Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)
vrijdag 13 september 2019 om 20:48
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
Bezig met behandelingen
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*
Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)
Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
| Wachten op start | Sense, Mia_3 |
| Prikken & slikken | Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro |
| Wachten op cryo-tp | Elisboompje, piene1987, DaisyLiz |
| In de wachtweken (testdatum) |
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
| Naam (leeftijd(v/m) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behan-deling | Status #cryo's |
Locatie |
| -Sense- (36/41) |
2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's | ICSI4 | wacht op start | UZ Gent, OLVG/UMC | |
| Vienna25 (33/32) |
eind 2014 | begin 2016 | Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt | ICSI 2 | wachten op cryo-tp #nog 2cryo's | Belgie |
| MamaMaria81 (38/41) |
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen | ICSI 3 | 2 cryo's | |||
| Jokke (37/37) |
2016 | 2017 | geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt | IVF4 | wachten op start Düsseldorf cryo | |
| Lauwie101 (29/30) |
2015 | 2017 | zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp | ICSI4 | wachten op start icsi4 | Spanje |
| DaisyLiz (30/31) |
dec 2014 | jan 2016 | PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) | IVF 2 | 11 cryo's (nog 7 over) | UZ Gent, OLVG/UMC |
| Kasteelbewoner (?/?) |
2015 | ? | slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt | ICSI 3 | - | |
| bolletje81 (38/38) |
2016 | 2017 | dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt | ICSI 3 | wachten op start ICSI3 | |
| Neoflux (33/32) |
2019 | 2019 | erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD | PGD-ICSI 2 | wachten op start ICSI2 | |
| Elisboompje (30/33) |
2018 | 2019 | ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's | ICSI 1 | Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020) | |
| piene1987 | 2016 | 2019 | slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's | ICSI1 | wachten op cryo tp nog 3 | |
| Maan1987 | 2012 | 2017 | PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) | ICSI + +PGD |
wachten op start | UMC utrecht, maastricht |
| Maestro | 2018 | 2019 | PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad | ICSI / IVF | ||
| Celenne | 2017 | 2018 | Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. | ICSI 3 | wachten op start ICSI3 | |
| Nerdella | 2009 | 2010 | Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF | IVF 1 | Start met stimuleren | C&C Heinsberg (DL) |
| nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
*
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
dinsdag 4 augustus 2020 om 15:51
Mijn irritatie zit/zat er in dat ten onrechte de suggestie wordt gewekt dat je zelf echt invloed kan uitoefenen op de uitkomst van de behandeling. En dat van iemand die, met alle respect, niet heel erg onderlegd lijkt als het om vruchtbaarheid aankomt en IVF dames/stellen toch vatbaar zijn voor allerlei, met alle respect, nutteloze (en soms zelfs gevaarlijke) adviezen en tips.Blauwe_Kat schreef: ↑04-08-2020 15:01Ok, nou ik wil ook niemand kwetsen. Ik geloof ook dat we allemaal er alles aan proberen te doen. Voor mij is het dan wel interessant om te lezen wat dat "alles" voor anderen betekent (of het nou nuttig is of niet) Ik had niet verwacht dat dat als pijnlijk ervaren zou worden.
En even voor de zekerheid, denk je echt dat thee van rozemarijn schadelijk is?
Laat ik het zo zeggen: ik zou destijds ALLES hebben aangegrepen om zwanger te worden/blijven. In dat kader zijn mensen ook vatbaar voor add ons die in Engeland vaak worden voorgesteld door privé klinieken. Maar Chinese kruiden kunnen wel degelijk een schadelijk effect hebben. Een kop jasmijn of rozemarijn thee kun je gerust wegtikken, maar het zal niet bijdragen aan het tot stand brengen van een zwangerschap.
En voor dames die al heel lang bezig zijn, de nodige teleurstellingen hebben gehad en zich echt verdiept hebben in de materie zijn dit soort adviezen, hoe goed bedoelt ook, gewoon niet zo handig.
Dit geldt te meer als je zo komt binnen vallen en vraagt of je blij mag zijn met een positieve test (als je al twee IVF kinderen hebt mogen krijgen: dan weet je, althans behoor je te weten hoe het werkt en wanneer je kan testen). Soit - ik wil er ook geen discussie van maken. Dit topic is juist om elkaar te steunen en om je ei kwijt te kunnen, juist omdat mensen met vruchtbaarheidsproblemen elkaar juist zo kunnen steunen en begrijpen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 4 augustus 2020 om 20:27
Hier sluit ik me bij aan. Was het maar zo eenvoudig. Ik heb al te veel geld uitgegeven aan allerlei vitaminepillen, etc. Ik gebruik alleen foliumzuur en vitamine d3. De vit d3 nadat uit bloedonderzoek bleek dat dit te laag was en ik dit op doktersadvies slik.
Lauwie ik heb hier lang met je geschreven, veel succes toegewenst!
Vienna wat een gedoe met die verzekering. En die opmerking komt begrijpelijk heel hard binnen. Zo tactloos. Ik ben benieuwd hoe ze je klacht afhandelen.
dinsdag 4 augustus 2020 om 20:29
Nog even een aanvulling noten en avocado een paar dagen voor de punctie; zaadcellen worden elke drie maanden ververst. Dus laat je man lekker een Belgisch biertje nemen als je daar bent. Zal hij vast lekkerder opgaan. Ik wel!
Acupuctuur en Chinese kruiden, kan er een boek overschrijven.
Ik denk wel dat het mij misschien heeft gelopen met wat klachten en mogelijk met de innesteling maar niet met zwanger blijven.
Acupuctuur en Chinese kruiden, kan er een boek overschrijven.
Ik denk wel dat het mij misschien heeft gelopen met wat klachten en mogelijk met de innesteling maar niet met zwanger blijven.
dinsdag 4 augustus 2020 om 20:34
Ik twijfelde ook om uitgebreider te reageren, maar inmiddels is alles al gezegd.
Lieve Lauwie, jammer maar begrijpelijk. Ik herken deels wat je schrijft, dus vind het wel jammer als je hier niet meer schrijft. Heel veel succes bij de nieuwe kliniek. Ik hoop heel hard dat het daar voor jullie gaat lukken.
Hier vandaag een terugplaatsing gehad. Er is ook progesteron geprikt en de waarde bleek een grensgeval dus er is besloten dat ik naast utrogestan nu ook progesteron injecties moet gebruiken. Nu weer afwachten en hopen dat dit 10e embryo blijft zitten.
Lieve Lauwie, jammer maar begrijpelijk. Ik herken deels wat je schrijft, dus vind het wel jammer als je hier niet meer schrijft. Heel veel succes bij de nieuwe kliniek. Ik hoop heel hard dat het daar voor jullie gaat lukken.
Hier vandaag een terugplaatsing gehad. Er is ook progesteron geprikt en de waarde bleek een grensgeval dus er is besloten dat ik naast utrogestan nu ook progesteron injecties moet gebruiken. Nu weer afwachten en hopen dat dit 10e embryo blijft zitten.
dinsdag 4 augustus 2020 om 20:36
Inmiddels zit ik weer aan een nieuw supplementen plan, of het iets uitmaakt, ik weet het echt niet meer.
Net als de meeste schrijven, je probeert er werkelijk alles aan te doen.
Ik voel steeds meer dat het toch net een gelukstreffer moet zijn die er tussen zit.
Ik hoop dat het geluk allemaal onze kant op komt meisjes.
Hier momenteel een heftige periode. Helaas hetzelfde meegemaakt als mastro, en ook nog eens dezelfde dag.
Mogelijk starten we over een paar maanden weer.
Ik blijf met jullie meelezen.
Ik voel steeds meer dat het toch net een gelukstreffer moet zijn die er tussen zit.
Hier momenteel een heftige periode. Helaas hetzelfde meegemaakt als mastro, en ook nog eens dezelfde dag.
dinsdag 4 augustus 2020 om 20:48
Ach Moos, veel sterkte lieverd. Wat ergMoosforhappines1988 schreef: ↑04-08-2020 20:36Inmiddels zit ik weer aan een nieuw supplementen plan, of het iets uitmaakt, ik weet het echt niet meer.
dinsdag 4 augustus 2020 om 20:53
PUPO Daisy! Ik heb bij mijn laatste TP ook injecties gehad met progestron. Bij mijn kliniek was het standaard. Ik ga duimen als een malle voor je.
Duuf: merk dat ik regelmatig aan je denk en hoop dat alles goed gaat met jullie alle drie. Zijn jullie inmiddels iets meer gewend aan elkaar?
Moos: ach jeetje: wat triest. Gecondoleerd.
Pas goed op jezelf en op elkaar...
Vwb het traject: die overtuiging heb ik ook altijd. Al weet ik ook dat ik in al mijn kwetsbaarheid (hoe nuchter ik ook ben) ook wel voor dingen gegaan ben die niet per se klinisch bewezen zijn.
Kasteel: heb jij wat meer opheldering over de vervolgstappen?
Lauwie: ik stuur je nog een PB een dezer dagen. Liefs!
Duuf: merk dat ik regelmatig aan je denk en hoop dat alles goed gaat met jullie alle drie. Zijn jullie inmiddels iets meer gewend aan elkaar?
Moos: ach jeetje: wat triest. Gecondoleerd.
Vwb het traject: die overtuiging heb ik ook altijd. Al weet ik ook dat ik in al mijn kwetsbaarheid (hoe nuchter ik ook ben) ook wel voor dingen gegaan ben die niet per se klinisch bewezen zijn.
Kasteel: heb jij wat meer opheldering over de vervolgstappen?
Lauwie: ik stuur je nog een PB een dezer dagen. Liefs!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 4 augustus 2020 om 21:13
knor010 schreef: ↑04-08-2020 12:39Hoi dames,
Ik reageer niet op iedereen persoonlijk... net weer getest en de test was weer donkerder.
Wat wij doen als voorbereiding:
Warm water koken en dan het volgende in laten weken: tijm, rozemarijn, kaneel, munt en kaneel.. dan als het goed is ingeweekt zeven en pure honing (geen suiker honing) erin en opdrinken..
Dit doe je voor het slapen gaan.
Je kleed je dan erg goed.
Stomen: een jurk aan. Water koken in een emmer, met lavendel en dan stomen. Beide benen over de emmer zodat alle warmte naar binnen gaat.
Paar dagen voor de tp: man verschillende noten en advocado laten eten..
dinsdag 4 augustus 2020 om 21:17
En even serieus op de rest: ik geloof wel dat je best ver gaat op een gegeven moment. Naast gezond leven kan je denk ik niet veel meer doen. Het is echt een loterij en vooral (vaak) de aanhouder wint. Als het niet (snel) lukt, kan je bepaalde onderzoeken doen maar verder jezelf niets kwalijk nemen dat je iets niet doet. Dat is het verschrikkelijke moeilijke aan fertiliteit en ook je gezondheid: je bent overgeleverd aan de grillen van de natuur.
Ik leef met jullie mee meiden!!
Ik leef met jullie mee meiden!!
dinsdag 4 augustus 2020 om 21:21
Moos, wat verschrikkelijk. Veel sterkte de komende tijd!
En ja, ik weet heus wel dat het zaad in een paar maanden ontstaat. Daarom was ik juist nieuwsgierig waarom die avocado en noten in de laatste dagen nog iets konden doen (behalve een goed gevoel geven).
Daisy, succes deze ronde! Heb je veel last van deze medicatie? Of valt dat wel mee vergeleken met de hormonen voor het stimuleren?
Ik kan niet wachten tot het vrijdag is. De eerste follikelmeting voor ivf. Ik heb het al 7x gehad voor IUI, maar ik ben heel benieuwd wat deze dosis hormonen opleverd. Nog 3 nachten slapen
En ja, ik weet heus wel dat het zaad in een paar maanden ontstaat. Daarom was ik juist nieuwsgierig waarom die avocado en noten in de laatste dagen nog iets konden doen (behalve een goed gevoel geven).
Daisy, succes deze ronde! Heb je veel last van deze medicatie? Of valt dat wel mee vergeleken met de hormonen voor het stimuleren?
Ik kan niet wachten tot het vrijdag is. De eerste follikelmeting voor ivf. Ik heb het al 7x gehad voor IUI, maar ik ben heel benieuwd wat deze dosis hormonen opleverd. Nog 3 nachten slapen
dinsdag 4 augustus 2020 om 21:23
Moos: sterkte meid! Hele dikke knuffel en neem je tijd!
Daisy: hopelijk is dit een plakkertje! Ik duim voor je.
Lauwie: denk aan je hoor... hopelijk heb je een goede ervaring bij de nieuwe kliniek! Ik ben nog niet zo lang actief hier als sommige mensen maar ik begrijp heel goed dat als er ineens weer veel nieuwe mensen bijkomen je wat uit contact raakt...
Daisy: hopelijk is dit een plakkertje! Ik duim voor je.
Lauwie: denk aan je hoor... hopelijk heb je een goede ervaring bij de nieuwe kliniek! Ik ben nog niet zo lang actief hier als sommige mensen maar ik begrijp heel goed dat als er ineens weer veel nieuwe mensen bijkomen je wat uit contact raakt...
dinsdag 4 augustus 2020 om 22:17
Lieve Baggel. Hier gaat het redelijk. Blijf het contact met sommige familie en vrienden erg lastig vinden. Ons verdriet is erg moeilijk voor sommige, waardoor ze het liever niet bespreken. Terwijl ons verdriet er altijd is en dat er ook gewoon soms mag zijn. We zijn beide nog steeds wel blij dat we uit het traject zijn, de hoop en angst hebben we nu niet meer. Alleen maar verdriet, soms veel en soms wat minder. Verder heb ik een therapeut in Brabant gevonden waar ik zo af en toe heen ga en via freya een gezamenlijke avond gehad met andere mensen die kinderloos achter zijn gebleven. Dat doet mij goed.
Hier lees ik nog elke dag mee, maar er zijn idd veel nieuwe dames, en merk dat ik er toch niet echt meer bij hoor.
Baggel je was en bent enorm waardevol voor dit topic, bedankt dáárvoor
Hier lees ik nog elke dag mee, maar er zijn idd veel nieuwe dames, en merk dat ik er toch niet echt meer bij hoor.
Baggel je was en bent enorm waardevol voor dit topic, bedankt dáárvoor
dinsdag 4 augustus 2020 om 22:24
Blauwe kat ja dat snap ik heel goed! Ik ben ook altijd zo nieuwsgierig wat er daarbinnen gebeurt! Super spannend! Ik heb wel veel last van de medicijnen, vooral van de progynova. Heel moe en depri. Van de stimulatiemedicijnen had ik minder last, behalve een héle volle en zere buik haha, aangezien ik mega veel eicellen had.
Jokke vergeet ik nog op jou te reageren lieverd. Het lijkt me heel zwaar waar jullie nu doorheen gaan. Ik denk regelmatig aan je.
Jokke vergeet ik nog op jou te reageren lieverd. Het lijkt me heel zwaar waar jullie nu doorheen gaan. Ik denk regelmatig aan je.
woensdag 5 augustus 2020 om 09:42
#breektin
Als alle alternatieve zaken zouden helpen om vrouwen sneller zwanger te krijgen dan zouden we in het ziekenhuis met alle liefde een accupunctuur afdeling of Chinees kruidenbedrijf runnen. Alles wat helpt om een fertiliteitstraject beter te kunnen dragen juich ik toe als fert verpleegkundige maar je moet idd wel reëel blijven qua verbetering tav zwangerschaps kansen.
Dus Knor fijn voor jou. Maar stop alsjeblieft met het uitdragen van 'de oplossing'. Die kennis en kunde bezit je niet.
Als alle alternatieve zaken zouden helpen om vrouwen sneller zwanger te krijgen dan zouden we in het ziekenhuis met alle liefde een accupunctuur afdeling of Chinees kruidenbedrijf runnen. Alles wat helpt om een fertiliteitstraject beter te kunnen dragen juich ik toe als fert verpleegkundige maar je moet idd wel reëel blijven qua verbetering tav zwangerschaps kansen.
Dus Knor fijn voor jou. Maar stop alsjeblieft met het uitdragen van 'de oplossing'. Die kennis en kunde bezit je niet.
woensdag 5 augustus 2020 om 10:03
hoi dames,
Ik zal de topic verlaten. Een lid vroeg wat ik had gedaan als voorbereiding. Ik geef eerlijk antwoord en wordt van alle kanten aangevallen. Hier schrik ik enorm van!
Ik ben sinds 2007 bezig en weet al te goed wat de mm inhoudt.
En dat ik een bepaalde term niet wist, is omdat ik er nooit mee te maken had.
Jammer, de topics van toen waren zo anders.
Ik merk hier allemaal frustraties. Dat hoef je niet op een ander te reageren die oprecht en eerlijk een antwoord geeft op een vraag.
Dag allemaal en ik hoop dat de wens van elke vrouw met een kinderwens vervult zal worden.
Houdou
Ik zal de topic verlaten. Een lid vroeg wat ik had gedaan als voorbereiding. Ik geef eerlijk antwoord en wordt van alle kanten aangevallen. Hier schrik ik enorm van!
Ik merk hier allemaal frustraties. Dat hoef je niet op een ander te reageren die oprecht en eerlijk een antwoord geeft op een vraag.
Dag allemaal en ik hoop dat de wens van elke vrouw met een kinderwens vervult zal worden.
Houdou
woensdag 5 augustus 2020 om 14:03
Ik geloof direct dat je bedoelingen goed zijn knor! En dit topic is ook zeker niet bedoeld om mensen aan te vallen of een rotgevoel te geven. Ik hoop alleen dat je zelf ook een beetje begrijpt waar het misgaat. Als je je een beetje had ingelezen in dit topic, dan had je geweten dat hier vrouwen schrijven die al jarenlang, ik zelf 5,5 jaar, aan het proberen zijn voor een eerste kindje. Er zijn helaas ook vrouwen die er alles aan hebben gedaan, maar bij wie het niet gelukt is. Vrouwen gaan naar het buitenland, betalen ontzettend veel geld uit eigen zak, stappen over op donormateriaal, slikken dure vitamines en hebben er héél veel voor over om een kindje te mogen krijgen. Ik denk dat velen van ons ook wel eens acupunctuur hebben geprobeerd en we hebben allemaal tientallen uren gegoogled, op zoek naar dat ene onderzoek, die ene kliniek of dat ene medicijn dat zou kunnen helpen. Als er dan iemand mee komt schrijven die duidelijk nog niet zoveel kennis heeft van IVF (gezien je vragen over je testen en over je embryo's), die vervolgens de mazzel heeft om direct van de verse terugplaatsing zwanger te raken, dan is dat alleen maar heel fijn. Maar als je vervolgens (goedbedoelde!, maar deels kul en soms zelfs schadelijke) adviezen deelt over hoe jij zwanger bent geworden, dan kun je wel verwachten dat de vrouwen die wel heel veel kennis hebben, daar een beetje op aanslaan. Het is echt heel fijn voor jou dat je zwanger bent geworden en het is ook heel lief dat je adviezen wil delen, maar ik hoop dat je begrijpt dat je mazzel hebt gehad. En de vrouwen die het boek hebben moeten sluiten zonder kindje, heel veel pech. En geen handje noten of acupunctuur behandeling had voor een andere uitkomst gezorgd.knor010 schreef: ↑05-08-2020 10:03hoi dames,
Houdou
woensdag 5 augustus 2020 om 15:16
Mooie post Daisy!
Knor: ik twijfel niet aan je goede bedoelingen, maar wel aan je kennis en ik word daarin bevestigd door je laatste post. Dat jij dat afdoet als frustratie vind ik dan wel weer opvallend. Je hebt namelijk feedback gekregen van zowel mensen die nog in het midden van de MMM zitten als mensen die zanger zijn en reeds kinderen hebben (Flipje) en mensen die de medische molen met tevredenheid hebben afgerond (Lilly en ik) en iemand die alleen beroepsmatig met de MMM te maken heeft (Enigme). Het heeft niets met misgunnen of frustratie te maken. En ik mis voorts ook een stukje zelfreflectie. Wanneer je post bij anderen een bepaalde reactie te weeg brengt is dat niet omdat het 2020 of 2007 is, maar om de inhoud van de berichten die geplaatst worden.
En tenslotte sluit ik mij volledig aan bij Daisy. Dat gezegd hebbende: ik wens je een succesvolle zwangerschap toe.
Knor: ik twijfel niet aan je goede bedoelingen, maar wel aan je kennis en ik word daarin bevestigd door je laatste post. Dat jij dat afdoet als frustratie vind ik dan wel weer opvallend. Je hebt namelijk feedback gekregen van zowel mensen die nog in het midden van de MMM zitten als mensen die zanger zijn en reeds kinderen hebben (Flipje) en mensen die de medische molen met tevredenheid hebben afgerond (Lilly en ik) en iemand die alleen beroepsmatig met de MMM te maken heeft (Enigme). Het heeft niets met misgunnen of frustratie te maken. En ik mis voorts ook een stukje zelfreflectie. Wanneer je post bij anderen een bepaalde reactie te weeg brengt is dat niet omdat het 2020 of 2007 is, maar om de inhoud van de berichten die geplaatst worden.
En tenslotte sluit ik mij volledig aan bij Daisy. Dat gezegd hebbende: ik wens je een succesvolle zwangerschap toe.
woensdag 5 augustus 2020 om 15:41
Knor, ik hoop dat je er ook voor open staat om te begrijpen waarom mensen zo reageren. Ik denk oprecht dat het niet bedoeld is om jou aan te vallen of te kwetsen, vervelend dat je het zo ervaart. Ik denk dat mensen het doen om je feedback te geven. Iedereen zegt weleens iets verkeerd met de beste bedoeling.
Alleen, het doet mij echt heel veel pijn dat sommigen hier de mmm hebben moeten afsluiten of op het punt staan dit te doen en om dan te lezen over boven een stoombad te gaan staan. Alle goede bedoelingen te spijt, ik viel zo wat van mijn stoel.
Vooral omdat je al het voorrecht hebt om twee kinderen te hebben gekregen via de mmm, dan hou je je toch een beetje in.
Hoe dan ook, echt een voorspoedige zwangerschap gewenst. Dat wens ik iedereen, dus ook jou!
Alleen, het doet mij echt heel veel pijn dat sommigen hier de mmm hebben moeten afsluiten of op het punt staan dit te doen en om dan te lezen over boven een stoombad te gaan staan. Alle goede bedoelingen te spijt, ik viel zo wat van mijn stoel.
Vooral omdat je al het voorrecht hebt om twee kinderen te hebben gekregen via de mmm, dan hou je je toch een beetje in.
Hoe dan ook, echt een voorspoedige zwangerschap gewenst. Dat wens ik iedereen, dus ook jou!
woensdag 5 augustus 2020 om 15:45
Ah wat ontzettend erg voor je moos
. Heel veel sterkte in deze zware tijd.
Daisy: hoop heel heel erg dat jullie 10e de gelukstreffer is. Wij gaan voor de 7e bij de volgende cyclus en ook 5,5 jaar bezig.
Las jouw reactie op knor en kan me er helemaal in vinden!
Lauwie: wat mij betreft val je niet buiten mijn groepje (van mensen die al meer dan 5 jaar bezig zijn en nog wel kansen hebben, maar ook niet nog heel veel opties meer). Ben hier zelf ook al jaren soms wat meer en soms wat minder actief. Zou gewoon kijken waar je zelf behoefte aan hebt.
Baggal: het was een man die de vraag stelde...
Heb hier geen klacht over ingediend, denk maar dat het een ontzettend naïef iemand was en kan dat wel achter me laten.
Klacht gaat om het feit dat ze naast hun opgeschreven beleid/voorwaarden nu ineens extra informatie vragen. Ik heb aan alle voorwaarden voldaan en vind dat ik vergoed moet krijgen waar ik recht op heb.
Leek me beter als er nog iemand van de klachtenafdeling naar kijkt. En als dat niets oplevert, schakel ik rechtsbijstand in.
Daisy: hoop heel heel erg dat jullie 10e de gelukstreffer is. Wij gaan voor de 7e bij de volgende cyclus en ook 5,5 jaar bezig.
Las jouw reactie op knor en kan me er helemaal in vinden!
Lauwie: wat mij betreft val je niet buiten mijn groepje (van mensen die al meer dan 5 jaar bezig zijn en nog wel kansen hebben, maar ook niet nog heel veel opties meer). Ben hier zelf ook al jaren soms wat meer en soms wat minder actief. Zou gewoon kijken waar je zelf behoefte aan hebt.
Baggal: het was een man die de vraag stelde...
Heb hier geen klacht over ingediend, denk maar dat het een ontzettend naïef iemand was en kan dat wel achter me laten.
Klacht gaat om het feit dat ze naast hun opgeschreven beleid/voorwaarden nu ineens extra informatie vragen. Ik heb aan alle voorwaarden voldaan en vind dat ik vergoed moet krijgen waar ik recht op heb.
Leek me beter als er nog iemand van de klachtenafdeling naar kijkt. En als dat niets oplevert, schakel ik rechtsbijstand in.
woensdag 5 augustus 2020 om 16:12
woensdag 5 augustus 2020 om 19:33
Kruidenmiddeltjes zijn soms ook niet zo onschuldig als het lijkt, je kan er een verhoogde bloeddruk van krijgen bijvoorbeeld dus baat het niet dan schaad het niet gaat niet altijd op.
Moos, heel veel sterkte
Vandaag de punctie gehad en de pijnstilling was weer anders dan de vorige keer (prik in de bil), nu kreeg ik kortwerkende morfine via infuus. Ook prima maar dat spul waar je zo relaxed van wordt was leuker
Heel blij met de score, er zijn 16 eitjes gevonden. Morgen krijgen we te horen hoeveel er rijp en bevrucht zijn en dan gaat de spannende afvalrace weer beginnen...
Moos, heel veel sterkte
Vandaag de punctie gehad en de pijnstilling was weer anders dan de vorige keer (prik in de bil), nu kreeg ik kortwerkende morfine via infuus. Ook prima maar dat spul waar je zo relaxed van wordt was leuker
Heel blij met de score, er zijn 16 eitjes gevonden. Morgen krijgen we te horen hoeveel er rijp en bevrucht zijn en dan gaat de spannende afvalrace weer beginnen...
woensdag 5 augustus 2020 om 20:12
Ik snap het wel Knor, na zulke heftige reacties op je post. Maar gelukkig voor jou, hoef je ook niet meer met ivf bezig te zijnknor010 schreef: ↑05-08-2020 10:03hoi dames,
Houdou
Geniet van je zwangerschap!
woensdag 5 augustus 2020 om 20:29
Fijn dat het achter de rug is en wat een mooie score! Ik duim voor een mooie update morgen.Neoflux schreef: ↑05-08-2020 19:33Kruidenmiddeltjes zijn soms ook niet zo onschuldig als het lijkt, je kan er een verhoogde bloeddruk van krijgen bijvoorbeeld dus baat het niet dan schaad het niet gaat niet altijd op.
Moos, heel veel sterkte![]()