Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)
zondag 24 september 2017 om 20:20
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...
Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom
.
Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden
. Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden
!
Bezig met behandelingen
Zwanger!
Mama geworden!
Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel
Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 
Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom
Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Gestart | Medisch | Status | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|
| Puk32 (34/38) |
eerste | 2015 oktober | Verminderde zaadkwaliteit | IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 | Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2 |
| Ka14 (30/34) |
tweede | 2016 januari | Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen | Eerder: BBZ | |
| Sunny_Lady (32/33) |
eerste | 2017 februari | Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH | Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies |
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Gestart | UD | Geslacht | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|
| WildePerzik (29/32) |
Eerste | 2017 oktober | jongetje |
| Naam |
Kindje | Gestart | Bevallen | Geslacht |
|---|---|---|---|---|
| Tara92 | Eerste | 2017 Januari | september 2018 | dochtertje |
| RainIsJustConfetti | Eerste | 2017 Maart | oktober 2018 | dochtertje |
| Lalameme | Eerste | 2016 December | 8 november 2018 | dochtertje |
| Devenie | Eerste | 2017 Maart | 4 december 2018 | zoontje |
| Yellow002 | Eerste | 2016 November | 28 december 2018 | dochtertje |
Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
dinsdag 9 januari 2018 om 22:25
Lala:ik heb al een aantal x die van de action gebruikt, ze doen het voor mijn gevoel goed. De spanning die ik in mn lies voel die neemt rond de eisprong een aantal uur toe. Laatst met test getimed dat, dat overeen kwam. Ochtends positieve test en avonds voelde ik die spanning oplopen. Ik ben geen dokter maar het moet haast wel iets met de eisprong zijn. Ik heb volgende week een afspraak bij de gynaecoloog, ik ga dan vragen of het erfelijk is (vijandig slijm) en verder vragen of dat ook getest mag worden. Ik ben heel benieuwd wat ze gaan zien bij zo,n onderzoek. Ik herken dat van je vriend, mijn man is net zo. Vorige maand kwam ineens de omslag en viel er over te praten, zowaar wilde hij zich laten testen. Dat ik daarna doorverwijzing kreeg voor gynaecoloog ging hem wel weer effe te snel. Mijn huisarts had gezegd je moet samen heen, nou dat vond ie maar niks. Ik heb toen gezegd dan ga ik alleen. Inmiddels is het idee tot rust gekomen en hij gaat nu toch mee. Ik ben wel blij te gaan al vind ik het ook weer eng. Ik heb het heel lastig gevonden dat hij dr heel lang anders in stond dan dat ik dat deed, baalde dr wel eens flink van,langzaam komt het nu.
Kaatje: thanks das wel een geruststellende gedachten mochten wij dat onderzoek krijgen.
Kaatje: thanks das wel een geruststellende gedachten mochten wij dat onderzoek krijgen.
woensdag 10 januari 2018 om 09:20
Echt opeens veel om bij te lezen en op te reageren
. Het wordt voor mij nu even een kort berichtje want ik heb maar 5 minuten voordat ik naar mijn werk ga. Maar misschien kunnen we sowieso afspreken dat het helemaal prima is om niet altijd op anderen te reageren maar dat ook echt okay is om alleen even een update van jezelf geven! Ik zou het namelijk zonde vinden als mensen hier weg gaan omdat ze de tijd niet kunnen vinden om te reageren en ik ben daarnaast ook gewoon heel benieuwd hoe het met iedereen gaat!
Voor mij komt het reageren op de rest ook weer even wat later maar wilde wel even laten weten dat de IUI gister goed gegaan is! Nog steeds drie mooie follikels te zien dus de timing was perfect. Daarnaast 1,1 miljoen potentiële kandidaten voor mijn eicellen dus ook die aantallen zitten in ieder geval weer boven de grens. Mijn favo echoscopiste zei dat we echt goede kansen hebben aangezien het de vorige keer raak was dus ik heb ook besloten dat ik het max drie keer ga proberen en dan even een gesprek aanvraag met de arts. Nu wachten... en de zwemmers aanmoedigen met zijn allen
Voor mij komt het reageren op de rest ook weer even wat later maar wilde wel even laten weten dat de IUI gister goed gegaan is! Nog steeds drie mooie follikels te zien dus de timing was perfect. Daarnaast 1,1 miljoen potentiële kandidaten voor mijn eicellen dus ook die aantallen zitten in ieder geval weer boven de grens. Mijn favo echoscopiste zei dat we echt goede kansen hebben aangezien het de vorige keer raak was dus ik heb ook besloten dat ik het max drie keer ga proberen en dan even een gesprek aanvraag met de arts. Nu wachten... en de zwemmers aanmoedigen met zijn allen
woensdag 10 januari 2018 om 12:19
Dag dames,
Ik wil graag even aanhaken op wat Puk zegt: wil graag meeleven met jullie, maar ik heb helaas weinig tijd om regelmatig iedereen te antwoorden. Dan loop je meteen weer achter op alle verhalen en dan kost het steeds meer tijd om op iedereen te reageren. Maar ik leef wel heel erg met jullie mee!! Want hoewel je familie en vrienden ook meeleven, weet je pas hoe het echt voelt als je hetzelfde meemaakt..
@Puk, super, ik duim voor je!
@Ka, veel succes!
WELKOM aan alle nieuwe dames. Hopen dat 2018 ons jaar wordt!
Graag wil ik specifiek nog even reageren op Confetti omdat jouw situatie op die van mij lijkt. Mijn arts was ervan overtuigd dat ik ook PCOS zou hebben, maar na uitgebreid onderzoek blijkt dat niet zo te zijn. Zij zei letterlijk dat zij zich hierover verbaasde, want ze had echt het idee dat het dat was. Ze weten dus niet wat het wel is. Ik wil overigens wel graag dat ze mijn schildklier nog eens nakijken, want uit eerder onderzoek bleek dat de uitslag op het randje was (te snel werkend) maar volgens de arts kon dat niet zo'n invloed hebben. Nu sprak ik gisteren een collega die precies hetzelfde had, maar uiteindelijk belemmerde haar dat wel met het zwanger worden (terwijl de uitslag van haar schildklier slechts op het randje was). Van een te snel werkende schildklier kun je ook een onregelmatige cyclus krijgen en andere symptomen die ook bij PCOS horen. Een heel verhaal, maar misschien kun je er wat mee...
Mijn arts vertelde trouwens dat je wel een eisprong kunt hebben, zonder dat er een menstruatie volgt, terwijl een andere gynaecoloog zegt dat dat niet kan
Verwarrend dat ze het ook niet met elkaar eens zijn.
Hier zit ik zoals gewoonlijk te wachten op mijn menstruatie, heb al last van m'n borsten en dan volgt m'n menstruatie meestal binnen twee weken.. Testen doe ik niet, daar word ik niet vrolijker van..
Lieve dames, eens komt er een tijd dat wij aan de beurt zijn
Ik wil graag even aanhaken op wat Puk zegt: wil graag meeleven met jullie, maar ik heb helaas weinig tijd om regelmatig iedereen te antwoorden. Dan loop je meteen weer achter op alle verhalen en dan kost het steeds meer tijd om op iedereen te reageren. Maar ik leef wel heel erg met jullie mee!! Want hoewel je familie en vrienden ook meeleven, weet je pas hoe het echt voelt als je hetzelfde meemaakt..
@Puk, super, ik duim voor je!
@Ka, veel succes!
WELKOM aan alle nieuwe dames. Hopen dat 2018 ons jaar wordt!
Graag wil ik specifiek nog even reageren op Confetti omdat jouw situatie op die van mij lijkt. Mijn arts was ervan overtuigd dat ik ook PCOS zou hebben, maar na uitgebreid onderzoek blijkt dat niet zo te zijn. Zij zei letterlijk dat zij zich hierover verbaasde, want ze had echt het idee dat het dat was. Ze weten dus niet wat het wel is. Ik wil overigens wel graag dat ze mijn schildklier nog eens nakijken, want uit eerder onderzoek bleek dat de uitslag op het randje was (te snel werkend) maar volgens de arts kon dat niet zo'n invloed hebben. Nu sprak ik gisteren een collega die precies hetzelfde had, maar uiteindelijk belemmerde haar dat wel met het zwanger worden (terwijl de uitslag van haar schildklier slechts op het randje was). Van een te snel werkende schildklier kun je ook een onregelmatige cyclus krijgen en andere symptomen die ook bij PCOS horen. Een heel verhaal, maar misschien kun je er wat mee...
Mijn arts vertelde trouwens dat je wel een eisprong kunt hebben, zonder dat er een menstruatie volgt, terwijl een andere gynaecoloog zegt dat dat niet kan
Hier zit ik zoals gewoonlijk te wachten op mijn menstruatie, heb al last van m'n borsten en dan volgt m'n menstruatie meestal binnen twee weken.. Testen doe ik niet, daar word ik niet vrolijker van..
Lieve dames, eens komt er een tijd dat wij aan de beurt zijn
woensdag 10 januari 2018 om 14:08
woensdag 10 januari 2018 om 15:15
woensdag 10 januari 2018 om 23:13
Jeeeeeej!! Wat een goed nieuws!! Mocht ook wel want dit is tot nu toe nog niet het meest succesvolle topic gebleken
Echt super blij voor je! Je hebt natuurlijk geen idee hoe ver je bent? Ohhh zoooo blij voor je!
We gaan gewoon nu allemaal even volgen!
Ka, fingers crossed dat er nog even eentje extra mee groeit. Dag 8 is nog vroeg... Maar daarnaast, 1 is ook prima he! Voor mij voelt het wel fijn omdat het voor mijn gevoel enigszins de slechte zaadkwaliteit compenseert
. Maar blijkbaar geeft meerdere follikels iets meer kans maar ook niet extreem veel meer. Bij jullie is de zaadkwaliteit gewoon goed dus dan heb je gewoon ook hele goede kansen met 1 follikel. Ohh en ik snap je gevoel helemaal hoor. Het is ook spannend omdat je gewoon niet kunt zien wat er van binnen gebeurt. Dat luikin je buik, die eerder genoemd werd, zou toch fijn zijn
.
Red Curls, weet ook niet of vijandig slijm erfelijk is. Inderdaad goed om volgende week te bespreken. Ik weet dat niet ieder ziekenhuis nog een samenlevingstest doet omdat blijkbaar het nut/uitslagen van een samenlevingstest in twijfel wordt getrokken omdat er zoveel factoren zijn die het kunnen beïnvloeden. Bij ons in het ziekenhuis doen ze het bijvoorbeeld nauwelijks maar bij jou lijkt het me wel echt fijn als ze het doen! Nog niet iets om aan te denken maar het valt gelukkig makkelijk te omzeilen met IUI.
Lalameme, zal straks je privé bericht lezen over je bestemming! Klinkt alsof je een goed plan hebt van wanneer welke stappen te nemen. Een beetje rust op zijn tijd zal ook vast goed doen.
Echt super blij voor je! Je hebt natuurlijk geen idee hoe ver je bent? Ohhh zoooo blij voor je!
We gaan gewoon nu allemaal even volgen!
Ka, fingers crossed dat er nog even eentje extra mee groeit. Dag 8 is nog vroeg... Maar daarnaast, 1 is ook prima he! Voor mij voelt het wel fijn omdat het voor mijn gevoel enigszins de slechte zaadkwaliteit compenseert
Red Curls, weet ook niet of vijandig slijm erfelijk is. Inderdaad goed om volgende week te bespreken. Ik weet dat niet ieder ziekenhuis nog een samenlevingstest doet omdat blijkbaar het nut/uitslagen van een samenlevingstest in twijfel wordt getrokken omdat er zoveel factoren zijn die het kunnen beïnvloeden. Bij ons in het ziekenhuis doen ze het bijvoorbeeld nauwelijks maar bij jou lijkt het me wel echt fijn als ze het doen! Nog niet iets om aan te denken maar het valt gelukkig makkelijk te omzeilen met IUI.
Lalameme, zal straks je privé bericht lezen over je bestemming! Klinkt alsof je een goed plan hebt van wanneer welke stappen te nemen. Een beetje rust op zijn tijd zal ook vast goed doen.
donderdag 11 januari 2018 om 09:02
Kaatje herkenbaar hoor, ik kan t niet laten soms even nog mee te lezen omdat er ook een aantal al wel lang meeschrijven
... even spieken of t toch gelukt is. Soms reageer ik kort als ik die behoefte erbij krijg, maar eigenlijk niet meer over mezelf. Met zoveel verschillende mensen, blijf je dan uitleggen na zolang.
Lalameme toch tijd voor een cursus chinees dan!
Vind echt vervelend voor je dat je vriend nog niet wil. Het zou mij enorm frustreren. Knap ook dat je een maand je kan overslaan, hopelijk doet de tarwekiemolie wat en geeft t overslaan de rust, zodt t de volgende poging gewoon 'ff' raak is
Redcurls Er wordt tijdens t doorspoelen een filmpje gemaakt. Er zit radioactief spul in en je ligt onder scanner, dus je ziet t op t scherm je baarmoeder in gaan en door je eileiders naar buiten gaan.
Puk Helaas is hier 1 niet prima
, gynaecoloog heeft gezegd dat ze dan geen poging doen. Echoscopiste was daar gister alleen verbaast over, dus wil dit morgen even overleggen en anders een belafspraak maken met gynaecoloog. Ik zou graag deze iui wel doen als het er maar 1 is. Begrijp dat ze bij poging 4 ofzo dat niet graag hebben, maar zou poging 1 gewoon graag doen.
Bij jullie echt een goede poging met 3 mooie follikels en goed sperma!
Lalameme toch tijd voor een cursus chinees dan!
Vind echt vervelend voor je dat je vriend nog niet wil. Het zou mij enorm frustreren. Knap ook dat je een maand je kan overslaan, hopelijk doet de tarwekiemolie wat en geeft t overslaan de rust, zodt t de volgende poging gewoon 'ff' raak is
Redcurls Er wordt tijdens t doorspoelen een filmpje gemaakt. Er zit radioactief spul in en je ligt onder scanner, dus je ziet t op t scherm je baarmoeder in gaan en door je eileiders naar buiten gaan.
Puk Helaas is hier 1 niet prima
Bij jullie echt een goede poging met 3 mooie follikels en goed sperma!
donderdag 11 januari 2018 om 16:50
Hee meiden,
Bedankt voor jullie berichtjes!
Ik kan het nog steeds niet geloven dat het nu echt raak is! Heb idd geen idee hoelang, maar max 7 weken. Ik hoop dat alles goed gaat de komende periode.
Ook besef ik me dat het voor jullie confronterend is, hoop dan ook echt dat jullie snel volgen!!
@Ka ik hoop voor je dat er nog een mooi ei bij groeit!
Lieve dames, ik denk ook aan jullie
Bedankt voor jullie berichtjes!
Ik kan het nog steeds niet geloven dat het nu echt raak is! Heb idd geen idee hoelang, maar max 7 weken. Ik hoop dat alles goed gaat de komende periode.
Ook besef ik me dat het voor jullie confronterend is, hoop dan ook echt dat jullie snel volgen!!
@Ka ik hoop voor je dat er nog een mooi ei bij groeit!
Lieve dames, ik denk ook aan jullie
donderdag 11 januari 2018 om 17:28
Ka14 ohh ben heel benieuwd.
Geniet ervan tara spannend allemaal

Wat mij nou heel frustrerend bezig houd. Ik ben nooit over tijd (dat je denkt aan een vroegtijdige mk) is dat een heel slecht teken? Al 16 mnd een regelmatige cyclus, nooit overtijd. Het voelt als niet goed, is dat raar? Frustreert mij enorm merk ik
Geniet ervan tara spannend allemaal
Wat mij nou heel frustrerend bezig houd. Ik ben nooit over tijd (dat je denkt aan een vroegtijdige mk) is dat een heel slecht teken? Al 16 mnd een regelmatige cyclus, nooit overtijd. Het voelt als niet goed, is dat raar? Frustreert mij enorm merk ik
donderdag 11 januari 2018 om 18:46
donderdag 11 januari 2018 om 19:08
Oh dat snap ik als geen ander!! Je hebt geen zwangerschapswens omdat je dat ‘ misschien wel wilt maar als het nog 10 jaar duurt is het ook ok’
Helaas werkt het voor de meeste onder ons denk ik niet zo.
Ik heb het besloten en dan wil ik het ook NU!!
Wij moeten gewoon meer geduld hebben als een ander. De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten denk ik altijd maar.
Ik vond het voor mijn eerste zwangerschap ook mega lang duren. Heel vaak verdrietig en zo onzeker. In twee jaar tijd nooit een positieve test gehad. Ik werd redelijk depri ervan. En ik zei alleen maar: als iemand nou gewoon zegt dat het komt, dan maakt het me niet uit wanneer. Uiteindelijk ben ik daarna snel zwanger geraakt.
Nu weet ik, misschien moeten sommige gewoon meer geduld hebben als andere. En met andere dingen hebben we weer meer geluk. Dat houdt mij nu vaak op de been.
Het komt echt ook voor jou!!!voor ons allemaal trouwens. Het duurt alleen soms zo vreselijk lang. Maar daarom zitten we hier gezellig met zijn allen te pennen! Dat helpt elkaar erdoor heen. En zeker als iemand na lange tijd een positieve test heeft, geeft dat ons meer hoop!!
Xx
Helaas werkt het voor de meeste onder ons denk ik niet zo.
Ik heb het besloten en dan wil ik het ook NU!!
Wij moeten gewoon meer geduld hebben als een ander. De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten denk ik altijd maar.
Ik vond het voor mijn eerste zwangerschap ook mega lang duren. Heel vaak verdrietig en zo onzeker. In twee jaar tijd nooit een positieve test gehad. Ik werd redelijk depri ervan. En ik zei alleen maar: als iemand nou gewoon zegt dat het komt, dan maakt het me niet uit wanneer. Uiteindelijk ben ik daarna snel zwanger geraakt.
Nu weet ik, misschien moeten sommige gewoon meer geduld hebben als andere. En met andere dingen hebben we weer meer geluk. Dat houdt mij nu vaak op de been.
Het komt echt ook voor jou!!!voor ons allemaal trouwens. Het duurt alleen soms zo vreselijk lang. Maar daarom zitten we hier gezellig met zijn allen te pennen! Dat helpt elkaar erdoor heen. En zeker als iemand na lange tijd een positieve test heeft, geeft dat ons meer hoop!!
Xx
donderdag 11 januari 2018 om 19:16
Thanks wat een lief bericht, had ik net even nodig.
Ik zeg dat ook steeds, zo van als je aan het begin lichamelijk onderzocht word en iemand dan zegt komt goed, dan zie je het wel en komt het vanzelf. Dit voelt zo onzeker.
Wow 2 jaar zonder positieve test, wat bizar en wat zwaar! Ik merk idd dat, dat moedeloze het werkt toch niet gevoel soms begint op te borrelen.
Maar wel heel fijn om hier te kunnen pennen, tussen anderen die ook dit soort dingen voelen/meemaken
Ik zeg dat ook steeds, zo van als je aan het begin lichamelijk onderzocht word en iemand dan zegt komt goed, dan zie je het wel en komt het vanzelf. Dit voelt zo onzeker.
Wow 2 jaar zonder positieve test, wat bizar en wat zwaar! Ik merk idd dat, dat moedeloze het werkt toch niet gevoel soms begint op te borrelen.
Maar wel heel fijn om hier te kunnen pennen, tussen anderen die ook dit soort dingen voelen/meemaken
donderdag 11 januari 2018 om 20:29
Redcurls, ook hier in ruim twee jaar tijd nooit een positieve test en super regelmatig. Maar geloof me, die positieve test was fijn na twee jaar maar als het misgaat zorgt dat voor nog meer en weer hele andere onzekerheden die je daarvoor nog niet had. En tuurlijk is het fijn om te weten dat je zwanger kunt worden maar het is niet fijn om te weten dat je zwanger kunt worden maar dat het ook poef zo weer weg kan zijn. In ons verhaal ben ik zo blij dat mijn cyclus regelmatig is aangezien we al een probleem bij het zaad hebben. Maar snap je frustatie natuurlijk als geen ander
Een hug voor jou!
Het komt goed, ooit. Er liggen bergen mogelijkheden voor ons en Tara is ons lichtpuntje van deze maand!
Tara, iedereen hier verdient het keihard dus echt alleen maar pure blijdschap voor je! Hou ons/me alsjeblieft op de hoogte! Heb je al een Clear Blue gedaan met wekenindicatie?
Ka, vind het echt zo raar dat ze niks proberen met 1 follikel! Er zijn zoveel mensen die IUI in een natuurlijke cyclus doen en zoveel mensen waar ze echt voor 1 en max 2 gaan. Waar bij 3 de IUI al niet eens door gaat. Echt vreemd, ook dus omdat kansen echt niet heel veel groter worden door meerdere follikels (zoals ik gelezen heb). Nou, ik duim in ieder geval voor nog een mooie follikel zodat je ook hier niet weer de strijd hoeft aan te gaan!
Tara, iedereen hier verdient het keihard dus echt alleen maar pure blijdschap voor je! Hou ons/me alsjeblieft op de hoogte! Heb je al een Clear Blue gedaan met wekenindicatie?
Ka, vind het echt zo raar dat ze niks proberen met 1 follikel! Er zijn zoveel mensen die IUI in een natuurlijke cyclus doen en zoveel mensen waar ze echt voor 1 en max 2 gaan. Waar bij 3 de IUI al niet eens door gaat. Echt vreemd, ook dus omdat kansen echt niet heel veel groter worden door meerdere follikels (zoals ik gelezen heb). Nou, ik duim in ieder geval voor nog een mooie follikel zodat je ook hier niet weer de strijd hoeft aan te gaan!