Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)

24-09-2017 20:20 1634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...

Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom :) .

Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden :-) . Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden :) !

🍀 Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart Medisch Status Bijzonderheden
Puk32
(34/38)
eerste 2015 oktober Verminderde zaadkwaliteit IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2
Ka14
(30/34)
tweede 2016 januari Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen Eerder: BBZ
Sunny_Lady
(32/33)
eerste 2017 februari Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies

:cheer2: Zwanger!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart UD Geslacht Bijzonderheden
WildePerzik
(29/32)
Eerste 2017 oktober jongetje

:duckie: Mama geworden!
Naam
Kindje Gestart Bevallen Geslacht
Tara92 Eerste 2017 Januari september 2018 dochtertje
RainIsJustConfetti Eerste 2017 Maart oktober 2018 dochtertje
Lalameme Eerste 2016 December 8 november 2018 dochtertje
Devenie Eerste 2017 Maart 4 december 2018 zoontje
Yellow002 Eerste 2016 November 28 december 2018 dochtertje

:heart: Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel

:duckie: Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 :heart:

Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lieve ladies, allemaal de beste wensen nog voor 2019. Dat het maar een mooi, gezond en bijzonder jaar voor ons allemaal mag worden :) :heart: !!

Puk Wat fijn dat je blij bent met onze lange berichten hihi. Daar kunnen een aantal van ons inderdaad wat van ja en ik vind ze ook heerlijk om te lezen :-D.
Wel een pittig gesprek dat je met je vriend hebt gehad, en ook dat hij geen hoop meer heeft. Waarschijnlijk ook een stukje zelfbescherming van hem wellicht? Wel een heel mooi besef dat het jullie relatie uiteindelijk wel sterker maakt! Dat is dan een mooie 'bijwerking' van alles...

Bedankt dat je gaat duimen voor mooie embryo('s). :$ Mijn gevoel gaat inderdaad nu al een klein beetje alle kanten op, overwegend positief en hoopvol maar vandaag toch ook 's ochtends twijfelend of ik überhaupt wel een kindje zou willen :?: en of dat me écht gelukkig zou maken en in de middag huilend op de bank :'( van angst dat het niet gaat lukken. Maar goed, dat hoort erbij schijnbaar :whistle: .

PS hoe was je gesprek in Veldhoven?

Yellow Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje!!!! :cheer2: Wat geweldig om te horen dat het bij sommige van ons ook daadwerkelijk goed komt en het wachten wordt beloond. :-) Klinkt wel echt even heftig die bevalling :-o veel sterkte ook met het herstel, want het is niet mis zo'n bevalling! Gelukkig doet ze het verder ontzettend goed, ik wens jullie heel veel geluk als gezinnetje :heart: .
Heb je ook een PM gestuurd ;-) .

Rain Dankjewel, het is fijn om zo gesteund te worden door jullie lieve meiden! Wat naar om te horen dat het bij jullie minder gaat, is er ondertussen al wat meer bekend over de oorzaak? Veel sterkte daarmee in ieder geval en hoop dat het snel goed komt met d'r!!

Ka Het is zo stil hier zonder jou! Hoe gaat het met je?? Ben benieuwd hoe het spuiten bij jou gaat momenteel :) .

Puk (nog een keer hihi). Ik wens jou echt een hele fijne vakantie!! Heb even gemist volgens mij met wie en waar je naartoe gaat? Bedankt voor de mooie wensen daar sluit ik me helemaal bij aan. :heart: Heerlijk genieten nu, dat heb je enorm verdiend! :bigkiss:

Hier Ik had me vergist in de datum in mijn vorige bericht. Had 2 januari al de prikinstructie en ik mocht gisteren 5 januari al beginnen met mijn 1e decapeptyl spuit. Jeetje wat eng zeg!! :$ Ik ben niet zo'n held en dat kwam bij de prikinstructie ook al naar voren. De verpleegster duwde de naald er doorheen omdat ik niet durfde.

Gisteren lukte het mij ook niet om zelf te duwen. Dus ik vroeg of mijn vriend hem er doorheen wilde drukken, toen de naald eenmaal zat durfde ik niet goed te spuiten dus dat moest hij ook doen, maar dat deed hij weer te snel wat pijnlijk was. Vervolgens nam ik het over maar op een gegeven moment wist ik niet of ik nog verder kon maar werd bijna onpasselijk dus haalde hem er maar uit. Om vervolgens weer een beetje in paniek te raken bij het idee dat ik het niet goed had gedaan. Kortom een klein drama :facepalm: Vanavond beter hopelijk :$ .

Ben heel benieuwd wat het allemaal met me gaat doen, ik hoop natuurlijk niets maar al die bijwerken in de bijsluiter daar werd ik ook echt niet vrolijk van :| . Maar goed laat ik maar van het beste uitgaan en hopen dat het allemaal meevalt!
Alle reacties Link kopieren
Allereerst een gelukkig nieuwjaar allemaal :heart:

Sunny Ik zou de brief even meenemen naar een volgende afspraak en het er nog een keer over hebben. Het klinkt inderdaad als een harde tekst, maar misschien is het met nog een keer erover praten wat fijner verwerken.

En jeetje das opeens ook snel! Ik ben 3-1 gestart met de eerste decapeptyl. Zondag laatste pil gepakt, nu aan t wachten op mn menstruatie. Jij? En hoe gaat t met prikken?
Ik vind t ook nog steeds spannend, vooral t punt dat die naald erin moet. En die naald vd deca is nog rot ook. Van een prikpen gaat echt zoveel makkelijker.
Ik zet het om mn huid (pak het tussen mn vingers) en zet dan niet heel hard druk, maar gewoon heel rustig iets wat druk tot hij er opeens in zakt. De decapeptyl prikt bij mij ook enorm, das even naar. Krijg er ook een mooie rode plek van voor een uurtje. Maar dat stukje went gelukkig.
Weet je al wanneer je echo hebt?

Puk Geniet van je vakantie!!! 8-)
Hoe was je gesprek in Veldhoven? Ik ga zometeen het gesprek in Gent van ons verzetten (als ik dit bericht heb gepost, je zou kunnen proberen ook te mailen of er eerder plek is voor jullie ;-) ).

Yellow Van harte gefeliciteerd! :flirting: Wat enorm rot dat het zo verliep na de bevalling! Hoe gaat het nu met jullie??

Rain Wat super prut zeg! Dat zijn zorgen die je zó niet wilt :-( . Ik hoop dat ze snel een oorzaak vinden en dr kunnen helpen. Sterkte! :bigkiss:

Lalameme Hoe gaat het??

Hier Ik ben dus 3-1 gestart met decapeptyl. Zondag laatste pil, dus verwacht vandaag of morgen bloed. Vorige week al oud bloed gehad, enorme hoofdpijn van de pms, krampen en rugpijn... dus had eigenlijk vanochtend al bloed verwacht. Maja dat komt nooit als je erop wacht he. Ik moet bellen als t door gebroken is, en dan echo op dag 11/12 of 13. Op dag 2 start ik met 100 gonal-f. Vorige keer was dat 112,5, maar toen had ik overstimulatie. Stiekem hoop ik dat we dit keer weer op t randje gaan zitten, betekent veel eitjes. Maar goed we gaan t zien. Eerst bloeden :biggrin:

Sorry dat ik wat afwezig was. Zal weer wat meer posten. Heb er best wat last van dat t niet gelukt is nog en merk dat ik steeds meer t gevoel krijg dat t ook niet meer gaat lukken. En dat doet echt veel verdriet. De moed moet ik echt enorm bij elkaar schrappen. Merk dat ik mezelf meer afsluit voor mn omgeving. Zo open dat we begonnen, zo weinig vertel ik nu aan mensen. Komt mis wel weer...

Liefs! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds op mn menstruatie aan t wachten. Ik word echt gek. Zie t alweer gebeuren dat t niet doorkomt, ik maandag moet bellen en primolut krijg. Dat duurt dan dus weer nog een week voordat t alsnog komt. Ben ik straks 2 weken deca aan t spuiten voordat ik gonal kan gaan spuiten. Het zou toch eens lopen zo als t zou moeten lopen hè :-(
Alle reacties Link kopieren
Ka Nou ik heb besloten om de brief even te laten voor wat het is en me nu op de 1e poging te focussen. :) Mocht dit op niets uitlopen zit wel Düsseldorf al in mijn hoofd omdat ik op internet heb gelezen dat ze daar (meer?) thuis zijn in vrouwen met een lage AMH waarde.

Ik heb afgelopen dinsdag mijn laatste anticonceptiepil gehad, dus ik loop echt 2 daagjes achter jou aan hihi. Het spuiten gaat inmiddels een stuk beter :worship:. Ik heb gemerkt wat voor mij het fijnste werkt. Die scherpe punt houdt ik aan de onderkant, dan duw ik hem juist snel in een stukje buik wat ik tussen mijn duim en wijsvinger hou. Dan laat ik het stukje buik los en spuit ik langzaam de vloeistof erin en daarna haal ik snel de naald er weer uit en heb ik er eigenlijk geen tot vrij weinig last van! :thumbsup: . Wat een fijn vooruitzicht dat die prikpen nog makkelijker gaat :-D .

En geen sorry zeggen hoor voor afwezigheid! Wat naar dat je in een dip zit, :( maar ook dat is zo niet raar in dit proces en het hoort er blijkbaar bij :| . Ik hoop natuurlijk dat je je snel weer wat beter voelt :bigkiss: en niet te lang in het verdriet blijft zitten van dat het misschien nooit gaat lukken. Want wie weet wat voor moois de toekomst voor ons in petto heeft! :hug: Kun je er wel een beetje met je vriend over praten?

Hoop ook echt voor je dat je snel ongesteld wordt! Ik kende die procedure nog niet van als je niet ongesteld wordt. Had jij dat nou al eerder gehad? Ik spuit trouwens sowieso 2 weken decapeptyl voordat ik met Gonal F mag beginnen. :O ? Zal t even uitleggen.

Hier Ik heb dinsdag 08-01 dus mijn laatste anticonceptiepil gehad en verwacht nu ook de menstruatie. Had ook al heel lang oud bloed verlies tijdens de anticonceptiepil maar dat schijnt vaker voor te komen. Heb ook het idee dat het elk moment kan doorbreken omdat ik buikkrampen heb.

In mijn persoonlijk schema staat dat ik volgende week vrijdag 18-01 met 225 Gonal F mag beginnen. Daarnaast heb ik de vrijdag dáárna 25-01 mijn eerste echo. Maar mocht ik dus niet ongesteld worden voordat ik met Gonal F moet beginnen dan moet ik wel contact met het ziekenhuis opnemen.

Ik heb nog geen klachten van de Decapeptyl tot nu toe. :-) Maar van een vriendin begreep ik dat zij pas na 1 week klachten kreeg (met name emotioneel), dus het zou weleens kunnen zijn dat het dit weekend raak is. Maar hopelijk valt het mee! :) Merk jij al iets Ka van de Decapeptyl?

Fijn weekend allemaal!! :)
anoniem_349213 wijzigde dit bericht op 11-01-2019 15:17
2.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo lieve dames, ik ben even in "de geschiedenis" van ons topic gedoken en heb de tabellen helemaal geupdate. :-D Ik vind het zo lief en gezellig dat er bevallen dames nog met ons meelezen, meeleven en schrijven dat ik er een nieuwe tabel voor heb aangemaakt. :-D. Veel liefs van mij :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Sunny, menstruatie doorgebroken? nog even en je mag gonal f gaan spuiten, ook spannend! Hopelijk heb je niet te veel last van bijwerkingen.

Hier, zaterdag gestart met de gonal f. Vandaag voel ik me beroerd. Weet niet of t allemaal vd hormonen komt, of dat t komt omdat mn weerstand lager is en ik wat heb opgelopen. Keelamandelen zijn vrij fors, mn lijf doet zeer en ben moe. Hopelijk morgen weer over. We zien t wel.

Hoe is t met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Even een kort berichtje van mij! Echt kort dit keer! Haha.

Ik denk aan jullie en lees alles mee.

Heel veel succes ka en sunny! Ik duim zo hard voor eindelijk een positieve uitkomst.

Ka, een dikke knuffel voor jou. Wat word het jou toch allemaal moeilijk gemaakt je angst is helemaal begrijpelijk. Hopelijk word het tegendeel snel bewezen..

Puk ik hoop dat jij heerlijk aan het genieten bent van je welverdiende vakantie!

Hier alles goed! Verlof word wel verlengt want ik kan nog niet werken. Waarschijnlijk iniedergeval +6 weken.
Sunny wat leuk en lief die tabel :heart: Lees jullie allemaal nog graag ook al weet ik vaak niet zoveel zinnigs te melden maar blijf mee duimen!

Hier gaat het beter, bedrijfsarts heeft bepaald dat ik minder en vooral thuis moet werken (1 dag in de week naar kantoor ipv fulltime) dus dat is beter, maar ook lastig om los te laten. Gisteren een drukke dag en hele nacht harde buiken :-( Zit nu op 23+4 blijf het allemaal wel spannend vinden, bijna levensvatbaar...

Lieve meiden veel succes weer met alle prikken, hormonen, etc. :redrose: denk aan jullie
Alle reacties Link kopieren
Denk aan jezelf wildeperzik! Ik heb uiteindelijk heel lang met een ruime 2 cm gelopen door harde buiken in een vroeg stadium. Gebeurd niet altijd maar het kan ook doorzetten. Hoe lastig ook.. het is het enige wat je kunt doen? Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Lalameme rot dat t nodig is, maar fijn dat t kan. Hebben ze er moeilijk over gedaan op t werk dat je later start?

Wilde Perzik Wat enorm vervelend zeg! Goed dat je je rust pakt, maar begrijp goed dat t los laten wel moeilijk is. Je hebt alleen nu niet alleen rekening te houden met jezelf, maar vooral met kleine wondertje. Heel veel sterkte! Snap dat je aftelt tot die 27 weken, zijn toch mijlpalen als t zo rottig verloopt.

Hier vandaag antibiotica gekregen, heb keelontsteking. Voel me echt belabberd. Liefst zou ik morgen ziek melden, maar voel me al schuldig genoeg dat ik volgende week naar Tilburg moet. Dus ga maar proberen door te zetten.

Bovenop keeeg ik een appje van vriendinnen, of ik vanavond om 17uur klaar wilde staan voor een verrassing (nog voor mn verjaardag). Met veel tranen moeten zeggen dat dat echt niet ging. Voel me zo beroerd.

Nu hopen dat mn lichaam genoeg energie steekt in eitjes maken.
Alle reacties Link kopieren
Ach jeetje ka heel veel beterschap.. En dat net nu! Gefeliciteerd nog met jouw verjaardag! Hoop dat je snel opknapt! Ik hoop met je mee, wanneer heb je de punctie ongeveer?

Inprincipe ging het vrij makkelijk na wat gedoe maar dat was van beide kanten een misverstand dus dat is gelukkig opgehelderd. Eerst 2 weken normale ziekmelding en daarna zal ik weer echt langs artsen moeten etc. We gaan het zien!

Ik sta er trouwens helemaal voor open om eventueel een besloten, niet zichtbaar voor niet leden Facebook groepje te starten, weet niet of jullie dat fijn zouden vinden. Zo niet is dat uiteraard geen punt. als jullie het wel leuk lijkt hoor ik dat graag. Snap het ook helemaal als de anonimiteit juist goed doet!

Mini is alweer 10 weken vandaag.

Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Ka Omg ook dat nog er boven op, blehh wat naar zeg. Knap dat je je zo verantwoordelijk voelt, maar hopelijk doe je daarmee jezelf niet te kort meis. Lijkt me lastig om daarin een balans te vinden als zelfstandige. Hoe voel je je momenteel? Ik hoop dat de antibiotica goed zijn werk aan het doen is en je je in ieder geval niet meer belabberd voelt én dat de eitjes inderdaad al goed aan het groeien zijn! :hug:

Wanneer ben je trouwens jarig geweest, moet ik nog leeftijden in de tabel aanpassen? :-) Hopelijk konden je vriendinnen het verrassingsuitje uitstellen voor je! Maar goed dat je jezelf in acht neemt. Over de tabel gesproken, ben ook even kwijt of er bij jullie iets medisch was wat ik in de tabel kan vermelden, of is het onbegrepen?

Wauw jij bent al een week Gonal F aan het spuiten, een stuk sneller dan ik! Hoe gaat dat? Wanneer heb jij je eerste echo?

Lalameme Lange berichtjes mag gerust hoor :-) :heart: . Lief dat je voor ons aan het duimen bent, laten we hopen dat het zijn vruchten inderdaad gaat afwerpen!
Fijn dat alles redelijk goed gaat, maar pittig zeg dat je nog 6 weken niet kunt werken. Wanneer zou je eigenlijk weer moeten beginnen? En hoe vind je het dat je voorlopig nog niet aan de slag kunt? Sterkte met het verdere herstel! :hug:

WildePerzik Graag gedaan :heart: . En bedankt voor je lieve woorden. Voor jou ben ik erg blij dat de bedrijfsarts grenzen heeft gesteld, waardoor het beter met je gaat. Maar na een drukke dag harde buiken klinkt ook nog niet goed, zijn er manieren om het op zo'n drukke dag toch ook een tandje lager te doen? Let echt goed op jezelf, hoe moeilijk loslaten soms ook kan zijn. :) . Je bent een mensje aan het maken!

Hier Mijn menstruatie is gelukkig doorgebroken maar het was wel een beetje vreemd, het leek bijna alsof ik wel 2 keer een menstruatie had. Maar goed menstruatie is menstruatie waarschijnlijk, dus het zal vast goed zijn. Het oude bloed is nu eindelijk bijna gestopt. Heb t gevoel alsof ik al eeuwen aan het bloeden ben :mrgreen: . Maar goed.

Ik ben gisteren inderdaad gestart met Gonal F, jeetje weer even helemaal wennen zeg al die handelingen. o_o Maar de naald is een stuk prettiger! Van de Decapeptyl heb ik 2 dagen iets gemerkt (hoofdpijn en huilbuien), maar de overige dagen gelukkig niets! Dus daar prijs ik me gelukkig mee :-D . Had het veel erger verwacht (*klopt snel af, want wat niet is, kan nog komen).

Volgende week vrijdag 25 januari heb ik dus mijn eerste echo, ik vind het enorm spannend. Hoop ook zo dat er wat eitjes gaan groeien! We komen steeds een stapje dichterbij.

Sport jij trouwens ook Ka? Ik heb gehoord dat met Gonal F het sporten uiteindelijk wat moeilijker kan gaan worden, heb jij daar ervaring mee?

Een heel fijn weekend ladies! :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Oeps en nog een reactie op jouw laatste berichtje
Lalameme
Naar wat voor artsen moet je dan precies, en waarom kan je er nog niet eerder terecht?

Vwb het Facebook groepje weet ik het nog niet zo goed :$ , ik wacht even af wat de rest vindt. Ik volg de meerderheid denk ik :D

Wauw 10 weken alweer, time flies :-) . Vertel gerust over leuke dingen die je met mini meemaakt hoor! :-)
Alle reacties Link kopieren
Sunny hahaha, ja mijn leeftijd mag je aanpassen :proud: ben al 30 ondertussen haha. Mijn vriend wordt in maart 35 jaar, mag je ook alvast aanpassen hoor. Zit dichterbij de 35 dan de 33 :hihi:

Fijn dat je menstruatie wel is doorgebroken. En dat in 2x herken ik wel, kan volgens mij wel komen vd decapeptyl. Heeft hier in totaal een dikke week geduurt, bleh. :roll:

Nog 3 dagen en je eerste echo, super spannend! :hyper: Begrijp je helemaal! Zo verrot dat je niet kan zien wat er gebeurt. Tis nu maar gokken. Voel je iets aan steekjes oid? :sherlock:

Lalameme Altijd fijn die misverstanden :facepalm: En al helemaal met hormonen in je lijf ;-)) . Fijn dat t toch geregeld is. Hopelijk verder geen moeilijk gedoe meer en kun je goed herstellen :hug:

Wilde Perzik hoe gaat t? Hopelijk heb je genoeg rust dat de harde buiken beetje weg blijven :lol:

Hier herstelt van keelontsteking, zou nog 1,5 dag antibiotica moeten, maar ben stiekem gestopt (dus niet doorvertellen he :-P ). Kan geen kwaad, alleen dat t mis terug komt, dat risico loop ik nu even, maar was wel klaar met de chemische cocktail in mn lijf.

Gister eerste echo gehad O_O . 7 follikels van 10+ mm. Waarvan 1 te groot eigenlijk al, dus die zal opgeofferd :-( worden om de andere door te laten groeien. Er zitten ook nog een aantal kleintjes en ik hoop enorm dat die nog doorgroeien. Want 6 voelt toch wel erg weinig tegenover vorige keer 15. Weet dat ik niet mag klagen :cencored: , want 6 is opzich ook goed en misschien is de kwaliteit dan beter. Maar toch... :@@:
We hebben morgen einde vd ochtend echo 2. Ik hoop dan dat er wat meer duidelijkheid komt over hoe snel ze groeien en wanneer we punctie kunnen verwachten, want heb nu echt geen idee of dat deze of volgende week zal zijn.En ik ben nogal vh plannen, dus wordt daar echt chagrijnig van >:-( ... of zouden t de hormonen zijn :bonk:

Fijne, besneeuwde dag allemaal :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Even snel

Dankjulliewel voor de felicitaties. Echt lief ♡

@ Lala; een fb groep zou ik normaal iet zo snel doen maar met dit groepje "durf" ik het wel, afhankelijk van wat de anderen willen....

@ Sunny; ik wou het zelf toevoegen maar blijkbaar doe ik iers verkeerd met het wachtwoord. Onze "startdatum" was november 2016.
Ben benieuwd naar je eerste echo, nog heel eventjes!

@Ka: ik zou mezelf ook helemaal gek maken geloof ik. En misschien is 6 idd wel heel erg prima... die hormonen steeds lijkt me ook wel echt heftig hoor.

Hier; dochter heeft spruw en dat zorgt voor de nodige ellende. Ze heeft er echt last van en is zo wanhopig aan het huilen. Echt zielig :( ga zo medicatie ophalen. Even bedenken of ik haar dik inpak en ga wandelen (is dichtbij) of toch met de auto ga met dr
Alle reacties Link kopieren
Kort berichtje vanuit hier

Echo 2 gehad. Zaterdag punctie, dinsdag terugplaatsing als die doorgaat.

Er zitten maar 6 eiblaasjes. Waarvan 1 waarschijnlijk overrijp zal zijn. Dus tis te hopen dat in de andere 5 wel een eitje zit.

Ben best wel teleurgesteld. Nu ist hopen op iig 1 terugplaatsing. En vorige keer was t zo mooi met 4 in de vriezer. Hadden ze maar nooit de medicijnen naar beneden gedaan.

Reageer binnenkort op jullie weer hoor. Nu even rottig humeur. Teleurgesteld in mn lijf... alweer
Alle reacties Link kopieren
Ka :hug:
Snap heel goed dat dit balen is! Ik hoop dat er nog wat de vriezer in kan van de week. Vorige keer had je ook overproductie toch? Stom ook dat er dan niet gewoon een fijne middenweg is he.. Ik hoop weer zo met je mee! Dikke knuffel voor nu ik hoop dat je een leuk weekend voor de boeg hebt!

Ach yellow! Zielig al ze ziekjes zijn he! Knapt ze er al een beetje van op? Sterkte! X

Succes vandaag sunny! Laat je weten hoe je eerste echo is gegaan! Wat spannend zeg. Hoop op goed nieuws!

Ik wacht nog even af wat de rest leuk en fijn vind, en dan open ik wel of niet een groepje daar. Ik persoonlijk hou er normaal ook niet zo van. Maar met jullie lijkt het mij na zo lang zo intensief schrijven wel heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Facebook: ja leuk!

Ka: ah wat ontzettend vervelend! Ik hoop dat je toch een mooie opbrengst hebt:)

Yellow: wat vervelend he die spruw! Hier ook al 2x gehad, ik hoop dat het snel over is.

Sunny ik ben ook benieuwd hoe het gegaan is:)

Hier gaat het wel iets beter. Dochter heeft koemelkallergie en mogelijk ook verborgen reflux. Ze groeit nog niet goed maar ze drinkt wel een stuk beter gelukkig.

Wel baal ik flink van hoe het de eerste maanden gegaan is. Ik wilde zo graag van haar genieten en nu ben ik vooral druk met zorgen maken, troosten en proberen te voeden. We hopen dat het nu de goeie kant op gaat:)
Alle reacties Link kopieren
Ka Vergeleken met jouw vorige poging kan ik goed begrijpen dat je dit keer wat teleurgesteld bent, maar niet in je lijf teleurgesteld zijn hoor! Je hebt ook echt een lagere dosering gekregen. We gaan met z'n alle duimen dat het 5 prachtige eitjes zijn met een super kwaliteit!! :hug:

Morgen al de punctie voor jou! hoe kijk je er tegen aan? Ik wens je alvast heeel veel sterkte!! :bigkiss:

Had je mijn sportvraag trouwens nog gelezen? Ik ga zometeen nog een lesje wagen, maar doe het wel even wat rustiger aan dan normaal :-) .

Ik heb trouwens echt een opgezette buik, heb de hele dag al mijn knoop en rits open :$ . Heb jij dat ook?

Yellow Aaah wat naar van je meisje zeg. :( En slaat de medicatie al een beetje aan? Lijkt me zo'n machteloos gevoel geven om je dochtertje zo te zien, veel beterschap voor dr!

Rain Wat fijn om te horen dat het in ieder geval iets beter gaat en ze een stuk beter drinkt! Nu kunnen jullie tenminste inspelen op de allergie. Is er ook iets aan die reflux te doen? Kan me indenken dat je de 1e tijd saampjes anders had gehoopt. Hoop dat het genieten nu steeds meer gaat toenemen!

Puk Jij komt ook nog regelmatig in mijn gedachten op, hoop zo dat je het enorm heerlijk hebt daar!!

Hier Lief dat jullie aan me denken. :bigkiss: Vanochtend om 8.30 was het dan zo ver, mijn 1e echo. Was enorm zenuwachtig en had hele rare dromen vannacht. De verpleegkundige heeft 5 follikels gemeten van 9,4 10,5 14,4 14,9 en 15,2. Ze benoemde dat de 3 grote follikels de goeie follikels zijn, de andere 2 gaf ze volgens mij niet echt een kans, ze gaan zich focussen op deze 3. Morgen moet ik weer terug voor een echo en dan bij de fertiliteitsarts. Waarschijnlijk wordt de punctie maandag of dinsdag gepland en daarna inderdaad ook enorm hopen op in ieder geval 1 terugplaatsing.

Meer zou zo welkom zijn, maar daar durf ik met deze uitslag niet op te hopen. Ik ben overwegend blij met deze uitslag, hoewel het natuurlijk wel weinig is, maar met mijn amh waarde was dat wel in de lijn der verwachting. Ik merk dat de spannende periode nu echt pas is aangebroken brrrr!! 3 was geloof ik ook het minimum voor een eventuele 2e poging, dus ben heeel benieuwd hoe het nu verder zal gaan. :)

Een fijn weekend allemaal!! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Sunny Hoe was je tweede echo?! Is je eerste punctie ingepland?

Heb je uitleg gekregen hoe ze t bij jullie doen? Hier is t uur van te voren 2 paracetamol en net voor de punctie morfine spuit in je bil. Werkt voor mij prima en dan is t goed te doen.

Rain Fijn dat jullie er een beetje achter zijn wat er is. Enorm rot als t zo gaat. Heel herkenbaar. De eerste maanden waren hier ook rampenplan. Dochter had verborgen reflux, waar we wel medicatie voor gehad hebben gelukkig. Ze sliep verder erg slecht (eerste 13 maanden tussen 8-12 keer eruit per nacht). Hopelijk kun je tussendoor toch genieten.

Yellow Hoe gaat het bij jullie! Werkt de medicatie? Enorm rot als zo’n kleintje ziek is.

Hier Vandaag punctie gehad. 7 eitjes, dus enorm opgelucht. Wel daarbij gezegd: 1 vanuit een te groot eitje dus waarschclijk overrijp en 1 vanuit een te klein eitje, dus waarschijnlijk nog niet rijp genoeg. Maar goed, zoals de arts zei; kans is een kans.
Vandaag op mn gat, niks doen. Kan ook niet veel, want ben flink wazig vd morfine. En moe vd spanning en vroege op staan. Gelukkig heel t weekend geen afspraken, dus hou lekker mn gemak.

Maandag om 12uur word ik gebeld als er geen bevruchtingen zijn of over zijn voor dinsdag. Dat vind ik wel erg spannend. Afwachten maar...

Oh voor fb, vind ik prima.

Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

Ik ben weer in het land en heb echt een heerlijke vakantie gehad! Super genoten en echt ook weer opgeladen. Nu niet heel veel tijd om te schrijven maar wil even laten weten dat ik aan jullie denk Sunny en Ka.

Ka, ik kan me helemaal voorstellen dat het niet goed voelt om 'weinig' eitjes te hebben. Ik probeerde bij mezelf toch maar echt te onthouden dat de kwaliteit wel vaak beter is bij weinig eitjes. Het blijft alleen lastig om daar positief over te zijn omdat we gewoon weten dat het een afvalrace is en het gewoon een fijn gevoel geeft als je met meer begint. Maar blijf onthouden dat er gewoon een aantal mooie embryo's kunnen ontstaan! Ik ben gewoon lekker positief en duim voor 3 of 4 prachtige embryo's! Denk aan je lieve Ka tijdens deze moeilijke wachtdagen.

Sunny, hoe was het bij jou vandaag? Ook voor jou heel hard aan het duimen dat ze mooi gegroeid zijn. Gelukkig positief dat er al 3 grote follikels zaten! Kijk je op tegen de punctie of valt het mee?

Zal snel weer even helemaal bij schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je zo genoten hebt puk! Dat had je verdient. Hoe was het nu ookalweer verder voor jullie?

Gelukkig ka! En vingers crossed voor maandag dan! Ik hoop op een mooi aantal bevruchtingen en iniedergeval een terugplaatsing!

Hoe ging het vandaag sunny?

Wat fijn dat jullie gelijk opgaan nu!

Ik ga even uitzoeken hoe ik een afgeschermd groepje op fb kan regelen:)
Alle reacties Link kopieren
Als jullie mij jullie gegevens voor fb via een privé bericht zouden willen sturen dan ga ik het regelen :)

Toevoeging:

Groep is gemaakt. Ka en ik zitten er al in! Leuk als derest volgt!
Alle reacties Link kopieren
Ka Ze hebben me een roesje aangeboden toen ik zei dat ik behoorlijk angstig was, dus daar ben ik erg blij mee!

Top dat jouw punctie alweer achter de rug is en wat fijn dat het resultaat alsnog 7 eitjes is, toppie hoor!! :-) Super spannend aanstaande maandag, morgen alweer trouwens! Ik zal weer enorm voor je duimen!

Puk Yeah welcome back :cheer: . Hoe heb je het gehad?! :-) Ik vind de punctie vooral heel spannend, zelfs het roesje vind ik een beetje spannend haha. Maar het stelt me ook gerust dat ik als het goed is geen pijn ga ervaren (heb nogal een lage pijngrens). Hoop donderdag weer te kunnen sporten!

Hier Gisteren zijn we dus nogmaals naar het Radboud gegaan voor een 2e echo, toen kregen we onverwachts nieuws. :| Er is een poliep in mijn baarmoederslijmvlies gevonden. Hierdoor gaan ze geen terugplaatsing uitvoeren want dit zou de innesteling kunnen bemoeilijken. We hadden 2 opties. :lijstje:

• Optie 1: de poging door laten gaan, dan zou dinsdag de punctie plaatsvinden en de ontstane embryo’s zouden ze dan invriezen op dag 5. Terugplaatsing van cryo’s zou dan plaatsvinden zodra de poliep is verwijderd. Bij deze poging is er iets minder kans op embryo’s omdat het invriezen pas gebeurt op dag 5 en een terugplaatsing vindt al plaats op dag 3.
• Optie 2: de poging helemaal stopzetten en de poliep verwijderen. Dan weer helemaal opnieuw beginnen met de poging zodat er ook een verse terugplaatsing zal plaatsvinden. Niet wetende welk resultaat deze poging zou geven.

De arts zei dat een cryo terugplaatsing of een verse terugplaatsing evenveel kans van slagen zou hebben. We hebben voor optie 1 gekozen dus aanstaande dinsdag is de punctie. Het onverwachte nieuws heeft er in de ochtend en middag best wel ingehakt, ik rekende toch op een terugplaatsing eigenlijk. Dat dit niet zou gebeuren maakte me somber en verdrietig. :| De poliep zal waarschijnlijk pas over 8 weken kunnen worden verwijderd ivm een wachttijd en hoe snel daarna een eventuele terugplaatsing kan plaatsvinden weet ik niet...

Mijn gevoelens wisselen zich nu een beetje af. Gisteren in de middag heb ik er gelukkig over kunnen praten met lieve mensen die meeleven en in de avond voelde ik me weer een stuk beter :) . Ik was en ben van plan om me weer lekker op onze bruiloft en sporten (4x per week) te gaan richten, mijn lichaam nog wat sterker maken. :) Momenteel zit ik echter weer een beetje in de sombere modus en hoop dat morgen weer de positiviteit terug gaat komen. :sigh:
He bah Sunny kan mij helemaal voorstellen wat een rotbericht dat is. 8 weken zit je ook echt niet op te wachten 😔 Hopelijk komt gauw je positieve modus terug, voorbereidingen naar bruiloft toe en lekker sporten klinkt heel goed💪🏼

Ka succes vandaag! Nog twee uurtjes, duim met je mee🙂🍀
En fijn dat je lekker bent bijgekomen puk, opladen (met je vriend?) lijkt me in zo'n traject ook echt noodzakelijk & fijn. Hebben jullie lekker de zon opgezocht? (Sorry ben t even kwijt als je al gezegd had waarheen)

Hier gaat t prima, door vele harde buiken uiteindelijk toch naar ziekenhuis geweest maar baarmoedermond is nog mooi dicht en lang 4,2 cm godzijdank. Verder rust nemen, ben erg moe, bij alles wat ik doe krijg ik harde buiken en savonds voelt t ook echt beurs (harde schoppen helpt ook niet mee, wel heel gezellig :love: ) Kan niet wachten tot de lente wat meer in aantocht is, ipv dit deprimerende weer, en al helemaal dat hij er is! Vandaag 25+2.

Facebook is niet voor mij maar zal nog wel hier af en toe laten weten hoe het gaat (en hoor nog graag eens hoe het met jullie gaat!).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven