Zwanger worden met PCOS vervolg

16-07-2018 14:15 1045 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het normale topic zwanger worden met PCOS.
Hier kan iedereen zelf de tabel bijwerken!

Inloggen kan alsvolgt:


Alle dames zijn ten alle tijden welkom, of je net ontdekt hebt dat je PCOS hebt of als je al jaren bezig bent. Hier respecteren wij elkaar, en elkaars trajecten. Je kunt hier alles delen! De mooie dingen, maar ook de minder mooie dingen. Wij zullen elkaar hier steunen en altijd netjes met elkaar omgaan.

Hoop voor iedereen dat de wens snel mag uitkomen! :loveys:
[table] [i][u]Iedereen die vanaf 01-06 actief was staat in de tabel. Mocht je jezelf missen, of toch mee willen schrijven sluit gerust aan en zet je eigen gegevens in de tabel! ( Sorry als ik iemand vergeten ben)[/u][/i] [b] Zwanger :flirting: [/b] [table][table]
Naam Leeftijd (v/m) Gestart sinds Gestart traject sinds Traject status NOD
Zoma17 25/26 03-2017 Geen traject Afvallen ivm cyclus +- 28 okt.
Nala90 28/34 09-2017 Geen traject Medicatie om TSH lager te krijgen, daarna pas traject starten 15-08-18??
KirstenvdVeen 23/26 02-2016 03-2018 4e ronde Clomid 150 MG 01-10-2018
MetteDoete 27/27 09-2017 05-2018 Gonal F 50 EH. 1ste ronde onbekend
Margriet26 26/26 12-2017 08-2018 Gonal F 75 13-01-2019
Zuster1992 25/31 01-2016 12-2018 1e ronde met Clomid 50 Mg ongeveer tussen 6&9 januari 2019
Manon12345 28/30 01-2017 10-2017 10e ronde gonal f injecties 112,5IU onbekend
Rossy2013 25/28 10-2017 na vakantie chlomid 50/ zaad onderzoek afwachting ?
Lucy387 31/ 32 1-1-2017 1-1-2018 4e ronde, tamoxifen 40 25 augustus 2018
Hardloopstudentje 25/27 mei 2018 nog geen traject wachten uitslag zaad en bloedonderzoek 4/9/2018 onbekend
JFirst13 29/40 07-2017 06-2018 clomid 50 mg 3-8 ?
Unicorn1234 32/30 01-2018 05-2018 Gonal F 87,5 EH. 1ste ronde 10-12
juf88 30/33 07-2017 04-2018 letrozol, utrogestan 4-12-2018
horecameisje 30/29 08-2017 11-2018 clomid 50 mg 25-12-2018
mar1786 32/36 okt 2017 april 2019 in afwachting van eerste iui 7-5-2019
maestro 32/37 09-2018 nog geen traject ziekte van Addison medicatie, bloedonderzoek in orde ??
Naam Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
ideetje88 Eerste - - -
american_girl Eerste 26-01-2019 - -
- - - - -
- - - - -
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:15
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
79.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@belgiangirl welkom! Goed om te horen dat je een eitje hebt, we duimen!

@Manon12345: vervelend! Wanneer mag je testen?

@Hardloopstudentje: snap ik! Gewoon typen wanneer het jou uitkomt :) Pff ook spannend zeg! Gedoe allemaal ofniet?

nou ik heb vanochtend al getest, negatief. Geen idee of het al kon maar ik voel echt vanalles: zere borsten, raar gevoel in m'n buik en af en toe beetje misselijk. En nu kan ik wel janken de hele dag al! Ik heb 25 december otrivelle gespoten en zou dan 26 december mijn eisprong hebben gehad. Ben ik dan veel te vroeg met testen? Of is het gewoon niet gelukt deze ronde en voel ik alles maar omdat ik het zo graag wil voelen? :cry: :cry:
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

@hardloopstudentje, jij hebt ook weer wat achter de rug.. hopelijk was het wel een eisprong! Gelukkig redelijk snel weer een afspraak, spannend!

@unicorn, ik snap je helemaal hoor, je gaat nu op alle kwaaltjes letten. Had ik dit eerder, is dit nieuw, is dit zwangerschap of toch voortekenen van de menstruatie? Je bent volgens mij 2 dagen te vroeg met testen als ik het zo uitreken, dus misschien was je idd te snel. Hopelijk alsnog snel een positieve test!

Ik kon mezelf ook niet bedwingen en vanmorgen getest (morgen vermoedelijke nod). Helaas omo wit.

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Oh Manon, vervelend!!! :smooch: Teleurstelling weer ofniet? Ga je morgen nog een test doen?

Ik hoop het, ga denk ik morgen of overmorgen nog een poging wagen...
Alle reacties Link kopieren
@unicorn, ik verwacht dan morgen mij menstruatie, dus als dat niet zo is dan woensdag weer een test..
Succes voor jouw ook :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hey beiden, ik duim heel hard voor jullie op een tweede streepje!
Alle reacties Link kopieren
Wat lief, dank je @belgiangirl

Ik den eigenlijk dat ik ongesteld ga worden, zo voelt het nu :( Alleen m'n borsten doen echt nog zo'n pijn! Vaag allemaal dit!
Alle reacties Link kopieren
He shit unicorn123! Maar wie weet word de test nog positief omdat je te vroeg bent met testen. Als ik een beetje tel dan ben je bij een luteale fase van 14 dagen 2 dagen te vroeg met testen. Maar je luteale fase kan ook langer of korter zijn, dus ik duim voor je :)

@Manon, balen van de omo witte test. Maar zolang je nog niet ongesteld bent kan het nog.

Bij mij was het de laatste maanden of eigenlijk half jaar inderdaad nogal wat gedoe. Maar ik hoop dat dit nu achter de rug is en ik nu een goed ei heb gehad. Ik vind het wel heel spannend, nog ruim een week wachten en ben er ook veel te veel mee bezig merk ik.
Alle reacties Link kopieren
Helaas ongesteld geworden..

@hardloopstudentje, moeilijk om los te laten he..

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer voor je Manon... probeer je gedachten even te verzetten de volgende dagen (I know heel moeilijk). Dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
@Manon, klote! Nu maar even extra lief zijn voor jezelf en dan met positiviteit weer de volgende ronde in :)

Het is heel moeilijk om los te laten. Zeker omdat ik sinds dat we wilde beginnen met proberen in mei, nog geen eisprong gehad heb al die tijd. Nu zou het kunnen dat ik er eentje gehad heb, maar kan ook dat ik alsnog aan clomid moet omdat ik dan naast hoog prolactine gehalte ook nog pcos heb. Dus daar word ik enorm gespannen van. Ik hoop gewoon dat alleen dostinex genoeg is, scheelt een hoop gedoe opnieuw.

Dus ik zou deze maand ook heel blij zijn als ik gewoon ongesteld word. Met een positieve test natuurlijk nog blijer maar bevestiging van een eisprong is al heel wat nu.
Alle reacties Link kopieren
Balen Manon! Hier nog steeds niet ongesteld geworden, wel weer een negatieve test gisteren. Vandaag nog niet getest en als ik nog niet ongesteld ben geworden wil ik vrijdagochtend weer testen. Jemig wat spannend dit!
Alle reacties Link kopieren
@unicorn, en hoe is het nu?

@hardloopstudent, hoe is het met jouw?

En hoe is het met de rest?

Hier weer begonnen dus niet zo veel nieuws.

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Hey :)

Ik heb sinds 2 dagen menstruatie achtige krampen maar geen bloed te bekennen. Verder sinds vandaag met vlagen misselijk. Beide kan wijzen op een aankomende menstruatie, zwangerschap of misschien mijn baarmoeder/eierstokken die alsnog niet mee willen werken.

Dus ik ben mezelf lekker gek aan het maken. Morgen is cd28, geen idee hoe lang mijn cyclus is. Ik denk dat ik morgen ochtend een test ga wagen. Als die negatief is, waar ik wel vanuit ga, dan wil ik een week wachten of ik ongesteld word en anders opnieuw testen.

Unicorn, jij nog getest of ondertussen ongesteld?
Alle reacties Link kopieren
Hey unicorn, heb je nu nog eens getest of ben je ongesteld geworden? Ben wel benieuwd

Hardloopstudentje, bij jou nog nieuws?

Ik heb deze avond wat bruinverlies. Heb mijn pregnyl spuit op woensdagochtend 2 januari gehad, plus 36 uur is ongeveer eisprong op 3 januari savonds. Ik wou dus tot volgende vrijdag wachten om te zien of mn regels er door kwamen. Kan het zijn dat ik nu mn regels al krijg of is dat te snel? Of kan het innestelingsbloed zijn? Want daar lees je dan ook over en dan slaagt je hoofd op hol. Voor de rest voel ik me niet anders, pijnlijke tepels zijn ook weg.

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
@Belgiangirl, zou allebei kunnen. Alleen innestelingsbloed komt niet zo heel vaak voor. Maar voor ongesteldheid is het nog wel wat vroeg ook. Dus wie weet. Zo lang je geen helder rood bloed verliest kan het nog!

Ik heb gisteren getest, negatief. Ik was of nog veel te vroeg met testen, of ik word ergens volgende week ongesteld of ik heb toch geen eisprong gehad. Alle opties staan nog open. Wil nu vrijdag pas weer testen.
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal!
Sorry voor mijn late reactie, maar het was een rollercoastef aan emoties. Donderdag middag had ik den positieve test. Wel licht maar gewoon wel echt een streepje. Eigenlijk ook aan alles voelde ik dat ik zwanger was. Maar zon lichte test is wel beangstigend Ofzo. Vrijdag morgen weer den lichte test gehad. MAar wat waren we blij! We gingen een weekend weg dus wat was nou mooier om samen te vieren dat het na 1 keef al gelukt is!! Toch bleef die lichte test in mijn achterhoofd hangen. Ik had met het ziekenhuis afgesproken zondag ochtend weer te testen om te kijken of hef streepje duidelijk wad geworden. Dus tijdens ons weekendje getest, maar met dat ik de test deed had ik ook heel licht bloedverlies. Test was nog steeds licht. Toch besloten om het ziekenhuis te bellen en ik zou maandag en woensdag gaan bloedprikken om te kijken of het allemaal groeide. Maar het voelde voor mij al niet goed. In de auto terug naar huis behoorlijk wat buikpijn gehad en thuis helaas echt veel bloed verloren. Ik voelde ook aan m’n lijf dat het niet meer goed zit en hoe kort Il ook zwanger was voel ik me leeg van binnen. Ik zal zo het ziekenhuis weer Bellen om te kijken hoe verder..
Alle reacties Link kopieren
Oh nee Unicorn! Wat zeiden ze vandaag in het ziekenhuis? Hele dikke virtuele knuffel!

Hier nog steeds niet ongesteld. Ook nog geen enkel teken dat ik ongesteld ga worden. Ik heb het idee dat het ook niet gaat komen omdat ik dus toch geen eisprong heb gehad door pcos.

Sinds ik gestopt ben met de pil heb ik meer haargroei gekregen, vooral aan de binnenkant van mijn boven benen en onder mijn navel. Maar nu word het ook steeds erger op mijn bovenlip. Herkennen jullie dit? Daarom denk ik ook dat het toch echt pcos is en dostinex dus niet helpt.
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,

Ik lees al een tijdje mee, maar wilde eerst niet meeschrijven. Nu alles zo herkenbaar begint te worden en dichterbij komt heb ik toch een account aangemaakt.

Om eerst even mijn eigen situatie te schetsen: sinds ik samen ben met mijn vriend, weet ik van hem dat hij waarschijnlijk moeilijker kinderen kon krijgen, doordat er al heel wat zaken aan de orde waren toen hij werd geboren. We waren toen nog erg jong, dus dachten er niet over na, maar vorig jaar dan wel het besluit te nemen hier verder onderzoek naar te doen. Na heel veel checks en een operatie, is het gebleken dat mijn vriend helaas geen levende zaadcellen produceert en wij dus geen kindje samen zouden kunnen krijgen.

Door deze onderzoeken, werd ik ook onderzocht. In eerste instantie was alles heel positief: ik had erg veel eicellen en dit was dus gunstig mochten we kiezen voor een donor. Toen ik wist dat mijn vriend niet vruchtbaar was en dus stopte met de pil, kwam ik er achter dat dit niet zo gunstig was: ik werd bijna niet ongesteld, en dus PCOS. Heel erg dubbel, alsof het een soort 'karma' is, en het je allebei niet gegunt is. Desondanks staan we er positief in, en willen we met een donor toch gaan voor een kindje, over een tijdje. Vandaar ook mijn idee om niet meteen mee te schrijven. De kinderwens wordt de laatste tijd veel groter en ik zit met zoveel onzekerheid, dat ik het fijn vindt om dit met meiden zoals jullie te delen. Overgewicht heb ik niet, dus hopelijk slaan hormonen dan aan op de PCOS. Nu is het alleen nog een heel grote vraag wanneer we willen beginnen.. alle intakes zijn gedaan, we staan bovenaan de donor wachtlijst. Ik heb alleen een erg goede baan, houd nog veel van mijn vrije leventje met veel reizen, maar ben zo bang dat het straks te laat blijkt te zijn (ik ben nu 28). Hebben jullie hier een heel bewuste keuze in gemaakt? Of kwamen jullie pas achter PCOS op het moment van proberen zwanger te raken?

Lange intro.. maar heel veel medeleven vanuit mij voor jullie allemaal! Ik lees al een tijdje mee, en vind het heel knap hoe jullie jezelf er allemaal doorheen slaan!
@unicorn: heftige tijden voor jou.. ik ben ook heel benieuwd wat het ZH zegt!

@hardloopstudentje: ik herken jouw klachten zo goed. Toen ik stopte met de pil had ik ook precies op die plaatsen veel meer beharing, en ook op mijn kin, ik schrok er zo van. Ik ben nu weer aan de pil op aanraden van het ZH tot onze kinderwens echt gaat ''lopen''. Meteen trok het weer weg..

Nogmaals; fijn om mee te kunnen lezen en schrijven en te weten dat je niet alleen bent :-)
Alle reacties Link kopieren
@Liv_123; jeetje wat een rollercoaster waar jullie ook in zitten zeg. Lijkt me enorm zwaar ook voor je vriend dat hij zelf geen kinderen kan krijgen. En dubbel balen dat jij dan ook nog eens met pcos opgescheept zit.

Ik kwam er bij toeval achter dat ik pcos had. Ik kreeg ineens geen menstruatie in mijn stopweek en toen ben ik gestopt met het idee de pil is toch troep. Toen kreeg ik dus alsnog geen menstruatie en toen naar huisarts gegaan. Eerste paar keer weggestuurd maar uiteindelijk besloten mijn vriend en ik dat we toch ook wel graag nu kindjes willen. Dus toen naar fertiliteit. Eerst dachten ze pcos, toen teveel aan prolactine (hier word ik nu voor behandeld) maar waarschijnlijk alsnog ook pcos. Dus wat dat betreft heb ik best pech.

Je bent pas 28 dus ik denk niet dat het echt haast heeft hoor. Maar ik zou deze vraag bij de gynaecoloog misschien ook stellen. Of de kans op een succesvolle zwangerschap kleiner word als je ouder word zeg maar.

Ik ben zelf 25 en wel bewust ervoor gekozen er nu echt voor te gaan, mocht het wel lang duren. Maar ik heb al een best tijdje klapperende eierstokken ook hoor, haha. Was meer mijn vriend die het eerst tegen hield.
Alle reacties Link kopieren
Hey unicorn, wat jammer te horen. Ik kan zeker begrijpen dat je baalt nu... maar als het zo snel al aanslaat is het de tweede keer misschien helemaal raak? Ik duim alvast mee!

Hardloopstudentje, heb je nog een afspraak staan om het nog eens over pcos te hebben? Of kan je misschien eens een second opinion zoeken? Je wil natuurlijk zo goed mogelijk verder geholpen worden he.

Jeetje @liv, wat een verhaal. Moet niet makkelijk zijn allemaal maar fijn dat jullie er toch voor willen gaan!
Om op je vraag te antwoorden, ik kwam er zelfs pas achter toen we aan kinderen wilden beginnen. Ik ben bijna 27, mijn vriend 29 en we zijn al meer dan 10 jaar samen met een eigen huis en een hond. Logische volgende stap dus en kindjes zijn onze grootste droom. Ik wilde wel echt wachten tot ik de klik had gemaakt omdat mijn regels zo regelmatig waren voor ik de pil nam. De diagnose van pcos na 4 maanden geen regels te hebben kwam voor mij dus echt als een donderslag bij heldere hemel... pcos maakt het zwanger worden niet makkelijker en met het verhaal van je vriend bij zou ik misschien ook niet wachten tot je er helemaal klaar voor bent want als het dan lang duurt wordt het wel zwaarder. Misschien ben je anders niet zo teleurgesteld als je de eerste keren niet zwanger bent? En mocht je toch dat geluk hebben wen je daar wel heel snel aan ;). In elk geval superwelkom.

Ik was jullie ook nog een update tegoed na mijn 'snelle' spotting op zaterdag, heb ik deze avond mijn eerste echte bloed gekregen... wel redelijk snel aangezien ik mijn eisprong normaal op donderdag 4 januari savonds ongeveer heb gehad. Moet ik me zorgen maken dat dit zo snel is? Blijkbaar is dit ook weer minder kans op de innesteling van het eitje, klopt dat of is 11 dagen niet zo erg...?

Die donkere dagen maken het er ook niet allemaal beter op he. :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Helaas ongesteld geworden voor ik mocht testen. Nieuwe ronde dus gestart. Vandaag de 1e echo van de nieuwe cyclus volging gehad. Donderdag moeten we weer terug...
Heel benieuwd wat deze ronde gaat brengen!

Liefs
Alle reacties Link kopieren
@Belgiangirl, 5 februari moet ik weer naar de gynaecoloog. Dan gaan we vervolgstappen bespreken. Hoogstwaarschijnlijk clomid.

Luteale fase van 11 dagen is volgens mij nog goed hoor. Volgens mij moet het minstens 10 dagen zijn. Ik zou je er dus niet al te druk over maken.

Hier nog niet ongesteld. Baarmoedermond wel erg laag, dus wie weet over paar dagen toch nog. Ik hoop het.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de lieve reacties zover! Het is inderdaad een rollercoaster, vooral toen we definitief hoorden dat het nooit met z'n tweetjes gaat lukken. Inmiddels dit wel geaccepteerd, ook al ga je jezelf nog steeds vragen stellen of en wanneer je het kindje verteld dat zijn/haar vader een donor is. Maar goed, een zwangerschap is nog (lang) niet in zicht en onze wens is heel erg groot, dus het kindje zou superwelkom zijn. Stiekem hoop ik dat ze dus erg goed kunnen plannen als ik eenmaal een gerijpt eitje heb om de KI (kunstmatige inseminatie) te doen, maar het blijft een medische malle molen. Soms probeer ik me dan ook te realiseren dat het mogelijk allemaal niet lukt en we ook dan verder moeten met ons leven. Zoals ik ook bij jullie lees, emotioneel super zwaar.

Ik neem me nu voor om tot de zomer hier verder over na te denken, en na de zomer te starten met het traject. Tot die tijd probeer ik minder stress te hebben en ook beter op voeding te letten, heb veel gelezen over die PCOS diëten. Heb geen overgewicht, maar wie weet.. Doen jullie daar iets mee?

Duim voor jullie allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@Liv_123; ik heb ook geen overgewicht, probeer wel weer wat meer op te letten dat ik niet teveel toegevoegde suikers binnen krijg. Maar volgens mij zijn die pcos diëten vooral koolhydraatarm, dat is iets dat voor mij echt niet werkt. Ik denk ook niet dat het veel uitmaakt, mijn gynaecoloog zegt in ieder geval van niet, tenzij je overgewicht hebt. Dan kan het nog wel eens helpen om af te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik ben echt blij dat ik een actief forum gevonden heb over zwanger worden met pcos. Zelf heb ik dus ook pcos en dit is vastgesteld toen ik zwanger wilde worden van een tweede kindje. Mijn oudste dochter is er dus gekomen met heeeeel veel geluk! De jongste is er gekomen na 3 rondes clomid en eentje met spuiten (geen flauw idee wat de naam van dat medicijn was). Ondertussen ben ik gescheiden en willen we (mijn nieuwe vriend en ik) heel graag gaan voor een derde. Hij heeft nog geen kinderen. Eerst hadden we het idee om de natuur zijn gang te laten gaan. In oktober ben ik gestopt met mijn pil. Daarna respectievelijk cyclus van 36 dagen en 41 dagen. Tussendoor ben ik ook naar mijn gynaecoloog geweest. Zij legde uiteraard de bal in mijn kamp. Als we hulp wilden, moest ik de eerste dag van mijn menstruatie naar het ziekenhuis komen om te kijken of alle omstandigheden goed waren om met clomid te starten. Omdat ik ondertussen 32 (ok, niet oud, maar mijn vriend zou zelfs liefst meer dan 1 kindje hebben) ben en het leeftijdsverschil tussen de kinderen groter wordt en de gans bestaat dat het niet zo vlot zal gaan als de vorige keer ben ik dus vorige week dinsdag met zeer veel zenuwen naar het ziekenhuis vertrokken. Gelukkig geen cystes.. 5 dagen clomid (100) genomen en morgen mag ik op controle. Ik ben zeer benieuwd of er iets gegroeid zal zijn. Mijn vorige behandelingen zijn dan ook al 4jaar geleden en alles zit toch wat ver in mijn geheugen precies.

Het is wel een hele organisatie. Als mijn dochters niet bij mij zijn, is het geen probleem. Maar morgen zijn ze er wel en ik moet om 7u al vertrekken naar het ziekenhuis dus moet ik al mijn mama optrommelen om de kinderen klaar te maken voor school en ze ook te brengen. Ik heb haar gewoon gezegd dat ik vroeg weg moet, maar ik denk dat ze wel zal weten waarom :-)

Ik heb geprobeerd om dit forum hier wat bij te lezen, maar daar ben ik wel nog eventjes mee bezig. Dus vergeef mij als ik sommigen nog wat door elkaar haal ;-)

Ik wens iedereen hier echt een jaar waarin er snel een superpositieve zwangerschapstest zal zijn!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven