Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

zondag 28 januari 2018 om 23:12
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove

Wachten op start | Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel |
Wachten op cryo-tp | blauwerok, Doces |
In de wachtweken |
.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd(m/v) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen | ICSI3+ MESA/TESE |
AMC | |||
-Sense- (36/41) |
2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's | ICSI2 | wacht op intake UZ Gent (oktober) | OLVG/UMC | |
Zizo (35/39) |
2014 | 2016 | matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) | ICSI3 | herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's | ICSI 2 | wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 | - |
Diamond30 (32/38) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF |
IVF3 | Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh | |
Labgeek1990 (26/31) |
2016 | 2017 | zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk | ICSI1 | icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze | Amphia/Erasmus |
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP | zelf proberen met stimulatie | ||
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. | Even pauze nu, opties bekijken | EMC |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 mislukt (5x TP) | Wachten op start ICSI2 | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) | IVF3 | pauze | |
G-power1989 (29 / 30) |
jan 2016 | juli 2017 2e kindje | weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt | ICSI2 | icsi 2 | WZA/UMCG |
Yaradreamz (36/ 45) |
? | ? | hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's | ICSI+MESA/TESE | herstellen van mk | EMC |
Puk32 (34/38) |
2015 | feb 2017 | Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk | IVF/ICSI 1 | onderzoeken mk's, wachten op start | MMC / Tilburg |
Vienna25 (33/32) |
eind 2014 | begin 2016 | Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders | ICSI 1 | Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad | Belgie |
Alaynee (28/?) |
Azoöspermie | ICSI 1+TESE | Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad | DD | ||
mamamaria81 (37/40) |
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). | 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen | wachten op start IVF3 | ism UMCU | ||
Zot-83 (35/39) |
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) | ICSI+ECD | wachten op nieuwe poging | Alicante | ||
innerpeace (37) |
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk | ICSI1 | wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) | Voorburg | ||
blauwerok (37/38) |
2017 | 2017 | ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg | ICSI1+PGD | ||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
donderdag 1 maart 2018 om 19:58
Animal:
erg verdrietig nieuws... weet niet zo goed wat ik moet schrijven. Hoop toch nog op een wonder voor je.
Zizo: als we toestemming krijgen, dan gaan we voor België. Hebben daar allebei een beter gevoel bij.
Van de vitamines is een goede! Zou zo maar eens kunnen dat het ook (deels) met de winter te maken heeft. Kan niet wachten op warmer en zonniger weer.
Windmolen: dat is denk ik wel de beste instelling. Zo’n pauze geeft inderdaad ook ruimte voor andere dingen.

Zizo: als we toestemming krijgen, dan gaan we voor België. Hebben daar allebei een beter gevoel bij.
Van de vitamines is een goede! Zou zo maar eens kunnen dat het ook (deels) met de winter te maken heeft. Kan niet wachten op warmer en zonniger weer.
Windmolen: dat is denk ik wel de beste instelling. Zo’n pauze geeft inderdaad ook ruimte voor andere dingen.
donderdag 1 maart 2018 om 20:07
Animal wat een verdrietig nieuws! Heel veel sterkte en ik hoop voor jullie toch nog op een wonder!!
Er is alweer zoveel geschreven ik heb een beetje moeite om het allemaal bij te houden, sorry is nog lastig om erin te komen.
Hier nog steeds dezelfde situatie, het bloedverlies is wel iets meer geworden dus durf eigenlijk niet te hopen dat het goed gaat aflopen!
Vanochtend nog een kruidvat test gedaan en een heel duidelijk kruisje.
Weet dus echt niet waar dit heen zal gaan en kan helaas niet meer doen dan afwachten ben ik bang.
Er is alweer zoveel geschreven ik heb een beetje moeite om het allemaal bij te houden, sorry is nog lastig om erin te komen.
Hier nog steeds dezelfde situatie, het bloedverlies is wel iets meer geworden dus durf eigenlijk niet te hopen dat het goed gaat aflopen!
Vanochtend nog een kruidvat test gedaan en een heel duidelijk kruisje.
Weet dus echt niet waar dit heen zal gaan en kan helaas niet meer doen dan afwachten ben ik bang.
vrijdag 2 maart 2018 om 09:35
Verdomme Animal. Die had ik niet aan voelen komen na je goede uitgangspositie. En jullie zelf waarschijnlijk ook niet.
Ik blijf heel heel hard hopen op die ene mogelijkheid. Dikke knuffel en heel veel sterkte!
Je uitgangspunt m.b.t. eiceldonatie begrijp ik. Wij hebben ook altijd daar de grens gelegd; eigen materiaal of einde verhaal.
Brandatjuh, ik wil je niet in een dal praten... maar zwangerschapstesten zeggen niet zoveel in dit geval. Die blijven nog wel even positief, ook als het een miskraam is/wordt.
Afwachten inderdaad. Niet leuk zo... Sterkte!
Flipje, volledig mee eens
Schijttraject.
Maar ook heel fijn dat de mogelijkheid er is.
Hier is niets veranderd. Het gaat gelukkig weer goed.
Maar ik weet nog steeds niet of ik wel of niet nog een poging wil. Op dit moment zou ik het vooral voor mijn man doen en dat mag niet de reden zijn. Maar ik begin ook zelf steeds meer in het idee van nog 1 laatste poging te zien. Eerst maar eens een gesprek aanvragen bij de fertiliteitsarts en de verzekering voor de zekerheid nog even contacten. Aangezien de fysieke miskraam pas na ruim 12 weken kwam ben ik benieuwd hoe zij dit geregistreerd hebben. Ik kan het me niet voorstellen, maar wie weet dat we daar nog een 'mazzeltje' (wat een fout woord in deze context) uit kunnen halen.
Ik blijf heel heel hard hopen op die ene mogelijkheid. Dikke knuffel en heel veel sterkte!
Je uitgangspunt m.b.t. eiceldonatie begrijp ik. Wij hebben ook altijd daar de grens gelegd; eigen materiaal of einde verhaal.
Brandatjuh, ik wil je niet in een dal praten... maar zwangerschapstesten zeggen niet zoveel in dit geval. Die blijven nog wel even positief, ook als het een miskraam is/wordt.
Afwachten inderdaad. Niet leuk zo... Sterkte!
Flipje, volledig mee eens

Maar ook heel fijn dat de mogelijkheid er is.
Hier is niets veranderd. Het gaat gelukkig weer goed.
Maar ik weet nog steeds niet of ik wel of niet nog een poging wil. Op dit moment zou ik het vooral voor mijn man doen en dat mag niet de reden zijn. Maar ik begin ook zelf steeds meer in het idee van nog 1 laatste poging te zien. Eerst maar eens een gesprek aanvragen bij de fertiliteitsarts en de verzekering voor de zekerheid nog even contacten. Aangezien de fysieke miskraam pas na ruim 12 weken kwam ben ik benieuwd hoe zij dit geregistreerd hebben. Ik kan het me niet voorstellen, maar wie weet dat we daar nog een 'mazzeltje' (wat een fout woord in deze context) uit kunnen halen.
vrijdag 2 maart 2018 om 12:24
vrijdag 2 maart 2018 om 13:33
Animal jeetje meid wat verdrietig
en rot voor je, een hele dikke knuffel
, ik kan mij heel goed voorstellen hoe je je voelt.. Dit traject is zoo slopend en keihard soms. Ik ga ook heel hard voor je duimen dat jullie laatste kans, ook echt een kans zal zijn voor jullie. Ik stuur je ook even een PB.
Windmolen Yes wat ben ik blij voor je. Succes meid!
Ook eens met Flipje!
Duufje veel succes, met je overweging wel of niet nog een poging.
Ik houd een beetje afstand nu qua reageren, meer in de meelees modus, aangezien we ook niet precies weten wat de volgende stap zal zijn nu. In april een evaluatie en daarna sowieso overstappen. Manlief wil alles stap voor stap doen en voor hem is het na IVF ook klaar. Ik weet niet of ik mij daarbij kan neerleggen, maar we komen er vast wel uit. Voor mijn gevoel wil ik er ook alles uit halen wat erin zit, anders denk ik dat ik later spijt ga krijgen. Ik heb ook zitten nadenken over eiceldonatie, maar weet ook niet of wij daarvoor überhaupt voor in aanmerking komen, aangezien bij mij alleen een verhoogd FSH is geconstateerd.

Windmolen Yes wat ben ik blij voor je. Succes meid!

Ook eens met Flipje!

Duufje veel succes, met je overweging wel of niet nog een poging.

Ik houd een beetje afstand nu qua reageren, meer in de meelees modus, aangezien we ook niet precies weten wat de volgende stap zal zijn nu. In april een evaluatie en daarna sowieso overstappen. Manlief wil alles stap voor stap doen en voor hem is het na IVF ook klaar. Ik weet niet of ik mij daarbij kan neerleggen, maar we komen er vast wel uit. Voor mijn gevoel wil ik er ook alles uit halen wat erin zit, anders denk ik dat ik later spijt ga krijgen. Ik heb ook zitten nadenken over eiceldonatie, maar weet ook niet of wij daarvoor überhaupt voor in aanmerking komen, aangezien bij mij alleen een verhoogd FSH is geconstateerd.
Shine bright like a diamond
vrijdag 2 maart 2018 om 16:04
Duuf, jeetje, dat zou wat zijn... Ik zou het jullie wel enorm gunnen! Ik wil wel graag mijn overgebleven medicatie op gaan ruimen, dus als je nog wat menopur of gonal F wil, dan hoor ik het graag...
Diamond, ook voor jou een dikke knuffel!
Flip, voor jou kan ik niet zo veel doen, behalve je een knuffel geven!
Ons embryo ligt keurig op schema, dus ik ga er van uit dat we morgen gewoon een TP hebben. Wij hebben al 2 x laten zien dat we mooie en goeduitziende embryo's maken, dus dat zit dan wel goed.
Diamond, ook voor jou een dikke knuffel!
Flip, voor jou kan ik niet zo veel doen, behalve je een knuffel geven!
Ons embryo ligt keurig op schema, dus ik ga er van uit dat we morgen gewoon een TP hebben. Wij hebben al 2 x laten zien dat we mooie en goeduitziende embryo's maken, dus dat zit dan wel goed.
vrijdag 2 maart 2018 om 17:03
Animal: Ik duim KEI hard dat dit embryo gaat doen wat ‘ie moet doen!
Diamond: hoe ver je gaat hoef je nu nog niet te bepalen. Ben het wel eens Met de stapje voor stapje benadering!
Diamond: hoe ver je gaat hoef je nu nog niet te bepalen. Ben het wel eens Met de stapje voor stapje benadering!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

vrijdag 2 maart 2018 om 18:08
Duufje hier sluit ik mij helemaal bij aan. Ik hoop voor je dat de verzekering het toch zo ziet. Ook ik wil graag in de komende periode de overgebleven medicijnen opruimen dus als je interesse hebt in decapeptyl en gonal laat het gerust weten.Animal2307 schreef: ↑02-03-2018 16:04Duuf, jeetje, dat zou wat zijn... Ik zou het jullie wel enorm gunnen! Ik wil wel graag mijn overgebleven medicatie op gaan ruimen, dus als je nog wat menopur of gonal F wil, dan hoor ik het graag...
Animal heel veel succes met de tp morgen!

vrijdag 2 maart 2018 om 19:32
Oh Duufje, ik hoop met je mee!
Animal, ik duim voor dit embryo.
Diamand, stap voor stap is denk ik goed. Toen donatie bij ons geopperd werd waren er daar niet aan toe. Driekwart jaar later wel.
Flipje, ook voor jou draaien de duimen!
Hier: Pil toch nog 2 dagen uitgesteld, nog niks gehoord van Spanje en menstruatie was twijfelachtig. Vanavond start ik. Inmiddels met Spanje contact gehad en ze zijn intern aan het overleggen of ze wettelijk een transfer mogen doen zonder (verdere) genetische testen. Had gehoopt al die wettelijke bepalingen rondom geboorte en overlijden van F wel gehad te hebben. Ik hoop dat er sne duidelijkheid komt, want als het te lang duurt kunnen we niet in de week in april die we hiervoor willen gebruiken. Die week komt het beste uit qua planning, kosten vliegtickets en inmiddels opvang voor T stand by. Later in april/mei is dat lastiger.
Animal, ik duim voor dit embryo.
Diamand, stap voor stap is denk ik goed. Toen donatie bij ons geopperd werd waren er daar niet aan toe. Driekwart jaar later wel.
Flipje, ook voor jou draaien de duimen!
Hier: Pil toch nog 2 dagen uitgesteld, nog niks gehoord van Spanje en menstruatie was twijfelachtig. Vanavond start ik. Inmiddels met Spanje contact gehad en ze zijn intern aan het overleggen of ze wettelijk een transfer mogen doen zonder (verdere) genetische testen. Had gehoopt al die wettelijke bepalingen rondom geboorte en overlijden van F wel gehad te hebben. Ik hoop dat er sne duidelijkheid komt, want als het te lang duurt kunnen we niet in de week in april die we hiervoor willen gebruiken. Die week komt het beste uit qua planning, kosten vliegtickets en inmiddels opvang voor T stand by. Later in april/mei is dat lastiger.
vrijdag 2 maart 2018 om 21:38
Animal ik hoop zo dat de tp morgen goed gaat. Wat een ellende voor jou!
Miekje die onzekerheid op de wachtbank is vreselijk. Geef de hoop nog niet op.
Duufje ik hoop deze keer ook op een gelukje voor jullie mbt de verzekering. Na alle pech mag dat ook weleens. Ik merk dat ik ook heel erg bezig ben met waar voor mij de grens ligt mbt de mmm. Ik merk dat ik het wil oprekken omdat de wens zo sterk is, maar ik weet ook dat eiceldonatie of een spermadonor voor mij geen optie zijn. Een poging in het buitenland is dat wel. En hoeveel pogingen ga je doen en wanneer zeg je stop. Ik vind het een duivelsdilemma en heb veel respect voor mensen die stoppen. Duuf je klinkt heel verstandig. Eerst tijd om na te denken en dingen uit te zoeken. Sterkte!

Miekje die onzekerheid op de wachtbank is vreselijk. Geef de hoop nog niet op.

Duufje ik hoop deze keer ook op een gelukje voor jullie mbt de verzekering. Na alle pech mag dat ook weleens. Ik merk dat ik ook heel erg bezig ben met waar voor mij de grens ligt mbt de mmm. Ik merk dat ik het wil oprekken omdat de wens zo sterk is, maar ik weet ook dat eiceldonatie of een spermadonor voor mij geen optie zijn. Een poging in het buitenland is dat wel. En hoeveel pogingen ga je doen en wanneer zeg je stop. Ik vind het een duivelsdilemma en heb veel respect voor mensen die stoppen. Duuf je klinkt heel verstandig. Eerst tijd om na te denken en dingen uit te zoeken. Sterkte!

zaterdag 3 maart 2018 om 06:09
Egopost!
Vanmorgen toch eigenwijs geweest en 15 dagen na de punctie een test gedaan. Ik zou eigenlijk pas over 3 dagen moeten testen! Maaaarrr. Er was een heel licht streepje te zien! Positief dus.
Morgenochtend maar weer heel vroeg de wekker zetten om weer te testen. Kijken of die dan dezelfde uitslag geeft
Ik kan het gewoon niet geloven!!!!!
Vanmorgen toch eigenwijs geweest en 15 dagen na de punctie een test gedaan. Ik zou eigenlijk pas over 3 dagen moeten testen! Maaaarrr. Er was een heel licht streepje te zien! Positief dus.
Morgenochtend maar weer heel vroeg de wekker zetten om weer te testen. Kijken of die dan dezelfde uitslag geeft
Ik kan het gewoon niet geloven!!!!!
zaterdag 3 maart 2018 om 09:39
Leonie, wow, wat fijn! Gefeliciteerd!!
Haha, dan zit je nu vast op wolken op je werk
.
Pfff, Zojo, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt en dat het wel gewoon kan in april.
Animal, onwijs veel succes vandaag! Dat er maar een prachtige blasto bij je komt wonen en daar de komende 9 maanden blijft zitten!
Diamond, even een knuffel voor jou. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen.
Duufje, stel nou dat je idd nog een vergoedde poging zou krijgen (wat ik voor je hoop, het zou je erg gegund zijn), zou je dan zonder twijfel nog een ronde doen?
Brendatjuh, hoe gaat het nu? Ik hoop dat het bloedverlies nu gestopt is... Wat lijkt me dat zenuwslopend voor je...

Pfff, Zojo, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt en dat het wel gewoon kan in april.
Animal, onwijs veel succes vandaag! Dat er maar een prachtige blasto bij je komt wonen en daar de komende 9 maanden blijft zitten!
Diamond, even een knuffel voor jou. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen.
Duufje, stel nou dat je idd nog een vergoedde poging zou krijgen (wat ik voor je hoop, het zou je erg gegund zijn), zou je dan zonder twijfel nog een ronde doen?
Brendatjuh, hoe gaat het nu? Ik hoop dat het bloedverlies nu gestopt is... Wat lijkt me dat zenuwslopend voor je...
zaterdag 3 maart 2018 om 10:40
@Rucio, Brenda en Leonie: Voorzichtig gefeliciteerd!! Al heel fijn dat er weer wat meiden zijn die twee streepjes op een test hebben! De eerste dagen en weken zijn ontzettend spannend, hoop dat jullie testen mooi oplopen en straks kloppende hartjes zien!
@Animal: Fijn dat de TP vandaag door gaat! Al begrijp ik als je er nog steeds ontzettend doorheen zou zitten. Ik stuur je zo een PB (en hopen dat die aankomt).
@Zizo: Wat fijn, zo'n goede score van de bevruchtingen! Weet je al wat meer over de cryo's? Ziet er in ieder geval beter uit dan de eerste keer! En verder geen last van overstimulatie?
@Windmolen: Yes, ook weer een embryo aan boord!! Snap het hoor, dat je zo gespannen bent over of het embryo goed zou ontdooien. Goed teken dat hij nog een beetje is doorgedeeld! Ga weer voor je duimen.
@Duufje: Je overwegingen begrijp ik heel goed, wat hoop ik dat ze de registratie boven die 12 weken hebben gemaakt. Bij mij werd er een niet intacte zwangerschap geconstateerd op 12+2 en de 'bevalling' en curretage was een paar dagen later. Dus ik had ook nog net geluk, weet niet wat de verzekering aanhoudt. Maar ik zou het wel proberen en wellicht zelfs het ziekenhuis vragen of ze het zo in de brief willen zetten?
Voor nu eerst nog maar even bijkomen dus voor jullie evt weer van start zouden gaan. (Ik hou mijn medicatie nog even in de koelkast voor jou! En mochten jullie het niet doen, is het ook prima natuurlijk).
Verder veel meiden weer op het wachtbankje zie ik, wat enorm spannend. Ik lees nog elke dag mee, vind het zo'n fijn topic. Het is gewoon een k*t traject (wat Flipje ook zegt).
@Animal: Fijn dat de TP vandaag door gaat! Al begrijp ik als je er nog steeds ontzettend doorheen zou zitten. Ik stuur je zo een PB (en hopen dat die aankomt).
@Zizo: Wat fijn, zo'n goede score van de bevruchtingen! Weet je al wat meer over de cryo's? Ziet er in ieder geval beter uit dan de eerste keer! En verder geen last van overstimulatie?
@Windmolen: Yes, ook weer een embryo aan boord!! Snap het hoor, dat je zo gespannen bent over of het embryo goed zou ontdooien. Goed teken dat hij nog een beetje is doorgedeeld! Ga weer voor je duimen.
@Duufje: Je overwegingen begrijp ik heel goed, wat hoop ik dat ze de registratie boven die 12 weken hebben gemaakt. Bij mij werd er een niet intacte zwangerschap geconstateerd op 12+2 en de 'bevalling' en curretage was een paar dagen later. Dus ik had ook nog net geluk, weet niet wat de verzekering aanhoudt. Maar ik zou het wel proberen en wellicht zelfs het ziekenhuis vragen of ze het zo in de brief willen zetten?
Voor nu eerst nog maar even bijkomen dus voor jullie evt weer van start zouden gaan. (Ik hou mijn medicatie nog even in de koelkast voor jou! En mochten jullie het niet doen, is het ook prima natuurlijk).
Verder veel meiden weer op het wachtbankje zie ik, wat enorm spannend. Ik lees nog elke dag mee, vind het zo'n fijn topic. Het is gewoon een k*t traject (wat Flipje ook zegt).
zaterdag 3 maart 2018 om 10:50
Boulu zo lief dat je hier nog meeschrijft. Geldt ook voor Baggal en nog een aantal anderen. Het meeleven doet mij in elk geval goed.
Ik hoor halverwege volgende week per brief of er cryo's zijn. Een exacte datum hebben ze niet gegeven.
Ik heb tot gisteren plat gelegen en veel gedronken. Ik voel gelukkig nu mijn rechter eierstok niet meer drukken, dus ik vermoed dat die weer stabieler en kleiner wordt. Ik probeer nu rustig aan weer wat actiever te worden. Het is ook wel fijn om in de wachtweken wat te kunnen doen zodat de tijd sneller gaat. Maandag ga ik ook weer aan het werk. Ik had een weekje vakantie genomen.
Ik hoor halverwege volgende week per brief of er cryo's zijn. Een exacte datum hebben ze niet gegeven.
Ik heb tot gisteren plat gelegen en veel gedronken. Ik voel gelukkig nu mijn rechter eierstok niet meer drukken, dus ik vermoed dat die weer stabieler en kleiner wordt. Ik probeer nu rustig aan weer wat actiever te worden. Het is ook wel fijn om in de wachtweken wat te kunnen doen zodat de tijd sneller gaat. Maandag ga ik ook weer aan het werk. Ik had een weekje vakantie genomen.
zaterdag 3 maart 2018 om 11:48
@verzekering/12-weken grens: de tekst in de voorwaarden is heel specifiek over de termijn:
- tenminste 10 weken na de punctie;
of
- tenminste 9 weken en 3 dagen na de cryo terugplaatsing.
Verder definiëren ze het alleen als 'zwangerschap'. Maar ik vrees dat daarmee expliciet wordt bedoeld dat de vrucht levend moet zijn t/m die termijn, en dat dus het vaststellen van een niet-vitale zwangerschap telt als einde van de zwangerschap.
@Duufje Ik heb zelf (m.b.t. het traject in België) van een paar mensen het advies gekregen om een beroep te doen op de coulanceregeling van de verzekering. Nog niet gedaan trouwens, geen kracht voor gehad. Maar wellicht dat dat voor jou - in het kader van jullie heftige situatie - ook wel iets op kan leveren.
Toen F. werd geboren heb ik via mijn uitvaartverzekering dankzij de coulanceregeling de kosten voor het kistje (€375) terug gekregen.
Uitvaart was verder geregeld via de verzekering van man, maar die betaalden dit kistje niet. Mijn verzekering wilde ons daarin toen extra tegemoet komen, heel lief.
- tenminste 10 weken na de punctie;
of
- tenminste 9 weken en 3 dagen na de cryo terugplaatsing.
Verder definiëren ze het alleen als 'zwangerschap'. Maar ik vrees dat daarmee expliciet wordt bedoeld dat de vrucht levend moet zijn t/m die termijn, en dat dus het vaststellen van een niet-vitale zwangerschap telt als einde van de zwangerschap.
@Duufje Ik heb zelf (m.b.t. het traject in België) van een paar mensen het advies gekregen om een beroep te doen op de coulanceregeling van de verzekering. Nog niet gedaan trouwens, geen kracht voor gehad. Maar wellicht dat dat voor jou - in het kader van jullie heftige situatie - ook wel iets op kan leveren.
Toen F. werd geboren heb ik via mijn uitvaartverzekering dankzij de coulanceregeling de kosten voor het kistje (€375) terug gekregen.
Uitvaart was verder geregeld via de verzekering van man, maar die betaalden dit kistje niet. Mijn verzekering wilde ons daarin toen extra tegemoet komen, heel lief.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
zaterdag 3 maart 2018 om 12:47
Leonie: voorzichtig gefeliciteerd! Wat een fijn nieuws
!! Ik word nog altijd heel erg blij van IVF-zwangerschappen hier
!
Zizo: ik lees en reageer wel iets minder dan voorheen, maar blijf wel betrokken. In ieder geval is het hele IVF gebeuren iets dat ik met mij mee draag. Volgende week is het bijvoorbeeld moederdag in Engeland en dan sta ik toch ook even stil bij de dames die nog midden in trajecten zitten of die ongewild (om wat voor reden dan ook) kinderloos zijn. Dat ik nu “aan de andere kant sta” wil niet zeggen dat ik de hele MMM volledig achter me laat. Volgende week ga ik trouwens naar Boston Place voor een video interview over IVF. Wel vroeg in de ochtend, want ik wil niet later dan 9:15 @ werk zijn
! Ik hoop dat jij je goed voelt na de puntie en je rustig aan doet.
Animal: Ik hoop dat er inmiddels iets meer duidelijk is over het embryo dat nog in de race is. Ik vond het van de week zo teleurstellend dat er van de 10 eitjes, maar een goed/redelijk goed embryo over was... Ik heb je nog een PB gestuurd. Denk aan je.
Flip: ik denk ook dat de verzekering heel duidelijk is op dat punt en dat het echt moet gaan om een levende vrucht bij die termijn. Nu weet ik niet of een arts enige vrijheid toekomt (ik vermoed van niet) en of dit idd zou kunnen vallen onder coulance. Het is immers verdrietig genoeg allemaal. Ik vind het wel een mooi gebaar van de verzekering dat ze het, overigens prachtige, kistje van F vergoed hebben destijds. En waarom ook niet denk ik dan. Ik geloof dat ik nooit voor een starre verzekeraar zou kunnen werken
Hoe gaat het met de andere dames op de wachtbank?
Miekje: hoe is het met jou?
We hebben een bod op ons huis van een investeerder die het wil verhuren. Dit bod is naar mijn mening een “insult”. Ik wil best verhuizen maar niet tegen iedere prijs. We hoeven ook niet per se weg denk ik dan. Een eigen tuin en een extra kamer zou heel leuk zijn maar van dit bod werd ik gewoon pissig ha-ha. Ik heb al tegen de makelaar gezegd dat het dusdanig laat is dat ik niet voornemens ben met een tegenbod te komen
... Als hij hoger wil bieden staat hem dat vrij en is er een mogelijkheid dat ik wil onderhandelen, maar dan wel met een redelijk uitgangsbod. Hier kan ik niets mee. Verder ligt er onwijs veel sneeuw in London en is het extreem koud.

Zizo: ik lees en reageer wel iets minder dan voorheen, maar blijf wel betrokken. In ieder geval is het hele IVF gebeuren iets dat ik met mij mee draag. Volgende week is het bijvoorbeeld moederdag in Engeland en dan sta ik toch ook even stil bij de dames die nog midden in trajecten zitten of die ongewild (om wat voor reden dan ook) kinderloos zijn. Dat ik nu “aan de andere kant sta” wil niet zeggen dat ik de hele MMM volledig achter me laat. Volgende week ga ik trouwens naar Boston Place voor een video interview over IVF. Wel vroeg in de ochtend, want ik wil niet later dan 9:15 @ werk zijn

Animal: Ik hoop dat er inmiddels iets meer duidelijk is over het embryo dat nog in de race is. Ik vond het van de week zo teleurstellend dat er van de 10 eitjes, maar een goed/redelijk goed embryo over was... Ik heb je nog een PB gestuurd. Denk aan je.
Flip: ik denk ook dat de verzekering heel duidelijk is op dat punt en dat het echt moet gaan om een levende vrucht bij die termijn. Nu weet ik niet of een arts enige vrijheid toekomt (ik vermoed van niet) en of dit idd zou kunnen vallen onder coulance. Het is immers verdrietig genoeg allemaal. Ik vind het wel een mooi gebaar van de verzekering dat ze het, overigens prachtige, kistje van F vergoed hebben destijds. En waarom ook niet denk ik dan. Ik geloof dat ik nooit voor een starre verzekeraar zou kunnen werken

Hoe gaat het met de andere dames op de wachtbank?
Miekje: hoe is het met jou?
We hebben een bod op ons huis van een investeerder die het wil verhuren. Dit bod is naar mijn mening een “insult”. Ik wil best verhuizen maar niet tegen iedere prijs. We hoeven ook niet per se weg denk ik dan. Een eigen tuin en een extra kamer zou heel leuk zijn maar van dit bod werd ik gewoon pissig ha-ha. Ik heb al tegen de makelaar gezegd dat het dusdanig laat is dat ik niet voornemens ben met een tegenbod te komen

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zaterdag 3 maart 2018 om 13:00
Overigens... nog een toevoeging Zizo: waar je grens ligt is denk ik heel persoonlijk en kan ook aan verandering onderhevig zijn heb ik bij mijzelf gemerkt. Toen ik ooit begon was het nog vrij luchtig moet ik zeggen. Maar het verlangen naar een kindje werd wel steeds heviger. En toen we bij Homerton te horen kregen dat de kans niet groot was dat het met mijn man’s zaad zou lukken heb ik na 2 vmk’s toch Kees (donor) besteld, hoewel ik dat daarvoor niet wilde, omdat ik toen de afweging maakte: liever geen donor materiaal, maar als dit neerkomt op het moederschap nooit mogen/kunnen ervaren, misschien moet ik dit dan (in goed overleg met mijn man) toch heroverwegen. En dat was een zware beslissing... Uiteindelijk heb ik ontzettend veel geluk gehad dat onze laatste cryo een blakende baby werd, maar als dit niet gelukt was, weet ik zeker dat we met Kees verder waren gegaan. Kortom, Ik denk dat je in dit stadium er misschien nog even niet te veel over hoeft na te denken. Ik las overigens laatst een stukje in het kader van ei-Cel donatie van een vrouw die daarmee worstelde. Waarop de arts had gezegd: stel je bakt een cake, en je moet een ei bij de buurvrouw lenen, zou je dan zeggen als de cake uit de oven komt, dat jij die cake niet gemaakt hebt
?! Ik vond de analogie wel mooi! Ondertussen hoop ik vurig dat jouw embryo doet wat ‘ie moet doen!!

zaterdag 3 maart 2018 om 14:29
Baggal jij kunt het altijd zo mooi verwoorden. Ik ben het met je eens dat die grens niet vaststaat en kan veranderen. Zo zag ik altijd adoptie voor een reeele mogelijkheid. Nu ik mensen in mijn omgeving heb met een adoptiekindje, zie ik hoe zwaar dit is en ook hoe zwaar de procedure is. Ik wil ons dat niet aandoen. Ik vind de hele mmm erg pittig. We doorstaan het goed, maar ik vind het een aanslag op mijn lichaam. Ik merk dat op dit moment mijn grens sneller dichtbij komt, doordat ik mezelf niet al het medisch handelen aan wil doen. Bovendien zet ik ook in sociaal opzicht dingen aan de kant. Ik neem veel vrije dagen op die ik wijt aan ziekenhuisbezoeken, maar waarvoor ik anders op reis zou gaan of vriendinnen bezoeken. Een reis naar Brazilië staat on hold. En ook qua carrière vind ik het soms lastig. Ik heb altijd zo gedroomd van een gezin met veel kinderen en mezelf als betrokken moeder erbij. Aan de ene kant ben ik erg carrière-gericht, ben ik de kostwinner en draait veel om werk. Aan de andere kant zou ik het zo opzij schuiven voor een kindje. Ik heb nu de mogelijkheid om een aantal jaren aan de andere kant van de wereld te werken laten schieten, omdat de zorg daar veel slechter is en ik dan niet met dit mmm-traject verder kan. Kortom, vele dilemma's.