Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

02-10-2018 20:15 3042 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Bolletje81, kasteelbewoner, Sense
Prikken & slikken windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie
Wachten op cryo-tp Sofie, Vienna
In de wachtweken


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status #cryo's Locatie
Dazzle_
(35/37)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF5 1 cryo -
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
windmolen
(34/40)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) ICSI4 prikken
Puk32
(35/39)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) ICSI 3 Prikken & Slikken Dusseldorf
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt IVF3 wachten op cryo-tp #1 cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
HD84
(33/34)
april 2017 jan 2018 geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm ICSI1
DaisyLiz
(29/29)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch IVF1 #nog 2 cryo's OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(37/37)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
sofie87
(?/?)
endometriose, dochter uit IVF1 IVF2
Stipjepipje
(30/35)
2018 apr 2019 lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk ECD-IVF1 bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp)
Redcurls
(?/?)
2016 2019 onbekende oorzaak, 6x IUI IVF1 bezig met IVF1 (1e tp) AMC
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)

:heart: Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

:duckie: Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).


Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Even kort,

Lauwie, je maakt het zo wel heel spannend, op zich heel fijn dat je zoveel follikels hebt maar wel weer een hoop extra stress en gedoe op deze manier. Heel veel sterkte met je punctie en met het dragen van de stress. Hopelijk niet te veel (na)pijn en opgezette buik als de follikels zich volzuigen met vocht. Hoe en wat van de eventule tp komt vanzelf goed, ook als is het natuurlijk super lastig en extra duur.
(oh ja de poliep willen ze verwijderen als we het traject afsluiten, nu kijken ze altijd extra goed bij de uitgangsecho, die ik dus daarom krijg, of er nog meer groeit maar mijn baarmoederslijmvlies is altijd helemaal netjes. Ik ga vrijdag wel even bellen gewoon om zeker te zijn)


Windmolen, ook voor jou bijna een punctie, natuurlijk wens ik je weinig pijn en prachtige opbrengst. Bij mij geven de follikels die 13mm zijn op de dag van de pregnyl nog altijd rijpe eicellen. (kort schema) Bij de 1e 2 pogingen planden ze vrij snel de punctie in volgens mij bij 18mm van de grootste, maar bij een andere FA ging ze nog gewoon door met stimuleren maar er is mij nooit wat gezegd over kwaliteit. De een zegt dat bij oudere vrouwen de follikel vaker vroegtijdig springt dus vandaar zo vroeg maar de andere zegt dat dat bij mij niet het geval is omdat ze gelijkmatig groeien. Dus volgens mij verschilt het per keer en per persoon en per schema. Alhoewel dit natuurlijk vooral gebaseerd is op ervaring. Ik duim alvast voor je.

Wel spannend weer twee puncties en een cryo terugplaatsing(sofie) en een donor die begonnen is met stimuleren(stip).
Alle reacties Link kopieren
Lauwie, gelukkig in elk geval een punctie. Maar dat het verder even tegenvalt, begrijp ik volkomen.

Windmolen, bij mij gaven ze de laatste keer in DD aan dat ze vonden dat ze in Nederland te bang zijn om te wachten met de punctie en die vaak te vroeg doen. Een eicel is niet zo snel overrijp. Ze hadden de indruk dat het daar bij mij ook vaak mis was gegaan, dat de eicellen wellicht niet rijp genoeg waren voor een goede bevruchting. Nou ja, ze roepen overal wat anders. Maar ik vond dat toen wel geruststellend.
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,

Ik heb even onder een steen geleefd, dus moest even een paar weken terug lezen. Ik hoop heel erg dat ik niemand vergeten ben.

Yara, ik schrik van je berichtje. Wat ontzettend vervelend voor jullie, al die onzekerheid nu. Ik hoop dat je goed nieuws gaat krijgen. Ik ga keihard voor je duimen.

Dazzle, wat een rot nieuws zeg. Het was je zo gegund. Klote dat je het traject nu af moet sluiten zonder het gewenste resultaat. Heel mooi dat jullie ook echt even afscheid gaan nemen van het traject en samen 4 weken op reis gaan. Je klinkt super sterk!

Redcurls, wat balen dat je toch ongesteld bent geworden na positieve testen. Helaas herken ik die van mijn "verse" tp. Ik heb toen met dank aan Baggal wel een link gekregen over een biochemische zwangerschap die ik fijn vond om te lezen, ik zal even kijken of ik die nog terug kan vinden in het forum. Het is ook zo'n emotionele achtbaan dit traject. Fijn dat je een goed gevoel hebt bij een terugplaatsing met medicatie.

Jokke, heb je al een besluit genomen over eventuele volgende stappen? Het is ook super lastig als alles zo ver weg is voor jullie.

Kasteelbewoner, wat lekker dat je in de vakantie een beetje afstand kon nemen van het traject. Het klinkt als een heel bijzondere reis wat je erover geschreven hebt. En spannend dat jullie in oktober weer gaan starten. Dat komt dichtbij.

Windmolen. je hebt natuurlijk allang antwoord, maar bij mijn man was 3 dagen lichte verhoging daarna wel terug te zien in de kwaliteit, die was toen wel wat minder, maar nog wel gewoon goed hoor, maar bij jouw man was het maar 1 dagje, dus neem aan dat dat wel mee gaat vallen. Wat super dat je nieuwe arts zo fijn is. Ik hoop dat het extra stimuleren wat kleintjes laat groeien. Wat een fijn advies van de embryo glue, daar had ik nog nooit van gehoord.

Puck, wat naar dat het niet gelukt is, een dikke knuffel voor jou. Succes met jullie nieuwe poging.

Baggal, wat jammer dat je dochter bang is voor je vader. Wel begrijpelijk, maar snap dat het wel dat het erg confronterend is voor zowel jou als voor haar opa. En gefeliciteerd met je kleinzoon (of noem je het anders). Fijn dat de vooruitzichten goed zijn, ondanks de lastige start.

Sofie, wat naar dat je test negatief was, een dikke knuffel voor jou.

Vienna, spannend dat jullie weer een cryo tp gaan doen, die komt nu heel dichtbij. FIjn dat je nieuwe manager zo goed reageerde, kan me voorstellen dat dat rust geeft.

Moos, wat fijn dat de uitslag van je man zoveel beter was. Echt super de verbetering die je noemt. Goede supplementen hebben jullie.

Stipjepipje, jullie zijn van start gegaan! Wat ontzettend spannend zeg.

Daisyliz, wat fijn dat je een mooie trouwdag hebt gehad. Het is je gegund dat alles meezat, hopelijk is jullie reis net zo mooi geweest. Heel veel succes met je volgende poging!

Flipje2, wat super spannend om weer te starten. Hopelijk komt het telefoontje snel. Heel veel succes!

Duufje, fijn dat de eerste indruk goed was bij deze pleegzorg organisatie.

Lauwie, ik had getypt: "fijn dat het zo voorspoedig gaat tot nu toe, het klinkt echt allemaal heel positief." en toen las ik over de overstimulatie. Wat fijn dat de punctie door kan gaan, maar super balen dat je geen verse TP krijgt. Ik snap dat je hiervan baalt, maar ik ga duimen voor een paar hele mooie emmy's voor je.

mamamaria, wat een spannende tijd breekt er ook weer voor jou aan. Succes meid!

Hier:
Ik heb dus een paar weken onder een steen geleefd, het hele traject werd me even teveel en ik wou er even zo min mogelijk mee geconfronteerd worden. Beetje aso, sorry! Alles wat ik van jullie meegekregen heb heb ik wel besproken met de arts en er was niks mogelijk. Nederland loopt wel echt achter bij het buitenland volgens mij. Ze wou wel mijn schildklier hormoon prikken, omdat ik er echt op stond. maar als het onder de 4 was, gaan ze er niks mee doen. Ustrogan na de TP was niet bewezen volgens haar, dus dat adviseerde ze ook niet, maar ze zei ook niet dat het niet mocht. Ik heb dus na mijn cryo TP wel 5 dagen ustrogan gebruikt voor mijn eigen gevoel en hoewel ik vrijdag a.s. pas mag testen heb ik gister getest omdat voor mijn gevoel mijn menstruatie begonnen was, maar niet goed doorzette en ik had vrijwel meteen een dikke positieve streep. Ik heb wel licht bloedverlies, maar de streep was echt super duidelijk en niet te vergelijken met die van mijn verste TP die echt super licht was. Ik ben dus super blij en er breekt weer een hele spannende periode aan. Na de hele lichte positieve test begin van dit jaar die toch uitdraaide op niks en mijn miskraam vorige jaar november is het onbezorgde er wel af, maar ik besef me ook na bij gelezen te zijn en ook al het verdrietige nieuws te lezen dat ik echt heel blij mag zijn. Ik ga dus de verlengde wachtbank op.
Alle reacties Link kopieren
Hd!!! :cheer: hoe geweldig. Hoeveelste terugplaatsing was dit? :hug:
Alle reacties Link kopieren
Even kort, paar dagen geleden lap tekst geschreven, niemand vergeten dacht ik, kijk ik een paar uur later of mensen gereageerd hadden, weg tekst, grrrr.
Dus nu alleen even voor HD84 gefeliciteerd, wat ontzettend gaaf en spannend. Duim hard voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Yes Yes Yes HD! Wat een super fijn nieuws is dit :yes: :cheer2: :flirting:
Herken heel erg het gevoel van, hoi menstruatie, maar dan opeens positieve test hebben. Hopelijk wordt dit een hele mooie zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaa HD, wat een goed nieuws! En wat heerlijk dat je zo'n prachtige streep hebt; dat moet vertrouwen geven. Gefeliciteerd! Hopelijk snel een prachtige echo.

Jokke, oohhh vervelend he als je super veel geschreven hebt. Ik kopieer altijd altijd als een malle maar toch heb ik het ook al een aantal keer gehad. Hoe gaat het met je?

Redcurls, jep we zijn alweer gelijk verder gegaan dus ben druk met bezig met spuiten en snuiven :-D . Fijn dat jullie ook weer verder kunnen. Snap je teleurstelling :hug: . Heb je nu al een idee wanneer je met de medicatie kan beginnen?

Vienna, hoop dat je terugplaatsing door gaat!

Yara, weet jij al iets. Denk aan je meis!

Animal, lief dat je even advies kwam geven voor de Synarel en de geruststelling dat het goed werkt! Toch apart dat je je eisprong tegen kan houden door neusspray. Ondanks het viezige, heb ik de neiging om iedere keer twee keer te spuiten omdat ik bang ben dat het niet genoeg doet :facepalm: . Ik snuif trouwens helemaal niet, had namelijk echt een irrationele angst voor neusspray voordat ik hiermee begon, haha. Maar dus zelfs zonder snuiven geeft die spray die heerlijke smaak achterin je neus/keel. Maar ben er inmiddels aan gewend en zorg dat ik drinken/eten heb klaar staan zodat ik de smaak weg kan eten.

Mamamaria, fijn dat je weer even hier bent. Hoe was je echo en weet je al wanneer de terugplaatsing is? Snap je angst helemaal en onverwachtingsvol vind ik ook precies zoals ik me ook het grootste gedeelte van de tijd voel. Ik hoop zo dat je verrast wordt :hug: .

Baggal, blijft verdrietig als je het liefste een tweede kind zou hebben maar dat niet gaat. Fijn dat je man aangaf dat hij bereid zou zijn om het traject weer in te gaan (ondanks de beperkte betrokkenheid) maar snap je gevoel en zijn gevoel. Neemt niet weg dat het niet moeilijk is. Mijn droom is ook echt (minimaal) twee kinderen en natuurlijk zou ik helemaal in de wolken zijn met 1 kind maar dat neemt niet weg dat de wens voor meerdere kinderen er dan niet is en nog altijd sterk is.

Lauwie, ontzettend blij voor jou dat de punctie door gaat en dat je zo veel follikels hebt. Ohhhh wat hoop ik dat er een aantal prachtige embryo's ontstaan! Maar aan de andere kant zo ontzettend jammer dat er geen verse terugplaatsing komt. Je stelt je zo in op een traject met een terugplaatsing dat het gewoon wat doet als dat stukje er dan niet is. Daarnaast inderdaad de tijd en kosten die er nu weer bij komen. Zo jammer. Maar voor nu in ieder geval een goede punctie morgen. Ik ga volle bak in de duimstand!

Windmolen, heerlijk al die studies van je :-D . Je doet me zo aan mezelf denken met mijn eeuwige zoektochten en worries. Vorige keren maakte ik me ook druk om te grote follikels. Heb het even terug gezocht maar de laatste keer had ik er toen al 3 rond de 2 op een dinsdag en meerdere rond de 1.7 en heb toen nog tot de vrijdag volle bak door moeten spuiten om de kleinere mee te laten doen en had op de maandag de punctie. Dus zeker allemaal mega follikels + koortsige zaadcelletjes :lol: . En uiteindelijk had ik waren er 6 van de 9 bevrucht en 5 die door zijn gegaan. Ik weet het; het zegt allemaal niks over jou maar bij mij helpt het soms toch om een beter gevoel te krijgen. Ik zit me hier weer aan de andere kant druk te maken. Eicellen die gemiddeld rond de 1.2 zitten en al een punctie datum noemen. Heel eng aangezien ik de vorige keer 17 dagen heb gestimuleerd (dus jouw berichtje over kleine follikels hielp hier weer :-D ). Succes met je punctie morgen!!

Sofie, gelukkig gelijk door! Hoop dat jullie ijsbeertjes meer geluk gaan geven :heart: . Tot nu toe gaat het goed in DD. Was wel een beetje angstig voor slechte communicatie door de vertrekken maar tot nu toe gaat alles echt prima. Krijg ze redelijk makkelijk telefonisch te pakken dus dat is fijn. Benieuwd naar de punctie en terugplaatsing maar ik geloof wel in de expertise en ervaring van het centrum en dat die er is, los van de artsen. Heb de links van Windmolen gebruikt om mijn fertiliteits-duits een beetje op te leuken dus dat komt helemaal goed. Eizellen, Embryonen, Kryo - ik zit er lekker in :biggrin: .

Daisy, wat fijn dat er bij jullie weer een dubbele poging aan komt! Snap dat je je zorgen blijft maken over je baarmoederslijmvlies. Weet je al meer van het overleg dat ze hebben gevoerd?

Stipje, hoe waren de echo's? Is je donor al aan het stimuleren? Succes met spuiten en fijn dat het zo goed gaat met alles.

Hier dus al een eerste echo gehad op dinsdag en het zag er goed uit! 7 follikels tussen de 11 en 14 mm en 5 rond de 10 mm. Tot nu toe heb ik nog nooit zo'n mooi beeld gehad bij een eerste echo dus hoop toch wel op in ieder geval zo'n 9 a 10 follikels. In mijn hoofd natuurlijk al meer maar probeer me te behouden voor teleurstelling. Vandaag weer terug dus ben benieuwd! Ook of het een beetje door groeit want normaal gaat dat altijd lekker traag. Nu natuurlijk veel medicatie dus wellicht dat het deze keer snel gaat.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn allemaal zo lief. Heb zoveel aan jullie steun. <3 Windmolen, je hebt ook helemaal gelijk, dat als ze zelfs hier het niet willen doen, ik maar beter naar ze moet luisteren, omdat ze hier wel wat flexibeler met alle (Nlse) richtlijnen omgaan. Vienna, ik kan inderdaad proberen het als vakantie te regelen, maar dat is toch altijd wat lastiger op korte termijn. Maar wel het proberen waard.

@Vienna: Spannend die tp voor maandag. Ik hoop dat hij gewoon door kan gaan.

@HD84: Jaaaaaaaa!! Oh my god, zo blij voor je!! Wat cool!! Natuurlijk breekt er nu weer een hele andere spannende periode aan, maar dit is zo’n mooi begin.

Hier is het allemaal weer wat rustiger in m'n hoofd. We hebben gister onderzocht of we eerder naar huis konden reizen, maar dit ging ons alleen maar geld kosten. Dus besloten hier toch maar te blijven. Zeker voor de spannende periode van de ontwikkeling van de eventuele embryo's. Afgelopen nacht om 04.00 uur heb ik decapeptyl als trigger gezet en morgenmiddag is dus de punctie. Vandaag een dagje hotel hangen en mentaal voorbereiden op morgen.

Windmolen, ook alvast succes voor morgen! Denk aan je!
Alle reacties Link kopieren
Oh, crosspost. Puk: succes met de echo vandaag! Hoop dat ze inderdaad mooi door groeien. Fijn begin in ieder geval 12 follikels!
Alle reacties Link kopieren
HD: :applause: Gefeliciteerd! En natuurlijk hou je met bloedverlies een slag om de arm, maar echt HD: bloedverlies zegt niet alles. En geen bloed zien zegt ook niet alles :@@: We hebben geregeld dames gehad met bloed verlies en een doorgaande zwangerschap: Angel, Piene, Tasje en nog anderen en mensen die geen bloedverlies hadden en een slechte echo hadden. Dus voor nu ben je ''gewoon'' zwanger en het is super fijn dat je kan doorschuiven naar de "verlengde wachtbank"! Nogmaals van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal: :cheer: :jump: :blob: :hello:

Puk: Fijn dat je eerste echo zo goed was afgelopen dinsdag! En zo'n echo is hoopvol (al snap ik je angst voor een teleurstelling ook als je (te) veel hoop hebt en dan bang bent dat je teleurgesteld wordt). Maar voor nu is het goed nieuws en volgens mij moet je je daar even zo veel mogelijk aan vasthouden. :)
En vwb je lieve post aan mij: rationeel heb ik er meer dan vrede mee, maar soms word ik ook even overvallen door een gevoel dat het ook zo leuk zou zijn als - als - als om er meteen achteraan te roepen dat ik ook enorm dankbaar voor hetgeen ik uiteindelijk heb mogen krijgen. Vrij dubbel allemaal dus... O_o

Lauwie: Fijn dat het weer wat rustiger is in jouw hoofd. Het is gewoon weer even schakelen in de IVF-achtbaan en als je mentaal hebt voorbereid op een verse TP is het even slikken. Misschien kun je ook iets leuks doen in de resterende dagen? Proberen er een mini vakantie van te maken oid? Wat dat betreft is het geen straf om in Spanje te zitten. Heel veel succes vrijdag!

Windmolen: zet 'em op morgen!!


Animal: even een zwaai :bigkiss: - we hadden recentelijk al even contact gehad in een ander topic. Vond het heel fijn te lezen dat het an sich goed met jullie gaat, ook al besef ik heel goed dat het enorm moeilijk moet zijn geweest (en nog steeds ergens wel vermoed ik) dat het uiteindelijk niet gelukt is. Je rouwt toch om een toekomstbeeld wat er niet gaat komen en wat je zo graag anders had gezien (en ik met jou natuurlijk).

Redcurls: Hierbij even een linkje sturen naar dat artikel dat HD noemde in haar post. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3712881/ over biochemische zwangerschappen. Ik had de neiging om alles te analyseren destijds (en maakte het mijzelf daarmee heel erg moeilijk). Biochemische zwangerschappen komen helaas voor en net wat vaker bij IVF zwangerschappen. Er gebeurt dan wel iets, maar vervolgens gaat het toch heel vroeg mis. En hoewel dat verdrietig is, wordt het door artsen vaak als iets positiefs gezien, omdat je wel zwanger kan worden en de kans statistisch groter is dat je uiteindelijk succesvol zwanger blijft.

Jokke: Wat irritant. Is mij ook wel eens overkomen trouwens - vaak als ik vanaf mijn telefoon probeerde te forummen :frusty: . Hoe is het met je?

Kasteel: Fijn om van je te horen en dat de schooldrukte afleiding geeft.

Vienna: Succes maandag met de TP!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
HD, wow wat fijn! Gefeliciteerd!! Hopelijk is het bloeden onschuldig en stopt het snel. Succes op het verlengde wachtbankje!

Lauwie, jij ook alvast heel veel succes voor morgen! En groot gelijk dat jullie nog even lekker blijven ook al komt er geen TP meer. Kun je rustig bijkomen van de punctie en hopelijk is het ook fijne afleiding terwijl je wacht op nieuws van de embryo's. Worden jullie dagelijks op de hoogte gehouden van de ontwikkeling of hoe gaat dat daar? Heb je trouwens erg last van je buik nu met al die follikels, of valt het mee?

Puk, haha, ik moet zo om je lachen. Megafollikels en koortsige zaadcelletjes here we come! :-D Mijn man is ook nog eens verkouden geworden, en heeft weken met weinig slaap achter de rug, dus het kan niet op! Had het nog aan de arts gevraagd ivm de koorts, maar ze reageerde ook heel nuchter met 'och, we doen toch icsi, dus wat maakt het uit'. En het helpt idd wel om te lezen dat jij toen ook zo lang hebt doorgestimuleerd en er genoeg goede eitjes uitkwamen. Fijn dat het lukt allemaal bij jou in het Duits. Ben je de 'Gebährmutterschleimhaut' al tegengekomen? :hihi: Ik hoop op weer een mooie echo voor jou vandaag! Fijn dat het er tot nu toe goed uitzag!

Duufje, dank je wel! Idd geruststellend om te horen!

Vienna, nee geen ervaring mee. Ik dacht eigenlijk dat er met zo'n kunstmatige cyclus niet zoveel mis kon gaan en dat je relatief lang kon doorgaan met de oestrogenen voordat het een probleem oplevert. Ik meen dat ik wel eens iets gelezen heb over spotting ivm dik bmsv, maar dat dat verder geen kwaad kon. Hopelijk kan je tp gewoon doorgaan maandag!
Alle reacties Link kopieren
Hahahah heerlijk, gelukkig is mijn gebahrmutterschleimhaut in orde met 11mm. Hier zit ik dan weer heerlijk om te lachen met mijn kop koffie in het ziekenhuis :-D . Helaas viel de rest toch wat tegen. 1 van 16, 1 van 15, 5 van 13 en 4 kleiner dan 10. Had met 400 eenheden toch op meer (en groter) gehoopt. Maar het kan nog alles doen natuurlijk dus probeer positief te blijven. Lijkt mij wel al heeeel vroeg om een punctie af te spreken... wat jullie? Ga denk ik dan aandringen op nog een meting in DD op zaterdag als ze wel voor de punctie op maandag willen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, Puk, het lijkt me ook wel wat vroeg om de punctie al te plannen... Word je teruggebeld door DD? Doen ze daar wel echo's op zaterdag? Ik snap wel dat je wat teleurgesteld bent. Had ook gehoopt dat er nog wat meer van de kleintjes mee zouden doen. Ben benieuwd wat DD zegt...
Alle reacties Link kopieren
Even voor HD: wat fijn een dik positieve test! Lijkt me nog onwerkelijk. Ik hoop heel erg dat het dit keer goed mag gaan!
Alle reacties Link kopieren
@Daisy wauw ik wist niet eens dat dat kon, zo’n cryo tp én IUI tegelijk. Fijn zeg!! Duimen!!!

@Yara was super rot dat je zo’n punctie moest zeg, met zo’n lange naald. :blauwoog: Fijn dat het op het moment zelf geen pijn deed. Moest je daarna ook (lang) rust houden? Hoe gaat het nu met je?

@Baggal ja lief he van haar! Wat een bijzonder en fijn mens, zomaar zoiets voor een wildvreemde, want ze kende m’n zus dan wel maar mij niet! :heart: Maar een eventuele 2e keer is trouwens iets wat de maatschappelijk werkster bespreekbaar maakt voor je. Dus behalve dat het heel naar voelt om zo’n professioneel te laten oordelen over of je als stel icm de donor wel ‘geschikt’ bent om kindjes te mogen maken zo, heeft ze ook daadwerkelijk heel veel nut! Dat maakt al die rompslomp dan weer goed! 😊
Baggal wat ben je ook een lieverd. Je weet soms precies de goede dingen te zeggen op iedereen (over dat SA ook uit de vriezer komt). Het gaat niet eens over mij maar zelfs ik krijg er een fijn gevoel van. Zo lief en fijn je bijdrage hier! En wat een weloverwogen keuze van je om dan toch niet nog een poging te doen ondanks dat je man wel zijn zegen ervoor gaf. Snap ook dat het niet echt een leuk proces is om in je eentje te doen, dat lijkt me wel eenzaam.

@Windmolen, morgen de punctie, wat super spannend!!! Zo benieuwd wat de opbrengst gaat zijn. Trek je het nog een beetje? :@@:

@Lauwie, ja de donor was echt heel erg blij met de thuiszorg. Ze zette de prikken wel meteen zelf, maar ze vond het super fijn dat er iemand bij was. Is ook wel anders als je samenwoont denk ik, als je alleen thuis bent voelt dat toch niet zo prettig zomaar zo’n spuit in je buik te zetten terwijl je kindje in bed ligt.
Maar oh nee toch overstimulatie, meen je niet!! Wat een rot nieuws zeg!! :'-( Gelukkig dat de punctie wel doorgaat maar wat super balen want het wordt zoals je zelf al zegt weer zoveel complexer van!! Kan het dan ook nooit een keer gewoon goed gaan, zul je wel denken. Bah. :blauwoog:

@sofie, blij om te horen dat jij ook zo prikkelig ervan werd. Ik denk dat het ook wel uitmaakt dat mijn oestrogeen levels al jaaaaren heel erg laag zijn, ben al in geen 8 jaar meer ongesteld geweest dus in die zin ‘weet ik niet wat me overkomt’ haha! En dan ineens zo’n overdosis! Maar de lichamelijke ‘bijwerkingen’ vind ik toch wel frappant, echt opgezet down-under (voelt echt niet chill in strakke broek ineens :sarcastic: ) en ik kan m’n tepels niet eens aanraken…. Nou dat ben ik toch eecht niet gewend 😉 Maar nu een week verder went het wel langzaam gelukkig!
En hoe begrijpelijk dat de bfn hard insloeg… Maar wat fijn dat je zo snel alweer de cryo tp hebt! Nog even geduldig afwachten alleen….

Puk haha in het duits klinkt het allemaal zowaar nóg onromantischer!! :biggrin: Maar wat jammer dat het je tegenviel. Wanneer heb je weer een nieuwe echo? Kun je die tussentijds dan ook doen in een ziekenhuis in de buurt of moet je dan weer naar DD?

HD wat een SUPER NIEUWS!! :high5: Wat super fijn!! Het blijft inderdaad spannend en afwachten. Wat vreselijk onzeker. Gewoon rustig aan doen en goed voor jezelf zorgen, meer kun je niet doen denk ik. OH maar ik hoop het zo zo zo erg!

@Jokke dat van de tekst weg heb ik ook eens gehad. Ik typ nu altijd maar in een word bestandje ernaast en doen dan copy paste…. Niet grappig als alles weg is.. :swear:

Hier: de echo was goed dinsdag, mijn bms was uitstekend en 7mm, dus nog even de tijd om door te groeien, en donor was ook alles goed na 2 week decapeptyl. Vanavond zet onze donor de eerste Menopur. Joehoeee! Wel gek hoor dat zij dat allemaal moet doen en niet ik. Vind het ook zo gek idee dat, zodra ik op het wachtbankje zit, jullie (o.a. Vienna, en Windmolen) dan al weer weten of het geslaagd is of niet. Aan de enge kant gaat alles zo snel, aan de andere kant zo langzaam. Maar dat de tijd stil staat kun je eigenlijk wel zeggen. Respect voor de dames die dit al zo lang doen. Ik ken deze ‘wereld’ nog maar zo kort, maar ben me nu zo bewust van alle onbegrip waar jullie mee te maken hebben gehad. Een soort ‘stille pijn’ wat je alleen en achter gesloten deuren moet verwerken. Harteloos.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie lieve positieve reacties. Het bloedverlies is inmiddels gestopt, dus dat is heel fijn. Nu nog 3 weken en een dag wachten op een echo om te kijken of er een kloppend hartje is. Ik zal het tzt even laten weten, maar verder zal ik er hier niks over schrijven, want ik weet dat dat lastig kan zijn om te lezen.
@redcurls, dit was mijn 4e terugplaatsing.

Baggal, wat ben je weer super snel, dat artikel bedoelde ik idd, dat scheelt weer heel veel terug zoeken. Dat artikel vond ik toen heel fijn om te lezen.

Puk, wat jammer dat het vandaag wat tegenviel na de echo van dinsdag. Ik hoop dat de kleintjes nog mee gaan groeien. Hebben ze iets gezegd over de kans daarop?

Lauwie, ik hoop dat de punctie goed is gegaan vandaag. Fijn dat je wat meer rust heb tin je hoofd. Hopelijk kunnen jullie straks nog een beetje genieten van de dagen die jullie daar nog zijn ook al loopt het wat anders dan gepland.

Windmolen, succes morgen!

Stipje, wat fijn dat de echo goed was. Het gaat nu echt snel bij jou. Ik snap natuurlijk dat het voor jou allemaal best lang duurt, maar ik weet nog dat je begin dit jaar begon mee te schrijven en nog geen donor had en nu zit je al midden in het traject. Na alle tegenslag lijkt er wat dat betreft wel een beetje een engeltje op je schouder te zitten zo fijn als het met je donor gaat. Nu maar hopen dat dat engeltje blijft zitten en je straks heel mooi nieuws kan brengen.
Alle reacties Link kopieren
(even vanaf de zijlijn) Kom op, Windmolen- en Lauwie-eitjes, bevruchten zullen jullie!!!
Zwaai en liefs aan de rest!
Alle reacties Link kopieren
Lauwie en Windmolen, heel veel succes vandaag! Denk aan jullie :heart:

Baggal, ik kan me je gevoel helemaal voorstellen. Wel die wens hebben maar wetende dat het waarschijnlijk beter is om daar niks mee te doen blijft gewoon ontzettend lastig :hug:

Windmolen, word inderdaad iedere keer terug gebeld na een echo door de assistente. Ik dacht dat ze op zaterdag wel echo's deden (en zondag niet) maar weet dat eigenlijk niet zeker. Maar ook niet nodig want de arts stelt dus voor om maandag de volgende meting te doen dus weer even gerustgesetld dat ze het ook nog niet goed genoeg vind. Toch best lastig als je niemand spreekt dus ga maandag de echo in DD doen. Ik hoop inderdaad ook nog steeds op ongeveer 10 follikels. Dat het langzaam groeit doet het eigenlijk altijd wel dus nog even afwachten hoe het er maandag uitziet.

Stipje, hahaha echt he, heerlijk dat Duits. Tot nu toe heb ik de echo's in Veldhoven gehad. DIe van maandag zou daar ook mogen maar merk dat ik nu wel even behoefte heb aan direct contact dus rij maandag naar DD. Fijn dat bij jullie alles er goed uit ziet! En dat je donor mag stimuleren. Wanneer is de eerste echo? Spannend!

HD, fijn om te lezen dat het bloedverlies gestopt is! Succes met deze weken doorkomen. Ze hebben bij mij niks gezegd over de kansen van het aantal follikels. Had wel een super leuke nieuwe echoscopiste maar ze doen echt alleen een meting zonder waardeoordeel. Naast die 11/12 zaten er wel nog 4/5 echte kleintjes. Daarvan zei ze wel dat die echt niet meededen. Hoop dat nog steeds op een mooie 10.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Windmolen, succes vandaag! :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Even heel snel:

Lauwie en Windmolen heel veel succes vandaag!!!

HD gefeliciteerd meid!

Ik ben net door mijn arts gebeld dat ik vandaag moet langskomen. Er is blijkbaar toch iets uit dat overleg van maandag gekomen. Ben benieuwd. Misschien moet ik afbreken....
Alle reacties Link kopieren
HD wow! Wat een goed nieuws. Bloedverlies vind ik altijd eng, maar het zegt niets. Ik ga keihard duimen dat dit het begin is van een hele mooie zwangerschap.

Lauwie en Windmolen success vandaag!

Daisy, spannend… ze zullen je niet voor niets laten komen.
Alle reacties Link kopieren
@Daisy oh jee nee toch wat spannend… Heel veel succes….! :hug: :hug:

@Puk ik snap heel goed dat je nu graag even naar DD wilt. Voelt toch fijner dat rechtstreekse contact lijkt me ipv met tussenpersoon. Hoe ver is dat rijden voor jou? Vraag je dan vrij van je werk? Wel een gedoetje als je er zo ver moet rijden lijkt me, maar ja dat heb je al geaccepteerd natuurlijk toen je voor DD koos 😊 Wij hebben a.s. woensdag 18 sept de 1e echo. Spannend!

@HD ja over dat engeltje is wel leuk dat je dat zegt. Toen we eenmaal over het ergste verdriet heen waren van zelf niet meer kunnen/mijn zus die zich terugtrok, beseften we ons hoe gezegend we waren en we noemden onze donor ook een Engel. Want je moet toch wel een Engel zijn wil je dit gaan doen voor iemand die je niet kent. Barmhartig gewoon. Heel bijzonder. :heart: :heart:
En qua periode heb je ook helemaal gelijk. Op 13 maart gingen we naar het ziekenhuis voor een intake voor -dachten we- ovulatie inductie. 2 week later wist ik het eigenlijk al wel hoe het zat. Nog geen halfjaar later zitten we al aan de hormonen en binnen nu en een maand weet ik of de 1e poging geslaagd is of niet. Ik denk dat niet dat er heel veel mensen meer zijn die zo snel van diagnose onvruchtbaar naar -als alles goed mag gaan- eiceldonatie terugplaatsing gaan. Maar ik moet zeggen, mijn vriend en ik zijn wel een redelijk goed duo samen, allebei ondernemer, en overal waar we ‘kansen’ zagen om het proces sneller te laten gaan hebben we maximaal invloed uitgeoefend. :whip:
Je hebt verder zoveel onzekerheid. Het verwerken is iets wat we vonden dat wel parallel kon naast de ‘zakelijk’ regelkant. En ik ben nu super blij dat we het zo hebben aangepakt. Want inderdaad, ik heb het ondertussen gewoon allemaal verwerkt en precies nu mogen we ook al beginnen! Blij dat we meteen hebben doorgepakt ondanks dat we vreselijk moesten wennen aan het idee! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Yara: Ik kwam eigenlijk even spieken voor jou. Was benieuwd of jij inmiddels al wat uitslagen binnen hebt. Denk geregeld aan je.

Aaawww Stipjepipje wat een lieve woorden hier (bloos :$ ). En het is ook niet alleen het proces in je eentje doen, het is de spanning en de emotie die dit soort trajecten ook met zich meebrengen, naast de kosten en gebrek aan garantie, leeftijd man, etc. Van jouw donor vind ik het echt altruistisch en mooi dat ze dit voor jullie wil doen (en hopelijk maar 1 keer, omdat het raak is ;-) ). En onbegrip zal je als het om vruchtbaarheidstrajecten gaat altijd wel krijgen en dan met name van de mensen die bewust geen kinderen hebben (en geen wens daartoe hebben) en mensen die misschien zelf zonder problemen kinderen konden krijgen.
Op de entertainment pijler hier was er gister een discussie over het SBS programma "niets liever dan een kind" en dan zie ik ook reacties voorbij komen van mensen die naar mijn mening nogal snel en kort door de bocht oordelen. Zo van "ja - ik heb kinderen, maar ik had mij er ook makkelijk bij neer kunnen leggen als dat niet gelukt was" of "ik snap niet wat mensen zich op de hals halen" (zucht). Ik snap heel goed dat je dat als buitenstaander denkt overigens - zeker wanneer je referentiekader gewoon anders is. Alleen voor mij gold en voor vele dames hier dat we er nogal wat voor over hebben (gehad) om moeder te kunnen worden: fysiek, mentaal, financieel, logistiek, etc. Ik heb destijds betaald voor een aantal niet bewezen add-ons (technieken die wellicht kunnen bijdragen aan het tot stand brengen van een zwangerschap, maar nog niet klinisch bewezen zijn) al was het maar met het idee dat het iets zo kunnen helpen en ik ben echt niet de enige forummer hier die ver gaat of is gegaan om de kinderwens te verwezenlijken. Niet dat het leven maakbaar is, daar moet je ook realistisch in zijn, maar wel met het gevoel dat je misschien alles op alles gezet hebt. Maar dat valt niet altijd uit te leggen aan anderen. Aangezien ik toch "tijd aan mijn handen heb" op kantoor heb ik daar ook maar wat van gezegd. kon het niet laten. Niet dat ik de illusie heb dat ''men'' het dan opeens wel begrijpt trouwens ;) .

Windmolen: naast het feit dat ik je nogmaals veel succes wens, moest ik gisteren ook wel lachen om de 'Gebährmutterschleimhaut' :rofl: Dat klinkt heel vreemd en totaal niet (meer een soort gerecht) ha-ha-ha.

Lauwie: Jij ook veel succes nogmaals! Benieuwd naar de opbrengst.

Daisy; Oh wat spannend dat ze je terug willen laten komen en dat er misschien toch iets uit het overleg is gekomen. Ik ben benieuwd. Aan de ene kant fijn dat er misschien iets is dat ze willen toepassen of met een advies komen, anderzijds kan ik mij ook voorstellen dat je het eng vindt, ook met het oog op eventueel afbreken van de poging. Succes vandaag!

Vienna: Heel erg benieuwd naar maandag! Zet em op dit weekend.

Moos: Hoe is het met jou?

HD: Heb jij nog extra getest? Als ik mij niet vergis was vandaag je OTD, toch? benieuwd of je testen mooi oplopen. Succes!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net bij de arts geweest en ik weet echt niet wat ik moet doen......

Ik ben dus in het overleg besproken. En eigenlijk is er geen onderzoek gedaan naar 'mijn geval van dik slijmvlies dat niet mooi dun wordt'. Dat maakt het een beetje lastig. Maar eigenlijk was iedereen het daar er wel over eens dat het beter zou zijn als mijn baarmoeder weer eens flink opschoont. Ook al is dat dus niet bewezen. Nu zijn er twee opties. Weer curreteren . Of drie keer achter elkaar een primolut kuur. Dus primolut - ongesteld en dan direct weer primolut. En dat dan drie keer. Verder adviseert ze nu geen embryo terug te plaatsen. Ik kan, als ik dat wil, wel verder gaan met IUI deze maand.

Als curreteren geen risico's had, zou ik direct daarvoor kiezen. Maarja, er zijn natuurlijk wel risico's, ook al zijn ze niet groot. En het zou dan mijn 3e curretage worden. Ik ben een keer gecurreteerd vanwege een missed abortion en een keer vanwege het slijmvlies probleem. Ik werd na die curretage na 2 IUI's zwanger en dat lijkt toen dus wel iets gedaan te hebben. En om eerlijk te zijn heb ik in primolut echt totaal geen vertrouwen. Ik heb al zo vaak zo'n kuur gehad en dat doet nooit iets. Al heb ik er nooit drie achter elkaar gehad. Maar als ik daarvoor kies en over twee maanden blijkt dat het niets heeft gedaan, ben ik echt heel verdrietig. Ik kom natuurlijk al uit een paar maanden pauze...

De arts laat de keuze aan ons, maar ik vroeg wat zij zou doen. Zij vindt het ook heel lastig, omdat er nergens literatuur te vinden is. Maar ze zei: ik snap heel goed als jij geen vertrouwen hebt in de primolut en ik denk dat ik als ik in jouw schoenen stond ook zou neigen naar nu de IUI afmaken en afhankelijk van het resultaat kiezen voor een curretage. Ook omdat ik dus na drie maanden pil dik slijmvlies heb en ze juist had gehoopt dat de pil zou helpen het dun te maken.

Moeilijk, moeilijk. Ik moet maandag terug dus ik kan er dit weekend over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Wat lastig Daisy... Ik vind het ook lastig in te schatten wat ik zou doen als ik in jouw schoenen zou staan. Geen idee. Hoe was jouw BMS toen je zwanger werd van N* destijds (als ik vragen mag)? Het vervelende met primolut is natuurlijk ook dat je dat extra vertraging op gaat leveren van minimaal 3 maanden. En je hebt nu een vol hart (voor N*) en ondertussen lege handen en een diep verlangen... Wat een dilemma! Kus - velen :bigkiss: (al heb je daar verder ook niet zo veel aan).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven