Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)

24-09-2017 20:20 1634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...

Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom :) .

Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden :-) . Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden :) !

🍀 Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart Medisch Status Bijzonderheden
Puk32
(34/38)
eerste 2015 oktober Verminderde zaadkwaliteit IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2
Ka14
(30/34)
tweede 2016 januari Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen Eerder: BBZ
Sunny_Lady
(32/33)
eerste 2017 februari Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies

:cheer2: Zwanger!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart UD Geslacht Bijzonderheden
WildePerzik
(29/32)
Eerste 2017 oktober jongetje

:duckie: Mama geworden!
Naam
Kindje Gestart Bevallen Geslacht
Tara92 Eerste 2017 Januari september 2018 dochtertje
RainIsJustConfetti Eerste 2017 Maart oktober 2018 dochtertje
Lalameme Eerste 2016 December 8 november 2018 dochtertje
Devenie Eerste 2017 Maart 4 december 2018 zoontje
Yellow002 Eerste 2016 November 28 december 2018 dochtertje

:heart: Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel

:duckie: Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 :heart:

Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ka, ik hoop zo dat je niet gebeld bent en een terugplaatsing hebt!! Reageer later even op de rest. Geen tijd om te lezen nu..
Alle reacties Link kopieren
Kort berichtje even snel

Van de 7 eitjes zijn er nu nog 3 over. Morgen 1 terugplaatsing en dan afwachten of die andere 2 t tot donderdag redden om ingevroren te worden.

Vorige keer ging t van 8 naar 4. Dus gehalveerd. Hopelijk iig dit keer ook nog 1 in de vriezer. Anders ist een hele snelle ronde
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval een terugplaatsing!!
Toitoitoi!! Dat 2019 mag starten met een goede zwangerschap!!
Alle reacties Link kopieren
Ka, hoe voel je je? Kan me voorstellen dat je toch op iets meer gehoopt had. :hug: voor jou! In ieder geval heel veel succes met je terugplaatsing vandaag. Ik ben keihard aan het duimen dat deze topper het gaat worden (en dat je er nog twee voor de vriezer gaat krijgen die hopelijk toch niet meer nodig zullen zijn). Hopelijk lukt het om een beetje gelukkig te zijn met de terugplaatsing vandaag,

Wilde Perzik, gelukkig dat alles er goed uit zag maar het klinkt allemaal wel zwaar met je moeheid en harde buiken. Lekker rustig aan doen inderdaad!

Sunny, wat een bericht van jou zeg! Wat ontzettend naar van die poliep en dat je nu zo lang moet wachten voordat hij verwijderd kan worden. Het is zo ontzettend bagger als het helemaal anders loopt dan verwacht en dat je nu zo lang moet wachten op een terugplaatsing is gewoon kut. :hug: Goed in ieder geval dat je probeert om al weer aan de leuke dingen te denken zoals je bruiloft en sporten. Het helpt mij ook altijd om zo door de moeilijke momenten heen te komen. Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen met je punctie vandaag. Ik duim voor een aantal mooie eitjes!

Lala, ik zal je binnenkort even mijn gegevens door sturen in een privebericht. Ik moet zeggen dat ik ook vrij weinig op Facebook doe maar ik heb wel een account en vind het wel leuk om te bekijken. Ook zo benieuwd hoe jullie eruit zien :-D. Was het plan om daar echt te gaan schrijven of dat hier te blijven doen en Facebook een aanvulling te laten zijn? Hoe is het verder met jou?

Rain, ik hoop dat het voor jullie nu wat beter zal zijn en dat jullie inderdaad wat meer kunnen genieten. Gelukkig dat je erachter bent wat er mis is en hopelijk gaat het nu inderdaad de goede kant op.

Yellow, hoe gaat het bij jullie? Helpt de medicatie wat?

Hier, vakantie was echt heerlijk. Ik ben alleen geweest naar Zuid Afrika met een groepsreis mee dit keer. Het vriendje houdt niet zo van verre reizen en ik vind dat helemaal geweldig. Dus werkt het voor ons heel goed als ik alleen ga. Ik gelukkig, hij gelukkig :-D . Zuid Afrika was echt geweldig dus heb echt een prachtige reis gehad! Wel ook tijdens de vakantie heel veel nagedacht over alles. Met 5000 km die we afgelegd hebben, schieten je gedachten toch regelmatig naar het hele traject terwijl je het mooie landschap voorbij ziet komen. Maar het voelde wel goed om daar af en toe bij stil te staan. Ook het steeds meer na te gaan denken over een leven zonder kinderen hoorde daarbij. Maar eerst verder! Nu in ieder geval weer terug naar het echte leven. Gisteren weer de dag begonnen in het ziekenhuis met de laatste onderzoeken voor de miskramen. Die konden pas 3 maanden na mijn laatste positieve test. 10 buisjes hadden ze er voor nodig! Ben benieuwd.

Verder net voor mijn vakantie nog een gesprek gehad met mijn fertiliteitsarts en dat was wel een fijn gesprek! Ze snapte het dat we het gesprek in Dusseldorf aangaan en heeft de doorverwijzing voor een second opinion geregeld. Verder hebben we wel de plannen gemaakt om de volgende poging in het MMC te doen met andere medicatie en het korte protocol. Aangezien het vriendje ook nog op vakantie gaat (fietsen) zullen we dan rond 4 maart beginnen. Voelt fijn om weer dichter bij een volgende poging te komen. Daarnaast dus donderdag het gesprek in Dusseldorf. Vind ik toch stiekem ook heel spannend. Benieuwd of ze wat meer kunnen zeggen over de abnormale bevruchtingen en welk plan zij in gedachten hebben. Zoals het nu voelt wil ik poging in maart gewoon in Nederland doen en zijn de gesprekken in Dusseldorf en Gent (4 maart) voor de poging daarna. Maar wellicht dat we er totaal anders over denken na het gesprek donderdag..
Alle reacties Link kopieren
Ik denk aan jullie meiden! Veel succes vandaag!

Puk! Wat goed om weer van je te horen. Je vakantie klinkt fantastisch, wat fijn dat je zo genoten hebt. Heerlijk dat jullie op deze manier toch de reizen kunnen maken die jullie graag willen. Zuid Afrika lijkt me prachtig! Helemaal logisch dat je veel hebt nagedacht, er gebeurd zoveel! Blij dat het gesprek fijn was en fijn ook dat de doorverwijzingen klaar liggen en je een keuze hebt kunnen maken! Wanneer verwacht je de resultaten terug? Wat spannend zeg!

Facebook
Op dit moment Hebben we een geheime groep (onzichtbaar voor niet leden) daar zitten ka, sunny en ik al in. Nu schrijven we alle 3 ook nog hier iniedergeval!) Heel leuk als je je ook aansluit puk! Uiteraard zijn jullie allemaal welkom!
Alle reacties Link kopieren
@lala hoe kom ik in die groep?
En ik zie nu met pas je privé bericht van 2 weken terug! Erg he! Ik ga je snel antwoorden
Alle reacties Link kopieren
Als je mij een on stuurt met jouw voor en achternaam dan stuur ik je een vrienden verzoek en dan voeg ik je toe. De groep is volledig afgeschermd en dus ook onvindbaar. Je moet uitgenodigd worden ! Ik wacht je berichtje af ! :)
Alle reacties Link kopieren
Wilde Perzik Na goed nieuws vandaag is mijn positieve modus weer teruggekomen :-), dat zou bij slecht nieuws deze week uiteraard zomaar weer voorbij kunnen zijn :-[ , maar voor nu ben ik hoopvol!

Fijn dat je baarmoedermond nog mooi dicht is en dat het verder prima gaat. Nu kan je niet anders dan echt rust gaan nemen! Je lichaam vraagt er duidelijk om, nu nog even die knop omzetten? ;-) Hopelijk verminderen de harde buiken daardoor ook snel genoeg, sterkte! :daisy:

Ka reactie op Facebook ;)

Puk Bedankt voor je lieve bericht en dat je aan me hebt gedacht. :heart: Inderdaad dat was het ook, je verwacht het niet, daarom was het even een flinke tegenvaller. Inmiddels is dat alweer een gepasseerd station en ben ik gelukkig blij met de uitslag van vandaag! :)

Fijn dat je zo genoten hebt van je vakantie! En ook stoer dat je alleen bent gegaan met een groepsreis, heb je ook een beetje aansluiting gevonden? Of was je daar niet naar op zoek? Ik heb iets soortsgelijks weleens overwogen omdat mijn vriend ook niet van het reizen is, ben benieuwd naar jouw ervaringen :).

Wanneer krijg je de uitslagen van de onderzoeken voor de miskramen? 10 buisjes is echt veel zeg O_O
Ben ook heel benieuwd naar je ervaringen in Düsseldorf, alvast succes met het 1e gesprek daar! :) Fijn dus nog 1 maandje rust en daarna ook weer lekker starten, 4 maart komt gelukkig weer dichterbij. Welke medicatie ga je dit keer krijgen?

Hier Vandaag heb ik dus de punctie gehad. Ik was heel afwisselend zenuwachtig van te voren, gelukkig was ik al om 8.00 aan de beurt. Door het roesje heb ik van de punctie gelukkig niets gemerkt! Ik was met de anesthesist aan het praten en viel langzaam weg, vervolgens werd ik wakker op de uitrustkamer en was mijn vriend er ook alweer. :) Hij kon goed merken dat ik nog onder invloed was zei hij hihi :$ .Later heb ik wel last gehad van krampen en het verwijderen van het infuus deed ook goed zeer, maar ik mocht vandaag gelukkig nog 8 paracetamol nemen zeiden ze. Die heb ik overigens niet meer allemaal nodig gehad. :) Heb vandaag rustig aan gedaan, op de bank netflix :popcorn: gekeken met een dekentje en af en toe wat eten en drinken!

Nou het resultaat maakte ons dit keer erg blij, 4 eitjes! Omdat we op 3 waren voorbereid (en zelfs dat durfde ik niet meer helemaal te hopen), voelde het alsof we er een bonuseitje bij hebben gekregen :-). Mijn vriend zijn zaad was gelukkig ook geschikt voor ICSI. Donderdag krijgen we te horen of er bevruchtingen zijn en zondag krijgen we te horen of ze het ook hebben gered om ingevroren te worden. Echt zo spannend!! :blob:
Alle reacties Link kopieren
Lala, ik heb je een privebericht gestuurd met mijn gegevens voor Facebook.

Ik heb geen idee wanneer de uitslagen terug kan verwachten. Volgens mij wel snel want het was zoals ik me herinner alleen het chromosomenonderzoek wat lang duurde. Ga vandaag maar eens bellen naar het ziekenhuis wanneer ik dat kan verwachten en waar ik uberhaubt op geprikt ben. Lijkt me namelijk wel handig om te weten zodat ze dat niet in Dusseldorf nog hoeven te testen. Helaas niet zo slim geweest om geen kopie te maken van het aanvraagformulier.

Sunny, wat fijn dat er vier eitjes gevonden zijn!! Ik duim voor mooie embryo's! Hoe voel je je vandaag? Ik vond de napijn toch ook wel vervelend. Spannend voor morgen! Ik wist trouwens niet dat je met een roesje helemaal weg was. Wat fijn dat het zo mee viel! Ik vind het toch altijd apart hoeveel verschil er tussen pijnmedicatie zit bij alle ziekenhuizen.
Om je te antwoorden; voor mijn volgende poging krijg ik Menopur (225), kijk wel een beetje op tegen het gehannes met potjes maar hopelijk krijgen we er mooie eitjes mee.

Wat groepsreizen betreft; echt een aanrader. Ik heb allebei gedaan; redelijk wat echt alleen gereisd en nu twee keer met een groepsreis mee (Vietnam en Zuid Afrika dus). Allebei de keren gewoon een hele fijne groep gehad en ik hoop toch altijd wel op wat gezelligheid :-D . Ik zoek mijn reizen wel echt uit op groepssamenstelling (liefst niet te groot en mix van oud en jong). Er zijn namelijk genoeg reizen waar je dan alleen 55 plussers op geboekt ziet staan en die kies ik dus zeker niet. Zuid Afrika vond ik echt super! Zoveel afwisseling in landschap, alle dieren, mooi weer, lekker eten; echt top! Mocht je er nog meer over willen weten dan moet je het maar laten weten.

Yellow, ik zie net pas je privebericht! Wat een mooie naam!

Ka, hoe staat het er bij jou voor? Terugplaatsing goed gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Heeeeeyyyyyy ik lees nog mee hier en daar. Wilde even zeggen dat wij wel actief zijn maar volgende maand toch echt wel iui 3 gaan doen. Tot dan.... dan schrijf ik weer mee. Er is ook een fb groep lees ik?
Alle reacties Link kopieren
@ jame
Stuur lala even pb met je naam als je in de fb groep wil :-)
Alle reacties Link kopieren
Ja jame Als je jouw voor en achternaam via een pb naar mij stuurt dan regel ik het verder voor je!
Alle reacties Link kopieren
Top verzonden
Hi ladies, hoe gaat t met jullie? Ben benieuwd of er ontwikkelingen zijn :)
Hier prima, ruim 32 weken alweer. Al kan het mij niet snel genoeg gaan - ik werk al een poosje niet meer.

Groetjes en hopelijk gaat het jullie goed!
Alle reacties Link kopieren
32 weken, das nog even volhouden hoor wilde perzik! Maar snap dat als je al zolang thuis zit, je echt zit te wachten. Einde komt in zicht :-) Gaat het wel met jullie?

Hier weinig nieuws eigenlijk. Nog niet zwanger. Verse tp van icsi 2 is mislukt. Hebben er maar 1 in de vriezer. Die gaan we in natuurlijke cyclus terugplaatsen ipv met hormonen. Even niet elke dag bedenken of ik t nou heb ingenomen en goed heb ingenomen en... Betekent wel paar keer naar Tilburg voor echo’s. Cyclus is woensdag begonnen en vrijdag eerste echo.

3-4 afspraak in Gent. Twijfel nog enorm. Maar wil wel naar de afspraak. vanuit daar maken we beslissing wat we doen met icsi 3.

Heel. Veel succes met wachten!
Alle reacties Link kopieren
Wow, Wilde Perzik. Dat schiet al op zeg! En nu nog meer aangezien ik kei laat reageer op je berichtje. Hoe gaat het met je? Het aftellen begint nu echt wel. Hoop dat het allemaal nog gaat. Laat je wat weten als jullie kleintje er is.

Hier ook nog geen nieuws. Gelukkig wel een goede ICSI poging gehad waarvan de verse terugplaatsing mislukt is maar dit keer gelukkig wel 4 embrootjes in de vriezer! Dus nu wordt het weer wachten tot de volgende terugplaatsing ergens in mei (hoop ik).
Hi dames, hier ook weer een late reactie :P
Ka hopelijk was je afspraak in Gent prettig! Ben benieuwd wat je besluit. En Puk helaas ook nog nog geen ultiem zwangernieuws maar wel fijn dat resultaten beter zijn vd behandelingen. We blijven duimen! En hoe staat t met de voorbereidingen voor je huwelijk en een grote reis ging je ook maken toch?

Hier overmorgen 36 weken, begint inderdaad op te schieten ineens :hyper:

Veel liefs!
Alle reacties Link kopieren
Succes met ze laatste loodjes wilde perzik! Benieuwd wanneer de kleine zich meld!

Je blijft welkom in de afgeschermde Facebook groep!
Thanks Lalameme! :) Gebruik m’n Facebookinlog echt alleen voor werkacties dus niet zo handig helaas.

Ben ook heel benieuwd! Nu 37+4 maar gebeurt nog niet zoveel...
Alle reacties Link kopieren
ennnn... Al nieuws? Heel veel succes met de laatste loodjes in ieder geval mocht het nog niet zo ver zijn! :bigkiss:
Ja hij is er! Vergeten te melden! Liefste mooiste jongentje van de wereld met z’n bos haar is nu 8 dagen oud, heb dus niet eens de 40 weken hoeven afwachten! Blakende gezondheid, we genieten enorm. Herstel valt me wat tegen, heftige bevalling, maar manlief doet enorm veel en is echt een superpapa.

Hopelijk gaat het met jullie allemaal goed, en ooo wat is dit mooi, en gun ik jullie dit ook allemaal. Veel liefs!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd wilde perzik! Geniet van deze bijzondere tijd! Wat klink je trots, kan ook niet anders! hoop dat je zelf ook snel hersteld, het heeft flink tijd nodig, maar komt goed! :hug;
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa, wat een fijn nieuws! Gefeliciteerd lieve WildePerzik. Ik hoop dat jouw herstel ook voorspoedig zal gaan zodat je nog meer kunt gaan genieten van jullie mooie mannetje!
Alle reacties Link kopieren
Beetje laat, maar gefeliciteerd!
Hoe gaat het?
Alle reacties Link kopieren
Mega laat, maar niet minder gemeend; gefeliciteerd wilde perzik!! Hoe gaat het ondertussen met jullie?

Hier alles hetzelfde als maanden geleden. Overgestapt naar Gent ondertussen, onderzoeken waren allemaal goed. Icsi 3 gestart en vorige week afgebroken omdat Mn lichaam er geen zin in had. Over 2 maanden nog een x icsi 3.

Liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven