Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

zondag 28 januari 2018 om 23:12
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove

Wachten op start | Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel |
Wachten op cryo-tp | blauwerok, Doces |
In de wachtweken |
.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd(m/v) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen | ICSI3+ MESA/TESE |
AMC | |||
-Sense- (36/41) |
2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's | ICSI2 | wacht op intake UZ Gent (oktober) | OLVG/UMC | |
Zizo (35/39) |
2014 | 2016 | matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) | ICSI3 | herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's | ICSI 2 | wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 | - |
Diamond30 (32/38) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF |
IVF3 | Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh | |
Labgeek1990 (26/31) |
2016 | 2017 | zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk | ICSI1 | icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze | Amphia/Erasmus |
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP | zelf proberen met stimulatie | ||
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. | Even pauze nu, opties bekijken | EMC |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 mislukt (5x TP) | Wachten op start ICSI2 | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) | IVF3 | pauze | |
G-power1989 (29 / 30) |
jan 2016 | juli 2017 2e kindje | weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt | ICSI2 | icsi 2 | WZA/UMCG |
Yaradreamz (36/ 45) |
? | ? | hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's | ICSI+MESA/TESE | herstellen van mk | EMC |
Puk32 (34/38) |
2015 | feb 2017 | Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk | IVF/ICSI 1 | onderzoeken mk's, wachten op start | MMC / Tilburg |
Vienna25 (33/32) |
eind 2014 | begin 2016 | Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders | ICSI 1 | Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad | Belgie |
Alaynee (28/?) |
Azoöspermie | ICSI 1+TESE | Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad | DD | ||
mamamaria81 (37/40) |
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). | 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen | wachten op start IVF3 | ism UMCU | ||
Zot-83 (35/39) |
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) | ICSI+ECD | wachten op nieuwe poging | Alicante | ||
innerpeace (37) |
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk | ICSI1 | wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) | Voorburg | ||
blauwerok (37/38) |
2017 | 2017 | ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg | ICSI1+PGD | ||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
zaterdag 23 juni 2018 om 14:19
Oh dames wat ontzettend lieve reacties! Ik vind het nog erg onzeker, ik ben bang om te hopen, maar hoop dat het deze keer echt raak is.
Ik heb vanavond een feestje en blijf bij vrienden slapen. Ik kan dus morgen niet eens testen, want dat wil ik alleen thuis met man in huis. Dus maandag test ik opnieuw en hoop ik dat het streepje donkerder wordt.
Ik heb vanavond een feestje en blijf bij vrienden slapen. Ik kan dus morgen niet eens testen, want dat wil ik alleen thuis met man in huis. Dus maandag test ik opnieuw en hoop ik dat het streepje donkerder wordt.

zondag 24 juni 2018 om 14:06
Hoi dames, even vanuit meeleesstand, de laatste tijd weinig puf om actief mee te schrijven...
Zizo: spannend, ik duim keihard mee!!
Miekje: succes met de punctie, ik hoop op een mooie oogst met een positief resultaat!
Voor iedereen dikke knuffel
Hier zijn we volop bezig met de laatste poging. Vrijdag punctie gehad met 10 eicellen als resultaat
Hebben deze poging Meriofert gebruikt. Vandaag telefoontje gehad dat er bevruchting is opgetreden dus morgen een tp! We hopen dat er twee zijn om terug te plaatsen maar dat horen we morgen pas.
Veel succes voor jullie allemaal
Zizo: spannend, ik duim keihard mee!!
Miekje: succes met de punctie, ik hoop op een mooie oogst met een positief resultaat!
Voor iedereen dikke knuffel

Hier zijn we volop bezig met de laatste poging. Vrijdag punctie gehad met 10 eicellen als resultaat
Veel succes voor jullie allemaal
zondag 24 juni 2018 om 14:52
Zizo Jeej
wat een hoopvol bericht op dag 12 dpo!!!
Miekje heel veel succes morgen ik hoop erg op een positief resultaat deze 4e (toch?) poging.
Pippeltje goed om te horen. Succes met de tp morgen!
Mevr Stippel fijn te horen dat je van de pauze geniet en ik hoop zo op een succesvolle derde poging in het najaar.
Duufje succes met het gesprek met de fertiliteitsarts van de week. Mocht je nog interesse hebben in decapeptyl en wat gonal f (aug 18) dan ben je meer dan welkom om wat ik nog heb liggen te krijgen.
Innerpeace hoe gaat het nu met je? Ik vermoed dat de tweede echo bij 7,5 wk niet goed heeft uitgepakt? Dikke knuffel
Doces, windmolen, zot, Labgeek en vele anderen voor jullie duim ik natuurlijk ook.

Miekje heel veel succes morgen ik hoop erg op een positief resultaat deze 4e (toch?) poging.
Pippeltje goed om te horen. Succes met de tp morgen!
Mevr Stippel fijn te horen dat je van de pauze geniet en ik hoop zo op een succesvolle derde poging in het najaar.
Duufje succes met het gesprek met de fertiliteitsarts van de week. Mocht je nog interesse hebben in decapeptyl en wat gonal f (aug 18) dan ben je meer dan welkom om wat ik nog heb liggen te krijgen.
Innerpeace hoe gaat het nu met je? Ik vermoed dat de tweede echo bij 7,5 wk niet goed heeft uitgepakt? Dikke knuffel

Doces, windmolen, zot, Labgeek en vele anderen voor jullie duim ik natuurlijk ook.

zondag 24 juni 2018 om 23:05
Alaynee
Ik had anders voor je gehoopt.
Miekje ik kom je even succes wensen. Ik ga zo ontzettend voor je duimen de komende dagen/weken.
Zizo logisch dat je nog zo onzeker bent. Ik ben zo benieuwd naar je test morgen. Hopelijk loopt ie mooi op.
Duufje ik hoop dat het gesprek jullie kan helpen om de knoop door te hakken. Blijft moeilijk, elke keer die keuzes. En kan me voorstellen dat alles nu meer binnenkomt na die drukke verbouwtijd.
Flipje ik lees nog steeds mee in je eigen topic. Bijna de 20 weken echo. Meid het is je zo gegund.
Animal ik denk nog vaak aan je. Ik hoop zo dat je het met de tijd meer en meer een plek kunt geven. Het lijkt me pittig.
Baggal het voelt ook anders voor een tweede. Het voelt toch wel rauw en intens pijnlijk dat je niet gewoon je wens voor een tweede in vervulling kan laten gaan. Maar je bent tegelijkertijd al intens dankbaar voor wat je wel hebt.
Dat besef ik me erg goed. En zeker ook door hier jaren mee te lezen/mee te schrijven. Ik vind het zo verdrietig en oneerlijk dat velen hier met lege handen blijven. En dat sommigen hier wel moeder zijn maar hun kind niet zien opgroeien.

Miekje ik kom je even succes wensen. Ik ga zo ontzettend voor je duimen de komende dagen/weken.
Zizo logisch dat je nog zo onzeker bent. Ik ben zo benieuwd naar je test morgen. Hopelijk loopt ie mooi op.
Duufje ik hoop dat het gesprek jullie kan helpen om de knoop door te hakken. Blijft moeilijk, elke keer die keuzes. En kan me voorstellen dat alles nu meer binnenkomt na die drukke verbouwtijd.
Flipje ik lees nog steeds mee in je eigen topic. Bijna de 20 weken echo. Meid het is je zo gegund.
Animal ik denk nog vaak aan je. Ik hoop zo dat je het met de tijd meer en meer een plek kunt geven. Het lijkt me pittig.
Baggal het voelt ook anders voor een tweede. Het voelt toch wel rauw en intens pijnlijk dat je niet gewoon je wens voor een tweede in vervulling kan laten gaan. Maar je bent tegelijkertijd al intens dankbaar voor wat je wel hebt.
Dat besef ik me erg goed. En zeker ook door hier jaren mee te lezen/mee te schrijven. Ik vind het zo verdrietig en oneerlijk dat velen hier met lege handen blijven. En dat sommigen hier wel moeder zijn maar hun kind niet zien opgroeien.
maandag 25 juni 2018 om 07:08
Miekje heel veel succes vandaag! Ik ben benieuwd of de narcose je bevalt. Ik hoop op veel goede eitjes.
Alaynee wat verdrietig. Dit proces is zo spannend. Wat een teleurstelling als het dan mislukt.
Yara geniet nog van Kaapstad! Ik ben er ook weleens geweest. ZA is prachtig!
Pippeltje jij wordt vandaag gebeld over de bevruchtingen? Mijn duimen draaien! Spannend hoor!
Hier vanochtend weer een positieve test. En nu ben ik onzeker, want de streep is niet heel veel duidelijker dan de streep van zaterdag. Ik had gehoopt op een groot verschil. Nu slaat de twijfel toe. Wat als het niet oploopt? Ik wil eigenlijk donderdag pas weer testen, maar misschien doe ik het morgen wel weer.
Alaynee wat verdrietig. Dit proces is zo spannend. Wat een teleurstelling als het dan mislukt.
Yara geniet nog van Kaapstad! Ik ben er ook weleens geweest. ZA is prachtig!
Pippeltje jij wordt vandaag gebeld over de bevruchtingen? Mijn duimen draaien! Spannend hoor!
Hier vanochtend weer een positieve test. En nu ben ik onzeker, want de streep is niet heel veel duidelijker dan de streep van zaterdag. Ik had gehoopt op een groot verschil. Nu slaat de twijfel toe. Wat als het niet oploopt? Ik wil eigenlijk donderdag pas weer testen, maar misschien doe ik het morgen wel weer.
maandag 25 juni 2018 om 07:28
@Zizo dat komt nog wel, die eerste dagen loopt het inderdaad langzaam/nauwelijks op. Allerlei factoren zoals iets meer of minder drinken nachten dan ook nog een groot verschil. En geen opgedroogde test met een nog natte test vergelijken he (dus misschien vanavond nog eens naar de testen kijken).
Heb je een fotootje?
Heb je een fotootje?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
maandag 25 juni 2018 om 07:40
Me Stippel: Ik snap je wens heel goed en het is ook goed te begrijpen dat je graag van je man een kind wil. En dat ik heel erg begrijpelijk en als het niet mocht lukken is je verdriet er zeker niet minder om... Juist omdat jij en je man vruchtbaar waren had ik destijds bij jou altijd het idee dat het snel raak zou zijn... Dikke knuffel!
Zizo: Foto? Je zit nog voor je NOD en enige variatie is normaal. Wat Flip ook zegt!!
Zizo: Foto? Je zit nog voor je NOD en enige variatie is normaal. Wat Flip ook zegt!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

maandag 25 juni 2018 om 08:00
Zizo, met maar 2 dagen ertussen hoeft er niet zoveel verschil te zitten tussen streepjes. Wat Flipje zegt, nat en droog ook niet vergelijken.
Alaynee, wat ontzettend jammer.
Miekje, nogmaals succes vandaag!
@hier neemt de spanning wel flink toe. Vandaag een week na transfer van blasto’s en woensdag is de punctie 2 weken geleden. Morgen wil ik testen. Mijn gevoel is goed, maar ben heel bang voor een witte test.
Alaynee, wat ontzettend jammer.
Miekje, nogmaals succes vandaag!
@hier neemt de spanning wel flink toe. Vandaag een week na transfer van blasto’s en woensdag is de punctie 2 weken geleden. Morgen wil ik testen. Mijn gevoel is goed, maar ben heel bang voor een witte test.
maandag 25 juni 2018 om 08:05
maandag 25 juni 2018 om 09:23
Ga daar even spieken Zizo!!
Enne Miekje: na de narcose voelt het gek duf, maar ook alsof je heerlijk geslapen hebt - althans dat was mijn ervaring! Op naar een mooie opbrengst!
Stippel: zat nog vanmorgen aan mijn eigen situatie te denken. En opeens vroeg ik me af of ik er over een paar jaar wel meer van zou “balen” dat het in ons geval echt bij 1 blijft omdat ik nu nog in de euforie en drukte van het eerste jaar zit (en dat is ondanks de mooie momenten soms ook pittig). Ik weet het niet. Heeft ook geen zin om me daar nu al druk over te maken. Ik hoop iig dat jouw laatste poging jullie wel dat zo gewenste kindje van jullie samen op gaat leveren.
Enne Miekje: na de narcose voelt het gek duf, maar ook alsof je heerlijk geslapen hebt - althans dat was mijn ervaring! Op naar een mooie opbrengst!
Stippel: zat nog vanmorgen aan mijn eigen situatie te denken. En opeens vroeg ik me af of ik er over een paar jaar wel meer van zou “balen” dat het in ons geval echt bij 1 blijft omdat ik nu nog in de euforie en drukte van het eerste jaar zit (en dat is ondanks de mooie momenten soms ook pittig). Ik weet het niet. Heeft ook geen zin om me daar nu al druk over te maken. Ik hoop iig dat jouw laatste poging jullie wel dat zo gewenste kindje van jullie samen op gaat leveren.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.