Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)

24-09-2017 20:20 1634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...

Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom :) .

Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden :-) . Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden :) !

🍀 Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart Medisch Status Bijzonderheden
Puk32
(34/38)
eerste 2015 oktober Verminderde zaadkwaliteit IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2
Ka14
(30/34)
tweede 2016 januari Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen Eerder: BBZ
Sunny_Lady
(32/33)
eerste 2017 februari Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies

:cheer2: Zwanger!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart UD Geslacht Bijzonderheden
WildePerzik
(29/32)
Eerste 2017 oktober jongetje

:duckie: Mama geworden!
Naam
Kindje Gestart Bevallen Geslacht
Tara92 Eerste 2017 Januari september 2018 dochtertje
RainIsJustConfetti Eerste 2017 Maart oktober 2018 dochtertje
Lalameme Eerste 2016 December 8 november 2018 dochtertje
Devenie Eerste 2017 Maart 4 december 2018 zoontje
Yellow002 Eerste 2016 November 28 december 2018 dochtertje

:heart: Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel

:duckie: Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 :heart:

Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
Devenie :hug:
Jame: aaw, dat is jammer! Het kan natuurlijk nog, maar ik snap dat je hoop nu weg is.

Ka: tijd voor een feestje dus, dan krijg je misschien een positieve test ;-D Snap dat je met zoveel verschillende artsen enz niet wilt wisselen, nee.

Puk: fijn dat je zo geniet en leuke souveniers haha!

Hier nu 2 dagen overtijd, maar voordat iedereen blij wordt: dit is de eerste ronde met hormonen dus ik weet ook niet exact wat deze cyclus doet. Ik test op z’n vroegst maandag, maar mogelijk later in de week pas.
Rain Hoe is het? Nog steeds overtijd? Getest? O_O

Devenie En hoe is het bij jou? Menstruatie doorgekomen of nog niks en dus een dag overtijd?? :hyper:

Lalameme Heel veel succes vandaag!!!! Ben enorm benieuwd wat ze gaan zeggen. :bigkiss:

Wat een spanning eigenlijk zo met jullie haha. Zie dat Sunny eind vd week ook nod heeft :lol: en ikzelf ook bijna :facepalm: ... Ik hoop op toch minstens 1 goed nieuws bericht deze week hoor :cheer: (waarbij ik eigenlijk uitga van 1 van jullie haha :biggrin: )

Puk Wanneer kom je eigenlijk terug van je heerlijke vakantie? 8-)

Jame Alvast heel veel sterkte morgen bij de begrafenis! :hug:
En hopelijk woensdag een mooie echo! :winkie: Ik ben benieuwd...

Redcurls Hoe gaat het met jou? :-]

Hier Deze maand best wat last vd hormonen :@@: . Kan echt om de stomste dingen gaan huilen :cry: , heb weinig zin in dingen te doen :-| (verplicht mezelf wel gewoon gezellig mee te doen) en ben veel moe :sleep: . Gelukkig hadden we een heel weekend niks :cheer: , gebeurt hier nooit, maar dit weekend wel.
Ik moet nog tm donderdag utrogestan erin duwen :moon: :rofl: . Heb nog geen idee wanneer ik wil/ga testen :huh: .

Morgen is het precies een jaar geleden dat de vorige zwangerschap mis ging :-( . S middags constateerde ik bloed :"-( , om 16uur een echo, miskraam (maar toch lichte twijfel bij vk over vocht bij baarmoeder, super goed gezien :thumbsup: , want doorgestuurd en week later bleek bbz). Ons leven werd morgen een jaar geleden een achtbaan :rolling: en die achtbaan is nog steeds niet gestopt helaas. Maar we hebben de ergste maanden vorig jaar overleefd, dus zullen dat met dit ook wel doen :high5:
Jame, ik lees het nu pas, heel veel sterkte morgen en nog gecondoleerd. Ik denk aan je morgen! :hug:

Wauw rain, wat ontzettend knap dat het je lukt om niet te testen! Maar het is maandag, toevallig nu wel een testje gedaan ? Ik duim keihard voor jou!!

Voor de rest ook nog even spannend dus, wat een week!!

Devenie, ook hier de hoop dat je gewoon iets te vroeg getest hebt..

Lieve Ka voor jou ook een knuffel, heftif zijn dat soort dagen dan he, zeker omdat het daarna inderdaad allemaal begonnen is, naast het verliezen van het kindje. :hug: ik denk aan je morgen! En wees dan maar lief voor jezelf derest van deze maand!

Morgen heb ik om half 10 de afspraak, nu wel echt kriebels in mijn buik, goed nerveus. Eisprong is ongeveer nu, of net geweest of morgen, hoop dat ze dat als er een echo zal zijn meteen kan zien! :)
Oe Rain, wat spannend! Ik snap dat je onze (en je eigen?) hoop probeert te temperen, maar kan me ook voorstellen dat wel spannend is. Laat je het even weten als je vandaag getest hebt?

Puk: lekker genieten!! Dank voor de tip over Gent en het hoopvolle bericht over je collega. Heel eerlijk: ik heb het gevoel dat het nooit meer gaat gebeuren. Maar dat gevoel zal iedereen hier af en toe wel hebben toch?

Ka: wat vervelend met die artsen en ook een gek verhaal. Ik zou me kunnen voorstellen dat zij ervan uitgaan dat het uiteindelijk wel gaat lukken, dat is natuurlijk ook de grootste kans en zien zij het vaakst. Maar het zou fijn zijn als daarbij ook ruimte en aandacht is voor jouw zorgen. En die hormonen zijn héél herkenbaar. Dat heb ik zonder extra hormonen al, de dag voor mijn ongesteldheid sta ik rustig bij de chips in de supermarkt te janken, omdat ik achtereenvolgens eerst alle kleurtjes zo mooi vind en het daarna zo zielig vind voor de chips dat ik ze niet allemaal kan kiezen. #facepalm. Succes met de confrontatie van 'een jaar geleden', kan me voorstellen dat dat ook wel weer even binnenkomt.

Devenie: knuffel!

Hier is het ook witter dan wit getest. Vandaag was mijn NOD en vanochtend even getest, maar helemaal niks. Wist ik ook al wel, want had ook geen fysieke symptomen, maar wel ‘fijn’ om het echt te weten. Vriend en ik hebben een datedag gepland vandaag dus we gaan maar mooi iets leuks doen. En hopen dat de ongesteldheid snel komt zodat we door kunnen. Op naar ronde 17.
Helaas dames, gewoon netjes ongesteld geworden. Ronde 14 brengt hopelijk meer succes.

Dikke knuffel voor jou ka! :hug:
Balen weer zwangeres.. die witte testen vind ik altijd zo confronterend.. lief zijn voor jezelf de komende dagen, wat je schrijft over het gevoel dat het nooit gaat lukken herken ik inderdaad. Ik hoop echt zo dat het voor jullie snel mag lukken, ik gun het jou na al die ellende zo ontzettend erg! :hug:

Klote zeg devenie! Op naar een nieuwe normale cyclus. Dikke knuffel voor jou :hug:
Ka: oh ik snap dat het nu een paar heel confronterende dagen zijn, sterkte :hug:

Lalameme: succes alvast voor morgen! :hug:

Jame: ook jij veel sterkte gewenst morgen :hug:

Zwangeres: ook al slecht nieuws:( :hug:

En Devenie: ook voor jou :hug:

Tjonge ik hoop gauw op betere berichten van iedereen!

Hier iets postievere berichten: ik krijg hoop! Nu 4 dagen overtijd. Ik ga morgenochtend testen.. ik hoop zo ontzettend dat het raak is, maar ik vrees er voor. Ik kan gewoon niet geloven dat ik ooit een positieve test in handen krijg. Dus hopelijk goed nieuws morgen en anders kom ik uithuilen ;-D
Whaaaah, ik zit al de hele tijd te refreshen in de hoop op goed nieuws van je, rain. Ik snap je gevoel! Hoop is zoiets lastigs! Ik duim in ieder geval 🍀.

Verder had ik eerder een heel bericht getypt wat ineens weg was. Dus uitgebreide reactie komt wel weer als ik thuis ben 😊.
En Lalameme, heel veel succes morgen in het ziekenhuis! Laat je wat weten na afloop. Hoop zo dat een fijn gesprek wordt en vooral ook dat je vriend er relaxed onder blijft 😊.
Aaah rain wat ontzettend spannend! Ik ga morgen ochtend het forum extra goed in de gaten houden voor jou. Hier goede hoop voor je, ik duim door!! Bedankt! Komt vast goed.

Puk! Lekker genieten hoor! Wanneer ben je weer terug? Bedankt, wanneer ik klaar ben horen jullie van mij! Ik hoop het ook, ook zodat hij er wat releaxeder in zal staan na het van een gyn te horen.

Zoooo nerveus!! Lekker optijd slapen, ben blij dat ik al vroeg aan de buurt ben. :)
Ahhh had vanochtend heel bericht geschreven en geplaatst maar hijs niey geplaatst boeeeee

Rain wat super spannend! Ik hoop het zo voor je!

Lala heel veel succes morgen!
Meiden, ik heb om 6 uur getest nadat ik weer badend in het zweet wakker werd en ik ben gewoon hartstikke zwanger! :love:

De test was binnen een paar sec knalpositief en ik heb het huilend aan man verteld die nietsvermoedend lag te snurken.

Ik geloof het nog niet helemaal, maar ik ben zo dolgelukkig (yes geen hsg ;-D )
Jeeeeeej!! Happy dance :jump:

Gefeliciteerd en wat een geweldig nieuws! Laat deze positieve trend in ons topicje maar even goed doorzetten!
:cheer: GEFELICITEERD!!!! :cheer2:
Jaaaa gefeliciteerd rain! Ben zo blij voor jou! Ook hier een vreugde dansje!! :cheer2:

En inderdaad, nu hopen dat deze positieve vibe doorzet meiden !!
Dank allen! Ik ben nu helemaal hyper haha. Ik gun jullie dit gevoel ontzettend!
Altijd als ik las dat iemand een positieve test had kon ik mij niet voorstellen dat ik dat ooit ook zou zeggen, en nu is het toch zo. Mijn lijf doet toch nog iets goed :jump:

Waren de kwaaltjes toch geen menstruatie symptomen haha.
Wow wat heerlijk Rain!!!! Gefeliciteerd! En wat fijn dat ie ook in een keer knalpositief was: geen getuur, helemaal goed! Geweldig! Geniet ervan!!
Gefeliciteerd!! :cheer2:
Poging 4, forum werkt niet mee.

Ik ben 1,5 uur binnen geweest. Al met al met een fijn gevoel naar huis! Ze stelde mij erg op mijn gemak, blij dat ik het gedaan heb!

De inwendige echo viel achteraf mee, het deed wat pijn maar dat is alweer weg. Vorige keer was ik een stuk jonger en voelde ik mij er echt heel lang nog heel verschrikkelijk door. Blij dat het nu fijn verliep! Alles zag er goed uit. Geen gekke dingen, slijmvlies vond ze erg mooi! Daarna nog wat gesproken, ik heb bloedgeprikt voor verschillende waardes, onveranderd een waarde die verhoogt zou zijn bij endometriose, ondanks dat ze nu niets ziet zo het er namelijk gezien mijn klachten goed kunnen zitten. Vriend heeft een nieuw potje gekregen, morgen maakt hij daarvoor een afspraak! Zo trots op hem!!

20 maart staat de volgende afspraak met haar, dat krijgen wij ze uitslagen van het kweekje dat bij mij is afgenomen, het bloed en zaad onderzoek. Daarna plannen we hoogst waarschijnlijk als er geen gekke dingen uitkomen een kijkoperatie in, tijdens deze kijkoperatie word indien nodig meteen endometriose verwijderd en word ik ook meteen doorgespoeld. Best pittig, en spannend, wel schrikken dat ze dus meteen aan endometriose dacht. Maar op naar de 20e dus!!

Wat een opluchting.
Wat fijn lalameme!
Nu hopen dat de uitslagen goed zijn en dat je snel geholpen mag worden, spoedig mag herstellen en dat we hier nog meer goed nieuws mogen ontvangen.
Ook fijn om te lezen dat je vriend een afspraak gaat maken.
Nu alles lekker laten bezinken en even bijkomen
Rain hoe tof!!! Van harte gefeliciteerd helemaal super.

Lala wat fijn dat het zo goed verliep en ze je goed helpen, spannend kijk operatie maar lijkt me wel lekker dat er zo actief mee wordt bezig gegaan.
Rain van harte gefeliciteerd :jump: :jump: :cheer2: !! Echt zo bijzonder telkens als er een schrijfster uit het topic zwanger wordt. Dat biedt toch weer perspectief :-) .

Dames ik twijfel telkens om mijzelf wel of niet uit de tabel te halen. Ik ga het toch maar doen want ik merk dat ik aan reageren niet echt toe kom... Ik vind het wel nog steeds leuk en fijn om mee te blijven lezen, maar dan liever op de achtergrond voorlopig.

Ik zet Eve en mij op 'voormalige schrijfsters' en misschien schrijven we ooit wel weer een keer mee. Heel veel liefs allemaal :hello: :heart:
Oh ka sterkte met het verwerken van je BBz van vorig jaar. Bizar dat jullie al zo lang bezig (wij ook hoor) en dat je realiseerd dat je al zo lang met testen in de weer bent en met wachtweken en hoop hebben. Echt bizar hoeveel een mens kan dragen.

Yesyesyes rain. Let is rain confettie now :hello: :cheer2: gefeliciteerd!

Wie is de volgende....spannend.

Dank dames. De afgelopen dagen waren verdrietig maar daar zit je dan op de poli in een kamertje een dag later voor een echo. Ik had maar 2 dagen clomid geslikt vanwege de bijwerkingen. En ik had twee eitjes. Een kleine en eentje die gaat springen.
De arts zei dat ik direct een ovulatietest moest doen. Als het positief was dan kan morgen de inseminatie plaats vinden zonder de ovitrille spuit. Als hij nog niet positief was moet ik dat wel spuiten.

De verpleegkundige nam de test af nadat ik urine had ingeleverd en ik had een positieve test.

Dus ik hoef niet te spuiten :cheer2: :rolling:

Morgen mag liefste zijn zaad inleveren en 3 uur later, als alles goed gaat met het zaad dan ben ik aan de beurt voor inseminatie.

:)
Jame nogmaals een dikke knuffel, en sterkte ook de komende tijd. Daarnaast heel veel succes morgen! Wat ontzettend spannend :) hopen dat jullie snel mooi nieuws zullen hebben. Laat je weten hoe het morgen gegaan is, de duimen draaien hier!

Doen waar jij je goed bij voelt sunny! Ik hoop alsnog snel op een goed bericht vanuit jou! Succes met alles! Ik blijf voor je duimen, net als voor eve! :hug:

Nadat alles een beetje bezonken is toch wel weer wat meer nieuwe vragen. Gister avond nog even een flink paniek/baal/verdriet/besef momentje hoe klote het allemaal eigenlijk is, nu is het wel weet oke. Operatie vind ik wel heftig maar wat moet dat moet. Weet iemand hoelang het herstel is na zn operatie ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven