Zwanger worden start 2023 - deel 2!

25-01-2023 21:11 903 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi dames, hierbij deel 2. Deel 1 van het topic is terug te vinden via deze link:
zwanger/zwanger-worden-start-2023/list_ ... /495640/11

Wil je meeschrijven of heb je wijzigingen? Laat het weten!

Dit topic is voor iedereen die tussen januari en maart 2023 begint met het zwanger worden. Begin je hierna, dan graag een nieuw topic openen!

Zwanger worden :loveys:
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeNOD
Li_Lau301e27 april
Fenja301e2 mei
Frietjes321e5 mei
Olifantje281e6 mei
Titania351e13 mei
Pinaco332e18 mei
Plata372e19 mei
Cookiemonster292e22 mei
CoastalSunset301eNog onbekend
xLuminous5281eNog onbekend
Frigg321eNog onbekend

Zwanger! :cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kindje
Amaryllis342e en 3e (tweeling!)
Jetretteketet333e
Jutenjul281e
Aviendha302e
Glowgirl351e
Mmm44313e
Moen322e
Marimba321e
Vivavette312e
Ava_92291e
Regenboogblauw322e
Severus_Snape342e

:rose:
Frigg
ava_92 wijzigde dit bericht op 21-04-2023 17:47
65.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat betreft die week was wel een samenloop van hoor. Was heel,snel zwanger dus ik wist nog niet zo goed of mijn cyclus regelmatig was. En ik had een spuit prednison gekregen wat je menstruatie ook in de war kan schoppen, dus tja.

Reageer straks uitgebreid op iedereen.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
Fenja wat een goede omschrijving van die zaadcellen, zo had ik het nooit bekeken.
Is het dan ook niet zo dat iets als een fertility cup, of met je benen in de lucht na de seks niet ook totaal nutteloos is?

Ava weet niet of ik had gereageerd al, maar dank voor het aanmaken van een nieuw topic.

Ben nu voor het eerst bezig met ovulatietesten en had gisteren een piek (ik test wel vrij laat moet ik zeggen). Hij liep duidelijk op en neemt nu weer af. Ik merkte het zelf in eerste instantie aan m’n afscheiding, dus leuk om dat te kunnen toetsen (in hoeverre het daadwerkelijk succesvol is enzo laat ik even buiten beschouwing). Iets eerder dan ik gewend ben in m’n cyclus, dus blij dat ik heb getest. Nu afwachten natuurlijk.

Ik zie in de tabel dat er heel wat NOD’s worden verwacht aankomende week!
Mmm44, Fenja, Severus_Snape, Amaryllis, Garnet12345 , Moen en Nien Hoe gaat het met jullie? Al een idee of voorgevoel? Hoop dat het ok is als ik dit vraag, wil ook weer geen spanning opbouwen. Maar wel voor jullie duimen🤞
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn dat je je piek hebt gevonden GlowGirl! Bijzonder hoe zo'n cyclus werkt he, soms doet ie gewoon lekker waar die zelf zin in heeft haha. Geeft het je rust dat je je piek hebt gevonden?

Je mag het altijd vragen hoor! Als iemand niet wil reageren, reageert ie niet :) ik heb hier en daar wel wat symptomen, maar die passen ook goed bij een aankomende menstruatie. Je kunt er toch geen pijl op trekken dus ik wacht rustig af. Ga er voor nu uit dat ik volgend weekend gewoon ongesteld ga worden.

Hoe is het met Mmm44? Heb je al getest?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha ladies, momenteel vier ik lekker vakantie dus ben hier weinig te vinden.

Hier geen symptomen, dus ik ben er vrij zeker van dat het ‘m niet is geworden!

Ik duim voor de andere meiden die binnen nu en een week hun menstruatie verwachten! Toi toi!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal! Ik schrijf vanaf nu weer mee, ik had een paar drukke weken en we zijn nu pas echt begonnen. Mijn NOD is 5 februari, wat gaat die tijd traaaag :A:

Ovulatietesten: ik doe ze al een twee maanden, omdat ik nieuwsgierig was naar mijn cyclus en ovulatie. Ik doe ze ‘s ochtends en ‘s avonds, als de piek dichterbij komt (wat iemand zei over 12 uur ‘s middags, dat lijkt me een gedoe op werk..). In elk geval heb ik geen afwijkende dingen gezien met ochtendurine, hoewel dat wel wordt afgeraden. Het gaat netjes omhoog en omlaag. Veranderend slijm kan ik helemaal niet bij mezelf vinden, dus zo’n test vind ik wel ideaal.

Moen je NOD is pas vrijdag toch? Dan is de hoop nog niet opgegeven, volgens mij zijn er veel vrouwen die geen symptomen hebben voor NOD.

Haha Glowgirl, mijn vriend stelde al voor dat ik m’n benen in de lucht moest doen, omdat hij dat uit films kent. Maar ik geloof dat dat niet per se nodig is :lol:

Ik ben ook heel benieuwd naar de NOD’s van deze week, ik duim voor jullie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Qua symptomen lastig vind ik. alles kan ook wijzen op een naderende menstruatie, al heb ik niet heel veel dingen die ik voel op dit moment. Bij dochter ook totaal geen symptomen, tot de eerste echo, daarna tot het einde toe misselijk en overgeven dus het zegt in dit stadium niet zo heel veel volgens mij of je wel of geen symptomen voelt.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
Toch handig dus die ovulatietesten GlowGirl. Misschien dat ik ze op termijn ook wel ga gebruiken. :)

En wat bijzonder dat je ook last van je benen hebt door de endometriose, Nien. Ik hoop voor iedereen hier dat ze snel zwanger zijn, maar ik hoop het extra hard voor jou en Frigg (en er was geloof ik nog iemand met endometriose?).

En vervelend van jullie huis, Ava. Ik snap dat je het liefst zo snel mogelijk klaar bent met klussen en verhuizen. Aan de andere kant, als je al (flink) zwanger bent tijdens de verhuizing is dan kun je direct de babykamer inrichten. :-P

Hier heb ik nog geen idee welke kant het op zal gaan. Ik heb wel wat dingen die anders zijn/voelen dan normaal, maar de meeste dingen kunnen ook wijzen op een naderende menstruatie en ik ben nog niet helemaal hersteld van de griep vorige week. Dus tja, we gaan het zien. Ik heb er nu toch geen invloed (meer) op, dus ik probeer geduldig te zijn.

Enne, fijne vakantie nog Moen!
Alle reacties Link kopieren Quote
voor in de tabel: 27, 1e kindje, NOD ??

Sinds augustus 2022 gestopt met de pil, zit nu in mijn vierde cyclus (CD35).
Vorige cyclussen waren 36 dagen, 44 dagen en 38 dagen.

Sinds een paar dagen pijn in mijn onderbuik, misselijk, pijn in onderrug, licht in het hoofd en pijnlijke/gevoelige borsten. Kan zijn dat ik dus binnenkort wel ongesteld moet worden, maar bij vorige cyclussen had ik nergens last van, heb weinig pijn (gelukkig). gisteren nog getest, maar negatief. Dus we gaan het zien :) heb wel ovulatietesten gekocht voor komende cyclus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier even een update tussendoor; gister wat bloedverlies gehad bij afvegen en in ondergoed. Vandaag ook weer.. dus of een vroegere menstruatie of een innestelingsbloeding, maar dat laatste durf ik niet te geloven :-D

Als het menstruatie is dan zou ik wel een te korte luteale fase (tijd tussen eisprong en menstruatie) hebben… wellicht nog door het ontpillen dan.

Komende dagen even afwachten wat het wordt dus hier!
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend Fenja. Het klinkt (voor mij als leek dan) wel als vrij veel bloed voor een innestelingsbloeding, maar je weet nooit! Ga je afwachten wat je lichaam gaat doen of morgen ook weer testen?

En welkom Luminous. Bij jou ook spannend dus, ondanks de negatieve test, want voor hetzelfde geldt is je NOD pas later deze week. Hoe vind jij het om een onregelmatige cyclus te hebben nu je zwanger probeert te worden?
amaryllis wijzigde dit bericht op 14-12-2023 12:42
19.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend fenja :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend fenja! Duimen dat het toch een innesteling is.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
Sorry, hele drukke dagen gehad. Maar zoals verwacht en ook wel de bedoeling was; niet zwanger. Nieuwe NOD 26 februari.

Ava komt echt goed! Mocht je midden in een verhuizing zitten is echt niet leuk. (Mocht de levering weer verplaatst worden). Maar qua transport datum kan je vaak nog wel wat verplaatsen. Wij kregen bezichtigingen in mijn kraamweek. (Althans dat vroeg de makelaar) Was ik ook niet zo gelukkig mee haha.

GlowGirl handig dat je een piek zag en het ook merkte aan jouw afscheiding. Spannend!

Fenja spannend! Wanneer ben je van plan om te gaan testen?
Severus voor jou ook spannend zie ik!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi dames, wow wat is er weer veel geschreven! Ik ga mijn best doen om zoveel mogelijk op dingen te reageren maar sorry als ik mensen vergeet.

Mbt de uitstel van ons huis: lief jullie geruststellende berichtjes! Het komt ook wel goed, het was gewoon even een tegenvaller. Ik ben iemand die alles zo ver mogelijk van te voren op orde wilt hebben. Maar wat Amaryllis zegt, wel leuk om dan direct de babykamer te kunnen doen. Ik denk dat ik er nu gewoon even weinig bij kan hebben omdat ik het toch allemaal wel heel spannend vind deze periode. Je hebt er gewoon zo weinig invloed op en voor mij als controlefreak is dat heeeel lastig :P

Heel erg bedankt voor jullie uitleg mbt zaadcellen. Erg fijn dat jullie zoveel kennis hebben, dat stelt toch gerust!

Ik ben gisteren begonnen met ovulatietesten (van de Action). Mijn ovulatie is naar verwachting pas 5 feb, maar ik had al veel afscheiding. De teststreep was heel duidelijk aanwezig, nog wel iets lichter dan de controle streep. Dus ik verwacht dat het één der deze dagen wel komt. Ik had gisteren ook wat pijn in mijn buik dus dat zou ovulatiepijn kunnen zijn. Gisteravond hebben we het in ieder geval heel gezellig gemaakt :) Het is niet zo dat we nu elke dag seks gaan hebben, dat doen we normaal ook niet. Maar toch spannend of we het op het goede moment doen. Wellicht zit er ook nog verschil in de verschillende merken van de ovulatietesten qua hoe duidelijk de streep is, dat durf ik niet te zeggen.

Nog een vraagje aan jullie over de LH piek: is het zo dat als je een duidelijk positieve ovulatietest hebt dat je het beste zo snel mogelijk seks kan hebben, of beter een dag wachten? Ik las ergens dat als je test positief is, dat je ovulatie binnen 24 tot 48 uur komt? En ergens anders las ik weer dat direct seks het beste is :P

Marimba wat leuk om weer van je te horen! Kan me voorstellen dat het wachten lastig is.

xLuminous5 welkom, ik heb je toegevoegd aan de tabel!

Fenja ooohh wat spannend zeg!

Ik zal voor jullie duimen dames, veel aankomende NOD’s. Laten jullie het hier weten als jullie meer weten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mmm44 wat jammer, valt toch tegen denk ik ook al dacht je het al een beetje. Hopelijk de volgende ronde raak :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Jammer Mmm! Vol moed naar volgende maand.

Ava, als je er zin in hebt zou ik gewoon direct de kansen benutten. ;)
Ik wachtte bij mijn vorige zwangerschap niet nog een dag iig. Volgens mij is voor beide keuzes wat te zeggen, daarom dacht ik: ik pak ze allebei haha.

Fenja, heel spannend. Ik had bij beide zwangerschappen een innestelingsbloeding. Dus wie weet, ik duim iig met je mee.

Amaryllis, Severus; laatste loodjes van het afwachten dus. Ik voel met jullie mee. Al ben ik er 99% zeker van dat het hier niet raak is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dames, mag ik ook nog meeschrijven? Ik ben eigenlijk begonnen in September, maar in het najaar helaas een vroege miskraam gehad. Deze cyclus is weer de eerste dat ik meedoe, lijkt me toch fijn om dit met iemand anders dan mijn partner te kunnen delen ;)

Ik ben 35 en mijn NOD is 11 februari, de vruchtbare dagen zijn dus net achter de rug. We gaan voor ons eerste kind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mmm toch jammer. Op naar de volgende ronde.

Luminous en titania welkom.

Hier vind ik het toch wel spannend worden nu. Gisteren wat buik- en rugpijn maar dat waren vooral de naweeën van een druk weekend. Kan nog niet echt symptomen noemen, niet voor een zwangerschap maar ook niet voor een naderende menstruatie. Ik ga ervan uit dat het niet raak is, maar we gaan het zien.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi hoi.

Ik wil graag hier mee posten. Het andere topic sterft een beetje uit.

Ik ben 32 jaar. Heb een zoontje uit een vorige relatie van mijn 4.

We waren deze zomer zwanger maar helaas met 11 weken een miskraam gehad.
Herstel duurde mij veel te lang.

Zitten nu in ronde 3 (vorige keren meteen zwanger)

Deze cyclus duurt ineens langer. Normaal zou ik zaterdag al een menstruatie hebben maar de eisprong was 5 dagen later.

Nu Nod ergens rond 3/4 februari.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk trouwens dat hier veel 30 plussers zitten !
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom nieuwe dames!

Ik ben terug van mijn weekend weg, was erg leuk en druk. We hebben veel gezien en gedaan. Denk overigens dat ik mijn ovulatie (weer) gemist heb, ik wil het nog wel even spontaan houden en nog niet gaan testen. We hebben nog geen haast met zwanger worden gelukkig. Moesten jullie een "drempel" over voor het testen met ovulatietesten of hadden jullie daar geen last van? Voor mij voelt het wel als een drempel, al kan ik niet goed uitleggen waarom..

Spannend voor jullie Fenja, Amaryllis en Severus_Snape, ik duim voor jullie!
En voor Garnet12345 en Moen begint het ook al spannend te worden denk ik?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben wel meteen begonnen met het gebruik van ovulatietesten. Enerzijds omdat ik jaren een spiraal had gehad en graag wilde weten hoe het met mijn cyclus stond, en anderzijds vanwege mijn leeftijd. Ik vind het met mijn 35 jaar een beetje zonde van mijn tijd om niet te weten waar ik aan toe ben qua ovulatie. Je bent nu eenmaal maar een paar dagen per maand echt vruchtbaar. Ik snap wel dat dat wellicht anders voelt als je wat jonger bent. Ik houd ook mijn BBT (lichaamstemperatuur) bij, dat geeft voor mij echt het duidelijkste beeld van hoe mijn cyclus loopt.

Ik weet dat ik verder geen controle kan uitoefenen op het zwanger worden, maar het geeft me een fijn gevoel om te weten dat we in ieder geval op de kansrijkste dagen sex hebben gehad. Meer kunnen we niet doen, behalve wachten.

Het klinkt nu misschien alsof ik er heel obsessief mee bezig ben maar dat is eigenlijk juist niet zo. Ik houd van data, en het meten ervan geeft me de rust om het verder los te laten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik ook ovulatie testen. Na de miskraam totaal geen ritme en wou graag weten wanneer we aan de bak moesten.

Ben 32 en het hoeft geen jaren meer te duren haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik ze ook nog niet jutenjul. Begrijp wel een beetje wat je zegt, wil het graag nog een beetje spontaan houden. Hou wel mijn cyclus bij in een app en kan dan een beetje gokken wanneer ovulatie zou kunnen zijn.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik herken de drempel ook, omdat ik het ook spontaan wilde houden. Echter kan ik dat niet en ben ik er alsnog ontzettend veel mee bezig. Met een cyclus die varieert van 24 tot 33 dagen en geen zicht op ovulatie is het gevolg dat ik zo'n 2 tot 3 weken aan de bak "moet" waar ik helemaal geen zin in heb. Dus als ik deze ronde niet zwanger ben koop ik ovulatietesten.
Titania schreef:
30-01-2023 12:07

Het klinkt nu misschien alsof ik er heel obsessief mee bezig ben maar dat is eigenlijk juist niet zo. Ik houd van data, en het meten ervan geeft me de rust om het verder los te laten.
Dit dus... ik ben er nu heel veel mee bezig omdat ik het NIET weet en moeten we het voor de zekerheid maar super veel doen. Eigenlijk het tegengestelde van het rustig en spontaan houden.
aviendha wijzigde dit bericht op 30-01-2023 13:59
38.04% gewijzigd
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven