. Kreeg bloemen en een kaart. De dag daar voor had een van de associates gemeld zwanger te zijn en zat tijdens de kantoorborrel te vertellen hoe vies een bevalling wel niet was en hoe erg ze er wel niet tegenop zag. Heb daar wel wat van gezegd - dat het m werkelijk waar niet kan schelen of het vies is of pijn doet en of ik er een litteken aan over hou. Het overheersende gevoel zou dankbaarheid moeten zijn -zeker als je verder niets hebt hoeven doorstaan om er uberhaupt te komen en wanneer je niet een van de zes mensen is bij wie het niet allemaal vanzelf gaat. Ik bleef lief lachen maar inwendig kookte ik. Zo'n hekel aan ondankbare schepsels die het allemaal maar als vanzelfsprekendheid zien! En dan denk ik aan al die dappere meiden hier - pfff!
    A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
    Hey dames, nog altijd in meeleesstand, maar nu toch een poging om even te schrijven wat ik onthouden heb

Baggal leef wel erg met je mee en hoop dat alles vlot mag verlopen bij de bevalling!! Je zal de dagen nu wel echt aftellen! Hihi begrijp ook dat het afscheid moeten nemen van je eigen plekje moeilijk is. Wij zijn ook op zoek naar een andere woning maar tegelijk denken we vaak: wat wonen we hier goed... maar tja, wat klein

Tinkerbell, weet niet goed meer of ik je al welkom geheten heb, maar bij deze ;) welkom!! Jammer dat je hier moet meeschrijven natuurlijk.. maar mijn ervaring is dat het echt helpt om het hier van je af te schrijven en dat je erg veel steun en begrip krijgt hier!
    Succes vanaf donderdag met het spuiten! Heb zelf nooit decapeptyl gespoten, dus geen ervaring mee! Met andere inspuitingen helaas wel, en 'het went', hoe naar dat ook is om te zeggen...

Lilly, wat ben je dapper en krachtig :hug: je klinkt zo sterk, wou dat ik over mezelf hetzelfde kon zeggen ... Dank je wel ook voor je ervaring te delen met die vriendin, dit stukje is helaas heel herkenbaar voor mij: Kwam bij mij met name omdat ik toen echt voelde dat zij minder met mij bezig was en alleen op roze wolk zat. Als ze wat meer oog had voor mijn gevoelens had ik het veel minder moeilijk gehad. Dus daar ligt wel het pijn punt. Ik ben toen meer afstand gaan nemen, dat heeft ze wel gemerkt.
    ... dat merk ik hier dus ook helaas.. en weet niet zo goed of onze vriendschap dit zal overleven, maar tijd brengt raad zeggen ze..

Twin hoe gaat het nu intussen met jou na je klachten? Hoop dat je je inmiddels wel beter voelt... anders zeker nogmaals contact opnemen hoor!! Sterkte en beterschap!

Mevrouwstippel, wat heftig weer beginnen werken na je burn out lijkt me! Lukt het verder wel tamelijk goed? Nog even en je mag dus ook weer beginnen! Kom gerust meer schrijven als je er behoefte aan hebt!

Flip, hoe gaat het met jou? Hoop dat het bij je man goed gegaan is!! Wij duimen!!

Windmolen, dank je wel! Geniet van je weekendje! Fijn dat je ook weer op het wachtbankje kan! Spannend hoor! Wij wachten inderdaad een ronde af nu...

Sense, Diamond, Piene, Animal, Duufje (fijne vakantie trouwens!!), Rucio, Dreamer... en eigenlijk iedereen hier, wil ik gewoon heel erg bedanken voor alle lieve, steunende woorden :hug:

Hier: omdat ik van mezelf geen cyclus heb ben ik na de curretage weer begonnen met de pil, dit moet ik één maand nemen om de hormonen in m'n lichaam weer te normaliseren. Daarna mogen we terug voor een cryoterugplaatsing maar vermoed dat dit dus pas voor november zal zijn. 17 oktober wel even op controle weer.

Gisterenavond weer met een vriendin wat gaan drinken, had haar al héél lang niet gezien of gehoord en plots nam ze contact op, ze weet ook van ons traject dus was wel blij dat ik haar even kon zien om ook van het miskraam te kunnen vertellen... maar natuurlijk vertelde ze me dat ze zwanger was, voelde de wereld weer wegzakken onder m'n voeten. Wéér een zwangerschapsaankondiging, dan nog net nadat ik vertelde dat ik een miskraam gehad heb. Wéér de zoveelste vriendin, ik ben echt de laatste in het rijtje nu. Ik ben gisterenavond echt ingestort... ik trok het even niet meer. Ik wil gewoon niemand meer zien nu, geen enkel vriendin, tot ik ook zwanger ben, want dit is gewoon niet normaal meer. Werkelijk iedereen uit men vriendengroep is na mij begonnen en zit nu met een baby (of 2) of een zwanger buikje.. voelde me zo verschrikkelijk gisterenavond. Slaapmedicatie genomen en bed in. Gelukkig voel k me nu al wel weer wat beter, maar het hakt er telkens zo in...Zeker nu..
    Selin dat is vervelend. Ik snap je gevoel. Kan ook wrg jaloers worden vsn andere zwangerschappen. Maar probeer het los te zien van jouw proces. Hoewel het soms even niet zo lijkt leven ze echt wel met je mee! Ik vond het soms wel goed werken mijn nare gevoel uit te spreken. Memsen kunnen nou eenmaal vaak niet 'ruiken' hoe jij iets ervaart.
    Succes en probeer van t lekkere herfstzonnetje te genieten!
    Hoi allemaal,

Het gaat weer iets beter. Blijken echt mijn darmen te zijn die stilliggen door alle medicatie. Ben nu weer zelf met laxeermiddel aan de slag. Vandaag de vu mogen bellen en er is bevruchting. Hoeveel kon de verpleegster niet zeggen,dat horen we morgen pas. Was zo blij,tranen van geluk.
    Morgenvroeg controle en als alles goed is om half 2 terugplaatsing. Vandaag hou ik me nog rustig en drink veel.

@lilly. Wat verdietig. Ik had nog niet gereageerd.heel bewonderingswaardig dat je er zo mee omgaat. Veel sterkte en succes met de vervolgstappen komende tijd.

@selin: ik begrijp je gevoel en verdriet zo goed. Het is gewoon oneerlijk en supermoeilijk. Logisch dat het af en toe hard binnenkomt. Veel sterkte!

En aan de rest ook veel groetjes. Even te moe en lastig typen op ipad om op iedereen te reageren.
    Hoi allemaal, even een ego-post met update van mijn kant. Nadat ik er deze week helemaal doorheen zat heb ik bij het ziekenhuis aan de bel getrokken. Daar een heel goed, prettig gesprek gehad. Wat een lieve, begripvolle arts en verpleegkundige. Ook met mijn man en een vriendin veel gepraat (en gehuild :cry:)

Ik heb in het verleden een aantal gesprekken gehad met de praktijkondersteuner van de huisarts en deze ga ik weer oppakken. Ik merk dat ik het afgelopen jaar eigenlijk alleen aandacht heb gehad voor het fysieke (injecties, bloedprikken, follikelmetingen, punctie, terugplaatsing, inbrengen Utrogestan enz.) en te weinig voor het mentale. De impact die het hele traject daarop heeft heb ik fors onderschat.

Op school gooi ik de lat tijdelijk een stukje omlaag. Zowel voor mezelf als voor de kinderen: misschien even wat meer spel en minder les, maar dat is dan maar even zo. Ik voel me dan direct schuldig dat ik die kinderen dan eigenlijk tekort doe, maar het kan even niet anders. Ook met mijn directeur en ib’er besproken.

Het bms was helaas nog nauwelijks dikker geworden na 12 dagen Progynova. Ik snap er niks van: ik word niet ongesteld na een 10-daagse kuur Provera, twaalf dagen Progynova doet nauwelijks iets voor het bms, ik heb ruim 4 weken (!!) moeten stimuleren voordat er een punctie plaats kon vinden... Zou het kunnen dat de medicatie die ik voor mijn leverziekte gebruik invloed heeft op het effect van de hormonen??

Al met al wordt de dosering Progynova verhoogd: voorheen 3x per dag 1 tablet, nu 2x per dag 2 tabletten. Volgende week weer bekijken of het bms dan wat dikker wordt...
    Goed van je doces!
    En met spel doe je je kinderen echt niet tekort. Daar leren ze superveel van! Ik snap je gevoel ik durf dat ook niet altijd goed los te laten maar beter goede korte werkmomenten en instructie dan vervelende sfeer lijkt me. Is er nog ondersteuning mogelijk? Vast niet bij ons van de week allerlei zieken we werken echt op de grens van wat kan. Niet voor niets staken volgende week
    Miekje-5 schreef:
    24-09-2017 12:18
    Goed van je doces!
    En met spel doe je je kinderen echt niet tekort. Daar leren ze superveel van! Ik snap je gevoel ik durf dat ook niet altijd goed los te laten maar beter goede korte werkmomenten en instructie dan vervelende sfeer lijkt me. Is er nog ondersteuning mogelijk? Vast niet bij ons van de week allerlei zieken we werken echt op de grens van wat kan. Niet voor niets staken volgende week
    Je hebt gelijk. Ik steek de komende tijd in op routines aanleren, band opbouwen, groepsdynamiek verbeteren en de kaders neerzetten (“Hoe doen we dit in onze klas”) Er is geen ondersteuning mogelijk helaas. We zijn drie schoolweken aan de slag en de eerste collega zit alweer thuis... :-[ Staken is hard nodig om een signaal af te geven denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
    Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven