Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...

:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Animal, wat ontzettend klote. Ik denk aan jullie.

Leonie, gefeliciteerd.

Brendatjuh, hoe gaat het nu?

Hier vandaag voor het eerst in weken geen hoofdpijn. Dat is fijn wakker worden. Vrijdag begonnen met de gonal f erbij. Ik ben enorm jankerig en dat is zo niets voor mij.
Zaterdag heb ik de eerste fm ik hoop dat er nu met de hogere dosering ook meer te vinden is.
Biekje wat fijn dat je wakker bent geworden zonder hoofdpijn.
Fijn he al die hormonen.

Ja hier net ziekenhuis gebeld, ze geven aan dat ze echt niks voor me kunnen doen en dat bloed prikken geen zin heeft? Na mijn mening moet je hier toch wel wat uit kunnen halen? Als ik dat vandaag zou doen en dan na een dag of 3 weer?
Mijn test was vanochtend nog wel 2-3 weken, maar ja als het gisteren mis is gegaan zal dit nog wel een paar dagen blijven denk.
Mag 21 maart voor een echo
Brendatjuh schreef:
05-03-2018 09:15
Biekje wat fijn dat je wakker bent geworden zonder hoofdpijn.
Fijn he al die hormonen.

Ja hier net ziekenhuis gebeld, ze geven aan dat ze echt niks voor me kunnen doen en dat bloed prikken geen zin heeft? Na mijn mening moet je hier toch wel wat uit kunnen halen? Als ik dat vandaag zou doen en dan na een dag of 3 weer?
Mijn test was vanochtend nog wel 2-3 weken, maar ja als het gisteren mis is gegaan zal dit nog wel een paar dagen blijven denk.
Mag 21 maart voor een echo
hoever ben je nu?
Ik zou nu 4 weken en 2 dagen zijn denk. Heb op 17 februari een terugplaatsing gehad
Brendatjuh schreef:
05-03-2018 09:37
Ik zou nu 4 weken en 2 dagen zijn denk. Heb op 17 februari een terugplaatsing gehad
Dan ben je al verder, je moet de 'leeftijd' van het embryo meetellen (dus 3 of 4 dagen erbij).
De dag van de punctie of ovulatie is 2 weken 0 dagen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ok dank je wel, dan ben ik woensdag 5 weken :)
Heb net stiekem de huisarts gebeld of hun misschien wel bloed willen prikken. Mag vanmiddag terug bellen want de assistente ging met de dokter overleggen.
Brenda wat een spanning. Ik hoop dat de huisarts iets voor je kan betekenen. Jammer dat het ziekenhuis geen echo wil doen. Je zou haast toch al wel iets moeten kunnen zien.

Enorm heftig ook van je zusje. Wat een verdriet.

Animal ik stuur je later nog een pb terug.

Ik word vanmiddag gebeld of ik ingeloot ben voor de scratch.
@brendatjuh wat stom dat ze je niet eerder willen zien of willen bloedprikken zeg. Zo blijf je stress hebben!!! Ik duim hard voor je.

@mwstippel spannend zeg! Ik ga voor je duimen dat je ingeloot word!
*breekt in* Baggal, ik had gewoon een PB! Je zou er 2 terug moeten hebben... *breekt uit*
Spannend Mevrouw Stippel.
Ik ben daar van nog niet zo goed op de hoogte wat het is, maar ik hoop dat je ingeloot word,

Hier wil de huisarts helaas ook niet mee werken, dus er zit niks anders op dan af en toe een testje te doen en wachten tot 21 maart
Ach Brendatjuh wat naar. Is het niet fijner om zwangerschapstesten met een gekleurd streepje te gebruiken? Dan kun je misschien zien of het streepje donkerder wordt of niet.
De verlengde wachtweken lijken me vreselijk, vooral als je bloedverlies hebt. Het kan echt twee kanten op.

Windmolen hoe gaat het vandaag? Hopelijk voel je je wat beter.

Biekkie irritant die bijwerkingen he. Succes met spuiten.

MwStippel ik hoop dat je ingeloot wordt voor de scratch. Ik heb het ook gehad deze ronde. Het was even venijnig, maar snel klaar.

Verder blijft de situatie van Animal heel erg door mijn hoofd spoken. Zo erg. :'(
Animal wilde je nog even laten dat ik je heel veel succes wil wensen voor de toekomst. Vind het heel verdrietig voor je (zacht uitgedrukt). Ik had zo graag voor je gezien dat je wens in vervulling mocht gaan. Stel dat het toch zo’n heeeeel mooi verhaal wordt met de laatste cryo dan laat je het wel weten he? Ik ben zo iemand die altijd blijft afvragen hoe het met iemand gaat. Ik hoop dat je samen met je partner een weg zal vinden om dit verdriet een plekje te geven en hopelijk brengt het jullie iig dichtbij elkaar (maar die indruk heb ik wel). En dat je een hele mooie andere invulling zal vinden in je leven, want uiteraard zijn er genoeg andere dingen mooie dingen (ware het niet dat dit waars nooit deze leegte kan opvullen). Heel veel sterkte meis! :redrose:

Brendatjuh, heel vervelend! Ik had een soortgelijke situatie, twee vmk gehad, mijn testen liepen niet op. Ik maakte mezelf echt helemaal gek de eerste x. Tweede x vond ik het ook heeeeel moeilijk, maar probeerde wel meer te accepteren dat het is wat het is. Mijn ziekenhuis weigerde ook bloed af te nemen. In hun optiek zegt het niets over de vitaliteit van de zwangerschap. Ergens hadden ze echt een punt hoor, maar het valt niet mee, zeker niet met bloedverlies. Dat blijven testen maak je jezelf helemaal gek mee. Ik zat elke keer met trillende handen te testen, sliep slecht ervan omdat ik die ochtend weer ging testen. Heel veel sterkte met de onzekerheid en ik hoop dat je embryo toch aan het door ontwikkelen is!

Windmolen hoe gaat het nu?
Zizo die doe ik ook, heb van de clear blue gedaan en van de kruidvat, dus kan ik inderdaad vergelijken.

Lilly, je hebt helemaal gelijk hoor, maar ik kan het niet laten oeps hihi
Ik heb in juli ook een vroege miskraam gehad en toen was naar een paar dagen mijn test negatief. Vandaar dat ik nu de drang heb om wel af en toe een testje te doen (om de dag nog ff denk) om te kijken of deze negatief worden.
Ik snap het aan de ene kant wel dat je met bloed prikken niet kan zien of alles goed is met de zwangerschap maar dan kunnen ze wel zien of me hsg nog stijgt dacht ik zelf en dat zou in elk geval wat zijn.
Maar goed ik kan er niks meer aan doen dus ik moet het maar accepteren dat ze het op deze manier doen.
Brenda, heel rot inderdaad. En ook wel stom dat ze niet gewoon even willen bloedprikken, kleine moeite lijkt mij. Met een echo kun je nog niet altijd wat zien denk ik dus vandaar dat ze dat misschien niet doen.
Verder ben ik het wel eens met Lilly, ik heb bij mijn tweede miskraam ook veel bloed verloren, toch een kloppend hartje met 7 en 8 weken, maar bij de termijnecho was het toch mis. Bij mijn derde zwangerschap heb ik daarom maar m'n kop in het zand gestoken tot de eerste echo (3 dagen achter elkaar getest met een streepjestest en die kon toen niet donkerder) en vooral heeel veeel afleiding gezocht. Want je kunt jezelf helemaal gek maken.
Tja brendatjuh, dat klinkt alsof je vreselijk moet afwachten wat zenuwslopend irritant is dat! Succes.

Hier ook irritant zenuwslopend wachten dacht net n pietsie bruinig te zien aan utrohuls. Zo ging het vorige keren ook. Ik ben zo bang dat het weer niet gelukt is en misschien wel helemaal niet gaat lukken. Ik sta hele middag al op janken. Weet het elke keer net in te houden. Wat een #$%÷×_£¥& gedoe is dit toch
@ animal, lieve meid wat een vervelend nieuws ❤️ voor jou en je mannetje.

@miekje:knuffel, laten we hopen op positief nieuws. Wat is het toch een verschrikkelijk traject.

Heb niet echt bij kunnen lezen want heb aardig wat pagina's gemist. Had vorige maand ff ontzettend de balen.
Hoop dat alles goed gaat met iedereen.

Hier woensdag TP als embryootje goed ontdooit. Hoop dat alles nu goed gaat
anoniem_361622 wijzigde dit bericht op 05-03-2018 18:19
14.16% gewijzigd
Miekje, ik hoop voor je dat het deze keer wel goed mag gaan, en hoop dat je het verkeerd hebt gezien!
Hoelang moet je nog wachten?
Morgen 2 wkn na punctie...
Even snel vanaf m'n tel: bedankt voor de unanieme adviezen. Met para gaat het een stukje beter hier. Wel heb ik ineens een stuk minder pijnlijke borsten... Maar ik meende dat dat niet altijd game over hoefde te betekenen, toch? :-?

Mieke en Brendatjuh: dikke knuffel van mij. Ik duim voor jullie.
Spannend Miekje, nog maar heel even wachten dus!
Hier ook wisselend met pijnlijke borsten hoor, de ene dag heel gevoelig volgende dag niks aan de hand, dus ik denk niet dat dat game over betekend hoor
@Brendatjuh: Wat vervelend zeg dat de huisarts ook geen bloed wil prikken. Ik snap ergens wel dat het ook niet 100% betrouwbaar is, maar wel iets duidelijker in ieder geval. De streepjestesten zijn ook goed te vergelijken inderdaad.
Wat een onzekerheid zo zeg, lijkt me ook echt verschrikkelijk.

@Animal: Ook hier denk ik veel aan je, was erg verslagen door het nieuws.

@Windmolen: Vervelend dat je je beroerd voelt! Fijn dat paracetamol werkt.
Overigens ben ik dus 3x zwanger geweest: eerste keer pijnlijke borsten, ging mis met 4,5 week, tweede keer helemaal niks (ook geen pijnlijke borsten), derde keer pas vanaf een week of 5 pijnlijke borsten. Zegt dus helemaal niks bij mij!

@Miekje: Oh wat een k*tweken hé! Wanneer ga je testen? Op zich zou het al kunnen... Ik snap je angst heel goed, ik zat bijna te hyperventileren voor ik de test moest doen, verschrikkelijk.

@Zizo: Ik hoop bij jou ook zo erg op een positieve test...
Aangezien dit zo lijkt op vorige keren wil ik proberen paar dagen te wachten nog dan hoeft het niet eens meer. Heb dan ook nog geen test in huis.
@brendatjuh Ik moet zeggen dat ik wel begrijp dat de huisarts geen bloed wil prikken.. Het geeft nou eenmaal écht geen enkele zekerheid. In het ergste geval zou het je juist valse hoop geven en dan komt de klap alleen nog maar harder aan.
Ook als een zwangerschap fout gaat kan het hCG nog best een tijdje blijven oplopen, dus een 'goede' uitslag van bloedprikken zou je helaas geen zekerheid geven.

Hoe vervelend ook (en helaas, ik kan het weten...), wachten is het enige wat je nu kunt doen....

Veel sterke meid, hou vol! :hug:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
@Brenda, om nog maar iets toe te voegen..bij de zwangerschap van mijn zoontje ben ik toen via mijn huisarts naar het ziekenhuis doorverwezen voor een (te vroege) 'spoedecho'. Die zag er volgens de dienstdoende arts niet goed uit, een raar vruchtzakje en geen hartactiviteit. Ik werd naar huis gestuurd met het bericht ga maar op de miskraam wachten...1 week later een echo met kloppend hartje. Ik had echt spijt dat ik naar de huisarts was gegaan, die week was gewoon vreselijk en zo vroeg kunnen ze het nog niet zien. Dus probeer rustig te blijven en het een beetje los te laten..

@Miekje, vreselijk lijkt me dat die wachtweken...sterkte met de laatste dagen wachten.

@windmolen, ik had bij mijn zoontje nergens last van..en bij de miskraam enorm last van die borsten...dus ja kan volgens mij alle kanten op...

Hier begin ik al aardig mijn buik te voelen, nu op dag 8 nog maar...er is echt wel wat gaande daar. Ben echt heel nerveus voor de eerste echo, die is woensdag. Gewoon heel bang dat er maar 1 follikel zit of zo, met de IUI's was het heel variabel hoe ik reageerde maar meestal niet heel sterk.
Even ego. Ik reageer een andere dag weer op jullie.

Ik ben niet ingeloot voor de scratch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven