Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

dinsdag 2 oktober 2018 om 20:15
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
Bezig met behandelingen
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo
Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6

Wachten op start | Bolletje81, kasteelbewoner, Sense |
Prikken & slikken | windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie |
Wachten op cryo-tp | Sofie, Vienna |
In de wachtweken |
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

Naam (leeftijd(v/m) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behan-deling | Status #cryo's | Locatie |
Dazzle_ (35/37) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH | IVF5 | 1 cryo | - |
-Sense- (36/41) |
2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's | ICSI4 | wacht op start | UZ Gent, OLVG/UMC | |
windmolen (34/40) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) | ICSI4 | prikken | |
Puk32 (35/39) |
2015 | feb 2017 | Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) | ICSI 3 | Prikken & Slikken | Dusseldorf |
Vienna25 (33/32) |
eind 2014 | begin 2016 | Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt | ICSI 2 | wachten op cryo-tp #nog 2cryo's | Belgie |
MamaMaria81 (38/41) |
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen | ICSI 3 | 2 cryo's | |||
Jokke (37/37) |
2016 | 2017 | geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt | IVF3 | wachten op cryo-tp #1 cryo | |
Lauwie101 (29/30) |
2015 | 2017 | zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp | ICSI4 | wachten op start icsi4 | Spanje |
HD84 (33/34) |
april 2017 | jan 2018 | geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm | ICSI1 | ||
DaisyLiz (29/29) |
dec 2014 | jan 2016 | PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch | IVF1 | #nog 2 cryo's | OLVG/UMC |
Kasteelbewoner (?/?) |
2015 | ? | slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt | ICSI 3 | - | |
bolletje81 (37/37) |
2016 | 2017 | dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt | ICSI 3 | wachten op start ICSI3 | |
sofie87 (?/?) |
endometriose, dochter uit IVF1 | IVF2 | ||||
Stipjepipje (30/35) |
2018 | apr 2019 | lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk | ECD-IVF1 | bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp) | |
Redcurls (?/?) |
2016 | 2019 | onbekende oorzaak, 6x IUI | IVF1 | bezig met IVF1 (1e tp) | AMC |
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |

(Zwanger groepje 2016-2019)
.

*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
donderdag 22 augustus 2019 om 10:40
Weet even niet meer wie het vroeg; maar ik ben drie keer natuurlijk zwanger geworden, wel drie miskramen en nog geen kinderen.
Nu in onderzoeksfase en mogelijk isci met pgs, vandaar meeschrijven met jullie.
Zal weer beetje meeschrijven als er wat meer duidelijk is.
Bij mij is niks gevonden alleen amh onder de 1. En uitslagen van man zeer slecht wat eigenlijk geen zwangerschap kan veroorzaken.
Toch gelukt drie keer en heeft al een dochter.
Deze weken nieuwe onderzoeken, heel spannend.
Als jullie nog vragen hebben over onderzoeken; en herhaalde miskramen, inmiddels alles onderzocht. Jullie mogen mij altijd benaderen als ik mee kan denken.
Leef met jullie mee en hoop zo op mooie berichten van jullie!
Sinds ik ben gestart met utro droom ik echt extreem. Herkent iemand dit? Hebben jullie bijwerkingen?
Nu in onderzoeksfase en mogelijk isci met pgs, vandaar meeschrijven met jullie.
Zal weer beetje meeschrijven als er wat meer duidelijk is.
Bij mij is niks gevonden alleen amh onder de 1. En uitslagen van man zeer slecht wat eigenlijk geen zwangerschap kan veroorzaken.
Toch gelukt drie keer en heeft al een dochter.
Deze weken nieuwe onderzoeken, heel spannend.
Als jullie nog vragen hebben over onderzoeken; en herhaalde miskramen, inmiddels alles onderzocht. Jullie mogen mij altijd benaderen als ik mee kan denken.
Leef met jullie mee en hoop zo op mooie berichten van jullie!
Sinds ik ben gestart met utro droom ik echt extreem. Herkent iemand dit? Hebben jullie bijwerkingen?

donderdag 22 augustus 2019 om 12:52
Puk, wat duurt dat lang tot zondag! Is het een blasto? naja betekent wel korter op het bankje straks. Dat scheelt weer. Ik duim ook voor jou! Hoe voel je je erbij?
Stipje, hier doen ze geen tp's en puncties in het weekend maar verschilt per ziekenhuis. Mijn cryo pogingen zijn altijd kunstmatig geweest dan kunnen ze er een beetje mee schuiven. Had trouwens geen miskramen gehad, misschien niet helemaal duidelijk opgeschreven. Ging om mislukte tp's. Ik ging nogal snel door de cryo's heen en had er stiekem op gehoopt dat het met 1 van die 5 gelukt zou zijn, helaas.
Baggel, geniet van je tijd in NL met je familie. Zal je paps vast goed doen om jou met je gezin weer te zien
Windmolen, we hebben al contact gehad maar ben zo blij dat je weer verder kan.
Je schrijft hier al zo lang mee en altijd zo betrokken. Ik gun het je zo. Hoop dat je samen met je nieuwe arts een dream team bent met een prachtig resultaat straks!
Recurls, ik kijk nooit meer naar mijn testen daarna en ben geen vroeg tester. Bij mij was het tot nu toe knal of wit. Geen ervaring dus.. heb je alweer opnieuw getest?
Moos (had je berichtje ff gemist net) ik herken het dromen niet van de utro.. maar het geeft wel een hele rits bijwerkingen dus zou zomaar kunnen. Zit jij nu op het bankje omdat je utro gebruikt? Sorry kan het even zo snel niet terug vinden en de tabel is niet helemaal bijgewerkt zie ik (ik durf er niet aan te komen, haha).
Lilly, lief dat je hier nog mee schrijft! Ik lag laatst wakker en toen ben ik even gaan terug lezen op het forum rond zomer 2017. Bijzonder om weer her te beleven. Schreef toen vooral dat ik niks geks voelde op wat krampen en lage rugpijn een paar dagen voor de testdatum na. Zit nu op een week na de punctie en voel ook nog niks geks. Wat last van de utro, dat was tijdens de wachtweken met de cryo's ook. Maar omdat het nu een verse tp is beleef ik het intenser.. het gaat dus nogal op en neer. Ene moment blij en hoopvol. Daarna weer pessimistisch en angstig. Gaat een lange week worden (officiële testdatum is vrijdag 30e, wellicht test ik iets eerder.. maar heb altijd testangst)
Dan nog een kleine update. We hebben 5 cryo's. Ontzettend blij mee! Uiteindelijk dus dezelfde score als de vorige keer. Zo bijzonder. Hoop heel erg dat we hiermee nog een kindje mogen krijgen
Stipje, hier doen ze geen tp's en puncties in het weekend maar verschilt per ziekenhuis. Mijn cryo pogingen zijn altijd kunstmatig geweest dan kunnen ze er een beetje mee schuiven. Had trouwens geen miskramen gehad, misschien niet helemaal duidelijk opgeschreven. Ging om mislukte tp's. Ik ging nogal snel door de cryo's heen en had er stiekem op gehoopt dat het met 1 van die 5 gelukt zou zijn, helaas.
Baggel, geniet van je tijd in NL met je familie. Zal je paps vast goed doen om jou met je gezin weer te zien

Windmolen, we hebben al contact gehad maar ben zo blij dat je weer verder kan.

Recurls, ik kijk nooit meer naar mijn testen daarna en ben geen vroeg tester. Bij mij was het tot nu toe knal of wit. Geen ervaring dus.. heb je alweer opnieuw getest?
Moos (had je berichtje ff gemist net) ik herken het dromen niet van de utro.. maar het geeft wel een hele rits bijwerkingen dus zou zomaar kunnen. Zit jij nu op het bankje omdat je utro gebruikt? Sorry kan het even zo snel niet terug vinden en de tabel is niet helemaal bijgewerkt zie ik (ik durf er niet aan te komen, haha).
Lilly, lief dat je hier nog mee schrijft! Ik lag laatst wakker en toen ben ik even gaan terug lezen op het forum rond zomer 2017. Bijzonder om weer her te beleven. Schreef toen vooral dat ik niks geks voelde op wat krampen en lage rugpijn een paar dagen voor de testdatum na. Zit nu op een week na de punctie en voel ook nog niks geks. Wat last van de utro, dat was tijdens de wachtweken met de cryo's ook. Maar omdat het nu een verse tp is beleef ik het intenser.. het gaat dus nogal op en neer. Ene moment blij en hoopvol. Daarna weer pessimistisch en angstig. Gaat een lange week worden (officiële testdatum is vrijdag 30e, wellicht test ik iets eerder.. maar heb altijd testangst)
Dan nog een kleine update. We hebben 5 cryo's. Ontzettend blij mee! Uiteindelijk dus dezelfde score als de vorige keer. Zo bijzonder. Hoop heel erg dat we hiermee nog een kindje mogen krijgen

vrijdag 23 augustus 2019 om 08:24
nou nog een x vandaag getest met een early test van kruidvat maar helaas negatief. dan was het toch een indroog streepje. moeten officieel nog zondag testen voor het ziekenhuis, maar het is dus niet gelukt kunnen we nu vanuit gaan.
sofie mooi aantal wat fijn!
puk duimen draaien weer!
moos spannend inderdaad, wat kan het je bezighouden he, hoop op goede uitslagen voor jullie.
sofie mooi aantal wat fijn!
puk duimen draaien weer!
moos spannend inderdaad, wat kan het je bezighouden he, hoop op goede uitslagen voor jullie.
vrijdag 23 augustus 2019 om 13:26
Jawel hoor was van de week al zwaar verdrietig geweest veel gehuild en heb dr nu wel vrede mee. Zondag nog testen voor officieel en dan wordt ik maandag gebeld hoe verder. Hoop gewoon dat we de volgende terugplaatsing nog voor onze vakantie redden.Moosforhappines1988 schreef: ↑23-08-2019 08:44Redcurls, echt super shit voor je meis.
Gaat het een beetje?
Hier helaas ook een witte test. Kijk uit naar de afspraak in Gent. Elke maand is weer een maand.
zaterdag 24 augustus 2019 om 18:02
@redcurls balen meis. Wat rot dat deze poging niet gelukt is.
@sofie mooi aantal!! Dat je gouden ei er bij mag zijn.
@hier op vakantie al even en wat ontzettend onzekere weken achter de rug. Met steeds bloedverlies. Was relive miskraam allover! Met 9 weken een echo gehad en het zat gelukkig goed. Alleen blijf bloedverliezen. Is toch wel een beetje lastig a la playa in spanje. Ik kan niks checken ofzo vooralsnog maakt het me wel zenuwachtig op momenten.
windmolen yes actie in de taxi!!!! Hoop op een vruchtbare poging lieverd. Het is echt tijd voor jou dat je zwanger mag worden!
Zal na mijn vakantie bijlezen dan ook weer een echo. Termijn en waarschijnlijk een paar dagen eerder een vanwege het bloeden...
@sofie mooi aantal!! Dat je gouden ei er bij mag zijn.
@hier op vakantie al even en wat ontzettend onzekere weken achter de rug. Met steeds bloedverlies. Was relive miskraam allover! Met 9 weken een echo gehad en het zat gelukkig goed. Alleen blijf bloedverliezen. Is toch wel een beetje lastig a la playa in spanje. Ik kan niks checken ofzo vooralsnog maakt het me wel zenuwachtig op momenten.
windmolen yes actie in de taxi!!!! Hoop op een vruchtbare poging lieverd. Het is echt tijd voor jou dat je zwanger mag worden!
Zal na mijn vakantie bijlezen dan ook weer een echo. Termijn en waarschijnlijk een paar dagen eerder een vanwege het bloeden...
zaterdag 24 augustus 2019 om 18:11
Redcurls das het voordeel van vroeg testten, je hebt de klap eigenlijk al gehad en kan al beginnen met verwerken voordat de echte testdag is. Maar elke negatieve test is mega klote. Ik duim met he mee dat de volgende terugplaatsing lukt voor jullie vakantie.
Yara wat blijft het spannend, blijf voor je duimen.
Hier even een inzinking, gisteren op een leuk feestje, komt er iemand die weet van ons traject 5 min met mij kletsen en maakt rot opmerking na klote opmerking. Vast allemaal goed bedoeld, maar mijn hele feestje heeft ze verpest. Ik moet echt een beter schild krijgen. Vandaag te horen gekregen dat mijn oudere zus weer zwanger is en morgen kraam visite. Soms is alles bij elkaar te veel. Jokkeman stort ook wat in
Yara wat blijft het spannend, blijf voor je duimen.
Hier even een inzinking, gisteren op een leuk feestje, komt er iemand die weet van ons traject 5 min met mij kletsen en maakt rot opmerking na klote opmerking. Vast allemaal goed bedoeld, maar mijn hele feestje heeft ze verpest. Ik moet echt een beter schild krijgen. Vandaag te horen gekregen dat mijn oudere zus weer zwanger is en morgen kraam visite. Soms is alles bij elkaar te veel. Jokkeman stort ook wat in

zaterdag 24 augustus 2019 om 18:34
@ Jokke ah nee toch wat super rot. Ben je op een leuk feestje gaat iemand het daarover hebben. Bedankt hè, trut. (grapje dat moet je niet zeggen)
Misschien in het vervolg zeggen dat je niet zo'n zin hebt om erover te praten? Gaat niemand wat aan toch, helemaal niet iemand die niet de compassie kan opbrengen dat het geen onderwerp is voor tijdens een feestje.
En dan ook nog nieuws van je zus én de kraamvisite, ik snap wel dat dat even te veel is.. maar startpunt was dat domme wijf met haar domme opmerkingen. Knuffel...
@yara oh nee toch wat vervelend en onnodig spannend wordt het hierdoor. Hopelijk is het niks, wat zeggen de artsen? Een nichtje van mij heeft ook haar hele zwangerschap lang bloedingen gehad. Was uiteindelijk niks en hebben een gezond kindje. Maar ja zegt allemaal niks natuurlijk.. hoop je gewoon een hart onder de riem te steken..
@redcurls wat super balen dat het definitief niet gelukt is..
wel 'fijn' dat de klap nu iets minder hard komt. Rustig aan verwerken en hopelijk kunnen jullie gauw weer verder. Liefs!
@moos voor jou dus ook slecht nieuws. Super balen.. wanneer gaan jullie weer starten denk je?
@sofie gelukkig ook nog wat goed nieuws hier, gefeliciteerd met de cryos
hopelijk gaat er een mooi kindje uit komen!!
Misschien in het vervolg zeggen dat je niet zo'n zin hebt om erover te praten? Gaat niemand wat aan toch, helemaal niet iemand die niet de compassie kan opbrengen dat het geen onderwerp is voor tijdens een feestje.
En dan ook nog nieuws van je zus én de kraamvisite, ik snap wel dat dat even te veel is.. maar startpunt was dat domme wijf met haar domme opmerkingen. Knuffel...
@yara oh nee toch wat vervelend en onnodig spannend wordt het hierdoor. Hopelijk is het niks, wat zeggen de artsen? Een nichtje van mij heeft ook haar hele zwangerschap lang bloedingen gehad. Was uiteindelijk niks en hebben een gezond kindje. Maar ja zegt allemaal niks natuurlijk.. hoop je gewoon een hart onder de riem te steken..
@redcurls wat super balen dat het definitief niet gelukt is..

@moos voor jou dus ook slecht nieuws. Super balen.. wanneer gaan jullie weer starten denk je?
@sofie gelukkig ook nog wat goed nieuws hier, gefeliciteerd met de cryos

zondag 25 augustus 2019 om 08:52
Zouden jullie mee willen kijken? Dit is binnen de afleestijd. Vind dit verwarrend.
https://ibb.co/bPMcpfn
https://ibb.co/bPMcpfn
redcurls wijzigde dit bericht op 25-08-2019 08:53
Reden: Link werkte niet
Reden: Link werkte niet
5.08% gewijzigd
zondag 25 augustus 2019 om 09:58
zondag 25 augustus 2019 om 11:00
2 weken geleden heb ik de terugplaatsing gehad. Ik wordt morgen door amc gebeld dus zal overleggen als het aan mij ligt prikken ze bloed. Vind dit slopend. Heb sinds vrijdag wel paar druppels oud bloed verlies af en toe en voel me soms opgezet dan denk ik nou nu komt de ongesteldheid. Ik weet het gewoon niet. Vriendin heeft ook dit soort streepjes gehad en was gewoon zwanger.
zondag 25 augustus 2019 om 12:00
Redcurls, snap helemaal dat dit slopend en verwarrend is. Helaas herken ik het maar al te goed op deze manier. Hoop ontzettend hard op een positieve ontwikkeling bij jou en mooie oplopende streepjes. Maar denk ook wel voor twee weken na een 3-daagse terugplaatsing dat het streepje erg licht is en dat je nog wel voorzichtig moet zijn met je hoop. Ik vond een bloedtest ook zo fijn voor de duidelijkheid. Ondertussen duim ik keihard voor je!
zondag 25 augustus 2019 om 14:57
zondag 25 augustus 2019 om 16:05
Thanks voor het advies, hoop het ook heel ergPuk32 schreef: ↑25-08-2019 14:57Weet wel dat een digitale ook niet altijd bevestiging geeft.. De laatste terugplaatsing had ik ook een positieve digitale test. Ik zou een bloedtest vragen (+ nog eentje een aantal dagen later). Hoop zo dat het een late innesteling was en je HCG mooi oploopt. Sterkte met wachten meis.
maandag 26 augustus 2019 om 14:17
Ohhh Redcurls, hoop zo voor je dat dit gewoon helemaal goed zit! Hopelijk morgen ook wat duidelijkheid met een bloedtest. Bij mij doet het ziekenhuis dat trouwens niet maar heb ik het de laatste keer via de huisarts kunnen regelen (mochten ze moeilijk doen in het ziekenhuis dan is dat wellicht ook een optie).