Zwanger worden met PCOS vervolg

16-07-2018 14:15 1045 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het normale topic zwanger worden met PCOS.
Hier kan iedereen zelf de tabel bijwerken!

Inloggen kan alsvolgt:

Alle dames zijn ten alle tijden welkom, of je net ontdekt hebt dat je PCOS hebt of als je al jaren bezig bent. Hier respecteren wij elkaar, en elkaars trajecten. Je kunt hier alles delen! De mooie dingen, maar ook de minder mooie dingen. Wij zullen elkaar hier steunen en altijd netjes met elkaar omgaan.

Hoop voor iedereen dat de wens snel mag uitkomen! :loveys:
[table] [i][u]Iedereen die vanaf 01-06 actief was staat in de tabel. Mocht je jezelf missen, of toch mee willen schrijven sluit gerust aan en zet je eigen gegevens in de tabel! ( Sorry als ik iemand vergeten ben)[/u][/i] [b] Zwanger :flirting: [/b] [table][table]
Naam Leeftijd (v/m) Gestart sinds Gestart traject sinds Traject status NOD
Zoma17 25/26 03-2017 Geen traject Afvallen ivm cyclus +- 28 okt.
Nala90 28/34 09-2017 Geen traject Medicatie om TSH lager te krijgen, daarna pas traject starten 15-08-18??
KirstenvdVeen 23/26 02-2016 03-2018 4e ronde Clomid 150 MG 01-10-2018
MetteDoete 27/27 09-2017 05-2018 Gonal F 50 EH. 1ste ronde onbekend
Margriet26 26/26 12-2017 08-2018 Gonal F 75 13-01-2019
Zuster1992 25/31 01-2016 12-2018 1e ronde met Clomid 50 Mg ongeveer tussen 6&9 januari 2019
Manon12345 28/30 01-2017 10-2017 10e ronde gonal f injecties 112,5IU onbekend
Rossy2013 25/28 10-2017 na vakantie chlomid 50/ zaad onderzoek afwachting ?
Lucy387 31/ 32 1-1-2017 1-1-2018 4e ronde, tamoxifen 40 25 augustus 2018
Hardloopstudentje 25/27 mei 2018 nog geen traject wachten uitslag zaad en bloedonderzoek 4/9/2018 onbekend
JFirst13 29/40 07-2017 06-2018 clomid 50 mg 3-8 ?
Unicorn1234 32/30 01-2018 05-2018 Gonal F 87,5 EH. 1ste ronde 10-12
juf88 30/33 07-2017 04-2018 letrozol, utrogestan 4-12-2018
horecameisje 30/29 08-2017 11-2018 clomid 50 mg 25-12-2018
mar1786 32/36 okt 2017 april 2019 in afwachting van eerste iui 7-5-2019
maestro 32/37 09-2018 nog geen traject ziekte van Addison medicatie, bloedonderzoek in orde ??
Naam Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
ideetje88 Eerste - - -
american_girl Eerste 26-01-2019 - -
- - - - -
- - - - -
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:15
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
79.23% gewijzigd
Bij mij vorige ronde een duidelijke piek. Maar bij sommige mensen met pcos werkt het idd niet omdat die dan al standaard LH verhoging hebben.

Ik vind het nu wel extra spannend. Maar ben blij als mijn ei of eitjes zijn gesprongen want me buik doet zo'n zeer.
@hardloopstudentje: wat raar dat je 3 eitjes hebt! Wat zeggen ze daarover in het ziekenhuis? Ik vind het wel raar dat je geen echo's hebt met chlomid. Je moet toch weten wanneer je eisprong is en of er niet teveel eitjes groeien? Ik had dat toen volgens mij wel.

Gisteren afspraak in het ziekenhuis gehad met de arts. Enorm fijn gesprek eigenlijk. Hij gaf aan dat m'n percentage om zwanger te worden eerst nagenoeg 0 was en nu is dat met Gonal F 100x groter. Nou, als je het zo bekijkt best positief! Ze gaan (als ik niet zwanger ben) de doseringen wat sneller ophogen, dus niet met stapjes van 12,5, maar met 25. 6 weken heb ik over m'n ovulatie gedaan en dat is dus echt te lang en willen ze naar ongeveer 3 weken brengen. Heel fijn dus !
Daarnaast gaan we nog 3 rondes Gonal F doen en krijgen we daarna weer een gesprek, dan zijn er eigenlijk 3 opties: of zo doorgaan en nog langer proberen, of stoppen, of IVF. Hopelijk is dat niet nodig!
@Hardloopstudentje: Heb je het idee dat je eisprong inmiddels geweest is? Hopelijk is de buikpijn ook wat afgezakt.

@Unicorn: Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad! Geeft je weer wat moed en vertrouwen toch? Laten we hopen dat het inderdaad snel raak is.
@Unicorn, omdat ik vorige keer gewoon goed reageerde op de 100 mg met 1 eitje, werd ik nu niet gemonitord. Ze kon dus ook niet met zekerheid zeggen dat het echt 3 eitjes waren of dat 1 een leeg blaasje was als restant van de vorige keer. Ik denk echt dat door koolhydraatarm eten ik er zelf voor heb gezorgd dat het beter heeft gewerkt.

Fijn dat je zo'n goed gesprek heb gehad. Ik hoop voor je dat het gewoon deze ronde raak is!

@Hjoy, mijn ei of eitjes zijn gelukkig gister gesprongen. Ik heb gister enorm veel pijn gehad. Zo erg dat ik op het punt heb gestaan regelrecht naar het ziekenhuis te rijden. Maar rond half 6 kreeg ik een felle steek en daarna nam de pijn snel af. Dus nu op het wachtbankje!
Waar zit jij in je cyclus nu?
Fijn Hardloopstudentie!

Ik zit ook nog een week op het wachtbankje. Eigenlijk had ik gedacht dat ik best geduldig zou kunnen wachten, helemaal omdat het de eerste ronde met clomid is. In praktijk valt dat helaas erg tegen en voel ik ieder steekje en krampje :-)
Ja op dat verdomde wachtbankje voel je ineens van alles altijd! Geduldig afwachten vind ik ook echt heel moeilijk. Ik ga nu elke ochtend 15 minuten yoga doen, speciaal voor tijdens de wachtweken. Hopelijk houd dat me wat meer ontspannen.
Ik ben benieuwd! Weten ze of er ook echt 3 gesprongen zijn @hardloopstudentje?

@hjoy: spannend he! wanneer heb jij je NOD?
@Unicorn, nee ik heb geen idee hoeveel er daadwerkelijk zijn gesprongen. Als ik ongesteld word, ga ik wel vragen om een start echo op dag 3, dat ze even kijken of mijn eierstokken niet nog cystes hebben ofzo.
Spannend zeg! Ja snap ik, wel fijn om goed te beginnen!
@ unicorn: woensdag. Jij toch ook?
Volgens mij vrijdag? Ik heb 9 mei eisprong gehad. Jij?
Spannend meiden! Nog een weekje geduld voor jullie. Ik duim hoor!
7 of 8 mei was mijn eisprong. Ik heb wel enorm pijnlijke borsten, maar misschien heb ik dat normaal gesproken altijd wel na mijn eisprong.
Oh da's net 1 of 2 dagen eerder. Spannend! Heb je vaker pijnlijke borsten?
Ik het de eerste keer pas na een week hele pijnlijke borsten (toen was ik zwanger) en de 2e keer meteen vanaf het begin al (niet zwanger) en nu heb ik eigenlijk nog nergens last van.. Ik kan er geen pijl op trekken dus!
Wel eens één of twee dagen, maar nu al een week. We moeten toch nog even geduld hebben.....
@Hjoy, ik heb deze ronde ook meteen de dag na eisprong pijnlijke tepels. Vorige ronde had ik dat niet en die ronde daarvoor weer wel. Dus het hoeft denk ik helemaal niks te zeggen. Ik denk dat het komt door progesteron stijging na eisprong. De ronde dat ik het had, nam het af toen bruin verlies begon, ruim een week voor NOD. Als bruin verlies begint is progesteron vaak ook langzaam aan het afnemen dus dat zou wel het een en ander verklaren.
@Hardloopstudentje: Ik wil waarschijnlijk ook gewoon te graag vanalles voelen haha!
@Hjoy, haha. Oh daar weet ik alles van hoor. Ik heb me denk al wel 6x echt zwanger gevoeld, maar het is nog nooit echt zo geweest.
Hoi meiden,

Wat is hier weer veel geschreven!

@ unicorn, hardloopstudentje, hjoy succes op het wachtbankje! Erg spannend altijd weer! Ik duim iig voor jullie!

@belgiangirl hoe is het met jou? Zat jij nu ook op het wachtbankje?

Sorry dat ik niet op iedereen reageer maar heb het niet allemaal bijgehouden.

Ik heb afgelopen donderdag mijn eerste echo gehad en we hebben een kloppend hartje gezien. A.s. dinsdag ben ik 8 weken zwanger. En vanaf nu mag ik gewoon naar de verloskundige.

Voor iedereen hier heel veel succes!
Hey iedereen!

Proficiat aan degene hier die zwanger zijn! :) Bemoedigend om te lezen dat het dus effectief kan, ook al moet je er een serieuze weg voor afleggen,...

Bij ons is het nu gewoon afwachten tot als mijn lief een tweede staal binnendoet, dat is nu ongeveer binnen 3 à 4 weken, terwijl blijven vermageren, en hoop blijven hebben. Inseminatie zou geen optie zijn bij ons als mijn lief effectief een verminderde vruchtbaarheid heeft. Ergens lijkt het wel goed dat we beginnen weten hoe het zit, anders is het maar wachten en de ene tegenslag na de andere krijgen. Op 8/7 hebben we een afspraak bij de gyneacoloog dus bespreken we dan de opties...

We gaan nu bijna een weekje met verlof, dus dat zal ook wel helpen met onze gedachten wat te verzetten :)

groetjes!
Spannend Timmy! Geniet van jullie vakantie samen.

Ik heb vanochtend positief getest! Ben voorzichtig blij want er kan natuurlijk nog vanalles gebeuren aangezien ik nog een paar dagen voor mijn NOD zit.
Wauw!! Gefeliciteerd!! Hoe voel je je??
Dankjewel!
Nou het lijkt nog een beetje onwerkelijk en ergens ben ik ook bang dat het alsnog misgaat. Hopelijk is deze week snel voorbij.

Hoe gaat het met jou Unicorn? Nog geen tekenen van een nadere menstruatie?
Hjoy schreef:
20-05-2019 21:01
Spannend Timmy! Geniet van jullie vakantie samen.

Ik heb vanochtend positief getest! Ben voorzichtig blij want er kan natuurlijk nog vanalles gebeuren aangezien ik nog een paar dagen voor mijn NOD zit.
WAUW proficiat seg!!!

Hier al twee keer bloed en echo laten nemen in Jette, maar nog geen opstart van medicatie. Vrijdag moet ik nog eens gaan.. Ik heb mijn medicatie wel al liggen, dus ik vind het wel wat vreemd of zelfs jammer dat ik nog niets mag doen.

Deze morgen een follikel van 11 en immmmmmens veel zeer kleintjes, maar dat is altijd wel :-)
Dankjewel Magnolia!

Waarom mag je nog niet beginnen met de medicatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven