Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

02-10-2018 20:15 3042 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Bolletje81, kasteelbewoner, Sense
Prikken & slikken windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie
Wachten op cryo-tp Sofie, Vienna
In de wachtweken


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status #cryo's Locatie
Dazzle_
(35/37)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF5 1 cryo -
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
windmolen
(34/40)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) ICSI4 prikken
Puk32
(35/39)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) ICSI 3 Prikken & Slikken Dusseldorf
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt IVF3 wachten op cryo-tp #1 cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
HD84
(33/34)
april 2017 jan 2018 geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm ICSI1
DaisyLiz
(29/29)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch IVF1 #nog 2 cryo's OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(37/37)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
sofie87
(?/?)
endometriose, dochter uit IVF1 IVF2
Stipjepipje
(30/35)
2018 apr 2019 lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk ECD-IVF1 bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp)
Redcurls
(?/?)
2016 2019 onbekende oorzaak, 6x IUI IVF1 bezig met IVF1 (1e tp) AMC
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)

:heart: Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

:duckie: Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).


Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve dames.
Ik leef nog :-) en het gaat redelijk goed met mij. Ik heb besloten dat het goed gaat, daardoor voel ik mij 80% van de tijd ook best oke, die andere 20 % ben ik erg verdrietig en vind ik het ontzettend wreed dat ons, wij zo'n leuk lief stel, dit moet overkomen. Ik lees ook het forum nog steeds, maar het kost mij soms te veel moeite om op iedereen te reageren, en dan vind ik mijzelf zo onaardig.
@HD wat klote weer, wel erg fijn dat er nog wat in de vriezer zit. Ik denk dat je niet te streng voor jezelf moet zijn, die kilo's komen er nou eenmaal aan bij sommige mensen. Ik ben zelf ook 15 kilo aangekomen, tja dat is dan niet anders. Wees maar vooral lief en persoonlijk geloof ik niet in die Rika pillen. Het is geld van mensen aftroggelen die zo kwetsbaar zijn. dikke knuffel
@Daisyliz alvast een hele fijne vakantie toegewenst, en dat je daarna maar weer snel verder mag.
@ Sofie ik zal morgen duimen voor je, voor een mooie opbrengst en een pijnloze punctie.
Redcurls wat naar van je pijnlijke punctie, helaas herkenbaar. Ik heb van de eerste punctie toen ook een week last gehad. Ben mega hard voor jou aan het duimen. En over het testten, gewoon testten wat goed voelt voor jou. Sommige beginnen gelijk met elke dag testten, andere kunnen het bewaren. Het jezelf niet te moeilijk maken en doen wat jij fijn vindt.
Sense, waar gaan jullie de laatste evt poging doen? Wij hebben een vrijblijvend gesprek aangevraagd in Dusseldorf.
Baggel: Wat een drukke dame ben jij toch. Fijn dat je genoten hebt en ik heb jou niet serieus gemist. Hoe is het met je vader?
Duufje ik kreeg tranen in mijn ogen van dat je hier kwam, ook voor mij. Echt heel lief. En goed dat je naar een andere organisatie bent gegaan, wat een rot lui die andere.
Dames de plicht roept weer, denk aan jullie
Alle reacties Link kopieren
HD: wat balen! Altijd weer verdrietig als het weer niet lukt. Hoop dat een van de 3 cryo’s wel geluk brengt!

Sense: :hug: Snap het hélemaal! Wij hebben waarschijnlijk nog wel een paar pogingen (ICSI 2 met nu nog 4 cryo), maar ik geloof er ook niet (echt) meer in en denk ook steeds vaker na over een leven zonder eigen kinderen (en hoe gek, dat went ook soort van).

Jokke: hoef je helemaal niet bezwaard te voelen als je niet op iedereen reageert! Mij lukt dat ook niet. Ene keer volg ik het wat meer dan andere keren. Merk zelf ook wel dat na zoveel jaar, ik het ook meer probeer los te laten.
Maar vind het toch ook wel heel fijn hier af en toe nog ervaringen te delen, en beetje op de hoogte te blijven. Met vooral de hoop op geluk voor al die meiden hier die het zó gegund is! :hug:
Alle reacties Link kopieren
HD84 schreef:
13-08-2019 12:10
Helaas slecht nieuws hier! Ik ben al ongesteld geworden, dus helaas ook IVF 1.3 mislukt. We hebben nog 3 cryo's, dus dat is natuurlijk heel fijn, maar ik baal er wel ontzettend van. Ik heb volgende week donderdag een afspraak in het ziekenhuis voor een echo, dan ga ik de dna-fragmentatie test bespreken voor een eventuele IVF 2, mocht dat spelen dan kunnen we actie ondernemen. Ook ga ik dan vragen of ik Utro mag gaan gebruiken in de natuurlijke cyslus. Ik heb de ERA-test en het bloedprikken op THS-waardes al wel besproken aan de telefoon vandaag. De ERA-test doen ze niet in Nederland en het prikken van TSH-waardes had de verpleegkundige nooit van gehoord, maar zou ze wel navragen voor mij aan mijn arts. Ook de dure Rika supplementen ga ik toch maar bestellen en ik denk er ook over om het boek te bestellen. Iemand dit al gelezen? Had je er wat aan? We leven redelijk gezond, maar ik ben wel een paar kilo aangekomen in de tijd dat ik bezig ben met het traject, dus het is m.i. ook wel slim om nog eens goed naar mijn voeding te gaan kijken. Alle andere tips die jullie nog hebben zijn natuurlijk van harte welkom.

Moos, bedankt voor je info. Ik ga het bij de volgende afspraak navragen in het ziekenhuis. Mijn man leeft gelukkig al wel heel gezond (iets gezonder als ik), maar het lijkt me wel goed om dit te testen. Jammer dat het een maandje later gaat worden voor jullie in Gent. Succes met de natuurlijke manier in de tussentijd.

Baggal, lekker dat je even 3 weken vrij bent en ook even naar Nederland kan om je familie te bezoeken. Dat is een goed vooruitzicht!

Duufje, fijn om te lezen dat jullie naar een andere instantie gaan. Hopelijk heb je daar straks een betere ervaring en mogen jullie binnenkort een fijn thuis bieden aan een pleegkindje. Geniet van je vakantie volgende week.

Jokke, ook ik ben benieuwd hoe het met je gaat.

Vienna, spannend voor jullie dat jullie op de lijst staan voor een voorstel voor een pleegkindje. Hopelijk kan het een combi voor jullie gaan worden.

Sense, en voor jullie ook al zo ver in het proces! Super spannend. Ik snap dat het lastig is om actief te reageren en dat hoeft natuurlijk ook niet. Ik snap dat je lage verwachtingen hebt van je laatste poging, het is ook moeilijk om vertrouwen te blijven houden( dat vind ik soms al moeilijk en ik ben nog maar bij poging 1) maar ik hoop toch heel erg op een wondertje voor jou.

Redcurls, wat fijn en ook nog 4 cryo's. Ik snap dat je hier blij mee bent. Bij mij was eerder testen niet zo'n succes, ik was blij met mijn positieve test die achteraf toch niet positief bleek en afliep, dus dat leverde eerder meer spanning op, maar ik heb toen 5 dagen te vroeg getest (bij een 3-daagse verse tp) en toen was er dus al iets te zien.

stipjepipje, wat een schema, ik ben onder de indruk, dat is nog wat anders dan de alarmpjes in mijn telefoon.

Sofie, succes morgen!

DaisyLiz, heel veel plezier volgende week. Ik hoop dat jullie een prachtige dag hebben en geniet van jullie reis. Zo te horen heb je het perfect gepland allemaal en kan je idd snel verder als jullie weer terug komen.
Hoi HD84,

Ik lees sinds kort een beetje mee in jullie forum, ik ga binnenkort voor het eerst beginnen met ICSI, heb er een nieuw topic voor geopend,
Maar ik las je stukje over TSH en wilde daar wel even op reageren.
Een laag schildklierhormoon schijnt heel belangrijk te zijn om zwanger te worden en vooral te blijven, volgens mijn arts. Mijn waardes zijn prima voor normaal, maar met een zwangerschap als doel moet hij flink naar beneden, ik ben dus aan de medicijnen gezet. Ook had mijn huisarts mij hierop al laten testen toen ik bij haar met onze kinderwens kwam. Wat is het toch vreemd he dat sommige artsen daar heel erg het nut van inzien en anderen het er niet eens over hebben. Ik wilde je het alleen nog maar even als tip meegeven, heel veel succes in je traject!
Groetjes Mimi
Alle reacties Link kopieren
@stipje wat fijn dat jij en he zus weer oké zijn met elkaar. En dat je toch best snel een donor hebt gevonden en nu de start alweer inzicht is. Hopelijk binnenkort mooie berichten van jou kant.
Alle reacties Link kopieren
@Redcurls: Zoals iedereen als heeft gezegd, inderdaad die smerige bolletjes zo ver mogelijk inbrengen. Ik heb ook zo’n inbrenghuls, maar vond dat alleen maar heel onhandig.. Wat een mooi bericht dat er 5 bevrucht zijn! Succes op het wachtbankje meis! Heb je pregnyl gebruikt? Dan zou ik niet te vroeg testen, want dan kan hij vals positief zijn.

@HD84: Ah nooo, wat verdrietig. Hoe kan het nu dat ze nog nooit van TSH-waarden hebben gehoord. Dat is gewoon een schildklierwaarde, ik neem aan dat je dat bedoelde?

@Baggal: Dat jouw paps nu een ijsje kan eten is toch wel een enorme verbetering van waar hij vandaan kwam! Het lijkt me zo’n lastige situatie voor hem. Fijn dat je eind van de maand naar hem toe gaat! Wat goed ook dat je voor jezelf kiest! Ben je zzp’er dat je het zo zelf kan beslissen?

@Zot: Wat een lief berichtje! Ik denk veel aan je! Hoop dat het goed met jullie gaat!

@Duufje: Ik vind jou zó stoer. Heb het hier thuis verteld van de streek die ze jullie hebben geleverd, man werd er echt plaatsvervangend kwaad om. Moet je na gaan als het al zo leeft hier, laat staan hoe het voor jullie moet zijn. Ik vind het stoer dat jullie verder kijken, en snap ook de terughoudende insteek. Ik duim dat deze mensen zich wel gedragen en inzien wat voor geweldige mensen jullie zijn. Fijne vakantie!

@Sense: Wat goed om even wat van je te lezen. Spannend dat jullie binnenkort een huisbezoek krijgen! Komt vast goed! Verdrietig dat je metnaal afscheid aan het nemen bent van jullie kinderwens. Ik hoop dat die wens dan anders alsnog ingevuld gaat worden via pleegzorg. Hele dikke knuffel voor jou.

@Stipje: Wat knap dat je jouw zus hebt kunnen vergeven. Wat knap dat je zo bij jezelf ten rade bent gegaan. Het is inderdaad zo lastig met de verzekering omdat we het in het buitenland doen. Moet je allerlei toestemmingen voor krijgen en daar willen ze héle uitgebreide documentatie voor hebben, voordat ze een beslissing nemen. Gaat toch weer om €2300, dus is zeker wel de moeite waard.

@Sofie: Hoe is het gegaan vandaag?

@Daisyliz: Hele fijne bruiloft gewenst lieverd! En daarna hele fijne vakantie!!

@Jokke: Knuffel!

Hier inderdaad ongesteld worden. Cyclus van 40 dagen gehad. Bizar weer. Máár, ondertussen ben ik dus ook weer begonnen met de pil. Én de reis naar Spanje geboekt. Hebben maar asociaal lang geboekt, zodat ik zeker weet dat we uitkomen qua dagen. Ik was met het recept naar de apotheek geweest, moet natuurlijk wéér andere medicijnen gebruiken dan hier in Nederland gebruikelijk is. Blijkt het stimulatie middel €180 per dag te kosten... Ik dacht dat ik gek werd. En nee, dat wordt niet vergoed. Dus nu is echt ál ons spaargeld op. :( Voor het goede doel hopen we dan maar, of voor het laten instorten van onze droom..
Alle reacties Link kopieren
@Moos ja dat vind ik dus spannend, dat het ‘gewoon goed’ lijkt in de standaard semenanalyse, maar dat er dan toch afwijkingen zijn waardoor je niet zwanger zult worden. Ieeeks. Is het bizar om dit nog te laten onderzoeken terwijl hij waarschijnlijk over 5 weken zijn kwakje moet inleveren? Geen idee of Gent/DD uberhaupt zo snel zo’n test ‘even’ tussendoor wil doen. Had nog geinformeerd bij die kliniek in Friesland, die doen niet zo’n test. Ik kan nog even informeren bij Geertgen, maar ik ben bang dat Gent/DD overblijft. En die hebben best lange wachttijden had ik begrepen…
En een witte piemel ieeeeeuw…… :rofl: Ik moet die bolletjes dus 3,5 maand slikken….. (als het een bfp is dan) leuk sneeuw feestje dus...

@Baggal dat mijn kansen weer goed zijn heeft het ‘trauma’ tussen ons zeker veel sneller opgelost dan anders het geval was geweest. Ik moet er niet aan denken eerlijk gezegd. Dan was ik toch nog een stuk wanhopiger geweest en had ik misschien toch continu stiekem gehoopt dat ze alsnog zou willen. Nee dat was niet fijn geweest voor de relatie. Heel erg eigenlijk, maar probeer dat maar eens uit te zetten. Ik ben blij dat het allemaal zo is gelopen. Nu hopen dat de donor en ik een match zijn :worship:

@Sense wat spannend, de laatste poging… Ik zie bij je naam staan ‘1,2+3 mislukt’. Heb je geen enkele keer een embryo gehad? Of bedoel je geen een die bleef plakken? (sorry ik heb het niet zo goed onthouden).
Die spanning voor de pleegzorg lijkt me heel normaal! Al doet je opmerking over kattenhaar me denken aan de film Private life (op netflix te zien) … Die hadden een enorm schilderij van een naakte vrouw in de huiskamer en de vrouw in de film wilde hem niet voor het pleegzorg gesprek weghalen onder het mom van ‘dit is hoe we zijn’. Maar voelde zich vervolgens mega ongemakkelijk toen de pleegzorg dame vol tegen het schilderij aan keek tijdens het gesprek :rofl:

@Redcurls, heb het voor je aangepast! :nerd:

@Sofie, hoe ging je punctie vandaag??

@Daisyliz aaahh volgende week al! Super spannend lijkt me! Ben je ook zenuwachtig? Kun je er nog een beetje van slapen?
Ik voel me heel goed eronder! Heb echt het idee dat ik inmiddels met alle onzekere gedachtes heb afgerekend. Gaat wel met fases hoor. Af en toe vind ik ineens even iets moeiljk, zoals toen we het onlangs vertelden aan een stel vrienden. Dan ineens is het heel echt en ben je even bang dat ze misschien later naar ons kind gaan kijken om te kijken of ze kunnen zien dat het idd niet op mij lijkt. Was ik even heel verdrietig van geworden. Maar mijn vriend en ik zijn van mening dat als wij het gewoon gaan ‘rocken’ (flauw grapje tussen ons), en ons helemaal niets aantrekken van wat andere mensen er van kunnen denken (en als ze het doen zijn zij bekrompen en sneu, niet wij), dan zal ons kind het ook kunnen rocken en er geen last van ondervinden. Nou dat soort gedachtes gaan we dan door en dan heeft het weer een plekje en dan maak je je er niet meer druk over :)
(sorry ik kan niet zo goed kort en bondig zijn merk ik)

@HD wat super balen zeg! Had jij ook al eens acupunctuur geprobeerd? Ik doe dat nu sinds eind april. Ze diagnosticeerde mij met een ‘koude buik’. In een koude oven kun je geen koekjes bakken zei ze. Ik merk niet veel verschil sinds de behandelingen behalve even heel moe 1-2 dagen na de behandeling, en ik hoef nooit meer snachts te plassen, wat inderdaad een (positief) effect is van de behandeling. Verder moet ik mezelf goed warm houden, vooral m’n buik en voeten, en geen koude dingen eten/drinken (ook geen rauwkost, koud water, ijs, etc). Dus ik drink braaf alleen maar heet water, thee en koffie. Het idee hierachter is dat het veel energie kost om rauw/koud voedsel te verteren, en je alle energie nodig hebt om je buik/fertiliteit te boosten. Mijn vriend is moleculair bioloog en gelooft alleen in wetenschap, en ook hij kan niet ontkennen dat acupunctuur effect kan hebben bij verschillende ziektebeelden. Hier nog wat info
In feite gaat het erom om je bloedsomloop zo optimaal mogelijk te maken zodat, in geval van een zwangerschap je baarmoeder warm genoeg is om de embryo goed te laten innestelen zodat deze zich kan ontwikkelen tot een kindje. Dit gebeurd door een combinatie van Chinese kruiden die van binnenuit ondersteuning bieden aan dit proces en door middel van acupunctuur behandelingen.
Wie weet nog iets om te proberen? JE kunt altijd een keer een intake doen en kijken wat haar zogenaamde diagnose is, en kijken of je het logisch vind klinken / bij je vind passen.
Over het schema: ja zo heb ik tenminste het idee dat ik ergens controle over heb 😉 Kan ik af en toe naar m’n kleuren schemaatje kijken en denken: OK mooi, alles ziet er nog hetzelfde uit XD

@jokke fijn dat het wat beter gaat meisje! Geeft niks dat je niet reageert op iedereen, super fijn om even wat van je te horen 😊 Succes en liefs!
Oh ik zag ineens nog een berichtje van je, heel lief!! :hug:

@Mimi, ik had dit ook gelezen idd maar onze arts doet er ook niks mee.... wat is jouw TSH waarde als ik mag vragen?

@Lauwie jesus dat meen je niet wat onvoorstelbaar duur! :@@: Dan jaag je wel héél snel je reserves erdoor, auw…. Super rot!! Als je nu zeker wist dat het ermee zou gaan lukken, maar die zekerheid krijg je dan helaas weer niet. Maar we gaan ervoor!!! Aan je voorbereiding zal het niet liggen 😊
stipjepipje wijzigde dit bericht op 18-08-2019 17:27
1.63% gewijzigd
Lauwie, als jullie poging vergoed wordt, wordt krijg je in principe ook aparte vergoeding voor een groot deel van de medicatie. Maar dat gezegd hebbende, is de vraag waar je die medicatie dan moet halen om het vergoed te krijgen. Bij zilveren kruis moest ik het toen bij een door hen aangewezen internet apotheek bestellen (apotheek zorg/fertizorg). Dat was gedoe, maar de stimulatie medicatie valt buiten die 2300 euro en heb ik - buiten de eigen bijdrage voor utrogestan - geen aparte rekening voor gekregen. Ik zou toch nog eens bellen naar je verzekering, het gaat om een groot bedrag.
Alle reacties Link kopieren
Stipje, in DD kan je wel los het Nk cellen onderzoek doen, dus misschien ook wel los de DNA fragmentatie?
In sep openen twee artsen van huidige dd kliniek een nieuwe kliniek.
DNA fragmentatie doen ze helaas niet in Nederland. Er is gewoon te weinig onderzoek naar gedaan. :-(

Hb, zo rot dat je ongesteld bent geworden! Hoe gaat het met je?
Toevallig dat je het hebt over het boek en de supplementen van Rika!
Man en ik zijn begonnen met haar supplementen sinds een maand, en aanvullend levertraan en ubiquinol (voor beide super goed!)

En het boekbanden rika is gister binnen gekomen!
Zelfs man zat er al vol interesse door te bladeren.
Ik had het van een meid overgenomen die na 3.5 jaar zwanger was geworden! Ze zei zelf, weet niet of het daardoor komt maar het had hun echt geholpen.

De tip van acupuctuur vind ik ook een goede! Bij mij 2 x zwanger de 2de maand na acupuctuur maar helaas niet blijvend, en je weer nooit of dat echt de reden was.
Alle reacties Link kopieren
Lauwie, bizar die rekening! Niet normaal.
Vaak wordt toch wel een groot deel van niet gecontracteerde zorg vergoed. Maar ze gaan echt niks vergoeden? Ongelofelijk zeg! Zo rot dat al jullie geld erdoorheen gaat.
Hoop dat jullie wens in vervulling mag gaan. Wanneer vertrekken jullie naar Spanje :sun:
Alle reacties Link kopieren
@ Stipjepipje, Mijn schildklierwaarde was 6,8, nu 5,5 en ze willen hem naar 2,5 hebben. Medicatie is net weer verhoogd. Maar als je niet een kinderwens hebt dan is een normale waarde alles beneden de 8. Normaliter had ik dus helemaal niet aan de medicijnen gehoeven. Het schijnt een hele belangrijke factor te zijn, ik kan er niet over uit dat ze niet in heel Nederland hetzelfde protocol volgen. Dit is toch een onderzocht gegeven zeg maar. Nu lijkt het net of je geluk mag hebben welke arts je treft, vind dat zo slecht! Maar ik lees wel meer dingen die ze in de ene kliniek wel doen en in de andere niet. Zoals een scratch, dat zetten ze dan in als de eerste poging(en) niet gelukt zijn, waarom dan niet gelijk als je hiermee je kansen kan verhogen? Ik zit nog maar net in het traject, maar ik kan hier niet zo goed tegen merk ik. O_O
Alle reacties Link kopieren
MIMI2000 schreef:
15-08-2019 10:48
@ Stipjepipje, Mijn schildklierwaarde was 6,8, nu 5,5 en ze willen hem naar 2,5 hebben. Medicatie is net weer verhoogd. Maar als je niet een kinderwens hebt dan is een normale waarde alles beneden de 8. Normaliter had ik dus helemaal niet aan de medicijnen gehoeven. Het schijnt een hele belangrijke factor te zijn, ik kan er niet over uit dat ze niet in heel Nederland hetzelfde protocol volgen. Dit is toch een onderzocht gegeven zeg maar. Nu lijkt het net of je geluk mag hebben welke arts je treft, vind dat zo slecht! Maar ik lees wel meer dingen die ze in de ene kliniek wel doen en in de andere niet. Zoals een scratch, dat zetten ze dan in als de eerste poging(en) niet gelukt zijn, waarom dan niet gelijk als je hiermee je kansen kan verhogen? Ik zit nog maar net in het traject, maar ik kan hier niet zo goed tegen merk ik. O_O
Sorry, maar ik heb al heel lang (sinds tiener) een schildklierziekte en van die waarde (neem aan TSH?) tot 8 en dat dit zonder kinderwens “goed” zou zijn is gewoon niet waar. Weet niet welke dokter dit beweert? Maar zou dan toch overwegen naar een ander te gaan.
2,5 is nog steeds best hoog, vooral bij een kinderwens. Zou eerder tussen TSH van 1 tot 2 proberen uit te komen. Er is daar best veel goede info online over te vinden, mocht je je er meer in willen verdiepen.
Zo is bijvoorbeeld het risico op miskramen verhoogd als je niet goed bent ingesteld. Zou zelf ook echt pas beginnen met de ICSI behandeling als die waardes goed onder controle zijn, zeker omdat het tijdens een zwangerschap ook heel belangrijk is op tijd op te hogen (want anders weer risico’s voor de baby).
Alle reacties Link kopieren
Even ter aanvulling op bovenstaande, bij te hoge schilklierwaarde en niet instellen met goede medicatie is echt een verhoogd risico op miskramen.
Schrijf zelf in miskramen topic op fb en daar komt dit veel voor. Zou echt opnieuw hierover met je gyn in gesprek gaan.
Alle reacties Link kopieren
Vienna25 schreef:
15-08-2019 14:05
Sorry, maar ik heb al heel lang (sinds tiener) een schildklierziekte en van die waarde (neem aan TSH?) tot 8 en dat dit zonder kinderwens “goed” zou zijn is gewoon niet waar. Weet niet welke dokter dit beweert? Maar zou dan toch overwegen naar een ander te gaan.
2,5 is nog steeds best hoog, vooral bij een kinderwens. Zou eerder tussen TSH van 1 tot 2 proberen uit te komen. Er is daar best veel goede info online over te vinden, mocht je je er meer in willen verdiepen.
Zo is bijvoorbeeld het risico op miskramen verhoogd als je niet goed bent ingesteld. Zou zelf ook echt pas beginnen met de ICSI behandeling als die waardes goed onder controle zijn, zeker omdat het tijdens een zwangerschap ook heel belangrijk is op tijd op te hogen (want anders weer risico’s voor de baby).
Zowel mijn huisarts en de gynaecoloog. (zelfs de directeur van de kliniek, dus niet zomaar één ;-) ) hadden het over dezelfde waardes...
Misschien hebben ze andere waardes bedoelt? Ik zie op het internet heel veel verschillende cijfertjes. Ik ben er totaal niet in thuis, maar hun zeker wel natuurlijk. dus ik vertrouw wel op 2 artsen die beide hetzelde zeggen... Maar mij is inminddels ook duidelijk dat hij flink naar beneden moet o_o
Alle reacties Link kopieren
Jokke, fijn om even wat van je te lezen en te lezen dat het redelijk goed met je gaat. Het is ook oneerlijk dat dit jullie moet overkomen en het was jou (en iedereen hier natuurlijk) zo gegund. Die 20% dat je je klote voelt mag er ook zijn en voel je vooral niet verplicht om hier te reageren. Dat verwacht echt niemand. Ik heb trouwens de pillen wel besteld, ik twijfel of het werkt want als het een wondermiddel zou zijn zouden alle ziekenhuizen het wel voorschijven, maar ja ik ga het toch maar proberen.

Vienna25, ik lees dat je er niet echt meer in gelooft en dat snap ik wel hoor. Maar ik hoop dat je wel een beetje hoop blijft houden. We hebben immers hier ook wondertjes voorbij zien komen.

Mimi, bedankt voor je reactie op mijn opmerking over de TSH. Ik ben niet meer teruggebeld door het ziekenhuis, dat wil zeggen dat de verpleegkundige het besproken heeft met de arts en die het niet nodig vond om het te prikken. Ik heb volgende week donderdag een afspraak en dan ga ik het nogmaals bespreken en aangeven dat ik wel wil dat ze hiernaar gaan kijken. Mochten ze het in het ziekenhuis niet willen doen maak ik wel een afspraak met de huisarts hierover, maar ik hoop dat ze na een persoonlijk gesprek dit wel willen doen.

Lauwie, ze hadden wel van de waarde gehoord, maar niet in relatie tot het mislukken van de IVF terugplaatsingen. Fijn dat je ongesteld bent en de reis naar spantje geboekt is. Wat een super spannende periode gaat er voor jullie aanbreken zeg. Wel echt balen dat het zo ontzettend duur is, maar zoals je zegt het is voor het goede doel! Ik ga duimen voor jullie!

Stipjepipje, ik heb geen acupunctuur geprobeerd sinds ik gestart ben met IVF. Wel in het verleden (voordat ik voor het eerst ging starten met IUI waaruit ik een dochter heb), maar nu (nog) niet. Ik ben toen gestopt toen ik ging starten met IUI en herinner me n.a.v. jouw berichtje dat de acupuncturist idd gezegd heeft dat hij bij eventuele IVF wel weer iets voor mij kon doen. Dat is toen niet zo ver gekomen. Ik denk dat ik maar weer aan afspraak ga maken daar, ik weet idd dat het bewezen helpend kan zijn, dus dat is waarschijnlijk een betere investering dan die pillen die ik besteld heb.

Moos, bestel je die ubiquinol ook bij Rika of ergens anders? Ik zag die niet op haar site staan. En is het boek een aanrader?
Alle reacties Link kopieren
Goed om van je te horen Jokke. En het is hier nooit een verplichting om te reageren oid. Ik snap die 20% wel hoor. Is gewoon pijnlijk als het om wat voor reden niet lukt terwijl je het zelf zo anders voor ogen had. Erg benieuwd of jullie t.z.t. nog een poging gaan doen - al dan niet met ander materiaal. Heel veel sterkte en ik hoop dat 80% snel 90% wordt.

Stipje: Fijn te horen dat het wat beter gaat tussen jou en je zus. Ik snap jullie beiden trouwens en herken ook wel de boosheid die jij naar haar voelde destijds - deels ingegeven door het groene monster vermoed ik en deels door haar slechte manier van communiceren en horkerige opmerkingen van haar partner. Ik had iets dergelijks in 2016 met de dochter van mijn man en de verwijten (van mijn kant) waren denk ik best terecht, maar ik vatte het ook allemaal zwaarder op door mijn eigen verdriet en kwetsuur. Ik heb haar dat jaar ook niet zwanger gezien (dat kon ik gewoon niet) terwijl ik haar zaterdag a.s. zie en ze nu hoogzwanger is. En daar heb ik dan geen moeite meer mee, ook doordat onze band beter is en ik uiteindelijk na een lange weg toch moeder heb mogen worden. Dat maakt het toch makkelijker. Ik hoop dat je je zus t.z.t. mag vertellen dat ze tante wordt, Stip!

Daisy; Heel veel plezier en succes dit weekend! Ik wens je een prachtige trouwdag toe!

Lauwie; Mooi dat je ''op tijd" of "op de valreep" ongesteld bent geworden. En EUR 180,- per dag: mijn hemel - wat een bedrag. Nu hoop ik dat je niet al te lang hoeft te stimuleren..! Als het leidt tot een positieve/succesvolle zwangerschap en blaak van een baby dan is het het natuurlijk allemaal waard geweest, maar veel geld is het zeker. Ik heb ooit een overzicht van de eind afrekening gezien van de kliniek ex. medicatie en daar schrok ik ook van. Ik was toen al bevallen, dus kon ik die rekening makkelijker inzien, maar het gaat om belachelijk grote bedragen... Heel veel succes en ik hoop dat je naast de kliniek ook nog kan genieten van de Spaanse zon (en de tips van Zot).
Een enkel ijsje is fijn, maar onder de streep is mijn vader niet erg blij, want spreken lukt ook niet en hij is verder afhankelijk van sonde (en had juist verwacht dat hij van de sonde af kon na de laryngectomie). En ja ik heb mijn eigen bedrijf. Heb heel hard gewerkt sinds april, de laatste weken extreem rommelig met uren waarin ik moest wachten op stukken -zoals nu- en heb mij voorgenomen het iets rustiger aan te doen. Ik had verwacht 14/08 klaar te zijn, maar ben er nog en ook nog 2 dagen volgende week. Ik weet ook niet wat ze daarna willen - zolang zij mij niet vertellen dat het contract klaar is, kom ik na volgende week toch terug met verkorte uren. En dinsdag avond vlieg ik naar NL.

Vienna/Mimi: schildklier waardes zijn inderdaad belangrijk bij het zwanger worden/blijven. Zowel mijn oma als mijn moeder hadden een schildklierafwijking (mijn moeder heeft Graves, net als Duuf) en ik kneep hem ook toen daar uitgebreid onderzoek naar gedaan werd.

Redcurls: Zit je nog stevig op de wachtbank?

Sense; Ik wens je toch heel veel succes bij je laatste poging. Expect the worst and hope for the best denk ik dan en ondertussen wens ik je ook veel succes bij het pleegzorg traject.

Sofie: Heel veel succes met broeden straks!!

HD: Wat jammer dat het niet gelukt is zeg. Enorm rot... En welk boek bedoel je? Persuit of Motherhood of 22 Miles of een heel ander boek?

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik ben vrijwilliger voor FNUK (Fertility Network UK) en heb een keer per maand een support groep voor mensen die nog in verschillende fases zitten voor een eerste kindje. Het is vooral om mensen te laten weten dat ze niet alleen zijn en dat hun emoties er ook toe doen - juist omdat we allemaal weten hoe K** het is wanneer iedereen om je heen zo makkelijk zwanger lijkt te worden, jij ook een kinderwens hebt en die om wat voor reden dan ook maar niet lijkt te lukken. En in de UK is het helemaal K** met dat belachelijke funding stelsel dat ze hier hebben voor IVF via de NHS (lang en gecompliceerd verhaal), maar het komt erop neer dat alleen mensen met een diepe portefeuille behandelingen kunnen betalen indien er in hun postcode gebied geen NHS funding is.

Goed weekend allemaal!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
HD, bagger dat de cryo terugplaatsing mislukt is :hug: .Zeker fijn dat je nog cryo's hebt maar dat neemt de teleurstelling van deze mislukking zeker niet weg. Hopelijk meer geluk bij de volgende terugplaatsing. De vragen die jij had, waren bij mij ook aanwezig en heb ik nu weer besproken in Dusseldorf. Volgens de arts was utro in een natuurlijke cyclus echt niet nodig. DNA fragmentatie test noemde hij 'dure nieuwsgierigheid' en raadde hij dus niet aan. Maar dat was volgens hem voornamelijk omdat ze bij PICSI het probleem kunnen omzeilen en de goede eruit kunnen halen (ook bij een slechte uitslag van een DNA fragmentatie test). Wel hadden ze nu een uitgebreidere test gedaan dan in Nederland en konden ze meer zeggen over het aantal goede zaadjes.

Moos, nog even jouw vragen beantwoorden. In Nederland, Gent en Dusseldorf hebben ze al wel veel onderzoeken gedaan maar inderdaad nog geen NK cellen of DNA fragmentatie. Maar wordt nu dus ook niet echt aangeraden. Ook bij het NK cellen gaf hij aan dat het wel goed is om deze te doen na een eventuele mislukte verse terugplaatsing. Dan is de wachttijd ook niet zo lang maar dat het eigenlijk wel bijzaak is. Er kan iets uitkomen en dan kunnen ze medicatie geven om te ondersteunen maar uiteindelijk was volgens de arts de embryo (en voornamelijk de eicel) toch altijd nog het belangrijkst. Was ook wel apart, had echt verwacht dat ze DNA fragmentatie en NK cellen wel zouden aanbevelen. Voor jullie is het nu wachten tot oktober tot jullie verder gaan?

Stipje, ohh wat begint het al dichtbij te komen! Staat nu alles helemaal vast?

Lauwie, Ik begin nu gewoon al vast met duimen voor je. Man, wat hoop ik dat dit hem gaat worden. Absurd dat je cyclus zo lang was maar gelukkig dat het allemaal nog op tijd is doorgezet. Weet je al wanneer je moet gaan spuiten? En wat een bedrag zeg! Ik hoop dat er toch nog iets geregeld kan worden met je verzekering. En nog bedankt voor jouw lieve berichtje :bigkiss: .

Baggal, wat blijft het toch moeilijk voor je vader (en jou). Heel zwaar lijkt me. Hoop zo iedere keer een beetje vooruitgang te lezen maar het klinkt alsof dat echt nog niet is. Is het gewoon wachten nu en hopen dat het verandering gaat brengen of zijn er nog meer mogelijkheden?

Jokke en Sense, gewoon een dikke knuffel voor jullie :hug:

Daisyliz, heeeeel veeeeel plezier op je bruiloft! :heart: En geniet van de huwelijksreis!

Windmolen, hoe is het met jou?

Sofie, hoe was je punctie? En de rest? Duim voor een aantal mooie embryo's. En heb je vandaag een mooie 3-daagse teruggeplaatst gekregen? Duimen draaien!

Redcurls, hoe gaat het wachten? En hoe gaat het verder met je, weer helemaal de oude? Wat een heftige punctie zeg.

Hier gaat het allemaal weer verder. 2 echo's gehad maar nog een te kleine follikel dus maandag weer terug. Ik gok dan maandag de Ovitrelle en zondag de laatste follikel terugplaatsing maar we zullen zien.
Verder dus donderdag het gesprek gehad in Dusseldorf en dat voelde echt heel goed. Rustig alles door kunnen spreken en uiteindelijk besloten om gelijk door te gaan in september (mocht deze terugplaatsing niet slagen). Poging met PICSI, Calciumactivator en Embryoscope en Ascal. Niet heel veel geks dus maar wel net wat extra dingetjes. Verder wel flink in dosis omhoog in eenheden, dat vind ik wel wat spannend. Nog steeds zoekende naar de hoop en zit nu in een laten-we-maar-door-gaan-en-duidelijkheid-hebben modus. Maar voel me okay en hoop dat ik gewoon positief verrast wordt door die laatste emmy. Als ie weer in mijn buik zit, voelt het toch altijd weer anders en zal ik vast weer een beetje gaan geloven.

Oh wellicht handig voor degenen die ook over Dusseldorf nadenken. Het is daar allemaal wel wat aan het veranderen. Twee Nederlandse artsen gaan voor zichzelf beginnen wat betekent dat er nog maar 1 Nederlandse arts zit voor het moment. Heel veel kon mijn arts er in het gesprek niet over zeggen omdat hij dus de dag na ons gesprek weg zou gaan. Ook niet wie de behandeling over zou nemen en waarschijnlijk wordt dit dus een duitse arts. Ga voortaan al mijn fertiliteits-google-onderzoekjes maar alvast in het Duits doen :-D .
Ik had een heel verhaal getypt met reacties op jullie... en dat is verdwenen :O

Dus even een ego post en dan typ ik snel een nieuwe reactie:
Woensdag punctie goed gegaan. Was helemaal van de kaart van het roesje dus niet veel van meegekregen :$ Acht eicellen gevonden!
Beetje bloedverlies en buikpijn erna en veel geslapen.
Dag erna telefoon: alle acht bevrucht! Super blij natuurlijk :D

Vrijdag terugplaatsing gehad (op dag 2 ivm weekend) en kan dinsdag bellen over eventuele cryo’s. Verder probeer ik de komende twee weken maar weer door te komen. Eerste week is meestal wel ok maar tweede vind ik slopend... merk dat ik veel hoop heb aangezien dochter verse terugplaatsing was, maar fluit mezelf een beetje terug om realistisch te blijven.

Anyway, even snel dit. Kom snel terug om op al jullie lieve meiden te reageren :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden ik zal morgen even via pc proberen op jullie verhalen te reageren.
Ik zit nog op het wachtbankje maar gevoelsmatig denk ik dat het niet gelukt is. Meestal als ik ongesteld moet worden heb ik in die week behoorlijk gefokt gevoel en dan weet ik gewoon ik moet ongesteld worden. Woensdag had ik dat al. Verder af en toe wat krampen. Maar medicatie kan ook het tegen houden. Vind lastig dat wachten.
Alle reacties Link kopieren
@Zot-83: Goed advies van je. Dank! Ik ga maandag gelijk eens bellen met de verzekering. Gaat het goed met jullie?

@Mimi & Vienna: Elk laboratorium gebruikt zijn eigen referentiewaarden, dus het kan best zijn dat die wat van elkaar verschillen. Ook al is dat bij schildklierwaarden meestal niet zo verschillend.

@Baggal: Goede reis naar Nl. Harde werker ben je hoor, jeetje! Snap wel dat jouw vader niet blij is. Als de keuze eten of spreken was en het nu geen van beide écht geworden is, is dat natuurlijk echt afschuwelijk. Ik hoop zo voor hem en jullie dat er nog verbetering mogelijk is.

@Puk: Wat fijn dat DD goed voelde. Welke dosis gebruik je nu en welke zou je gaan gebruiken daar? Ik ken die laten-we-maar-door-gaan modus. Zo van, dan weet ik tenminste eindelijk een keer waar we aan toe zijn. Hebben ze in DD ook vertalers? Of kan jij wel in het Duits spreken met ze?

@Sofie: Wat fijn dat jullie 8 eicellen én 8 bevruchtingen hebben!! Duimen draaien rondjes voor jullie!

@Redcurls: Wat spannend meid! Helaas is afwachten het enige wat je kan doen. Zorg maar goed voor jezelf. <3

Hier: Nu dag 7 aan de pil. Na vandaag nog 9 te gaan! Schiet redelijk op alweer. Ondertussen ook m’n laatste diensten op werk aan het draaien, want daar stop ik per 1 september. Geeft gelukkig ook afleiding. We vliegen op 2 september naar Spanje en dan gaan we het wel weer zien. De vorige korte cyclus heb ik 14 dagen moeten stimuleren, maar dat hoop ik nu gezien de kosten toch niet. Ga stimuleren met een hogere dosering (300 ipv 225) dus wie weet helpt dat.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden kan iemand mij het protocol voor een volgende terugplaatsing vertellen? Als ik ongesteld wordt of as zondag negatief test bel ik het ziekenhuis hun vertellen mij als het goed is dat ik met die bolletjes mag stoppen. Moet je dan weer echos voor wanneer de volgende terugplaatsing kan plaats vinden? Moet ik weer aan de medicatie en vanaf ongeveer wanneer?
Alle reacties Link kopieren
Lauwie, laatste diensten goed verlopen?
Spanje is al bijna! Starten jullie daar meteen met traject of eerst wat dagen voor jezelf?
Hoop dat jullie ondanks traject ook onwijs kunnen genieten van het mooie Spanje :sun:

Sofie, wat een mooi aantal hadden jullie zeg.
Hoe gaat het nu met je? Wachtweken zijn altijd slopend :fortune:
Alle reacties Link kopieren
Duim mee voor iedereen in spanning!

Redcurls: met de bolletjes kun je dan weer stoppen als het niet gelukt is. Soms is het een cyclus wachten voor een volgende terugplaatsing.
Qua protocol kan het verschillen afhankelijk van ziekenhuis of land. Ik zou gewoon even bellen als je wilt weten waar je aan toe bent mocht deze poging niet gelukt zijn.
Mijn protocol start op 3e dag van cyclus en rond dag 10 wordt dan met echo gekeken wanneer terugplaatsing gepland wordt (ivm dikte slijmvlies).

Hier toch een positief nieuwtje uit onze omgeving. Was een stel waarbij een 2e zwangerschap jaren (>4jr) op zich liet wachten en is nu toch gelukt. Duimen dat alles goed blijft gaan. Geeft toch weer beetje hoop dat het na al die jaren misschien toch eens kan lukken.
Ik hoop dat die nieuwe cyclus gauw begint, zodat we weer verder kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Thanks vienna maar dag drie betekent dan bel je en eerste x in het ziekenhuis is dag 10? En geen medicijnen in die tijd?
Alle reacties Link kopieren
Redcurls schreef:
18-08-2019 15:56
Thanks vienna maar dag drie betekent dan bel je en eerste x in het ziekenhuis is dag 10? En geen medicijnen in die tijd?
Ik bedoelde dat ik met medicijnen begin op dag 3 en op dag 10 bij mijn arts (niet in ziekenhuis; zij maakt zelf de echo’s, ziekenhuis alleen voor terugplaatsing), maar ik zou gewoon even je arts bellen zodra je ongesteld bent geworden. Niet iedereen krijgt zelfde protocol en sommigen hebben ook een terugplaatsing in natuurlijke cyclus (dus zonder medicijnen).
Alle reacties Link kopieren
@lauwie wat een gedoe joh met die verzekering! Hele administratie op zichzelf.
Wij hebben vrijdag te horen gekregen dat de behandeling voor onze donor niet vergoed wordt. Doei €3.000 *poef* weg. Jammer de bammer. Al met al (incl de acupunctuur, eigen risico, onkostenvergoeding donor en notaris kosten) zal deze poging ons zo'n €9.500 kosten nu. Jammer, die €3.000 hadden we wel kunnen gebruiken ;-) Maar zoiets zal het dan ook wel voor jullie worden zeker?
En hoe zit jij dan met je werk dat je zo lang naar Spanje kunt? En je vriend?

@moos Wat jammer dat het niet doorgaand was.. Jullie hebben nu nog geen kindjes toch? Bij wat voor behandeling waren jullie zwanger geworden toen? En had je toen na je zwangerschap ook nog acupunctuur genomen?
Volgens mijn huidige acupuncturist moet ik nu wekelijks komen voor behandeling (ik ging een keer 1 week niet, en werd toen meteen weer elke nacht wakker omdat ik moest plassen, dus het doet toch wel écht iets!) en na de TP moet ik 5-7 dagen achter elkaar komen, en daarna weer elke week. Wordt een duur geintje al met al (kost €65 per x) maar ik doe het braaf. Dan maar €2.000 uitgeven eraan. Ik weet dat mijn lijf het niet zelf kan dus ik doe alles wat maar zou kunnen helpen.
@HD wellicht weer iets om te proberen die acupunctuur. Het is zo lastig he want het is niet meetbaar. Maar zoals ik hierboven schreef, ik doe het gewoon en denk maar niet na over het geld…

@Baggal ik kan me dat zo goed voorstellen met de dochter van je man! Als de relatie dan ook nog stroef loopt vat je werkelijk alles verkeerd op, alleen maar op het negatiefst eigenlijk, door je eigen onzekerheid. Stom he hoe het allemaal werkt. Fijn om te horen dat jullie relatie nu goed is, toch wel fijn in een familie :-) En inderdaad, ik hoop dat mijn nichtjes over een jaartje een klein nichtje/neefje erbij krijgen.
Bizar trouwens hoe dat werkt in de UK met funding. Bizar dat het moet afhangen van waar je woont. In NL dus veel beter geregeld begrijp ik? Heb jij destijds jouw pogingen in NL of in UK gedaan?

@Puk jaaa zo spannend! Ergens voel ik nu een soort van RUST over me heen omdat het vast ligt, ik niet overal meer bovenop hoef te zitten (want zij planden echt gerust 4 weken tussen elke afspraak, ik maakte er telkens 2-3 van met veel moeite) en even normaal kan focusen op werk en vrienden zonder gekke afspraken de hele tijd, en tegelijk natuurlijk spannend dat het straks dus begint! Morgen heb ik nog een belafspraak, en dan worden alle afspraken definitief, maar de 1e echo en daarmee start van de hormonen voor onze donor staat gepland op 10 september. Dan zal ik hoogstwaarschijnlijk tussen 21-29 sept de TP hebben. Aaahhh!!
Wat fijn dat je intake bij DD zo fijn was. En super fijn dat je meteen door kan gaan mocht deze tp niet slagen. Gaan jullie dan nog extra tests laten doen of weten zij alles al van jullie?
Wel benieuwd wat die 2 Nlse artsen voor praktijk (en waar) gaan beginnen! En ook wel benieuwd of ze bepaalde redenen ervoor hebben…

@Sofie spannenndddd pupo…. En wat een mooie opbrengst!! Voel je al iets inmiddels?
Ik heb dat ook paar keer gehad dat m'n tekst weg was… Ik typ nu gewoon even in een word bestandje en dan kopieer ik het naar het forum. Gaat me niet nog een keer gebeuren ;-)

@Vienna wat een goed nieuws voor dat stel. Tsjee dan zou je het toch bijna op hebben gegeven en lukt het alsnog… Hadden ze nog iets bijzonders gedaan? Andere behandeling, andere hormonen, of iets ondersteunend?

@hier Gek genoeg heb ik nu echt totaal geen moeite meer met alle dingen waarvan ik 4 maanden geleden nog intens verdrietig werd. I don't care dat het kindje niet mijn genen heeft, wat zegt dat nou? Ons gezin wordt het leukste gezin ter wereld, daar gaat het om ;-) Maar ik moet wel zeggen dat ik het een enorme troost vind dat onze donor op mij lijkt qua uiterlijke kenmerken :) Dat maakt het wel echt veel makkelijker. Het voelt als zo goed als van mij. Dichterbij (ja ok m'n zus, maar dat zou ik nu zelf niet eens meer willen) komt het bijna niet. Dus ik ben helemaal blij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven