Zwanger worden met PCOS vervolg

16-07-2018 14:15 1045 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het normale topic zwanger worden met PCOS.
Hier kan iedereen zelf de tabel bijwerken!

Inloggen kan alsvolgt:


Alle dames zijn ten alle tijden welkom, of je net ontdekt hebt dat je PCOS hebt of als je al jaren bezig bent. Hier respecteren wij elkaar, en elkaars trajecten. Je kunt hier alles delen! De mooie dingen, maar ook de minder mooie dingen. Wij zullen elkaar hier steunen en altijd netjes met elkaar omgaan.

Hoop voor iedereen dat de wens snel mag uitkomen! :loveys:
[table] [i][u]Iedereen die vanaf 01-06 actief was staat in de tabel. Mocht je jezelf missen, of toch mee willen schrijven sluit gerust aan en zet je eigen gegevens in de tabel! ( Sorry als ik iemand vergeten ben)[/u][/i] [b] Zwanger :flirting: [/b] [table][table]
Naam Leeftijd (v/m) Gestart sinds Gestart traject sinds Traject status NOD
Zoma17 25/26 03-2017 Geen traject Afvallen ivm cyclus +- 28 okt.
Nala90 28/34 09-2017 Geen traject Medicatie om TSH lager te krijgen, daarna pas traject starten 15-08-18??
KirstenvdVeen 23/26 02-2016 03-2018 4e ronde Clomid 150 MG 01-10-2018
MetteDoete 27/27 09-2017 05-2018 Gonal F 50 EH. 1ste ronde onbekend
Margriet26 26/26 12-2017 08-2018 Gonal F 75 13-01-2019
Zuster1992 25/31 01-2016 12-2018 1e ronde met Clomid 50 Mg ongeveer tussen 6&9 januari 2019
Manon12345 28/30 01-2017 10-2017 10e ronde gonal f injecties 112,5IU onbekend
Rossy2013 25/28 10-2017 na vakantie chlomid 50/ zaad onderzoek afwachting ?
Lucy387 31/ 32 1-1-2017 1-1-2018 4e ronde, tamoxifen 40 25 augustus 2018
Hardloopstudentje 25/27 mei 2018 nog geen traject wachten uitslag zaad en bloedonderzoek 4/9/2018 onbekend
JFirst13 29/40 07-2017 06-2018 clomid 50 mg 3-8 ?
Unicorn1234 32/30 01-2018 05-2018 Gonal F 87,5 EH. 1ste ronde 10-12
juf88 30/33 07-2017 04-2018 letrozol, utrogestan 4-12-2018
horecameisje 30/29 08-2017 11-2018 clomid 50 mg 25-12-2018
mar1786 32/36 okt 2017 april 2019 in afwachting van eerste iui 7-5-2019
maestro 32/37 09-2018 nog geen traject ziekte van Addison medicatie, bloedonderzoek in orde ??
Naam Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
ideetje88 Eerste - - -
american_girl Eerste 26-01-2019 - -
- - - - -
- - - - -
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:15
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
79.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb helaas weer slecht nieuws gehad.. een vroege miskraam is de oorzaak van het niet oplopende hCG. :'-(

Ik ben erg down op het moment en zit met veel vragen waar ik geen antwoord op kan krijgen: waarom lukt het niet? Wat is er nu weer mis gegaan? Is er misschien toch nóg iets mis met me?... want anders heb ik toch niet twee keer een miskraam??
Hoewel ik heus wel weet hoeveel er goed moet gaan en dat het in de deling ook al wel mis kan zijn gegaan.. of dat het gewoon vette pech is geweest... weet ik,.. maar toch wil ik het liefst antwoord op al mijn vragen.

Enkele mensen om me heen weten het, maar niet veel. Ook zij zeggen dingen als; je weet in ieder geval dat je zwanger kan worden! Moed houden, je bent er bijna! Je bent nog jong.. het komt vanzelf een keer, niet te veel mee bezig zijn...
:bonk:
Hoe dan??
Ze bedoelen het goed, dat weet ik.. en ik denk ook dat zij het lastig vinden wat ze nu nog tegen me kunnen zeggen. Maar het is gewoon erg shit allemaal..

Gelukkig kan ik me wel goed laten afleiden door andere dingen. Ik werk ook als leerkracht en de kinderen zijn een prima afleiding. Maar ik sta er mee op en ga er weer mee naar bed. Misschien komt dat ook omdat het nog in mijn buik zit.. als het weg is, kan ik beter opnieuw beginnen (hoop ik).

Nu wachten tot het 'los' komt .. want door de hoge dosis utrogestan komt de miskraam niet vanzelf. Hopelijk komt het zo snel mogelijk zodat we daarna weer door kunnen.

Ik heb verder hierboven nog niet alles gelezen, zal ik binnenkort doen.

:rose:
Alle reacties Link kopieren
@juf, heel veel sterkte nu tijdens het wachten en straks.. hopelijk kan je wat antwoorden krijgen van het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
@Manon, hoe is het bij jullie? Kon je een nieuwe ronde beginnen? Ivm de kerst?
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

@juf, wat een verschrikkelijk nieuws :-( , ergens voelde je het al, maar om het dan zo te horen is zo kut lijkt me. Fijn dat je je wel kan afleiden, maar het is zo niet gek dat je er wel mee opstaat en naar bed gaat. Is het inmiddels wel doorgezet? Hopelijk krijg je snel wat duidelijkheid :redrose:

@zuster, hoe is het gegaan vrijdag?

@makeupgirl, hoe was je echo! Is er wat aan het groeien? Soms moeilijk he, je krijgt van iedereen goedbedoelde ‘tips’, maar het is dan echt soms zo lastig.. (hormomen hebben er ook mee te maken)

@horecameisje, wat een goed nieuws! Zou zeker een mooi kerstcadeau zijn. Duimen! Hoor je de 19e meteen je bloeduitslag?

@mette, wauw gefeliciteerd! Wat een mooi cadeau om het jaar mee af te sluiten! Heb je nu al een afspraak staan?

Ik heb vanmorgen een echo gehad waar niks op te zien was. Bloedgeprikt om te kijken of ik dan omhoog in dosering moet. Wordt net terug gebeld, alle waarden zijn laag.

Het is nu nog te kort dag om door te gaan voor het ziekenhuis met de vakantie vrijdag dicht gaat. Ik moet dus nu midden in mijn cyclus stoppen met de injecties. Nu 10 januari terug voor echo en bloedprikken of er uit mezelf wat is gebeurd (gok ik niet, heb van mezelf een cyclus van 5 maanden. Nu met injecties op dag 12), en dan weer een plan om weer te starten met een cyclus.

Nu dus 3 weken niks.. voelt zo kut, ik sta stil, er gebeurd niks, ik doe niks. Alsof het echt een verspilde maand is. Baal zo erg..

Gelukkig kerst en oud en nieuw tussendoor, leidt wel soort van af hoop ik. (En kan nu wel een wijntje doen..)

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Wat een rust hier;).

Voor degene die het lezen: fijne kerst en jaarwisseling gewenst :heart:
Alle reacties Link kopieren
Late reactie van mij.. heb hier niet veel gelezen de laatste tijd, zat niet heel goed in m’n vel. Vrijdag naar het ziekenhuis en voor het eerst positief bericht gehad: een eitje van 15!! Morgen vroeg weer en ik vind het zoooo spannend!!
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

@unicorn, wat fijn! Hoe was de echo gister?

Ik heb pijn linksonder in mijn buik en dat lijkt wel een beetje op een eisprong🤔.. lijkt me heel gek, maar voor de zekerheid maar klussen haha. Wie weet toch wat goed nieuws volgend jaar.

Hoe is het met de rest?

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond,

@juf wat een vervelend nieuws. Hop dat je antwoord heb kunnen krijgen op je vragen in het ziekenhuis.

@unicorn. Spannend!! Even afwachten dus nu

@manon lekker klussen! Zou mooi zijn als het idd een eisprong is.

Ik had de 20ste uitslag van het bloed prikken en had idd een eisprong gehad. Aan de telefoon werd nog gezegd dat de waarde hoog waren maar dan ook echt hoog. Snapte niet helemaal wat hier mee bedoelt werd. Uiteindelijk gister een soort van ongesteld geworden(tis eigenlijk niet de moeite om het zo te noemen) morgen even het Zh bellen over wat ik nu als dag 1 moet zien en voor een nieuw recept. Vind het in deze tijd voornamelijk lastig dat je van vrienden met kinderen foto’s krijgt van hun kind en hoe schattig en leuk het wel niet is. Ben dan een soort van jaloers of zo. Steekt een beetje.

Voor iedereen alvast een fijne jaarwisseling. En hoop dat jullie een goede kerst hebben gehad.

Liefs.
Alle reacties Link kopieren
Heejheej!

@manon: Oh wat spannend!!! Heb je een ovulatietest gedaan?

@horecameisje: je bent nu met chlomid begonnen? Wil dat een beetje of heb je veel last van bijwerkingen? Snap ik, is enorm lastig!! Maar jullie zijn net begonnen toch? Gaat jullie vast ook lukken!

Nou, ik heb voor het eerst sinds een jaar een eisprong gehad!!!! Afgelopen dagen elke dag naar het ziekenhuis geweest en dinsdag had ik een eitje van 19 en mocht otrivelle spuiten. Je snapt het al, feestdagen flink geklust :cheer:
Bizar want we zijn nu precies een jaar bezig en vind dit heeeeeel spannend. Klopt het dat ik 14 dagen na m'n ovulatie een test kan doen?
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

@horecameisje, shit wat vervelend.. is het al doorgezet nu? Wat zeiden ze bij het ziekenhuis? Snap ik wel hoor, die ‘jaloersheid’.. je wilt het zelf ook zo graag!

@unicorn, jeej wat goed! Fijne kerst gehad dus haha. Het blijft altijd spannend dat wachtbankje. En ja meestal na 14 dagen je nod dan.

Ik heb geen ovulatietest gedaan, alle winkels waren dicht;) en meestal zijn ze niet zo betrouwbaar bij pcos begreep ik. Ik weet nu ook niet zeker of het ook een eisprong was, dus dan zien we vanzelf! 10 januari pas weer ziekenhuiscontrole, dan horen we dan verder.

Liefs
Alle reacties Link kopieren
@manon; sorry voor de latere reactie, heb moeten werken met kerst en ervoor🙈. Was die vrijdag geweest, eitje van 19(!), en toen de 24e terug geweest. Mn eisprong was toen net geweest.
Mag nu 9 januari gaan testen, dus dat is even spannend!
Hopelijk gaan we het nieuwe jaar met goed nieuws in!!🍀
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend allemaal! Ik mag ook 10 januari gaan testen!!
Alle reacties Link kopieren
How dat was ik... stond nog ingelogd na het bewerken van de tabel :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een hele tijd niet meer op het forum gekeken. Het liep ook allemaal niet zo lekker met de Clomid. Deze ronde voor het eerst Gonal F en ovitrelle gespoten en eindelijk weer een keer een eisprong en dus een kans.

Jullie allemaal een heel mooi 2019 gewenst met hopelijk een heleboel zwangerschappen:)
Alle reacties Link kopieren
Heej Margriet! Balen dat de chlomid niet aansloeg. Had je hier veel last van? En goed om te horen dat je een eisprong hebt van de gonal! Wanneer kan jij testen? En hoeveel eenheden spoot jij??

Iedereen een goede jaarwisseling en inderdaad hopelijk veel zwangerschappen in 2019!

Ps iedereen die wacht, drinken jullie wel gewoon alcohol met oud & nieuw? Of nu echt l helemaal niks?
Alle reacties Link kopieren
@unicorn heb idd eerste ronde clomid gebruikt( ondertussen met ronde 2). En zit nog niet zolang in de zh omgeving maar zijn toch al 16 maanden “bezig”. Ik heb wat last van mood swings. Vooral werk technisch is dat niet altijd handig. Voor de rest valt het naast een enkele opvlieger wel mee. Spannend dat je de 10de mag testen.

@manon ja heeft doorgezet. Werd voor mijn gevoel gegokt op wat dan dag 1 was. Dus een dagje eerder begonnen dan dat zei zeiden want voor mijn gevoel klopte dat beter. Ook voor jou de 10de spannend.

@margriet zag de 13de jou nod? Wat vervelend dat de clomid niet werkte. Wel fijn dat dit wel helpt.

Ik ben met een nieuwe ronde begonnen en moet het deze “alleen” doen. Dus geen echo’s etc. Vind dat best een naar idee als je de verhalen hoort en leest van mensen met een grote hoeveelheid eitjes, maar we gaan er maar het beste van maken😜

Jullie allemaal een goede, veilige en gezellige jaarwisseling. En op een mooi jaar voor ons alle.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo moet je deze ronde alleen doen? Dat lijkt me behoorlijk lastig en idd wat nou als er meerdere eitjes groeien? En je weet dan toch ook niet precies wanneer je eisprong gaat zijn toch?
Alle reacties Link kopieren
@unicorn, 1e ronde clomid had ik wel een eisprong volgens de echo, maar niet terug te zien in mijn bloedwaarden, 2e ronde clomid was de eisprong zowel op de echo als in mijn bloed te zien, 3e ronde kreeg ik ook geen controles meer, maar werd ik pas na ruim 40 dagen ongesteld, geen idee of ik toen een eisprong gehad heb (niet kunnen vinden met testen) 4e ronde clomid kreeg ik weer controle in het ziekenhuis, maar is vanwege geen groei afgebroken. Ik had nauwelijks last van de clomid (heb ook enkel 50 mg geslikt) Ik zou de 5e ronde 100 mg gaan slikken, maar dit vond ik erg spannend vanwege de mogelijke oogklachten. Ik heb al slechte ogen en oogproblemen in de familie. Bij de laatste oogcontrole waren mijn ogen ook achteruit gegaan. Geen idee of dit door de clomid kwam, maar toch maar even met de gynaecoloog overleg gehad. De gynaecoloog adviseerde me toen om toch te gaan spuiten met gonal f. Daar ben ik met 50 begonnen en uiteindelijk opgehoogd naar 75. Had vrijdag de ovitrelle gespoten dus ik denk zondag 13-1 mijn nod. Ik probeer er deze ronde niet al te veel mee bezig te zijn en dus ook gewoon wat alcohol gedronken met oud op nieuw. In de laatste wachtweek wil ik dit niet meer doen.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

@zuster, wat fijn! Afwachten tot de 9e dan. Hoe voel je je? ik heb trouwens met O&N maar 1 glas champagne op, moest 1 januari ook weer vroeg op met werken, dus kon sowieso niet helemaal los.

@magriet, wat fijn dat je nu wel een eisprong hebt gehad! Hoe vind je het prikken? Wachten op het wachtbankje dus :), duimen op goed nieuws.

@horecameisje, spannend nu zo zonder de echo's! Maar misschien dat je het dan wat meer los kan laten. Als je steeds naar het ziekenhuis moet gaan, blijf je er steeds aan denken vind ik. Duimen!

Ik heb nu weer een krampachtige eisprong gevoel links.. Lijkt een beetje op wat ik met kerst voelde, maar nu (nog) niet zo heftig. Mijn borsten zijn wel weer gevoelig (zoals altijd voor een menstruatie), en precies een week voor vermoedelijke nod, dus denk eigenlijk wel een eisprong gehad te hebben met kerst.

Nu maar hopen dat dezelfde kwaaltjes die ik altijd voor menstruatie heb, toch een zwangerschap blijkt te zijn!

Iedereen nog de beste wensen trouwens, en op naar een mooi jaar!

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Iedereen gelukkig 2019!!!! Hopelijk mooie zwangerschappen voor ons allemaal!!!

@Margriet & Manon: wat spannend! Ik ga duimen!

Ik had vanochtend een klein beetje bloed en beetje buikpijn alsof ik ongesteld moet worden. Het zal toch niet?! Hoeveel dagen na de Otrivelle kan je testen?
Alle reacties Link kopieren
@Unicorn, wat spannend! Je zei dat je nod 10 januari was toch? Dus denk dat je dan kan testen. Hopelijk is dat beetje bloedverlies een innesteling oid :D.

Ik gebruik zelf pregnyl en geen ovitrelle. En bij mij zeiden ze dat +/-40u na pregnyl mijn eisprong was en dan na 2 weken een zwangerschapstest kon doen. Weet niet hoe dat bij de ovitrelle gaat.

Duimen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Wat fijn dat ik die forum gevonden heb. Ik weet nu al een maand dat ik pcos heb en heb me al zo eenzaam gevoeld. Hoewel ik wel iemand ben die openlijk over alles praat voel ik me toch helemaal alleen, niemand lijkt te begrijpen wat ik doormaak. En als ik dan online zocht vond ik altijd forums van 10 of 5 jaar terug. En dan vond ik deze! Ik ben zelf wel Belgische maar ik vind Nederlanders altijd zoveel gezelliger dus ik hoop dat ik wat mag meepraten als dat wat ok is?

Hier een korte recap van mijn verhaal: ik heb altijd heel regelmatig mijn regeks gehad toen ik jong was. Maar op erg jonge leeftijd, 12, begonnen met een 35mg pil omdat ik heel veel last had van acne en zware maandstonden. Mijn vriend en ik zijn al meer dan 10 jaar samen en deze zomer hebben we besloten dat we er voor willen gaan. Ik ben 26 hij is 29. Na 4 maanden gestopt te zijn echter nog altijd geen regels. Ik besloot dus een afspraak bij de gynae in het ziekenhuis te maken. Redelijk smel misschien maar de enige vrienden die we kennen die al aan kindjes begonnen waren hadden heel veel moeite om zwanger te geraken (blijkt dat ze ook pcos heeft) en hebben hun tweeling op 24 weken zwangerschap verloren. Zoals je wel kan raden zit de stress er dus goed in en was ik helemaal over mijn toeren toen er pco werd vastgesteld. Nu gelukkig meteen geholpen, ik weet dat dit vaak een jaar duurt maar bij ons dus na 4 maanden. Ik heb ook alles behalve overgewicht dus afvallen zou niet helpen. Gestart met 1ste x clomid 50mg , geen resultaat. 2x clomid 50 mg en ik had een eitje van 20mm! Mn baarmoederslijmvlies was wel veel te dun geworden dus neem nu progynova. Ze dachten dat mijn eisprong vanzelf ging gaan maar helaas ook niet... heb dus deze woensdag een pregnylspuit gekregen en heb die avond en nacht heel veel pijn gehad aan mijn rechtereistok (waar het eitje zat) is dat goed nieuws of?
Nu is het dus afwachten... heb er echter niet al te veel hoop in. Mijn vriend is ook nog niet getest en we moeten ook nog eigenlijk het intajegesprek hebben, het is allemaal wat raar gelopen door de feestdagen. Ik hoop vooral dat ze de behandeling gaan blijven doorzetten nu. Zit ook met zoveel vragen en bezorgdheden. Hoop dat ik bij jullie wat terecht kan en dat ik jullie ook een hart onder de riem kan steken!

Wat mij alvast enorm geholpen heeft wat een yt video van een grote blogster onlangs (ze heeft wel vervroegde menopauze maar had toch het gevoel dat ze het ook begreep en dat ik niet alleen was, je kan het hier bekijken:
https://youtu.be/gGbesxpIhjc

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
@belgiangirl, welkom! Fijn dat je een mooi eitje hebt:) die pijn heb ik met een eisprong ook, dus denk dat dat niet heel erg is. Hopelijk een mooi resultaat! En fijn dat ze zo snel doorpakken en je niet hoeft te wachten. Spannend!

Ik maak mezelf weer lekker gek, heb weer allemaal dezelfde klachtjes als elke ronde, wat fijn is, want heb ik toch op een één of andere manier een eisprong gehad (terwijl ik halverwege de ronde moest stoppen ivm vakantie van het ziekenhuis), maar andere kant denk ik dat de rode duivels er weer aankomen.. nog 2 dagen geduld.

Hoe is het met de rest?

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Hey Manon, moet je nog twee dagen wachten voor je kan testen? Zo spannens ik duim mee voor je!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!

Ik heb al lange tijd niks meer van mij laten horen. Zat er even doorheen en weinig behoefte om van mij af te schrijven. Lees wel gewoon nog met jullie mee :) Allemaal nog een gelukkig nieuwjaar trouwens! Hopelijk een vruchtbaar jaar voor ons allemaal.

@ Manon, spannend weer! Ik duim voor je dat je over 2 dagen een positieve test in handen mag hebben.

@Belgiangirl, fijn dat ze zo doorpakken in het ziekenhuis. Dat is niet overal zo, ik spreek uit ervaring helaas. Bij mij duurt het allemaal erg lang telkens.

@Unicorn, jou NOD komt ook steeds dichterbij! Spannend hoor.

Lang verhaal kort, was bij mij dostinex voor te hoog prolactine gehalte meteen aangeslagen en werd ongesteld. Maar het bloeden stopte niet meer. Na een kuur primolut en een hele heftige bloeding met pijnstillers en bloedstollers gelukkig wel gestopt. Echo gehad en de gynaecoloog ziet nog steeds pcos achtige eierstokken maar wil toch nog even afwachten wat de dostinex doet, omdat er toen wel een bloeding kwam na een week.

Nu zit ik op cd 22. Ik had op 30 januari in de nacht en overdag menstruatie achtige krampen. Ik hoop dat het mijn eisprong was. Dan gaat mijn NOD naar 13 januari. Maar kan ook zomaar zijn dat ik alsnog geen eisprong heb gehad. Het is dus nogmaals afwachten, 22 januari afspraak bij internist en 5 februari weer met de gynaecoloog. Dus als er niks gebeurd heb ik wel redelijk snel weer afspraken gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven