Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

vrijdag 13 september 2019 om 20:48
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
Bezig met behandelingen
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*
Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)
Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7

Wachten op start | Sense, Mia_3 |
Prikken & slikken | Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro |
Wachten op cryo-tp | Elisboompje, piene1987, DaisyLiz |
In de wachtweken (testdatum) |
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

Naam (leeftijd(v/m) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behan-deling | Status #cryo's |
Locatie |
-Sense- (36/41) |
2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's | ICSI4 | wacht op start | UZ Gent, OLVG/UMC | |
Vienna25 (33/32) |
eind 2014 | begin 2016 | Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt | ICSI 2 | wachten op cryo-tp #nog 2cryo's | Belgie |
MamaMaria81 (38/41) |
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen | ICSI 3 | 2 cryo's | |||
Jokke (37/37) |
2016 | 2017 | geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt | IVF4 | wachten op start Düsseldorf cryo | |
Lauwie101 (29/30) |
2015 | 2017 | zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp | ICSI4 | wachten op start icsi4 | Spanje |
DaisyLiz (30/31) |
dec 2014 | jan 2016 | PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) | IVF 2 | 11 cryo's (nog 7 over) | UZ Gent, OLVG/UMC |
Kasteelbewoner (?/?) |
2015 | ? | slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt | ICSI 3 | - | |
bolletje81 (38/38) |
2016 | 2017 | dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt | ICSI 3 | wachten op start ICSI3 | |
Neoflux (33/32) |
2019 | 2019 | erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD | PGD-ICSI 2 | wachten op start ICSI2 | |
Elisboompje (30/33) |
2018 | 2019 | ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's | ICSI 1 | Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020) | |
piene1987 | 2016 | 2019 | slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's | ICSI1 | wachten op cryo tp nog 3 | |
Maan1987 | 2012 | 2017 | PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) | ICSI + +PGD |
wachten op start | UMC utrecht, maastricht |
Maestro | 2018 | 2019 | PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad | ICSI / IVF | ||
Celenne | 2017 | 2018 | Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. | ICSI 3 | wachten op start ICSI3 | |
Nerdella | 2009 | 2010 | Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF | IVF 1 | Start met stimuleren | C&C Heinsberg (DL) |
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |

(Zwanger groepje 2016-2019)
.

*

*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
woensdag 9 september 2020 om 17:46
Zolang het getal niet daalt hoeft het niets te zeggen hé! Ik duimdraai ook mee, komende dagen en weken zijn echt superspannend!
Zizo: bijzonder gesprek zul je gehad hebben, met als topper hoog amh. Lijkt me heel bijzonder om te ervaren dat ze daar hopen binnen enkele maanden zwanger te hebben na zoveel jaren proberen. Laten we hopen dat dit de gouden formule is voor je!
Hier gaat alles redelijk. Ik ben het wachten op mijn eisprong zat, is ook nog niet onder weg en ben ergens bang dat als deze later als verwacht komt, dat ik dan nog niet kan starten omdat het dan weer vol is. Nu is de planning eind september starten, maar met twee weken na eisprong gaat het tijdbestek voor mijn gevoel wel tikken. Daarnaast lopen de besmettingen hier in de regio op en zit ik ook niet te wachten op aangescherpte protocollen. Zucht...
Met mijn vader is alles redelijk. Hij doet zijn best en is weer aan het werk. De avonden zijn vreselijk, dus er is om de dag iemand in de avond om hem te ontlasten. In de weekenden gaan we leuke dingen doen als hij dat wil. Soms wil hij ook niemand zien. Mijn broertje die vlakbij woont doet in elk geval dan een bakje koffie en kleindochters doet wonderen
Hij heeft nu een werkster en zoekt zijn vrienden op. Ik ben er ergens nog niet gerust op. Zelf ben ik gewoon zo toe aan leuk blij nieuws! Werk slokt veel tijd op, maar dat is ook even prima. Paar deadlines te halen deze week en dat kost me een paar extra avonden. Hoofd leeg en gaan!
maestro wijzigde dit bericht op 09-09-2020 22:45
0.26% gewijzigd
samen sta je sterker
woensdag 9 september 2020 om 21:44
Daiz, ik snap je angst en terughoudendheid zo goed.
Maar wat hoop ik gigantisch dat dit hem wordt meisje!
Maestro, het blijft onwerkelijk hè meisje? Voel jij je ook zo wisselend qua emoties? Wat lief hoe jullie er allemaal zo voor pap zijn. Welke cd zit je nu? Mag je starten bij as menstruatie?
Lau, hoe gaat het met jullie?
Ik ben even kwijt wanneer jullie weer richting Spanje gaan?
Hier medicatie binnen voor nieuwe ronde. Maar ik voel mij emotioneel heel wisselend dat we toch even wachten.
Een goed nieuwtje was dat ik m’n nieuwe amh uitslag kreeg, zelfde lab, zelfde dag en een stuk hoger dan 1.5 jaar terug.
Maar wat hoop ik gigantisch dat dit hem wordt meisje!
Maestro, het blijft onwerkelijk hè meisje? Voel jij je ook zo wisselend qua emoties? Wat lief hoe jullie er allemaal zo voor pap zijn. Welke cd zit je nu? Mag je starten bij as menstruatie?
Lau, hoe gaat het met jullie?
Ik ben even kwijt wanneer jullie weer richting Spanje gaan?
Hier medicatie binnen voor nieuwe ronde. Maar ik voel mij emotioneel heel wisselend dat we toch even wachten.
Een goed nieuwtje was dat ik m’n nieuwe amh uitslag kreeg, zelfde lab, zelfde dag en een stuk hoger dan 1.5 jaar terug.

woensdag 9 september 2020 om 22:49
Daisy, wat spannend! Ik ga voor je duimen dat je de testen toch mooi gaan oplopen.
Zizo, wat bijzonder dat de arts zo positief is. Hopelijk krijgt ze gelijk
Maestro, ik hoop echt dat je eind september, of begin oktober kunt beginnen. Extra onzekerheid door corona en wachtlijsten hun ik je echt niet, zeker met de extra zorgen om je vader. Ik vind het knap van jullie dat het nu toch al redelijk gaat!
Jay, welkom!
Zizo, wat bijzonder dat de arts zo positief is. Hopelijk krijgt ze gelijk

Maestro, ik hoop echt dat je eind september, of begin oktober kunt beginnen. Extra onzekerheid door corona en wachtlijsten hun ik je echt niet, zeker met de extra zorgen om je vader. Ik vind het knap van jullie dat het nu toch al redelijk gaat!
Jay, welkom!

donderdag 10 september 2020 om 17:34
Daisy: ohh wat spannend. Ik hoop heel erg met je mee dat het positief blijft!!
Zizo: dat klinkt toch heel hoopvol, Hopelijk heeft de kliniek gelijk en heb je met deze andere medicatie meer geluk!
Jay: welkom!
Moos: goed dat je de tijd neemt om te starten wanneer het goed voelt. Je amh waarde klinkt goed, hopelijk heeft dat ook een positieve uitwerking in de behandeling.
Kasteelbewoner: ik ben nog niet eerder afwezig geweest voor het traject bij mn huidige werk. Het voortraject deed ik bij mn vorige werkgever en daar was ik heel vrij met het indelen. Nu werk ik voor een overheidsinstantie, maar mijn leidinggevende is een vrij stugge oudere man en het voelt gewoon nog niet goed er iets over te zeggen. Misschien na de proeftijd als dat nodig is. Wel heel fijn dat ze er bij jou zo positief op reageerden destijds.
Nerdella: hoe is het nu bij jou?
Hier is de ontdooiing gelukkig goed gegaan en de cryo was van goede kwaliteit. Nu maar hopen dat deze wil blijven zitten.
Zizo: dat klinkt toch heel hoopvol, Hopelijk heeft de kliniek gelijk en heb je met deze andere medicatie meer geluk!
Jay: welkom!
Moos: goed dat je de tijd neemt om te starten wanneer het goed voelt. Je amh waarde klinkt goed, hopelijk heeft dat ook een positieve uitwerking in de behandeling.
Kasteelbewoner: ik ben nog niet eerder afwezig geweest voor het traject bij mn huidige werk. Het voortraject deed ik bij mn vorige werkgever en daar was ik heel vrij met het indelen. Nu werk ik voor een overheidsinstantie, maar mijn leidinggevende is een vrij stugge oudere man en het voelt gewoon nog niet goed er iets over te zeggen. Misschien na de proeftijd als dat nodig is. Wel heel fijn dat ze er bij jou zo positief op reageerden destijds.
Nerdella: hoe is het nu bij jou?
Hier is de ontdooiing gelukkig goed gegaan en de cryo was van goede kwaliteit. Nu maar hopen dat deze wil blijven zitten.
donderdag 10 september 2020 om 18:37
Ik voel me enorm schommelend qua emoties en ga ook alle kanten op. Als ik nu weer mijn post lees van gisteren denk ik alweer: dat zou ik nu heel anders opschrijven. Het is helemaal niet redelijk, het is gewoon hard werken om boven water te blijven voor mijn pa en ik golf de dag door. Kan echt per dag enorm wisselen. Ik zit nu op CD32, ergens tussen 40-60 dagen kom ik meestal uit qua cyclus. Ik mag starten na menstruatie, vandaar dat ik moet bellen bij eisprong. Ben alleen als de dood dat er dan geen plek meer is als het later is. Vriendinnetje zei dat zh dit wel gewend zijn en als je kunt starten, dat dat echt wel goed komt. Voor mij nieuw, dus lastig om ergens nu op te varen.Moosforhappines1988 schreef: ↑09-09-2020 21:44Maestro, het blijft onwerkelijk hè meisje? Voel jij je ook zo wisselend qua emoties? Wat lief hoe jullie er allemaal zo voor pap zijn. Welke cd zit je nu? Mag je starten bij as menstruatie?
Ik hoop dat je binnenkort je stabiel genoeg voelt om te starten. Mij gaat het juist enorm helpen denk ik, ben er wel echt aan toe om te starten merk ik, heeft lang genoeg geduurd.
maestro wijzigde dit bericht op 10-09-2020 19:00
0.61% gewijzigd
samen sta je sterker
donderdag 10 september 2020 om 18:59
Even snel, maar als je daar echt bang voor bent zou ik even bellen en anders vragen om een kuurtje om het op te wekken.maestro schreef: ↑10-09-2020 18:37Ik voel me enorm schommelend en ga ook alle kanten op. Alles ik nu weer mijn post lees van gisteren denk ik alweer: dat zou ik nu heel anders opschrijven. Het is helemaal niet redelijk, het is gewoon hard werken om boven water te blijven voor mijn pa en ik golf de dag door. Kan echt per dag enorm wisselen. Ik zit nu op CD32, ergens tussen 40-60 dagen kom ik meestal uit qua cyclus. Ik mag starten na menstruatie, vandaar dat ik moet bellen bij eisprong. Ben alleen als de dood dat er dan geen plek meer is als het later is. Vriendinnetje zei dat zh dit wel gewend zijn en als je kunt starten, dat dat echt wel goed komt. Voor mij nieuw, dus lastig om ergens nu op te varen.
Ik hoop dat je binnenkort je stabiel genoeg voelt om te starten. Mij gaat het juist enorm helpen denk ik, ben er wel echt aan toe om te starten merk ik, heeft lang genoeg geduurd.
donderdag 10 september 2020 om 19:01
Kuurtje voor opwekken wilde de arts niet vooraf inzetten ivm het stimuleren in een natuurlijke cyclus. Zo min mogelijk kunstmatig was haar advies. Naja....ik wacht nog even een week en anders ga ik bellen dat we eind september niet gaan halen of vragen wat ze willen. We gaan het zien.
samen sta je sterker
donderdag 10 september 2020 om 20:35
Maestro, kan mij juist ook heel goed voorstellen dat je wel de behoefte voelt om te starten! Want aan de ene kant voel ik dat ik dat ook wil, maar aan de andere kant is zelf wat moves maken in bed ook goed. Het idee dat alles in huis ligt is fijn.
Hier precies hetzelfde zoals je het omschrijft.
Ik hoop dat er snel wat duidelijkheid komt in je cyclus.
Daiz, hoe gaat het vandaag met je?
donderdag 10 september 2020 om 21:34
Sterke vrouw ben je ook Moos. Kan me de gemengde gevoelens heel goed voorstellen. Ik hoop op wat meer geluk voor jou! Hier is het wel oke. Mijn test leek vanochtend ietsje donkerder, maar heel minimaal. Ik heb weinig vertrouwen in de bloedtest morgen. We gaan het zien...Moosforhappines1988 schreef: ↑10-09-2020 20:35Maestro, kan mij juist ook heel goed voorstellen dat je wel de behoefte voelt om te starten! Want aan de ene kant voel ik dat ik dat ook wil, maar aan de andere kant is zelf wat moves maken in bed ook goed. Het idee dat alles in huis ligt is fijn.
vrijdag 11 september 2020 om 13:03
Ik weet het ook echt niet meiden... Alles ziet er steeds zo goed uit. Cryo's waren van goede kwaliteit. We hebben al zoveel bloedonderzoek gehad en kijkoperaties, hysteroscopiën, noem maar op. Ze zeggen dat zo vroeg misgaan vaak gebeurt en dat er dan iets mis was met het vruchtje. Maarja, dit is nu de derde keer. Alles bij elkaar begint het een redelijk kansloos verhaal te worden zo. Word ik nu in korte tijd twee keer zwanger, lijk ik er weer een nieuw probleem bij te hebben. En sowieso geloof ik niet meer zo in pech in ons geval. 5 keer zwanger, waarvan drie keer biochemisch, een keer een missed abortion en een keer bevallen met 19 weken. Dat kan toch niet allemaal pech zijn?
Dank je Moos, wellicht het overwegen waard. Maar volgensmij doen ze dat niet in Gent toch?
Dank je Moos, wellicht het overwegen waard. Maar volgensmij doen ze dat niet in Gent toch?
vrijdag 11 september 2020 om 13:16
Dat doen ze niet in Gent Daiz.
Maar wel in Heinsberg. Je kunt enkel dit onderzoek daar doen en in Gent onder behandeling staan.
Misschien kan je lid worden van de fb- groep. En daar je verhaal delen, want voor meerdere kenbaar.
Juist ook na een zwangerschap van je kindje kan je nk of plasma wisselen en verhogen.
Misschien is enkel de oplossing infuus of prednison.
Maar wel in Heinsberg. Je kunt enkel dit onderzoek daar doen en in Gent onder behandeling staan.
Misschien kan je lid worden van de fb- groep. En daar je verhaal delen, want voor meerdere kenbaar.
Juist ook na een zwangerschap van je kindje kan je nk of plasma wisselen en verhogen.
Misschien is enkel de oplossing infuus of prednison.