Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
Locatie
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
knor010 schreef:
03-08-2020 15:40
Dames ff wat tips:

Ik ga vlak voor en na elke tp naar de accupunturist. Om mijn lichaam te ontstressen en ook om kou uit de baarmoeder te halen. Hier geloven wij vanuit de chineze cultuur namelijk in.

Daarnaast paar dagen voor de punctie de man veel noten en advocado laten eten.

Floradix voor mezelf 2x daags 10 mg.

En dat was t.
Bij elke verse tp is het tot nu toe raak
Interessant! Waarvoor dienen die noten en avocado?
Alle reacties Link kopieren
Knor: ik echo even wat Flip zegt over de Chinese kruiden. En verder is de invloed die je hebt op het slagen van een poging zeer beperkt. Ik heb mij wel aan de leefregels gehouden van geen alcohol, seks of hete baden na de TP, maar verder heb ik niet iets speciaals gedaan. Sterker nog, in ICSI 1, ICSI 2 TP 1 en ICSI 2 TP 2 heb ik beter gegeten dan tijdens ICSI 2 TP 3 en alleen van die laatste ben ik blijvend zwanger geraakt. En daarmee heb ik puur geluk gehad. Niets meer en niets minder. En als dat niet gelukt was hadden we bij een volgende poging de helft van mijn eicellen laten bevruchten met mijn man’s zaad en de helft met donor zaad om te kijken of er grote verschillen in embryo kwaliteit zou zitten (mijn man was immers bewezen vruchtbaar geweest en ik niet). Maar ik geloof er niets van dat ik zelf invloed heb gehad op de uitkomst van die poging. Kijk als iemand zich fijner voelt bij een gezonde(re) levensstijl: DOEN! Maar als de oplossing gelegen zou zijn in alleen maar Chinese kruiden en floradix (wat wel goed is voor ijzer) dan zouden we geen IVF/ICSI meer nodig hebben. Gezond leven als ondersteuning is prima, maar niet als antwoord op of oplossing voor!

Dus Maestro: als je gezond leeft zou dat in principe voldoende moeten zijn. Ik snap wel dat je naar dingen zoekt die een oplossing zouden kunnen zijn, maar ik denk dat het beperkt is (even los van een normaal BMI, niet roken, drugs en alcohol, caffeine intake spelen een rol -naast je leeftijd en eventuele medische reden-, etc.). Hoe is het verder met je? En met je vader?

Natuurlijk Blauwe Kat is proteïne rijk eten goed en ook bepaalde vetten die in vis, avocado en noten zitten zijn goed, maar zouden uiteindelijk het verschil niet moeten maken. Zita West heeft verschillende recepten boeken op dat gebied mocht je gewoon gezond willen eten.
Zizo: Eens met je post hoor. Nogmaals invloed is vaak maar beperkt. Ik haat bijvoorbeeld ook de opmerking van mensen die bij voorbeeld zeggen: je moet er niet zo mee bezig zijn. Dat heeft er niets mee te maken. En het rotte van vruchtbaarheidsbehandelingen is ook dat je niet zo veel kan doen om de poging wel succesvol te laten zijn. Die onmacht is meer dan rot. En ik snap heel goed dat je geen extra dingen meer gaat doen.

Daisy: Op naar de volgende TP lieverd... en ik duim vast. Vind je zo’n bikkel. Geldt voor wat meer dames hier overigens.
Ik kijk even hoe het loopt. Ik was van de week benaderd door twee klanten: een heb ik afgezegd (want die klus zou deze week beginnen) en die andere begint waarschijnlijk met een week of 2-3. Ik heb midden april qua werk alles aangepakt en zoveel mogelijk declarabele uren gemaakt, omdat ik bang was dat er weinig werk zou zijn als een gevolg van Covid-19. En nu merk ik dat het toch wel wat veel is (geweest). Komt bij dat ik (en ook andere collega’s waarvan ik weet dat de kwaliteit goed is) te weinig waardering krijg(en) hetgeen ik(zij) doe(n) op deze klus. En hoewel het niet persoonlijk is, ben ik daar wel gevoelig voor. Mijn man is altijd nuchter en zegt dan: “see the job as a good earner and milk that cow”, maar ik zit er toch anders in. Zie dus wel aan het eind van de maand hoe het er voorstaat en als er even niets is, kunnen we misschien toch even kort weg. En de andere klus is “maar” 40 uur en bij een vertrouwde klant waar ik meer gewaardeerd word dan door deze Amerikanen...

Neo: Jeetje wat gaat dat als een speer zeg!! Heel veel succes vast voor de punctie.

MamaMaria: weet niet of je nog meeleest, maar ben benieuwd hoe het met je is.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Overigens: nog even een aanvulling Knor: als jij meent dat Chinese kruiden HET antwoord zijn op onvruchtbaarheid prima - alleen zit hier wel een grote groep kwetsbare dames die niets liever willen dan een succesvolle zwangerschap. Die Chinese kruiden kunnen ook echt heel schadelijk (en een bron van valse hoop) zijn. Al die kunstgrepen die niet klinisch bewezen zijn kun je mijns inziens niet afdoen als: baat het niet dan schaadt het ook niet. Dat is nl. niet zo! Er zijn dingen zoals een scratch, glue en assisted hatching waar je je vraagtekens bij kunt zetten, maar die in beginsel geen schade kunnen toebrengen. Voor niet reguliere geneesmiddelen ligt dat evenwel heel anders.

Ik ben geen arts maar ik heb mij destijds behoorlijk vast gebeten in het onderwerp (uit pure wanhoop) en ik geloof dat je niet zo maar zelf aan de Chinese kruiden moet gaan zitten zonder overleg met je reguliere arts.

En dan nog iets anders: Je hebt inmiddels 20 terugplaatsingen gehad schreef je eerder. Dus uit 3 pogingen werd je 3 keer zwanger en had je uit IVF 1 & 2 iedere keer 9 cryo’s die ook niet hebben geleid tot een zwangerschap. De cryo terug plaatsingen hebben je destijds geen succes gebracht - ondanks Chinese kruiden en allerlei andere middelen.
Vond het, gelet op je voorgeschiedenis, des te opvallender dat je gisteren vroeg of je blij mocht zijn na je positieve test. Juist omdat je reeds zo vaak met het bijltje gehakt hebt en je inmiddels wel weet, althans zou moeten weten, hoe het werkt, toch?

Mijn post is geen aanval overigens, maar ik zou het heel rot vinden als allerlei dames hier zich opeens aan niet regulier voorgeschreven middelen gaan wagen en daarmee mogelijk hun kostbare pogingen (en daarmee kansen op een zwangerschap en kind) in gevaar brengen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Even een snelle vraag voor de dames die in Gent lopen. Je mag toch wel gewoon alleen (zonder je partner) naar een terugplaatsing? Ga ineens twijfelen haha.
Alle reacties Link kopieren
Knor, gefeliciteerd. Fijn dat het zo snel raak is. Verder sluit ik mij aan bij de woorden van Baggel. Ik heb er serieus alles en misschien nog wel meer aan gedaan. En toch ben ik met lege handen achter gebleven.
Daizyliz, ik ben best vaak alleen naar een terugplaatsing gegaan, maar weet niet of dat in het buitenland anders werkt dan in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
jokke schreef:
04-08-2020 09:38
Knor, gefeliciteerd. Fijn dat het zo snel raak is. Verder sluit ik mij aan bij de woorden van Baggel. Ik heb er serieus alles en misschien nog wel meer aan gedaan. En toch ben ik met lege handen achter gebleven.
Daizyliz, ik ben best vaak alleen naar een terugplaatsing gegaan, maar weet niet of dat in het buitenland anders werkt dan in Nederland.
:hug: precies dat. De suggestie dat je er invloed op kunt uitoefenen is best pijnlijk en pertinent onjuist. Sterker nog, door zelf naar allerlei middelen te grijpen kun je de slagingskansen verkleinen met alle gevolgen van dien.

Hoe is het verder met je Jokke? En hoe is het met Jokke man? Knuffel.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
04-08-2020 09:21
Even een snelle vraag voor de dames die in Gent lopen. Je mag toch wel gewoon alleen (zonder je partner) naar een terugplaatsing? Ga ineens twijfelen haha.
.
Jazeker, als het goed is heeft je partner vóór het ontdooien al schriftelijk toestemming gegeven.

Ik ben ook alleen geweest in mei.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Knor: gefeliciteerd en ik hoop voor je dat het goed blijft gaan.

Baggal: fijn om jouw reacties te lezen. Sluit me er helemaal bij aan. Wij hebben ook jaren wanhopig alles geprobeerd en het onszelf aangerekend/gedacht: wat kunnen we nog meer doen.
Maar zoals je zegt: als de natuur niet wil, dan wil het niet. Zelf heb je daar eigenlijk geen invloed op
Daarom kan ik inmiddels dit soort berichten/tips/adviezen links laten liggen, maar voor degenen die nog in de fase zitten van zoeken naar wat je zelf nog meer kunt doen, zijn jouw aanvullingen erg waardevol.

Met de verzekering ben ik inmiddels zover dat ik een klacht heb ingediend. Dat wacht ik maar af.

Verder neigen we steeds meer naar een eindpunt van het traject in België. Sowieso gaan we nog gebruik maken van de 2 cryo’s (als die goed willen ontdooien), maar als dat ook niets wordt dan is het daar klaar. Misschien dat we dan toch in Nederland nog 1x poging doen, is toch laatste die vergoed wordt.
Dan eens uitzoeken waar de kansen het hoogste zijn, misschien het VU. Iemand daar ervaring?
Hoi dames,

Ik reageer niet op iedereen persoonlijk... net weer getest en de test was weer donkerder.

Wat wij doen als voorbereiding:
Warm water koken en dan het volgende in laten weken: tijm, rozemarijn, kaneel, munt en kaneel.. dan als het goed is ingeweekt zeven en pure honing (geen suiker honing) erin en opdrinken..
Dit doe je voor het slapen gaan.
Je kleed je dan erg goed.

Stomen: een jurk aan. Water koken in een emmer, met lavendel en dan stomen. Beide benen over de emmer zodat alle warmte naar binnen gaat.

Paar dagen voor de tp: man verschillende noten en advocado laten eten..
Blauwe_Kat schreef:
03-08-2020 21:52
Interessant! Waarvoor dienen die noten en avocado?
Voor de zaadcellen vd man. Schijnt erg goed te zijn.
DaisyLiz schreef:
03-08-2020 18:15
Gefeliciteerd Knor! Fijn dat acupunctuur jou een goed gevoel heeft gegeven. Bij mij heeft het nooit gewerkt helaas.

Ah Baggal pas je goed op jezelf? Lijkt me een goed plan als je binnenkort misschien toch een paar dagen weg kunt. En anders wellicht vrij nemen in vakantie vieren in de buurt?
Ja bij mij zeker. Heb je het bij een ervaren persoon gedaan?
Baggal schreef:
03-08-2020 22:22
Knor: ik echo even wat Flip zegt over de Chinese kruiden. En verder is de invloed die je hebt op het slagen van een poging zeer beperkt. Ik heb mij wel aan de leefregels gehouden van geen alcohol, seks of hete baden na de TP, maar verder heb ik niet iets speciaals gedaan. Sterker nog, in ICSI 1, ICSI 2 TP 1 en ICSI 2 TP 2 heb ik beter gegeten dan tijdens ICSI 2 TP 3 en alleen van die laatste ben ik blijvend zwanger geraakt. En daarmee heb ik puur geluk gehad. Niets meer en niets minder. En als dat niet gelukt was hadden we bij een volgende poging de helft van mijn eicellen laten bevruchten met mijn man’s zaad en de helft met donor zaad om te kijken of er grote verschillen in embryo kwaliteit zou zitten (mijn man was immers bewezen vruchtbaar geweest en ik niet). Maar ik geloof er niets van dat ik zelf invloed heb gehad op de uitkomst van die poging. Kijk als iemand zich fijner voelt bij een gezonde(re) levensstijl: DOEN! Maar als de oplossing gelegen zou zijn in alleen maar Chinese kruiden en floradix (wat wel goed is voor ijzer) dan zouden we geen IVF/ICSI meer nodig hebben. Gezond leven als ondersteuning is prima, maar niet als antwoord op of oplossing voor!

Dus Maestro: als je gezond leeft zou dat in principe voldoende moeten zijn. Ik snap wel dat je naar dingen zoekt die een oplossing zouden kunnen zijn, maar ik denk dat het beperkt is (even los van een normaal BMI, niet roken, drugs en alcohol, caffeine intake spelen een rol -naast je leeftijd en eventuele medische reden-, etc.). Hoe is het verder met je? En met je vader?

Natuurlijk Blauwe Kat is proteïne rijk eten goed en ook bepaalde vetten die in vis, avocado en noten zitten zijn goed, maar zouden uiteindelijk het verschil niet moeten maken. Zita West heeft verschillende recepten boeken op dat gebied mocht je gewoon gezond willen eten.
Zizo: Eens met je post hoor. Nogmaals invloed is vaak maar beperkt. Ik haat bijvoorbeeld ook de opmerking van mensen die bij voorbeeld zeggen: je moet er niet zo mee bezig zijn. Dat heeft er niets mee te maken. En het rotte van vruchtbaarheidsbehandelingen is ook dat je niet zo veel kan doen om de poging wel succesvol te laten zijn. Die onmacht is meer dan rot. En ik snap heel goed dat je geen extra dingen meer gaat doen.

Daisy: Op naar de volgende TP lieverd... en ik duim vast. Vind je zo’n bikkel. Geldt voor wat meer dames hier overigens.
Ik kijk even hoe het loopt. Ik was van de week benaderd door twee klanten: een heb ik afgezegd (want die klus zou deze week beginnen) en die andere begint waarschijnlijk met een week of 2-3. Ik heb midden april qua werk alles aangepakt en zoveel mogelijk declarabele uren gemaakt, omdat ik bang was dat er weinig werk zou zijn als een gevolg van Covid-19. En nu merk ik dat het toch wel wat veel is (geweest). Komt bij dat ik (en ook andere collega’s waarvan ik weet dat de kwaliteit goed is) te weinig waardering krijg(en) hetgeen ik(zij) doe(n) op deze klus. En hoewel het niet persoonlijk is, ben ik daar wel gevoelig voor. Mijn man is altijd nuchter en zegt dan: “see the job as a good earner and milk that cow”, maar ik zit er toch anders in. Zie dus wel aan het eind van de maand hoe het er voorstaat en als er even niets is, kunnen we misschien toch even kort weg. En de andere klus is “maar” 40 uur en bij een vertrouwde klant waar ik meer gewaardeerd word dan door deze Amerikanen...

Neo: Jeetje wat gaat dat als een speer zeg!! Heel veel succes vast voor de punctie.

MamaMaria: weet niet of je nog meeleest, maar ben benieuwd hoe het met je is.

Baggel, nee dat heb ik naast de behandeling gedaan. Zonder behandeling was ik nooit zwanger geworden.
flipje2 schreef:
03-08-2020 21:21
Hoi knor, dat klinkt heel goed hoor! Was de terugplaatsing op dag 3? Dan is de 8ste dag na de terugplaatsing dag 11.

Mijn vroegste positieve test die ik ooit heb gedaan was ook op dag 11, dus het kan zeker!

Voorzichtig gefeliciteerd en succes met verder afwachten
Hey flipje, ja het was op dag 3 de tp.
Baggal schreef:
04-08-2020 07:23
Overigens: nog even een aanvulling Knor: als jij meent dat Chinese kruiden HET antwoord zijn op onvruchtbaarheid prima - alleen zit hier wel een grote groep kwetsbare dames die niets liever willen dan een succesvolle zwangerschap. Die Chinese kruiden kunnen ook echt heel schadelijk (en een bron van valse hoop) zijn. Al die kunstgrepen die niet klinisch bewezen zijn kun je mijns inziens niet afdoen als: baat het niet dan schaadt het ook niet. Dat is nl. niet zo! Er zijn dingen zoals een scratch, glue en assisted hatching waar je je vraagtekens bij kunt zetten, maar die in beginsel geen schade kunnen toebrengen. Voor niet reguliere geneesmiddelen ligt dat evenwel heel anders.

Ik ben geen arts maar ik heb mij destijds behoorlijk vast gebeten in het onderwerp (uit pure wanhoop) en ik geloof dat je niet zo maar zelf aan de Chinese kruiden moet gaan zitten zonder overleg met je reguliere arts.

En dan nog iets anders: Je hebt inmiddels 20 terugplaatsingen gehad schreef je eerder. Dus uit 3 pogingen werd je 3 keer zwanger en had je uit IVF 1 & 2 iedere keer 9 cryo’s die ook niet hebben geleid tot een zwangerschap. De cryo terug plaatsingen hebben je destijds geen succes gebracht - ondanks Chinese kruiden en allerlei andere middelen.
Vond het, gelet op je voorgeschiedenis, des te opvallender dat je gisteren vroeg of je blij mocht zijn na je positieve test. Juist omdat je reeds zo vaak met het bijltje gehakt hebt en je inmiddels wel weet, althans zou moeten weten, hoe het werkt, toch?

Mijn post is geen aanval overigens, maar ik zou het heel rot vinden als allerlei dames hier zich opeens aan niet regulier voorgeschreven middelen gaan wagen en daarmee mogelijk hun kostbare pogingen (en daarmee kansen op een zwangerschap en kind) in gevaar brengen.
Lieve baggel,

Ik noem ze chineze kruiden maar het zij kruiden die ook door nederlanders worden gegeten:
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niemand afvallen maar voelde toch de drang om even te reageren.

Ook ik heb acupunctuur gedaan maar daarnaast ook verdiept in supplementen en voeding. Dit heeft nooit enig invloed gehad op de uitkomst. Deze groep vrouwen is kwetsbaar en ontzettend gevoelig voor dit soort adviezen.

Onze buren hebben 4 kids zwaar overgewicht leven op frikandellen en energy blikjes. Wij zijn beiden ex topsporters en leven een gezond en actief leven. Dus ja een gezonde levensstijl is altijd een goed idee maar dit hoeft niks te zeggen over je vruchtbaarheid. Als het goed zit zit het goed. En voor sommige vrouwen zoals ik, is het een strijd die boven de ratio uitstijgt.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden, ik merk dat ik het hier niet meer bij kan/wil houden. Er zijn (helaas) weer een hoop nieuwe dames bijgekomen. Het voelt alsof ik daar niet zo heel veel raakvlakken meer mee heb. Na 5 jaar IVF zijn er natuurlijk zeker nog een hoop dingen hetzelfde, maar er is ook ondertussen al een hoop veranderd. Ik voel me langzamerhand uit elk groepje vallen, we zijn al zo lang bezig, maar zijn ook nog niet op het punt dat we stoppen.

Voor diegene die er naar vroegen; (ik weet niet meer wat ik nog gedeeld heb, dus als het dubbel is, sorry daarvoor): wij zijn naar een andere kliniek gegaan. Dit is de allerlaatste plek waar we het gaan proberen, we hebben hier een heel goed gevoel bij. We hebben een lijst met onderzoeken op de planning staan en dan kunnen we daar hopelijk weer van start. Ondertussen ben ik ook begonnen met een coachingstraject om alles wat beter een plekje te geven. En ondanks dat het heel zwaar is, ben ik zó dankbaar dat ik deze coach heb gevonden. Ik ben dus vooral mentaal veel aan mezelf aan het werk en dat was wel eens nodig na al die jaren. Eind deze maand eerst lekker op vakantie en dan gaan we kijken of het uitkomt om de onderzoeken in te plannen.

Ik hoop dat het goed gaat met jullie allemaal! <3
lauwie101 wijzigde dit bericht op 04-08-2020 13:28
49.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
knor010 schreef:
04-08-2020 12:39


Stomen: een jurk aan. Water koken in een emmer, met lavendel en dan stomen. Beide benen over de emmer zodat alle warmte naar binnen gaat.
.
Voor een prille zwangerschap wordt juist geadviseerd om voorzichtig te zijn met warmte (geen warm bad, geen sauna etc), dus ik zou zoiets toch ook wel eerst met de arts bespreken voor ik het zou doen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
knor010 schreef:
04-08-2020 12:40
Voor de zaadcellen vd man. Schijnt erg goed te zijn.
.
Waarschijnlijk i.v.m. zink?
Maar een paar dagen voor de tp, is dan wel een beetje laat misschien?
De ontwikkeling van een zaadcel duurt ongeveer 12 weken....
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Knor, wat fijn dat je test weer donkerder is.

En als ik voor mezelf spreek, vind ik het juist aardig en interessant dat Knor deelt hoe zij het heeft aangepakt.
Natuurlijk is dat niet wetenschappelijk aangetoond, maar ze mag toch haar ervaring delen.

Ik denk dat we allemaal een manier zoeken waarbij we ons zo goed en positief mogelijk voelen over de behandeling. Voor de 1 is dat heel nuchter "gewoon normaal doen" en voor een ander kan dat een hele lijst aan dingen zijn. Een kopje kruidenthee en een voetenbad lijkt mij geen ernstoge zaak. En bij twijfel kan iedereen dat toch overleggen met de gynaecoloog?

Wij proberen dagelijks ongeveer 300g groente te eten. En ben ik gestopt met heel intensief sporten, maar beweeg ik nog wel regelmatig. En mijn vriend slikt vitamine C. Of het de uitkomst van de behandeling beïnvloed? Amper, misschien wel niet. Of het me een goed gevoel geeft? Ja :)
Mischien bedoel je alle advies goed vanuit jou oogpunt maar ik lees ook echt dingen die NIET worden geadviseerd door artsen zoals warmbad en inderdaad het ontwikkeling van een sperma cel begint al 6maanden ervoor.

Voor dames die alle hoop uit ivf icsi alles willen halen vind ik bepaalde adviezen niet oké! Het heeft een beetje te maken met het goudenembryo en ik denk niet dat wij daar veel invloed op kunnen uitoefenen behalve alcohol,roken etc.
Alle reacties Link kopieren
Jolie20 schreef:
04-08-2020 13:19
Ik wil niemand afvallen maar voelde toch de drang om even te reageren.

Ook ik heb acupunctuur gedaan maar daarnaast ook verdiept in supplementen en voeding. Dit heeft nooit enig invloed gehad op de uitkomst. Deze groep vrouwen is kwetsbaar en ontzettend gevoelig voor dit soort adviezen.

Onze buren hebben 4 kids zwaar overgewicht leven op frikandellen en energy blikjes. Wij zijn beiden ex topsporters en leven een gezond en actief leven. Dus ja een gezonde levensstijl is altijd een goed idee maar dit hoeft niks te zeggen over je vruchtbaarheid. Als het goed zit zit het goed. En voor sommige vrouwen zoals ik, is het een strijd die boven de ratio uitstijgt.
Precies dit Jolie. Vruchtbaarheid is toch een beetje een loterij. Waar de een probleemloos zwanger wordt, is het voor een ander een obstakel race, waarbij, zeker voor vrouwen, de kalender- en biologische leeftijd een rol spelen. Maar dat is slechts een factor. In sommige gevallen is er niet eens een aanwijsbare oorzaak te vinden waardoor het niet lukt. En dan is het heel frustrerend om te zien dat mensen die er een minder gezonde levensstijl op nahouden of veel ouder zijn wel een kind kunnen verwekken/zwangerschap tot stand kunnen brengen.

Lauwie: goed om weer van je te horen Meis! En fijn dat je steun hebt voor het mentale stuk. Dat is ook best wel een ding. Benieuwd wat de nieuwe kliniek voor jullie kan betekenen. Ik stuur je trouwens een PB. Veel plezier in Griekenland trouwens.

Knor: het idee dat je ook maar iets bereikt met stomen en kaneel/aroma en dat soort theorieën is nergens op gebaseerd. Natuurlijk moet een ieder doen waarbij hij/zij zich goed voelt, maar het idee dat die gestoomde jurk het verschil maakt heeft noch klinisch noch wetenschappelijke relevantie! Ik vind het best bijzonder dat je dat hier zo durft op te schrijven (terwijl je tegelijkertijd niet weet wat een blastocyst is, waarmee je aangeeft dat je kennis op het gebied van vruchtbaarheid toch wel enigszins beperkt is (!) en je je man noten en avocado’s in z’n mik laat duwen vlak voor de TP terwijl zaadcellen al reeds zijn aangemaakt -zie ook Flipje’s post!). Met dit soort teksten zit je, althans bij mij, nogal hoog in de allergie zone zoals je wellicht kan begrijpen.
Het is heel fijn dat je test donkerder is geworden (het HCG stijgt) en er is een vervolg topic voor de reeds zwanger geworden dames na een vruchtbaarheidsbehandeling. Ik wens je een probleemloze zwangerschap toe.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
04-08-2020 13:26
.
Waarschijnlijk i.v.m. zink?
Maar een paar dagen voor de tp, is dan wel een beetje laat misschien?
De ontwikkeling van een zaadcel duurt ongeveer 12 weken....
:high5:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
BlauweKat: er zal heus geen boos opzet bijzitten, alleen is het wel pijnlijk en snijdt het geen hout. Pijnlijk in de zin dat er hier heel veel dames ALLES aan gedaan hebben en alles aan doen om zwanger te worden en blijven.

En je nu “tips” van iemand krijgt die meent (en zulks op onjuiste gronden) de wijsheid in pacht te hebben. Tips die wetenschappelijk gezien kant noch wal raken en in geval van Chinese kruiden zelfs schadelijk kunnen zijn...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Vienna: heel benieuwd naar het verloop van je klacht met de verzekeraar. Ik neem aan dat de klacht mede te maken had met de vraag van de dame aan de telefoon? En natuurlijk hoop ik dat je de 3K terug krijgt. Blijft gewoon een groot bedrag. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je de pogingen die je nog hebt wel wil benutten: al is het maar om jezelf, ondanks de hoop, ook die kans te geven.

Alynee: Precies dat idd.
Uiteindelijk werd ik blijvend zwanger van een gefragmenteerde 6-daagse blasto. Dat bleek het gouden embryo te zijn. Een embryoloog had de andere 6 of 7 embryo’s waarschijnlijk een betere slagingskans gegeven als hij er een uitspraak over had gedaan voorafgaand aan de TP. Enne... voor die poging heb ik NIETS extra’s of anders gedaan. Ik kijk nog geregeld naar mijn dochter, bijna in ongeloof dat ze hier is. En dat was gewoon “the luck of the draw”. En ik hoop enorm dat jij dit geluk ook mag ervaren.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
04-08-2020 14:13
BlauweKat: er zal heus geen boos opzet bijzitten, alleen is het wel pijnlijk en snijdt het geen hout. Pijnlijk in de zin dat er hier heel veel dames ALLES aan gedaan hebben en alles aan doen om zwanger te worden en blijven.

En je nu “tips” van iemand krijgt die meent (en zulks op onjuiste gronden) de wijsheid in pacht te hebben. Tips die wetenschappelijk gezien kant noch wal raken en in geval van Chinese kruiden zelfs schadelijk kunnen zijn...
Ok, nou ik wil ook niemand kwetsen. Ik geloof ook dat we allemaal er alles aan proberen te doen. Voor mij is het dan wel interessant om te lezen wat dat "alles" voor anderen betekent (of het nou nuttig is of niet) Ik had niet verwacht dat dat als pijnlijk ervaren zou worden.

En even voor de zekerheid, denk je echt dat thee van rozemarijn schadelijk is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven