Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...

:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alaynee schreef:
21-06-2018 22:20
Doces heb jij tot nu toe altijd verse tp gehad?

Nee, in ICSI1 een verse terugplaatsing en twee cryo terugplaatsingen. En nu in ICSI2 weer een verse terugplaatsing. Nog twee cryo’s in de vriezer liggen (waarvan gezegd werd: “1 met goed aspect, 1 met slecht aspect”, meer weet ik er niet van, heeft iets met het aantal cellen te maken geloof ik).
Sense, wat lief. Dank je.
Ik geloof zelf ook dat wij goede pleegouders zouden kunnen zijn. Hoewel ik ook wel de bezwaren heb die Doces aangeeft. Maar ik zou het wel aandurven.

Ik lees en leef nog mee dames, maar ik ben nog even stil.
Over anderhalve week hebben wij een afspraak met onze fertiliteitsarts, en daarna beslissen wij hoe (en of) we verder gaan.
Hier al weer even geleden dat ik gereageerd heb. Zooo druk op mijn werk dat ik het moment gewoon niet kon vinden.

Windmolen, fijn dat je een goede echo had! Maar vanuit gaan dat het gewoon twee follikels zijn en inderdaad geen cyste. Dus bij jou gaat het lange wachten ook beginnen..

Mevrouwstippel, wat fijn dat je je goed voelt en dat de pauze dus even precies is wat je nodig hebt. Kan me helemaal voorstellen dat het moeilijk is om vertrouwen te hebben in je volgende poging. Hebben jullie al een idee of en wanneer jullie daaraan gaan beginnen? Waarschijnlijk heb je het al eerder genoemd maar weet het niet meer. Nu in ieder geval nog even genieten van de rust.

Doces, :hug: Hopelijk voel je je snel weer wat beter. Kan me helemaal voorstellen dat je de positiviteit enigszins verliest na die mislukte terugplaatsingen. Wat lief dat je een acupunctuuurbehandeling cadeau kreeg. Dat ze zo mee leeft lijkt me echt een een fijn gevoel.

Blauwerok, wat vervelend dat je zoveel last van het prikken hebt! Zou fijn zijn als dat snel wat beter gaat. Heb je binnenkort een uitgangsecho of nog even wachten? Naast het vervelende prikken nog bijwerkingen of dat gelukkig niet?

Miekje, succes nog even met prikken. Hoop op een mooie echo vandaag!

Mamamaria, welkom terug! Wat naar om te horen dat je je zo slecht hebt gevoeld. Hopelijk steeds meer goede dagen en dat het traject ook snel positief nieuws gaat geven.

Alaynee, Zizo, zot, keihard aan het duimen voor jullie!

Baggal, ja die zwangerschapsaankondigingen... Hier ook eentje vorige week en tot nu toe nog nooit moeite mee gehad maar moet zeggen dat deze ook wat harder binnen kwam. Misschien omdat het de laatste vriendin was en ik nu als enige een soort van over blijf.. Vienna, :hug: , zo lastig dat het lijkt alsof het bij iedereen in een seconde lukt en inderdaad zwanger zijn van een tweede terwijl je op hetzelfde moment bent gaan proberen voor nummer 1.

Duufje, spannend dat het gesprek er aan komt. Succes met maken van de beslissing, hopelijk geeft het gesprek wat duidelijkheid voor jullie.

Sorry als ik iemand vergeten ben.. Verder nog bedankt voor de antwoorden rondom acupunctuur. Nu nog maar even besloten om daar niet aan te beginnen omdat ik geen idee heb waar ik die tijd vandaan moet halen. Mocht het niet gelijk gaan lukken dan ga ik het denk ik wel proberen. Hier verder alles goed! Gelukkig weer helemaal positief nu de eerste poging begonnen is nadat het een tijd met de IUIs toch minder is gegaan. Ietsepietsie emotioneler door de hormonen en een fijne huilbui dinsdag op mijn werk maar verder nergens last van :-D . Nu 2,5 week Decapeptyl aan het spuiten en sinds gisteren is de Gonal F erbij gekomen. Volgende week vrijdag de eerste echo om te kijken hoe alles groeit. Ben benieuwd!
Baggal, ik vind dat altijd zo goed hoe jij dat schrijft, dat anderen die zwanger worden los staan van onze situatie. Ik probeer die gedachte ook vast te houden als ik weer eens een aankondiging krijg, en merk wel dat het helpt. Neemt niet weg dat het moeilijk blijft en pijn doet en confronterend is, wat jij ook al schrijft.

Alaynee, wat jammer van je negatieve test. Wat Zot al schrijft, het verschilt wanneer je positief kan testen. Het hangt af van je eigen opbouw van hcg (sommige vrouwen maken meer en sneller hcg aan dan anderen, en sowieso kan het ook van zwangerschap tot zwangerschap variëren, heb ik begrepen). Ook hangt het van de gevoeligheid van de test af. De meeste tests zijn betrouwbaar vanaf 14 dagen na punctie. Dus ik hoop gewoon dat het gewoon nog te vroeg was en duim verder voor je. Wbt mijn traject, ik ben overgestapt van kliniek nadat twee keer icsi niets opgeleverd heeft, en ik over onze oude kliniek niet helemaal tevreden was. Tot mijn grote verbazing wilde m'n nieuwe arts het eerst proberen met stimulatie en zelf proberen (heb ik in m'n oude kliniek nooit gedaan).

Doces, als jij het hebt over adoptietraject, bedoel je dan via het buitenland? Ik heb altijd begrepen dat in NL zelf adopteren vrijwel onmogelijk is, omdat de kinderen meestal binnen de familie geplaatst worden, of niet? Om hoeveel geld gaat het ongeveer? Ik denk dat bij ons pleegzorg geen optie zou zijn, eerder adoptie. Maar ook daar worstel ik met de ethische kanten daarvan. Hier ben ik trouwens ook vrij pessimistisch geworden. Ik merk ook ineens dat ik er minder mee zit dat het allemaal zo lang duurt. We zijn nu over de 3 jaar grens heen en het kan me allemaal niet meer zo schelen lijkt het (ergens ook wel fijn). Ik denk omdat ik eigenlijk al helemaal niet meer erin geloof dat het ooit nog gebeurd. Herken jij dat ook? Knuffel voor jou.

MamaMaria, welkom terug en veel succes alvast met de terugplaatsing. Spannend dat je het in natuurlijke cyclus gaat doen. Bedoel je dat je al 1.5 jaar een gestimuleerde cyclus hebt ivm behandelingen? Of heb je van jezelf een onregelmatige cyclus? Ik hoop dat het geen problemen op gaat leveren.

Zizo, had jij je terugplaatsing op dag 3 of dag 5? Hoe dan ook hoop ik dat de test gewoon nog echt te vroeg was en je morgen iets gaat zien.

Sense, lief dat je het vraagt, ja, vind het inderdaad heel gek om in dit nieuwe traject te zitten en worstel er ook behoorlijk mee, merk ik. Aan de ene kant opgelucht om nog niet aan de laatste vergoedde ivf poging te hoeven beginnen, maar aan de andere kant voelt dit echt zo kansloos...
Opvallend dat je ook geen goed gevoel hebt over DD. Jammer. Aan de andere kant hoor ik ook veel goeds over Gent. Wel nog erg lang wachten, zeg. Vind je dat moeilijk of doet de pauze je ook wel goed?

Miekje, succes met je echo vandaag! Ik hoop ook dat er fantastische follikels groeien! Met hopelijk het gouden ei ertussen!

Vienna, knuffel voor jou meid.

Zot, oeps, had een tikfoutje gemaakt, heb het verbeterd ;-) . Maar zelf dus al eerder testen, spannend! Ik duim voor je!!

Hier vind ik de eerste ronde zelf proberen met hormonen een beetje frustrerend. Kan me niet voorstellen dat een follikel van 3 cm goed is. Volgende keer mss toch maar wat eerder een echo aanvragen. Ik heb vanochtend hcg gespoten om de eisprong op te wekken, maar volgens mij is die gisteravond of vanochtend vroeg al geweest, want m'n temperatuur was al hoog vanochtend. Afwachten maar en voor de zekerheid maken we het nog wel een keer (of twee) gezellig dit weekend. Vraag me wel af waarom ik me überhaupt zo druk erover maak, als ik er eigenlijk sowieso niet in geloof ;-)
PUK: ik heb ook huilbuien gehad niet normaal en nog steeds trouwens vooral tijdens het
Spuiten van gonalf.. hopen dat alles mooi groeit!

Windmolen: ik denk dat dat het moeilijkste is om iets te doen waar je al niet in gelooft maar aan de andere gelooft de arts hierin dubbel,
Maar hopelijk wel resultaat dat zou helemaal verrassend zijn!!

Hier nog steeds wachtende
Met ongi krampen en hoofdpijn bang..
Even snel er groeien er stuk of 6 die flink groot al zijn. En ook nog ongeveer zoveel kleinere. Baal dat ze zo verschillen. Maar iig wel een paar mooie. Aantallen niet helemaal goed onthouden was er niet helemaal gefocust bij geloof ik. Bms zag er goed uit. Vandaag en morgen nog spuiten en dan maandag punctie. Lekker vlot eerder was woensdag richtdatum.

Bedankt voor alle succeswensen.
windmolen schreef:
22-06-2018 11:46
Doces, als jij het hebt over adoptietraject, bedoel je dan via het buitenland? Ik heb altijd begrepen dat in NL zelf adopteren vrijwel onmogelijk is, omdat de kinderen meestal binnen de familie geplaatst worden, of niet? Om hoeveel geld gaat het ongeveer? Ik denk dat bij ons pleegzorg geen optie zou zijn, eerder adoptie. Maar ook daar worstel ik met de ethische kanten daarvan. Hier ben ik trouwens ook vrij pessimistisch geworden. Ik merk ook ineens dat ik er minder mee zit dat het allemaal zo lang duurt. We zijn nu over de 3 jaar grens heen en het kan me allemaal niet meer zo schelen lijkt het (ergens ook wel fijn). Ik denk omdat ik eigenlijk al helemaal niet meer erin geloof dat het ooit nog gebeurd. Herken jij dat ook? Knuffel voor jou.
Ja, ik bedoel inderdaad een buitenlands adoptietraject. Afhankelijk van het land waaruit je wil adopteren (bemiddelingskosten zijn per land verschillend) kan dat variëren van € 10.000- tot zelfs € 30.000,- Nou hebben wij best een aardige financiële buffer maar dit zijn bedragen die we gewoon niet zo hebben liggen.
Het niet geloven dat het ooit nog gaat gebeuren is héél herkenbaar. Dat is precies hoe het voelt. Ik heb nog nooit een positieve test in handen gehad, nog nooit ook maar een minimaal tuurstreepje gehad. Ik kan me er bijna geen voorstelling van maken hoe het zou zijn om een tweede streepje op een test te zien. Het gevoel bekruipt me steeds vaker dat het voor mij gewoon niet is weggelegd, dat het niet zo mag / kan gaan zijn. Behoorlijk deprimerend van tijd tot tijd. Ook een dikke knuffel voor jou :hug:
windmolen schreef:
22-06-2018 11:46
Hier vind ik de eerste ronde zelf proberen met hormonen een beetje frustrerend. Kan me niet voorstellen dat een follikel van 3 cm goed is. Volgende keer mss toch maar wat eerder een echo aanvragen. Ik heb vanochtend hcg gespoten om de eisprong op te wekken, maar volgens mij is die gisteravond of vanochtend vroeg al geweest, want m'n temperatuur was al hoog vanochtend. Afwachten maar en voor de zekerheid maken we het nog wel een keer (of twee) gezellig dit weekend. Vraag me wel af waarom ik me überhaupt zo druk erover maak, als ik er eigenlijk sowieso niet in geloof ;-)
Lastig zeg, dat je 'zelf aan de slag moet' terwijl je er eigenlijk zo dubbel in staat. Probeer het inderdaad maar even extra gezellig te maken dit weekend, wie weet wat het oplevert...
Windmolen & Puk: dat was altijd de enige gedachte waar ik me aan vast hield en dat moet ook wel omdat ik bemerkte dat wanneer ik het op mezelf betrok, ik daar diep ongelukkig van werd, want wanneer je door de medische molen moet om uberhaupt zwanger te kunnen worden, je overal toch wordt ingehaald door mensen die gewoon makkelijk zwanger lijken te worden. En van de een kan je de zwangerschap beter verdragen dan van de ander was mijn ervaring.

Doces: wonderen lijken altijd een ander te overkomen tot het jou overkomt. Ik geloofde er ook niet meer in dat een kindje er in zat, en al helemaal niet van mijn man. Heb zelf op een gegeven moment geroepen dat ik geen zin meer had in de cryos die we nog hadden liggen, omdat mijn vertrouwen daarin 0,0 was. De laatste TP was tijdens de lunch pauze, man mocht niet mee want in mijn optiek had dat geen zin... :facepalm: Ik weet dat Lilly zich zelf bijvoorbeeld ook nooit zwanger kon zien en met haar ook andere dames. Ik denk gewoon dat je door de MMM van het zwaarste scenario uitgaat, gewoon puur uit angst ben je jezelf al aan het indekken. Ik weet niet in hoeverre dit verhaal je enerzijds hoop geeft, want ik realiseer me ook dat elk verhaal op zichzelf staat, maar wat ik je probeer te zeggen is dat je gevoel hierin niets zegt over de uitkomst... Dikke knuffel.

MwStippel: Voor jou komt er een beladen poging aan en het zou heel verdrietig zijn als er geen kindje komt van jou en jouw man samen. Natuurlijk ben je mama en dat is fantastisch, maar snap je wens en angst heel goed. En ook omdat de rondes gewoon niet goed verliepen zit de angst er goed in...

Duuf: Heel veel succes over 1,5 week. Zou me zo kunnen voorstellen dat zo’n gesprek weer allerlei emoties oproept omdat het, als jullie er voor gaan, het een enorm beladen poging zal zijn.
Ook ik twijfel niet aan je capaciteiten mbt pleegzorg. Maar nog meer hoop ik dat er een nieuwe, gezonde zwangerschap in mag zitten indien je daadwerkelijk verder gaat. Ik vind jullie verhaal altijd zo enorm onverteerbaar en verdrietig... En er is ook niets dat het verdriet kan wegnemen. Weet wel dat je regelmatig in mijn gedachten bent, bikkel!

Miekje: Heel veel succes maandag. Positive vibes your way!!

Zot: Ik hoop dat minimaal een van de blasto’s zich gaat innestellen. Ik duim op een Spaans cadeau voor jullie. Dikke knuffel!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Bedankt voor je bericht Baggal, lief! We gaan het zien. Nog twee cryo’s van ICSI2 in de vriezer, ik realiseer me dat dat meer is dan sommige anderen hier kunnen zeggen. En wie weet... wellicht is één van die cryo’s wel ’the little embryo that could’ ;-)
Hoi, ik begin weer een beetje bij te lezen,

@ Duufje spannend weer een afspraak en dan die beslissing moeten nemen moet heel moeilijk zijn, sterkte daarmee.

@ mevrouwstippel, fijn even niks en ik begrijp je zorgen goed, knuffel voor jou :hug:

@ blauwerok, al geprobeerd met een ijsblokje de huid te verdoven? dan voel je het prikje minder/bijna niet. Kan helpen..

@ Baggal en alle andere over de zwangerschapsaankondigingen..die blijven hard aankomen. Bij mij zijn die dikke buiken ook confronterender als de babies zelf. Maar vooral de tweede/derde kindjes in de gezinnen om ons heen waarbij de oudste even oud is als onze jongen. Dat beeld van wat je zelf graag had willen hebben daar heb ik het erg moeilijk mee.

@Puk32 succes met de echo, hopelijk groeit alles goed!

@Alayee, ik heb ook gelezen dat het verschilt per zwangerschap hoeveel hormoon je aanmaakt. Ik heb 2 keer zwak positief getest op dag 14 na de ovitrelle. Maar ligt ook aan welke test, ik ben een vroegtester dus de dagen daarvoor was het ook echt omowit. En dit waren de bekende kv 2 voor 5.
Action early bijvoorbeeld pas 4 dagen alter positief…

@ Windmolen, ja ik bedoeld door de behandelingen de afgelopen 1,5 jaar dat ik geen natuurlijke cyclus heb gehad. Maar goed, ben wel opgelucht dat ik nog even langer zonder hormonen mag doen. Kan me voorstellen dat het gek is om terug te gaan naar IUI, maar ook fijn toch? dat je die kans krijgt vooral ook. En dat de arts er in geloofd natuurlijk ook.

@ Miekje-5, fijn van die 6 als je er tussen de 6-10 hebt is het mooi toch? dat zal waarschijnlijk wel lukken dan. Succes voor de punctie alvast.

@Doces, en anderen die het hier over hadden, wij zijn toevallig ook aan het kijken naar pleegzorg. Dit is al een lange tijd een gedachte waar we mee spelen maar eerst dachten we altijd dat we klaar moesten zijn met het traject. Recent hebben we er meer over gelezen en willen we gaan proberen om ons op te geven voor weekend/vakantie pleegzorg. Ook om er rustig kennis mee te maken, misschien later dat we meer zouden doen. In mijn gedachte nu zouden een nieuwe baby van ons samen en full-time pleegkind best samen kunnen gaan maar ik denk voorlopig nog even niet. Maar goed we gaan nu echt de procedures starten, dus wie weet wat ik allemaal tegenkom. Volgens mij kan je best wel wat dingen aangeven die je niet wil (kwa bagage van de kinderen).

Ik had vandaag een echt baaldag, emotioneel echt huilen om alles, depressief en zin in eten…denk dat mijn ongesteldheid er echt aan komt hopelijk morgen of zo. We hebben 1 cryo, en ook al is dat stom het voelt een beetje alsof we die nu even terug moeten plaatsen zodat we weer een ‘echte’ nieuwe poging kunnen doen…kweenie, weinig vertrouwen. We hebben nu ook besloten om echt niemand in te lichten in onze omgeving, hoe verder we komen hoe eenzamer het wordt. Maar dan is de spanning en het verdriet tenminste privé en komt er niemand met de verkeerde relativerende opmerking >:-( .
MamaMaria81 schreef:
22-06-2018 23:21
[...] hoe verder we komen hoe eenzamer het wordt [...]

Zó enorm herkenbaar! Ik word ook met iedere teleurstelling meer en meer gesloten. Ik zeg maar niks meer, deel steeds minder. Want ik kan voor mijn gevoel toch nooit met leuk nieuws komen. Sterkte met dat rotgevoel!! :hug:
Egopost:
Zojuist weer getest. Nu wel echt een lichte streep zichtbaar! Ik heb dit nog nooit gehad, ben ervan onder de indruk.
Ik weet dat mijn officiële testdatum pas donderdag is. Blijf dus gewoon om de dag testen en moet het even afwachten voor ik het officieel geloof.
Iemand vroeg me hoe oud mijn embryo was. Hij werd volgend mij op dag drie ingevroren. En de dag voor terugplaatsing ontdooit. Als ik uitga van driedaags embryo, dan zit ik nu op 12 dpo.
Ik voel overigens helemaal niks aan mijn lijf.
Oh Zizo ik hoop het zo voor jou!! Ik duim mee!

Ik kom hier terug even in meeleesstand ;) heb een tijdje weinig zin/energie/tijd gehad, maar nu ga ik hier terug een beetje meelezen want wil graag weten hoe het met jullie gaat!!
@Zizo Jaaa spannend!!! Ik testte ook op dag 12 met een lichte streep. En ik voelde echt pas iets bij 7-8 weken zwangerschap.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
O Zizo wat spannend!!!

Dit had ik de vorige keer ook percies hetzelfde superlicht streepje op zondag met officiele testdag die vrijdag erop! Dus ik geloof erin :lol:

Dus nu voorraad testen inslaan en dan elke dag kijken of het streepje oploopt, eigenlijk zou je het om de 48 uur moeten doen maar ach zoveel kosten ze niet...

En dat je niks voelt zegt ook niks, de symptomen komen toch door de hormonen en als die hormonen nog heel laag zijn...Ik heb nu 3 zwangerschappen gehad en telkens begon ik me pas een beetje licht misselijk te voelen rond week 5/6 of zo (duidelijk een van de lucky ones kwa misselijkheid). Wat wel heel duidelijk was is mijn hartslag in rust, ik heb een fitbit en die is akelijk goed in het voorspellen van zwangerschap maar ook wanneer het mis gaat. Trouwens je cyclus is ook heel goed te zien aan je hartslag.
Oh zizo!
Zizo wauw wat spannend!! Prima resultaat op 12 DPO een lichte streep. Nu maar afwachten of hij oploopt... En idd (nu) geen klachten zegt niets
Zizo: Yeeeessss!! Dat klinkt veel belovend. Inderdaad - gewoon om de dag testen en hopelijk loopt het HCG mooi op! Fijn nieuws zo op de zaterdag morgen!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Had gisteren een uitgebreide reactie getypt op alle nieuwe berichten, helaas kwijt... via mobiel werkt toch niet altijd zo goed.

Maar wil nu toch even kort reageren, want lees het bericht van Zizo.
Wat goed een lichte streep! Weer een stapje verder. Hoop heel erg dat de streep duidelijker gaat worden en het een goede zwangerschap is! Duim duim.
Ohhh lieve Zizo, eindelijk dat tweede streepje! Ik duim keihard voor je dat ‘ie mooi gaat oplopen! Ik voelde ook pas iets bij 5 weken en vanaf 6 tot 12 weken was ik misselijk.

Ben ook erg benieuwd hoe de echo’s van innerpeace en syrah zijn gegaan, hoe is het met jullie dames?

Dikke knuffel voor jullie allemaal, sterke vrouwen!

*gaat weer in meeleesstand*
*Ik breek even in voor Zizo*
Sinds we 2,5 jaar geleden in het decembertopic schreven ben ik je blijven volgen, eindelijk een streep! Ik duim voor je! Voor jullie allemaal trouwens :hug:
*breekt weer uit*
Ohhh, Zizo!! Wat een heerlijk nieuws! Op 12 dpo een lichte streep is heel erg hoopgevend! Ik duim voor een donkerder streepje over twee dagen!
Hee, dat zou wel eens heel goed nieuws kunnen worden Zizo!!!
Ohhhhh Zizo. Zo spannend en het is je zo gegund. Wauw ik word hier helemaal blij van. Ik blijf duimen dat de streep steeds dikker wordt.

Yes, yes, yes. Je verdient dit zo erg!
Oh, Zizo, dat klinkt goed!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven