Zwanger worden van tweede kindje

17-11-2018 07:24 272 berichten
Hoi allemaal,

een nieuw topic, omdat het mij leuk lijkt om te kletsen met elkaar over het zwanger worden van een tweede kindje. Ik ben sinds deze maand weer begonnen met onveilig vrijen. Mijn zoontje is nu 7 maanden en het kriebelt wel weer.

Wie lijkt het leuk om mee te schrijven?
anoniem_644f7ae2604a3 wijzigde dit bericht op 04-08-2019 08:25
14.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Peuter hier is 2,5 en slaapt er vrijwel zeker niet doorheen(hij werd gisteren ook wakker van de knallen). Als hij het leuk vindt, mag hij kijken, maar ik verwacht eigenlijk dat hij liever slaapt. Man zou in elk geval de slapeloze nacht op zich nemen als peuter ontregeld raakt door het gedoe :P .
Hier heeft de kleine erdoorheen geslapen en ben ongesteld geworden helaas. Op naar ronde 2! Nieuwe NOD 29 januari. Met de kans dat hij/zij zelfde maand als mijn dochter geboren zal worden.
Alle reacties Link kopieren
Hier de eindejaarsconference gekeken met uitgebreid commentaar van peuter. Hij ging echt niet slapen met die knallen(begon hier s middags al). Hij heeft t vrolijk volgehouden tot half 1. :O

Wat jammer dat je ongesteld bent geworden deb. Zou je t erg vinden als de kinderen dezelfde maand jarig zijn?

Hier misselijk geworden onder de douche vanmorgen, maar ik verdenk de buikgriep van man. Lijkt me te vroeg voor symptomen nu.
Miss musica: eerst dacht ik van wel, vooral omdat onze dochter dan 4 word en naar school gaat. Maar nu denk ik, we zien wel. Als we een maand wachten en de baby komt 2 weken eerder zit het ook heel dicht op elkaar. Voorheen dacht ik ook liever niet december ivm feestdagen. Ja zo blijven we dan aan de gang. Tussen mij en mijn zusje zit ook 5 dagen en wij vierde het altijd samen voor familie, vonden we prima.
Dus we proberen gewoon door komende maand!

Spannend voor jou! Het is soms echt een mindfuck. Ik was ook onwijs misselijk. Maar het kan nl bij jou wel gewoon zo zijn! Duimen maar!!
Hier een leuke avond gehad. Zoontje is overal doorheen geslapen. Dus prima. Dacht om 00.00 wel even: zouden we volgend jaar al een tweede hebben? In principe geef ik het een jaar om natuurlijk zwanger te worden, maar kon het toch niet helpen om al te denken dat er misschien al een tweede is :hihi:

Hier nog steeds wat duizelig en misselijk. Gek. Begin ook wat kramp te krijgen dus denk dat ik gewoon ongesteld word.

Jullie nog plannen deze vakantie of gewoon werken misschien?
Alle reacties Link kopieren
Beste wensen allemaal!
Morgen weer werken, na een lekkere vakantie. Heb er geen zin in, maar goed.
Ben ook ongesteld geworden vorige week. Weer na 30 dagen net als de vorige keer, dus dat is wel fijn. Deze maand er weer tegenaan! Haha.
Iedereen inderdaad de beste wensen. Ik zit er al zo in, dat ik dat helemaal vergeet.

karliin, wat is je nieuwe NOD denk je?

Hier staat mijn NOD op vandaag. Heb al wel wat kramp dus denk dat het nog wel door zal zetten vandaag. Blijf wel ontzettend duizelig. Gek.
Beste wensen!!
Jammer dat je ongesteld bent geworden Karliin.

Spannend Silentstorm, heb je altijd kramp? Ik vind het altijd zo lastig want ongesteld worden en begin zwangerschapskwaaltjes kunnen erg op elkaar lijken. Ga je testen als je morgen overtijd bent of wacht je af?

Hoe gaat het met jou firsttime??
Alle reacties Link kopieren
De beste wensen nog allemaal.
Hier ging het werken gewoon door.

Deb84, daar heb je inderdaad gelijk in. Je kunt het toch niet geheel plannen.

Karliin wat jammer, op naar een nieuwe ronde met nieuwe kansen. Ik duim voor je!

Silentstorm, spannend. Is het doorgezet? en wanneer wil je gaan testen?

Hier soms wat vagen steken, vaak naar de wc moeten. Heb verder geen klachten. Verwacht ook pas 11 januari mijn menstruatie. Dus wacht het gewoon af.
Alle reacties Link kopieren
Oh zo lastig he, dat je overal bij gaat nadenken of het door aankomende ongesteldheid komt, of een kwaaltje komt.
Ik denk dat 26 januari mijn nod is. Testen alvast in huis, haha. Die zijn trouwens heel goedkoop bij de action. Scheelt weer heel veel!!!
Karliin, jammer dat je ongesteld bent geworden. Ga je nu ronde 2 in? Heb je NOD aangepast. Je hebt wel een korte cyclus. Ook fijn, want dan heb je ook meer kansen hihi.

Blaadje31, ik vind de tijd tussen ovulatie en menstruatie ook lang duren. En inderdaad, je krijgt klachten waarvan je dus niet weet of het bij een aankomende menstruatie hoort of bij een prille zwangerschap.

miss_musica Je weet inderdaad niet waar je klachten van komen. Maar het kan buikgriep zijn of zoveel anders. Ik merk aan mezelf ook dat ik in deze eerste rondes de klachten niet meteen aan de zwangerschap durf te wijden.

Firsttime, hoe gaat het bij jou? Wanneer ga je familie inlichten denk je?

En hoe staat het met de rest? Laat het even weten als je nog meeleest of meeschrijft, anders gaan we de tabel inkorten.

Ik heb zojuist een Action-test gedaan (early) en daarop zie ik een heeeeel licht streepje. Nu is mijn ovulatie later geweest en als ik bij mijn ovulatie twee weken tel, dan zou ik denk ik beter maandag of dinsdag kunnen testen. Ga nu nog van niks uit, heb ook wat krampjes. Ik heb voor mijn zoontje een miskraam gehad, waardoor ik wat huiverig ben om meteen happy te zijn.
anoniem_644f7ae2604a3 wijzigde dit bericht op 12-01-2019 11:15
0.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Silent storm, wat spannend! Dat zou wel een heel leuk begin van het nieuwe jaar zijn!
Wat spannend silentstorm, ik heb bij mijn dochter ook een hele lichte streep bij een action test gehad! Een streep is een streep toch! Snap wel dat je voorzichtig bent natuurlijk. Misschien een clearblue doen, dat heb ik toen gedaan na die hele lichte action. Of inderdaad paar dagen wachten, dan zou het een duidelijkere streep moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
ik lees zeker nog mee hoor, ben alleen momenteel druk aan het werk dus niet veel tijd om te reageren.
silentstorm spannend zeg, ik zou dan heel veel testen gaan doen om te kijken of er duidelijkere streep komt ;)
Alle reacties Link kopieren
Silentstorm, spannend zeg!
Nog een x getest?
De beste wensen iedereen!

Spannend Silentstorm!

Mijn nod is over 5 dagen maar ik heb weinig vertrouwen dat het deze ronde gelukt is, ik heb mij daarom ook niet gefocust op mogelijke symptomen.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Majka. Wie weet is het toch raak :).

Hier is het inmiddels dag 29. De vorige keer was ik nu al ongesteld, maar mijn cyclus wil ook weleens langer zijn. Ik haat deze dagen. Als het niet raak is moet dat maar meteen duidelijk zijn!
Miss_musica daar ben ik het helemaal mee eens. Prima als het een ronde niet lukt, maar dat onnodige wachten iedere keer..

Ik heb nog niet getest. Durf niet zo goed. Mijn voornemen is om morgen te testen. Heb de huismerktest gehaald bij Kruidvat. Ben gewoon bang dat ik me verheug en dat het dan toch fout gaat!

Overigens. Zoontje begint tandjes te krijgen en wil nu momenteel zijn eten slecht pakken, slaapt niet goed en is erg aanhankelijk. Merk dat ik sneller moe ben. Komt dat door een zwangerschap of heb ik gewoon even minder energie?

Spannend Majka! Ik hoop voor jou op goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,
Ik en mijn vriend denken de laatste tijd veel aan een broertje of zusje voor ons dochtertje van 2.
Sinds een maand bezig met zwangerschapsmultivitamines met foliumzuur en visolie, en gaan na mijn menstruatie aan het oefenen 😉
Graag zou ik met jullie meekletsen als dat mag 😊
Alle reacties Link kopieren
Oe en natuurlijk ook nog de beste wensen voor iedereen! Dat 2019 maar een vruchtbaar jaar mag worden voor iedereen 🤗
Alle reacties Link kopieren
Miss_musica, inderdaad dat is zo lastig hè.. al die onzekerheid.

SilentStorm, spannend. Je lichaam kan je zo aan het twijfelen brengen. Lastig voor je zoontje en jullie. Hopelijk zijn ze er snel door.
Wanneer wil je testen?

Atjongsma, spannend. Wel heel leuk
Veel oefen plezier gewenst en dat het dan maar snel raak mag zijn. ;)

Hier wat kwaaltjes, steken in borsten, krampen in buik en vaak plassen. Maar ik denk dat ik ze gewoon te graag opmerk, er te veel mee bezig ben. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
hier helaas nog geen kans blijf super onregelmatig ongesteld, zitten er aan te denken toch alvast huisarts te bellen.
Anoniem1701, als je dat rust geeft zeker doen! Niets of niemand houdt je tegen om de huisarts te bellen toch!

atjongsma, welkom! Laten we hopen dat het een vruchtbaar jaar wordt, ook voor jou!

Oke, even egopost. Heb net dus getest en zie overduidelijk twee streepjes. Wel heb ik wat krampachtige buikpijn. Kan me dat niet meer goed herinneren bij de eerste. Herkennen jullie dat ook? Dat je wat kramp had toen je pril zwanger was? Merk dat ik nog niet helemaal besef dat ik dus zwanger ben. Bij de eerste was ik helemaal door het dolle. En nu ben ik wat gelaten.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan dat best hoor SilentStorm, er gebeurt nu van alles in je baarmoeder. Krampjes kunnen daar best bij horen.

Hier vette PMS, en peuter merkt dat duidelijk. Hele dag al vervelend(vind ik dan), en wil nu ook niet slapen. Juist als ik gewoon even een uur rust wil. Ik heb af en toe best even wat tijd voor mezelf nodig, maar dat is met een peuter niet makkelijk. Hopelijk is het morgen weer over(en dan ws ongesteld :-( )
Wat een begin van het jaar voor jullie Silentstorm. Ja denk dat zulke klachten er wel bij kunnen horen. Bij mij leek het in het begin ook op een beginnende ongesteldheid. In ieder geval gefeliciteerd, je hebt gewoon een streep!!Snap wel dat het besef later komt, je bent natuurlijk ook gewoon druk met je eerste kindje.

En miss musica, ben je al ongesteld geworden. Het kan natuurlijk ook zijn dat je zwanger bent en dat je daarom moe bent en misschien een wat korter lontje? Spannend joh!

Anoniem: Wat vervelend dat je zo onregelmatig bent. Ik zou inderdaad de huisarts alvast inschakelen. Een gesprek kan altijd toch?

Blaadje: Spannend he, en dat wachten is zoo vervelend.

ATjongsma: Leuk en spannend ook voor jullie, veel succes en plezier natuurlijk


Hier is mijn ongesteldheid weer voorbij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven