Zwanger worden met PCOS vervolg
maandag 16 juli 2018 om 14:15
Dit is het vervolg van het normale topic zwanger worden met PCOS.
Hier kan iedereen zelf de tabel bijwerken!
Inloggen kan alsvolgt:
Alle dames zijn ten alle tijden welkom, of je net ontdekt hebt dat je PCOS hebt of als je al jaren bezig bent. Hier respecteren wij elkaar, en elkaars trajecten. Je kunt hier alles delen! De mooie dingen, maar ook de minder mooie dingen. Wij zullen elkaar hier steunen en altijd netjes met elkaar omgaan.
Hoop voor iedereen dat de wens snel mag uitkomen!
Hier kan iedereen zelf de tabel bijwerken!
Inloggen kan alsvolgt:
Alle dames zijn ten alle tijden welkom, of je net ontdekt hebt dat je PCOS hebt of als je al jaren bezig bent. Hier respecteren wij elkaar, en elkaars trajecten. Je kunt hier alles delen! De mooie dingen, maar ook de minder mooie dingen. Wij zullen elkaar hier steunen en altijd netjes met elkaar omgaan.
Hoop voor iedereen dat de wens snel mag uitkomen!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:15
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
79.23% gewijzigd
maandag 13 mei 2019 om 19:44
woensdag 15 mei 2019 om 08:24
@hardloopstudentje: wat raar dat je 3 eitjes hebt! Wat zeggen ze daarover in het ziekenhuis? Ik vind het wel raar dat je geen echo's hebt met chlomid. Je moet toch weten wanneer je eisprong is en of er niet teveel eitjes groeien? Ik had dat toen volgens mij wel.
Gisteren afspraak in het ziekenhuis gehad met de arts. Enorm fijn gesprek eigenlijk. Hij gaf aan dat m'n percentage om zwanger te worden eerst nagenoeg 0 was en nu is dat met Gonal F 100x groter. Nou, als je het zo bekijkt best positief! Ze gaan (als ik niet zwanger ben) de doseringen wat sneller ophogen, dus niet met stapjes van 12,5, maar met 25. 6 weken heb ik over m'n ovulatie gedaan en dat is dus echt te lang en willen ze naar ongeveer 3 weken brengen. Heel fijn dus !
Daarnaast gaan we nog 3 rondes Gonal F doen en krijgen we daarna weer een gesprek, dan zijn er eigenlijk 3 opties: of zo doorgaan en nog langer proberen, of stoppen, of IVF. Hopelijk is dat niet nodig!
Gisteren afspraak in het ziekenhuis gehad met de arts. Enorm fijn gesprek eigenlijk. Hij gaf aan dat m'n percentage om zwanger te worden eerst nagenoeg 0 was en nu is dat met Gonal F 100x groter. Nou, als je het zo bekijkt best positief! Ze gaan (als ik niet zwanger ben) de doseringen wat sneller ophogen, dus niet met stapjes van 12,5, maar met 25. 6 weken heb ik over m'n ovulatie gedaan en dat is dus echt te lang en willen ze naar ongeveer 3 weken brengen. Heel fijn dus !
Daarnaast gaan we nog 3 rondes Gonal F doen en krijgen we daarna weer een gesprek, dan zijn er eigenlijk 3 opties: of zo doorgaan en nog langer proberen, of stoppen, of IVF. Hopelijk is dat niet nodig!
woensdag 15 mei 2019 om 08:37
woensdag 15 mei 2019 om 08:54
@Unicorn, omdat ik vorige keer gewoon goed reageerde op de 100 mg met 1 eitje, werd ik nu niet gemonitord. Ze kon dus ook niet met zekerheid zeggen dat het echt 3 eitjes waren of dat 1 een leeg blaasje was als restant van de vorige keer. Ik denk echt dat door koolhydraatarm eten ik er zelf voor heb gezorgd dat het beter heeft gewerkt.
Fijn dat je zo'n goed gesprek heb gehad. Ik hoop voor je dat het gewoon deze ronde raak is!
@Hjoy, mijn ei of eitjes zijn gelukkig gister gesprongen. Ik heb gister enorm veel pijn gehad. Zo erg dat ik op het punt heb gestaan regelrecht naar het ziekenhuis te rijden. Maar rond half 6 kreeg ik een felle steek en daarna nam de pijn snel af. Dus nu op het wachtbankje!
Waar zit jij in je cyclus nu?
Fijn dat je zo'n goed gesprek heb gehad. Ik hoop voor je dat het gewoon deze ronde raak is!
@Hjoy, mijn ei of eitjes zijn gelukkig gister gesprongen. Ik heb gister enorm veel pijn gehad. Zo erg dat ik op het punt heb gestaan regelrecht naar het ziekenhuis te rijden. Maar rond half 6 kreeg ik een felle steek en daarna nam de pijn snel af. Dus nu op het wachtbankje!
Waar zit jij in je cyclus nu?
woensdag 15 mei 2019 om 09:30
donderdag 16 mei 2019 om 11:49
donderdag 16 mei 2019 om 13:47
@Hjoy, ik heb deze ronde ook meteen de dag na eisprong pijnlijke tepels. Vorige ronde had ik dat niet en die ronde daarvoor weer wel. Dus het hoeft denk ik helemaal niks te zeggen. Ik denk dat het komt door progesteron stijging na eisprong. De ronde dat ik het had, nam het af toen bruin verlies begon, ruim een week voor NOD. Als bruin verlies begint is progesteron vaak ook langzaam aan het afnemen dus dat zou wel het een en ander verklaren.
zaterdag 18 mei 2019 om 08:53
Hoi meiden,
Wat is hier weer veel geschreven!
@ unicorn, hardloopstudentje, hjoy succes op het wachtbankje! Erg spannend altijd weer! Ik duim iig voor jullie!
@belgiangirl hoe is het met jou? Zat jij nu ook op het wachtbankje?
Sorry dat ik niet op iedereen reageer maar heb het niet allemaal bijgehouden.
Ik heb afgelopen donderdag mijn eerste echo gehad en we hebben een kloppend hartje gezien. A.s. dinsdag ben ik 8 weken zwanger. En vanaf nu mag ik gewoon naar de verloskundige.
Voor iedereen hier heel veel succes!
Wat is hier weer veel geschreven!
@ unicorn, hardloopstudentje, hjoy succes op het wachtbankje! Erg spannend altijd weer! Ik duim iig voor jullie!
@belgiangirl hoe is het met jou? Zat jij nu ook op het wachtbankje?
Sorry dat ik niet op iedereen reageer maar heb het niet allemaal bijgehouden.
Ik heb afgelopen donderdag mijn eerste echo gehad en we hebben een kloppend hartje gezien. A.s. dinsdag ben ik 8 weken zwanger. En vanaf nu mag ik gewoon naar de verloskundige.
Voor iedereen hier heel veel succes!
zondag 19 mei 2019 om 16:27
Hey iedereen!
Proficiat aan degene hier die zwanger zijn!
Bemoedigend om te lezen dat het dus effectief kan, ook al moet je er een serieuze weg voor afleggen,...
Bij ons is het nu gewoon afwachten tot als mijn lief een tweede staal binnendoet, dat is nu ongeveer binnen 3 à 4 weken, terwijl blijven vermageren, en hoop blijven hebben. Inseminatie zou geen optie zijn bij ons als mijn lief effectief een verminderde vruchtbaarheid heeft. Ergens lijkt het wel goed dat we beginnen weten hoe het zit, anders is het maar wachten en de ene tegenslag na de andere krijgen. Op 8/7 hebben we een afspraak bij de gyneacoloog dus bespreken we dan de opties...
We gaan nu bijna een weekje met verlof, dus dat zal ook wel helpen met onze gedachten wat te verzetten
groetjes!
Proficiat aan degene hier die zwanger zijn!
Bij ons is het nu gewoon afwachten tot als mijn lief een tweede staal binnendoet, dat is nu ongeveer binnen 3 à 4 weken, terwijl blijven vermageren, en hoop blijven hebben. Inseminatie zou geen optie zijn bij ons als mijn lief effectief een verminderde vruchtbaarheid heeft. Ergens lijkt het wel goed dat we beginnen weten hoe het zit, anders is het maar wachten en de ene tegenslag na de andere krijgen. Op 8/7 hebben we een afspraak bij de gyneacoloog dus bespreken we dan de opties...
We gaan nu bijna een weekje met verlof, dus dat zal ook wel helpen met onze gedachten wat te verzetten
groetjes!
dinsdag 21 mei 2019 om 14:27
WAUW proficiat seg!!!
Hier al twee keer bloed en echo laten nemen in Jette, maar nog geen opstart van medicatie. Vrijdag moet ik nog eens gaan.. Ik heb mijn medicatie wel al liggen, dus ik vind het wel wat vreemd of zelfs jammer dat ik nog niets mag doen.
Deze morgen een follikel van 11 en immmmmmens veel zeer kleintjes, maar dat is altijd wel