Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...

:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
Zizo jeeeej💪🏻💪🏻
Alle reacties Link kopieren
Zizo!!! :cheer:
Oh dames wat ontzettend lieve reacties! Ik vind het nog erg onzeker, ik ben bang om te hopen, maar hoop dat het deze keer echt raak is.
Ik heb vanavond een feestje en blijf bij vrienden slapen. Ik kan dus morgen niet eens testen, want dat wil ik alleen thuis met man in huis. Dus maandag test ik opnieuw en hoop ik dat het streepje donkerder wordt.
Tuurlijk is de onzekerheid er maar een streep is een streep ooit moet de eerste keer zijn en die is er blijf positief
Zo dat waren de laatste spuiten! De deca en pregnyl zitten erin. Zouden dit de laatste ooit zijn die ik zelf zet?
Hoop zo dat t eindelijk gaat lukken.
Zizo, jaaaaa wat een goed nieuws!! Snap dat het nog super spannend is. Ik duim heeeel hard!

Miekje, voor jou hoop ik ook zo dat het de laatse spuiten zijn!
Miek: nogmaals Heel veel succes morgen!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik hoop echt ontzettend dat dit m worden gaat Miekje!
Zizo: vanuit kaapstad voorzichtig gefeliciteerd.

Miekje: succes vandaag meis.

Ik ben nog steeds niet ongesteld?! Nou ja, had het een week geleden verwacht.
We wachten rustig af. Ga lekker genieten nog de laatste dagen.
Dank lieverds
Hoi dames, even vanuit meeleesstand, de laatste tijd weinig puf om actief mee te schrijven...

Zizo: spannend, ik duim keihard mee!!

Miekje: succes met de punctie, ik hoop op een mooie oogst met een positief resultaat!

Voor iedereen dikke knuffel :hug:

Hier zijn we volop bezig met de laatste poging. Vrijdag punctie gehad met 10 eicellen als resultaat 👍🏻 Hebben deze poging Meriofert gebruikt. Vandaag telefoontje gehad dat er bevruchting is opgetreden dus morgen een tp! We hopen dat er twee zijn om terug te plaatsen maar dat horen we morgen pas.

Veel succes voor jullie allemaal 🍀
Succes Miekje!
Zizo Jeej :cheer: :cheer: :cheer: wat een hoopvol bericht op dag 12 dpo!!!

Miekje heel veel succes morgen ik hoop erg op een positief resultaat deze 4e (toch?) poging.

Pippeltje goed om te horen. Succes met de tp morgen!

Mevr Stippel fijn te horen dat je van de pauze geniet en ik hoop zo op een succesvolle derde poging in het najaar.

Duufje succes met het gesprek met de fertiliteitsarts van de week. Mocht je nog interesse hebben in decapeptyl en wat gonal f (aug 18) dan ben je meer dan welkom om wat ik nog heb liggen te krijgen.

Innerpeace hoe gaat het nu met je? Ik vermoed dat de tweede echo bij 7,5 wk niet goed heeft uitgepakt? Dikke knuffel :hug:

Doces, windmolen, zot, Labgeek en vele anderen voor jullie duim ik natuurlijk ook.
Miekje heel veel succes
Morgen!

Pipeltje mooi resultaat! Hopen op 2 embryo’s !

Vandaag dag 10na TP morula negatief getest helaas.
Alaynee :hug: Ik had anders voor je gehoopt.

Miekje ik kom je even succes wensen. Ik ga zo ontzettend voor je duimen de komende dagen/weken.

Zizo logisch dat je nog zo onzeker bent. Ik ben zo benieuwd naar je test morgen. Hopelijk loopt ie mooi op.

Duufje ik hoop dat het gesprek jullie kan helpen om de knoop door te hakken. Blijft moeilijk, elke keer die keuzes. En kan me voorstellen dat alles nu meer binnenkomt na die drukke verbouwtijd.

Flipje ik lees nog steeds mee in je eigen topic. Bijna de 20 weken echo. Meid het is je zo gegund.

Animal ik denk nog vaak aan je. Ik hoop zo dat je het met de tijd meer en meer een plek kunt geven. Het lijkt me pittig.

Baggal het voelt ook anders voor een tweede. Het voelt toch wel rauw en intens pijnlijk dat je niet gewoon je wens voor een tweede in vervulling kan laten gaan. Maar je bent tegelijkertijd al intens dankbaar voor wat je wel hebt.
Dat besef ik me erg goed. En zeker ook door hier jaren mee te lezen/mee te schrijven. Ik vind het zo verdrietig en oneerlijk dat velen hier met lege handen blijven. En dat sommigen hier wel moeder zijn maar hun kind niet zien opgroeien.
Miekje heel veel succes vandaag! Ik ben benieuwd of de narcose je bevalt. Ik hoop op veel goede eitjes.

Alaynee wat verdrietig. Dit proces is zo spannend. Wat een teleurstelling als het dan mislukt.

Yara geniet nog van Kaapstad! Ik ben er ook weleens geweest. ZA is prachtig!

Pippeltje jij wordt vandaag gebeld over de bevruchtingen? Mijn duimen draaien! Spannend hoor!

Hier vanochtend weer een positieve test. En nu ben ik onzeker, want de streep is niet heel veel duidelijker dan de streep van zaterdag. Ik had gehoopt op een groot verschil. Nu slaat de twijfel toe. Wat als het niet oploopt? Ik wil eigenlijk donderdag pas weer testen, maar misschien doe ik het morgen wel weer.
@Zizo dat komt nog wel, die eerste dagen loopt het inderdaad langzaam/nauwelijks op. Allerlei factoren zoals iets meer of minder drinken nachten dan ook nog een groot verschil. En geen opgedroogde test met een nog natte test vergelijken he (dus misschien vanavond nog eens naar de testen kijken).

Heb je een fotootje?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Me Stippel: Ik snap je wens heel goed en het is ook goed te begrijpen dat je graag van je man een kind wil. En dat ik heel erg begrijpelijk en als het niet mocht lukken is je verdriet er zeker niet minder om... Juist omdat jij en je man vruchtbaar waren had ik destijds bij jou altijd het idee dat het snel raak zou zijn... Dikke knuffel!

Zizo: Foto? Je zit nog voor je NOD en enige variatie is normaal. Wat Flip ook zegt!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Zizo, met maar 2 dagen ertussen hoeft er niet zoveel verschil te zitten tussen streepjes. Wat Flipje zegt, nat en droog ook niet vergelijken.

Alaynee, wat ontzettend jammer.

Miekje, nogmaals succes vandaag!

@hier neemt de spanning wel flink toe. Vandaag een week na transfer van blasto’s en woensdag is de punctie 2 weken geleden. Morgen wil ik testen. Mijn gevoel is goed, maar ben heel bang voor een witte test.
Flipje en Baggal dankjewel voor jullie snelle reactie. Ik heb net een foto gemaakt. Ik zal proberen hem op het zwangeren topic te plaatsen. Ik wil het hier niet zetten, ik wil niet te confronterend zijn naar de anderen.

Zot wat spannend! Ik duim voor een streep!
Dank voor succeswensen. Heb net mijn mega sexy operatiehemd gekregen...ben best nerveus

Zizo klinkt goed hoor.

Zot spannend!
Zet hem op Miekje! Vanavond heb je alles achter de rug! Succes!
Ga daar even spieken Zizo!!

Enne Miekje: na de narcose voelt het gek duf, maar ook alsof je heerlijk geslapen hebt - althans dat was mijn ervaring! Op naar een mooie opbrengst!

Stippel: zat nog vanmorgen aan mijn eigen situatie te denken. En opeens vroeg ik me af of ik er over een paar jaar wel meer van zou “balen” dat het in ons geval echt bij 1 blijft omdat ik nu nog in de euforie en drukte van het eerste jaar zit (en dat is ondanks de mooie momenten soms ook pittig). Ik weet het niet. Heeft ook geen zin om me daar nu al druk over te maken. Ik hoop iig dat jouw laatste poging jullie wel dat zo gewenste kindje van jullie samen op gaat leveren.
Duf idd. Pff maar wel fijner dan eerdere puncties zo.
Hoor net 11 eicellen hopen dat er dit keer meer overblijven.
Dokter zei dat narcose goed idee was moeilijk aan te prikken. Nu naar huis!
Miekje, 11 is mooi! Fijn dat met narcose beter was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven