Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)

24-09-2017 20:20 1634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...

Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom :) .

Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden :-) . Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden :) !

🍀 Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart Medisch Status Bijzonderheden
Puk32
(34/38)
eerste 2015 oktober Verminderde zaadkwaliteit IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2
Ka14
(30/34)
tweede 2016 januari Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen Eerder: BBZ
Sunny_Lady
(32/33)
eerste 2017 februari Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies

:cheer2: Zwanger!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart UD Geslacht Bijzonderheden
WildePerzik
(29/32)
Eerste 2017 oktober jongetje

:duckie: Mama geworden!
Naam
Kindje Gestart Bevallen Geslacht
Tara92 Eerste 2017 Januari september 2018 dochtertje
RainIsJustConfetti Eerste 2017 Maart oktober 2018 dochtertje
Lalameme Eerste 2016 December 8 november 2018 dochtertje
Devenie Eerste 2017 Maart 4 december 2018 zoontje
Yellow002 Eerste 2016 November 28 december 2018 dochtertje

:heart: Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel

:duckie: Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 :heart:

Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
Ik hoop dat je nieuws krijgt op dit moment waar jullie wat mee kunnen! Ik duim voor je :hug:

Laat je weten hoe het gegaan is ?
Even kort t appje wat ik 3 vriendinnen ook heb gestuurd. Reageer straks verder.

We hebben nog niet 100% duidelijkheid.

Hij twijfelde een klein beetje of de eileider volledig afgesloten is, maar de kans zit er wel dik in. Dit betekent dat de enige optie ivf is. Opereren doen ze alleen om mn eileider weg te halen om een bbz te voorkomen tijdens ivf.

Volgende week vrijdagmiddag t vervolg. Maar optie ivf is nogal groot en das ff slikken.
Ka14 schreef:
25-10-2017 18:08
Even kort t appje wat ik 3 vriendinnen ook heb gestuurd. Reageer straks verder.

We hebben nog niet 100% duidelijkheid.

Hij twijfelde een klein beetje of de eileider volledig afgesloten is, maar de kans zit er wel dik in. Dit betekent dat de enige optie ivf is. Opereren doen ze alleen om mn eileider weg te halen om een bbz te voorkomen tijdens ivf.

Volgende week vrijdagmiddag t vervolg. Maar optie ivf is nogal groot en das ff slikken.
Knuffel!!! Laat dit nieuws even bezinken... is niet niks idd. Wat een boel pech zeg :-(
:hug:
Devenie Hoe gaat het bij jou? Is er al iets doorgezet of is er nog hoop?

Lalameme En bij jou? Ook bij jou was er een begin, maar nog niet volledig door toch?
Beter beide gewoon een positieve test! Het is mogelijk dat je in t begin wat bruin verlies en/of bloed verlies hebt bij een beginnende zwangerschap. Dus ik hoop nog voor jullie!

Puk Hoe is het bij jullie? Ben je alweer gestart met medicijnen?

Eve Gaat het een beetje daar? Heb nou eigenlijk niet duidelijk in mn hoofd of jullie een pauze hebben ingelast of t nog wel mogelijk is dat je gewoon zwanger wordt momenteel?

Hier Ik ben wakker geworden met de gedachte dat ik gedroomd had. Enorm onrustig geslapen, helaas kwam t besef dat t niet allemaal droom was. Gister kon ik steeds uit t niks huilen, nu voel ik me vooral een beetje leeg. Weet ook niet zo goed wat ik er verder over moet zeggen. Ga maar eens wat dingen lezen over ivf... Begon t jaar zonder problemen (naar mijn weten) en nu kan ik, 28 jaar, geen kids meer op natuurlijk manier krijgen...

Wil wel zeggen: alsjeblieft hou door mij nu niet in met jullie eigen dingen!!!! Type alsjeblieft alles wat je kwijt wilt!!! Het is fijn dat jullie meeleven,maar wil niet dat dit nu even een rem zet op mogelijk goed nieuws of andere dingen :bigkiss:
ka, zoals verwacht een temp van 36.8 naar 36.4. Dus vandaag zal wel ergens de pleuris uitbreken. 😒

Laat het nieuws je maar goed bezinken dit heeft even tijd nodig!
Het is vooral goed dat jullie beide nu je emoties toe gaan laten, en er heel veel over te praten en te lezen.
Voor nu vooral een hele dikke knuffel! :hug:
@ Ka... was het maar een nare droom he? Uiteindelijk komt het goed maar dit nieuws valt zwaar, dat kan ik me voorstellen.

En als antwoord op je vraag. We hebben niet echt een pauze maar seks lukt niet heel goed door wat ik omschreef. En seks vlak voor de eisprong al helemaal niet. Dus vorige keer 4 dagen ervoor het laatst seks gehad. Man labelt het aan alle problemen dus dat werkt niet goed.
Wel van de week op kraamvisite geweest bij een hummeltje van een week oud. Wat is dat fijn zo'n klein kindje. Dat wakkert mn verlangen wel verder aan hoor. En gelukkig ook het verlangen naar een kindje bij m'n man
Maar het is dus wat ingewikkeld.
Hey meiden,

Ka, kan me voorstellen dat het heftig is om te realiseren dat het waarschijnlijk IVF wordt! :hug: Neem maar even goed de tijd om het te laten bezinken. Misschien nog niet het juiste moment maar ik hoop dat je ergens misschien wel het positieve kan vinden. Dat je wel stappen aan het maken bent naar een tweede kindje. Dat je nu wel dichterbij aan het komen bent. Denk je dat je wel door wilt gaan met IVF of weten jullie dat nog niet? In ieder geval sterkte met het nieuws, het is toch heftig.

Lalameme, hoe is het bij jou? Menstruatie echt begonnen of..

Devenie, zelfde vraag als voor Lalameme :-D

Oh en Eve, wat moet het toch ook allemaal moeilijk voor je zijn! Ik hoop dat jullie snel door deze periode heen gaan komen.

Hier net terug uit het ziekenhuis. Het is dag 8 en er waren 2 eitjes van 1.2 en 1.3. Ziet er dus weer goed uit! Het is nog wel even afwachten omdat er nog kleine eitjes waren die misschien nog mee kunnen groeien. Nu maandag terug en dan kan het zijn dat de inseminatie al op dinsdag is. Dus nog even spannend tot maandag en dan weten we weer meer. Wel een beetje een dipje de afgelopen dagen. Of het door de pillen komt, geen idee maar hoop dat ik me snel weer wat vrolijker voel. Gelukkig moet ik wel op mijn werk, dus de verplichte vrolijkheid helpt wel!

Alvast een fijn weekend voor iedereen!!
Ka14 schreef:
26-10-2017 08:47
Devenie Hoe gaat het bij jou? Is er al iets doorgezet of is er nog hoop?

Lalameme En bij jou? Ook bij jou was er een begin, maar nog niet volledig door toch?
Beter beide gewoon een positieve test! Het is mogelijk dat je in t begin wat bruin verlies en/of bloed verlies hebt bij een beginnende zwangerschap. Dus ik hoop nog voor jullie!
+1 hoe staat het ervoor dames?

Ik heb trouwens een 'gynaecologische check' gevraagd. eigen kosten maar het bestaat dus wel.
Voor mij voelt het, ondanks goede ongesteldheid, niet 'af' Ik wil heel graag weten dat mijn BMS nu wel dik genoeg is en dat het geen toevalstreffer is geweest. had graag gewild dat mijn eigen gynaecoloog nog één echo deed ter afsluiting van zijn onderzoek en ter bevestiging dat het dunne bms verholpen is, maar dat gaat hij dus niet doen.
En verder met mijn man. tja, zien hoe het loopt... ik ben inmiddels na een jaar (sorry voor de dames die langer bezig zijn) met al dit gedoe er redelijk moe van dus dat helpt wel me er ook maar een beetje bij neer te leggen.
Hier is ronde 9 van start gegaan. Natuurlijk voeld ik dit weer aan..
Ik merk wel dat het qua emoties deze keer heftig is.
Ik ben al 3 dagen ruzie aan het maken met manlief en zit mezelf behoorlijk in de weg.
Mijn man is vandaag voor het hele weekend vertrokken naar manchester, dus beide kunnen op adem komen. Ik denk als hij hier was geweest, ik hem toch weer in de haren gevlogen was 😫
Gelukkig is de maand November onze verhuis maand. En heb ik hopelijk weinig tot geen tijd om met zwanger worden bezig te zijn.
Ba het weekend als ik weer meer mezelf ben zal ik uitgebreider op iedereen reageren.

Ik wens jullie voor nu in ieder geval een heel fijn weekend en een hele dikke knuffel voor iedereen!!! :hug:
Puk32 schreef:
27-10-2017 12:21

Hier net terug uit het ziekenhuis. Het is dag 8 en er waren 2 eitjes van 1.2 en 1.3. Ziet er dus weer goed uit! Het is nog wel even afwachten omdat er nog kleine eitjes waren die misschien nog mee kunnen groeien. Nu maandag terug en dan kan het zijn dat de inseminatie al op dinsdag is. Dus nog even spannend tot maandag en dan weten we weer meer. Wel een beetje een dipje de afgelopen dagen. Of het door de pillen komt, geen idee maar hoop dat ik me snel weer wat vrolijker voel. Gelukkig moet ik wel op mijn werk, dus de verplichte vrolijkheid helpt wel!

Alvast een fijn weekend voor iedereen!!
Kijk dat klinkt weer hoopvol! Weet je trouwens al hoeveel pogingen op deze manier gedaan gaan worden?
Knuffel Devenie!!
Kan me voorstellen dat je bij ronde 9 zonder resultaat heel onzeker kan worden.
Hoe voel je je nu?
Hey meiden,

Eve, ik snap je beslissing helemaal om een gynaecologische check te betalen. Weet je al wanneer? Lijkt me ook echt fijn als je dan zeker weet dat je BMS dik genoeg is.
En het zag er inderdaad goed uit! Morgenochtend weer terug, ben benieuwd! Normaal doen ze 6 pogingen voordat ze naar IVF gaan. Ik denk dat het bij ons een beetje afhankelijk van de zaadkwaliteit gaat worden. Als die zo blijft of verbeterd zullen ze het wel 6 keer proberen. Als die slechter wordt dan vraag ik het me af.. Ondanks dat ik blij ben met alle kansen heb ik bij ons toch weinig vertrouwen in IUI. De aantallen zijn zo dicht bij de grens dat ik geloof dat onze kansen niet heel groot zijn. Maarrrrr er worden ook vrouwen zwanger van weinig zaadjes dus er is een kans en al die kansen grijpen we gewoon aan, het valt toch niet te voorspellen!

Devenie, een dikke knuffel voor jou :hug: Het is gewoon rot als het weer niet gelukt is! Ik hoop dat het nare gevoel snel weer weg gaat. Hopelijk doet het weekend je goed!
Later meer, heb het zo druk.. met mijn nieuwe dingen op werk en alles.

Ka 100 knuffels voor Jou, ik begrijp je verdriet helemaal, het is niet niets.. :hug:

Hoop dat alles goed is morgen puk! Ik zet in op jou deze ronde! Ik ga voor je duimen en zal aan je denken :hug:

Lieve eve, wat een nare situatie ook toch.. :hug:

Devenie ook voor jou een, kan mij heel goed indenken in hoe je je voelt :hug:

Hier menstruatie zo goed als achter de rug. Was weer heftig, heb me echt verschrikkelijk gevoeld.

We zijn wel toe aan positief nieuws, ik gun het jullie allemaal zo!
Bah, net bij het ziekenhuis weg en zitten er opeens vier eitjes. Twee links en twee rechts. Twee zijn er nog redelijk klein dus morgen weer terug en hopen dat ze niet verder gegroeid zijn. Want anders gaat het hele feest niet door deze maand. Had zo gehoopt dat er gewoon twee mooie eitjes zaten. Nu dit weer... :|
Misschien valt het mee morgen! Ga maar lekker aan het werk en er proberen niet aan te denken.
Jeetje wat klote puk.. hoe kan het dat er 4 eitjes zitten.. Ik ga heel hard duimen dan het wel door kan gaan deze maand.. :hug:
Hallo meiden,

Hoe gaat het met jullie? Al veel te lang niets van me laten horen! Als ik zo vluchtig teruglees nog geen goed nieuws :"-( Afgelopen weken waren nogal hectisch op het werk en andere activiteiten.. En verder met mij... ik had paar weken terug een test gedaan (negatief), wilde de huisarts gaan bellen maar kreeg de volgende dag last van m'n rug, borsten en krampen, dus ik dacht: laat ik nog maar even wachten. En vandaag is m'n menstruatie begonnen (denk ik) na ruim 130 dagen dus! Dus... het lijkt erop dat ik naar ronde 4 ga (dus weer 3 a 4 maanden wachten) Ik hoop dat het allemaal goed komt, maar iets zegt mij dat er iets in mijn lichaam niet goed gaat...
Zag trouwens in de tabel staan dat m'n man 34 is, maar hij is 27 :hihi: hij vindt t al snel genoeg gaan haha!

Veel sterkte meiden!
@ Puk, hopen dat je eitjes niet verder groeien! :hug:
Devenie Wat enorm balen dat het klopte wat je al aanvoelde komen. :-( Wel knap dat je je lichaam zo goed kent. Al snap ik dat het balen daar niet minder van wordt. Ben je er weer een beetje van bijgekomen? :smooch:

Eve Ook voor jou weer een nieuwe ronde. En wat slim om toch die check te willen, zou ik ook doen denk ik. Al had ik er niet opgekomen om dit zelf aan te vragen, wist niet dat dat zo kon eigenlijk :idee: . Weet je al wanneer het onderzoek ongeveer is?
En verontschuldig je niet voor dat je t even moe bent hoor. Een jaar is lang. Ik weet dat ik dat al begon te denken nadat we de 6 maanden gepasseerd waren :proud: .

Puk wat balen vd overstimulatie :facepalm: . Hopelijk valt het alsnog mee en mag je alsnog deze ronde komen voor inseminatie. Succes vandaag in het ziekenhuis! Als het wel goed is, is dan de inseminatie trouwens vandaag ook gelijk?
Ik duim voor je! :lips:

Lalameme Wat bagger dat het zo heftig is bij je. En idd, we kunnen wel wat positief nieuws gebruiken, begin jij ;)

Tara 130 dagen! :-o Ga je nu alsnog naar de huisarts? Ik zou het wel doen eigenlijk. Dit valt echt wel als reden om doorverwezen te worden. Voor nu :hug:

Hier Weinig nieuws. Zit officieel in mn eerste wachtweek, kon het niet laten om er toch een keer gebruik van te maken vorige week :confused: , maar de kans is natuurlijk 0,0000000000000001 (als t niet gewoon 0 is).
Heb gisteren voor t eerst de folder gelezen van t ziekenhuis in Tilburg (waar we waarschijnlijk naar toe gestuurd gaan worden). Daar staat IVF kort en bondig in uitgelegd.
Voel me, tja, geen idee eigenlijk. Als ik bezig ben, druk bezig ben, dan gaat t wel. Heb af en toe dat de angst me even overneemt :cry: , dan even paar keer diep ademen en doorgaan. Ik ben heel blij als we de afspraak vrijdag gehad hebben.
Aankomend weekend 2 dagen verjaardag B-) hier, want onze dochter :heart: wordt alweer 3 jaar volgende week dinsdag. Opzich een goede afleiding voor nu en dan, want ben druk bezig met voorbereidingen. Al zie ik er ook tegenop, want ga natuurlijk van iedereen de vraag krijgen hoe t is gegaan vrijdag, aangezien t geen geheim is gebleven allemaal.
Zal blij zijn als we duidelijkheid hebben en meer weten over hoe, wat en wanneer. Vh afwachten word ik iig gek. :bonk:
Zo meiden, hier ben ik weer! lief jullie berichten te lezen. Doet goed!
Ik heb een heel rustig weekend gehad, en tijd gehad om alles op een rijtje te zetten. Mijn man had bewust even afstand gehouden met telefooncontact, en moet zeggen ook dat heeft me goed gedaan. De dagen voor zijn vertrek waren zo heftig, ook voor hem, want ik heb het hem niet makkelijk gemaakt. Zaterdag een goed gesprek gehad met vriendinnen en zondagavond een goed gesprek gehad met mijn man.
Ik heb ook besloten om het hele zwanger worden verhaal te delen met mijn moeder. We hebben zo'n hechte band, maar omdat ik het als verrassing wilde brengen heb ik het al die tijd weten te verzwijgen. Maar een hele last van mijn schouders nu ik alles met mijn moeder kan delen en verhalen kan uitwisselen.

Puk, hé wat balen! Ik hoop dat je vandaag alsnog goed nieuws hebt en door mag! Heel veel succes!!!

Tara, 130 dagen, heftig hoor! Ik sluit me indd aan bij Ka.. reden genoeg om je door te verwijzen. Ben erg benieuwd.

Eve, wat slim om die check te laten doen! Ik wist ook niet dat het kon. benieuwd hoe snel je dan hiervoor terecht kan.

Ka, Jeetje het is allemaal niet niks meid. Ik hoop heel hard met jullie mee dat er snel duidelijkheid mag zijn. Dat je emoties je soms even de baas worden is heel normaal, en goed dat je dat ook toelaat en niet wegstopt. Even brullen en daarna weer alles oppakken is het beste wat je kunt doen. Dat zal vast dan ook even opluchten.

Ik wil jullie allemaal weer een hele dikke knuffel geven :hug: en een hele fijne dag toewensen.

Ik hoop dat we binnenkort hier allemaal wat meer goed nieuws te brengen hebben. :heart:
Het gaat door! Eentje niet mee gegroeid dus nu drie grote folikkels. Vanavond de spuit en dan donderdag de inseminatie. Zo blij!!

Reageer later weer even op iedereen, nu op het werk
Puk32 schreef:
31-10-2017 13:26
Het gaat door! Eentje niet mee gegroeid dus nu drie grote folikkels. Vanavond de spuit en dan donderdag de inseminatie. Zo blij!!

Reageer later weer even op iedereen, nu op het werk
:high5: :cheer:
Kijk op dit nieuws zat ik te wachten! Top puk! :cheer2:

Ook van mij later een uitgebreid berichtje.
Jaa!! :high5: :cheer2:
Tara: 130 dagen?! Ik had allang bij de huisarts gezeten. Wil je niet gaan?
Wat ik weet is dat bij zulke lange cyclussen het onzeker is of er wel een eisprong plaatsvindt (LH piek zegt hiet met zekerheid dat er ook een eisprong is) en daarnaast- dit klinkt hard en dat bedoel ik niet- ben je eigenlijk door zulke lange cyclussen sowieso al verminderd vruchtbaar. Waar anderen 12 a 13 kansen per jaar hebben, hebben jullie er 4...
Alleen al bloed laten prikken na de vermeende eisprong op progesteron zou een zorg weg kunnen nemen wellicht....?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven