Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
Locatie
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...


:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@miekje: sorry. Wist ineens niet maar of jij of Zizo het was. Mijn huidige leiddinggevende heeft wel positief gereageerd op het feit dat ik weer verder wilde. Een wereld van verschil. Ik ben echt een nieuwe werkplek gaan zoeken omdat het vertrouwen weg was.

@mevrouwstippel: shit, kan me voorstellen dat dat op z'n zachts gezegd flink balen is. ik duime voor een succesvolle tp!!! :cheer2:
Ik zeg nu de hele tijd dat ik niet eerder ga testen. Wellicht dat ik maandagmorgen voordat ik naar het VU moet een thuistest doe. Ik zal het toch pas geloven als ik langer dan 5 dagen over tijd ben. Ben een paar keer door stress te laat ongesteld geworden maar ben verder superregelmatig maar heb nu wel veel stress door dit traject.

@zizo: blij dat het redelijk meeviel op die hevige pijn even dan. Ik duim dat het effect mag hebben.

De medisch psycholoog heeft geconstateerd dat ik toch een klein trauma heb opgelopen door de ziekenhuisopname en ze erkent dat het toch allemaal net wat hefitger is verlopen dan een normaal icsi-traject(dat al zwaar genoeg is). Daar mag ik ik af en toe een 'mentale check-up' doen bij de afdeling.
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond

Graag sluit ik mij aan in deze groep ik ben ook bezig met de icsi behandeling ik had vorige week de punctie en terugplaatsing.

Ik vind het wachten toch wel het zwaarste gedeelte van de hele icsi behandeling, en doordat ik af en toe pijn heb in mijn buik soortige menstruatiepijn word ik er soms wel onzeker van maar ik heb veel rondgeneusd op internet en het hoeft niet persee slecht te zijn dus ik probeer positief te blijven.

Maar het is fijn om het te delen met jullie aangezien iedereen in de zelfde situatie zit helaas ..
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal, ik ben nieuw hier en weet niet hoe ik een topic kan aanmaken vandaar maar even zo. graag stel ik mij eerst even voor. Ik ben 42 jaar, woon in het midden van nederland en ben alleenstaand en heb nog geen kinderen
Ik ben onlangs gestart met IUI met donorzaad maar de eerste x geen zwangerschap. Nu ga ik nogmaals iui proberen en de afspraak is dat ik bij de 3e keer met ivf begin ondanks dat dat artsen twijfelden of dit iets zou uitmaken. Ze kunnen namelijk elke x maar 2 a 3 follikels vinden en dat is erg erg weinig. het was erg naar te horen vandaag maar wil mijn kansen toch benutten. nu vroeg ik mij af of ik met de hormoontherapie mogelijk wel meer follikels en eicellen zou aanmaken. weet iemand hier toevallig meer over? Ik heb het wel want anders is de kans inderdaad erg minimaal :(
Alle reacties Link kopieren
thnx voor het openen en maken van een deel 6

yara Ik heb ook die van sensitest gebruikt en ik vond dat zelf erg fijne testen. CB vind ik veel te duur om elke keer te testen..

mevrouwstippel wat balen dat je geen cryo's over heb bij deze behandeling, hopen dat je verse tp een positief resultaat geeft! ga duimen!!

Biekkie welkom en succes bij je tweede traject!

zizo wat fijn dat de scratch goed is gegaan, en stoer van je dat je dat zonder verdoving heb gedaan! hopelijk werkt de scratch een positieve test op :heart:

labgeek wat fijn dat je een goed gesprek heb gehad, hoop dat je er zelf zo meer rust bij heb..
Idd goed naar jezelf luisteren en de rust nemen die je nodig heb..

Ik werd 3/4 dagen na het stoppen van de utrogestan ongesteld en dit heeft bij mij ook 4/5 dgn geduurd, maar denk dat dit wisseld per persoon.
Wel fijn dat je lichaam dit keer er goed/beter op reageert.

welkom shannonlove en horea Succes met de wachtweken shannon, hopen op een positieve test, wanneer mag je gaan testen?

sorry horea, daar kan ik je geen info over geven, maar denk 1 van de andere dames wel :)

Hier verder geen nieuws...
Stippel, het is gewoon k*t dat er geen cryos zijn. Ik weet er alles van :hug:

Horea, welkom. Wat bedoel je met hormoontherapie? Als je voor ivf gaat zal je hormonen spuiten, maar follikels die er niet zijn kunnen ze niet laten groeien.

Shannonlove, welkom en succes in de wachtweken
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw Stippel, dat voelt niet fijn, geen cryo's, deze tp wordt het gewoon bij je.

Zizo fijn dat de scratch meeviel.

Boulou ik kan me voorstellen dat een goede echo tijdelijk een opluchting is, wanneer is de nipt? Daarna zul je waarschijnlijk pas helemaal kunnen genieten...

Twin, ik zou zelf niet kunnen wachten tot maandag. Nog een paar dagen volhouden!

Sheela hoe was de follikel meting?

Shannonlove nog een paar dagen en dan mag je testen? Spannend!

Horea was je amh nog hoog genoeg? Ik ben 40 maar bij mij gaf hij nog een waarde aan van 2,7(dacht ik, is al ff geleden. Kan ook 3.7 geweest zijn, voor mijn leeftijd nog ruim voldoende de gyn zei eicelvoorraad van een 20plusser) .

Gisteravond flinke stukken in m'n maandverband. Ook enorme krampen, normaal heb ik dat nooit zo als ik ongesteld ben. Geen bloedstolsels maar lange platte lapjes vlees. Zal dat bmslijmvlies zijn? Ik gok dat het door de hysteroscopie komt ze hebben natuurlijk wel een wond gemaakt.
Iemand ervaring mee? De hysteroscopie was deze x ook erg pijnlijk, veel erger dan de punctie maar bij de punctie had ik infuus met iets. Hysteroscopie niet.
Ik baal even ontzettend... er waren bij de fm maar 2 blaasjes te zien in 1 eierstok.. de andere had niks.... :@@:
Sorry voor deze ego post dames....
Alle reacties Link kopieren
Ah nee Sheela! En nu?
sheela schreef:
01-02-2018 08:54
Ik baal even ontzettend... er waren bij de fm maar 2 blaasjes te zien in 1 eierstok.. de andere had niks.... :@@:
Sorry voor deze ego post dames....
Sheela excuseer je hiervoor niet. Het gaat nu even om jou en je bent altijd zo meelevend naar anderen.

Dit is meer dan balen meis! Wat k*t voor je. Mijn ervaring is wel dat er meer kan gaan bij groeien. De een moet langer stimuleren dan de ander. Wat is het advies van de arts?
Een hele dikke knuffel.
De dosis ophogen had geen zin zei ze en zondag weer terugkomen. Zit echt ff mn tranen in te houden in de bus terug..
[quote=Fruity-Pebbles post_id=28097204 time=1517455538 user_id=159170]
Stippel, het is gewoon k*t dat er geen cryos zijn. Ik weet er alles van :hug:

Je omschrijft het treffend Fruity. Jij en meerdere hier weten dan ook hoe het voelt. Het is gewoon zwaar kut om 4 weken te prikken voor 1 verse terugplaatsing.

En ja ik weet het. Het is een kans en ik hoop er enorm op. Maar ik ben ook heel realistisch. De kans dat het niet lukt is vele malen groter dan de kans dat het wel lukt met 1 verse terugplaatsing.
Ach Sheela lieverd. Ik weet zo goed hoe je je voelt. Kan je even tijd voor jezelf nemen nu of moet je door naar je werk?
Alle reacties Link kopieren
@sheela: balen meis. Ff pb
Alle reacties Link kopieren
Sheela, gewoon huilen als je moet. Heb ik ook gedaan in de trein terug. Waren de 1e FM maar 2follikels te zien en n kleintje. Uiteindelijk had ik er 4 en 4goede eicellen. Hou moed!

Mevrouw Stippel, ik had dus uiteindelijk ook alleen de tp, maar weet nu wel hoe alles gaat, dosis is opgehoogd, ik ben blij dat ik de poging niet heb gestaakt. Bij jou gaat t nu gewoon lukken. Het is sowieso niet voor niets geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Tijdje meegelezen met dit topic en actief geweest in een andere waarna een heel traject gehad. Nu toch maar meeschrijven!
Even voorstellen; sinds 2016 bezig met zwanger worden. Ik ben inmiddels 30 en partner 33. Vorig jaar september na een half jaar ziekenhuis in en uit en doorsturing na fertiliteit begonnen met ivf icsi. Dit is de enige optie voor ons. Na aantal weken decapeptyl en menopur bleken mn follikels niet door te groeien en kwam ik uit op een van 18,5 en een van 15. Na overleg is de behandeling gestaakt en heb nog wel ovitrelle en utrogestan gebruikt in de lijn van de natuurlijke wonderen die de wereld nog niet uit zijn zegmaar.

Bij opvolgende menstruatie weer opnieuw gestart. Menopur verhoogd tot maximaal wat bij punctie voor 13 follikels zorgde. Uiteindelijk 8 volgroeide eicellen en 6 bevruchte embryos. Hiervan is er eerste week van januari een terug geplaatst maar deze heeft zich tot mijn grote verdriet niet ingenesteld. Nu net menstruatieweek achter de rug en morgen een afspraak over vervolg traject. We hebben wel 3 cryos.

Ik ben eigenlijk wel even uit het veld geslagen. Eerst lukt de behandeling niet eens tot het eind en nu met volle moed alles doorstaan maar is het niet gelukt. Ik ben soort bang dat het bij mij niet lukt terwijl ik de oorzaak niet ben, want man heeft te weinig zaadcellen. Vind het maar moeilijk te snappen dat zelfs als het alleen nog hoeft te nestelen dit niet eens lukt.

Verder heb ik best veel van mn lichaam gevraagd. Twee behandelingen achter elkaar zelfs al pijn bij het lopen aan het einde van de stimuleringsweken en vond de punctie erg pijnlijk evenals de dagen erna. Valt me zwaar dat al die moeite voor niks is geweest. Wie herkent dit ook?

Sorry voor mn lange verhaal haha.... jeetje.

Sterkte iedereen in welke fase van het traject dan ook...
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Al een tijdje heb ik niet meegelezen of geschreven, na de mislukte verse terugplaatsing was ik even klaar met alles wat met zwanger worden te maken had.
Nu 2 maanden later heb ik op 21 januari een cryo terug plaatsing gehad. En inmiddels heb ik een positieve test in handen.
Dus ik mag plaats nemen op het verlengde wachtbankje.
2 maart mogen we voor de eerste echo komen.

Ik heb een klein beetje terug gelezen
mevrouwStippel heel veel succes deze wachtweken, ik duim voor je! Echt ontzettend balen dat er geen cryo's zijn overgebleven zeg. Ik duim extra hard voor je!

Zizo hoop voor jou dat de scratch een positieve uitwerking heeft! Fijn dat je het mee vond vallen.

Labgeek wat fijn dat het gesprek met de psycholoog helpend was!
Heel veel succes alvast voor de volgende terugplaatsing.

Sheela dikke knuffel voor jou! Wat ontzettend k*t. Was dit je eerste meting? Soms kan er nog wat bijkomen namelijk.
Love welkom hier en herkenbaar wat je schrijft.
Shannonlove en horea ook welkom!
Ik wens jullie ook veel succes en sterkte toe in dit traject!

Dank jullie wel voor de steun en lieve woorden! Het gaat wel weer. Even koffie bij moeders gedronken, zij leeft erg mee ook.

yara je berichtje niet gehad ik zal kijken of ik jou kan pb-en.


Ben me wel terdege bewust dat ik in het laatste stukje van mijn vruchtbaarheid zit.
Net 41 geworden ook :( en mijn moeder kwam ook vroeg in de overgang.
Ik hoop maar dat er deze poging nog een paar blaasjes bijkomen of nog meer achter de 2 follikels vandaan gaan komen.
Biekkie 4 eicellen dat lijkt nu voor mij een droom, maar wie weet...

Ben ook al bezig met de "wat als.." vraag.
Een leven zonder kinderen.. als blijkt dat wij te laat begonnen zijn...maar dan is het wat het is... ik kan het denk ik wel accepteren en mijn leven anders inrichten als het moet. Soms lijkt het zo makkelijk om de handdoek maar in de ring te gooien. Dit traject vraagt veel incasseren.. Maar goed, ik ga "gewoon" door!!

Ook denk ik soms aan of overstappen naar Dusseldorf niet beter zal zijn voor ons. Helaas zijn wij niet in de financiele positie om duizenden euro's bij te dragen dus ik denk dat dat geen optie is.

MevrouwStippel heb nav jouw berichtje over tijd voor mezelf alle afspraken verzet voor vandaag en ga lekker onder een dekentje op de bank :)

Kon vannacht ook niet in slaap komen door sommige nare berichten op het viva forum.
Nu maar even lief zijn voor mezelf en weer wat moed verzamelen :)
Alle reacties Link kopieren
Mevrstippel fantastisch dat je een TP hebt gehad nu lekker broeden. :lol: Veel succes in de wachtweken. Bahhh wat jammer geen cryo, is toch altijd weer een teleurstelling waar je dan weer even overheen moet komen. :hug: Duimen op een mooie plakker nu! :thumbsup:
Biekkie welkom! Jammer dat het de 1e ronde niet gelukt is, maar weer goede hoop voor de volgende ronde. Zo te lezen doe jij ook het lange traject? Ben je nu net begonnen met de pil? Hopelijk doet de verhoging van gonal zijn werk. Ik heb wel gemerkt dat ik sinds ik IVF doe idd meer stolsels heb tijdens ms, maar waar dit door komt geen idee. Kan van alles zijn hormonen, bms, utro mssn?
Baggal wat jammer zeg vd opdracht kan mij heel goed voorstellend dat je nu baalt. :-? Maar wel des te meer tijd samen met je kleine meid. Ooh bah kan je dat niet aankaarten bij de makelaar? Ik heb dat ook gehad tijdens de verkoop van mijn huis, elke keer als er weer een bezichtiging is dan heb je toch ergens een sprankje hoop. Maar op zich mensen kunnen toch ook lezen en zien hoeveel kamers je hebt? Of heeft Engeland niet een soort funda?
Zojo heel veel sterkte de komende tijd, :cry: dikke knuffel. :hug:
Yaradreamz wat spannend kan je het volhouden tot zaterdag? Heel veel succes , ik duim voor je. :thumbsup: Mijn collega’s reageerden ook erg lief en meelevend, dat is erg fijn. Af en toe zijn ze nog nieuwsgierig, maar ik vertel niet meer elke stap in het traject en ik vertel wat ik wil vertellen. :cencored:
Boulu hopelijk heb je volop kunnen genieten van je vakantie. Wanneer krijg je de uitslag van de NIPT? Heel spannend, maar fijn om horen dat alles nog steeds goed verloopt. :hug:
Zizo Gelukkig dat je het gisteren meeviel, heb je er tot nu toe geen last meer van gehad? Ik hoop ook voor jullie dat dit het setje zal zijn wat nodig is.
Labgeek heel begrijpelijk en goed dat je hulp hebt gezocht, fijn dat het dan ook echt geholpen heeft voor jou. En een stapje terug doen is ook niet erg en soms ook wel goed. Om antwoord te geven op je vraag, ik was 5 dagen ongesteld. Wel iets langer dan normaal, hiervoor was ik altijd 4 dagen. Maar moet zeggen dat het afgelopen halfjaar het telkens wel 5 of 6 dagen was. Of dit komt door utro geen idee. Wat fijn dat je binnenkort weer een TP hebt. Veel succes.
Twin wat spannend nog een paar dagen. :thumbsup:
Sheela Ooh nee wat balen zeg en ook dat ze niet willen ophogen. :-(
Shannonlove welkom! De wachtweken vind ik ook altijd slopend, niet de 1e maar vooral de 2e en als je daar utro bij gebruikt vind ik nog erger omdat het zo leek op een beginnende zwangerschap, terwijl het dat mssn helemaal niet is. Zit jij nu in de wachtweken?
Horea welkom, ik kan je geen antwoord geven over hormoontherapie, maar wat ik wel begreep van mijn arts dat je zeg maar niet meer follikels/eicellen kan creëren dan je al hebt. Het stimuleren met hormonen helpt alleen om de kleinere follikels ook een kans te geven om mee te groeien.
Love22 welkom! Jeetje je hebt ook al heel wat meegemaakt zo te lezen. Als het weer niet lukt dan komt het toch altijd weer even binnen. Helaas gaat dit traject gepaard met teleurstellingen, waar je dan weer uit moet komen. Een pauze van een paar maanden zou ik echt aanraden als je het niet ziet zitten. Ik ben nu begonnen met acupunctuur en voel al wel dat ik mij rustiger voel.

Voor diegenen die ook acupunctuur doen, was je ook zo moe na de behandeling? Ik had maandagavond mijn 1e sessie. Maar je kon mij echt oprapen na deze behandeling. Dat had ik niet na de 1e “proefsessie”, maar dat vroeg ze wel gelijk.
Ik zat nu iig beter in mijn energie dan in december.
Ik heb maandag mijn FM en ze vroeg of ik die dag ook een sessie, maar ik vond dat niet nodig. Doen jullie dit wel na een echo bijvoorbeeld? Ik heb nu aangehouden dat ik het alleen voor en na de TP wil doen. En mocht ik in de tussentijd toch willen dan kan ik altijd contact opnemen.
Shine bright like a diamond
Alle reacties Link kopieren
Mangoest schreef:
01-02-2018 11:09
Lieve allemaal,

Al een tijdje heb ik niet meegelezen of geschreven, na de mislukte verse terugplaatsing was ik even klaar met alles wat met zwanger worden te maken had.
Nu 2 maanden later heb ik op 21 januari een cryo terug plaatsing gehad. En inmiddels heb ik een positieve test in handen.
Dus ik mag plaats nemen op het verlengde wachtbankje.
2 maart mogen we voor de eerste echo komen.

Wat goed om te horen, een voorzichtige gefeliciteerd! :cheer2:
Shine bright like a diamond
Alle reacties Link kopieren
Eerst een hele dikke knuffel voor Duufje. Wat oneerlijk... Ik had het jullie zo gegund... Je bent toch erg voorzichtig blij gemaakt met de positieve test en ook een eerste goede echo... Wat vind ik dit ontzettend verdrietig voor jullie. Heel erg veel sterkte meid (en Duufman... )


Mangoest, gefeliciteerd!! Wat zullen de komende dagen spannend zijn...

Love, Welkom hier. Je hebt 1 tp gehad en ik snap dat je nu zeer teleurgesteld bent. Hopelijk voel je je over een paar dagen een stuk beter. Er zijn genoeg dames die geen positieve test gehad hebben bij de eerste tp en nu wel zwanger zijn. Ik dacht dat de kans per tp ong 25% is, dus dat het niet in 1 x lukt is niet zo raar. Houd moed meid!
Hoe lang heb je de eerste keer gestimuleerd? Hebben we verder niets aangepast in het protocol behalve dan de dosering menopur?

Sheela, hoeveel antrale follikels had je? En hoe groot waren ze nu? Hoeveel dagen heb je gestimuleerd? Er kunnen er altijd wat bij gaan groeien, alleen als de andere 2 nu al erg groot zijn en de rest erg klein, dan heb je er waarschijnlijk niet te veel aan. Je kan ook overwegen een poging af te breken en een escape IUI te doen en volgende maand opnieuw proberen met ander protocol/FSH/dosering.
Iemand zei dat als er niet meer follikels kunnen groeien dan dat er aan antrale follikels klaar liggen, maar dat is niet waar. De kans is wel een stuk kleiner en het is ook veel waarschijnlijker dat er geen (goede) eicellen in zitten, dus heb je er ook niets aan. Ik had 7 of 8 antrale follikels en 15 follikels na 14 dg stimuleren. Er zaten 8 eicellen in, dus dat past goed bij het aantal antrale follikels.

Overstappen of niet. Ik kan je alleen maar aanraden naar Dusseldorf te gaan als je weinig follikels hebt/slecht te stimuleren bent. Ook zij kunnen niet toveren, maar doen wel veel meer om toch het onderste uit de kan te halen. Qua kosten, wij hebben ong 1500 zelf moeten betalen (ex de reiskosten en bij ons is de reistijd eigenlijk het duurste geweest ;-) ) bij de eerste poging in DD. Nu hebben wij wel wat extra dingen gedaan, die niet vergoed worden, maar het zou zeker goedkoper kunnen. Alleen is natuurlijk de vraag waar het probleem zit en of het beter is om toch extra dingen te doen. Maar dat is natuurlijk aan de arts daar. Onze verzekering vergoed 100% van het NL tarief. Als jouw verzekering minder vergoed, wordt het wel duurder. En je kan ook gewoon een kostenopgave doen en zelf beslissen wat je wel en niet wilt gaan doen. Of je gaat gewoon eerst op gesprek (kan ook een video-gesprek/telefonisch) en dan beslis je wat je gaat doen. De meeste verzekeringen vergoeden het orientatie gesprek, zonder dat je eerst toestemming moet vragen.

Horeo en Shannenlove, welkom meiden!

Wachtbankers... ik blijf voor jullie duimen!

Nu hopen dat ik niemand over geslagen heb... Ik kan het niet helemaal bijhouden.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, heb het ook gelezen van Duufje op het andere forum. Wat ontzettend verdrietig en zo gemeen na de eerste goede echo. Duufje, ik weet niet of je hier nog meeleest, maar ik wens jou en je man ontzettend veel sterkte.

Zojo, ook jouw berichtje is zo intens verdrietig, dat je nu zonder jullie dochter verder moet. Ik kan me niet voorstellen hoe dat voelen moet... Ook voor jou ontzettend veel sterkte.

MevrouwStippel, erg jammer dat er geen cryo's zijn. Snap ook helemaal hoe kl*te dat voelt (heb uit ICSI2 ook maar één kans in totaal). Je hoopt toch gewoon op meer. Ik ga extra hard duimen voor het embryootje in je buik.

Sheela, ook jouw teleurstelling is heel begrijpelijk. Animal stelt goede vragen, daar ben ik ook benieuwd naar. Hoeveel follikels had je de eerste keer? Knuffel en goed dat je even voor jezelf kiest vandaag!

Zizo, fijn dat de scratch goed is gegaan! Ik 'moet' trouwens onder (lichte) narcose, m'n arts wil het niet doen zonder omdat ze vindt dat het teveel pijn doet. Ik lees overal dat het best meevalt, omdat het maar zo kort is, maar ja. Misschien maakt mijn arts een hele grondige kras ofzo? ;) Heb je vandaag nog last gehad? Ik hoop echt dat het iets gaat helpen!

Mangoest, van harte, meid! Fijn dat het met de eerste cryo gelukt is!

Verder, welkom aan alle nieuwe dames! En meiden op het wachtbankje, ik duim!
Het slechte nieuws van Duufje grijpt mij ook enorm aan. Dus ik kan me niet eens voorstellen hoe Duufje en Duufman zich voelen. Lieverd het was jullie zo gegund. En dan weer dit...onvoorstelbaar schrijnend.
Ik vind het zo erg voor jullie.

Sheela goed dat je jezelf nu even op 1 zet. Zorg voor jezelf.

Mangoest wat fijn. Gefeliciteerd. Hopelijk doorsta je de verlengde wachtweken en heb je over 8,5 maand een blakende baby. Ik hoop het enorm.

Twin ik kan me voorstellen dat je ziekenhuisopname erin heeft gehakt. Er is niets mis met af en toe een mentale check up. Fijn dat je een goede klik met haar had. Aaahhh je zit in de tweede wachtweek toch. Spannenddd!

Diamond fijn dat je ook weer gestart bent. Spannend maandag je eerste echo. Geen ervaring met acapunctuur (hoe schrijf je dat) hier.

Animal je reageert elke keer zo meelevend en met goede uitleg op iedereen. Heel fijn en waardevol. Maar ik hoop dat het met jou ook goed gaat!

Doces en Dazzle ook aan jullie wordt door mij gedacht. Ik hoop dat het goed met jullie gaat.

Weija dank voor je lieve berichtjes telkens. Hoop dat bij jou ook alles goed gaat.
Windmolen je arts maakt de scratch wel beladen zo. Ik hoop dat het mee valt en je een positief resultaat oplevert.

Welkom Shannonlove, Horea en Love22. Dat jullie hier veel steun mogen vinden en geven.

Shannonlove spannend wanneer is je testdatum?

Love22 heftig hoor. Je hebt ook al veel voor je kiezen gehad. Ik kan me je gevoelens heel goed voorstellen.
Af en toe even pauze om weer op te laden lijkt me goed. Ook als je aangeeft dat de behandelingen er lichamelijk ingehakt hebben zou ik eventueel een korte pauze nemen. Je wil je lichaam toch in zo goed mogelijke staat hebben voor een terugplaatsing.

Horea ik hoop dat je wens toch in vervulling gaat met IUI. Is er ook een probleem bij jou waardoor je denkt dat IUI niet zou kunnen aanslaan.
Krijg je de IFV behandelingen nog vergoed als je 42 bent? Ik meende bij mijn ziekenhuis gelezen te hebben dat de verzekering dan niet meer vergoed. Ik hoop het natuurlijk wel voor je. Of dat je de financiële middelen hebt om het zelf te betalen natuurlijk.
Ik duim voor de IUI.

Biekkie jij dus ook al ervaring met alleen een verse tp uit een poging halen. Iedereen hoopt op meer kansen/cryo's natuurlijk. Ik ga zeker nog niet opgeven hoor. En als ik niet zwanger blijk hoop ik zsm door te kunnen met poging 2.

Ik wijt trouwens elk pijntje, kwaaltje, symptoompje aan de pregnyl en utrogestan. Alle kwaaltjes kunnen beide kanten op dus ik laat me niet gek maken. En ik probeer er vanuit te gaan dat het waarschijnlijk niet gelukt is. Hopelijk komt de eventuele klap dan iets minder hard aan.

Ik test op mijn vrije dag. Dus bij slecht nieuws kan ik ook even uithuilen onder een dekentje.
Mangoest Gefeliciteerd met je positieve test!! :)

Animal Bedankt voor je uitleg omtrent DD! en windmolen Vorige keer zijn er 5 follikels aangeprikt en 3 eicellen gevonden. 1 verse tp en geen cryo's dus..
Hoeveel er dit keer klaarlagen weet ik niet want heb geen uitgangsecho gehad.
Deze twee zijn +/- 10 mm en 13 mm.
@windmolen; ik had die optie niet met een lichte verdoving de scratch. wanneer heb je hem ook alweer?

Diamond Ja dat heb ik ook dat ik erg moe ben na de acupunctuur. Had ook even zelfs met autorijden daarna dat ik extra moest opletten omdat ik zo suf was! Ik mag morgen weer, ze gaan het nu bij mij doen ter ondersteuning van de lopende behandeling, dus dat lijkt me een goed plan!
Ik denk niet dat het extra zinvol is om het bijvoorbeeld na een echo te doen! Voor en na een TP klinkt goed. Ik zal je op de hoogte houden van wat ze bij mij zeggen.


~Wachtbank dames hou vol en ik duim voor jullie~
Alle reacties Link kopieren
sheela schreef:
01-02-2018 16:10
@windmolen; ik had die optie niet met een lichte verdoving de scratch. wanneer heb je hem ook alweer?
Heb hem volgende week woensdag. Tja, ik had ook nog nooit gehoord van scratch onder narcose en had het zelf ook liever niet gehad, maar m'n arts was niet te vermurwen. Ze vond het ook heel bizar dat in Nederland puncties zonder narcose worden gedaan (ik zit zelf in Duitsland). Ergens vind ik het ook wel een klein beetje fijn, want ik ben nogal gevoelig daar beneden, met de IUI's voelde ik ook altijd het slangetje helemaal naar binnen gaan en bewegen en dat deed ook al pijn. Misschien dat ze het daarom al helemaal niet aandurft met mij ;). Het is wel maar een hele lichte narcose, dus hopelijk niet al te schadelijk voor m'n lichaam. Maar wel weer gedoe, met dat m'n man me moet komen ophalen enzo.

Zondag moet je weer terugkomen voor een nieuwe echo, toch? Ik hoop voor je dat er toch nog iets bijgroeit. Zou je anders overwegen om de poging af te breken of een escape IUI te doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven