Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
Locatie
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...


:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
windmolen ah volgende week dus! ik moest na afloop zeggen op een schaal van 1 tot 10 hoeveel pijn het op het ergste punt gedaan had en ik ben ook vrij gevoelig.. bij mij was het een 4 op de 10. Ja ik had het anders ook gedaan hoor met verdoving!!
Zondag terug en ben benieuwd hoe het dan is en of ze uberhaupt een punctie willen doen als het zo blijft. 1 eierstok liet zich ook helemaal niet zien, ze moest erg lang zoeken met dat echo ding (auw) na 5 minuten zoeken zag ze heeeel vaag wat ( ik kon niet eens iets onderscheiden echt ) maar ze zei dat als de eierstok niet tevoorschijn floept, dat er dan ook nix gebeurt vaak...
anoniem_63b9f4c22450c wijzigde dit bericht op 01-02-2018 16:33
Reden: typfout
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@sheela, nu wel ontvangen meis
@Yara yep hij doet het nu! Pb terug!
@mangoest. Gefeliciteerd met je positieve test!

Morgen voor de eerste echo. En dan krijg ik te horen wanneer ik de 2de injectie erbij mag gaan zetten!
Ik dacht alleen (ook ivm met schema op papier) dat ik pas voor een echo zou moeten komen als ik al 7 dagen de 2de injectie aant prikken zou zijn. Morgen maar is even na vragen!
Zou het komen vanwege de klachten die ik heb?

Iedereen die op de wachtbank zit. Succes met wachten! Kan me goed voorstellen dat je een beetje gek word van de spanning!
Leonie ik weet het niet. Hoeveel dagen ben je nu al met de eerste prik bezig?
Bij mij was het dezelfde avond van de eerste echo dat ik mocht beginnen met stimulerende hormonen.

Ik hoop dat je snel minder klachten krijgt. Het lijkt me echt geen pretje zo. Succes met de echo morgen.
@mwstippel. Ik ben 18 januari begonnen met de Decapeptyl.
Alle reacties Link kopieren
Grrzzz heel bericht weg. :steam:

@mevrouwstippel hoe is het met je? Wachtbankje al zat?

@leonie ik denk dat het bij elk persoon verschilt hoelang je moet prikken en hoeveel echo's. Hier 6 dagen geprikt, vanaf dag 3. Twee spuitjes vanaf dag 3 en op dag 6 en 7 echo. Dag 7 alleen pregnyl savonds laat en maandag was de punctie.

@testen heb de sensitest gehaald top bedankt voor het advies thjs & mevrouw Stippel

Moet ik dit nou smorgens testen?
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel meiden!

Ja het is zeker slopend de wachtweken maar ik mag gelukkig aankomende woensdag testen (7 feb) en ik zou morgen ongesteld moeten worden dus eigenlijk zou ik daaraan ook al kunnen weten of het de goeie kant opgaat of niet 😣

Net thuis van een lange werkdag en een lekkere file dus even eten en lees zometeen weer nieuwsgierig mee met jullie verhaaltjes
Alle reacties Link kopieren
@shannon ik heb even over je heen gelezen dat je hier ook meeschrijft. Welkom
Alle reacties Link kopieren
Duufje wat een verschrikkelijk bericht! Ik heb hier geen woorden voor. Niet alleen de miskraam, maar ook dat jullie hadden besloten om dit als de laatste kans te proberen. Het was zulk fijn nieuws dat je weer zwanger raakte, maar dan zo verschrikkelijk dat het weer mis gaat. Heel veel sterkte en heel veel knuffels voor jou en Duufman. :hug: :hug: :rose: :rose:

MwStippel: wat enorm balen dat je geen cryo’s hebt. Heel herkenbaar, ik had precies hetzelfde bij poging 1. Geef nog niet op, je hebt een prachtig vers embryo teruggeplaatst gekregen, wie weet blijft deze direct plakken. Pas daarna verder denken en kijken. Al is je teleurstelling enorm begrijpelijk.

Labgeek wat fijn om te lezen dat je een fijne psycholoog hebt getroffen. Je klinkt nu een stuk beter. Ik was destijds tijdens de utro al ongesteld geworden, dit duurde zo’n vijf dagen. De volgende cyclus duurde mijn menstruatie ongeveer 7 dagen. Heel wisselend dus.

Twin wat is het spannend allemaal. Licht bruinverlies hoeft nog geen beginnende menstruatie te zijn. Ik ben benieuwd of je het volhoudt, ik denk dat ik toch zelf al eerder zou testen.

Sheela wat een teleurstelling deze FM! Gatsie wat een ellende. Hele dikke knuffel voor jou.

Yara, ik heb slechte ervaringen met openheid over dit traject op het werk. Het kost mij in elk geval een deel carrièreperspectief en heeft er toe geleid dat ik ben veranderd van afdeling. Desondanks laat ik het nu even voor wat het is. Mocht ik de MMM door zijn, kan ik altijd nog elders op zoek naar werk om carrière te maken. Mijn hoofd is nu vooral bij de MMM.

Wow Mangoest, wat een goed nieuws! Met alle ellende op het topic is het ook fijn om nog wat goed nieuws te lezen. Gefeliciteerd!

Diamond ik ben in het begin ook weleens heel moe geweest na de acupunctuur. Dit is de eerste ronde dat ik het tijdens de icsi gebruik, dus ik heb geen idee hoe dat nu bij mij precies zal gaan. Ik vind het wel interessant om dat van jou te volgen.

Animal even een zwaai naar jou! Ik hoop dat jij straks een positieve ronde ingaat!

Windmolen, wat bijzonder dat jij de scratch onder narcose krijgt. Ik vind dat wel een heel zwaar middel. Ik heb gisteren zelfs tegen de arts van het onderzoek gezegd dat ze hier echt geen pijnstilling bij hoeven te doen. Ik vond het even erg pijnlijk, maar dat waren enkele seconden. Inmiddels voel ik er niets meer van en sinds vanochtend heb ik ook geen bloedverlies meer.

Leonie, jij hebt het lange protocol zo te lezen. Ik heb ook twee weken na de start van de decapeptyl een echo en mag dan met de Menopur beginnen. Een week na de Menopur moet ik ook voor de eerste echo met stimulatiehormoon. Hetzelfde als jij hebt dus. Geen zorgen meid!

Welkom nieuwe meiden! Het is echt een fijn topic!

Hier: geen last meer van de scratch. Dat viel 100% mee. Vanochtend weer begonnen met de decapeptyl. Weer even wennen, maar gelukkig ging het goed.

Meiden in de wachtweken: willen jullie de testdatum in de tabel? Dan is het mooi bij te houden wie wanneer gaat testen (al kan ik me ook voorstellen dat niet iedereen dat wil).
Alle reacties Link kopieren
Rucio fijn om te lezen dat jij er weer aardig bovenop bent. Heftige tijd heb je achter de rug.
En Boulu, wat fijn van de goede echo. Ik gun je een hele voorspoedige zwangerschap.
Zizo ik wil de testdatum wel in de tabel 12-02. Ik zou het zelf doen maar kom er niet aan toe om in te loggen met de laptop.

Het gaat vooralsnog wel om de wachtweken door te komen. En ik voel ook allerlei dingen aan mijn lijf. Dat je gaat denken/hopen zou het. Maar het kan alle kanten op en kan er net zo goed op duiden dat mijn lichaam zich klaar maakt voor een naderende menstruatie. Ik probeer veel bezig te zijn zodat ik weinig tijd heb om te malen.
Alle reacties Link kopieren
@Duufje en Duufman, nee nee nee, waarom waarom :( Ik lees nu pas alle berichtjes! Ik las af en toe het zwanger forum omdat ik graag wilde weten hoe het bij jou verliep. Wat een klap! Ik hoop voor je dat de miskraam snel zelf op gang komt. Vind het zo knap hoe je het kan verwoorden. Neem de tijd meid en een dikke vette knuffel voor jullie! :hug: Ik denk aan jullie.
Alle reacties Link kopieren
@ MwStippel Wat balen dat je geen cryo's hebt. Ik hoop heel erg dat dit gewoon een hele goede plakker is en je er ook geen nodig hebt!

@Twin Wat is het spannend bij jou! Bruinverlies op dat tijdstip kan natuurlijk ook iets positiefs zijn dus ik duim met je mee hoor. Hopelijk was het gewoon de innesteling tot een warm plekje.

@Sheela, he gadsie wat een vervelende start zo. Ik snap best dat je even een gevoel hebt alsof je het voor niets doet. Dat spuiten is niet niks en je leeft er zo lang naar toe. Hebben ze wel een idee hoe nu verder?

@mangoest Wat een goed nieuws! :D

@Zizo Wat goed dat je je eerste spuit weer gezet hebt!!! Ik ga weer kei hard duimen voor jou, het is je echt gegunt!

Hier al voor dag 6 ongesteld terwijl het bij mij normaal op dag 4/5 stopt... Moest op dag 1 van mijn ongesteldheid weer beginnen met Progynova. Heb aanstaande Donderdag meting van het BMS maar als ik nog langer ongesteld blijf denk ik niet dat het 7 mm zal zijn.... Geen idee of je BMS doorgroeit als je ongesteld bent? (ik neem aan van niet want dat is juist wat de bloeding is toch?) Ik hoopte eigenlijk op 13 Februari een terugplaatsing aangezien we dan 5 jaar samen zijn.. (ik heb altijd iets met datums...)
Alle reacties Link kopieren
Weet dat dit voor sommigen pijnlijk kan zijn maar heb hier net een positieve test in handen. Volgens mijn eigen berekening zou ik zondag ongesteld moeten worden en van het ziekenhuis mag ik maandag komen voor bloedafname
Ik had nog een clear blue test liggen (want met uitslag man toch nooit nodig gehad) maar die was maar tot of tot en met januari goed en het is nu 2feb. Wel met ochtendurine getest

Het is nu wachtdag 9 voor mij en dag 15 na de ovitrelle . Geen idee wat ik hiervan moet vinden
Alle reacties Link kopieren
Dus vind mezelf een beetje dom nu

En excuses als iemand hier verdrietig van word. Dat is echt niet mijn bedoeling. Ik weet hoe graag we het allemaal willen en gun het iedereen zo hard!
Alle reacties Link kopieren
En weet dat het erg vroeg is en kan ook vals positief zijn etc . Voel me vooral erg dom nu dat ik zo vroeg heb getest met een test die over de datum is
Alle reacties Link kopieren
Twin tm januari lijkt me nog wel betrouwbaar op 2 februari. Maar snap dat je nu niet goed kan vertrouwen op de positieve uitslag. Ik hoop dat het doorzet en de uitslag klopt!

Meiden, dit is gelijk een tvp, ookal schrijf ik niet meer mee, ik volg jullie nog graag en hoop zo dat 2018 een mooi jaar wordt voor iedereen in dit topic!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
Twin, wow! Dat had je vast niet verwacht!!! Een voorzichtige gefeliciteerd! Hoe positief was de test? Normaal zou 10 dg na pregnyl het HCG uit je lijf moeten zijn. Ik vind 15 dg dan wel erg lang om nog positief te moeten zijn. En 15 na HCG is 14 dg na eisprong, dus wat dat betreft heb ik er wel vertrouwen in.
Ik zou nu naar de kruidvat/etos/DA gaan en een nieuwe test halen! Gewoon voor de zekerheid. Spannend meid! Zeker omdat je die poliep nog hebt (toch?)
Je hoeft echt geen excuses te maken voor die positieve test. We weten allemaal dat het hier van extreme blijdschap naar hele diepe dalen gaat. Ik weet zeker dat iedereen hoe dan ook blij voor jou zal zijn, ondanks hun eigen verdriet.
Alle reacties Link kopieren
Heb inderdaad de poliep nog. Ik had gisteravond kramp alsof ik heel erg ongesteld moest worden. Zag die test liggen en dacht:die die maar morgenvroeg,dan weet je het en heb je 3 dagen om bij te komen.
Geen moment bij stil gestaan,hij is echt knal positief,niet eens een licht streepje ofzo. Het controle streepje is ook erg duidelijk te zien.
Ga nu inderdaad maar een nieuwe test halen. Dachter erover zondagmorgen pas weer te testen.

Iemand enig idee welke testen 'het beste' zijn?
Alle reacties Link kopieren
Duufje Als ik de berichten hierboven lees, klinkt dat niet goed :(. Ik wens je ontzettend veel sterkte toe, ben er naar van.

thjs: Sorry! Volgens mij loopt het versturen van privéberichtjes niet helemaal lekker. Ik kreeg vandaag pas een melding van je berichtje (stond wel al in mijn inbox denk ik) heb je nu teruggemaild!

Biekkie en Leonie: Welkom!

Baggal Wat jammer dat die klus niet is doorgegaan! Wel een leuke nieuwe job in het vooruitzicht?

MevrouwStippel Hoe gaat het in de wachtweken? Erg fijn dat je een tp gehad hebt!

Zizo Hoop op een succesvolle tp na de scratch! Hoe kom je hier eigenlijk voor in aanmerking? Wordt dit in Nederland ook uitgevoerd? Is het experimenteel of is het bewezen dat het resultaat beter is? (Waarom doen ze dit niet overal als dit het geval is)

Mangoest: YES! Gefeliciteerd! Spannend de komende tijd, maar toch ook geweldig :). Dat is nog snel gegaan bij jou.

Labgeek Goed dat je hulp gezocht hebt en heel fijn dat je hier ook iets aan hebt gehad. Het is ook een heavy traject, ik merk dat ik het wel is probeer te bagatelliseren ook tegenover anderen, maar uiteindelijk is het een zware klus, lichamelijk maar ook zeker mentaal!

Twin84 Heeel voorzichtig gefeliciteerd! Positief is positief toch? Volgens mij maken die paar dagen echt niks uit. Zondag en maandag nog even afwachten, razend spannend. Ik neem mezelf ook telkens voor te wachten met testen, maar het is zo moeilijk! Je hoeft je trouwens echt niet te verontschuldigen voor positief nieuws! Op dit forum wordt alles gedeeld, slecht nieuws maar ook mooi nieuws! Na een mislukte tp haal ik persoonlijk juist weer veel positiviteit uit deze goede berichten.

Het is druk op het wachtbankje! Ik hoop zo dat er weer een flinke groep doorschuift naar het verlengde wachtbankje. Ik had afgelopen woensdag een echo en alles was goed, heb a.s. maandag hopelijk een terugplaatsing van onze één a laatste cryo in ICSI1 en dan schuif ik ook weer aan (fingers crossed). De arts die de echo maakte gaf aan dat eigenlijk alles perfect is om zwanger te worden, dat vond ik wel een gewaagde uitspraak maar ook fijn om te horen. MAAR eerst zien dan geloven, we zijn ondertussen wel alweer bij tp 4. GO LUCKY NR 4!
Alle reacties Link kopieren
Twin84: Ik hoor de meeste goede verhalen over de kruidvat 2 voor 5 euro testen! Die gebruik ik zelf ook altijd.
Alle reacties Link kopieren
@duufje: lees nu pas het vreselijke nieuws via het andere topic. Ben er stil van. Ik wens jou en duufman heel veel sterkte toe. Heb alweer geen woorden.

@ginger: ik duim voor een succesvolle tp!!!!

@mangoest :gefeliciteerd!

Nieuwe meiden:welkom.

@labgeek :hoe is het nu?

@mevrouwstippel en andere wachtbankers :houden jullie het nog vol?....

Ik ben onderweg naar de kruidvat
twin84 wijzigde dit bericht op 02-02-2018 10:36
0.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ook thanks aan @animal en@tinkerbel
@Twin Je moet je niet verontschuldigen! Super fijn voor jullie! Daar hopen we allemaal op! En is het alleen maar fijn om te horen dat het bij jou gelukt is. Geeft weer hoop voor ons!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven