Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh Baggal balen zeg! Heel veel beterschap!! Gelukkig werkt AB meestal vrij snel..
Diamond: kan me voorstellen dat je daarvan baalt. Mijn man en ik zaten ook niet altijd op een lijn overigens en het enige advies dat ik je kan geven is om te blijven praten en naast het traject ook leuke dingen met elkaar te blijven doen. Naast de missie zwangerworden en blijven en ben je ook partners. En je ziet het vaak gebeuren dat dit laatste nog wel eens uit het oog wordt verloren.

Miekje: Lang leve de cookies en stomme advertenties die kant noch wal raken.

Mssfiddler: Hoe is het met jou? Ben je er klaar voor om te beginnen? Ik weet uit het andere topic dat je het best een overstap vond van IUI naar IVF. En toch hoop ik zo dat IVF je net dat zetje geeft...

Windmolen: Hoe is het?

Lilly: Sterkte vandaag! Alweer een jaar geleden! Pfff!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Pippeltje schreef:
19-10-2017 15:36
Oh Baggal balen zeg! Heel veel beterschap!! Gelukkig werkt AB meestal vrij snel..

Ja, Ik hoop het ook! Was wel "opgelucht" dat er dus echt een medische oorzaak aan ten grondslag ligt waarom ik me zo beroerd voelde en mijn man vroeg haar afgekolfde melk te geven, want dat is nl. niets voor mij...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Beterschap Baggal! Wel fijn dat je "opgelucht" bent dat er iets anders aan de hand is. Maar ook al zou je het wel zwaar vinden en tegenvallen dan nog, we weten allemaal hoe dankbaar je bent en dat een baby echt niet 24/7 een roze wolk is.

Ik ben er wel klaar voor denk ik... laatste paar dagen ben ik er niet zo veel mee bezig geweest en ik probeer niet te veel te doemdenken. Maar ik zie het niet als net dat zetje helaas... aangezien het ook al 2x is misgegaan, waarvan 1x met 10 weken, ben ik toch wel bang dat er meer aan de hand is. Ik wil het gewoon graag geprobeerd hebben denk ik, maar het vertrouwen dat dit ons gaat helpen heb ik niet meer zo... Niet dat ik heel negatief ben dat het niet gaat lukken, maar gewoon neutraal. Er is een kans dat het gaat lukken en er is ook een kans dat het niet lukt.
@ dazzle dit is zooo k** :cry: ik heb geen woorden voor... alles goed en dan nog lukt het niet. Voor de zoveelste keer!! Hoeveel energie en moed kan een mens opbrengen? Ik snap je gedachten heel goed en weet ook niet wat ik moet zeggen :hug:

@ baggal vervelen van de blaasontsteking. Ab helpt goed gelukkig. Beterschap.

@ Lilly wat hoop ik dat je positief test morgen! Succes!! Zal hier komen spieken!
Dazzle, wat ontzettend rot... He, ik had het jullie zo gegund! Ik denk wel, dat je nog een kans maakt. Kijk naar Weija.... Ik snap wel dat je je WEER even bij een moet rapen... Sterkte meid.

Baggal, he bah! Dat klinkt niet fijn... Ik hoop dat je snel hersteld en laat je man het ander even over nemen. Verwaarloosde urineweginfectie is niet goed. Denk goed aan jezelf. Jammer dat je moeder niet komt, maar de reden is wel begrijpelijk. Jouw man blijft nog even thuis toch?

MssF, het zwanger worden gaat bij jou niet zo makkelijk. En als je dan ook nog 2 x een miskraam krijgt, is het wel ontzettend zuur. De kans dat je toch een kindje krijgt is in ieder geval groot, je kunt tenslotte zwanger raken. Nu snap ik dat je bang bent dat er mogelijk meer speelt, maar als je het puur wetenschappelijk bekijkt, krijgt het overgrote deel van de vrouwen die meerdere miskramen gehad hebben wel een kindje. Met IVF is de kans op zwanger worden een stuk groter, dus heb je die hobbel al gewonnen. Ik snap dat je het zo niet helemaal in ziet, maar ik hoop wel dat we je heel snel zullen zien zwaaien met een positieve test.

Lilly, spannend meid! Begrijpeljk dat je vandaag liever niet wil testen. Even een knuffel voor deze moeilijke dag voor je.
Even heel erg snel want moet zo naar de pilates:

Dank je wel eerst en vooral dames, voor jullie lieve berichtjes! Ben ook erg blij dat het weer gestart is! Weet niet precies weer wie het vroeg (was jij het, Animal?!) maar ik krijg dus een terugplaatsing in een kunstmatige cyclus, 2 weken progynova slikken nu!

Dazzle, oh lieve dazzle wat was het je zo gegund :( begrijp dat het geloof, de moed en de kracht nu even ver weg is, maar hopelijk geef je de hoop toch niet op... voor nu even rust nemen meid, je lichaam, je geeft, even op adem komen.. vernieuwd hoop en kracht en energie verzamelen.. geen woorden voor, maar we leven allemaal met je mee.. dikke knuffel...

Lilly, ik kom morgen ook zeker spieken voor jou ;) & sterkte met het verlies van je hond.. hier ook ongeveer exact een jaar geleden, is erg pijnlijk.. klinkt gek maar die hond was ook een beetje 'mijn kindje', en het verlies ervan viel en valt nog steeds erg zwaar! Ik had/heb 'gelukkig' nog een ander jong hondje die me veel kracht en energie geeft (maar ook neemt, haha ;) )

Baggal, ai nee lieverd, veel beterschap! Je ouders dus toch niet besloten om terug te komen, nou ja, ze kunnen geloof ik altijd wel terugkomen als je het nodig hebt, toch?! Tot wanneer ben je nu eigenlijk in zwangerschapsverlof? Denk dat ik dat gemist heb! Neem je rust hé!! Lief dat je man ook zo goed voor jullie beiden zorgt ;)

Sense en Pippeltje wat een mooie opbrengst allebei!! Wanneer weten jullie meer over het aantal cryo's? Alvast succes met de terugplaatsing!

Diamond, ik herken wat je schrijft... mijn man had eerlijk gezegd ook liever nog eventjes gewacht, maar ik heb nu eigenlijk een beetje alleen beslist om toch verder te gaan, natuuuurlijk wil hij het ook graag, maar hij had, voor mijn lichaam, liever gehad dat ik nog een aantal maandjes zou wachten, zodat ik voldoende zou herstellen, mentaal en fysiek, wat ik ook wel heel lief vond van hem dan weer... probeer er goed met je man over te praten!!

Windmolen, ik werd oprecht blij van je update over jezelf! Wat een goed nieuws dat je volgende week terugplaatsing krijgt en dat er inderdaad iets 'nieuws' of extra wordt toegepast, kan nooit kwaad denk ik dan, zelfs al is het experimenteel! Baat het niet dan schaadt het niet! Dat van de endometriose is wel weer minder fijn nieuws natuurlijk, maar hé, ik hoop echt met je mee dat je deze ronde gewoon ontzettend veel geluk hebt! Mijn duimen draaien! Ik hoor dat je positief bent en dat je er zelf goede hoop in hebt, dat is al een héél goed begin in elk geval ;)

Miekje welkom terug hier!! Schrijf lekker mee!
Selin heel herkenbaar, ze zijn ook altijd blij als je thuis komt. Zo'n fijn gevoel. Heb je jouw hond ook laten inslapen? Mijn lieverd had een melanoom en later bleek ook lymfeklierkanker. Dubbel pech, komt bijna nooit voor 2 verschillende soorten kanker. We hebben haar nog wel laten behandelen (bestralen oa) maar de tumor was zo agressief en binnen no time terug. Er was geen houden aan en toen hebben we het besluit genomen dat we haar niet verder zouden laten lijden. Ze werd al wat stiller enzo. Maar kijk terug op hele mooie gezellige jaren met haar en dat is ook zo fijn!

Spannend iig van de cryoterugplaatsing... krijg je na twee weken dan een echo? Is er helemaal niets van een eigen cyclus of ondersteunt het je cyclus (allebei even goed natuurlijk, puur uit interesse)
Ik ga óf morgenochtend testen voordat manlief gaat werken maar dat is vroeg :proud: of als hij thuis is! Jullie horen van mij!
Spannend Lilly! Hier nog steeds niets. Gelukkig geen bloed gespot, maar ook dat zegt niets: na een kuur Provera werd ik niet ongesteld, dus wellicht nu ook niet. En ik gebruik 6 Utrogestan bolletjes per dag, dus die kunnen ook een menstruatie tegenhouden. Morgen nog een dag werken en zaterdagochtend testen.

Succes met de zenuwen Lilly, ik duim voor je!!! :thumbsup:
Lilly, ik kwam al even spieken maar het lijkt me nog wel errug vroeg ;) misschien slaap je nog gewoon ;) ik heb helaas geen eigen cyclus.. nooit gehad na het stoppen met de pil 2 jaar geleden. Op zich weet ik eigenlijk niet of ik nu een cyclus zou krijgen want ben altijd al zodanig bezig met hormoonbehandelingen dat ik mijn lichaam misschien nog niet echt de kans gegeven heb om het zelf op gang te brengen?! Dus wie weet als ik nu stop met alle behandelingen dat ik wel gewoon een cyclus krijg.. maar evengoed kan ik dan nog héél lang wachten.
Heb ook wel pcos beeld in de eierstokken, maar in hormoonwaarden is dat eigenlijk niet terug te zien volgens de gyn, het is bij mij een heel raadsel dus ;)
Ik werd toch vroeg wakker en heb getest en ja hoor:
Een tweede duidelijke streep en ClearBlue zegt ook ZWANGER! Nu maar hopen dat het dit x wel goed blijft gaan! Heel spannend maar wel heeeeel leuk natuurlijk :rolling:
lilly1980 wijzigde dit bericht op 20-10-2017 07:41
12.24% gewijzigd
Wow Lilly!!! :hello: :cheer: :hello: :cheer:
Wat ontzettend fijn!!!!!
Natuurlijk is het spannend of het goed blijft gaan, maar wat een goed nieuws de derde tp op een rij die raak is!!!!

Ik doe even een vreugdedansje :jump:
Weija schreef:
20-10-2017 07:34
Wow Lilly!!! :hello: :cheer: :hello: :cheer:
Wat ontzettend fijn!!!!!
Natuurlijk is het spannend of het goed blijft gaan, maar wat een goed nieuws de derde tp op een rij die raak is!!!!

Ik doe even een vreugdedansje :jump:
Dank je wel lieve Weija :bigkiss:
En nu Doces, ik hoop het zooooo!! En natuurlijk de rest van de dames op het bankje...
Lilly! Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!
En Dazzle: wat zul je verdrietig zijn.

Ik ging gisteren je berichtjes een beetje doorscrollen, en wilde vragen: is dat met je wa t dunnere baarmoederslijmvlies eigenlijk ooit opgelost? En heb je weleens een second opinion laten doen ergens? Sorry als ik erover heen heb gelezen of wanneer ik me onterecht m et je bemoei!
Yes!!! Lilly gefeliciteerd 😃😃👏🏻 Wat een goed nieuws, geniet ervan!! :cheer:
Pippeltje, zullen we dan ook evenveel bevruchtingen laten ontstaan? Mannetje/vrouwtje of 8? Gezellig!

Beterschap Baggal! En knuffel aan Sophie Alexandra!

Doces, zo spannend!
-sense- wijzigde dit bericht op 20-10-2017 09:29
2.62% gewijzigd
Wauw Lilly!!!! Gefeliciteerd!!!! :bigkiss: :cheer2:
jeeeeehhh lilly!!! :yes: :cheer:
Yes Lilly! Wat goed! :cheer2:

Doces, wanneer ga jij testen?
Goed bezig lilly, gefeliciteerd!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Lilly wat fijn! Het kon eigenlijk ook niet anders :-) Dat wilde ik gisteren eigenlijk schrijven, maar vond het niet zo gepast, aangezien je het pas weet als je test natuurlijk. Ontzettend fijn voor je/jullie! Nu duimen we verder dat het allemaal goed blijft gaan.

Dazzle, weet dat ik aan je denk. :hug: Heb je er 1 of 2 terug laten plaatsen? En wat is jouw voorkeur voor de komende terugplaatsing? Hoe dik was jouw baarmoederslijmvlies nu? Ik ga dinsdag voor echo en hoop stiekem eigenlijk dat ik nog een week moet slikken, ivm mijn moeder. Dat komt me wat beter uit. Ik hoop dat ze snel reageren op jouw email (mijn ervaring is dat daar even 2 dagen over heen gaan bij een negatieve test) met een evt aangepast plan. Had je nu ook de ascal er bij?

(Sense, ik weet niet of Dazzle hier vandaag of morgen wel komt, maar ze heeft de overstap van NL naar Dusseldorf gemaakt en daar de 3e IVF gedaan. Ze hebben daar zeker aanvullend onderzoek gedaan en therapie ingesteld)
Oh dankjewel Animal en sorry Dazzle, dan heb ik niet goed gelezen.
Lilly Ja vast wel. Och jeetje sterkte het verlies van een hond/kat/huisdiertje waar je aan gehecht bent is ook moeilijk. :hug: Oooh ik vind het zo spannend voor je! YES meid gefeliciteerd duimen dat dit een doorgaande zwangerschap zal blijven. Hoe voel je je? Al last van bekende zwangerschapskwaaltjes? :jump: :hello: :cheer2: Eindelijk weer een positieve flow, laten we die erin houden meiden Doces is de volgende! :thumbsup:
MssF Klopt en daar probeer ik ook wel rekening mee te houden, maar ik ben zijn ex niet. Vooral in het begin had ik zoiets van hij projecteert hun ervaring op die van ons. Maar ik ben een totaal ander persoon. En ja ik heb natuurlijk alleen maar een kant van het verhaal gehoord. Nooit haar kant. Ik snap ook heel goed dat je man zo reageert en ook goed van hem dat hij dit tegen jou zegt, tja wie anders maakt het allemaal mee van zo dichtbij die je erop kan wijzen.
Baggal oh bah vervelend, beterschap voor jou. :bigkiss: Hopelijk knap je snel weer op met het kuurtje. Bedankt voor je advies en idd wat je zegt ook door dit traject vergeet je al snel om dingen samen te doen. Ik realiseerde mij nadat ik je bericht las dat wij dit jaar samen nog geen een keer uit eten / naar de film zijn geweest. :-$ :-$ Eerst druk geweest met verhuizen en huis inrichten etc. Dus gisteravond maar gelijk voorgesteld dat we binnenkort samen uit eten gaan en filmpje pakken.
Selin wel fijn dat hij dan alsnog achter jou beslissing staat om verder te gaan. Het is idd soms lastig te begrijpen hoe je met al die teleurstellingen omgaat en iedereen gaat er ook weer anders mee om. Ja dat doe ik ook en ik weet wel zeker dat we eruit zullen gaan komen.

Pff ik voel nog steeds een erge druk op mn linker eierstok, normaal heb ik dit alleen voor / op de dag van de eisprong, maar nu al sinds de inseminatie..Ik weet niet wat ik ervan moet denken..
Shine bright like a diamond

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven