Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zizo schreef:
11-05-2020 11:04
Ik zat net nog op de site van de Belgische overheid te kijken voor het in mogen reizen van België. https://www.info-coronavirus.be/nl/
Als ik het goed lees, mogen we tot 8 juni België nog niet in. Ook niet voor niet spoedeisende medische behandeling. Voorlopig dus nog in de wachtstand.
Huh Zizo wat gek, Gent is weer opgestart voor buitenlandse patiënten. Vorige week maandag voor cryo terugplaatsingen en IUI en vandaag ook voor nieuwe IVF pogingen. Ik heb a.s. woensdag een gesprek met de vroedvrouw, die stond eigenlijk in maart. Volgensmij gaat deze gewoon door.
DaisyLiz schreef:
11-05-2020 11:12
Huh Zizo wat gek, Gent is weer opgestart voor buitenlandse patiënten. Vorige week maandag voor cryo terugplaatsingen en IUI en vandaag ook voor nieuwe IVF pogingen. Ik heb a.s. woensdag een gesprek met de vroedvrouw, die stond eigenlijk in maart. Volgensmij gaat deze gewoon door.
Echt waar? Weet je ook of mensen probleemloos de grens konden passeren? Het is erg zuur als je bij de grens wordt tegengehouden.
Zizo schreef:
11-05-2020 11:15
Echt waar? Weet je ook of mensen probleemloos de grens konden passeren? Het is erg zuur als je bij de grens wordt tegengehouden.
Loop jij ook in Gent? Ik heb een mail gekregen dat ze weer opstarten en ik had toevallig al een afspraak staan voor a.s. woensdag (ik was zo brutaal geweest om te zeuren om een afspraak onder voorbehoud en gelukkig mag het vanaf deze week ook weer). En ik las dat Flipje al in Gent is geweest vorige week.
DaisyLiz schreef:
11-05-2020 11:18
Loop jij ook in Gent? Ik heb een mail gekregen dat ze weer opstarten en ik had toevallig al een afspraak staan voor a.s. woensdag (ik was zo brutaal geweest om te zeuren om een afspraak onder voorbehoud en gelukkig mag het vanaf deze week ook weer). En ik las dat Flipje al in Gent is geweest vorige week.
Ja ik loop ook in Gent. Nee, ik heb geen email gehad. Ik moet zelf bellen als ik weer ongesteld ben. Dan plannen ze een afspraak in voor de onderzoeken van RIF-batterij (hysteroscopie, bloed- en senenonderzoek etc). Die afspraak hadden we staan op 23 maart, maar dat ging niet door ivm de lockdown. Mijn afspraak kan dus niet telefonisch. Ik hoop van harte dat het snel gepland kan worden. We zouden oorspronkelijk op 15 juni weer naar Gent voor de uitslagen en dan weer met poging 4 beginnen, maar ik mag nu blij zijn als we dan de onderzoeken hebben gehad.
Flip is ook al in Gent geweest. Met bewijs van een doktersafspraak mocht je weer België in reizen.

Wij mogen ook weer beginnen! Ben zó dankbaar! Of we tegen die tijd echt Spanje in mogen zien we dan wel, anders hebben we afgesproken dat ze alles invriezen. Maar er is in ieder geval weer actie!!!
Wat fijn Lauwie!

Zizo, ik zou even bellen dan!
Dankjewel Daisy en Lauwie!
Fijn om te horen dat we hiervoor wel de grens over mogen. Ik zal als ik ongesteld ben bellen en vragen of ze de afspraak ook willen mailen, dan heb ik een bewijsstuk.
Zizo schreef:
11-05-2020 11:15
Ja - ik ken iemand die probleemloos de grens kon passeren. Die werd wel ondervraagd (doel van de reis) en kon een afspraak bevestiging met Gent tonen. Ik vraag wel even of ze zich hier meldt.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lauwie101 schreef:
11-05-2020 11:33
Flip is ook al in Gent geweest. Met bewijs van een doktersafspraak mocht je weer België in reizen.

Wij mogen ook weer beginnen! Ben zó dankbaar! Of we tegen die tijd echt Spanje in mogen zien we dan wel, anders hebben we afgesproken dat ze alles invriezen. Maar er is in ieder geval weer actie!!!
Ik bedoelde inderdaad Flipje. Ik weet niet of ze het elders al op het forum gegooid had, vandaar dat ik het nog niet genoemd had. Ze moest geloof ik wel een mondkapje meenemen en bij binnenkomst dragen ;)

En even een ronde dansje voor jou Lauwie :cheer: :cheer: :cheer: Eindelijk weer actie in de taxi en dat biedt perspectieven. Opeens is elke maand een maand te veel he? Snap ik wel en zo ervoer ik dat destijds ook wel.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Wat fijn dat het traject weer op gang komt, DaisyLiz en Lauwie! Eindelijk weer zicht op iets anders dan kansloos wachten. :) Zizo, ik hoop dat je ook snel een concrete afspraak kunt krijgen.

Het ziekenhuis in Nederland waar ik bij loop start ook langzaam weer op. Bij de eerstvolgende ongesteldheid mailen en hopen dat we dan voor een cryo-terugplaatsing kunnen gaan. Natuurlijk met een hoop mitsen en maren nog, maar het uitzicht op misschien weer een kans maakt mijn hoofd al zoveel lichter.
Hoi Ladies,

Fijn dat er weer voorzichtig aan opgestart wordt hè!

Voor de Gent-gangers onder ons: Het is verstandig om even op voorhand te mailen en te vragen of ze een “Verzoek tot toelating van een verplaatsing naar het uz Gent” document voor je kunnen invullen en als bijlage terugmailen.

Voor degenen die een bezoek aan de vroedvrouw brengen om weer te mogen starten met stimuleren: bel of mail om te vragen of ze direct een arts beschikbaar hebben voor de start-echo! Anders loop je de kans dat je na een paar dagen weer speciaal daarvoor terug moet als er op dat moment niemand beschikbaar is.

Stay strong allemaal! :hug:
Precies dat Celenne. De kans dat het uiteindelijk nog niet door kan gaan is er nog steeds, maar het is voor mijn hoofd zoveel fijner! Fijn dat er bij jou ook weer wat perspectief lijkt te komen.
Fijn dames.

Ook asz zwijndrecht start weer langzaam op. Hopelijk kan ik meedoen deze ronde als ik ongesteld word.
Oh ik word echt blij van jullie berichten! Dit geeft weer moed! :cheer2:
Hoi Iedereen,

Ik heb vorige week contact gehad met mijn arts in Gent, en met een van de vroedvrouwen. Volgens haar kunnen we gewoon weer beginnen (geen wachttijd) en hebben we een 'attestje' nodig van de vroedvrouw om de grens over te mogen (prachtig he zo'n woord dat je denkt te weten wat het betekend maar het zelf nooit zou gebruiken).
Verder mondkapje verplicht in het ziekenhuis (als je het niet hebt zou je er ook bij binnenkomst om kunnen vragen, maar liever zelf meenemen) en man mag niet mee naar binnen (In ons geval).

Wij gaan trouwens nu besproken worden in het team, wat ze gaan adviseren omdat we de karyotypering niet willen. En er komt nog een hysteroscopie en daarna waarschijnlijk 'gewoon' ronde 4 in...zonder verdere aanvullingen. Dubbel gevoel hier, 0 vertrouwen dat het gaat lukken, wel zeker dat we deze laatste poging nog willen, en kijk ook wel erg uit naar het einde van het traject.
poeh, bah. O en pleegzorg aanbod staat in wachtstand vanwege logistieke problemen vanwege..uiteraard...corona...

Maar fijn voor iedereen hier dat het weer een beetje kan beginnen!
Wat fijn al die goede berichten! Blik vooruit en laten we hopen op veel mooi nieuws komende maanden!
We hebben vanochtend even gebeld net het ziekenhuis en wij staan nog in de wacht. Ze zijn opgestart, maar wij worden gebeld door de gyn als de twee onderzoeken bij partner worden ingepland en er meer tijdpad zichtbaar is. We wachten dus nog even af, maar jullie berichten geven hoop dat we hopelijk snel verder mogen.
samen sta je sterker
Hoi allemaal,

Ik ben afgelopen woensdag in Gent geweest! Op dinsdag 5 mei kreeg ik de mail dat ze weer zouden starten, toen mailde ik terug en op woensdag 6 mei had ik mijn echo. En het follikel was al groot genoeg, dus nog dezelfde avond pregnyl gespoten en overmorgen is mijn cryo tp al.
Zo snel kan het dus opeens weer gaan meiden.... hou vol als je nog moet wachten!

Aan de grens moest ik natuurlijk vertellen waarom ik België in wilde. De SMS met de afspraakbevestiging was voldoende bewijs om direct door te mogen rijden. Dat is dus niet erg ingewikkeld gelukkig.

In het ziekenhuis word je bij de ingang ontvangen, waar je wordt gevraagd om je mondmasker op moet doen (als je er geen hebt krijg je er daar een, maar liefste zelf meenemen) en je handen moet ontsmetten.
Verder bij het onthaal werkt alles hetzelfde, de loketten zijn alleen wat anders ingericht maar verder geen bijzonderheden.

Van de vroedvrouw had ik twee documenten toegestuurd gekregen die uitgeprint en ondertekend moesten worden. Het een is een verklaring dat je niet ziek bent, geen symptomen hebt, niet in contact bent geweest met corona patiënten etc. De ander is een soort disclaimer, waarmee je verklaart bewust te zijn van o.a. de mogelijke impact van COVID op de zorg, dat eventuele complicaties ten gevolge van de behandeling de druk op de zorg weer kunnen doen toenemen, dat niet bekend is wat het effect van het virus op de zwangerschap is.

Op de afdeling aangekomen moet je eerst je handen nogmaals ontsmetten en daarna je barcode scannen. In de wachtkamer hebben ze steeds 1 stoel vrij en dan 3 stoelen afgezet met lint. Ik zat met 1 andere vrouw in wachtzaal B.
Het echo onderzoek verliep redelijk normaal, alleen geen handen schudden uiteraard. Bloedprikken ging ook zoals normaal, bezoek aan apotheek ook.

Oh ja... Het is absoluut niet verboden om je partner mee te nemen, maar als ik zag hoe de situatie daar nu is, ga ik woensdag heel bewust alleen naar Gent voor de tp.
Het is voor iedereen beter om met zo min mogelijk mensen het ziekenhuis binnen te gaan! Niet leuk natuurlijk, maar het is in het belang van ons allemaal dat het aantal besmettingen nu niet opnieuw toe zal nemen. Anders moeten de afdelingen straks misschien nog een keer sluiten.
Dus denk daar allemaal goed over na...

X flip
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Oh meiden, mag ik na alle frustratie ook even mijn blijdschap met jullie delen? Ik ben vanochtend ongesteld geworden (yes!) en had meteen Gent gemaild om 08:15 uur. Word ik nog voor 08:30 uur gebeld met een afspraak voor een echo morgen, toevallig moest ik er morgen al heen voor een afspraak bij de vroedvrouw dus dat komt perfect uit. Dus het ziet ernaar uit dat ik eindelijk mag beginnen met spuiten donderdag! Zou er dan toch echt een nieuwe poging komen na 5 maanden wachten? Ik hoop het zooooo. Ik moet alleen wel nog allerlei formulieren voor de verzekering daar inleveren, dus ik hoop maar dat dat zo snel geregeld kan worden.
Yes, wat super fijn Daiz :cheer:
Wat fijn dat ze zo snel handelen.
En Flip, heeeel veel succes!
Beetje voor je te doen om alleen te gaan?
Wat heerlijk, Daisy! In één klap schakelen van eindeloos wachten naar meteen beginnen. (Vast ook wel even heftig in je hoofd trouwens.) Succes morgen!

Ook voor jou ineens de vaart erin, Flipje :). Veel geluk morgen!
MamaMaria, ik ben erg benieuwd wat er uit het overleg komt. Ik hoop dat je nog een beetje energie kan opbrengen voor die laatste ronde. Ik duim zo hard voor jullie! Weet dat we er voor je zijn hier he? (En anders altijd via een PB ofzo hoor meis!)

Flipje, dank voor jouw uitleg! Dapper (en wel verstandig) dat je morgen alleen gaat, maar kan me voorstellen dat leuk anders is. Succes morgen!

Daisy, wat fijn!!! Dat is écht top! Heerlijk dat alles dan ineens zo snel lijkt te gaan.

Hier is het nieuws dat we mogen beginnen een beetje aan het inzinken. En de blijdschap maakt plaats voor angst en zenuwen. We hebben geen reden om aan te nemen dat dit niet zal werken, maar alle teleurstellingen de afgelopen vijf jaar hebben me wel geconditioneerd om geen échte hoop meer te hebben.. Deze weken ga ik zoveel mogelijk aan self-care doen als mogelijk, ook dit komen we wel weer door. :)
Lieve dames, wat fijn voor jullie dat de boel langzaamaan weer opgestart wordt. Wachten is nu eenmaal k*t ;-)

Heel veel succes allemaal weer!

Even kort: wij hebben inmiddels de biologische moeder van ons pleegkind-to-be ontmoet. Zij is heel enthousiast over ons gelukkig. Dat was voor ons wel heel belangrijk, want wij willen dit echt heel graag zoveel mogelijk samen met haar en in goed overleg doen. Het betreft een jongen met flinke hechtingsproblematiek, wat duidelijk tot uiting komt in zijn gedrag. Hij zit nu in een tijdelijk pleeggezin waar het heel goed gaat, dus dat geeft hoop en is voor ons ook de doorslag om het toch aan te gaan. Nu volgt nog een ontmoeting met het huidige pleeggezin en daarna met hemzelf uiteraard. Hij weet nog van niets en denkt dat hij terug mag naar zijn biologische moeder, dus het is heel dubbel en triest. Ik vind het ook heel lastig om hier 'blij' mee te zijn en dat ben ik ergens ook niet. Ik vind het wel vooral heel fijn dat wij hopelijk iets kunnen betekenen in zijn leven.
Wat een nieuws in één keer, wat fijn dat velen nu mogen starten.

Fijn dat je gelijk mag beginnen, daisy. Ben heel benieuwd. Wordt bij er bij jou nu geen verse TP gedaan?

Mamamaria, snap je voorzichtigheid en ik gun je deze kans.

Lauwie, wat goed dat er nu wat gaat gebeuren, best snel gezien de situatie in Spanje. Tuurlijk heb je twijfels, en ecd is geen garantie maar wel een veel grotere kans dan met met eigen materiaal. Ik zie het ook echt als een nieuwe kans. Waarom leggen ze jouw cyclus plat dat doen ze hier in Nederland niet. Hier begin je op dag 1 met progynova.

Zizo, ik duim voor jou en ik snap je angst heel erg goed.

Baggal, je analogie met de tandarts is treffend, maar ik ga nog zelden naar de tandarts omdat elke keer als ik kom erbeen bijna ramp wordt voorspelt. Ik kom alleen om tandsteen te verwijderen, heb geen vullingen ofzo, maar wel een lichte overbeet en een schuine tand onder. Er wordt me wel van alles aangepraat maar ik kan er prima mee leven. Ik denk ook dat meeste fertiliteitsbehandelingen geboden worden met de beste bedoelingen, want je weet niet wat wel en niet werkt. Ik vind ze in Nederland ook te conservatief, en weinig bieden als het niet lukt. Als dan toch iets wil proberen, zou het ziekenhuis dat ook kunnen ondersteunen. Nu gaan zoveel mensen naar het buitenland. Dat is ook de kritiek van professor De Sutter op Nederland. Ik heb ook wel spijt dat we toch niet naar Gent zijn gegaan, ook al hadden ze daar wrs hetzelfde gedaan. Toch zie ik ook een miljoenenindustrie. Als ik embryoglue aangeboden had gekregen had ik het ook gedaan.

Hier nog niks gehoord, ga vandaag toch bellen want ik wil wel iets weten of we verder kunnen. Zo gek dat ze afraden te bellen. Geef dan tenminste meer informatie. Ik overweeg toch sterk naar Finland te gaan, als dat is de vakantie kan.

We kregen vorige week de rekening van het ziekenhuis voor poging 4 en 5, medicijnen zijn gek genoeg wel allemaal vergoed. Poging 4 had ook vergoed moeten zijn maar zorgverzekering zou het afgewezen hebben. Nu blijken ze poging 4 eerst wel vergoed te hebben, maar het ziekenhuis trok de factuur in en stuurde die vervolgens naar ons. Wat een bureaucratie want nu heb ik poging 4 weer apart gedeclareerd.
Meiden, wat fijn dat velen van jullie weer van start kunnen. Ik duim mee met jullie.
Lauwie, ook voor jou weer een start. We hebben vrienden in Spanje en volgen de situatie daar. Langzaam worden dingen opengesteld. Land inkomen lijkt nog alleen te kunnen als je resident bent, maar de stappen gaan vrij snel (al zit alicante nog in fase 0). Fijn dat je door de kliniek op de hoogte gehouden wordt. Ik snap je zelfbescherming en herken hem nog zo van onze eerste poging daar. Hopelijk levert het jullie een prachtige uitkomst op :heart:
Duufje, fijn dat het contact met de moeder goed verliep. Dat is heel prettig ook voor het kindje. Spannend dat het nu een stapje dichterbij komt. Hechtingsproblematiek, ook complexe is goed te behandelen maar vergt heel veel geduld. Hebben jullie goede boeken die je kunt lezen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven