Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...

:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies,
Omdat de studie mbt scratching een steeds terugkerend thema is hierbij een link naar meer info erover:
https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/

Misschien bovenaan plaatsen bij interessante links?
Verder tein gefeliciteerd

Wachtbankers: hou vol!

Prikkers: zet 'm op

Wachters: nog even...

En iedereen: knuffel!

Hoop zo niemand gemist te hebben. Ik zit nu op ms te wachten die kan elk moment komen. Gek dat je dan ineens wil dat t komt. Dan zsm echo en hopenlijk weer beginnen. Dan zal ik ook wat actiever meeschrijven denk ik hoewel t wel weer ff gekke huis gaat zijn op werk en veel andere afspraken.
Zizo: dat lijkt mij echt irritant dat bloedverlies...en daarna krijg je hopelijk je voorlopig laatste menstruatie. Ik duim voor je.

Animal: Tja - ik heb er ook hard om gelachen en dat deed mijn vriendinnetje die bijna gyn af is ook. Mijn portemonnee kon er wat minder om lachen: £250 per terugplaatsing.

Sheela: Met slechts twee zou ik ook geen punctie doen. Te meer als ze er misschien toch meer kunnen uithalen in DD - als je dat misschien toch overweegt. Succes morgen.

G-Power: succes op de bank! Symptoom spotten is altijd zo moeilijk en rot. Ik duim voor een BFP!

Zeker mwStippel, daar heb je helemaal gelijk in. Zojo, Duuf en Flipje hebben alledrie ook voor onmogelijke beslissingen gestaan. Dingen die je niemand toewenst en ik heb ook altijd heel veel respect voor Flip - hoe die nog steeds moedig voorwaarts gaat in de missie om mama te worden! Alsof de medische molen op zichzelf nog niet schrijnend genoeg is...Voor wat betreft het inhalen geldt denk ik dat dit op het moment dat je zelf nog onzeker bent of het je gaat lukken het heel frustrerend is, maar als het je lukt en je succesvol zwanger raakt, maakt het je naar mijn idee geen ho* meer uit door wie je op welk moment van het traject destijds bent ingehaald. Waar ik heel dramatisch was na mijn eerste VMK zie ik dat nu echt in een ander perspectief. Ik had toen heel veel gevoel bij dat kindje in de maak (en ik was ook nog niet langer zwanger en dat scheelt natuurlijk een hoop) en nu ik daadwerkelijk SA heb zijn dat soort dingen niet meer zo belangrijk. Ik denk dat het belangrijkste is DAT je er maar komt. En de onzekerheid die daaraan voorafgaat is gewoon k**.

Miek: Dat is altijd zo he?! Zit je te wachten op je menstruatie en dan lijkt dat eeuwen te duren... Ik hoop dat het snel doorzet zodat jij ook verder kan meis!

Vanavond komt mijn vriendinnetje aan wie ik Kees gedoneerd heb langs. Heel gezellig. Ik ben benieuwd hoe zij er in staat, want op dit moment heb ik alleen de zakelijke/juridische kant van de overdracht gedaan en haar niet meer gesproken.
Verder leek diegene die voor de tweede bezichtiging kwam kijken vandaag oprecht geïnteresseerd volgens mijn man. Fingers crossed!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal, dankje! Nog even volhouden. Fijn dat er oprechte interesse is, hopelijk bregt het iets goeds voor jullie.

Helaas kan ik er niet onderuit, de griep heeft vandaag zijn intrede gedaan. Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst griep heb gehad, maar zal wel komen door een verminderde weerstand. Komt alleen niet zo goed uit, vanavond en morgen visite voor mijn vriends verjaardag.

Hopelijk snel weer opgeknapt.

Ik wil trouwens ook wel in de tabel. Had zelf al wat geprobeerd maar lukte mij niet echt.
Ben bijna 29 jaar, sinds januari 2016 wens voor 2e kindje. In juli 2017 de mmm in gegaan. Man heeft weinig zwemmers. In januari 2018 eerste icsi behandeling ondergaan.

Alvast bedankt en fijne avond.
Veel plezier vanavond Baggal! Benieuwd naar de kijkers en je potentiële opdracht. Eerst nog even een weekend eruit! We hebben met zoon een aantal keer gevlogen en ik vond het meevallen. Het helpt wel als er iemand naast je zit die geen hekel aan kinderen heeft ;-)

Hier redden we het. We zijn er een weekje uit, in Nederland aan zee. Het is fijn om eruit te zijn. Tegelijkertijd was onze bedoeling met deze vakantie anders (was aan geboekt). En dat maakt het ook verdrietig. We hebben een deel van de kaartjes die we kregen mee, net als wat bloemen, haar kaartje en een kaars die we ‘s avonds branden.

Wij hebben overigens eerder wel icsi gedaan bij 3 follikels. Bij beide pogingen met eigen eicellen hadden we een verse TP, geen cryo’s. Daarom ging het in tijd bij ons snel.

Voor nu hebben we echt geen idee wat we willen. De vraag is of er een genetische oorzaak is voor de afwijkingen bij de nieren van F. Onderzoek duurt waarschijnlijk lang (rond een jaar), maar wat ik een ding vind: als er niks gevonden wordt, sluit dat niet uit dat er wel een genetische oorzaak is; het kan zijn, dat de mutatie zo klein is dat er niks gevonden wordt. Dan weten we eigenlijk nog niks. We hebben nog een cryo-poging liggen in Spanje, maar durven we dat risico aan? Daarnaast heb ik nu twee keer kritiek gelegen na de bevalling (eerste keer infectie, nu enorm bloedverlies); durf ik dat risico aan? Tegelijkertijd is er in beginsel wel een enorme wens voor nog een kind. Gespreksvoer met de gyn, klinisch geneticus en thuis op de bank.

Het gevoel ingehaald te worden heb ik tot nu toe niet gehad, mede omdat ons traject snel en kort was (geen iui’s omdat al duidelijk was wat er aan de hand was en geen cryo’s). Nu wel wat, mensen die rond dezelfde tijd een kind kregen als wij onze zoon, zijn nu weer in verwachting. Zij nog wel.
Zojuist de tabel rigoureus aangepast. Een aantal mensen die lange tijd niet meer meeschrijven verwijderd. Uiteraard altijd welkom om terug te keren.
Kan iedereen voor zichzelf checken of zijn zaken goed staan? Van sommigen leeftijd of start mmm onbekend, of zkh. Hoeft er niet in als je het niet wilt ivm privacy etc.

Zojo nog een dikke knuffel.

Baggal ik hoop dat de koop slaagt. Veel plezier vanavond.

Miekje ik heb de link toegevoegd!
Scratch, ik heb na de scratch (en HSK tegelijk onder narcose) ook een dag of 5 gebloed. Dus of dat zo raar is? Het was niet veel, maar het was er wel.
En met de pil, had ik ook bijna altijd doorbraakbloedingen, zeker met een lichte pil. Dus dat zou mij niets verbazen...

Baggal, ik hoop dat Kees zijn werk gaan doen!

Zojo, wat klink je al weer sterk. Nu heb je al weken in spanning gezeten en wist je dat er wat aan de hand was, maar ik kan me niet voorstellen hoe verdrietig en verslagen jullie je zouden moeten voelen.
Fijn dat jullie gewoon op vakantie gaan. Hopelijk zijn er toch momenten dat jullie kunnen genieten.
Het risico van een bevalling voor jou, met het risico dat het wel iets genetisch is. Ik kan me voorstellen dat jullie zouden stoppen. Het lijkt me in ieder geval een erg moeilijke beslissing en ik vind dat jullie die nu ook nog niet zouden moeten nemen. Eerst maar eens lichamelijk herstellen en dan emotioneel de juiste beslissing nemen. Dikke knuffel voor jullie 3-en
Animal, we nemen nu zeker nog geen beslissig. Veel te veel hormonen en veel te vers nog. Waar we eerder tegen elkaar zeiden dat we neigen naar niet nog een keer, neigen we nu naar wel. De angst voor herhaling is alleen zo groot. Ook hier denk ik dag je je grenzen pas weet wanneer je ze tegenkomt. We gaan het zien.
We zeiden vanavond nog tegen elkaar dat de weken onzekerheid ook al een deel rouwen en afscheid nemen was. Dat we zoon nog hebben rondlopen is ook een enorm iets. We zijn zó dankbaar. Moeten door. Ook de de weken van onzekerheid hebben we vaak tegen elkaar gezegd dat zonder hem we hier een stuk slechter in hadden gezeten. Voorlopig eerst ook fysiek maar eens herstellen en op krachten komen.
Moest net snel een boodschapje doen, nu weer tijd.

Zojo het is zo verschrikkelijk wat jullie is overkomen en waarbij jullie nog zo in de verwerking zitten. Deze vakantie hadden jullie je zeker anders voorgesteld. Ik denk dat het heel goed is dat jullie er wel samen tussenuit zijn. Tijd voor elkaar. Jullie hoeven natuurlijk ook nog niet te beslissen of en wanneer je verder wilt. Dat kan altijd nog. Heel veel sterkte! :hug:

Baggal het klinkt dat jij weer volop in het normale leven zit. Leuk om er tussenuit te gaan! En ik hoop dat Kees succesvol is bij je vriendin. Zo lief van je!

Animal ik wist niet dat het bloedverlies nu nog door de scratch kan komen. Ik maak me er ook geen zorgen over. Wel vind ik het rete-irritant. Ik heb al meerdere dozen inlegkruisjes en maandverband er doorheen gejast. En ik hou het erop dat het komt door de pil, maar hou in mijn achterhoofd dat het ook door de scratch kan zijn. Ik voel ook steeds krampen.

Miekje wat spannend dat je bijna gaat beginnen voor de tp. Zul je idd net zien dat je ms deze keer later begint. Gek om te zeggen op dit topic, maar ik hoop dat je snel ongesteld wordt.
Ach zojo had jouw verhasl gemist. Heel veel sterkte kracht en wijsheid gewenst.

Zizo lijkt me zeker irritant al dat bloedverlies!

Voor mij nu niet direct in afwachting van tp maar voor start stimuleren poging 3 (alweer ze vliegen er doorheen)
Oh sorry Miekje, wat dom van mij want ik weet ook wel dat je geen cryo's had en dat dat zo zuur is. Hoop dat je dus goed mag starten met je volgende poging.
@zojo:nogmaals veel sterkte. Wat klinken jullie sterk!

@zizo wat een gedoe met dat bloedverlies zeg

Hier nog steeds een positieve test maar het streepje loopt niet op. Vandaag is mijn nod dag en was het streepje zelfs lichter. Ik wacht nu in nog meer spanning af. Ben niet te genieten en mijn stemming slaat om als een blad aan een boom
Twin84 schreef:
04-02-2018 09:10
@zojo:nogmaals veel sterkte. Wat klinken jullie sterk!

@zizo wat een gedoe met dat bloedverlies zeg

Hier nog steeds een positieve test maar het streepje loopt niet op. Vandaag is mijn nod dag en was het streepje zelfs lichter. Ik wacht nu in nog meer spanning af. Ben niet te genieten en mijn stemming slaat om als een blad aan een boom
Als je streepjes wilt vergelijken moet je aan de volgende dingen denken:
1. Vergelijk alleen testen van hetzelfde merk
2. Indroogstreepjes zijn vaak wat lichter
3. Vergelijk alleen de testen met ochtendurine
4. Test om de dag en niet elke dag

Volgens mij heb je sowieso 2 verschillende merken toch? En heb je van de week de 2v5 bij Kruidvat gehaald en die test later op de ochtend gedaan toch?
Morgen bloedtest? Dan kijken ze ook naar de hoogte van het hcg en of dat overeenkomt met de termijn die je zou moeten zijn ivm terugplaatsing of inseminatie
Fruity : thanks.

Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Nod is vandaag en meestal word ik dat rond 15:00uur.

Heb vrijdag eerst met cb getest en later op de dag met de kruidvat 2 voor 5 euro.
Vrijdagmiddag en gisterochtend hetzelfde streepje. Vandaag dus lichter.
Had gister een emo jank dag en dat heb ik normaal altijd voordat ik ga menstrueren maar dan wel 5 dagen ervoor ofzo. Dit wachten is killing
Twin wat ontzettend spannend. Ik snap je onzekerheid. Ik sluit me aan bij het advies van Fruity.
Ik adviseer je ook om elke keer op hetzelfde tijdstip te testen. Het liefst sochtends na het slapen. Als je overdag test, dan heb je vaak al wat gedronken. Dan verdunt je urine. Je moet precies hetzelfde hebben gedronken als bij de vorige test, en dan ook nog met hetzelfde tijdsverloop tussen drinken en testen, wil je dan eerlijk kunnen testen.
Zojo wat heftig voor jullie. Maar fijn dat jullie er even met zijn drieën tussenuit zijn.

Ik wist niet dat je bij beide bevallingen zoveel risico hebt gelopen. Dat is wel iets om goed mee te nemen in jullie overweging. Heel veel sterkte de komende tijd.

Twin spannend. Ik denk dat enkel de bloedafname morgen je nu duidelijkheid kan geven.

Sheela ik kwam even kijken of er al nieuws was over je follikelmeting. Ik hoop echt dat er nog wat follikels mee zijn gaan groeien.
Zojo: Ik kan me voorstellen dat het, gegeven de omstandigheden, niet onaangenaam is om even niet thuis te zijn. Ik hoop dat T. ook voor voldoende afleiding zorgt. En wat je straks doet is ook iets voor later. Daar hoef je nu nog geen beslissingen over te nemen, toch? Ik kan me ook zo voorstellen dat je echt nog in de rouw zit om jullie prachtige dochter. En wat hoe wanneer zie je tzt wel lijkt me. Dikke knuffel jouw/jullie kant op.

Twin: Ik sluit me ook aan bij hetgeen Fruity heeft geschreven en waar Zojo op inhaakte. De dagen/weken na een BFP zijn gewoon enorm spannend en het test moment (drinken/geconcentreerde urine) kan inderdaad de uitslag beïnvloeden. Na je NOD zou je wel oplopende testen moeten hebben overigens.

Sheela: Ik duim voor je meis!

Zizo: Door de scratch ga je idd bloeden. De laatste keer had ik ruim 4 dagen bloedverlies (en deed de scratch meer pijn dan de vorige keren).

Mijn vriendin wil Kees idd graag, dus ik heb haar gister de procedure uitgelegd. Ik denk niet dat zij meteen voor een verse TP gaat overigens. Ze wordt over een paar maanden 38 en haar relatie is een paar maanden geleden geknapt toen ze begonnen aan de MMM. Haar vriend was ook een stuk jonger en er duidelijk niet aan toe. Omdat zij uiteindelijk wel graag moeder zou willen worden, hoopt ze alsnog een leuke man tegen te komen. Echter, voordat je aan kinderen begint, gaat daar (meestal) ook wat tijd overheen en dat is tijd die ze eigenlijk niet meer heeft. Dit geldt te meer nu ze al weet dat ze wegens schildklier problemen hulp nodig heeft. Dus als zij een IVF behandeling laat uitvoeren dan kan zij deels haar eicellen laten invriezen en een deel laten bevruchten met het zaad van Kees. Mocht zij in de tussentijd de vader van haar eventuele kinderen tegenkomen, dan is dat natuurlijk aangenaam, maar Kees kan zo ook als 'verzekering' fungeren. En bovendien staat er dan minder druk op een nieuwe relatie als ze Kees iig achter de hand heeft. Ik zag dat destijds bij mijn vriendin B. die op haar 40e haar vriend van net een jaar voor het blok zette (die daar totaal niet aan toe was) en dat leidde ook, heel begrijpelijk, tot een relatie breuk.

Helaas is het wel een duur grapje, omdat eicellen invriezen bij de NHS niet vergoed wordt om sociale redenen. De enige uitzondering is bijvoorbeeld wanneer vrouwen chemo moeten ondergaan oid. Maar ik denk echt dat als je eind 30, begin 40 bent en je een kinderwens hebt, dat je weinig keus hebt wat dat betreft en dat dit soort 'verzekeringen' heel fijn kunnen zijn.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal, wat een lieve vriendin ben jij en wat doet Kees zijn werk goed als verzekering.
Om in te haken op wat je aangeeft van vriendin die relatie van een jaar voor het blok zette… Ik heb dat bij mijn man ook gedaan, alleen op de eerste date al.
Heb aangegeven dat ik een kinderwens heb en zeer waarschijnlijk vervroegd in de overgang zou raken en dat ik dus niet 10 jaar zou kunnen wachten en ik graag voor mijn 30e wilde beginnen aan kinderen. Ik was toen 26.
Als hij geen kinderen wilde en/of nog niet aan kinderen wilde beginnen had ik dat begrepen, maar dan zou het voor mij wel ophouden qua daten…
En Tuurlijk heb ik hem de tijd gegeven om erover na te denken ;-)
Ben heel blij dat hij daar serieus over nagedacht heeft en eerlijk aangaf het eng te vinden, maar de sprong wel wilde wagen. Onze relatie ging sowieso heel snel… Met 8 maanden woonden we samen
Lieve ladies, voor mij ook een ordinaire tvp. Ik lees al tijden mee en af en toe laat ik ook wat van me horen. En wil jullie graag blijven vinden! :)

Ik heb het niet in me om een trouwe meeschrijver te zijn, want dat geeft me veel stress. Maar toch een korte samenvatting: kinderwens sinds ruim 2.5 jaar, slechte zaadkwaliteit, heel veel onderzoeken/geprobeer. Afgelopen november de eerste ICSI, 9 follikels op de echo, 2 eitjes na de punctie, 1 embryo, geen cryo's en niet zwanger. Als het allemaal goed gaat, ga ik aankomende vrijdag beginnen met ICSI - ronde 2! Dit keer met menopur, hogere dosering en langer doorstimuleren.

Best spannend allemaal en alle reden om jullie weer wat intensiever te volgen!

Ik wens iedereen die het kan gebruiken hier een hoop liefde :heart:, geluk :yes: , sterkte :there: , en vreugdedansjes :jump: .
Fruity en Baggal, hier eigenlijk ook indertijd vriend-inmiddels man voor het blok gezet. Toen we elkaar leerden kennen was ik 30 en er net achter dat ik vervroegd in de overgang kwam. Zat ook in een traject om als alleenstaande zwanger te raken (op de wachtlijst). Toen we elkaar leerden kennen kwam dit al snel ter sprake en ook dat ik en hij, wanneer ik aan de beurt zou zijn, een keuze zou moeten maken. Ik heb hem alle ruimte gegeven en ook aangegeven dat hij de ruimte moest nemen. Toen ik na een half jaar overtijd was en niet zwanger bleek, kwamen we tot de conclusie dat we dat allebei heel jammer vonden. Dat was het moment dat we er samen voor gingen, en eigenlijk direct de MMM in gingen. Bizar, terugkijkend. Met de start van onze eerste icsi kenden we elkaar 9-10 maanden. Gelukkig heeft het helemaal goed uitgepakt qua relatie, zijn we getrouwd en zit onze relatie heel goed. Ook nu kunnen we goed over het verlies van F praten.

MwStippel, de risico’s waren vooraf niet bekend. Bij T kreeg ik een spoedkeizersnee en na anderhalve week een infectie, waarschijnlijk doordat er toch iets van bacteriën op de OK aanwezig waren. Van buiten was namelijk niks te zien, zat echt onder de huid. In het ziekenhuis is daar niet snel genoeg op gereageerd; eerst antibiotica via infuus. Na anderhalve dag bleek dat dat niet werkte en wilden ze weer opereren. Op de OK echter steeds spoedgevallen waardoor de operatie pas na 20 uur plaats vond. Een dag later kreeg ik bloedvergiftiging en ging het bijna mis, waarschijnlijk omdat het abces te lang door kon etteren. Nu bij F was het deels bekend. Bij een afbreking bij deze termijn komt in ongeveer een derde van de gevallen de placenta niet los. Dat kwam hij ook niet en daardoor zoveel bloedverlies (3 liter). Ondanks een transfusie heeft het een uur of 2 geduurd voor ze mijn bloeddruk stabiel kregen op een acceptabel niveau.

Beide keren zijn er dus oorzaken niet perse met mij te maken hebben maar met de omstandigheden, maar de vraag is wel wat dat doet. Ik merk vooral dat het vertrouwen in mijn lijf nihil is. Ik kan niet zwanger raken met eigen eicellen. Zwanger zijn is blijkbaar geen succes en resulteert in een ernstige afwijking bij dochter en in bevallen is mijn lijf blijkbaar ook al niet zo goed.

Twin, ik duim voor je!

Baggal, je doet veel moois voor je vriendin met Kees. Ik hoop dat ze er iets aan gaat hebben. Hier in NL wordt eicellen invriezen om sociale redenen volgens mij trouwens ook niet vergoed, dus ook kostbaar.
Zizo dank je wel om de tabel up to date te maken. Een stukje overzichtelijker zo.

Lauwie heel veel succes. Ik hoop dat ICSI 2 meer resultaat geeft. Erg spannend!

Nahhh wachtweek 2 begint morgen. En ik vind het spannenddddd. Ik denk dat ik aanstaande zaterdag ga testen, als ik niet ongesteld word daarvoor dan. Want zondag heb ik een kinderfeestje voor mijn dochter en ik wil niet dan overvallen worden door mijn menstruatie en mijn tranen moeten verbijten.
Dat is echt enorm heftig Zojo. De complicaties na de zwangerschap zijn an sich al een enorm traumatische gebeurtenis. En dan ook nog het verlies van jullie mooie lieve meisje.

Moeilijke beslissing voor de toekomst. Maar eerst herstellen en dit samen een plekje geven. Jullie klinken sterk en krachtig. Hoe oud is T.? Heeft hij hier ook veel van mee gekregen of is hij nog te jong?

Ik begrijp vrouwen van 38 jaar die nog wachten op de juiste man om een kind te krijgen niet heel goed. Ik zou dan toch echt het heft in eigen hand nemen en ervoor gaan. Maar ja dat ben ik. Er was ook geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om de zwangerschap te laten afbreken toen ik plots zwanger bleek op mijn zevenentwintigste.
Welkom Lauwie101 wat jammer van de eerste poging maar hopen dat poging 2 in een keer zal lukken!

@ Twin84 ik leef met je mee echt heel stressend ik moest vrijdag menstrueren en tot nu toe nog geen bloedverlies ik durf niet te testen dus ik wacht het maar gewoon af tot woensdag maar wie weet verander ik nog van gedachte verder ben ik super chagerijnig en slaap ik veel zodat de tijd lekker voorbij gaat
Tvp

Voor alle ‘nieuwelingen’ welkom. Wens jullie heel veel succes. Dat al jullie (kinder)wensen uit mogen komen.

@mevrouwstippel wat jammer zeg dat je geen cryos hebt. Hoop dat deze blijft plakken. Ik ga voor je duimen.

@Duufje ik lees hier geen leuk nieuws bericht. Vind het echt heel naar en erg voor jullie. Wens jullie heel veel sterkte en kracht toe.

Ik heb vrijdag een intake bij de VK. Zkh heeft toch besloten dat ik onder controle mag bij een VK mede omdat ik gestopt ben met alle medicatie voor reuma. En omdat alle VK in onze omgeving in contact staat met de gyn van het zkh.
Verder wacht ik geduldig af tot 2 maart voor de termijnecho. Heb weinig kwaaltjes alleen geen energie en extreem vermoeidheid.
animal Ik ben geen man idd, maakt niet uit hoor.. als je Thijs zegt, dan weet ik in ieder geval dat je mij bedoelt;)

baggal Wat een mooi gebaar van je voor je vriendin!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven