Zwanger worden uitstellen door bruiloft in het buitenland
woensdag 11 december 2019 om 17:09
Hallo lezers,
Zoals de titel al aangeeft zit ik met een dilemma betreft wanneer te stoppen met de pil. Mijn man en ik hadden besloten om na de feestdagen de pil de prullenbak in te gooien en te gaan voor een kindje. Vorige maand werd duidelijk dat mijn zus gaat trouwen in het buitenland, dit zal plaatsvinden begin november 2020. Uiteraard willen wij hier graag bij aanwezig zijn. Helaas hebben we hierdoor wel moeten besluiten om de pil iets langer te gaan gebruiken, gezien ik niet hoogzwanger / net bevallen wil zijn als de bruiloft plaatsvindt.
Toch wil ik onze kinderwens ook niet te lang uitstellen. Wij hebben besloten dat ik wel zwanger naar de bruiloft kan, maar niet te ver in de zwangerschap. De bruiloft is niet in Europa, we zullen dus moeten vliegen. Ook wil ik het risico dat ik een paar weken te vroeg zou bevallen en dat dit dan dus in het buitenland zou moeten gebeuren niet lopen.
Heeft iemand ervaring met reizen tijdens de zwangerschap? Tot hoeveel weken zouden jullie zelf nog in het vliegtuig stappen en wanneer wordt het een te groot risico? Hoor het graag! Hopelijk kunnen wij dan een keuze maken welke maand ik zal stoppen met de pil.
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
Zoals de titel al aangeeft zit ik met een dilemma betreft wanneer te stoppen met de pil. Mijn man en ik hadden besloten om na de feestdagen de pil de prullenbak in te gooien en te gaan voor een kindje. Vorige maand werd duidelijk dat mijn zus gaat trouwen in het buitenland, dit zal plaatsvinden begin november 2020. Uiteraard willen wij hier graag bij aanwezig zijn. Helaas hebben we hierdoor wel moeten besluiten om de pil iets langer te gaan gebruiken, gezien ik niet hoogzwanger / net bevallen wil zijn als de bruiloft plaatsvindt.
Toch wil ik onze kinderwens ook niet te lang uitstellen. Wij hebben besloten dat ik wel zwanger naar de bruiloft kan, maar niet te ver in de zwangerschap. De bruiloft is niet in Europa, we zullen dus moeten vliegen. Ook wil ik het risico dat ik een paar weken te vroeg zou bevallen en dat dit dan dus in het buitenland zou moeten gebeuren niet lopen.
Heeft iemand ervaring met reizen tijdens de zwangerschap? Tot hoeveel weken zouden jullie zelf nog in het vliegtuig stappen en wanneer wordt het een te groot risico? Hoor het graag! Hopelijk kunnen wij dan een keuze maken welke maand ik zal stoppen met de pil.
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
woensdag 11 december 2019 om 18:44
Kijk eens hoe lang het duurt gemiddeld voor je zwanger bent:
https://nl.clearblue.com/hoe-word-ik-zw ... lang-duurt
https://nl.clearblue.com/hoe-word-ik-zw ... lang-duurt
woensdag 11 december 2019 om 18:48
Moeilijk in te schatten. Ik denk tot een week of 28/30 zoiets, maar ook met die termijn kun je al gaan bevallen, al is de kans misschien niet zo heel groot. Als je zwanger bent van een meerling, mag je met 32 weken al niet meer vliegen, dat is ook iets om rekening mee te houden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 11 december 2019 om 18:51
Ik zou sowieso wel al stoppen met de pil en een paar maanden condooms gebruiken. Vaak moet een lichaam er aan wennen dat er met hormonale anticonceptie gestopt wordt!
Ik vloog met 30 weken ofzo nog naar Menorca en dat ging prima. Maar: goede zwangerschap en korte vlucht. Ik zou ‘plannen’ met maximaal 6 maanden zwangerschap ofzo...
Ik vloog met 30 weken ofzo nog naar Menorca en dat ging prima. Maar: goede zwangerschap en korte vlucht. Ik zou ‘plannen’ met maximaal 6 maanden zwangerschap ofzo...
lalala- wijzigde dit bericht op 11-12-2019 18:51
14.82% gewijzigd
woensdag 11 december 2019 om 18:51
Nou ja, het kan toch dat ze heel snel zwanger is? Gemiddeld is het misschien niet meteen in de eerste paar maanden al raak, maar het is ook weer geen zeldzaamheid. En dan kan ze dus niet naar de bruiloft van haar zus. Als ze daar heel graag bij wil zijn, is het niet zó raar dat ze daar dus rekening mee houdt.
woensdag 11 december 2019 om 18:56
En vanaf de 28e week wordt er een fit-to-fly verklaring gevraagd, dus dan kan meevliegen ook afgeraden of geweigerd worden op medische indicatie. (En dat kan natuurlijk gelden voor zowel de heen- als de terugreis).
woensdag 11 december 2019 om 19:00
Ja, ook dat. Dus als de zwangerschap niet helemaal volgens het boekje verloopt, heb je kans dat je dan al niet meer mag vliegen. Dan kan je het beste aanhouden dat je bij de terugreis niet verder bent dan 28 weken, maar goed, dan moet je het wel flink wat maanden uitstellen. Mijn oudste is begin november geboren en ik ben half februari zwanger geraakt. Daar komt dan nog eens een maand of drie bij.Nummer*Zoveel schreef: ↑11-12-2019 18:56En vanaf de 28e week wordt er een fit-to-fly verklaring gevraagd, dus dan kan meevliegen ook afgeraden of geweigerd worden op medische indicatie. (En dat kan natuurlijk gelden voor zowel de heen- als de terugreis).
woensdag 11 december 2019 om 19:01
Annuleren omdat je zwanger bent kan volgens mij niet. Mijn nicht heeft dat ooit uitgezocht: wilde heel graag een verre reis boeken en was ook bezig om zwanger te raken, maar de annuleringsverzekering dekte dat dus niet. Dan was ze haar geld dus kwijt geweest.
woensdag 11 december 2019 om 19:04
Je kunt niet kosteloos annuleren omdat je zwanger bent, maar wel als je ten gevolge van je zwangerschap(ziekte) niet meer kan of mag reizen. Als je tenminste een verzekering hebt.
woensdag 11 december 2019 om 19:10
Omdat je zwanger bent annuleer je natuurlijk niet.
Maar wel omdat je te erge bekkeninstabiliteit hebt of bijvoorbeeld al 5 maanden kotsmisselijk bent en in 't ziekenhuis belandt.
Of omdat je moet plat liggen.
Je wil liever niet in één of ander Mexicaans of Turks ziekenhuis belanden, neem ik aan.
Omdat je geen annulatie-verzekering had en dus toch probeerde, maar het terplekke niet lukt.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 11-12-2019 19:12
14.62% gewijzigd
woensdag 11 december 2019 om 19:10
Misschien komt het doordat ik geen zus heb maar ik zou dus echt niet mijn eigen kinderwens / stoppen met AC opschorten voor een bruiloft. Zelfs niet die van mijn hypothetische zus.
Trek lekker je eigen plan, kinderen laten zich toch amper plannen, het kan 1 maand of 3 jaar duren en je kunt ook nog gewoon veel te vroeg bevallen dus nou ja ik zou zelf sowieso niet gaan vliegen als ik zwanger was.
Trek lekker je eigen plan, kinderen laten zich toch amper plannen, het kan 1 maand of 3 jaar duren en je kunt ook nog gewoon veel te vroeg bevallen dus nou ja ik zou zelf sowieso niet gaan vliegen als ik zwanger was.
woensdag 11 december 2019 om 19:11
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar ik heb inderdaad ook zelf geen zus.Hobbelster schreef: ↑11-12-2019 19:10Misschien komt het doordat ik geen zus heb maar ik zou dus echt niet mijn eigen kinderwens / stoppen met AC opschorten voor een bruiloft. Zelfs niet die van mijn hypothetische zus.
Maar goed, zij wil het wel uitstellen, dus dan denken we mee, toch?
woensdag 11 december 2019 om 19:12
Hoe oud ben je?
Zulke 'aardse zaken' als de bruiloft van een ander, vind ik persoonlijk geen reden om zwangerschap uit te stellen. Zeker niet zo lang. Er is werkelijk nooit een goed moment om zwanger te worden en daarom is altijd NUhet beste moment om ervoor te gaan.
Ik zou nu de pil het raam uit gooien. Als het meteen lukt heb je al een baby. Wie weet duurt het nog een (half) jaar. Je zou de eerste niet zijn. Mijn eerste duurde 7 maanden, tweede meteen raak.
Ik heb met 30 weken nog gevlogen, maar ik ga dat deze keer niet doen.
Je zwangerschap kan soepel verlopen of je kunt je belabberd voelen. Er zijn zoveel factoren die van invloed zijn of je nog leuk feest kunt vieren.
Zulke 'aardse zaken' als de bruiloft van een ander, vind ik persoonlijk geen reden om zwangerschap uit te stellen. Zeker niet zo lang. Er is werkelijk nooit een goed moment om zwanger te worden en daarom is altijd NUhet beste moment om ervoor te gaan.
Ik zou nu de pil het raam uit gooien. Als het meteen lukt heb je al een baby. Wie weet duurt het nog een (half) jaar. Je zou de eerste niet zijn. Mijn eerste duurde 7 maanden, tweede meteen raak.
Ik heb met 30 weken nog gevlogen, maar ik ga dat deze keer niet doen.
Je zwangerschap kan soepel verlopen of je kunt je belabberd voelen. Er zijn zoveel factoren die van invloed zijn of je nog leuk feest kunt vieren.
woensdag 11 december 2019 om 19:13
Dat is logisch ja, maar dat was ook de angst van mijn nicht: dat ze te moe of te misselijk zou zijn om te kunnen reizen en dat ze dan al geboekt zou hebben. Zwanger en kiplekker wilde ze die reis wel gewoon maken, mits niet te ver in de zwangerschap.Marnamai schreef: ↑11-12-2019 19:10Omdat je zwanger bent annuleer je natuurlijk niet.
Maar wel omdat je te erge bekkeninstabiliteit hebt of bijvoorbeeld al 5 maanden kotsmisselijk bent en in 't ziekenhuis belandt.
Of omdat je moet plat liggen.
Je wil liever niet in één of ander Mexicaans of Turks ziekenhuis belanden, neem ik aan.
Omdat je geen annulatie-verzekering had en dus toch probeerde, maar het terplekke niet lukt.
woensdag 11 december 2019 om 19:20
Het leven is moeilijk planbaar qua dit soort dingen, dus ik zou er geen rekening mee houden.
Er zijn teveel losse factoren: Je zus kan besluiten toch niet te trouwen, je kunt je de hele zwangerschap kotsmisselijk voelen of plat moeten liggen, je weet niet wanneer je zwanger raakt, er kan iets anders in de familie gebeuren waardoor het hele huwelijk verschoven wordt....enzovoorts.
Ga gewoon lekker je eigen plan volgen om zwanger te worden. Als je zwanger bent geraakt dan verder kijken, laat de beslissing wel of niet te gaan afhangen van je situatie op dat moment.
Er zijn teveel losse factoren: Je zus kan besluiten toch niet te trouwen, je kunt je de hele zwangerschap kotsmisselijk voelen of plat moeten liggen, je weet niet wanneer je zwanger raakt, er kan iets anders in de familie gebeuren waardoor het hele huwelijk verschoven wordt....enzovoorts.
Ga gewoon lekker je eigen plan volgen om zwanger te worden. Als je zwanger bent geraakt dan verder kijken, laat de beslissing wel of niet te gaan afhangen van je situatie op dat moment.
woensdag 11 december 2019 om 19:58
woensdag 11 december 2019 om 20:12
Bedankt voor jullie reacties!
Inderdaad begrijp ik dat de kans heel groot is dat ik pas na meerdere maanden, of misschien nog wel langer, zwanger raak. Voor het gemak nu even uitgegaan van dat ik snel zwanger raak.
De reactie van sommigen dat het niet per se noodzakelijk is om bij de bruiloft te zijn snap ik zeker maar is in mijn geval niet aan de orde. Ik begrijp dat er veel kan veranderen en dat je niet altijd alles kan plannen, maar voor zover dat nu wel kan wil ik er graag alles aan doen om daar bij te zijn.
De bruiloft is overigens in Amerika, niet in een derdewereldland of iets dergelijks. Ik heb dus gelukkig ook niet te maken met Zika
Inderdaad begrijp ik dat de kans heel groot is dat ik pas na meerdere maanden, of misschien nog wel langer, zwanger raak. Voor het gemak nu even uitgegaan van dat ik snel zwanger raak.
De reactie van sommigen dat het niet per se noodzakelijk is om bij de bruiloft te zijn snap ik zeker maar is in mijn geval niet aan de orde. Ik begrijp dat er veel kan veranderen en dat je niet altijd alles kan plannen, maar voor zover dat nu wel kan wil ik er graag alles aan doen om daar bij te zijn.
De bruiloft is overigens in Amerika, niet in een derdewereldland of iets dergelijks. Ik heb dus gelukkig ook niet te maken met Zika